Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
We are shaping the future
Voel je niet gewoon de pees van die ene vinger die je gebruikt. ?TheNephilim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:40:
Blijkbaar scrol ik teveel, de spier bovenop m'n onderarm is duidelijk te voelen als ik scroll namelijk
If so, andere vinger gebruiken
Nee, ik denk het niet. Ik voel het vrij dicht bij m'n elleboogD-Raven schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Voel je niet gewoon de pees van die ene vinger die je gebruikt. ?
If so, andere vinger gebruiken
Je pezen lopen door tot aan je elleboog. Dus dat zou goed kunnenTheNephilim schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Nee, ik denk het niet. Ik voel het vrij dicht bij m'n elleboog
Je kan zelfs tennis arm achtige klachten krijgen, alleen maar door een verkeerde houding bij gebruiken van je muis.
Gewoon SQL Express op een desktop. We installeren dat met een script en bij sommige klanten gaat de install halverwege reverten en dan is de installatie dus mislukt. Bij een klant een paar weken terug kregen we het ook niet met de hand geinstalleerd om de 1 of andere reden terwijl alle checks ok aangaven. Morgen via teamviewer maar eens kijken wat er bij deze klant aan de hand is.Alex) schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
Technische problemen, of het aloude "ooeeeehhh een nieuwe databaseserver! Dat is eng en daar gelden 80 miljard procedures voor, ook al draait er maar één databaseje op die 3 maanden nodig is!"?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Been there, got the t-shirt.D-Raven schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:55:
Je kan zelfs tennis arm achtige klachten krijgen, alleen maar door een verkeerde houding bij gebruiken van je muis.
Op tijd rust nemen en zeker niet “nog even een paar uurtjes door” omdat het af moet of zo. Verder regelmatig korte pauzes nemen. En uiteraard je houding bekijken/verbeteren.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
[ Voor 5% gewijzigd door Cornelisjuh op 08-01-2015 17:02 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Same hereOkkE schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:59:
[...]
Been there, got the t-shirt.
Op tijd rust nemen en zeker niet “nog even een paar uurtjes door” omdat het af moet of zo. Verder regelmatig korte pauzes nemen. En uiteraard je houding bekijken/verbeteren.
En dan toch willen gamen, dus dan maar de andere hand gebruiken. Niet zo handig bij shooters kom je dan achter
Ha ik muis op het werk rechts en thuis linksD-Raven schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:01:
[...]
En dan toch willen gamen, dus dan maar de andere hand gebruiken. Niet zo handig bij shooters kom je dan achter
Het scheelt wel, gewoon kantoorwerk kan prima met rechts, maar gamen echt niet. Sowieso een mooie verdeling qua 'belasting' alleen moet m'n rechterarm nog wat wennen aan het muizen ofzo.
Met clientside encrypten schiet je niet veel op: het is aardig wat trager en de security wordt er niet noemenswaardig beter op. Als je met symmetrische encryptie werkt moet je de encryptiesleutel meesturen (dan valt het voordeel weg), asymmetrische encryptie is vooral extra complexiteit introduceren.Cornelisjuh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:00:
Hoe kan ik naast SSL het verzenden van de input naar de server nog verbeteren{security gezien)? Clientside encryptie of hashing zie ik niet zo zitten....
Wat wel helpt:
1) Zorg ervoor dat je onveilige/verouderde SSL-protocollen en ciphers hebt uitgeschakeld. Geen SSLv3 of ouder, geen RC4-algoritmes
2) Gebruik een SSL-certificaat met een SHA2-hash
3) Zorg voor een A-score op de test van SSLlabs
4) Forceer een HTTPS-verbinding d.m.v. HSTS-headers en URL-redirects voor backwards compatability
SSL/TLS-verbindingen zijn in principe veilig, browsers gaan gillen als het certificaat niet klopt. Aan de clientkant kun je weinig doen om de veiligheid te verhogen, want al je data staat tenslotte aan de kant van de client.
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 08-01-2015 17:10 ]
ik doe het meestal gewoon zo_Moe_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Daarom doen ik het hier ook zo:
C#:
1 2 3 var foo = Repository.GetFoos() .OrderBy(f => f.Something) .FirstOrDefault();
1
| var foo = Repository.GetFoos().OrderBy(f => f.Something).FirstOrDefault(); |
En dat is bijvoorbeeld nu wel weer leukZaZ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:18:
Net zoals we moeten respecteren dat alle software in de wereld kapot is en dat dat zich openbaart op West's PC
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
http://docs.elementscompi...irstApp/VisualStudio/WPF/
Als je blijft klagen dan is het over een half jaar nog steeds leuk hoorF.West98 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:25:
Voor de duidelijkheid, ik voel me niet beledigd of aangevallen door die posts. Ik zie ook wel in dat het als grapje is bedoeld, maar waarom zeg je niet gewoon 'hé een encodingfout' ipv 'werkt f.west daar soms?'? Dat laatste trekt mijn aandacht, en dan is het weer dat zelfde, afgezaagde grapje. Daar is gewoon niet grappig meer en wordt irritant. Voor mij tenminste.
[...]
En dat is bijvoorbeeld nu wel weer leukmaar over een half jaar niet meer
Nothing to see here!
Alleen jammer van dat WPFalienfruit schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:54:
Misschien toch maar eens Swift gaan leren nu er ook WPF applicaties mee kan bouwen:
http://docs.elementscompi...irstApp/VisualStudio/WPF/
Cornelisjuh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:00:
Hoe kan ik naast SSL het verzenden van de input naar de server nog verbeteren{security gezien)? Clientside encryptie of hashing zie ik niet zo zitten....
Open gerust een topic dat aan De Quickstart voldoet maar even snel je tweeregelige vraagje hier dumpen is niet de bedoeling.
Dan is het wat mij betreft simpel en houdt dat hier op. Niet dat we er nou keihard op gaan modereren ofzo, maar ik neem aan dat de regulars hier die dat grapje in stand houden wel volwassen genoeg zijn om te zien dan een grap met een baard op een gegeven moment in een verzorgingstehuis geparkeerd mag worden.F.West98 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:25:
Dat laatste trekt mijn aandacht, en dan is het weer dat zelfde, afgezaagde grapje. Daar is gewoon niet grappig meer en wordt irritant. Voor mij tenminste.
[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 08-01-2015 19:38 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ik ram ook op de 'report spam' knop. Kost het ze naast geld uiteindelijk ook hun accountmarkvt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:52:
Als je nu veel last hebt van die linkedin inmails, gewoon die dingen openen en dan trashen. Die mag je niet onbeperkt versturen en kosten geld bij grote hoeveelheden. Laten ze je vanzelf met rust
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Maar uiteindelijk moeten ze ook nog mensen overhouden waar de recruiters hun geld aan verdienen.markvt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:12:
Vraag me af of dat helpt, linkedin zal wel veel verdienen aan dat soort 'bedrijven'
RTFM!
Inmails kosten inderdaad geld maar de meeste recruiters sturen gewoon een connection request. Pas als meerdere mensen een recruiter als spam aanmerken wordt dat account tijdelijk geblokkeerd..markvt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:52:
Als je nu veel last hebt van die linkedin inmails, gewoon die dingen openen en dan trashen. Die mag je niet onbeperkt versturen en kosten geld bij grote hoeveelheden. Laten ze je vanzelf met rust
Ik rapporteer inmails meestal niet als spam inderdaad want inmails kun je heel makkelijk op "not interested" klikken. Ik doe het wel als ze mij met een connectie invite benaderenwouterwouter2 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 02:19:
[...]
Inmails kosten inderdaad geld maar de meeste recruiters sturen gewoon een connection request. Pas als meerdere mensen een recruiter als spam aanmerken wordt dat account tijdelijk geblokkeerd..
Nothing to see here!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lekker op de bank
En je gaat met de auto?ZaZ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:42:
Ik had er niet zoveel last van in de auto, maar ik woon dan ook 2200 meter bij mijn werk vandaan.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Is toch gewoon een muis?D-Raven schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:05:
Ben ik de enige die de avatar van Zaz dubieus vind? Of heb ik gewoon een dirty mind
Ik zit tenslotte in de automatisering...
Lekker op de bank
Dat sowieso, maar dat is toch ook juist het doel van zijn avatar? Zie onderschrift: "Geen poes, maar een muis". Hij is dus best wel dubieus ja.
Best wel een briljant plaatje overigens.
Wow ... doe je verder wel aan lichaamsbeweging?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Vergis je niet. Ook in de auto gebruik je je spieren!kenneth schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:18:
[...]
Wow ... doe je verder wel aan lichaamsbeweging?![]()
Daarnaast zal hij toch ook in de auto moeten komen.
* GateKeaper pakt ook veel te snel zijn auto
Lekker op de bank
Koffie halenkenneth schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:18:
[...]
Ik heb 4 kinderenkenneth schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:18:
[...]
Maareh, ik ben fit hoor. Ik let niet op gewicht. Ik zou niet eens weten hoeveel ik precies weeg. Laatste keer (begin vorig jaar) was ik ongeveer 75kg en ben 1.87m, dus dat zit wel snor. Misschien dat het makkelijker is omdat ik veganist ben, geen idee...
Ik kan geen marathon rennen, maar hijg ook niet als ik ik naar verdieping 10 moet met de trap.
Lekker op de bank
Onderschrift?GateKeaper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:13:
[...]
Dat sowieso, maar dat is toch ook juist het doel van zijn avatar? Zie onderschrift: "Geen poes, maar een muis". Hij is dus best wel dubieus ja.
Best wel een briljant plaatje overigens.
Owja.. had ik nog geeneens gezien
in de auto stappen en aan het stuur draaien.. En met de voet het gas pedaal bewegen.kenneth schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:18:
[...]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Wel een beetje om je gezondheid denken hoor. Zelf rij ik handgeschakeld. Krijg je nog spierballen ook.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:33:
[...]
in de auto stappen en aan het stuur draaien.. En met de voet het gas pedaal bewegen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je weet dat het makkelijker is om de auto in de versnelling te krijgen als je de koppeling intrapt?GateKeaper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:25:
[...]
Wel een beetje om je gezondheid denken hoor. Zelf rij ik handgeschakeld. Krijg je nog spierballen ook.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* Firesphere heeft weer een nieuw speeltje
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zal in het weekeind wel weer doorzetten, zodat ik zaterdag en zondag strontziek ben, en maandag weer kan werken.
Krijg ik een PSD waarin 1 afbeelding zit. Ja het hele design staat op 1 layer.
Dit moet wel de slechtste PSD zijn die ik ooit aangeleverd heb gekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 09-01-2015 14:43 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Eh in zekere zin wel logisch dat een foto onscherp wordt aangezien die meestal niet 5000 pixels breed zijn.WernerL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
Designers... man man man man man....
Krijg ik een PSD waarin 1 afbeelding zit. Ja het hele design staat op 1 layer.Daarnaast is deze afbeelding 5000 pixels breed en is 1 foto die erin staat ontzettend onscherp ondanks de achterlijk grote resolutie van het design.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
That's the spirit!D-Raven schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:33:
Ik ben er klaar mee voor deze week. Zit al een paar dagen tegen ziek zijn aan te hikken, maar het zet niet echt door.
Zal in het weekeind wel weer doorzetten, zodat ik zaterdag en zondag strontziek ben, en maandag weer kan werken.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Niet voor betalen, eisen dat-ie het fatsoenlijk oplevert en anders andere designer inhurenWernerL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
Krijg ik een PSD waarin 1 afbeelding zit. Ja het hele design staat op 1 layer.Daarnaast is deze afbeelding 5000 pixels breed en is 1 foto die erin staat ontzettend onscherp ondanks de achterlijk grote resolutie van het design.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Don't jumpFiresphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:28:
Bah, erg slecht geslapen vannacht. Ik ben er wel klaar mee.
WernerL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:42:
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Ik heb zelf een topic geopend en ben benieuwd naar wat daar uit gaat komen. Voor de geïnteresseerden: Keyboardlayout Citrix
Ik heb weel goed geslapen.Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:28:
Bah, erg slecht geslapen vannacht. Ik ben er wel klaar mee.
Toen ik wakker werd, dacht ik nog "voor de wekker al wakker?", gevolgd door een "het is nu wel érg licht".
Was dus ruim ná de wekker wakker. Pas om 12u op kantoor
let the past be the past.
Eerst via de ORM gedaan (L2SQL hier), maar dat lukte niet omdat de TransactionScope dan een max heeft van 10 minuten (staat nergens gedocumenteerd, maar dat blijkt volgens geruchten her en der zo te zijn).
Nu eindelijk een plain-old-SQL-script gegenereerd, 135MB, en probeer die nu uit te voeren. Helaas is dit command niet binnen 1 uur klaar (CommandTimeout). Nu de CommandTimeout op 3 uur gezet, hopelijk gaat dat beter.
Ook wel vervelend dat ik, volgens mij, geen profiler kan aanzetten op een SQL Azure database. Tevens lijkt de database in de portal ook niet iets spannends te doen. Wellicht komt dat omdat die gehele 135MB in 1 Transaction zit.
Nog 1,5 uur wachten en kijken of het is gelukt...
Nadeel is dat ik SO, FB, Tweakers en Twitter inmiddels al uitgelezen heb (geen zin om andere taken tegelijkertijd op te pakken + zijn die andere taken afhankelijk van het succes van deze taak).
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Een query van 135 mb klinkt niet aannemelijk, maar een insert-script van 135 mb zou geen anderhalf uur moeten kosten.
[ Voor 29% gewijzigd door GateKeaper op 09-01-2015 17:15 ]
Zijn inderdaad honderden/duizenden insert statements.GateKeaper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:14:
135 mb duurt 1,5 uur? Is je query dan 135 mb groot, en genereert die meer dan dat aan dataverkeer, of is het echt maar 135 mb aan insert statements?
Een query van 135 mb klinkt niet aannemelijk, maar een insert-script van 135 mb zou geen anderhalf uur moeten kosten.
Mijn in zien zou dit ook niet zo lang moeten duren. Al 2 uren bezig.
Ik ga het nu ook maar eens lokaal proberen uit te voeren, kijken hoe lang dat duurt. Verwacht dat het enkele minuten moet duren.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
1
| "foo".upcase! |
1
| "FOO".upcase! |
Dat was een leuke bron van sneaky bugs
Misschien is hij traag, omdat hij bij elke insert de indexes bijwerkt?Jan_V schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:43:
[...]
Zijn inderdaad honderden/duizenden insert statements.
Mijn in zien zou dit ook niet zo lang moeten duren. Al 2 uren bezig.
Ik ga het nu ook maar eens lokaal proberen uit te voeren, kijken hoe lang dat duurt. Verwacht dat het enkele minuten moet duren.
Misschien die tijdelijk uitzetten?
Mutable strings? Bah...Gamebuster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:47:
Ruby humor:
Ruby:geeft het resultaat terug
1 "foo".upcase!
Ruby:geeft niets terug, want ja... er is niets gewijzigd.
1 "FOO".upcase!
Sowieso, waarom denk je dat die methode eindigt in een uitroepteken?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Is documented behaviour. Als je iets doet in de trant van:Gamebuster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:47:
Ruby humor:
Ruby:geeft het resultaat terug
1 "foo".upcase!
Ruby:geeft niets terug, want ja... er is niets gewijzigd.
1 "FOO".upcase!
1
| myvar = myvar.do_something! |
Dan is dat sowieso gek gezien de bang waarmee je sowieso een in-place operation doet. Totaal geen zin om dan ook nog een toewijzing te doen naar dezelfde variabele.
webbladeraar seriously? Ik vind dat tweakers de laatste tijd van echte technische nieuwssite naar casual jip en Janneke taal gaat, maar dit is toch wel het toppunt. Iedereen kent browser. Zelfs mijn oma kent browser.
Nothing to see here!
Heb me vandaag wel over meer artikelen op de frontpage verbaasd. Die van hierboven is geen eens consequent: "Hoewel de browser is gebaseerd op Chromium, duurde het even voor WhiteHat alle code van de webbladeraar vrij wilde geven."Rutix schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:19:
nieuws: Ontwikkelaars maken broncode 'veilige' Chromiumbrowser Aviator openbaar
webbladeraar seriously? Ik vind dat tweakers de laatste tijd van echte technische nieuwssite naar casual jip en Janneke taal gaat, maar dit is toch wel het toppunt. Iedereen kent browser. Zelfs mijn oma kent browser.
Dat maakt het geen logisch gedrag. Ik ken ook een platform wat veel gedocumenteerd heeft ...
Dat maakt het juist nog een beetje Tweakers.net in plaats van de zoveelste nieuwssite. Dit is iets wat Tweakers altijd heeft gehad, zelfs meer ook nog.GateKeaper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:32:
Ramplank wil ik dan nog wel begrijpen. Maar ook dat hoeft van mij inderdaad niet. Dat populair taalgebruik, komt het niveau naar mijn mening niet ten goede.
[ Voor 40% gewijzigd door Sebazzz op 09-01-2015 21:14 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Iets met synoniemen gebruiken om woordherhaling te voorkomen, duhGateKeaper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Heb me vandaag wel over meer artikelen op de frontpage verbaasd. Die van hierboven is geen eens consequent: "Hoewel de browser is gebaseerd op Chromium, duurde het even voor WhiteHat alle code van de webbladeraar vrij wilde geven."
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Euh, ongeveer alles wat je in Ruby met een uitroepteken op een methode doet werkt op die manier. Dat je met in-place operations dezelfde bewerking uitvoert, maar met afwijkende return-values is juist het hele concept van de uitroepteken binnen Ruby. Het is juist volkomen logisch; het verkeerde gebruik van de functie i.c.m. de return value is juist onlogisch
Dus om tautologieen te voorkomen maar dat soort rare termen introduceren die verder geen mens op aarde gebruikt? Wel origineel in ieder geval...oisyn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:23:
[...]
Iets met synoniemen gebruiken om woordherhaling te voorkomen, duh. Heeft geen drol met inconsistentie of Jip en Janneketaal te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 21:40 ]
Ik ben geen Ruby expert, maar het is blijkbaar een idioom in Ruby dat wanneer er geen mutatie plaatsvindt, dat er dan nil geretourneerd wordt. Verder lijkt Ruby's naamgeving geinspireerd te zijn door Scheme, waarin de naam van impure functies die side effects veroorzaken normaal gesproken in een ! eindigen.Sebazzz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:13:
[...]
Dat maakt het geen logisch gedrag. Ik ken ook een platform wat veel gedocumenteerd heeft ...
[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 09-01-2015 21:52 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dus jij gaat webbladeraar nu ook maar gebruiken.oisyn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:23:
[...]
Iets met synoniemen gebruiken om woordherhaling te voorkomen, duh. Heeft geen drol met inconsistentie of Jip en Janneketaal te maken.
Nothing to see here!
Die is ook al 78 jaar oud hè....RayNbow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:25:
Dan erger je vast ook aan taalgebruik als "ramplank"?
http://varianto25.com/code-deck.html
* F.West98 heeft direct besteld
Ik zeg absoluut niet dat mijn Nederlands perfect is hoor. In tegendeel zelfs. Maar wat is er mis met iets als:.oisyn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:23:
[...]
"Hoewel de opensource browser gebaseerd is op Chromium, duurde het even voor WhiteHat alle code hiervan wilde vrijgeven."
ipv:
"Hoewel de browser is gebaseerd op Chromium, duurde het even voor WhiteHat alle code van de webbladeraar vrij wilde geven."
Synoniemen zijn er niet om woordherhaling te voorkomen. Dat ze ervoor gebruikt kunnen worden begrijp ik, maar netjes is het niet. Het zorgt hooguit voor verwarring. Door in dezelfde zin, of zelfs alinea, een synoniem te gebruiken wordt het geheel enkel onduidelijker. Je moet dan een stuk beter lezen om door te hebben of het nog over hetzelfde onderwerp gaat of plotseling over iets anders. Hiervoor zijn dan ook verwijswoorden bedacht. Die verwijzen naar een eerder genoemd onderwerp / woord in dezelfde zin.
Gekke conclusieRutix schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:05:
[...]
Dus jij gaat webbladeraar nu ook maar gebruiken?
Wat je er verder van vindt staat buiten kijf, mij punt is dat je inconsistentie-argument kul is
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 10-01-2015 00:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 10-01-2015 01:36 ]
Reaguren vind ik een beetje in de categorie vallen als 'tog' i.p.v 'toch', een verbastering of verloedering...sig69 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:33:
Mee eens, maar "webbladeraar"? Straks kunnen we hier zeker ook reaguren en [insert overdreven geenstijl modewoordjes] enzo. Ik snap dat je een tekst prettig leesbaar wil maken, maar dat kan ook op andere manieren.
Hoewel ik ook een beetje de kriebels krijg van webbladeraar is het gewoon een vernederlandst (is dat een woord?) woord, net zoals vuurmuur dat is.
Die laatste kreeg ik ook 10 jaar geleden de kriebels van, maar nu ben ik er redelijk aan gewend.
Niet dat ik 'm zelf gebruik overigens...
Maar ook dat is juist het mooie aan taal: Het is een dynamisch iets.
Eerst vond ik geüpdatet er totaal niet uitzien en nu gebruik ik het zelf ook gewoon.
10 jaar geleden schreef ik geupdated.
Lekker op de bank
En wat is daar niet gemakkelijk aan?F.West98 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:47:
Dan spreken ze ineens over het "bedrijf uit Redmond" omdat MS al in de titel staat. Het leest niet makkelijk door.
leuk ben nog aan't beslissen of ik er een t-shirt gaan bij doen of nietF.West98 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:48:
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Gedocumenteerd of niet, het is gewoon niet wat ik verwachtteVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:26:
[...]
Is documented behaviour. Als je iets doet in de trant van:
Ruby:
1 myvar = myvar.do_something!
Dan is dat sowieso gek gezien de bang waarmee je sowieso een in-place operation doet. Totaal geen zin om dan ook nog een toewijzing te doen naar dezelfde variabele.
Ik deed iets als if str.upcase! && str.match(...): Ik wilde dat-ie altijd upcase uitvoerde en daarna checkte tegen een regular expression om vervolgens er iets mee te doen. Netter is natuurlijk eerst een case-insensitive match en daarna de upcase te doen, magoed...
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 10-01-2015 13:08 ]
Maar waarom combineer je die twee expressies dan met een && ? Het eerste is meer een statement (side-effects, en een voor jou nutteloos resultaat), en het tweede eigenlijk ook als je niks met het resultaat van str.match() doet.Gamebuster schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:07:
Ik deed iets als if str.upcase! && str.match(...): Ik wilde dat-ie altijd upcase uitvoerde en daarna checkte tegen een regular expression om vervolgens er iets mee te doen. Netter is natuurlijk eerst een case-insensitive match en daarna de upcase te doen, magoed...
Met beide van onderstaande constructies had je dit probleem niet gehad:
1
2
3
4
| str.upcase! if str.match(...) ... end |
1
2
3
| if str.upcase.match(...) ... end |
De term "webbladeraar" lijkt mij meer een poging om humor aan de tekst toe te voegen.sig69 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:33:
Mee eens, maar "webbladeraar"? Straks kunnen we hier zeker ook reaguren en [insert overdreven geenstijl modewoordjes] enzo. Ik snap dat je een tekst prettig leesbaar wil maken, maar dat kan ook op andere manieren.
Als het echt een serieuze verwijzing zou moeten zijn, dan had ik ook liever "browser" gelezen.
Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Een poging om meer naar de nederlandse taal te gaan. Er wordt vaak te pas en te onpas engelse woorden gebruikt, waar vziw al tijden een nederlands woord voor is.
Zo is iets niet "akward", maar "genant", "ongemakkelijk", etc.
Verwijderd
Awesome! Heb er mij ook meteen eentje besteld!F.West98 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:48:
[...]
Die is ook al 78 jaar oud hè....
Je hebt helemaal gelijk, ik type het gewoon even snel en had zoiets van: waarom werkt het niet?deadinspace schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Maar waarom combineer je die twee expressies dan met een && ? Het eerste is meer een statement (side-effects, en een voor jou nutteloos resultaat), en het tweede eigenlijk ook als je niks met het resultaat van str.match() doet.
Met beide van onderstaande constructies had je dit probleem niet gehad:
Ruby:
1 2 3 4 str.upcase! if str.match(...) ... end
Ruby:
1 2 3 if str.upcase.match(...) ... end
Wordt vrij weinig slaap zo te zien de komende weken... mijn perfecte planningen ook altijd
Ik snap dat ook wel maar er zijn gewoon woorden (vooral technische woorden) die zo zijn ingeburgerd dat de Nederlandse woorden echt out of place voelen. Daarnaast staat webbladeraar nieteens in veel woordenboeken.SPee schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:25:
[...]
De term "webbladeraar" lijkt mij meer een poging om humor aan de tekst toe te voegen.
Als het echt een serieuze verwijzing zou moeten zijn, dan had ik ook liever "browser" gelezen.
Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Een poging om meer naar de nederlandse taal te gaan. Er wordt vaak te pas en te onpas engelse woorden gebruikt, waar vziw al tijden een nederlands woord voor is.
Zo is iets niet "akward", maar "genant", "ongemakkelijk", etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 10-01-2015 14:45 ]
Nothing to see here!
Ahja, de vloek van "gewoon even snel"Gamebuster schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik type het gewoon even snel en had zoiets van: waarom werkt het niet?
Ik ken het hoor
Klopt, want het is awkwardSPee schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:25:
Zo is iets niet "akward"
Dat leest niet snel door, ik moet toch even bedenken dat dat dan slaat op Microsoft.
Waarom? Er wordt toch een bepaald lidwoord gebruikt ("het bedrijf")? Dan weet je toch waar het op terugslaat?F.West98 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:47:
[...]
Dat leest niet snel door, ik moet toch even bedenken dat dat dan slaat op Microsoft.
Net zoals dat ik zonder moeite kan begrijpen waarnaar de volgende gemarkeerde voornaamwoorden uit jouw reactie naar verwijzen:
Ja, omdat dat vaak voorkomt in een tekst. Maar het is imo nutteloze informatie (wat doet het ertoe dat het uit Redmond is) en het vetraagt het tempo van het lezen. Ik vind het in ieder geval storend.RayNbow schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:48:
[...]
Waarom? Er wordt toch een bepaald lidwoord gebruikt ("het bedrijf")? Dan weet je toch waar het op terugslaat?
Net zoals dat ik zonder moeite kan begrijpen waarnaar de volgende gemarkeerde voornaamwoorden uit jouw reactie naar verwijzen:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.