De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Evilbee schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Die Surface tablets zijn allemaal gesponsord. Dat staat gewoon in de aftiteling.
Gesponsord? Je bedoelt dat MS dik betaald om hun producten "gratis" af te geven en in beeld te laten ;)

Je hebt daar tegenwoordig (nou ja, eigenlijk al een tijd) gewoon biedingen voor.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

markvt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:17:
Under The Dome ook allemaal surface tablets :)
Benieuwd hoe ze die daar binnen hebben gekregen :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Firesphere schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Benieuwd hoe ze die daar binnen hebben gekregen :P
Die hadden ze al :+

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF, kom vandaag op kantoor en dan is er ineens weer iets geweest dat mijn Chrome shortcuts heeft gewijzigd, een extension heeft toegevoegd (gelukkig waarschuwde Chrome mij daarvoor) en m'n default search provider heeft veranderd 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:40:
WTF, kom vandaag op kantoor en dan is er ineens weer iets geweest dat mijn Chrome shortcuts heeft gewijzigd, een extension heeft toegevoegd (gelukkig waarschuwde Chrome mij daarvoor) en m'n default search provider heeft veranderd 8)7
Java update? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Klinkt als Windows.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Leuk, binnenkort worden onze lokale administrator rechten afgenomen. Als vervanging wordt de Avecto Privilege Elevation Guard geïnstalleerd, welke per programma tijdelijk elevation kan doen. Ik wordt ik niet blij van want er zit ook 'tamper protection' in dus het is niet te hacken en bovendien schijnt Visual Studio rare dingen te doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat had ik ook! Mijn google canary pinned to taskbar shortcuts werken niet meer.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:55:
Leuk, binnenkort worden onze lokale administrator rechten afgenomen. Als vervanging wordt de Avecto Privilege Elevation Guard geïnstalleerd, welke per programma tijdelijk elevation kan doen. Ik wordt ik niet blij van want er zit ook 'tamper protection' in dus het is niet te hacken en bovendien schijnt Visual Studio rare dingen te doen.
Tja, daar moet toch wat aan te doen zijn lijkt mij. Als developer heb je vaak gewoon Admin rechten nodig om het een en ander voor elkaar te krijgen. Desnoods gewoon in een VM o.i.d.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Dat had ik ook! Mijn google canary pinned to taskbar shortcuts werken niet meer.
Ook delta-homes.com crap?
Meer info: http://www.pcrisk.com/rem...omes-com-redirect-updated

Het gekke is, ik ben een week niet op kantoor geweest en heb recent helemaal niets geïnstalleerd.

.edit: ik zie nu wel "WinZipper" die vandaag blijkbaar is geïnstalleerd 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2015 12:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:39
Icekiller2k6 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:38:
S88 shift register is iets met een clock als die laag blijft voor langer dan 1 clk pulse dat de state verandert?
Het idee van het geheel snap ik wel. Dat je het timingdiagram moet reproduceren om het werkend te krijgen dus ook. Maar ik heb zegmaar niks gedaan aan VHDL dus ja dat kost even een avondje of twee om dat te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sebazzz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:55:
Alles is te hacken. ;)

Sowieso, developers zonder adminrechten. Dan snap je het niet :{

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Woy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:06:
[...]

Tja, daar moet toch wat aan te doen zijn lijkt mij. Als developer heb je vaak gewoon Admin rechten nodig om het een en ander voor elkaar te krijgen. Desnoods gewoon in een VM o.i.d.
Ik werk bij een grote accountant en Global IT zwaait hier het scepter en maakt zeer moeilijk uitzonderingen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:12:
En nog twee malafide services gevonden. WindowsMangerProtect (geen tikfout) en IePluginService

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 07:32
Blegh, ik weet niet wat erger is: Precies de dag na je vakantie jarig zijn, of de 40 mails die je allemaal lekker geautomatiseerd krijgt van alle fora waar je ooit een account op hebt gemaakt... :(

Naja, het geeft me wel een lijstje van plekken waar ik me moet gaan afmelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Robbiedobbie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:58:
Blegh, ik weet niet wat erger is: Precies de dag na je vakantie jarig zijn, of de 40 mails die je allemaal lekker geautomatiseerd krijgt van alle fora waar je ooit een account op hebt gemaakt... :(

Gefeliciteerd ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Robbiedobbie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:58:

op mn oude werk kregen we altijd van die scheldende mails als "stuur me godverdomme geen spam mongolen" retour bij verjaardagwens mailingen :P

Op vrijdag middag vermaakte ik me altijd wel bij het lezen van die mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

Acid_Burn

uhuh

.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:41:
[...]

WindowsMangerProtect (geen tikfout) en IePluginService
Toevallig... Die heb ik bij mijn vader van het weekend ook verwijderd.Evenals SupTab.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:41:
[...]

En nog twee malafide services gevonden. WindowsMangerProtect (geen tikfout) en IePluginService
Dat heb ik weer niet maar mijn shortcuts waren wel gebroken :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acid_Burn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Toevallig... Die heb ik bij mijn vader van het weekend ook verwijderd.Evenals SupTab.
Thanks, SupTab had ik inderdaad ook. En qone8. (Wel opvallend dat al die meuk dus wel gewoon uninstallers heeft...)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhh, wut, je kantoorpc zit vol met adware junk?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02
.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:51:
[...]
Thanks, SupTab had ik inderdaad ook. En qone8. (Wel opvallend dat al die meuk dus wel gewoon uninstallers heeft...)
Volgens mij is dat alleen omdat ze anders als malware zouden worden aangemerkt en door de verschillende malwarefilters automatisch verwijderd worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Ik werk bij een grote accountant en Global IT zwaait hier het scepter en maakt zeer moeilijk uitzonderingen.
Ook dan moet je het toch gewoon kunnen escaleren? Je hebt gewoon een werkbare omgeving nodig om te kunnen werken. Een development VM ( Met admin rechten ) zou bijvoorbeeld best een goede oplossing kunnen zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Mensen die single quotes gebruiken voor strings... Afmaken die handel.
Why? Ik gebruik altijd single quotes, met als enige uitzondering als ik iets met interpolation moet doen. Waardoor een andere programmeur die mijn code ziet a.d.h.v. de dubbele quotes direct ziet dat er iets speciaals gebeurt met de string, nog voordat hij/zij de string zelf heeft gelezen.

Dat, en single quotes zijn natuurlijk 10x sneller, jwz, etc etc.*

Seriously though: ik vind consistentie in code belangrijker dan de keuze van single quotes t.o.v. double quotes in dezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:04:
Waardoor een andere programmeur die mijn code ziet a.d.h.v. de dubbele quotes direct ziet dat er iets speciaals gebeurt met de string, nog voordat hij/zij de string zelf heeft gelezen.
Dat vind ik nogal door de bocht. Dan moet die andere programmeer eerst op de hoogte zijn van jouw manier van quotes gebruiken. Bovendien, als je strings bekijkt in een beetje fatsoenlijke IDE dan valt het nogal op waar er daadwerkelijk substitutions worden gedaan. En ik vind de informatie wáár ze worden gedaan belangrijker dan de informatie dát ze (evt) worden gedaan.
Seriously though: ik vind consistentie in code belangrijker dan de keuze van single quotes t.o.v. double quotes in dezen. :)
Ik ook, en daarom gebruik ik altijd dubbele quotes in PHP, want dat is consistent met de rest van mijn code ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaaaand we're back.
Ik heb net 2 weken vakantie achter de rug en dat heeft toch echt wel deugd gedaan. De laatste paar weken waren ontzettend druk op het werk en ik had toch wel eens nood aan 2 weken totaal afgescheiden zijn van het werk. Ik ben er in geslaagd om 2 weken lang totaal niet met het werk bezig te zijn en heb de indruk dat ik nu helemaal "recovered" ben.

Vandaag zit ik dus terug in Marseille waar het zonnetje schijnt (16 graden, hooray _/-\o_ ) al krijg ik waarschijnlijk niet de kans om hier wat van te kunnen genieten vandaag (meetings tot 21 uur |:().

Later deze week ga ik nog eens wat appartementen bezoeken zodat ik dan ten minste tijdens de weekends wel wat van de stad kan genieten. Ik werk hier nu zo'n 3 maand en heb nog steeds niets van de stad gezien. Plezant, zo werken in het buitenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:12:
[...]
Maar is WinZipper nou volledig malafide of kwam het mee met WinZipper? Want als het laatste het geval is, dan kan je nog unchecky installeren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I don't know, ik heb al die meuk gewoon geüninstalled/verwijderd :).

Maar WinZipper was in ieder geval door al aanwezige software geïnstalleerd.
Hier meer info: http://www.shouldiremoveit.com/WinZipper-68598-program.aspx

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

edit: lama, moet ik me niet mee bemoeien.

[ Voor 94% gewijzigd door EddoH op 05-01-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
BtM909 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Maar is WinZipper nou volledig malafide of kwam het mee met WinZipper? Want als het laatste het geval is, dan kan je nog unchecky installeren :)
Leuk product, Unchecky. Was bij mij nog niet bekend.

Uit de FAQ:
Note that Unchecky was tested thoroughly by Softpedia and was found 100% clean.
Ja, als Softpedia dat zegt, dan geloof ik dat natuurlijk meteen.
Die gasten zijn hun credibility bij mij volledig kwijt door het aanbieden van die 'handige' downloadmanagers.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:40:
[...]

Ik bedoel het echt niet offensive, maar na elk bericht wat je hier post over je werk gaan bij mij de nekharen recht overeind staan :P
Het klinkt me soms in de oren alsof je het prettig vind om mis-/gebruikt te worden :+
Hoezo? Ik neem aan dat je het hebt over de meeting die tot 21 uur duurt vanavond?
Je moet het natuurlijk allemaal echt zelf weten hoor, maar volgens mij kun je beter krijgen..
Definieer "beter". Ik ga volledig akkoord dat ik zowel op het gebied van work/life balance als verloning een betere job kan vinden maar ik ben er van overtuigd dat die me niet zo zullen boeien. De verantwoordelijkheid die ik hier krijg vind ik vrij groot en ik leer echt ontzettend veel bij. Ik kan morgen bij een ander bedrijf tekenen en dat werk voor de komende 5 jaar blijven doen of ik kan hier blijven werken en op een zeer korte termijn flink groeien.

Ik geef toe dat ik er hard voor moet werken en dat er eigenlijk wel wat misbruik van gemaakt wordt maar ik denk dat dat gewoon eigen is aan de sector. Mijn werkgever valt op dat gebied echt nog mee. Ik weet niet of je McKinsey kent maar dat is pas echt gestoord. Ik hoorde een verhaal van een collega die iemand kent dat er werkt. Die persoon is afkomstig van Gent maar had een project in Brussel. Hij had niet genoeg tijd om elke dag terug naar huis te rijden, te slapen en terug naar Brussel te rijden dat hij in de plaats gewoon een appartement in Brussel heeft gehuurd. Hun verloning is er dan ook naar: een analyst bij McKinsey kan soms even veel verdienen dan een manager bij ons :'). Ik zou het niet willen: daar heb je echt geen leven meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ligt het aan mij of sporen de notificaties van t.net niet helemaal meer? Ze blijven "unread" wanneer ik ze aanklik

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 05-01-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nja ik vind het alleen een halve feature. Er zijn nog aardig wat verbeterpunten.

edit; ja dat heb ik ook wel eens, vooral als ik in het zelfde topic zit en dan nieuwe berichten 'inlaad' zonder te refreshen. Even een F5 en het werkt weer.

[ Voor 50% gewijzigd door Douweegbertje op 05-01-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:54:
Ligt het aan mij of sporen de notificaties van t.net niet helemaal meer? Ze blijven "unread" wanneer ik ze aanklik
Hier doen ze het (nog) prima.
Wat scheelt er volgens jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Die notificaties zouden ook moeten updaten, in dit topic krijg ik notifications van zaken die ik allang heb gezien :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
markvt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:00:
Die notificaties zouden ook moeten updaten, in dit topic krijg ik notifications van zaken die ik allang heb gezien :(
Precies. Soms staat er een notificatie van een reactie op mij in dit topic die ik allang gezien heb :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Rutix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Precies. Soms staat er een notificatie van een reactie op mij in dit topic die ik allang gezien heb :+
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Hier doen ze het (nog) prima.
Wat scheelt er volgens jou aan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bpQpNvU.png

Nog een nadeel gevonden van hoge(re) resoluties. Kan geen printscreen meer maken van het halve scherm, zonder dat het forum begint te zeuren over thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:04:
[...]

[afbeelding]

Nog een nadeel gevonden van hoge(re) resoluties. Kan geen printscreen meer maken van het halve scherm, zonder dat het forum begint te zeuren over thumbnails.
Ik kreeg een notificatie dus zie het probleem niet echt :p.
Misschien moet Tweakers eens gewoon zelf thumbnails maken in plaats van de gebruiker dat te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bedoelde meer dat het antwoord op je vraag, in de door jou aangehaalde quote staat. "Ze blijven unread wanneer ik ze aanklik". :P

Hier werken ze overigens wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Hoezo? Ik neem aan dat je het hebt over de meeting die tot 21 uur duurt vanavond?

[...]

Definieer "beter". Ik ga volledig akkoord dat ik zowel op het gebied van work/life balance als verloning een betere job kan vinden maar ik ben er van overtuigd dat die me niet zo zullen boeien. De verantwoordelijkheid die ik hier krijg vind ik vrij groot en ik leer echt ontzettend veel bij. Ik kan morgen bij een ander bedrijf tekenen en dat werk voor de komende 5 jaar blijven doen of ik kan hier blijven werken en op een zeer korte termijn flink groeien.

Ik geef toe dat ik er hard voor moet werken en dat er eigenlijk wel wat misbruik van gemaakt wordt maar ik denk dat dat gewoon eigen is aan de sector. Mijn werkgever valt op dat gebied echt nog mee. Ik weet niet of je McKinsey kent maar dat is pas echt gestoord. Ik hoorde een verhaal van een collega die iemand kent dat er werkt. Die persoon is afkomstig van Gent maar had een project in Brussel. Hij had niet genoeg tijd om elke dag terug naar huis te rijden, te slapen en terug naar Brussel te rijden dat hij in de plaats gewoon een appartement in Brussel heeft gehuurd. Hun verloning is er dan ook naar: een analyst bij McKinsey kan soms even veel verdienen dan een manager bij ons :'). Ik zou het niet willen: daar heb je echt geen leven meer.
Hey,mijn edit was eerder dan je reactie, volgende keer wat sneller typen ;)

Mijn post was meer een uiting van verbazing: ik weet ook niet precies wat de sector is en of de omstandigheden 'normaal' zijn voor die specifieke sector, maar ik ken niemand in de IT met soortgelijke verhalen als jij die post.

Naar mijn mening zijn er genoeg plekken waar je ook veel kan leren zonder absurde arbeidsomstandigheden. Maar zoals mijn edit al zegt: het is geheel aan jou, en ik mag/kan daarover niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Rutix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Dit dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZK8dMzn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Hey,mijn edit was eerder dan je reactie, volgende keer wat sneller typen ;)

Mijn post was meer een uiting van verbazing: ik weet ook niet precies wat de sector is en of de omstandigheden 'normaal' zijn voor die specifieke sector, maar ik ken niemand in de IT met soortgelijke verhalen als jij die post.

Naar mijn mening zijn er genoeg plekken waar je ook veel kan leren zonder absurde arbeidsomstandigheden. Maar zoals mijn edit al zegt: het is geheel aan jou, en ik mag/kan daarover niet oordelen.
Ik denk dat het dus wel degelijk sector afhankelijk is. Collega's die stoppen bij mijn werkgever zijn over het algemeen ook vaak klaar met consultancy in het algemeen. Slechts enkele uitzonderingen gaan hierna nog verder bij een concurrent.
Velen van mijn vrienden die niet in deze sector werken, snappen ook niet waarom ik dit allemaal doe. Het is voor mij echter een uitdaging en hou er best wel van. Een vriend van me is tester en werkt van 7u 's ochtends tot 15:30. Hij is om 16:30 thuis en heeft dus echt nog een hele avond voor hem. Ik ben er vaak wel jaloers op maar als ik kijk naar de inhoud van zijn werk, ben ik heel blij met het werk dat ik heb.

De meeste mensen doen dit werk dus ook max 10 jaar en gaan dan vrolijk naar een andere werkgever waar ze wat minder moeten werken (wat wel handig kan zijn met een echtgeno(o)t(e) en kinderen).

Edit: Natuurlijk mag jij daar wel over oordelen. Daarvoor dienen discussieplatformen toch? Of ik me iets ga aantrekken van wat je zegt, is dan weer wat anders maar ik ben erg benieuwd naar jou / jullie meningen hieromtrent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Is het dan een specifiek soort consultancywerk? In een bepaalde branch? De meeste consultants die ik ken werken ook gewoon 9-5/6, net als de 'normale' werknemers bij het bedrijf waar ze werken.

Ik denk overigens wel dat je soortgelijke functies moet vergelijken. Een tester is niet hetzelfde als een developer. Als je het werken overigens echt heel leuk vind, snap ik natuurlijk dat je het niet erg vind om veel te doen. Echter post jij ook soms situaties waarin je geen vakantie kan opnemen wanneer je wil, je weekenden lang door moet werken, het salaris niet al te best is, je periode's elke dag van 's ochtends tot 's avonds in een kantoor zit etc etc. Het zouden vooral die dingen zijn die mij persoonlijk tegen zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Het hangt er bij ons ook vaak van af of je in 'crunch' tijd zit, wat de fase van het project zit en wat de verwachtingen van de klant zijn...

Dat maakt niet alle gekke dingen goed die er af en toe gebeuren, maar betekend wel dat afhankelijk van die factoren er actief/minder actief op gemanaged word. (Ik zit ook wel eens bij een klant die soms opmerkelijke verwachtingen heeft, maar dan is het ook zaak om dat gelijk te managen... zodra je het 1maal laat gebeuren is het hek van de dam...)

[ Voor 23% gewijzigd door Laurens-R op 05-01-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
Daarbij is het natuurlijk ook heel erg afhankelijk van hoe je privéleven in elkaar steekt. Rubinski is als ik het goed heb (en sla me gerust als ik het fout heb) vrijgezel en hoeft alleen maar rekening te houden met zichzelf. Een aantal jaar geleden zat ik in een vergelijkbare situatie (privé) en had ik ook wel idiote werktijden af en toe. Boeide me toen niet zoveel, want ik haalde veel voldoening uit mijn werk.

Anno nu zou ik er niet aan moeten denken om zulke lange dagen te maken; ben verloofd en heb een zoontje van bijna 2. Zelfs nu zie ik mijn zoontje 's ochtends soms niet en 's avonds maar een uurtje. Reken maar dat ik hem zou missen als ik nog langere dagen zou maken en hem dus de hele dag niet zien (en dat een werkweek lang).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:50:
Jouw verhalen deden mijn soms ook wel een fronsen, maar zoals je het zo beschrijft kan ik het alleen maar toejuichen. Goede werkethos waar je denkt aan je eigen carriere en wat het je brengt. Pas alleen op dat je niet te hard wil lopen, want dat kan je opbreken. Ik heb het al een aantal keren zien gebeuren in mijn omgeving.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:54:
Is het dan een specifiek soort consultancywerk? In een bepaalde branch? De meeste consultants die ik ken werken ook gewoon 9-5/6, net als de 'normale' werknemers bij het bedrijf waar ze werken.
Ik werk zelf met SAP maar zie dit ook bij mijn collega's binnen de Java groep. Binnen management consulting (waar onder andere McKinsey vooral actief is), is het nog 100x erger aangezien zij met extreem zware deadlines zitten.

Mag ik vragen aan welk soort projecten die consultants werken die je kent? Zijn dat grote projecten?
Ik denk overigens wel dat je soortgelijke functies moet vergelijken. Een tester is niet hetzelfde als een developer.
Ik ben dan ook geen developer maar een "Technical Architect" (lang leve vage titels!). Concreet houdt dit in dat ik verantwoordelijk ben voor de integratie en opvolging van verschillende SAP componenten (BI, BODS, SLT, ...) en moet ik de architectuur hiervan mee helpen bepalen.
Voorbeeld "problemen": Moet alle BI data wel in RAM gehouden worden of kunnen we koude data in een near line solution steken? Volstaat BODS alleen of is het beter een 3rd party tool extra te installeren om de "flow" gemakkelijker op te volgen? Welke databases zullen we gebruiken?

Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor de architectuur (en zelfs een klein beetje de strategie) van de data migratie
Voorbeeld "problemen": Welke archiving solution gaan we gebruiken? Welke databases beantwoorden het best aan onze eisen? Zijn de gekozen tools compatibel met de rest van het landscape, ...)
Als je het werken overigens echt heel leuk vind, snap ik natuurlijk dat je het niet erg vind om veel te doen. Echter post jij ook soms situaties waarin je geen vakantie kan opnemen wanneer je wil, je weekenden lang door moet werken, het salaris niet al te best is, je periode's elke dag van 's ochtends tot 's avonds in een kantoor zit etc etc. Het zouden vooral die dingen zijn die mij persoonlijk tegen zouden staan.
Die vakanties zijn soms inderdaad wel een tegenvaller maar ik ben er toch nog in geslaagd om al mijn vakantie op te nemen dit jaar ondanks de vele deadlines.
Werken in het weekend, hoort er imo wel bij. Als je in een go-live periode zit, kan je dat werk niet gewoon aan de kant schuiven en wanneer ik mijn werk tijdens de week niet af krijg, is dat waarschijnlijk omdat ik het niet goed ingepland heb.
Mijn salaris vind ik op zich eigenlijk wel heel goed meevallen: het is niet het beste dat ik kan krijgen maar het is zeker en vast niet slecht. Tot nogtoe verdien ik het meeste van al mijn werkende vrienden dus ik mag echt niet klagen.
Van 's ochtends tot 's avonds op kantoor: dat is inderdaad ook hetgeen waar ik me het meest aan stoor. Zoals ik eerder aangaf werk ik nu al een tijdje in Marseille maar ik heb nog steeds niets van de stad gezien. Het is jammer en ik hoop dat daar snel verandering in komt.
Laurens-R schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:58:
Het hangt er bij ons ook vaak van af of je in 'crunch' tijd zit, wat de fase van het project zit en wat de verwachtingen van de klant zijn...

Dat maakt niet alle gekke dingen goed die er af en toe gebeuren, maar betekend wel dat afhankelijk van die factoren er actief/minder actief op gemanaged word.
Klopt! Voor mij is het momenteel vrij druk aangezien alle systemen nu geinstalleerd worden. Helaas blijft de rest van het team hier ook best laat 's avonds terwijl het voor hen nog maar het begin van het project is en ze dus relatief vroeg naar huis zouden moeten kunnen. Misschien werken we gewoon met te weinig volk op het project?
Ger schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:03:
Daarbij is het natuurlijk ook heel erg afhankelijk van hoe je privéleven in elkaar steekt. Rubinski is als ik het goed heb (en sla me gerust als ik het fout heb) vrijgezel en hoeft alleen maar rekening te houden met zichzelf. Een aantal jaar geleden zat ik in een vergelijkbare situatie (privé) en had ik ook wel idiote werktijden af en toe. Boeide me toen niet zoveel, want ik haalde veel voldoening uit mijn werk.

Anno nu zou ik er niet aan moeten denken om zulke lange dagen te maken; ben verloofd en heb een zoontje van bijna 2. Zelfs nu zie ik mijn zoontje 's ochtends soms niet en 's avonds maar een uurtje. Reken maar dat ik hem zou missen als ik nog langere dagen zou maken en hem dus de hele dag niet zien (en dat een werkweek lang).
Inderdaad ook een heel belangrijke factor. Zoals ik in eerdere delen van dit topic al aangaf, ben ik nog single en moet ik met niemand rekening houden. Best gemakkelijk dus!
De meeste collega's stoppen ook met dit soort werk nadat ze aan kinderen begonnen zijn. Ze doen het dan nog een jaartje of 2 maar zien dan ook dat het vele reizen en de lange uren niet meteen compatibel zijn met een gezin.

Ik ben waarschijnlijk ook niet van plan dit mijn hele leven te blijven doen. We zien wel hoe het loopt. Voorlopig maakt het mij dus niet zo veel uit.
armageddon_2k1 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Jouw verhalen deden mijn soms ook wel een fronsen, maar zoals je het zo beschrijft kan ik het alleen maar toejuichen. Goede werkethos waar je denkt aan je eigen carriere en wat het je brengt. Pas alleen op dat je niet te hard wil lopen, want dat kan je opbreken. Ik heb het al een aantal keren zien gebeuren in mijn omgeving.
Inderdaad, ik probeer er de laatste tijd wel echt op te letten. Voor de vakantie voelde ik echt een 'dip' aankomen en had ik echt nood aan rust. Ik heb mijn collega's hier ook al voor proberen waarschuwen want ze zouden niet de eersten zijn met een burn-out.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Woy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:02:
[...]

Ook dan moet je het toch gewoon kunnen escaleren?
Eens, maar zou makkelijk is het niet.
Je hebt gewoon een werkbare omgeving nodig om te kunnen werken. Een development VM ( Met admin rechten ) zou bijvoorbeeld best een goede oplossing kunnen zijn.
Ik denk dat Visual Studio alleen niet erg snel is in een virtuele machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sebazzz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat Visual Studio alleen niet erg snel is in een virtuele machine.
Dat hangt vooral af van de onderliggende hardware. Ik kreeg bij een klant een keer een development-VM toegewezen (door hun gehost) en die was niet vooruit te branden, na klachten daarover hebben ze het ding verplaatst naar snellere storage en toen was VS in die VM sneller dan op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Dat vind ik nogal door de bocht. Dan moet die andere programmeer eerst op de hoogte zijn van jouw manier van quotes gebruiken. Bovendien, als je strings bekijkt in een beetje fatsoenlijke IDE dan valt het nogal op waar er daadwerkelijk substitutions worden gedaan. En ik vind de informatie wáár ze worden gedaan belangrijker dan de informatie dát ze (evt) worden gedaan.

[...]

Ik ook, en daarom gebruik ik altijd dubbele quotes in PHP, want dat is consistent met de rest van mijn code ;)
Als je het dan maar wel consistent en duidelijk houdt:
- Dus niet "gewoon variabelen" in je strings proppen, dat valt niet zo op in veel IDE's, maar keurig "-sluiten . $variabele gebruiken.

Je zorgt dan in elk geval dat ook snel terug te zien is waar je iets met variabelen doet en waar het gewoon een stuk tekst betreft die 1-op-1 wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Ik werk zelf met SAP maar zie dit ook bij mijn collega's binnen de Java groep. Binnen management consulting (waar onder andere McKinsey vooral actief is), is het nog 100x erger aangezien zij met extreem zware deadlines zitten.

Mag ik vragen aan welk soort projecten die consultants werken die je kent? Zijn dat grote projecten?
Meeste werken aan r&d projecten binnen het embedded landschap. Sommige met deadlines voor release van een nieuw product(grote projecten), anderen een 'rustigere' r&d rol.
Als het werk niet afkomt is het natuurlijk niet vreemd dat er wat harder gewerkt wordt, maar onmogelijke deadlines worden gewoon niet gehaald en dus opgeschoven. Overigens zit ik zelf niet in de 'consultancy' (nogal een breed begrip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Evilbee schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Die Surface tablets zijn allemaal gesponsord. Dat staat gewoon in de aftiteling.
MS is behoorlijk hun surface tablets aan het pushen, gaat niet altijd goed: http://www.businessinside...-nfl-surface-ipads-2014-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:04:
Dan moet je gewoon dat gezeur over thumbnails uitzetten :+ (seriously, staat in je voorkeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Dan moet je gewoon dat gezeur over thumbnails uitzetten :+ (seriously, staat in je voorkeuren)
_O_

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Maar tbh is het ook onzin om een image met een dikke resolutie te posten. Niet alleen is het gewoon overdreven, het verpest ook je verbruik/laadtijd. Ik zie af en toe wel eens topics met images van 2mb+++.. Fijn ook als je met je mobiel even langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Waar ergens? :$
Gevonden: Voorkeuren --> Forum --> Instellingen reactie-overzicht --> Image resize uitschakelen *

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Madame Evaluationcopy heeft voor haar werk Indesign en Photoshop nodig. Nu kom ik op het net een te kopen DVD'tje tegen van CS6 Design Standard dat deze twee CS-onderdelen combineert. Bij MaxICT bv kost dit ding maar 30,- euro.

Dit vinden wij een beetje vreemd, kan het kloppen dat dat pakket zo goedkoop is? Het is niet erg als het een beetje outdated is (via de Adobe site wordt bijna alles in abonnementsvorm aangeboden inmiddels)

Dank voor het meedenken!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:05:
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Madame Evaluationcopy heeft voor haar werk Indesign en Photoshop nodig. Nu kom ik op het net een te kopen DVD'tje tegen van CS6 Design Standard dat deze twee CS-onderdelen combineert. Bij MaxICT bv kost dit ding maar 30,- euro.

Dit vinden wij een beetje vreemd, kan het kloppen dat dat pakket zo goedkoop is? Het is niet erg als het een beetje outdated is (via de Adobe site wordt bijna alles in abonnementsvorm aangeboden inmiddels)

Dank voor het meedenken!
30 euro lijkt me sterk ja.
Waarom moet Madame Evalutationcopy dat trouwens uit haar eigen zak betalen? Volgens mij moet de werkgever dit gewoon betalen in de plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heb je een link? Zie het zo snel niet staan op de MaxICT site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Wij gewoon om half 6/half 7 naar huis of eerder ligt er aan. Als bepaalde mensen eerder weggaan gaan wij ook eerder weg omdat dit vaak de personen zijn die alles regelen qua sign offs. Ik ga echt niet tot negen uur 's avonds op kantoor zitten. Maar iets later beginnen en later weg is normaal om zo rush hour te voorkomen in Londen.

Evalutationcopy ja, dat is een oude versie van een paar jaar terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Speciaal voor die Ruby gasten die nog steeds niet weten dat er een nieuwe hash syntax is!

Search:
code:
1
:([a-z_]+) =>

Replace:
code:
1
${1}:

[ Voor 27% gewijzigd door Gamebuster op 05-01-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Megamind schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:13:
Heb je een link? Zie het zo snel niet staan op de MaxICT site.
http://maxict.nl/product/...Pzil6LK_cICFUvJtAodQg0AeQ

Rubinski: madame is zelfstandige, excuseer.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52

StM

is de Duitse Mac versie van een jaar of 4? oud. En ik denk dat die prijs een foutje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ah, dat is alleen de DVDs. Als je bijvoorbeeld de download versie hebt gekocht kan je voor 35euro de DVDs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:50:
Ah, dat is alleen de DVDs. Als je bijvoorbeeld de download versie hebt gekocht kan je voor 35euro de DVDs kopen.
Dus er zit geen licentie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Er staat:
Softwaretype Diskette-set
Aantal licenties 1 gebruiker(s)
Zou een licentie bij moeten zitten, al krijg je 'm wel op 5 1/4" floppies :P

Ik zit nog wel te twijfelen of ik Re# ga upgraden, weer ff 89$ aftikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 05-01-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Geen idee, ik zou het gewoon bij Adobe kopen :P
Heeft nog wel een licentie voor Mac ergens liggen volgens mij :+

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 05-01-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
:P is dit niet erg helpdesken? Misschien beter nieuw topic openen ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sowieso, Adobe wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Die softwaremaker wiens software iedere grafisch ontwikkelaar al jaren gebruikt en een de facto standaard is in de industrie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Struikrover schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:38:
Die softwaremaker wiens software iedere grafisch ontwikkelaar al jaren gebruikt en een de facto standaard is in de industrie? :P
Als hobbyfotograaf kan ik toch erg blij worden van Lightroom :)

Vandaag de eerste 'echte' werkdag van 2015. Als team na een drukke periode een project 2 weken droppen is niet aan te raden. Wist van sommige dingen niet eens dat we ze al gedaan hadden... Vond het al vreemd dat het niet meer in de issue tracker stond :$

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Rutix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:28:
:P is dit niet erg helpdesken? Misschien beter nieuw topic openen ;)?
:Y ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
.Gertjan. schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:44:
[...]

Als hobbyfotograaf kan ik toch erg blij worden van Lightroom :)

Vandaag de eerste 'echte' werkdag van 2015. Als team na een drukke periode een project 2 weken droppen is niet aan te raden. Wist van sommige dingen niet eens dat we ze al gedaan hadden... Vond het al vreemd dat het niet meer in de issue tracker stond :$
Wij gebruiken JIRA, en delen van de workflow-stappen die al gezet waren kon ik mij ook niet meer herinneren. Tot ik een collega voor mijn neus had (die tussendoor wel een paar dagen op kantoor gezeten had) die plotseling flink begon te briesen, toen wist ik het weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Struikrover schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:38:
En ook de reader en flash op de markt heeft gezet naast dreamwaver :p Ik vind PS wel leuk, maar meer door het gebrek aan een concurrent. Tja het is wel een volwassen product geworden, maar heel dat cloud gebeuren stoort me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

33 dagen is toch best wel qua vakantie. Ik ga maar mooi weer een paar daagjes aan het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Douweegbertje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:10:
En ook de reader en flash op de markt heeft gezet naast dreamwaver :p Ik vind PS wel leuk, maar meer door het gebrek aan een concurrent. Tja het is wel een volwassen product geworden, maar heel dat cloud gebeuren stoort me nu.
Nietus dat was Macromedia (daarvoor FutureWave) en ShockWave Flash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Een nieuw topic?? Dat durf ik zomaar niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MilKmny.png
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:10:
[...]

Je kunt de software uit de Creative Cloud gewoon downloaden en op je pc installeren. Ik heb pas geüpgraded van CS6 naar CC en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat zoeken ze nu, java of javascript dev???? Wat een zootje of zoeken ze gewoon iemand dat Java kofvie kan zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Damic op 06-01-2015 08:54 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 07:32
Een bedrijf wat zo'n vacature online gooit kan toch niet serieus genomen worden...
Duidelijk dat de ICT afdeling daar momenteel nog niet bestaat (Of natuurlijk niet gevraagd is voor de vacature te controlleren) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mooi, dit. Eerst denk je dat ze de klassieke fout maken door JavaScript Java te noemen, daarna weet je gewoon echt niet wat ze nu bedoelen, zeker als ze met termen als EJB gaan smijten nadat ze het hebben gehad over drop-down menus.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Lijkt me 2 problemen:
1: Javascript -> Java misinterpretatie
2: Standaard tekst voor Java programmeur erbij geplakt.

Gelukkig is het een 'paid' job.
Maar ik betwijfel of er serieuze interesse vanuit (echte) Java(script) ontwikkelaars gaat komen.
Zulk soort vacatures zou gewoon geboycot moeten worden. :(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

De gemiddelde vacature is sowieso slecht. Die zijn namelijk allemaal hetzelfde of van een zeer bedenkelijk niveau. Veel copy-paste werk, helaas. Vacatures staan daarnaast ook nog met enige regelmaat vol met hippe termen waar de plaatser geen weet van heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door sky- op 06-01-2015 10:06 . Reden: add ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zo, na de immer terugkerende weeknummerbugs krijgen we de immer terugkerende floatingpointbugs.

Export van boekhouding naar Excelsheet met (door boekhoudpakket zelf gegenereerde) totalen:

123,45
        456,78
       -456,78
       -123,45
Totaal   -2,8E-14

En toen zei LinqToExcel OMGWTFFormatException

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Is toch valide getalnotatie? :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad, hoewel LinqToExcel dat niet vond :) Maar het probleem is natuurlijk dat het boekhoudpakket niet netjes afrondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Pfff.. auto's... elke (kleine) beurt is ook vrijwel een volledige renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn dev-VM stopte iedere keer kort na het laden van Windows, heel de VirtualBox-instance verdween gewoon spoorloos. Chkdsk geprobeerd, hielp niet. Nu heb ik m'n host gereboot en mijn VM doet het weer...

Schiet mij maar lek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

kenneth schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:21:
Inderdaad, hoewel LinqToExcel dat niet vond :) Maar het probleem is natuurlijk dat het boekhoudpakket niet netjes afrondt.
'k Vind het veel enger dat base2 ipv base10 wordt gebruikt voor boekhoud-periekelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Met Eagles aan op de achtergrond tikt het toch een stukje fijner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Martindo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:14:
Eagles? Je bedoelt de band?
Meh, doe mij maar iets stevigers.
Meer zoiets. https://www.youtube.com/watch?v=T8000nRYyco

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 06-01-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:18:
[...]

Eagles? Je bedoelt de band?
Meer zoiets. https://www.youtube.com/watch?v=T8000nRYyco
Mwah, niet mijn smaak. Ik vind Eagles toch net stevig genoeg. Het is ook wel meer omdat het gewoon op de achtergrond draait en ik na het luisteren van jouw voorbeeld nog even moet bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:18:
[...]
Aaah, dat verklaard je gemiddelde humeur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Martindo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:14:
Eagles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Aaah, dat verklaard je gemiddelde humeur. :+
Volgens die theorie zou ik ook idioot vrolijk moeten zijn soms. Aangezien ik ook wel eens hiernaar luister: https://www.youtube.com/watch?v=nCNKLzUD7CU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:34:
[...]

Volgens die theorie zou ik ook idioot vrolijk moeten zijn soms. Aangezien ik ook wel eens hiernaar luister: https://www.youtube.com/watch?v=nCNKLzUD7CU
Lolwhut?! Ik dacht even Britney Spears te horen. Maar toch gauw weer weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:34:
[...]

Maar, dat ben je nooit? Mag voor jou toch hopen dat je ook je vrolijke momenten hebt. :)

Verder met @hierboven. Niet echt mijn ding.

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 06-01-2015 14:40 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.