De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:39:
En aangezien mijn ps3 niet op de hotspots kan, kan ik ook niet even wat netflix series binge-kijken -O-
Maak gewoon van je telefoon een hotspot.

En wat is het probleem om via Ziggo Hotspot te gaan werken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Maak gewoon van je telefoon een hotspot.
Zal mijn databundel mij niet in dank afnemen :+
Hoewel ik mij nu bedenk dat ik ook gewoon mijn laptop aan de tv kan hangen :)
En wat is het probleem om via Ziggo Hotspot te gaan werken?
Om de een of andere reden ben ik daar wat wantrouwend in. Zit liever op mijn eigen afgeschermde netwerkje dan op een "openbaar" netwerk. Maar misschien ben ik gewoon old-fashioned :$

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:28:
[...]

[...]

Om de een of andere reden ben ik daar wat wantrouwend in. Zit liever op mijn eigen afgeschermde netwerkje dan op een "openbaar" netwerk. Maar misschien ben ik gewoon old-fashioned :$
Heb je geen buren die je vriendelijk kan vragen een paar dagen op hun wifi mee te liften? Hebben wij gehad toen mijn vader besloot dat UPC geen geld mocht krijgen tot ze hem zijn zin gaven, na twee maanden heb je dan opeens geen internet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Merethil schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:34:
[...]

Heb je geen buren die je vriendelijk kan vragen een paar dagen op hun wifi mee te liften? Hebben wij gehad toen mijn vader besloot dat UPC geen geld mocht krijgen tot ze hem zijn zin gaven, na twee maanden heb je dan opeens geen internet meer :+
:D Flauw zeg, dat ze je verbinding dan eruit mikken :+

Zou inderdaad ook nog een optie zijn, maar aan een kant is men verhuisd, dus daar zal wel geen internet zijn. Daarnaast zijn deze huizen zo goed geïsoleerd dat de wifi-signalen die doorkomen redelijk zwak zijn...

Ah well, even behelpen dus. Als het echt ruk is, rijd ik gewoon naar kantoor :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:28:
[...]

Gewoon een grotere databundel nemen ;)
Voor een beetje research is het toch niet zo'n probleem, en voor gevoelige data kun je anders nog VPN opzetten naar je werk, is het ook weer veilig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Woy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:41:
[...]

Gewoon een grotere databundel nemen ;)
Databundel? Wat is dat? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:39:
[...]

:D Flauw zeg, dat ze je verbinding dan eruit mikken :+

Zou inderdaad ook nog een optie zijn, maar aan een kant is men verhuisd, dus daar zal wel geen internet zijn. Daarnaast zijn deze huizen zo goed geïsoleerd dat de wifi-signalen die doorkomen redelijk zwak zijn...

Ah well, even behelpen dus. Als het echt ruk is, rijd ik gewoon naar kantoor :P
Kabeltje spannen door twee ramen, lekker fris :P
Ja, de UPC houdt niet van achterstanden en mijn vader hield niet van de UPC dus dat was een leuke combinatie. Maar goed, het werkte omdat het jaren '70-huizen waren die gemaakt waren met gips-beton, met van die leuke grote luchtgaten ertussen enzo, dat houdt nauwelijks wat tegen; laat staan 2.4 GHz netwerken :+

Kan je geen VPN naar een externe server van je opzetten en daarvandaan je werk doen? Lijkt me lastig, met een werkgever kan je tenminste nog naar je eigen werk VPN'en (ook al moet ik dat ook niet doen bij mijn werk want dan ga ik van mijn 120 mbit naar een heel dun 10 mbit-lijntje om al mijn data over te verstouwen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Die had ik ook niet tot ergens vorig jaar, maar toen heeft Vodafone de ongelimiteerd internet blox helemaal de nek omgedraaid. Gelukkig hebben ze wel een enorm gunstig abo aangeboden met een flinke databundel ( 5 GB ), en nu heb ik ook lekker snel 4G, waar het ongelimiteerde abo nog maar 3G was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Woy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:04:
[...]

Die had ik ook niet tot ergens vorig jaar, maar toen heeft Vodafone de ongelimiteerd internet blox helemaal de nek omgedraaid. Gelukkig hebben ze wel een enorm gunstig abo aangeboden met een flinke databundel ( 5 GB ), en nu heb ik ook lekker snel 4G, waar het ongelimiteerde abo nog maar 3G was.
Mjah, ik had onbeperkt internet @ 384 kbps (T-Mobile Flex) tot midden vorig jaar. Toen gaf T-Mobile opeens iedereen een bundel van 1 GB @ 4G (15 Mbps) bovenop het onbeperkte internet.

* RayNbow was tevreden met 384 kbps en heeft nu zeker niets te klagen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52

StM

Ik heb nog een i150 abonnement (onbeperkt 2mbps; 2GB @ 4G).. Blijft fijn om nooit te hoeven kijken hoeveel je verbruikt hebt.

Ik overweeg alleen toch om 1 van die goedkopere abonnementjes te nemen want ik kom zelden boven de 1 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
StM schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:45:
Ik heb nog een i150 abonnement (onbeperkt 2mbps; 2GB @ 4G).. Blijft fijn om nooit te hoeven kijken hoeveel je verbruikt hebt.

Ik overweeg alleen toch om 1 van die goedkopere abonnementjes te nemen want ik kom zelden boven de 1 GB...
Het punt bij mij is dat eigenlijk alleen abo's zonder data nog goedkoper zijn dan degene die ik nu heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:39:
En aangezien mijn ps3 niet op de hotspots kan, kan ik ook niet even wat netflix series binge-kijken -O-
Waarom kan je ps3 er niet op dan?

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2015 12:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:17:
[...]

Waarom kan je ps3 er niet op dan?
Volgens mij vanwege de gebruikte beveiliging. Meen mij te herinneren dat Ziggo ook aangaf dat niet alle devices werkten met de hotspots. Ze gebruiken WPA2-enterprise en dat lust niet ieder device.

Op zich niet erg hoor. Ook wel leuk om eens wat anders te doen dan mindless series te binge-kijken:+ Kan nu eindelijk mindless de stapel games wegwerken die ik nog heb liggen :P

Afgelopen week door Puppeteer heen gespeeld en nu bezig met Ni No Kuni :) Lekker alleen thuis, dus het geluid kan ook open (de muziek van Ni No Kuni is erg tof!). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De keuze van Ziggo voor WPA2-enterprise is echter wel een logische: gebruikers van een accesspoint kunnen elkaars data niet decoderen, en het biedt authenticatiemogelijkheden op basis van voor een gebruiker unieke codes (inlog/wachtwoord in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ja Sony's WiFi implementatie is wel vaker waardeloos. In het begin ondersteunde mijn psp alleen maar wep |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De iPhone lustte eerst ook geen WPA-Enterprise, en WPA2 was volgens mij helemaal niet mogelijk.

Ik vind die Ziggo-hotspots wel handig. Meestal heb ik een prima bruikbare verbinding via die dingen, in ieder geval snel genoeg om normaal te kunnen surfen en mails te doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Helemaal géén Perl haat hier?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wordt dat nog gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ik heb veel lol met Perl hoor. Het is eigenlijk altijd wel vulnerable voor stupide security fouten en veel Enterprise appliances maken gebruik van Perl voor hun management omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Tele2 gebruikt image map op hun zakelijke 4G abonnement pagina:
https://www.tele2.nl/zakelijk/specs-21395/

Zie "interesse in dit product?" blok onderin. Grappig dat image maps ook echt gebruikt worden, heb die nog nooit gebruikt of gebruikt zien worden.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Gamebuster schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:15:
Tele2 gebruikt image map op hun zakelijke 4G abonnement pagina:
https://www.tele2.nl/zakelijk/specs-21395/

Zie "interesse in dit product?" blok onderin. Grappig dat image maps ook echt gebruikt worden, heb die nog nooit gebruikt of gebruikt zien worden.
Wel crap :/ Waarom zou je daar in hemelsnaam een imagemap gebruiken?

edit: De hele pagina lijkt uit imagemaps te bestaan. Iemand was duidelijk te lui om het te parsen naar html/css >_>
edit2: Ook nog eens 7 fouten op de pagina volgens de element inspector van Chrome

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 02-01-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Alles op die pagina zijn image-maps. Wel apart eigenlijk voor een website, of is dit de online-versie van een mailing? In mailings zie je het wel vaker, om er voor te zorgen dat het design bij iedereen gelijk is.

Zelf heb ik ze wel eens gebruikt voor klikbare gebieden op een landkaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HuHu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:19:
Alles op die pagina zijn image-maps. Wel apart eigenlijk voor een website, of is dit de online-versie van een mailing? In mailings zie je het wel vaker, om er voor te zorgen dat het design bij iedereen gelijk is.
Wat enorm lelijk zeg met al die jpeg artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Wat enorm lelijk zeg met al die jpeg artefacten.
Het was mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HuHu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Het was mij niet opgevallen.
Het valt vooral op in het paarse "Specificaties & Prijzen" gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TF30042: The database is full. Contact your Team Foundation Server administrator.

Mmmmm.... Dat ziet er niet goed uit.... :/

edit:
Ah, de LDF van de config is > 8 GB. Daarnaast zorgde de nachtelijke backup ervoor dat de rest van de schijf volliep tijdens het voorbereiden van de backup files....

-O-

[ Voor 40% gewijzigd door .Gertjan. op 02-01-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Zo, net m'n custom hook voor http://sailsjs.org gemaakt die fixtures in de database zet via het ORM, bij runtime, vanaf local config. Met Lodash en met promises. Lastige leercurves voor mij, met asynchroon programmeren, maar ik heb nu wel mooie schone code die ik zelf over een half jaar nog snap, en iets gemaakt dat nog niet bestond :D.

Nu eigenlijk nog delen met de open source community, maar dan moet ik ook nog een package en tests er omheen schrijven ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Struikrover op 02-01-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Struikrover schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:41:
Zo, net m'n custom hook voor http://sailsjs.org gemaakt die fixtures in de database zet via het ORM, bij runtime, vanaf local config. Met Lodash en met promises. Lastige leercurves voor mij, met asynchroon programmeren, maar ik heb nu wel mooie schone code die ik zelf over een half jaar nog snap, en iets gemaakt dat nog niet bestond :D.

Nu eigenlijk nog delen met de open source community, maar dan moet ik ook nog een package en tests er omheen schrijven ;(
Tests had je eigenlijk al mee moeten pakken he ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Is een ondergeschoven kindje, ik heb me er nog nooit toe aan kunnen zetten :P. Iedereen heeft zo wel van die haunting demons die iedere keer weer naar boven komen waarvan je weet dat je ze eigenlijk moet kunnen ;). Promises was een van die dingen, en die heb ik nu in ieder geval getackled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Afbeeldingslocatie: http://www.memevalley.com/wp-content/uploads/2014/04/How-Skype-Calls-Start.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik denk dat dat voor elk online voice call is :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
En als ik thuis bel met iemand ^^

Nu ook weer lekker behelpen. Heb eindelijk internet voor mijn desktop geregeld na het verhuizen (ben verhuist btw...). Glasvezel abbo wordt pas eind januari begin februari opgeleverd, dus heb nu mijn telefoon in de vensterbank liggen (daar heb ik dus wel bereik...) en dan deel ik het internet met mijn laptop, die met een ethernetkabel aan mijn desktop vast zit. Laptop fungeert dus als een grote wifi ontvanger voor mijn desktop. Maar heb al met al toch een wopping 67ms ping, 3.5mbit down en 1.5mbit up snelheid met een datalimiet van 500mb ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Struikrover schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:41:

Zoiets als Barrels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gefeliciteerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Haha ik wist het. Er bestaat altijd zoiets :).

Maar het nadeel van Barrels is, zie ik, dat je nogal beperkt bent met associations. Je moet van tevoren weten wat voor id's de andere modellen krijgen. Ik werk zelf met uuid objects, dus ik kan het niet raden. Ik definieer in de config gewoon een sails query object die ik dan in een query gooi, en aan alle modellen die terug komen voeg ik de associatie toe. Kleine config voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
{
order: ['User', 'Group', 'Role'],
  User: [
    {
      username: 'test',
      email: 'test@test.com',
      password: 'test'
    }
  ],
  Role: [
    {
      name: 'admin',
      collections: {
        user: {username: 'test'},
      }
    },
  ],
  Group: [
    {
      name: 'Group1'
      collections: {
        user: {username: 'test'},
      }
    },
  ]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gefeliciteerd alienfruit en Metian :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Altijd fijn als je weet dat een stukje functionaliteit dat je nodig hebt al ergens in de code zit... en dan blijkt het het middelste stuk te zijn van een methode van 250 regels. :+

Even met de hakbijl erdoor en dan de stukjes die ik nodig heb oprapen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Interessant Struikrover dat zou ik wel willen gebruiken voor test doeleinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ach kak. Meer dan een week een F.West98 in mijn programma.
... and curl_slist_free_all to clean up an entire list.
En dan verderop:
Pass a NULL to this option to reset back to no custom headers.
Aha, daarom die vrolijke SIGSEGV's. Wel alles free, met een pointer Ins Blaue hinein... -O-

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:15

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vaan Banaan schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:23:
Ach kak. Meer dan een week een F.West98 in mijn programma.
... and curl_slist_free_all to clean up an entire list.
En dan verderop:
Pass a NULL to this option to reset back to no custom headers.
Aha, daarom die vrolijke SIGSEGV's. Wel alles free, met een pointer Ins Blaue hinein... -O-
Huh wat? :?

BoringDay in 'nieuws: Apple voert prijsverhoging iOS en Mac Developer Program door'
Als ik met versie beheer werk ik ook op afstand.
Het werkt sneller dan via VNC en heb ik niks met overbodige kabels te maken.
Huh wat again? :?
Sowieso is het een vreemde discussie.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Ik heb op dit moment nog 1 website draaien op mijn eigen geschreven CMS, in de footer van het CMS staat dit:
© Copyright 2008 - icedev
Toen wist ik blijkbaar ook nog niet zoveel van character encoding. :+

CMS wordt iig snel vervangen door silverstripe. Dat CMS is hier geloof ik ooit door een tweaker (Firesphere?) gepost. Bedankt daarvoor :D Ik vind het een fantastisch CMS, zowel om voor de ontwikkelen als de beheerders kant. Dit wordt mijn 3e site die op silverstripe gaat draaien. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
ARG net een half uur verspilt aan iets omdat ik dataverbruik wilde besparen en dus wat libs van een ander project van mij had over gekopieerd. Bleek dat die dus corrupt zijn geraakt een keer :/ Toen ik ze eenmaal opnieuw had gedownload werkte alles in een keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Om nog over encoding te hebben.. we hadden aardig wat bestanden met een euro sign erin, maar dan gewoon als € dus ik dacht slim te zijn om een replace te doen met de html ent. & euro; :+
Alleen vergeten om de binary bestanden uit te sluiten, dus oftewel ik had iets van 60.000 replaces gemaakt \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En dankzij jullie goede versiebeheersysteem kon je direct weer reverten!

* F.West98 rent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
alienfruit schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:21:
Interessant Struikrover dat zou ik wel willen gebruiken voor test doeleinden :)
Ik zal je er over DM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:16
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een script die automatisch mijn gedownloaden films en tv series (die allemaal samen komen in 1 map) te verplaatsen naar de juiste submap (Movies of TV Shows). Nu weet ik dat er een web service voor is die terug geeft aan de hand van een naam of het een film of tv serie is (http://api.guessit.io/). Ik zat er aan te denken zoals te maken alleen weten jullie toevallig of zoiets al bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bart: lees de topic waarschuwing eventjes. Dit topic is niet de plek voor dit soort vragen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Welke genie heeft bedacht dat dit kan in Python:

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
def test():
    try:
        return False
    finally:
        return True

print test()
# True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Gewoon by design, de reden is dat je dan nog resources kunt cleanen e.d.:

http://stackoverflow.com/...try-finally-block-returns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat zou er dan moeten gebeuren? De regel is "finally wordt altijd uitgevoerd, no matter what", en dan is het dus consistent dat je tweede return ook wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Parse error :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

StM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:20:
Welke genie heeft bedacht dat dit kan in Python:

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
def test():
    try:
        return False
    finally:
        return True

print test()
# True
Dat kan ook in Java:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
public static boolean f() {
    try {
        return false;
    }
    finally {
        return true;
    }
}
Parse error? Wil je in de grammatica onderscheid maken tussen alle statements en alle statements behalve return? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ja, net zoals het bv in C# is. Het is wat mij betreft gewoon een illegale en vooral zwaar onlogische constructie. Ik kan er ook geen enkele rechtvaardiging voor bedenken.

*edit*

Ik zie dat het ook in de Java spec zit, dus het komt vaker voor. Van mij mag dit zo op de zwarte lijst voor nieuwe programmeertalen :)

[ Voor 100% gewijzigd door StM op 04-01-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:00:
Ja, net zoals het bv in C# is. Het is wat mij betreft gewoon een illegale en vooral zwaar onlogische constructie. Ik kan er ook geen enkele rechtvaardiging voor bedenken.

*edit*

Ik zie dat het ook in de Java spec zit, dus het komt vaker voor. Van mij mag dit zo op de zwarte lijst voor nieuwe programmeertalen :)
Hoezo onlogisch? Semantisch lijkt het mij gewoon correct.

Probeer (A), Vang (exceptie), Uiteindelijk doe X.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

StM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:00:
Ja, net zoals het bv in C# is.
Oh?
try-statement:
    [b]try[/]   block   catch-clauses
    [b]try[/]   block   finally-clause
    [b]try[/]   block   catch-clauses   finally-clause

finally-clause:
    [b]finally[/]   block

block:
    {   statement-listopt   }
Dat je geen return mag gebruiken in een C# finally-block betekent niet dat het een parse error is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Firesphere schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:10:
[...]

Hoezo onlogisch? Semantisch lijkt het mij gewoon correct.

Probeer (A), Vang (exceptie), Uiteindelijk doe X.
Dan verander je de return waarde niet in de finally...
RayNbow schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Oh?

[...]

Dat je geen return mag gebruiken in een C# finally-block betekent niet dat het een parse error is.
Ok true, maar nogal een minuscuul detail. Imo kan je trouwens de semantische analyse en validatie van je parse tree prima tot het parsen rekenen... Net zoals ik het lexen daar onder reken als we het niet over compilerbouw hebben. Maar goed, heel strict gezien is het niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 04-01-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RayNbow schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Dat kan ook in Java:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
public static boolean f() {
    try {
        return false;
    }
    finally {
        return true;
    }
}

[...]

Parse error? Wil je in de grammatica onderscheid maken tussen alle statements en alle statements behalve return? :?
Maar, wat komt eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

StM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Dan verander je de return waarde niet in de finally...
Dan verandert de betekenis van finally wel, als er blijkbaar statements niet uitgevoerd moeten worden die daar staat, afhankelijk van of er al wel of niet een return gedaan is.
Dat zou true moeten zijn, en dat ga ik even proberen nu.

En dat is ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

ValHallASW schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:24:
Wat zou er dan moeten gebeuren? De regel is "finally wordt altijd uitgevoerd, no matter what", en dan is het dus consistent dat je tweede return ook wordt uitgevoerd.
Einde discussie dus

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:39
Hmm, komende twee weken moet ik maar eens heel wat gaan wegtikken. Twee schoolopdrachten die af moeten.. En ik heb natuurlijk niks gedaan in mijn kerstvakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Martindo schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:51:
Hmm, komende twee weken moet ik maar eens heel wat gaan wegtikken. Twee schoolopdrachten die af moeten.. En ik heb natuurlijk niks gedaan in mijn kerstvakantie...
:P ligt er een beetje aan de grote van de opdrachten af toch ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Rutix schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:09:
[...]

:P ligt er een beetje aan de grote van de opdrachten af toch ;)?
Ja het is op zich goed te doen. De één is iets waarbij je een microcontrollertje moet koppelen aan vijf sensoren en met die microcontroller communiceren met een zelfgeschreven C# programma om het 'beveiligingssysteem' aan te sturen.

Het tweede is een S88 schuifregister testmachine bouwen met een FPGA. En deze is wel lastig, want ik heb er nog niks aan gedaan en over twee weken moet deze af. Morgen maar even aan beginnen..

[ Voor 11% gewijzigd door Martindo op 04-01-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 09:06
define microcontroller... de rest is allemaal easy dan Serial to USB. c# dat op kom poort luistert. Bits die je doorstuurt en klaar.. :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Microcontroller in de vorm van een PIC16F1829. Maar dat is inderdaad de minder moeilijke opdracht. Het gaat om de tweede waar iets meer tijd in gaat zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 09:06
S88 shift register is iets met een clock als die laag blijft voor langer dan 1 clk pulse dat de state verandert?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Die 4G-coverage verbaasd mij nog wel een beetje. Mobile Vikings heeft hier in België een heel aardige coverage (al is het dus van Base): http://mv.b12e.be/4G/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Grappig artikel: Facebook is the new AOL

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Wel een leuk artikel inderdaad :) had hem al gezien ^^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Ik zit een aflevering van Arrow te kijken, komt dit voorbij:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/arrow.jpg
Ja, echt een hoogwaardig militair cryptografisch veiligheidsprotocol... :D

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw Resharper.
Ze geven een suggestie om in JS een '' voor een "" ter vervangen, omdat ik dat overal zo doe.

edit:
En toen liep er ergens tussen VS en IISExpress iets mis en liepen beide processen vast, terwijl de laatste volgens Windows continu de schijf aan het lezen is. Volgens ProcessHacker niet. En ik kan het natuurlijk niet killen, want dit: http://stackoverflow.com/...ss-in-windows/50011#50011
ARGH. Misschien voortaan niet meer 's nachts programmeren :+

edit2:
On boot: een error 55 en 88. Onbekende fout in het NTFS bestandssysteem van mijn data-schijf. Maar het werkt nog prima, ook geen reallocated sectors, corrupt sectors, read errors of write errors....... Maar alsnog, niet fijn. * F.West98 driedubbelcheckt zijn back-ups

[ Voor 86% gewijzigd door F.West98 op 05-01-2015 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Acid_Burn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 01:51:
[afbeelding]
https://bitbucket.org/nlo...c/fd2d71716eda/jevent.cpp

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Goedemorgen! Het is weer te vroeg :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 deelt de koffie uit
Niet slapen, de beste manier om een vakantieslaapritme naar een schoolslaapritme om te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
he bah ik heb volgens mij een paar gefreeze pixels in mijn laptop scherm :(. Op lichte schermen zie ik echt een licht puntje in mijn scherm :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Goedemorgen ppls, en de beste wensen natuurlijk.

Het is weer even wennen, Maandag ochtend - werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:18:
* F.West98 deelt de koffie uit
Niet slapen, de beste manier om een vakantieslaapritme naar een schoolslaapritme om te zetten :+
Niet slapen is mij de afgelopen nacht vrij goed gelukt, helaas was het niet mijn bedoeling. En ik voel me nu brak. Ontzettend brak.

En ohja, het heeft hier afgelopen nacht gevroren O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Acid_Burn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 01:51:
[afbeelding]
die vertaling :X
"This is a military-grade cryptographic security protocol" -> "een hoogwaardige militaire cryptografische veligheid protocol"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Zo, we zullen er maar weer eens invliegen dit jaar!

Beste wensen aan ieder van jullie!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 09:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Is tegenwoordig vrijwel altijd zo :) Vroeger lieten ze gewoon onzin zien op het scherm, tegenwoordig is het vaak echte code die je ziet. Hoewel meestal geheel ongerelateerd aan wat er gebeurt in de serie/film.

Overigens de meest relevante die je vaak voorbij ziet komen is, de output van nmap. Maar het verschilt heel erg per serie hoe 'goed' ze het doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ValHallASW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:16:
[...]

"This is a military-grade cryptographic security protocol" -> "een hoogwaardige militaire cryptografische veligheid protocol"...
Fansubbers en hun totale gebrek aan beheersing van de Nederlandse taal hebben mij in de armen van legaliteit gedreven. Hoe vaak ik wel niet met een vork in mijn ogen heb zitten prikken.

Ik vergeet nooit meer The Pursuit of Happyness waar het volgens de subber ging over de decoratie van afhankelijkheid :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

ValHallASW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Tja, fansubs... Veel fouten met spaties, rare vertalingen. Vlaamse woorden etc.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat me ook wel opvalt is dat er tegenwoordig veel vaker gebruik wordt gemaakt van echte producten en operating systems, in plaats van Star Wars-achtige besturingssystemen.

Bij Hawaii Five-O zie je gewoon Windows 7 en Windows Live Messenger (in latere versies Windows 8 en Skype), Surfaces en Lumia's. Ook in veel andere series zie ik vaker 'gewoon' Windows, een iPhone of Mac OS X voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

It's a Unix system, I know this!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:56
Alex) schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:29:
Bij Hawaii Five-O zie je gewoon Windows 7 en Windows Live Messenger (in latere versies Windows 8 en Skype), Surfaces en Lumia's. Ook in veel andere series zie ik vaker 'gewoon' Windows, een iPhone of Mac OS X voorbijkomen.
Die Surface tablets zijn allemaal gesponsord. Dat staat gewoon in de aftiteling.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ongetwijfeld. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kenneth schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:28:
[...]

Fansubbers en hun totale gebrek aan beheersing van de Nederlandse taal hebben mij in de armen van legaliteit gedreven. Hoe vaak ik wel niet met een vork in mijn ogen heb zitten prikken.

Ik vergeet nooit meer The Pursuit of Happyness waar het volgens de subber ging over de decoratie van afhankelijkheid :X
Daarom pak ik altijd Engelse subs gewoon omdat ik soms door achtergrondgeluiden het niet goed kan verstaan/rare accenten, maar met Engelse subs gaat dat prima.
Ik heb ook vaak bij legale films dat ik de vertaling lachwekkend vind. Met name woordgrappen moet je ook gewoon niet vertalen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:11

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

De kwaliteit bij de profs lijkt ook steeds minder te worden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
F.West98 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 04:55:
Wauw Resharper.
Ze geven een suggestie om in JS een '' voor een "" ter vervangen, omdat ik dat overal zo doe.
Mensen die single quotes gebruiken voor strings... Afmaken die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Gamebuster schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Mensen die single quotes gebruiken voor strings... Afmaken die handel.
Hoezo? Afhankelijk van de taal ;)

In Ruby (waar ik vooral in werk) heeft de Single & Double quotes string een andere betekenis.
En daarnaast werk ik ook in C/AL (van Microsoft Dynamics NAV) en daar MOET de Text-variabele in Single quotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, dat was dan de vakantie al weer! :o Vanaf vandaag dus weer aan de slag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hahaha. Het jaar is amper begonnen en we hebben al een 'wtf?' topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619577

Er word in ieder geval driftig geprobeerd om vanuit de glazen-bol techniek toch nog wat advies te geven. :+

Ik kan altijd wel lachen om dit soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:27:
[...]

Hoezo? Afhankelijk van de taal ;)

In Ruby (waar ik vooral in werk) heeft de Single & Double quotes string een andere betekenis.
En daarnaast werk ik ook in C/AL (van Microsoft Dynamics NAV) en daar MOET de Text-variabele in Single quotes.
Niet alleen in Ruby, in vrijwel iedere taal heeft het een andere betekenis. Als ik mezelf vraag welke taal er niet een andere betekenis aan hecht... denk ik aan HTML.

Ruby werk ik overigens ook mee.

Find: '
Replace: "
[ Replace all ]

:*)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ebaumsworld.com/2012/05/82564589/wtf.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 05-01-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Evilbee schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Die Surface tablets zijn allemaal gesponsord. Dat staat gewoon in de aftiteling.
Ja, five0 had wel een deal.. In het begin was het ook van "Ja, BING dat even" en elke keer kwam er zo'n "chat" met tablet e.d. naar voren. Viel ook niet op dat het gesponsord werd/wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42

markvt

Peppi Cola

Under The Dome ook allemaal surface tablets :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
NCIS: Los Angeles zelfde verhaal.
Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.