C# decimal <> hex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik wil graag decimaal 11 naar hexadecimaal 11 krijgen, maar GEEN convert. Als ik 11 decimaal convert krijg ik B, maar ik wil juist decimaal 11 naar hexadecimaal 11.

Als ik een count doe van een aantal opgegeven characters in een editbox wil ik deze output graag hebben in hexadecimaal. Dus 10 character moet 10h worden of 11 characters moet 11h worden.

Met google krijg ik alleen conversies tegen en dat wil ik juist niet.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Euh. Dan wil je toch gewoon de integer afdrukken als string, eventueel met die h erachter?

Wat jij wil heeft trouwens niks met conversie van representaties te maken. Je verandert immers het getal 1110 ineens in het getal 1710. Naast onhandig klinkt het vooral alsof je het verkeerde probleem aan het oplossen bent...

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 04-01-2015 20:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je wil dus van een string naar hexadecimaal?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gewoon een h erachter? :P

Als ik het goed begrijp heb je het getal al als String (in decimale notatie) en wil je diezelfde String die een hexadecimaal getal voorstelt. Dat het dan ineens een hexadecimaal getal representeert maakt voor de String geen verschil, de String blijft (als ik je probleemstelling goed begrijp) toch gewoon hetzelfde?

Het wordt pas wat denkwerk (nou ja, ook niet veel) als je er een int van wil maken, dan moet je bedenken welk grondtal je wil gebruiken.
Mavamaarten schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:55:
Je wil dus van een string naar hexadecimaal?
"Hexadecimaal" is geen type. ;) Je kan wel van een String dat een decimaal getal voorstelt, naar een String dat hetzelfde getal in hexadecimaal voorstelt. Maar dat is weer niet wat de TS wil.

[ Voor 42% gewijzigd door bwerg op 04-01-2015 21:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
NMe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:55:
Euh. Dan wil je toch gewoon de integer afdrukken als string, eventueel met die h erachter?

Wat jij wil heeft trouwens niks met conversie van representaties te maken. Je verandert immers het getal 1110 ineens in het getal 1710. Naast onhandig klinkt het vooral alsof je het verkeerde probleem aan het oplossen bent...
Misschien ongelukkig uitgelegd. Als ik 10 characters in een editbox heb staan en ik count deze met textbox.Text.Length dan krijg ik 10 decimaal. Nu wil ik hier 10 hexadecimaal van maken. Dus eigenlijk 16 decimaal.

Edit:

int totalCharacters = textBox1.Text.Length;

totalCharacters is bijvoorbeeld 11, maar dit wil ik dus 11 hexadecimaal van hebben. Dus eigenlijk 16 decimaal. Hetzelfde geldt voor 22 characters wat eigenlijk 34 decimaal is.

[ Voor 15% gewijzigd door Squ1zZy op 04-01-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 21:00
1x16^1+1*16^0=17

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Probeer eens dit: int.Parse(number.ToString(), System.Globalization.NumberStyles.HexNumber)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
BugBoy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:08:
Probeer eens dit: int.Parse(number.ToString(), System.Globalization.NumberStyles.HexNumber)
Dat is een conversie volgens mij en dat wil ik juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
11 dec = 1x16^1+1*16^0= 17 dec = 11 hex of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 04-01-2015 21:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Als je 11h in een int op wilt slaan en je beginwaarde is 11 decimaal dan moet je wel een conversie toepassen. 11h is nu eenmaal 17 decimaal. Je kunt die waarde in een int stoppen door int x = 17 te typen maar ook int x = 0x11. De waarde is gelijk.

Als je 11 alleen met een h erachter weer wilt geven kun je die er zo achter plakken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
kraades schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:15:
11 dec = 1x16^1+1*16^0= 17 dec = 11 hex of begrijp ik het verkeerd?
Hoe ga ik dat doen met 22 characters?
IceM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:16:
Als je 11h in een int op wilt slaan en je beginwaarde is 11 decimaal dan moet je wel een conversie toepassen. 11h is nu eenmaal 17 decimaal. Je kunt die waarde in een int stoppen door int x = 17 te typen maar ook int x = 0x11. De waarde is gelijk.

Als je 11 alleen met een h erachter weer wilt geven kun je die er zo achter plakken.
Beginwaarde is decimaal omdat ik het aantal characters tel in een editBox door middel van .Text.Length.

11 characters in de editBox moet 11 hexadecimaal worden. 12 characters moet 12 hexadecimaal worden etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Squ1zZy op 04-01-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
Squ1zZy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:18:
[...]

[...]

Beginwaarde is decimaal omdat ik het aantal characters tel in een editBox door middel van .Text.Length.

11 characters in de editBox moet 11 hexadecimaal worden. 12 characters moet 12 hexadecimaal worden etc.
Anders laat je even alvast een stukje code zien en laat je aan de hand daarvan zien wat je probeert te doen, want het nut noch een goede uitleg zijn momenteel ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14
Kun je iets meer context informatie geven? Wat voor probleem ben je precies aan het oplossen? Want decimaal en hexadecimaal zijn twee verschillende representaties van getallen. Alleen bij het vertalen naar een string is dit relevant. En ik heb nu geen idee wat je wil door dit te vertalen.

.Text.Length geeft een integer waarde terug. Deze is niet decimaal of hexadecimaal (het is eigenlijk een binaire representatie van het aantal characters in die EditBox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Squ1zZy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Wat dacht je van een loop, recursief, etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:27
Ik heb geen ervaring met C#, maar hier een stukje pseudocode wat precies doet wat je wilt. Hoewel ik me net zoals de anderen in dit topic nog niet helemaal kan voorstellen hoe dit nuttig is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
int dec = 321; //het getal dat je wilt omzetten

int hex = 0;
int factor = 1;
while(dec > 0){
    hex += (dec % 10) * factor;
    dec /= 10;
    factor *= 16;
}

//variabele 'hex' bevat nu de gevraagde waarde

[ Voor 15% gewijzigd door Jerrythafast op 04-01-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ter informatie: dit doet hetzelfde als wat BugBoy suggereerde. Die maakt alleen gebruik van een string als tussenstap, eerst van int naar String (in decimale representatie) en weer van die string naar een int (de string nu geïnterpreteerd als hexadecimale waarde). Lekker kort en gemakkelijk, misschien wat minder mooi om een String als tussenstap te gebruiken in een functie die een integer omrekent en verder niets met strings te maken heeft.

En inderdaad, hexadecimaal en decimaal is een representatie-kwestie, als je enkel met integers rekent heb je helemaal niets met representatie te maken. De vraag is dus welke van de twee je wil:
- een getal in decimale representatie weergeven (er een string van maken), wat je vervolgens als hexadecimaal getal ziet: dus gewoon decimaal printen met een 'h' erachter.
- een int naar een andere int omrekenen, waarbij het resultaat er in hexadecimaal hetzelfde uit moet zien als de beginwaarde in decimaal. Dit is gewoon een beetje rekenen zoals hierboven (of met String als tussenstap dus). Het resultaat is dan dus niet in decimaal of hexadecimaal: het is gewoon een getal.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 04-01-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:54

New

Jerrythafast schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:00:
Ik heb geen ervaring met C#, maar hier een stukje pseudocode wat precies doet wat je wilt. Hoewel ik me net zoals de anderen in dit topic nog niet helemaal kan voorstellen hoe dit nuttig is.
Ik kan me wel voorstellen hoe dit nuttig is. Bijvoorbeeld bij het interpreteren van BCD-code.

Ik heb dit ook ooit wel eens gedaan met iets vergelijkbaars. Alleen pakte ik telkens de eerste vier bits en dan de tweede vier bits uit elke byte en vormde die om naar een getal. Je kunt dan telkens vermenigvuldigen met een veelvoud van tien om de getallen op de juiste plek in je integer te krijgen. Een andere optie is de getallen achter elkaar in een string te zetten en die string dan te converteren naar een base 10 integer.

In dit StackOverflow topic vind je nog wat aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;
int totaalCharacters = textBox1.Text.Length;
totaalSum = totaalCharacters * i;

Wanneer er 11 characters staan ingevuld in textBox1 dan is de uitkomst Bh. Ik wil echter als uitkomt 11h.
Ik wil dus GEEN conversie van decimaal <> hex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
b(hex) = 11 dec.
11(hex) = 17dec.

Als jij 11 wilt zien ipv B, dan zou je toch de decimale waarde moeten weergeven?

Kan je een goed voorbeeld geven wat je nu precies wilt?
Wat staat er exact in textBox1.Text en textBox1.Text.Length?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

De uitkomst is een int met als waarde 11. Dat is 11 als je het weergeeft als decimaal getal en B als je het weergeeft als hexadecimaal getal.
Er wordt intern niet bijgehouden of het oorspronkelijke getal uit base10 of base16 kwam.

De uitkomst is gewoon 11, of eigenlijk wordt er ergens 00000000000000000000000000001011 in het geheugen geprakt (misschien in een andere volgorde, ligt aan endianness en of het een signed int is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Squ1zZy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:55:
Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;

Wanneer er 11 characters staan ingevuld in textBox1 dan is de uitkomst Bh. Ik wil echter als uitkomt 11h.
Verreken als tussenstap eerst naar 17 -zie boven- en voila.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 03:15

lordsnow

I know nothing

Wat is de nut hier om Hex te gebruiken, wat is het doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;

Die 0x1 doet inderdaad vermoeden dat je het idee hebt dat er een verschil is tussen een 'hexadecimale int' of een 'decimale int'. Dat is niet zo. Sterker nog, een decimale int bestaat niet eens: een int is gewoon een int. Intern houdt een computer dat in binaire representatie bij maar het had net zo goed trinair kunnen zijn als dat praktisch was.

Je doet nu "totaalCharacters * i" waarbij i de waarde 1 heeft, dat vermenigvuldigen doet dus helemaal niks. Ja, 0x1 is gewoon 1. Het betekent alleen dat wat jij daar intypt, als hexadecimaal gelezen moet worden bij het compileren.

Probeer maar eens
C#:
1
2
3
4
5
6
Console.println(0x1A);
Console.println(0b11010);
Console.println(26);
Console.WriteLine ("Hex: {0:X}", 0x1A);
Console.WriteLine ("Hex: {0:X}", 0b11010);
Console.WriteLine ("Hex: {0:X}", 26);

Ik ben Java gewend dus corrigeer me maar als ik een syntaxfout maak

Als je een getal print op het scherm gaat er eerst een stukje code aan de slag wat zo'n getal omzet naar een string in decimale representatie, of in een andere representatie als je dat aangeeft. Zolang je geen string hoeft te hebben is het hele decimaal-hexadecimaal-verhaaltje helemaal niet relevant.

Als je als uitkomst 11h wil, wil je dus als uitkomst 17 (decimaal), dat is hetzelfde. Je hebt dan dus een functie nodig die die 11 omrekent naar 17. Zie daarvoor het stukje code dat iemand hierboven gegeven heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 04-01-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;

Je wilt iets heel raars. Als je er nou 's bij vertelde *waarom* je dat wilt, dan kunnen we je helpen aan het juiste antwoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit heet een packed formaat. Er bestaan bijvoorbeeld zgn Packed decimal getallen.

Deze getallen zijn decimalen, heel simpel gecodeerd in 16 bytes (iig op het mainframe): X'01234C' (hlasm, maar je begrijpt het) is het getal 1234. Met een D is het negatief.

De operatie die gevraagd wordt heet "pack".

* In 16 bytes kan je zo eenvoudig getallen van 31 cijfers opslaan. Op het mainframe zijn er CPU operaties om deze grote getallen op te tellen etc.

edit: dat http://en.m.wikipedia.org/wiki/Binary-coded_decimal

[ Voor 25% gewijzigd door Sendy op 05-01-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;

Maar waarom nou? Als die lengte 11 is, dan is het 11. Jij maakt er door er 0x11 van te maken 17 van. Dat heeft - nogmaals - niks met conversie te maken.

Afgezien van dat is het nog steeds een simpel rekensommetje als je deze zwarte magie wil toepassen, zoals hierboven al een paar keer aangeduid. Gewoon loopen zo lang je getal bij deling door 10 groter of gelijk is aan 1, dan de modulo 10 daarvan vermenigvuldigen met 16 tot de macht loop index (beginnend met nul) en aan het eind van je loop je getal dat je in de loopconditie checkt delen door 10, afronden op hele getallen. Ik zou pseudo code kunnen posten maar dat heeft Jerrythafast in "C# decimal <> hex" al gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat er nog niemand verwezen heeft naar Programming FAQ - Getallen en talstelsels ...

Either way: dit topic doesn't make sense. At. ALL.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus je wilt een BCD packed getal omzetten naar een gewoon binary getal (die dus bv als int gebruikt kan worden)? Een getal in het ene talstelsel of het andere boeit niet, het is nog steeds hetzelfde getal en intern slaat de computer het toch binair op dus of dat nu 'hex' of 'dec' is dat is allemaal onzin.

BCD packed getallen moet je inderdaad converteren naar 'binary' zodat je er iets mee kunt. Maar indien je dit niet wilt dan heb ik echt geen flauw idee waar dit over gaat.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

String.Format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:54

Dido

heforshe

Squ1zZy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:10:
Dat is een conversie volgens mij en dat wil ik juist niet.
Dat wist je binnen twee minuten, en kennelijk vrij zeker. Toch doet dit volgens mij exact wat jij wilt: het maakt van het getal 11 de string "11", en interpreteert de string "11" vervolgens als een hexadecimale string om er het getal 17 van te maken.

Waarmee overigens nog steeds volslagen onduidelijk is waarom je dit in godsnaam zou willen. Wat heeft het cijfer 17 volgens jou voor betekenis?

Ik kan me levendig voorstellen waarom je iets met de lengte van string wilt doen. Maar waarom je die lengte wilt vertalen naar een - in principe - ongerelateerd getal ontgaat me volslagen.

Als iemand een text van 10 karakters invoert, wil jij het getal 16 hebben, als iemand 30 karakters invoert krijg jij het getal 48. Wat wil jij met die 16 en die 48? Wat betekenen die volgens jou? Zonder antwoord op de vraag "wat wil je ermee", die nu al een paar keer gesteld wordt, maar die je weigert te beantwoorden, blijft dit topic niet meer dan een WTF ter vermaak van de lezers.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hierbij een voorbeeld:

code:
1
2
3
int i = 0x1;

Dus je wilt:

'abcdefgh' -> totaalSum = 8
'abcdefghi' -> totaalSum = 9
'abcdefghj' -> totaalSum = 16 (0x10)
'abcdefghijk' -> totaalSum = 17 (0x11)

?

oh, ik had pagina 2 van het topic gemist

[ Voor 4% gewijzigd door ValHallASW op 05-01-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
ValHallASW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Dus je wilt:

'abcdefgh' -> totaalSum = 8
'abcdefghi' -> totaalSum = 9
'abcdefghj' -> totaalSum = 16 (0x10)
'abcdefghijk' -> totaalSum = 17 (0x11)

?

oh, ik had pagina 2 van het topic gemist
Correct :)

De reden hiervoor is een algoritme die ik wil gebruiken voor een applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Squ1zZy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:41:
Leg nou eens uit wat voor algoritme dat is? Want "een algoritme" is geen uitleg, en het zou je opgevallen kunnen zijn dat er best wel een aantal mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen waarom je dit zou willen of wat het nut hier ooit van gaat zijn.

Zoals je vraag nu staat zou je ook het n-de woord uit een woordenboek kunnen gebruiken, waarbij n de lengte van je tekst is. Ook daar rijst de vraag: waarom wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Correct :)

Een combinatie van convert.ToString(Int64, Int32) in base 10 met convert.toInt64(String, Int32) in base 16 zou dan moeten werken.

Net als anderen in dit topic ben ik er nog altijd van overtuigd dat dat niet de oplossing voor je daadwerkelijke probleem is, maar misschien moet je daar gewoon zelf achter komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
ValHallASW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Een combinatie van convert.ToString(Int64, Int32) in base 10 met convert.toInt64(String, Int32) in base 16 zou dan moeten werken.

Net als anderen in dit topic ben ik er nog altijd van overtuigd dat dat niet de oplossing voor je daadwerkelijke probleem is, maar misschien moet je daar gewoon zelf achter komen ;-)
Dit lijkt wat ik wil:

// Base 10 conversion:
// -2147483648 --> 0x-2147483648
// -19327543 --> 0x-19327543
// -13621 --> 0x-13621
// -18 --> 0x-18
// 12 --> 0x12
// 19142 --> 0x19142
// 2147483647 --> 0x2147483647

Ik ga het straks proberen. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

Rannasha

Does not compute.

Squ1zZy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:01:
[...]

Dit lijkt wat ik wil:

// Base 10 conversion:
// -13621 --> 0x-13621
// -18 --> 0x-18
// 12 --> 0x12
// 19142 --> 0x19142

Een dergelijke oplossing was ook al gepost binnen een half uur na je TS, maar die was niet geschikt "want het is een conversie" :?

Ik (en anderen met mij, neem ik aan) blijf benieuwd wat nu precies de use-case is van deze conversie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Squ1zZy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:01:
Dit lijkt wat ik wil:

// Base 10 conversion:
// -13621 --> 0x-13621
// -18 --> 0x-18
// 12 --> 0x12
// 19142 --> 0x19142

Zie je ook wat die voorbeeldcode doet, beste codert?
Console.WriteLine(" {0,-15} --> 0x{1}", number, Convert.ToString(number, baseValue));
Dat decimal voorbeeld zit er voor de volledigheid in, maar er wordt al sinds je dit topic geopend hebt geroepen dat je er gewoon een "h" achter kunt plakken. Maar dat wil je niet (zien).

En nu heb je een ingewikkelde manier gevonden om er "0x" voor te plakken en nu ben je opeens wel gelukkig? Dan kun je ook gewoon dit doen.
code:
1
string totaalSum = string.Format("0x{0}", textBox1.Text.Length.ToString());

Of is dat gewoon te simpel?

Blijft natuurlijk nog steeds de vraag wat je in godsnaam met die string wilt doen, maar we zijn er in ieder geval uit dat je niets hexadecimaal wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14
Inderdaad. Volgens mij ben je een non-probleem aan het oplossen en zou je eerst een moeten kijken wat je nu daadwerkelijk aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Oooooh, een algoritme voor een applicatie. Nee, dan is het op magische wijze omzetten van 11 naar 17 ineens een valide keuze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 02:25

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vind dat het tijd voor een schreeuw-tag wordt

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia