Ja oke, maar daar houdt het ook wel op. Verklaart ook nog steeds niet waarom Microsoft zo nodig alles met BOM wil opslaan en waarom ze niet gewoon de .Net compiler defaulten naar UTF-8 of een flag introduceren (zoals de utf-8 output flag, maar dan voor input)..oisyn schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:58:
[...]
Nou ja, het helpt in automatische detectie, dus het heeft weldegelijk een toegevoegde waarde.
En zelfs doorzettingsvermogen is vaak niet de beslissende factor bij gedragsverandering. Als die voornemens falen dan denken mensen dat ze het niet hard genoeg proberen en dan doen ze meer hun best en dan meer tot ze gefrustreerd raken. Gewoontes zijn moeilijk te veranderen, al is het maar omdat het grootste gedeelte van je dagelijkse keuzes onbewust zijn ...ZaZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Ik heb geen goede voornemens die hangen aan een symbolische datum. Die zijn sowieso gedoemd om te mislukken als je die niet vanuit het moment van conclusie doorzet.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Da's niet helemaal waar... Een voornemen om iets te veranderen (dat is wel een belangrijke context hier) is het feit dat je iets onbewust bewust maakt. En dan wil een "symbolische" datum ook weleens helpen. Grappig is dat je het eigenlijk geen bijzondere datum vind, maar toch wel vermijd om zomaar wat anders te gaan doen in je levenZaZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Ik heb geen goede voornemens die hangen aan een symbolische datum. Die zijn sowieso gedoemd om te mislukken als je die niet vanuit het moment van conclusie doorzet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Voor meer is de BOM überhaupt niet bedoeld
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nouja het is voor byte order aangeven toch? Niet voor het makkelijk maken van detectie (ook al kan je het daarvoor gebruiken), maar de standaard raad het wel af om BOM met utf-8 te gebruiken en ook om BOM weg te halen als het er al is, maar om nou gewoon overal een BOM aan toe te voegen is ook weer wat he?
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 30-12-2014 10:06 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Tja, gisteren kwam ik er ook al achter wat ookalweer het verschil was tussen YYYY en yyyy voor het weergeven van het jaar...
Wanneer gaat dat mis.
31-12-2014 kan toch niet als jaartal 2015 zijn...?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
http://realmacsoftware.com/blog/working-with-date-and-timemarkvt schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:19:
Wanneer gaat dat mis.
Ook:@"YYYY" is week-based calendar year.
@"yyyy" is ordinary calendar year.
http://stackoverflow.com/...d-yyyy-in-nsdateformatterA common mistake is to use YYYY. yyyy specifies the calendar year whereas YYYY specifies the year (of “Week of Year”), used in the ISO year-week calendar. In most cases, yyyy and YYYY yield the same number, however they may be different. Typically you should use the calendar year.
Ik denk juist dat die symbolische datum voor een hoop mensen wel dat extra zetje in de rug kan zijn. Er zijn genoeg mensen die een nieuw kalenderjaar als "een frisse start" zien. Je zuipt je zorgen de 31é weg, en bent 1 januari herboren? ZIe het handje schudden op 1 januari dan ook als een laten-we-alle-shit-vergeten-en-opnieuw-beginnen-symbool. Zoals moeders hun kinderen al leren handje schudden nadat ze ruzie hebben gehad. Alleen stellen wij volwassenen dat uit tot 1 januari.ZaZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Zelf denk ik dat het achterliggende idee belangrijker is. Tuurlijk kan je ook midden in het jaar spontaan een goed voornemen hebben / krijgen. Ik denk echter dat het juist het vele samen zijn met vrienden en familie (is in december doorgaans toch meer dan andere maanden) je enigzins aanzetten tot zelfreflectie. En die zelfreflectie zet je dan weer om tot een voornemen.
Als je vervolgens dat voornemen dan pas vanaf 1 januari in werking laat treden, tjah... dat zwakt het idee wel wat af en verkleint inderdaad de kans tot slagen. Bij voornemens als minder eten, drinken, roken kan ik mij dat echter wel weer voorstellen. Om de "gezelligheid" maar niet in de weg te zitten.
Backwards compatibility. Het is jaren zo geweest dat de standaard-encoding voor code de lokale ANSI codetabel was, en als je het dan opeens omgooit naar UTF-8 dan gaan er dingen stuk. Bedenk je even dat wide char support in Windows van ver voor de opkomst van UTF-8 is (en bedenk je even dat zélfs GoT niet UTF-8 is, maar iso-8859-15).Caelorum schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:08:
en waarom ze niet gewoon de .Net compiler defaulten naar UTF-8 of een flag introduceren
Die flag om een encoding in te stellen bestaat overigens: /codepage, waarbij utf8 codepage 65001 is.
[ Voor 4% gewijzigd door ValHallASW op 30-12-2014 13:24 ]
We leven nu in week 1 2015.markvt schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:19:
Wanneer gaat dat mis.
In Google docs spreadsheet is er dus geen functie voor het jaartal dat hoort bij het weeknummer. Maar goed, die vindt dan ook dat er halverwege de week gewisseld wordt van weeknummer

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2014 12:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo, gisteren na bijna 4 jaar en 11 maanden leegstand eindelijk ons huis verkocht. Wat een lekker gevoel om niet meer 2 huizen te bezitten.
waarom heb je de ISP gecensored
Nothing to see here!
Omdat je anders kan weten waar ik werk
Ik krijg zojuist een bericht op linkedin van iemand die werkt voor career finders. Dit is hun website:
http://www.careerfinders.com.eg/first.asp
Prachtig staaltje webdesign.
http://www.careerfinders.com.eg/first.asp
Prachtig staaltje webdesign.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Een verzekeraar zonder versiebeheer was het toch?
/me duikt weg
Los van het stukje versiebeheer, heb ik alleen vermeld dat het met verzekeringen te maken had, niet dat ik per definitie bij een verzekeraar werktekenneth schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:35:
[...]
/me duikt weg
Mensen ervaring met een 4k-achtige monitor op Windows? Werkt dat een beetje fatsoenlijk?
Ik wil twee nieuwe monitoren aanschaffen, maar ik twijfel een beetje over het formaat. Het moet wel IPS zijn, maar dat limiteert mijn keuzes een beetje (liefst had ik ook GSync gehad, maar er zijn geen IPS panelen met die feature
). Verder ben ik een beetje skeptisch over ultra-wide. Liefst heb ik een 16:10, maar die zijn er ook amper, en zeker niet ik 4k resoluties.
Heb even een tabelletje gemaakt van de IPS panelen in de pricewatch (27"+). Ik heb nu een 24" 1920x1200.
Ik wil twee nieuwe monitoren aanschaffen, maar ik twijfel een beetje over het formaat. Het moet wel IPS zijn, maar dat limiteert mijn keuzes een beetje (liefst had ik ook GSync gehad, maar er zijn geen IPS panelen met die feature

Heb even een tabelletje gemaakt van de IPS panelen in de pricewatch (27"+). Ik heb nu een 24" 1920x1200.
x res | y res | diagonal | width | height | ratio | dpi |
---|---|---|---|---|---|---|
1920 | 1200 | 24,0 | 20,4 | 12,7 | 8:5 | 94,3 |
3440 | 1440 | 34,0 | 31,4 | 13,1 | 43:18 | 109,7 |
2560 | 1440 | 27,0 | 23,5 | 13,2 | 16:9 | 108,8 |
4096 | 2160 | 31,0 | 27,4 | 14,5 | 256:135 | 149,4 |
3840 | 2160 | 27,0 | 23,5 | 13,2 | 16:9 | 163,2 |
3840 | 2160 | 32,0 | 27,9 | 15,7 | 16:9 | 137,7 |
2560 | 1600 | 30,0 | 25,4 | 15,9 | 8:5 | 100,6 |
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2014 14:10 ]
Ik heb hier 3k op 15.6" en dat werkt in Windows zo ver ik heb gezien gewoon goed. Enkel programma's die zelf een dpi vast gooien zijn lastig te lezen maar de rest is netjes scaleable. Op Linux wil het nog wel eens wat minder werken en dan moet je dus je hoofd wat dichter bij het scherm hebben om het te lezen
[ Voor 26% gewijzigd door Ealanrian op 30-12-2014 14:14 ]
Weeknummers moeten sowieso dood.
We are shaping the future
Ik heb 3200x1800 in een 15.6" laptop.De eerste dag kwam ik nog wat tooltjes tegen die wat raar deden. De btsync interface bijvoorbeeld. Dit heb ik echter verholpen door wat te spelen met dpi instellingen, en niet te vergeten een reboot. Blijkbaar worden bepaalde dpi instellingen pas gewijzigd na het af- en aanmelden, terwijl andere instellingen wel direct worden doorgevoerd..oisyn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:07:
Mensen ervaring met een 4k-achtige monitor op Windows? Werkt dat een beetje fatsoenlijk?
Zo nu en dan is het eens spelen met je font-size, omdat het toch net wat anders weergegeven wordt. Zo heb ik het font-size binnen sublime text moeten aanpassen, en ook cmd and powershell anders moeten instellen. Maar verder geen gekke dingen.
De eerste dagen had ik nog het gevoel dat ik misschien beter bij 1920x1080 had kunnen blijven, maar nu zou ik echt niet meer terug willen. Bizar scherp beeld gewoon. En voor velen misschien onbegrijpelijk, maar als je dan weer naar een "hd schermpje kijkt", ziet het er toch niet helemaal lekker uit.
Raar om te zien hoe snel je aan iets dergelijks went.
Ohja, sommige "metro schermen" doen hier wel raar. Desktop mode heb ik alles op klein ingesteld, hou wel van veel ruimte en kleine knopjes. Maar de metro interface wijkt hier wel eens van af met bepaalde tekstuele vensters. Al kan dat komen doordat mijn scherm een touchscreen betreft, maar dat weet ik dus niet zeker. Kan zo ook niet meer ontdekken welke app dat nou precies was, dus blijkbaar valt het ook wel mee.
/me meldt haarkenneth schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:35:
[...]
/me duikt weg
Maar eens kerstvakantie voorbij is zit ik weer in het .Net team waar we TFS gebruiken
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Weeknummers zijn een handige presentatievorm, niets mis mee.Alex) schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:40:
Het gaat mis als je ermee gaat rekenen of ze gaat opslaan. Wat hier al jaren gebeurt
QFTAlex) schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:40:
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Vind ik niet. Als er ergers staat "in week 47 doen we..." raak ik afgeleid omdat ik probeer uit te vogelen welke dagen relevant zijn.kenneth schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:05:
[...]
Weeknummers zijn een handige presentatievorm, niets mis mee.
Daarnaast zit er nog iets vervelends in weeknummers: ze zijn afhankelijk van je regional settings. Ik had ooit mijn laptop nog op en-US staan (vergeten aan te passen) en de weeknummers in mijn agenda liepen één week uit sync met de weeknummers van degene die de planning had gemaakt.
Geef mij maar gewoon iets als "in de week van 15 t/m 19 december".
Achso. Ja, zelf vind ik het ook niet prettig, alleen in de flexbranche zijn weeknummers gangbaar. Daar is niets mis mee zolang het niet wordt opgeslagen in je database omdat het afgeleide en bovenal niet-eenduidige informatie is.
QFT.Alex) schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:40:
Vind het ook als presentatievorm verschrikkelijk, weeknummers zeggen mij niks.kenneth schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:05:
Weeknummers zijn een handige presentatievorm, niets mis mee.
“Week 22”? Geen idee. Moet ik opzoeken. Geef mij maar gewoon een datum. Of anders “eerste week van maart”, ook nog wel prima.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En nu ligt 1 maart midden in een week. Wat is dan de eerste week van maart? De week met 1 maart er in of de eerste volle week van maart? Weer onhandig. Er is een reden dat we elke dag een nummer geven.OkkE schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:45:
[...]
QFT.
[...]
Vind het ook als presentatievorm verschrikkelijk, weeknummers zeggen mij niks.
“Week 22”? Geen idee. Moet ik opzoeken. Geef mij maar gewoon een datum. Of anders “eerste week van maart”, ook nog wel prima.
Zojuist mijn nieuwe telefoon binnengekregen. Dat wordt nog even wennen, want dat ding is toch wel flink wat groter dan mijn oude telefoon, en ik moet het nu ook doen met een on-screen toetsenbord.
Weeknummers.. werken met tijdzones is al vervelend, (nodatime ftw). Maar weeknummers staat toch wel bovenaan in de top 10 datum-tijd ergernissen.
Welke telefoon dan?dcm360 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:58:
Zojuist mijn nieuwe telefoon binnengekregen. Dat wordt nog even wennen, want dat ding is toch wel flink wat groter dan mijn oude telefoon, en ik moet het nu ook doen met een on-screen toetsenbord.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
True, “eerste week van maart” is ook onhandig in plannen. Wat ik er mee wilde zeggen: het geeft mij een iets betere indicatie van wanneer het is dan weeknummers; die zeggen me echt helemaal niks.Ealanrian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:47:
[...]
En nu ligt 1 maart midden in een week. Wat is dan de eerste week van maart? De week met 1 maart er in of de eerste volle week van maart? Weer onhandig. Er is een reden dat we elke dag een nummer geven.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
De nieuwe is een Colorfly G718, die de oude Desire Z vervangt.
Wauw, is dat een telefoon van 6,98"? Dan snap ik wel dat hij gigantisch lijkt naast de 3,7" van de Desire Z... Laatstgenoemde vond ik trouwens een hele fijne telefoon, superb toetsenbord zit daar op!dcm360 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:23:
[...]
De nieuwe is een Colorfly G718, die de oude Desire Z vervangt.
Ik heb net 3 uur besteed aan het uitvinden dat ik vergeten was een account toe te voegen.
En maar niet snappen waarom ik de error
550-Verification failed for <user@domain.com> 550 Sender verify failed (in reply to RCPT TO command))
krijg.
En maar niet snappen waarom ik de error
550-Verification failed for <user@domain.com> 550 Sender verify failed (in reply to RCPT TO command))
krijg.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het is inderdaad meer een tablet met belfunctie dan een telefoonMerethil schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:37:
[...]
Wauw, is dat een telefoon van 6,98"? Dan snap ik wel dat hij gigantisch lijkt naast de 3,7" van de Desire Z... Laatstgenoemde vond ik trouwens een hele fijne telefoon, superb toetsenbord zit daar op!
Ah op die manier. Nette combinatie wel zo, alleen een wat lage versie van Android. Zijn er gewoon allerlei roms voor?dcm360 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:56:
[...]
Het is inderdaad meer een tablet met belfunctie dan een telefoonDe komende tijd ga ik eens bekijken of het me ook bevalt om de G718 als telefoon te gebruiken, of dat ik toch liever een kleinere telefoon wil. In beide gevallen heb ik nu wel weer een tablet, en daar ging het met name om.
Ehm, dat interesseert mij eigenlijk niet zo. De Desire Z heb ik ook altijd gewoon met de standaard-rom gebruikt (hoewel... Vodafone-rom), en Android 4.2 is toch al wel een vooruitgang ten opzichte van 2.
Dat is nog makkelijkerdcm360 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:08:
Ehm, dat interesseert mij eigenlijk niet zo. De Desire Z heb ik ook altijd gewoon met de standaard-rom gebruikt (hoewel... Vodafone-rom), en Android 4.2 is toch al wel een vooruitgang ten opzichte van 2.
Toen met mijn Desire Z draaide ik geloof ik 2.3, dat was niet supersnel maar de telefoon en vooral het toetsenbord maakten echt een hoop goed
Maar Android 5 is ook niet geweldig:
Google werkt aan fix voor geheugenproblemen Android 5.0
Nexus 4-gebruikers hebben problemen met bellen na Android 5.0.1
Google brengt update uit die sms-bug op Nexus 5 oplost
Ik zat voor mijn Note 10.1 ook te kijken naar een update, maar als ik dan lees dat je dan een boven- en onderbalk krijgt (ipv alleen een balk onder zoals eerst) en nog wat meer features wat minder zijn geworden, voer ik die maar niet uit. Hij werkt nog prima en zonder problemen.
Ik zat voor mijn Note 10.1 ook te kijken naar een update, maar als ik dan lees dat je dan een boven- en onderbalk krijgt (ipv alleen een balk onder zoals eerst) en nog wat meer features wat minder zijn geworden, voer ik die maar niet uit. Hij werkt nog prima en zonder problemen.
let the past be the past.
Vooral deze week bedoel je?D-Raven schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:01:
Weeknummers.. werken met tijdzones is al vervelend, (nodatime ftw). Maar weeknummers staat toch wel bovenaan in de top 10 datum-tijd ergernissen.
Ook de Nexus 5 binnengekregen gisteren. Flink verschil met de Galaxy s+ die ik nu heb!
Wacht nog even met echt in gebruik nemen totdat ik het bijbehorende hoesje ook binnen heb; wil niet dat ik de foon net zoals mijn vader na een dag uit mijn broekzak op de grond zie kletteren en dan een nieuw scherm moet gaan zoeken....
Wacht nog even met echt in gebruik nemen totdat ik het bijbehorende hoesje ook binnen heb; wil niet dat ik de foon net zoals mijn vader na een dag uit mijn broekzak op de grond zie kletteren en dan een nieuw scherm moet gaan zoeken....
Tjolk is lekker. overal en altijd.
"deze week" kun je dat verder specificeren?
Als zondag de eerste dag van de week zou zijn zou 't geen weekend meer zijn hé.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Waarom zou zondag de eerste dag van de week zijn?
Omdat maandag ofzo.Ealanrian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:02:
Waarom zou zondag de eerste dag van de week zijn?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Elk land anders
http://www.timeanddate.com/calendar/days/
Of week 52 van 2015RobertMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:42:
[...]
"deze week" kun je dat verder specificeren?Is dat week 52 van 2014, week 1 van 2015, en welke datums zijn dat dan? En is de maandag de eerste dag van de week? Of de zondag?
En dan te bedenken dat ik dus mijn hele applicatie heb gebaseerd op weeknummers 
Nog geen fouten mee gehad zelfs
Maar dat komt misschien omdat het nu vakantie is, deze weken worden overgeslagen en hij pas bij 2 weer begint
Nog geen fouten mee gehad zelfs

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
oh shit, gaan we nu al een 'request uitlezen' alBarryvdh schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:44:
[...]
Of week 52 van 2015http://www.theguardian.co.../29/twitter-2015-date-bug
noemen?I MITMed

Het is een HTTPS request, dus die kun je niet even zomaar sniffen. Lijkt mij dat je dan toch een MITM attack moet doen om te zien wat er daadwerkelijk aan (HTTP) verkeer plaatsvind. Nu lijkt het mij niet zo moeilijk, maar het is ook niet zo dat je even Wireshark opstart en je meteen de HTTP headers voor je neus hebt.Douweegbertje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:06:
[...]
oh shit, gaan we nu al een 'request uitlezen' al
[...]
noemen?![]()
![]()
Nee, niet te moeilijk denken. Dat is namelijk relatief simpel + zat programma's.
Zelfs je browser kan je nog je https request geven in de dev tools
[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 30-12-2014 21:21 ]
Uhhhhhh, tuurlijkDouweegbertje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:21:

not sure of je het tegen jezelf hebt of mij maar;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| :host:www.facebook.com :method:GET :path:/ :scheme:https :version:HTTP/1.1 accept:text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,image/webp,*/*;q=0.8 accept-encoding:gzip, deflate, sdch accept-language:nl-NL,nl;q=0.8,en-US;q=0.6,en;q=0.4 cache-control:max-age=0 cookie: |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| cache-control:private, no-cache, no-store, must-revalidate content-encoding:gzip content-security-policy:default-src *;script-src https://*.facebook.com http://*.facebook.com https://*.fbcdn.net http://*.fbcdn.net *.facebook.net *.google-analytics.com *.virtualearth.net *.google.com 127.0.0.1:* *.spotilocal.com:* 'unsafe-inline' 'unsafe-eval' https://*.akamaihd.net http://*.akamaihd.net *.atlassolutions.com chrome-extension://lifbcibllhkdhoafpjfnlhfpfgnpldfl;style-src * 'unsafe-inline';connect-src https://*.facebook.com http://*.facebook.com https://*.fbcdn.net http://*.fbcdn.net *.facebook.net *.spotilocal.com:* https://*.akamaihd.net wss://*.facebook.com:* ws://*.facebook.com:* http://*.akamaihd.net https://fb.scanandcleanlocal.com:* *.atlassolutions.com http://attachment.fbsbx.com https://attachment.fbsbx.com; content-type:text/html; charset=utf-8 [b]date:Tue, 30 Dec 2014 21:04:32 GMT[/b] expires:Sat, 01 Jan 2000 00:00:00 GMT p3p:CP="Facebook does not have a P3P policy. Learn why here: http://fb.me/p3p" pragma:no-cache set-cookie:wd=deleted; expires=Thu, 01-Jan-1970 00:00:01 GMT; Max-Age=-1419973471; path=/; domain=.facebook.com; httponly status:200 OK strict-transport-security:max-age=15552000; preload version:HTTP/1.1 x-content-type-options:nosniff |
Ik heb persoonlijk alleen last van de geheugenproblemen en die los ik op door eens in de twee a drie weken te rebooten. Wat je precies bedoelt met boven- en onderbalk weet ik niet, is dat misschien fabrikant-specifiek?SPee schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:49:
Maar Android 5 is ook niet geweldig:
Android 5.0 heeft bugs maar om heel eerlijk te zijn ken ik verder ook geen bugvrije mobiele OS'en, ik heb onlangs iOS 6 t/m 8, WP 7 en 8 en dan nu Android 4.4 en 5.0 (plus jaren geleden 2.3 en 3.0) gebruikt en geen van alle is helemaal bugvrij.
https://www.youtube.com/watch?v=x_f4HUrn-NA
"The best advise to bring a metal gun past the security scanners is to wrap it in a piece of plastic explosives."
Lang leve security!
"The best advise to bring a metal gun past the security scanners is to wrap it in a piece of plastic explosives."
Lang leve security!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Heb de video nog niet gekeken, maar zijn niet al die maatregelen (incl. de max 100ml vloeistof) voornamelijk voor de gemoedsrust van de algemene (naïve?) burger ipv echte veiligheid?incaz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:34:
https://www.youtube.com/watch?v=x_f4HUrn-NA
Lang leve security!
Jawel, maar het is toch wel weer heel confronterend om te zien hoe er bakken met geld verspild worden aan zeer invasieve technologie die vanalles kan, maar niet erg werkt om de boel te beveiligen 
Btw, brackets is best een knap codingprogramma, maar voor het converteren van teksten naar html blijft het toch behelpen... Zo'n eenvoudig iets, je zou toch verwachten dat men daar in 20 jaar wel iets voor had.

Btw, brackets is best een knap codingprogramma, maar voor het converteren van teksten naar html blijft het toch behelpen... Zo'n eenvoudig iets, je zou toch verwachten dat men daar in 20 jaar wel iets voor had.
[ Voor 35% gewijzigd door incaz op 31-12-2014 12:14 ]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Week 53 is ook een leuke
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik snap je smilie niet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weeknummer#Weeknummer_53
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weeknummer#Weeknummer_53
500 "The server made a boo boo"
Rustig hier! Iedereen oliebollen aan het eten of.. ?
[ Voor 64% gewijzigd door DeluxZ op 31-12-2014 14:46 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Tijd om naar huis te gaan. Tot volgend jaar!

[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 31-12-2014 14:56 ]
Laatste keer in de sportschool gestaan vandaagDeluxZ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:46:
Rustig hier! Iedereen oliebollen aan het eten of.. ?
Ah ben jij zoals de rest van Nederland? In het nieuwe jaar op 2 januari naar de sportschool! En daarna nooit meerStruikrover schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:14:
[...]
Laatste keer in de sportschool gestaan vandaag. Oliebollen voor ontbijt. Goede dag vandaag
Oja, sporten...
* dcm360 schuift 'nieuwe fiets' even voor 'nieuwe laptop' op het lijstje
* dcm360 schuift 'nieuwe fiets' even voor 'nieuwe laptop' op het lijstje
Verwijderd
Oh, wat handig dat een browser dat kan!Douweegbertje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:21:
Nee, niet te moeilijk denken. Dat is namelijk relatief simpel + zat programma's.

Eigenlijk is je response dan al gedecrypt, waardoor het inderdaad leesbaar is. In het geval van een Android-app, gaat die vlieger niet op helaas.
Haha nee, ik ga sinds ongeveer een half jaar terug weer regelmatig (twee keer per week). En verder hardlopen en schaatsen. Qua sport zit het wel goed, veel te leuk om na 2 januari mee op te houdenDeluxZ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:17:
[...]
Ah ben jij zoals de rest van Nederland? In het nieuwe jaar op 2 januari naar de sportschool! En daarna nooit meer
Ik ben benieuwd of het in januari weer drukker wordt met alle goede voornemensStruikrover schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:52:
[...]
Haha nee, ik ga sinds ongeveer een half jaar terug weer regelmatig (twee keer per week). En verder hardlopen en schaatsen. Qua sport zit het wel goed, veel te leuk om na 2 januari mee op te houden
Voor een weekje ja en dan kakt alles weer inDeluxZ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:59:
[...]
Ik ben benieuwd of het in januari weer drukker wordt met alle goede voornemens
Nothing to see here!
Ik heb ook wel eens Fiddler gebruikt om te achterhalen wat een iOS-app nou precies over de lijn stuurt. Helaas lukte dat bij een andere app niet, omdat dat ding doorhad dat het (door fiddler gegenereerde) certificaat niet van de juiste uitgever was.
Meestal is dat simpel opgelost door te verbinden met je proxy, naar een secure website te gaan waarbij je vervolgens geprompt wordt met de vraag of je het cert wel trust/wilt installeren. Afhankelijk van je apparaat kun je dit ook nog handmatig doen bijv. als je het virtueel draait.Alex) schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:24:
Ik heb ook wel eens Fiddler gebruikt om te achterhalen wat een iOS-app nou precies over de lijn stuurt. Helaas lukte dat bij een andere app niet, omdat dat ding doorhad dat het (door fiddler gegenereerde) certificaat niet van de juiste uitgever was.
De app zal volgens mij zelf niet zo boeiend veel checken, dat doet 'iets' anders wel.
Ik ben ook niet DE (snap je hem?) expert op dit gebied maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit werkt.
Niet altijd. De belangrijkere applicaties (banken etc) hardcoden welke certificaten ze trusten omdat bv op Android je een gebruiker een root CA certifcaat kan mailen en die met een behoorlijk beperkte waarschuwing zo kan (laten) installeren.
Voor iOS is er trouwens als je een jailbreak hebt een settings panel dat je kan installeren om gewoon de certificaat validatie op OS niveau uit te zetten. Enorm handig voor pentests, maar je moet dat device natuurlijk niet meer voor belangrijke dingen gebruiken.
Voor iOS is er trouwens als je een jailbreak hebt een settings panel dat je kan installeren om gewoon de certificaat validatie op OS niveau uit te zetten. Enorm handig voor pentests, maar je moet dat device natuurlijk niet meer voor belangrijke dingen gebruiken.
Waarschijnlijk wel ja. JammerDeluxZ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:59:
[...]
Ik ben benieuwd of het in januari weer drukker wordt met alle goede voornemens
Ik loop zelf hard, en ga altijd door weer en wind. Vervolgens in de periode dat het vakantie gaat worden en het een beetje redelijk weer is stikt het opeens van de hardlopers. Idem voor mensen die dan wel de moeite nemen om hun hond fatsoenlijk uit te laten. Toen ik nog een hond had liep ik altijd een fatsoenlijke ronde, en niet dat beest laten schijten terwijl ik me slippers nog aan heb om vervolgens weer naar binnen te gaan.
In elk geval ga ik pas weer feb/maart naar de sportschool (doe ik af en toe naast het lopen, net als andere sporten) zodat ik geen last heb van die horde vetkleppen die je 1 maand ziet en daarna niet meer. Niet dat ik nou de atleet ben, maar man man man wat een kansloos zootje zie je in januari binnen druipen.
/rant
In elk geval ga ik pas weer feb/maart naar de sportschool (doe ik af en toe naast het lopen, net als andere sporten) zodat ik geen last heb van die horde vetkleppen die je 1 maand ziet en daarna niet meer. Niet dat ik nou de atleet ben, maar man man man wat een kansloos zootje zie je in januari binnen druipen.
/rant
https://www.techdirt.com/...n-dailymotion-vimeo.shtml
Daar gaat je outsourcing, tijd om weer binnenlandse devvers te huren.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hoezo, StackOverflow staat toch niet op de lijst?Gamebuster schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:59:
https://www.techdirt.com/...n-dailymotion-vimeo.shtml
Link dan naar de newspost hier: indiase overheid blokkeert pastebin en github
En het aftellen begint: nog 1 uur
Hihi, de i valt niet binnen de linkSPee schreef op woensdag 31 december 2014 @ 22:59:
Link dan naar de newspost hier: indiase overheid blokkeert pastebin en github
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Op een goed 2015
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Gelukkig nieuwjaar!
Creepy's post telt niet, die was in 2014 gepost.
Creepy's post telt niet, die was in 2014 gepost.
En jij een gelukkig datetime fixing jaar!Creepy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 23:59:
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Op een goed 2015
Happy new year!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Bleg, dat stomme gedoe. Het was gister & vandaag gewoon een werkdag voor mij.
Geef echt niks om O&N. Enige voordeel zijn de oliebollen
BTW: Hoe kan ik de titel Discussiewinnaar 2015 winnen?
Zit er een troffee bij?
Zit er een troffee bij?
Fuuuuuuuuuuuuuu.
Twee keer de jaarpremie voor onze ziektekostenverzekering over gemaakt
Kennelijk staan de FINBOX transacties niet in de ING app agenda
Twee keer de jaarpremie voor onze ziektekostenverzekering over gemaakt
Kennelijk staan de FINBOX transacties niet in de ING app agenda

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Begin eerst maar eens met t winnen van discussiesRyur schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:26:
Bleg, dat stomme gedoe. Het was gister & vandaag gewoon een werkdag voor mij.
Zit er een troffee bij?
PHP is KUT. Discussie gewonnen denk ik zo?Cartman! schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:09:
[...]
Begin eerst maar eens met t winnen van discussies
Als je denkt dat een loze uitspraak gelijk staat aan een discussie winnen dan ga je de trofee van 2050 nog niet halen

NIETUS!
En de titel ben je weer kwijt
BTW: Zit er een minimale quota aan het aantal posts dat een discussie moet duren?
Anders kun je met jezelf in discussie gaan en gelijk als winnaar uitgeroepen worden
En de titel ben je weer kwijt
BTW: Zit er een minimale quota aan het aantal posts dat een discussie moet duren?
Anders kun je met jezelf in discussie gaan en gelijk als winnaar uitgeroepen worden
Hmmmm, volgens mij heb ik Vagrant een beetje over de zeik geholpen
vagrant@vagrant-ubuntu-trusty-64:/vagrant$ top -bash: fork: Cannot allocate memory
Gelukkig nieuwjaar iedereen
Dat het voor iedereen een goed jaar mag worden.
Also StM gefeliciteerd ^__^
Also StM gefeliciteerd ^__^
Nothing to see here!
1 januari 1970 *kuch*
Maar ook hier gelukkig nieuwjaar!
Maar ook hier gelukkig nieuwjaar!
[ Voor 48% gewijzigd door StM op 01-01-2015 18:03 ]
Ik fork hem naar Perl is kut. Perl is gewoon kut dus. Perl is RegEx, The Programming Language. PHP was een taal om iets beters te bedenken dan Perl en is daar desondanks toch in geslaagd, wat meer over Perl dan PHP zegt.
Kut kut kut.
Perl.
Kut.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 01-01-2015 18:36 ]
iOS developer
Inloggen op Skype, wow 3 contacts zijn jarig vandaag
Toevallig.
Mijn Microsoft account dacht ook dat ik jarig was
.
Zo, ben er weer bovenop. Vanmiddag om drie uur uit bed gerold, en toen was het al bijna donker
. Curse you, alcohol
Zo, ben er weer bovenop. Vanmiddag om drie uur uit bed gerold, en toen was het al bijna donker
[ Voor 53% gewijzigd door Struikrover op 01-01-2015 19:30 ]
Ivm defecte monitor ben ik gedowngrade van 34" 3440x1440 naar een tijdelijke 24" 1920x1080.
Eerst vond ik het klein, maar eigenlijk mis ik m'n mega monitor niet eens. Ik vind deze 24" ook wel schattig. Ik kan al mijn games op ultra AAx1000 zetten en nog steeds >60fps hebben. Om te compenseren voor het formaat, zet ik mijn scherm gewoon dichterbij.
Een flexibel monitor arm is gewoon essentieel, formaat van scherm is dan niet echt meer van belang. Groot scherm duw je verder weg, klein scherm trek je gewoon naar je toe. Dit ding is bovendien lekker goedkoop
Misschien verkoop ik m'n grote wel...
Eerst vond ik het klein, maar eigenlijk mis ik m'n mega monitor niet eens. Ik vind deze 24" ook wel schattig. Ik kan al mijn games op ultra AAx1000 zetten en nog steeds >60fps hebben. Om te compenseren voor het formaat, zet ik mijn scherm gewoon dichterbij.
Een flexibel monitor arm is gewoon essentieel, formaat van scherm is dan niet echt meer van belang. Groot scherm duw je verder weg, klein scherm trek je gewoon naar je toe. Dit ding is bovendien lekker goedkoop

Nou, mijn internetverbinding gaat knallend het nieuwe jaar in

> "Ja meneer, we sturen een nieuwe op, die komt over enkele werkdagen" oa vanwege nieuwjaardag etc
< "Fijn, maar ik werk veel thuis en heb eigenlijk mijn verbinding nodig, kan dat niet sneller"
> "Nope, mogen geen monteur sturen, maar je kan hem wel ophalen in de ziggo store in Den Haag, Utrecht of Zwolle"
Mijn goede voornemen om voordat het werk weer begint wat nieuwe dingetjes te leren is dus direct gesneuveld...
Gelukkig zit hier in de buurt een ziggo hotspot, maar daar ga ik liever niet zomaar mijn werk op zitten doen...
En aangezien mijn ps3 niet op de hotspots kan, kan ik ook niet even wat netflix series binge-kijken

[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 02-01-2015 08:40 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.