De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

dcm360 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:03:
Zojuist heeft mijn waardering voor Valve een flinke deuk opgelopen. Wie daar heeft het ook maar durven verzinnen dat een gebruikersprofiel globaal opgeslagen wordt en niet per Windows(/Linux/etc)-account? Gisteren was ik wat gaan gamen op de pc van mijn vader, en als ik met mijn Windows-account Steam open, dan ben ik ingelogd als mijn vader (want die heeft 'wachtwoord onthouden' aan staan). En toen mijn vader net aanmelde, kreeg hij een login-scherm met mijn gebruikersnaam erin. Naast dat dit onhandig is, is het ook nog eens lekker onveilig dus.
Klinkt eigenlijk haast meer als een bug dan working as intended..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Right. In je init een cookie clearen, en vervolgens niet snappen waarom het cookie leeg blijft. :F

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:24:
Voor zover ik het me kan herinneren is dat ongeveer één regel .Net code die er voor zorgt dat je iets per user op slaat in plaats van per computer?
Niet helemaal. Je zou zeggen Sla het op onder "Environment.SpecialFolder.UserProfile", maar MS raad dit af. Zij adviseren "Environment.SpecialFolder.ApplicationData"en dat is weer een folder waar data verschillende profiles overspant..

Tenzij jij op een andere regel doelde uiteraard. :)

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 28-12-2014 16:42 . Reden: mag niet liegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
edit: nvm, hier stond een waus verhaal. Er wordt natuurlijk de Steam client bedoeld, ik dacht de website...

[ Voor 97% gewijzigd door Struikrover op 28-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
GateKeaper schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:38:
[...]

Zij adviseren "Environment.SpecialFolder.ApplicationData" en dat is weer een folder waar data verschillende profiles overspant.
Euh, nee?
The directory that serves as a common repository for application-specific data for the current roaming user.
A roaming user works on more than one computer on a network. A roaming user's profile is kept on a server on the network and is loaded onto a system when the user logs on.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Hmm... strange.. hoe ik daar nu weer bij kwam dan.

* GateKeaper schaamt zich diep voor de ruis in zijn hersens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BikkelZ schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:24:
Voor zover ik het me kan herinneren is dat ongeveer één regel .Net code die er voor zorgt dat je iets per user op slaat in plaats van per computer?
Dit is eerder gewoon Windows API hoor, .Net heeft er maar weinig mee te maken (en de Steam Client is niet voor .Net geschreven). In Delphi is het ook 1 regel code, en ik gok dat die regel nauwelijks afwijkt van die in bv. C#.

Maargoed, het zou natuurlijk wel de oplossing zijn. En dat terwijl we al bijna in 2015 zitten, en het eerste wat ik hierbij dacht was 'Komop zeg, dit is zooo Windows 98'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:38:
[...]

Niet helemaal. Je zou zeggen Sla het op onder "Environment.SpecialFolder.UserProfile", maar MS raad dit af. Zij adviseren "Environment.SpecialFolder.ApplicationData" en dat is weer een folder waar data verschillende profiles overspant.

Tenzij jij op een andere regel doelde uiteraard. :)
Application.UserAppDataPath?
dcm360 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:55:
[...]

Dit is eerder gewoon Windows API hoor, .Net heeft er maar weinig mee te maken (en de Steam Client is niet voor .Net geschreven). In Delphi is het ook 1 regel code, en ik gok dat die regel nauwelijks afwijkt van die in bv. C#.
Ik ken alleen .Net voor Windows applicaties dus het zou zomaar ook gewoon een Windows API kunnen zijn.
dcm360 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:55:
[...]

Maargoed, het zou natuurlijk wel de oplossing zijn. En dat terwijl we al bijna in 2015 zitten, en het eerste wat ik hierbij dacht was 'Komop zeg, dit is zooo Windows 98'.
Steam clients zijn altijd irritant, ook onder Mac OS X. Ze vragen ook gewoon niet of ze misschien mogen opstarten, nee iedere keer weer die login prompt voor mijn harses. Alsof ik echt op iedere PC die ik gebruik op ieder moment kan gaan gamen terwijl ik gewoon op een druilerige zondag Civilization geïnstalleerd had.

[ Voor 48% gewijzigd door BikkelZ op 28-12-2014 17:24 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan dat afzetten he Settings > interface :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Damic schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:51:
Je kan dat afzetten he Settings > interface :p
Maar dan nog. Ik heb gewoon geen behoefte aan al die rotzooi die zichzelf zo belangrijk vindt dat het meteen bij het opstarten geladen moet worden. Mag je dan weer uit gaan zetten. Vraag het dan eerst even netjes op zijn minst.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Kipfilet in de grillpan, 4 min per kant, kruiden en lading knoflook erop na omdraaien... jammie! Alsof ik in restaurant eet, zo lekker.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:10:
[...]

Maar dan nog. Ik heb gewoon geen behoefte aan al die rotzooi die zichzelf zo belangrijk vindt dat het meteen bij het opstarten geladen moet worden. Mag je dan weer uit gaan zetten. Vraag het dan eerst even netjes op zijn minst.
Net zo irritant als applicaties die een icon op je bureaublad, een vastgepind icon in de taakbalk of in de quick launch willen.

How about no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zit in de installer, meestal iets met MS installer of NIS ofzo, klaag bij die fabrikanten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Damic schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:48:
Zit in de installer, meestal iets met MS installer of NIS ofzo, klaag bij die fabrikanten.
ClickOnce heeft die eigenschap ook, is best wel vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tbh kan ik daar allemaal nog mee leven, immers is het ook te fixen. Kijk echter eens naar Skype.. probeer dat maar eens uit te zetten. Dat gaat weer nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Bahbahbahbahbah, heb 3 dagen van mijn vakantie verspilt aan het debuggen van 1 en dezelfde issue in mijn hobby besturingssysteem. Blijkt het uiteindelijk een bug in de compiler :(

Ik was bezig met een UEFI loader voor het besturingssysteem. Aangezien dit systeem gebruikt maakt van de microsoft calling convention, en aangezien ik geen zin had om alles continue te moeten converteren tussen de conventions, gebruik ik de mingw compiler voor het genereren van een PE executable. Nu blijkt dat __attribute((packed)) in deze compiler al 2 jaar stuk is... Hierdoor wilde mijn interrupt table niet laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Protip, Debian vind een /boot partitie lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zonder /boot doet debian het ook prima?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Dat ga,ik dan heel raar vinden. Ik dacht dat het zonder ook werkte maar na twee pogingen toch maar met geprobeerd en dat werkt nu wel,

Edit: Bedenk met dat / niet op een,bootable device staat, dat verklaard het

[ Voor 23% gewijzigd door Ealanrian op 28-12-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:46:
[...]

Net zo irritant als applicaties die een icon op je bureaublad, een vastgepind icon in de taakbalk of in de quick launch willen.

How about no?
Systray die vol zit met twintig iconen bij een "kale" Windows installatie bij je nieuwe laptop :-(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
SourceTree vindt het leuk om juist je icoon te verwijderen uit je startmenu na elke update, toch elke keer weer ff zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op maandag 29 december 2014 @ 03:58:
[...]

Systray die vol zit met twintig iconen bij een "kale" Windows installatie bij je nieuwe laptop :-(
Intel Rapid Storage die zo nodig een icon in m'n systray dumpt zodat ik snel bij de instellingen van dat ding kan komen. Waarom zou ik dat willen? Ik verander nooit iets aan de settings van m'n storagecontroller.

Of Dell Quickset, die een icoontje toont om een icoontje te tonen. Er zitten geen contextmenuopties aan en er komen ook geen meldingen vandaan (want dat is iets wat custom gerenderd wordt). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Creepy schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:24:
Zonder /boot doet debian het ook prima?
Niet als je een uefi systeem hebt, dan worden er hele andere eisen gesteld ;) Met een normale bios boot werkt dat inderdaad wel!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:46:
[...]

How about no?
Oplossing: Modern Apps :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Nog 3 dagen werken dit jaar, mooie tijd om een paar klusjes te doen die normaal altijd worden uitgesteld. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Waar is F.West?!
Ik heb weer een encoding probleem, heeft hij aan mijn code gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ryur schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:41:
Waar is F.West?!
Je hebt pech. Het is een oneven week vandaag. Dus het zijn de IDE's / Compilers die het niet doen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Matis schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:12:
[...]

Je hebt pech. Het is een oneven week vandaag. Dus het deze week de IDE's / Compilers die het niet doen.
Dan schopt zijn schoolvakantie zijn ritme in de war. Hij had afgelopen week al last van Web Essentials. Dat zit toch echt in de IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

GateKeaper schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:13:
Dan schopt zijn schoolvakantie zijn ritme in de war. Hij had afgelopen week al last van Web Essentials. Dat zit toch echt in de IDE.
Je hebt gelijk. Dan moeten we misschien het jaartal ook meenemen in de berekening. Dus week 01 van 2015. Zoiets zou het wel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 29-12-2014 12:15 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ryur schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:41:
Waar is F.West?!
Hmm, ik ook. Toeval? Ik denk toch dat F.West hier achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

More kofvie voor iedereen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

2015 komt er aan.. gelijk weer paar bugs.
Er was een stukje dat iets met de weken deed, dus bijv. 2014W52 (PHP), en vervolgens dan de dag ophalen met 2014W522 (dag 2 van de week).
Wel leuk als week 1 nog in 2014 zit, maar ook in 2015. Hij pakte dus 2014W01 ipv 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://dbjpq4m8xws63.cloudfront.net/gallery/image/nerd-pick-up-lines-9abbc0-4759674

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Laatst online: 25-08-2024
Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:07:
...
Er was een stukje dat iets met de weken deed, dus bijv. 2014W52 (PHP), en vervolgens dan de dag ophalen met 2014W522 (dag 2 van de week).
Well... there's your problem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zullen we als goed voornemen voor 2015 gewoon geen opmerkingen meer maken over Fanye West z'n encodingissues (tenzij hij er zelf mee komt)? :)

Wie doet er verder nog aan goede voornemens ei'k?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
edit: NVM die balk met nieuw messages deed het weer eens niet >.>

[ Voor 84% gewijzigd door Rutix op 29-12-2014 13:51 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BtM909 schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:46:
Zullen we als goed voornemen voor 2015 gewoon geen opmerkingen meer maken over Fanye West z'n encodingissues (tenzij hij er zelf mee komt)? :)

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nee. :X Het moet gewoon genoemd worden als hij weer dingen sloopt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:31:
Kipfilet in de grillpan, 4 min per kant, kruiden en lading knoflook erop na omdraaien... jammie! Alsof ik in restaurant eet, zo lekker.
Kipfilet, het meest smaakloze stukje vlees. Kip!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50

Ik ga overstappen op 100/100 glas :9
(5e is meten/controle, dus het jaar begint goed :*) )

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I win, ik ga naar 500/500 glas :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, is't alweer internet-snelheid-e-penis tijd?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4010292414.png

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 29-12-2014 14:39 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Jaaa :D. Ik kan weer een beetje meedoen met Ziggo 90/9. Ik had in augustus bye bye gezegd tegen telefonie en dus van abonnement gewisseld. Daarbij aangegeven dat ik Internet Z2 wilde, maar ze hadden toch nog Z1 aangezet in de instellingen (don't worry, de factuur was ook zodanig). Maar de grap is, ik kwam er pas vorige week na bijna drie maanden achter :P. Toch maar even een upgrade aangevraagd voor een tientje per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik weet al zeker vijf jaar niet meer hoe snel mijn internetverbinding is. Heerlijk om in een tijd te leven waar dat niet meer relevant is :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

kenneth schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:45:
Ik weet al zeker vijf jaar niet meer hoe snel mijn internetverbinding is. Heerlijk om in een tijd te leven waar dat niet meer relevant is :)
Dat. Leuk, 50, 100, 200, 500 of whatever. Instant is instant.

Voorheen was er nog een geldig excuus als "hoef maar een half uur te wachten op mijn dvdtje", maar tegenwoordig start de (HD) stream in < 10 sec.

Ik geloof dat het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens een te snelle internet verbinding heeft. Te snel, als in ze gebruiken slechts een klein deel van de capaciteit en kunnen een veel goedkopere verbinding hebben zonder dat ze er in de praktijk ook maar iets op achteruit gaan.

Zo ken ik iemand die zijn laptop altijd aan de kabel heeft hangen, want; wifi zou zijn internet verbinding niet optimaal gebruiken volgens de UPC monteur. Hij heeft 120 mbit, en zijn router zou dat niet aan kunnen. En wat doet hij? Juist ja.. een beetje op facebook rondhangen en de telegraaf lezen. Ohja, en zo nu en dan speedtest.net controleren om zijn standpunt te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

GateKeaper schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:58:
[...]

Voorheen was er nog een geldig excuus als "hoef maar een half uur te wachten op mijn dvdtje", maar tegenwoordig start de (HD) stream in < 10 sec.

Ik geloof dat het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens een te snelle internet verbinding heeft. Te snel, als in ze gebruiken slechts een klein deel van de capaciteit en kunnen een veel goedkopere verbinding hebben zonder dat ze er in de praktijk ook maar iets op achteruit gaan.

Zo ken ik iemand die zijn laptop altijd aan de kabel heeft hangen, want; wifi zou zijn internet verbinding niet optimaal gebruiken volgens de UPC monteur. Hij heeft 120 mbit, en zijn router zou dat niet aan kunnen. En wat doet hij? Juist ja.. een beetje op facebook rondhangen en de telegraaf lezen. Ohja, en zo nu en dan speedtest.net controleren om zijn standpunt te bevestigen.
Hoewel dit voor het gros van de mensen klopt, merk ik het hier toch wel.

Recentelijk is mijn huishouden erg veranderd en ben ik van 90/9 van Ziggo naar 30/3 (wat in realiteit iets van 16/3 is) van Telfort gegaan. Daarnaast heb ik nu ook iemand in huis die daadwerkelijk data verbruikt, waar ik dat eerst niet had. Vroeger kon ik makkelijk netflix/youtube aan hebben en ondertussen games patchen en video's downloaden, allemaal met goede snelheid en bijna instantaan. Nu gaat netflix en gamen gaat vaak nog goed, maar zodra er een download naast netflix aangaat, gaat de kwaliteit van netflix toch wel een tandje omlaag. Als er elders in mijn huis data word verbruikt gaat dat vaak via torrents, dus heb ik er een beetje last van en zie ik dat ook terug op YT of netflix. Ik zit dan nu mijzelf ook af te vragen of ik voor X bedrag per maand extra terug zou gaan naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik heb nu een 20 Mbit verbinding. Voor mij voldoende.
Maar voor hetzelfde geld een veel snellere verbinding sla ik niet af.
Ik kan ook voor de 200/200 (+10euro) of 400/400 (+20euro), maar dat is vooralsnog onnodig. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

* OkkE heeft thuis ook 30mbit van Telfort.

Merk ook precies de zelfde dingen; hoewel ik in praktijk eigenlijk nooit 2 dingen tegelijk doe en er dus niet zo'n last van heb. :) Sneller internet (120mbit of hoger) is echt wel fijn, maar ik vind het de extra kosten per maand niet waard.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Torrents zijn inderdaad dooddoeners, en in dat geval gaat mijn voorgaande bericht inderdaad niet op.

Vaak is het aantal verbindingen dan killing voor je router, en de beperkte upload (3mb) voor je hele internet verbinding. Als iemand zo slim is om zijn torrent client die 3 mb dicht te laten trekken, dan heb jij er inderdaad last van. Ook al ben je dan alleen maar Netflix aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

OkkE schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:10:
* OkkE heeft thuis ook 30mbit van Telfort.

Merk ook precies de zelfde dingen; hoewel ik in praktijk eigenlijk nooit 2 dingen tegelijk doe en er dus niet zo'n last van heb. :) Sneller internet (120mbit of hoger) is echt wel fijn, maar ik vind het de extra kosten per maand niet waard.
Naja, het verschil met ziggo 30mbit is 3 euro in de maand en bij ziggo weet ik dat ik het haal (tenminste, dat was eerder zo, dus ga ik er snelheidswijs gezien 100% op vooruit voor 3 euro in de maand).
GateKeaper schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:11:
Torrents zijn inderdaad dooddoeners, en in dat geval gaat mijn voorgaande bericht inderdaad niet op.

Vaak is het aantal verbindingen dan killing voor je router, en de beperkte upload (3mb) voor je hele internet verbinding. Als iemand zo slim is om zijn torrent client die 3 mb dicht te laten trekken, dan heb jij er inderdaad last van. Ook al ben je dan alleen maar Netflix aan het kijken.
Yup. Het punt is alleen dat ik zo niet voor hem een kant en klare oplossing heb, zodat hij gewoon chill door kan downloaden/streamen. Netflix zou ik kunnen delen oid, maar daarvan heeft hij eerder al eens aangegeven dat hij daar niet genoeg van zijn keuze op vind staan om te hebben. Maar ik zal hem inderdaad maar eens vragen om een limiet in te stellen als het gaat om upload oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Vergeet dan ook niet om het aantal connections te limiteren, veel routers vinden dat niet zo leuk als het ram vol is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gleighton schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:30:
Vergeet dan ook niet om het aantal connections te limiteren, veel routers vinden dat niet zo leuk als het ram vol is ;)
Is dat bij hedendaagse routers nog steeds zo? 8)7

Ik heb 1 router gehad, pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) , die is van 2005 en had dat probleem, al werd ie met Oleg's custom firmware wel wat stabieler. Sindsdien pc met IPFire en 1GB RAM, nooit meer problemen met duizenden connecties :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Raven schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:47:
[...]

Is dat bij hedendaagse routers nog steeds zo? 8)7

Ik heb 1 router gehad, pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) , die is van 2005 en had dat probleem, al werd ie met Oleg's custom firmware wel wat stabieler. Sindsdien pc met IPFire en 1GB RAM, nooit meer problemen met duizenden connecties :P
Consumentenversies van Zyxel bijvoorbeeld, hebben daar nog best wel eens problemen mee ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Heb nu thuis een of ander el-cheapo geval dat door UPC geleverd wordt, die heeft er nog wel moeite mee en laat daardoor wel eens wat connections droppen. Maar het is niet meer zo erg als vroeger met die blauwe linksys WRT-54g doosjes die dan om het half uur opnieuw opstartte doordat ie weer overloaded was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ik heb 100/100. Snel zat :) zelfs als ik usenet enzo aan heb gaat internetten nog goed. Ik heb echter sabnzb zo ingesteld dat hij gewoon 's nachts download als ik aan het slapen ben :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb officieel 250/250. En ik zou waarschijnlijk genoeg hebben aan 100/100 ofzo, maar het is amper 5 euro duurder voor die 150 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rutix schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:59:
ik heb 100/100. Snel zat :) zelfs als ik usenet enzo aan heb gaat internetten nog goed. Ik heb echter sabnzb zo ingesteld dat hij gewoon 's nachts download als ik aan het slapen ben :+
Maar maakt sabnzb honderden/duizenden connecties aan zoals bij torrents? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Raven schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:03:
[...]

Maar maakt sabnzb honderden/duizenden connecties aan zoals bij torrents? :P
nah :) 25 max voor usenet :+ maar daarnaast gebruik ik nog wel torrents omdat ik 100 up heb :D en ik dus veel seed.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoe is dat een oplossing dan? :)

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:10:
[...]

Hoe is dat een oplossing dan? :)
Volgens mij hebben Modern Apps weinig te zeggen over de desktop e.d., toch?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik doe sowieso dit jaar niet aan goede voornemens :P ik haal ze nooit en daar baal ik altijd van dus ipv dat baal gevoel te hebben doe ik het dit jaar gewoon niet ^___^.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:49:
Ik doe sowieso dit jaar niet aan goede voornemens :P ik haal ze nooit en daar baal ik altijd van dus ipv dat baal gevoel te hebben doe ik het dit jaar gewoon niet ^___^.
In feite ook een goed voornemen, de vraag is of je dat dan wel weer volhoud. Voorneemception?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
GateKeaper schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:58:
[...]

Meer snelheid helpt wel wanneer je met meerdere personen in huis woont, zoals hieronder gezegd. Voor een kantoor zeg je ook niet 'Leuk, 50, 100, 200 of whatever'. Het wordt vanzelf niet meer instant als je meer mensen op hetzelfde internet gooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Struikrover schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:57:
[...]

Meer snelheid helpt wel wanneer je met meerdere personen in huis woont, zoals hieronder gezegd. Voor een kantoor zeg je ook niet 'Leuk, 50, 100, 200 of whatever'. Het wordt vanzelf niet meer instant als je meer mensen op hetzelfde internet gooit :P
Ja ja... je doet je titel wel eer aan :P

Ik doelde dan ook op normale huishoudens. Een gezinnetje met vader en moederlief, en misschien twee / drie schoolgaande kinders.

Ik snap dat het voor bedrijfsaansluitingen sowieso niet opgaat. Die hebben vaak wat snellere verbindingen nodig, al is 't alleen al vanwege de upload. (dat is ook exact de reden dat ik in januari naar glas ga)

En ik begrijp ook wel dat studentenwoningen waar je toch al snel piek momenten hebt ook een andere behoefte hebben.

Al met al blijf ik bij mijn standpunt. Het gemiddelde huishouden (en daar passen de aanwezigen hier niet echt tussen), gebruikt de internet aansluiting voor facebook, het lezen van de krant (nu.nl, telegraaf, ad, nrc) en wat "candy-crush-achtige" games. Misschien nog wat Netflix kijken en een console die aan het internet hangt, maar daarmee houdt het wel op.

Netflix geeft aan dat ze zo'n 5 mbit nodig hebben. 25 als je de UHD versies wilt zien. De console gebruikt amper dataverkeer, een snelle response tijd is in dat geval belangrijker. Responsetijd zegt de gebruiker echter niks, die zal het een worst zijn of dat 5ms of 50ms is. Dus dat verkoopt niet.

Nee, vandaag de dag moet je 50mbit op je mobiel hebben, anders krijg je nooit alle selfies optijd van je facebook gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rutix schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:06:
[...]

nah :) 25 max voor usenet :+ maar daarnaast gebruik ik nog wel torrents omdat ik 100 up heb :D en ik dus veel seed.
Alsof je daar 100Mbps up voor nodig hebt :+ , bij mijn "bron" heb ik een ratio van... 10.68 met in de tientallen TB's up, met een 50/50 lijntje :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
GateKeaper schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:22:
[...]
Ja ja... je doet je titel wel eer aan :P
Kan niet, het is nog geen 2015 :+.

Oh, the irony :*)

Verder geef ik je overigens gelijk. Maar zulk snel internet op je telefoon, dat is toch een wassen neus? Iedereen weet dat je databundel ongeveer 1000 selfies groot is, en hoe sneller je internet hoe eerder die er doorheen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anno 2070 gekocht op Steam, moet je alsnog een Uplay account maken :F

Leuk, als Uplay niet elke keer zou crashen bij het opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ziet er ook niet positief uit op steam moet ik zeggen

http://store.steampowered.com/app/48240/#ReviewsTab_all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

mwah, 73% positief.

De game is op zich wel aardig, alleen uplay is een gedrocht. :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

subdomeinen en serverpilot. Bijna. Maar net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik kijk al jaren vrijwel alleen nog maar naar de upload en datalimiet. Downloaden 5MBit of sneller is wel voldoende. Af en toe kut als je echt een ISO naar binnen moet trekken maar verder is het wel okee. Zit nu op 10 of 12 Mbit geloof ik.

Ik heb een grotere hekel aan instabiel internet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Raven schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:31:
[...]

Alsof je daar 100Mbps up voor nodig hebt :+ , bij mijn "bron" heb ik een ratio van... 10.68 met in de tientallen TB's up, met een 50/50 lijntje :P
:P ik zei ook niet dat je daar 100 voor nodig had ;). Ik bedoelde meer van ik heb die snelheid toch en dan moet ik het wel gebruiken :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:27:
subdomeinen en serverpilot. Bijna. Maar net niet.
Hoe zit serverpilot in elkaar qua OS? Moet je systeem is hebben draaien of?

Ok, al gevonden :+ Lege Ubuntu server vereist.

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 29-12-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:53:
[...]

Hoe zit serverpilot in elkaar qua OS? Moet je systeem is hebben draaien of?

Ok, al gevonden :+ Lege Ubuntu server vereist.
Clean Ubuntu eigenlijk. Helaas, ik had liever Debian gezien, maar verder werkt het best aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:15

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Helemaal mee eens.
Ik word een beetje gek van dat gezeur daarover steeds. Zodra ik een fout maak mag het natuurlijk wel, maar dat is al best lang niet meer voorgekomen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:17:
[...]

Helemaal mee eens.
Ik word een beetje gek van dat gezeur daarover steeds. Zodra ik een fout maak mag het natuurlijk wel, maar dat is al best lang niet meer voorgekomen.
Je weet dat je het zelf uitlokt ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Door die post of...?
Ik neem aan dat men hier niet zo kinderachtig is dat ze het dan juist aanhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Helemaal mee eens.
Je mag 'fout' best definiëren in dit geval. Ik neem aan dat je een encoding fout bedoelt want fouten in het algemeen maak je nog vaak. (Uit je vele rants is dat op te maken)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
[...]

Helemaal mee eens.
Ik ging er persoonlijk vanuit dat je het niet zo erg vond. Blijkt dus niet te kloppen. Ik hou er zelf over op :)

Tenzij je weer een fout maakt! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 29-12-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:07:
[...]

Clean Ubuntu eigenlijk. Helaas, ik had liever Debian gezien, maar verder werkt het best aardig :)
Los van het voordeel indien je meerdere servers hebt, wat is het voordeel t.o.v. bijv. Directadmin of elk ander 'platform'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
wat ben ik trouwens blij dat de connectors van tegenwoordig eerder uit de port schieten dan dat ze je mobiel ofzo meetrekken :+ hoe vaak ik niet per ongeluk een kabel raak als bijvoorbeeld mijn mobiel aan me pc ligt om op te laden :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Helemaal mee eens.
Wij werden gek van al je posts en toch ging je door :Y)
Je bent meer het synoniem voor encodingfouten, voel je er meer trost op dan dat je je aangevallen moet voelen of wat dan ook. Aan de andere kant is het ook een soort uiting voor al je 'dit werkt niet meer, dat werkt niet meer' posts.
In elk geval, doe mij in ieder geval een plezier en probeer het te relativeren over je encoding fouten. Beetje zonde als zo'n IMO leuk grapje over iemand verloren gaat omdat je er minder goed bij voelt ;)
En tja, anders zal ik er in elk geval op letten dat ik het volgend jaar niet meer z□g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Megamind schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:30:
Anno 2070 gekocht op Steam, moet je alsnog een Uplay account maken :F

Leuk, als Uplay niet elke keer zou crashen bij het opstarten...
De game is super, maar dat uplay gezeik... Pfff, speel het niet eens meer daardoor. Heb het ook nooit voor elkaar gekregen om multiplayer te starten met m'n vriendin. 1404 draaide prima.

Jammer hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:43:
[...]
En tja, anders zal ik er in elk geval op letten dat ik het volgend jaar niet meer z□g.
Dit jaar, daartegen.... €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind

Ik ben vóór

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

hἏhἎhἍhἌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Flauw allemaal hoor.

Heb me dit jaar nog kunnen beperken, maar twee spellen voor totaal van 40E gekocht in the dailies. Jammer dat het nog iets van 5 dagen duurt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:36:
[...]

Los van het voordeel indien je meerdere servers hebt, wat is het voordeel t.o.v. bijv. Directadmin of elk ander 'platform'?
Het werkt vooral gewoon lekker makkelijk. Ik gebruik zelf ISPConfig en Serverpilot, en ik vind Serverpilot gewoon goed werken. Simpel en klaar.

Plus, ze houden je updates bij, dus geen gedoe met zelf controleren op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:29:
[...]

Je mag 'fout' best definiëren in dit geval. Ik neem aan dat je een encoding fout bedoelt want fouten in het algemeen maak je nog vaak. (Uit je vele rants is dat op te maken)
Encoding fout bedoelde ik ja O-)
Soundless schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:33:
[...]

Ik ging er persoonlijk vanuit dat je het niet zo erg vond. Blijkt dus niet te kloppen. Ik hou er zelf over op :)

Tenzij je weer een fout maakt! :P
Ik vind het niet heel erg ofzo, het is niet dat ik depressief word. Maar ik heb het grapje nou wel gehoord en de lol is er wat mij betreft van af.
Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:43:
[...]

Wij werden gek van al je posts en toch ging je door :Y)
Je bent meer het synoniem voor encodingfouten, voel je er meer trost op dan dat je je aangevallen moet voelen of wat dan ook. Aan de andere kant is het ook een soort uiting voor al je 'dit werkt niet meer, dat werkt niet meer' posts.
In elk geval, doe mij in ieder geval een plezier en probeer het te relativeren over je encoding fouten. Beetje zonde als zo'n IMO leuk grapje over iemand verloren gaat omdat je er minder goed bij voelt ;)
As said above, ik voel me er niet minder om ofzo, ik snap dat het als grpaje bedoeld is, maar de lol is er dus wat mij betreft van af, en ze zijn niet meer zo origineel. Beetje een uitgemolken koe. Misschien ééns in de paar maanden leuk ofzo, maar nu is het bijna wekelijks of meer.

Ohja, goede voornemens: minder ranten.
Dus tot die tijd:

G*DVERD*MME POWERPOINT waarom moet de "vergroten" animatie nou altijd laggen als ik een presentatie van 1GB heb en nog 20 andere animaties tegelijk doe! Hetzelfde geldt voor de "paden"!
G*DVERD*MME POWERPOINT waarom werken de video's ineens niet meer totdat ik het systeem heb herstart!
G*DVERD*MME AMD waarom crasht de beelddriver ineens tijdens het werken met video's in Powerpoint!
G*DVERD*MME WINDOWS waarom synchroniseer je de tijd verkeerd waardoor updates mislukken! (Sir_Markus in "Windows Update: fout 8024200d Windows 7 64 Bit")
G*DVERD*MME SETPOINT waarom scrollt de tekst af en toe ineens de andere kant op?!
G*DVERD*MME APPLE waarom gooi je de hele kerstvakantie de app store dicht?!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja zolang jij elke week 5 dingen sloopt zal ik nog blijven kloten met encoding issues. Ieder zijn ergernissen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 14-09 16:11
Douweegbertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:06:
Nja zolang jij elke week 5 dingen sloopt zal ik nog blijven kloten met encoding issues. Ieder zijn ergernissen dan ;)
Bleg, Encoding issues ja :(.
Vandaag weer tegenaan gelopen dus (zie mijn rant, sorry F.West zou eraan denken ;))

Echt ieder project loop ik er tegenaan! :(

Probleem is gewoon dat Windows een andere Encoding heeft (de Win-encoding ofzo?) & ik 'gewoon' UTF-8 moet hebben.
Vandaag had ik een webapp waar een Windows Services naartoe moest posten, en de Webapp slikte het gewoon niet. Uiteindelijk met 1 regeltje code natuurlijk kunnen fixen, maar bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mijn voornemens voor 2015:

- Meer werk in minder tijd doen
- Meer af maken
- Aan minder dingen beginnen

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Mijn voornemens voor 2015:

Uitzoeken waarom ik de motivatie kwijt ben zodra iets nieuws weer lijkt te gaan lukken. En hier iets aan doen.

Leuk, nieuwe dingen uitzoeken en zorgen dat het bijna onmogelijke toch weer lukt. Alleen frustrerend dat je ieder half jaar bent uitgekeken op het "nieuwe" wat je zoal doet.

Eigenlijk een beetje dus het lijstje van hierboven. Alleen dan de achterliggende gedachte.

[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 29-12-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Ryur schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:16:
[...]
Probleem is gewoon dat Windows een andere Encoding heeft (de Win-encoding ofzo?) & ik 'gewoon' UTF-8 moet hebben. [...]
Een beetje zoals .net compiler die perse utf-8 met BOM wil hebben, terwijl dit sterk wordt afgeraden in de standaard en daardoor ook nog wel eens editors zijn die het überhaupt niet ondersteunen? (BOM heeft sowieso niets te zoeken in utf-8, want het heeft daar totaal geen toegevoegde waarde)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ryur schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:16:
Probleem is gewoon dat Windows een andere Encoding heeft (de Win-encoding ofzo?)
Een standaard Engelse Windows installatie gebruikt Windows-1252, waar latin-1 op is gebaseerd. Echter is het gebruik van 8-byte encodings best achterhaald, intern is het allemaal utf-16.
Caelorum schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:53:
[...]
(BOM heeft sowieso niets te zoeken in utf-8, want het heeft daar totaal geen toegevoegde waarde)
Nou ja, het helpt in automatische detectie, dus het heeft weldegelijk een toegevoegde waarde.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 29-12-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb geen goede voornemens die hangen aan een symbolische datum. Die zijn sowieso gedoemd om te mislukken als je die niet vanuit het moment van conclusie doorzet.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZaZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Ik heb geen goede voornemens die hangen aan een symbolische datum. Die zijn sowieso gedoemd om te mislukken als je die niet vanuit het moment van conclusie doorzet.
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Laatst online: 25-08-2024
Blergh wat is het vroeg. Koffie dan maar?

Hebben jullie het ook dat er ineens meer requests binnen komen met de vraag "kun je dit nog even voor het nieuwe jaar verwerken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
ZaZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Eensch.

3 jaar geleden midden in januari vanuit het niets besloten om te stoppen met roken. Sinds dien nooit meer gerookt.
2 jaar geleden in december besloten om 2-3 dagen in de week te sporten, sinds dien ook gedaan.

Ik hoef niet te wachten op 1 januari nieuwe jaar om iets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Jij hebt dus goede voornemens op 1 januari +/- 14 dagen ;-)
Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.