I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
PhDFiresphere schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:23:
Is iedereen hier ineens een MSc o.i.d. ofzo?

Wat voor werkzaamheden als ik vragen mag?Firesphere schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:03:
Zo, tijd voor een heel lang weekend standby staan. Eens zien hoe klanten reageren op 3-voudig tarief en "spoedtoeslag" van 300 euro
Ik ga ook gewoon door met werken, net deze week een belangrijk systeem gelanceerd. Dus als er nog wat kritische bugs binnen komen ga ik die gewoon oplossen. Tegen normaal tarief dat wel, maar aangezien ik 7 dagen in de week werk maakt het voor mij toch geen verschil
Heb wel gezegd dat de reacties waarschijnlijk wat trager zijn als anders, verplichte familie kerst diner etc..
Is dat niet de normale gang van zaken dan?kenneth schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:30:
[...]
Die stomme universiteit van mij eist dat ik eerst mijn bachelor haal. Sterker nog, ze willen dat ik zelfs eerst mijn propedeuse haal
Toen ik m'n HBO deed moest ik ook eerst die opleiding afmaken (en dus bachelor zijn) voordat ik een master opleiding mocht gaan doen. Dan zat je ook effectief op 6 jaar.
Niet dat ik dat heb gedaan, na de 4 jaar HBO was ik wel helemaal klaar met school. Bedrijfsleven is veel 'interessanter' en heb er waarschijnlijk meer geleerd dan dat ik met 2 jaar school had gedaan (ligt voornamelijk met aan m'n motivatie voor het maken van school opdrachten/onderzoeken).
Is het tegenwoordig dan mogelijk om dit te combineren of zo?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gewoon, als klanten bellen met niet-kritieke zaken, kan van alles zijn. Van "Server is traag" tot "Service doet niet wat ik verwacht ondanks dat in de documentatie staat dat dit wel verwachte functionaliteit is" of "ik wilde graag een andere achtergrond voor kerst".Martijn19 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:40:
[...]
Wat voor werkzaamheden als ik vragen mag?
Ik ga ook gewoon door met werken, net deze week een belangrijk systeem gelanceerd. Dus als er nog wat kritische bugs binnen komen ga ik die gewoon oplossen. Tegen normaal tarief dat wel, maar aangezien ik 7 dagen in de week werk maakt het voor mij toch geen verschil
Heb wel gezegd dat de reacties waarschijnlijk wat trager zijn als anders, verplichte familie kerst diner etc..
Geen SLA betekend lappen of wachten.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
dat snap ik ook nog steeds niet na een uur spelen, maar sommige minigames servers zijn wel leuk, maar als ik het ooit snap ga ik eens kijken of er een leuke mod voor te schrijven valt.Gamebuster schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:44:
Vandaag voor het eerst Garry's Mod gekocht. Ik snap geen fuck van de game.
Het is dan ook geen game. "Garry's Mod is a physics sandbox. There aren't any predefined aims or goals. We give you the tools and leave you to play."Gamebuster schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:44:
Vandaag voor het eerst Garry's Mod gekocht. Ik snap geen fuck van de game.
Thanks ;)!ElkeBxl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:07:
[...]
Félicitations! Bon anniversaire!
Maar ik wil wel taart
Pfff
Nothing to see here!

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nothing new thereFiresphere schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:27:
Ik niet. Ik haat iedereen.
Nothing to see here!
Euh....

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Bite me
Euh...

Euh....

Euh....

Snap out of it!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| x=1; while (x=0) { if ( got.topic(1612917).newreaction == true) { sendmessage(quote(1612917,massage.last) + "Euh.... :/"; } else { sleep 10; } } |
C-c-c-c-c-c-combobreaker!Ealanrian schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:57:
* Ealanrian test de carbirbus maar eens.
Snap out of it!
Een massage wil ik wel hoordutchmartin schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:05:
Forumbots detected!
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 x=1; while (x=0) { if ( got.topic(1612917).newreaction == true) { sendmessage(quote(1612917,massage.last) + "Euh.... :/"; } else { sleep 10; } }
[ Voor 45% gewijzigd door ElkeBxl op 24-12-2014 20:11 ]
En.. euh... Last van de groundhog day loop?
Of een minister op bezoek?
let the past be the past.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
euh...

Edit: ok jokes
[ Voor 15% gewijzigd door Rutix op 24-12-2014 20:52 ]
Nothing to see here!
het verschil:
iets gezelligs met familie
[ Voor 34% gewijzigd door dutchmartin op 24-12-2014 21:06 ]
Twee keer teveel eten en veel te veel drinken, derde kerstdag is het weekend dus doen we het gewoon nog een keer met alles wat over isRutix schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:51:
[...]
Edit: ok jokes. Mensen hier nog plannen voor kerst?
Ik doe flauwJan_V schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:43:
[...]
Is dat niet de normale gang van zaken dan?
Is het tegenwoordig dan mogelijk om dit te combineren of zo?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Lekker consistente naamgeving

We are shaping the future
Is dit een flauwe Belgenmop?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Na een kwartier uitzoeken hoe je uberhaupt een game in komt, heb ik regelmatig overal "ERROR ERROR ERROR" rondrennen/staan/enz gecombineerd met enorme zwart/paarse gebouwen.Neverwinterx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:00:
[...]
Het is dan ook geen game. "Garry's Mod is a physics sandbox. There aren't any predefined aims or goals. We give you the tools and leave you to play."
[ Voor 90% gewijzigd door Gamebuster op 25-12-2014 11:54 ]
Klopt, het komt van de website van Infrabelwsitedesign schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:54:
[...]
Dat kan niet anders dan van een Belgisch ontwikkelbedrijf afkomen uit het Brusselse

Sommige websites localizen ook hun input field identifiers.wsitedesign schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:54:
[...]
Dat kan niet anders dan van een Belgisch ontwikkelbedrijf afkomen uit het Brusselse
Erg naar als LastPass daar gebruik van maakt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Maar toch niet in 3 talen tegelijk?Matis schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:36:
[...]
Sommige websites localizen ook hun input field identifiers.
Klopt
Hmm, ik heb het 'spel' ook, maar het enige wat ik er ooit mee heb gedaan is TTT spelen met wat online buddies. Als je de geode mensen hebt om mee te spelen (lees serieus) dan is dat echt enorm vet.Gamebuster schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:52:
[...]
Na een kwartier uitzoeken hoe je uberhaupt een game in komt, heb ik regelmatig overal "ERROR ERROR ERROR" rondrennen/staan/enz gecombineerd met enorme zwart/paarse gebouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 25-12-2014 17:23 . Reden: ander linkje ]
Heb je CS:GO enzo, ze gebruiken nl redelijk veel andere pakketten voor de propsGamebuster schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:52:
Prettig kerstfeest enzo
[...]
Na een kwartier uitzoeken hoe je uberhaupt een game in komt, heb ik regelmatig overal "ERROR ERROR ERROR" rondrennen/staan/enz gecombineerd met enorme zwart/paarse gebouwen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Wasn't me!wsitedesign schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:54:
[...]
Het verbaasde mij eigenlijk dat LastPass dit formulier goed wist in te vullen.Matis schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:36:
[...]
Sommige websites localizen ook hun input field identifiers.
Misschien was het van origine al zo...Alex) schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:54:
[...]
Het verbaasde mij eigenlijk dat LastPass dit formulier goed wist in te vullen.
Nu nog steeds. Eventueel zaterdag weer terug naar de dokter...
Maar nu moet ik hieraan denken: http://www.dumpert.nl/med...ff32/jeuk_in_je_oor_.html (HSFW).
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Zeker?
Vloms klapt iedereen!
Misschien hoor je nu geluiden die je eerst niet hoorde omdat je oren verstopt zaten?F.West98 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 23:09:
Ik heb gisteren mijn oren laten uitspuiten bij de dokter. Gisteravond hoorde ik ineens als ik mijn hoofd kantelde iets 'kraken' ofzo.
Nu nog steeds. Eventueel zaterdag weer terug naar de dokter...
Maar nu moet ik hieraan denken: http://www.dumpert.nl/med...ff32/jeuk_in_je_oor_.html (HSFW).
Heb de hele week al dat ik eerst en paar uur wakker op bed lig, voordat ik in slaap val. Lig nu gewoon al twee uur wakker te draaien, word wel vervelend op den duur.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Ik heb dus vakantie maar door mijn vakantie is mijn hele slaap schema vernageldKobus Post schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 02:30:
[...]
Misschien hoor je nu geluiden die je eerst niet hoorde omdat je oren verstopt zaten?![]()
Heb de hele week al dat ik eerst en paar uur wakker op bed lig, voordat ik in slaap val. Lig nu gewoon al twee uur wakker te draaien, word wel vervelend op den duur.

Nothing to see here!
Ik ben juist productiever geworden in de vakantie, even weer doorgaan tot twee uur met programmeren oid, ipv zes uur sochtends eraf en naar school toe. Ik ben op zich wel moe, maar lig te piekeren/nadenken in bed. Ook niet bevorderlijk voor de nachtrustRutix schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 02:47:
[...]
Ik heb dus vakantie maar door mijn vakantie is mijn hele slaap schema vernagelddoordat ik overdag niet zoveel doe ben ik dus niet moe en kan ik niet slapen >.< ben nu ook nog wakker
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Koffie.Kobus Post schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 02:30:
[...]
Misschien hoor je nu geluiden die je eerst niet hoorde omdat je oren verstopt zaten?![]()
[ Voor 65% gewijzigd door Damic op 26-12-2014 07:01 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik savonds vrijwel geen koffie, enkel sochtends
even inloggen met een MS account. Had hetzelfde vorige weekFiresphere schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:33:
ARGH! M'n VS2013 licentie is expired. Terwijl ik de Community Edition gebruik...
Das just, vloms klapt iedereen. Behalve die fransozen...Styxxy schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 01:49:
[...]
Zeker?Volgens mij zijn de NL zaken van jou
.
Vloms klapt iedereen!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Frans is ook een rot taalElkeBxl schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:35:
[...]
Das just, vloms klapt iedereen. Behalve die fransozen...En ik heb zelf een hekel aan nederlands of frans in iets van code, ik ga het dan zelf niet schrijven als ik me al kapot erger aan franse woorden in mijn team hun code
Nothing to see here!
Tijd om Franse woorden en uitdrukkingen uit de Nederlandse taal te verdrijven?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
TripleQ schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:16:
[...]
even inloggen met een MS account. Had hetzelfde vorige week

En binnen een dik 3 uurtjes kan mijn vakantie beginnen

Gebeurt hier ook wel vaker, raar principe dan renewen...
Dat is nog een oude dienst zover ik weet. Ik ken namelijk genoeg projecten die bij de belastingdienst vandaan komen waar ze wel netjes een api enzo maken. Het staat zelfs in de standardisatie documenten van de belastingdienst ziw.incaz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:57:
Aargh! http://www.belastingdiens...ulpen/giften/anbi_zoeken/ -> het zou zo leuk zijn als je die waarden vast zelf in kunt vullen, zodat mensen makkelijk kunnen controleren dat je echt een ANBI bent. Maar helaas, no such luck. Het idee dat je daar get-params of een api voor zou hebben.... aan dat modernerwetse gedoe gaan ze niet beginnen hoor. (Ik heb het tenminste niet kunnen vinden...)
Nothing to see here!
"Ongeldig wachtwoord"
En nergens staan de wachtwoordeisen....
edit:
Ah, ik citeer de FAQ, onder het kopje "Ik kan niet inloggen":
Belangrijk: Uw wachtwoord moet 8-22 karakters lang zijn, minimaal 1 nummer bevatten en mag geen speciale karakters ('$%^, etc.) bevatten of het woord Wachtwoord/Password zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door F.West98 op 26-12-2014 21:31 ]
Nothing to see here!
Lijkt me ook lastig dat je je wachtwoord " password" of "wachtwoord" maakt, want daar staat geen cijfer inF.West98 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:29:
"Kies een wachtwoord" they said.
"Ongeldig wachtwoord"
edit:
[...]
"welcome1" it is.F.West98 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:29:
Nee die raden ze te rap, je kan het beste de woordvolgorde veranderen. En 1 is het makkelijkst te raden cijfer, kies 3. Niemand houdt van 3
Het nieuwe wachtwoord wordt dus: weclome3
Merethil schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:03:
[...]
Nee die raden ze te rap, je kan het beste de woordvolgorde veranderen. En 1 is het makkelijkst te raden cijfer, kies 3. Niemand houdt van 3

Aaah, thanks. Nooit aan gedacht.Merethil schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:03:
[...]
Aangezien ze in de US structureel het getal 13 overslaan, ga ik vanaf nu 13 gebruiken. Daar komt de NSA helemaal nooit op
"weclome13" it is.
F12 en even kijken naar je requests?incaz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:57:
Aargh! http://www.belastingdiens...ulpen/giften/anbi_zoeken/ -> het zou zo leuk zijn als je die waarden vast zelf in kunt vullen, zodat mensen makkelijk kunnen controleren dat je echt een ANBI bent. Maar helaas, no such luck. Het idee dat je daar get-params of een api voor zou hebben.... aan dat modernerwetse gedoe gaan ze niet beginnen hoor. (Ik heb het tenminste niet kunnen vinden...)
http://213.197.219.132/an...q=wereld%20natuur%20fonds
Ja, niet zeuren dat 'ie dan niet in je frameset valt :-p (en dat lijkt inderdaad niet te kunnen, want het is een hardcoded iframe)
Leuk, maar ik denk niet dat het bijdraagt aan de indruk 'dit is een legitiem goed doel'.ValHallASW schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:22:
[...]
F12 en even kijken naar je requests?
http://213.197.219.132/an...q=wereld%20natuur%20fonds

Doet me denken aan een oude werkgever waar het gebruik was een standard wachtwoord in te stellen voor nieuwe accounts, om het makkelijk te houden werd gekozen voor welkom1. Helaas maakten sommige beheerders daar Welkom1 van, andere dan weer Welcome1 of Welkom01 of Welkom1! afhankelijk van de beheerder en de password eisen. Met een beetje pech was dan je account gelockt voordat je het 'standaard' password geraden had.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
javascript uitzetten of value van textveld zetten via js console wil soms wel eens werken bij dat soort sitesF.West98 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:29:
"Kies een wachtwoord" they said.
"Ongeldig wachtwoord"
edit:
[...]
Nee, niets JS-fancyness. Pas na een POST kreeg ik het zo terug.Gamebuster schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:51:
[...]
javascript uitzetten of value van textveld zetten via js console wil soms wel eens werken bij dat soort sites
Als het altijd werkte en het na een update van Web Essentials ineens niet meer werkt? Dan ligt het toch aan Web Essentials.GateKeaper schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:42:
En je weet zeker dat het aan Web Essentials ligt? Ik gebruik het al een beste tijd, en nog nooit problemen mee gehad.
Ohja, opnieuw installeren, downgraden, upgraden, niets helpt meer.
[ Voor 41% gewijzigd door F.West98 op 27-12-2014 22:28 ]
Ja, dat deed m'n computer heel lief vóór me, dmv een DPC_WATCHDOG_VIOLATION
edit:
Grmpf
Waarom kan ik in Powerpoint niet een Light-versie van een font selecteren?!
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 27-12-2014 23:26 ]
edit: trouwens iemand bekent met AVR C++ en UART? Heb een vervelend probleem.
[ Voor 63% gewijzigd door Damic op 27-12-2014 23:27 ]
SSD die kapot gaat: volgens CDI geen problemen (alle belangrijke waarden zijn goed/uitstekend).
Drivers: tja mijn GPU-drivers bokken al langer icm Windows 8.1. Daarom ook geen standby meer, toen ik dat deed regelmatig dat de driver crashte als ik 'm weer aan deed, en bleef crashen met een LBSWSSoD als gevolg....
Misschien ook omdat ik 'm in Test Mode heb draaien?
Ja dat had ik gezien, maar dat is afaik niet op mij van toepassing (als je die KB met als oplossing een register-edit bedoelt).
en: geen helpdesken hier hè

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 27-12-2014 23:33 ]
Tijdje geleden wat mee gedaan, dm maar, misschien dat ik het weet en dan kan ik er morgen op reageren.Damic schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:25:
Watchdogje hebt grotere problemen dan.Blijkbaar bugje in Win8
Pff paar dagen bezig met server inrichten verkloot ik de grub config en de raid config. Time to start over. En voor het gemak ook nog lekker grieperig zijn.
Misschien meer voor de electro hoekDamic schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:25:
Dat is sws een betere hoek. Hier is het allemaal veel te softMegamind schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:39:
Misschien meer voor de electro hoekIk heb vrij veel UART met AVR's gedaan.
Daarnaast heb ik ook wel eens mijn RP6 (Atmel) aangestuurd via UART.
Tevens werken we op de zaak ook met Atmels en daarbij via 485 bus.

Ik zou wel een charity number API willen voor de UK of een food registration nummer validation check API. Maar nog niet gevonden.
[ Voor 37% gewijzigd door alienfruit op 27-12-2014 23:51 ]
- Iets over server-side validatie.. -Gamebuster schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:51:
[...]
javascript uitzetten of value van textveld zetten via js console wil soms wel eens werken bij dat soort sites
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
- Iets over vele websites die dat toch niet doen.. -
- Iets over dat goed lezen een vak is want ik had toch al wel gezegd dat het in dit geval server-side validation was -Douweegbertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:20:
[...]
- Iets over vele websites die dat toch niet doen.. -
edit:
Natúúrlijk. Thuisgroepen werken niet meer op mijn computer, PNRPsvc kan niet gestart worden.
[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 28-12-2014 00:49 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 28-12-2014 01:04 ]
Die logica gaat bij jou niet meer op want 99,99999% van de tijd dat je hier ziet klagen over problemen zijn het uiteindelijk dingen die je zelf hebt verpestF.West98 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:26:
[...]
Als het altijd werkte en het na een update van Web Essentials ineens niet meer werkt? Dan ligt het toch aan Web Essentials.
Ohja, opnieuw installeren, downgraden, upgraden, niets helpt meer.
Nothing to see here!
I feel so empty now
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 28-12-2014 02:17 ]
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Storyboards moeten prima kunnen, niks visueel indrukwekkends voor nodig. Ken genoeg mensen die wireframes maken in Apple Keynote omdat de snap guides makkelijker werken dan die van illistrator. Beetje vakjes tekenen kan er prima mee.F.West98 schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:47:
MSDN: Storyboard your ideas using PowerPoint
Designen in Powerpoint. Nu aangeraden door Microsoft!
Tijdens onze opleiding werd daar ook op gehamerd. Wireframes zijn juist prima te maken in een programma als powerpoint of vision8n schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:00:
[...]
Storyboards moeten prima kunnen, niks visueel indrukwekkends voor nodig. Ken genoeg mensen die wireframes maken in Apple Keynote omdat de snap guides makkelijker werken dan die van illistrator. Beetje vakjes tekenen kan er prima mee.
Je wordt dan minder afgeleid door OS/platform specifieke opmaak welke helaas vaak voor discussie zorgt. Eigenlijk hetzelfde verhaal als lorem ipsum voor placeholder teksten
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.edit: oh wacht. Je hebt het over 1 pc met meerdere os user accounts, maar dat de laatst ingelogde gebruiker op steam niet per os account onthouden wordt?
[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 28-12-2014 14:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
iOS developer
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.