De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Rutix schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:09:
[...]

Precies. En als er TFS word gebruikt heb je annotate en view history + changeset history.
De annotate/blame tools zijn er natuurlijk wel en die doen wat ze moeten doen.
Echter is het zo wel lastig terug te vinden naar iets dat 'ooit' in 'een' bestand heeft gestaan. Je zult dan alle revisies langs moeten en controleren of het in die bepaalde versie nog stond.
Tevens moet je dan al weten dat er ooit al iets stond.

Ik kan me herinneren dat enkele weken geleden hier een plugin werd gelinkt naar iets waarmee het zoeken in revisies eenvoudiger kan. Helaas weet ik niet meer wat de naam hiervan was.

Bovenstaande komt geregeld voor wanneer je een stuk code nog even wilt 'bewaren', zodat je het snel terug kan vinden en herstellen als het nodig is. Of ter referentie.

Meestal is het dan natuurlijk wel de bedoeling dat het enkele commits later wordt verwijderd. Helaas wordt dat niet altijd gedaan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, net een testcase in een jsFiddle gemaakt om in een topic te vragen waarom het niet werkt... werkt het in de fiddle wel :+

Mja, wat is nu het verschil... JS/LESS/etc. al van fiddle -> project... maar dat helpt niet :o

--- Edit ---

Ah nu doet hij het in de Fiddle gelukkig ook niet :p

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 23-12-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat zal je leren! Een beetje eerst dingen goed uitzoeken voor je een topic opent... :N

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2014 15:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Voutloos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:59:
[...]
Wmb is de term developer gereserveerd voor mensen die minstens versioncontrol toepassen.
En soms zit je gewoon aan bepaalde bedrijfsstructuren vast. Daar kan een developer niets aan doen dan :s Ik denk ook niet dat ze hier snel een andere werkwijze gaan introduceren voor de Cobol developers gezien ze al meer dan 30 jaar zo werken. Ook is de deployment tool die ze hier gebruiken er niet op voorzien om versiebeheer te hanteren.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
ElkeBxl schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:28:
[...]

En soms zit je gewoon aan bepaalde bedrijfsstructuren vast. Daar kan een developer niets aan doen dan :s Ik denk ook niet dat ze hier snel een andere werkwijze gaan introduceren voor de Cobol developers gezien ze al meer dan 30 jaar zo werken. Ook is de deployment tool die ze hier gebruiken er niet op voorzien om versiebeheer te hanteren.
Als je met goede argumenten komt zouden ze zo over moeten tenzij ze een tunnelbril op hebben. Als niemand er ooit over begint, zal het er natuurlijk ook nooit komen :)

SVN wordt (zover ik weet) hier ook nog maar 4/5 jaar gebruikt. Ongeveer een jaar nadat ik hier ben komen werken, heb ik ze ook uitgelegd dat we SVN helemaal fout gebruiken. Er was namelijk maar 1 trunk per project en niks anders. Niks werd dus getagged of wat dan ook. Alleen een trunk. En daar hebben we meerdere keren problemen door gehad. Niemand wilde mee met het nieuwe structuur want 'te veel werk'. Maar na wat dingen voor te doen en uit te leggen waren ze het toch met me eens dat het niet 'te veel werk' is maar juist heel nuttig en georganiseerd. Nu werkt iedereen op die manier.

Je moet met argumenten en voorbeelden komen. Ik durf te wedden dat in al die jaren wel dingen gebeurd zijn waarvan je kan zeggen 'als we nou versiebeheer hadden, hadden we hier zoveel hoofdpijn op bespaard' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

In de IT meer dan in andere gebieden heb je soms gewoon eikels die niet willen verplaatsen of toegeven. Daar kan je soms echt niets aan veranderen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Soundless schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:37:
[...]

Als je met goede argumenten komt zouden ze zo over moeten tenzij ze een tunnelbril op hebben. Als niemand er ooit over begint, zal het er natuurlijk ook nooit komen :)
Het zou al meerdere malen ter sprake gekomen zijn.
Sebazzz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:39:
In de IT meer dan in andere gebieden heb je soms gewoon eikels die niet willen verplaatsen of toegeven. Daar kan je soms echt niets aan veranderen.
QFT

Het is een volledig ander team dat onze deployment tool schrijft/beheert dus zolang zij nee zeggen, blijft het nee.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je fixt gewoon eerst puur je dev proces. Komt het deployen vernieuwen daarna wel weer.

[ Voor 25% gewijzigd door Voutloos op 23-12-2014 15:51 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soundless schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:26:
[...]

SVN heeft hier SVN blame voor.
En git heeft Git blame.
Je hoeft dus helemaal niet meerder revisies door te lopen.

[...]

Met een source control systeem...

Dat je de tools niet kent/wilt kennen is geen goed excuus om geen source control te gebruiken.
Zeker in een groot project is de nut te merken.
Wow, nogmaals... we hebben een versiebeheer.
Ik zeg; het werkt niet bij ons om zo -alle- comments daar in te zetten, of op zijn minst alle comments uit de code te halen. Als ik in de code zit, dan ga ik niet 1000 revisies erbij pakken om te zien of er iets belangrijks in zit/zat waar ik misschien wel/niet rekening mee moet houden. Nee, dan zie ik recht voor mijn knoepert dat er iets 'belangrijks' is middels een code comment.

Ik hoef niet te 'blamen' of wat dan ook, ik moet relevante informatie hebben omtrent DAT stukje code/line in één van de 50.000 bestanden en 100den functionaliteiten. Nu hebben we daar gewoon wat manieren voor, en o.a. één is wat relevante comments in de code zelf.

Echter is het soms gewoon lastig om zeer grote, en actieve projecten te 'beheren' met ontzettend veel wijzigingen per dag.
GateKeaper schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:16:
[...]

Is dat niet juist het idee van versiebeheer? :?
Ja en nee.
Als ik iets ga maken, ga ik niet eerst heel het beheer langs van dat bestand om te zien wat er ooit in stond, wat er is gewijzigd en ga zo maar door. Het is handig om bijv. een bug op te sporen om te zien wat er ooit is gewijzigd, maar voor 'nieuw' devwerk.. nah.

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 23-12-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Voutloos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:51:
Of je fixt gewoon eerst puur je dev proces. Komt het deployen vernieuwen daarna wel weer.
Mooi dat je met deze opmerking bevestigd wat ik zeg :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dank je :P

Ik zeg alleen dat migratie niet meteen Het. Grootste. Probleem. ooit hoeft te zijn, maar het kan ook vooral in stukjes.
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:10:
Ja en nee.
Als ik iets ga maken, ga ik niet eerst heel het beheer langs van dat bestand om te zien wat er ooit in stond, wat er is gewijzigd en ga zo maar door. Het is handig om bijv. een bug op te sporen om te zien wat er ooit is gewijzigd, maar voor 'nieuw' devwerk.. nah.
Nieuwe code wordt vanzelf oud. Plus dat je team dus gestructuurder jouw spul ziet binnen komen, inc. log message, auteur van elke regel of karakter, etc etc. :z

Ik zal het hier bij laten want jij (en ik) gaan waarschijnlijk geen strobreed toegeven. Jij hebt gewoon blijkbaar nog nooit in een team/setting gewerkt waar version control wel fijn en consistent toegepast werd.

[ Voor 75% gewijzigd door Voutloos op 23-12-2014 16:50 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:10:
[...]

Wow, nogmaals... we hebben een versiebeheer.
Ah! Ik heb de reactie geplaatst met de gedachte dat je helemaal geen versiebeheer plaatste. Kom omdat ik dacht dat jij degene was die de reactie plaatste over de Cobol files met comments bovenin. Blijkt Elke te zijn :p
Ik zeg; het werkt niet bij ons om zo -alle- comments daar in te zetten, of op zijn minst alle comments uit de code te halen. Als ik in de code zit, dan ga ik niet 1000 revisies erbij pakken om te zien of er iets belangrijks in zit/zat waar ik misschien wel/niet rekening mee moet houden. Nee, dan zie ik recht voor mijn knoepert dat er iets 'belangrijks' is middels een code comment.

Ik hoef niet te 'blamen' of wat dan ook, ik moet relevante informatie hebben omtrent DAT stukje code/line in één van de 50.000 bestanden en 100den functionaliteiten. Nu hebben we daar gewoon wat manieren voor, en o.a. één is wat relevante comments in de code zelf.

Echter is het soms gewoon lastig om zeer grote, en actieve projecten te 'beheren' met ontzettend veel wijzigingen per dag.
Als je 1000 revisies erbij moet pakken om erachter te komen waar je wel een geen rekening moet houden, dan (kies 1 of meer van de volgende punten):
  1. heb je geen duidelijke variabel/method names.
  2. heb je te grote methods waardoor ze te verwarrend gaan worden. Oplossing: splitsen.
  3. heb je te 'moeilijke' code die je niet in code moet commenten maar waar je een heel document van moet hebben. Denk aan uitgebreide berekeningen.
Als je gecommente code gaat committen, blijft dit eeuwig zitten. Dit kan nooit zijn wat je wilt en in het geval dat wel je bedoeling is, dan moet het waarschijnlijk wel in een doc komen.
Sebazzz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:21:
[...]

Mooi dat je met deze opmerking bevestigd wat ik zeg :P
xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
.oisyn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:24:
[...]

Werkt anders prima hier (Chrome 39.0.2171.95 op Windows)
Windows 95 :D

Ik las net iets te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God zeg, ik moest wel erg ver terugklikken in de conversaties om erachter te komen dat men hier compleet langs elkaar heen lult.
Voutloos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:44:
Nieuwe code wordt vanzelf oud. Plus dat je team dus gestructuurder jouw spul ziet binnen komen, inc. log message, auteur van elke regel of karakter, etc etc. :z
Dat is wel versiebeheer versus geen versiebeheer. Dat was niet echt de discussie. Douweergbertje heeft letterlijk al 2x expliciet gezegd dat ze wél versiebeheer gebruiken. ElkeBxl was degene zonder versiebeheer. Opletten.
Ik zal het hier bij laten want jij (en ik) gaan waarschijnlijk geen strobreed toegeven. Jij hebt gewoon blijkbaar nog nooit in een team/setting gewerkt waar version control wel fijn en consistent toegepast werd.
Dus |:(
Soundless schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:07:
Als je 1000 revisies erbij moet pakken om erachter te komen waar je wel een geen rekening moet houden, dan (kies 1 of meer van de volgende punten):
  2. heb je te grote methods waardoor ze te verwarrend gaan worden. Oplossing: splitsen.
  3. heb je te 'moeilijke' code die je niet in code moet commenten maar waar je een heel document van moet hebben. Denk aan uitgebreide berekeningen.
Nou ben je de discussie aan het omdraaien. Waar het om ging was dat niemand het versiesysteem uit gaat pluizen voordat die persoon nieuwe code schrijft. Als je kennis op wilt doen van het systeem dan doe je dat in de regel door sec de code te lezen zoals die op dat moment bestaat, niet zoals die in het verleden bestond.

Uiteraard zul je wel eens terugduiken naar een specifieke versie als je een bepaalde regel ziet die je niet kunt verklaren, en hopelijk geeft de commit message of de overige changes in die commit meer uitleg, maar feitelijk is het probleem dan gewoon slechte documentatie. Mits goed gedocumenteerd hoef je nooit oudere revisies terug te lezen.
Als je gecommente code gaat committen, blijft dit eeuwig zitten.
Oh the horror.
No, seriously, wat is daar mis mee, zolang het niet in de weg zit? Referentiemateriaal in de vorm van code heb ik liever bij de hand in de daadwerkelijke code dan in een een of ander vaag document dat compleet ergens anders leeft. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld scaffolding dat je gebruikt hebt bij het debuggen. Als dat een complex systeem was en de kans bestaat dat je dat weer eens moet debuggen, is het handig dat die functionaliteit aanwezig blijft.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2014 17:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Kak.... :'(

Dacht, ga even een computertje in elkaar zetten. Binnen een kwartier zat alle hardware erin, maar helaas starten verdomde hij... Inmiddels 4 uur later en nog steeds geen idee wat er in vredesnaam aan de hand is. Ding start gewoon niet op, maakt geen moer uit of er geheugen, processor, whatever op zit, het scherm blijft zwart. Vermoedelijk de CPU of het Mobo gaar (zonder CPU schijnt je mobo ook niets te doen), maar zonder replacementparts is het behoorlijk lastig vast te stellen welk element brak is...

Zelfs met een losse videoplank lukt het niet... Bah... Zo wordt een leuk hobby-klusje een gigantische tijdsverspilling... Gevalletje van "schoenmaker blijft bij uw leest"? :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Piept ie?
Powerswitch wel aangesloten op de juiste pinnetjes?
CPU/Mobo power niet vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:45:
Piept ie?
Powerswitch wel aangesloten op de juiste pinnetjes?
CPU/Mobo power niet vergeten?
Nope, geen piepjes (wel een ledje wat knippert als ik hem uitzet, maar nergens te vinden wat dat doet).
Powerswitch aangesloten, de fans draaien ook netjes als ik hem start, en blijven draaien.

Alleen na de start is er vedraaid weinig leven :-( (behalve wat draaiende fans)

Alle domme dingen had ik al nagelopen (meerdere malen :+ ), want vaak zijn het inderdaad van dat soort rot dingetjes.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
BIOS ondersteunt de CPU wel? Of anders zonder videokaart? Soms moet je een BIOS update doen zodat shit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Struikrover schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:49:
BIOS ondersteunt de CPU wel? Of anders zonder videokaart? Soms moet je een BIOS update doen zodat shit werkt...
Had ik al naar gekeken, maar de betreffende processor is ondersteund. Daarnaast ook al een losse radeon erin gehangen, maar ook dat was zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Jan_V schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:50:
[...]

De annotate/blame tools zijn er natuurlijk wel en die doen wat ze moeten doen.
Echter is het zo wel lastig terug te vinden naar iets dat 'ooit' in 'een' bestand heeft gestaan. Je zult dan alle revisies langs moeten en controleren of het in die bepaalde versie nog stond.
Tevens moet je dan al weten dat er ooit al iets stond.

Ik kan me herinneren dat enkele weken geleden hier een plugin werd gelinkt naar iets waarmee het zoeken in revisies eenvoudiger kan. Helaas weet ik niet meer wat de naam hiervan was.

Bovenstaande komt geregeld voor wanneer je een stuk code nog even wilt 'bewaren', zodat je het snel terug kan vinden en herstellen als het nodig is. Of ter referentie.

Meestal is het dan natuurlijk wel de bedoeling dat het enkele commits later wordt verwijderd. Helaas wordt dat niet altijd gedaan.
Dan nog is dat geen excuus om code niet te verwijderen en maar gecomment te laten staan. Als er echt iets is waardoor het op een bepaalde manier moet dan moet er een unittest komen die faalt als er van die manier word afgeweken en leg je in een comment uit waarom het zo moet gebeuren. Er is totaal geen enkele reden om oude code maar te commenten.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Rutix schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:02:
[...]

Dan nog is dat geen excuus om code niet te verwijderen en maar gecomment te laten staan. Als er echt iets is waardoor het op een bepaalde manier moet dan moet er een unittest komen die faalt als er van die manier word afgeweken en leg je in een comment uit waarom het zo moet gebeuren. Er is totaal geen enkele reden om oude code maar te commenten.
Ik ben in een project wel eens met de hand geoptimaliseerde asm tegengekomen, waar het stukje C++ dat het verving er gelukkig in de comments bij stond om te laten zien wat het deed.

Zo kun je ook andere vormen van optimalisatie "documenteren" door er de oorspronkelijke niet-geoptimaliseerde code bij te laten staan. In dat opzicht maakt het natuurlijk helemaal niet uit of de comments in het Nederlands of Engels of C++ zijn geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gewoon uitcommenten, en als je dan terugkomt in de file en niet meer weet waarom die code er nog staat, dan wegmikken - dan is het blijkbaar lang genoeg getest. En je hebt versiebeheer, dus je ziet dan precies wanneer de code is uitgecomment :D
#bestofbothworlds

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
.Gertjan. schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:51:
[...]

Had ik al naar gekeken, maar de betreffende processor is ondersteund. Daarnaast ook al een losse radeon erin gehangen, maar ook dat was zonder resultaat.
Voordat iemand je gaat spanken: Los topic aanmaken dan maar. PC hardware forum is gelukkig altijd druk :)

EDIT: ik herinner me opeens: ooit heb ik een CPU in een mobo gezet waarbij er kromme pinnetjes waren. Ook een bak ellende. Heb je de CPU opnieuw gemonteerd en/of gecheckt op schade aan de socket?

[ Voor 20% gewijzigd door Struikrover op 23-12-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Of iets doms als een schakelaar achterop de voeding....

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
.Gertjan. schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:51:
[...]

De CPU power connector wel aangesloten?

Dit was ik onlangs vergeten bij het installeren van een nieuw mobo. Ook geen piepjes, wel lichtjes, fans, etc.

Nadat ik zag dat ik deze connector had ingeplugd werkte alles weer prima.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Voutloos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:44:

[...]

Eh, ons versiebeheer is gewoon helemaal prima. Daarnaast hebben we nog interne docs, en nog een wiki. Heel veel dingen staan hard op papier, het enige wat nog beter kan zijn de requests van gebruikers/klanten en hoe dat beheerd wordt.
Verder is het ook fijn, en consistent. :Z

Volgens mij heb jij alleen niet het idee wat voor applicatie het is (en dat vertel ik hier ook niet :p), en hoeveel code dat wel niet bevat. Daarbij weet jij ook nog niet hoe non-standard de applicatie is, het is geen "website" waar je ooit eens een nieuwe coole feature toevoegt voor een slide-show in je CMS of wat dan ook. Verder is het vrijwel pertinent mee gaan met de markt & tijd, wensen en zelfs eisen van partijen waardoor er enorm veel fluctuatie en variabelen zijn.

Gemiddelde doorlooptijd om überhaupt de basis van misschien 80% van de applicatie functionaliteiten te 'snappen' is ongeveer 10 maanden. Dus, prima als jij dan denkt dat je het weet hoe het precies zit, maar daar ga je dan wel vies de mist in. Niet alleen heb je kwaliteiten nodig voor het coden, maar ook nog bepaalde product/branche specifieke kennis waar een gemiddeld persoon al moeite mee heeft om 'alleen' dat voor elkaar te krijgen. Mag er dan alsjeblieft wat comments in staan om alles netjes te houden?
Soundless schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:07:
[...]

Als je gecommente code gaat committen, blijft dit eeuwig zitten. Dit kan nooit zijn wat je wilt en in het geval dat wel je bedoeling is, dan moet het waarschijnlijk wel in een doc komen.
1; vars/methods/functies/libs zijn meer dan duidelijk. We hebben ook gewoon een standaard en als je een retarded var aanmaakt sla ik je met een stoel :+

2; Ze zijn niet verwarrend, maar moeilijk. In feite een wezenlijk verschil en ik ben mij er ook van bewust dat je soms dingen moet gaan opsplitsen maar dat is niet altijd wenselijk. Het is een beetje klote dat ik domweg hier niets concreets mag neerzetten maar ik zal het proberen uit te leggen.
Op het moment dat je een bepaalde transitie hebt, die je hoe dan ook moet doorlopen; heb je domweg veel code. Soit, je kan het dan delen door 2, of 10, of 100.. maar soms maak je het dan alleen maar moeilijker. Uiteraard hebben we dingen netjes in classes staan, en soms gebruik je er wel 10. In feite opgesplitst maar dan nog blijft het veel. Zelfs met allerlei dingen in aparte functies/classes w/e.

3; Ja, akkoord en dat is er ook. Punt is alleen dat zoiets verdomd moeilijk te beheren is. Zoiets maken kost al veel tijd en we hebben niet altijd de ruimte daarvoor. Je zult het daarnaast ook altijd consistent moeten gaan bijhouden. Voor de echt zware, grote en voornamelijk belangrijke dingen is er in elk geval uitgebreide documentatie. Mja, hoe dan ook is het soms gewoon enorm handig als je comments hebt staat. Het hoeft niet eens veel te zijn, maar we laten soms reverted changes erin staan, o.a om inzicht te geven in de huidige code, maar ook voor de toekomst. Bad practise? Ja vast. Net zoals vele andere dingen, maar het werkt verdomd goed en tenzij je hier even komt werken en mij dan kan overtuigen van een betere oplossing luister ik er niet erg na.

Het is niet dat ik eigenwijs ben (ok, ben ik wel) of 'nieuw' (ok.. ook soms) maar zonder exacte kennis van een bedrijf of applicatie kun je niet hard op vertellen : "het moet zo!".

For ever commented code? Ja, je commit code en nee dat blijft er niet voor eeuwig.. Ik haal het weg, commit het en voila.. waar is het dan? Ja, ergens ooit in een oudere versie.. net als de duizenden bugs en overige ranzige meuk. Misschien snap ik je niet, maar wat is nu precies je punt? Je hebt juist versiebeheer om o.a. je oude meuk te kunnen zien. Of het nu in je huidige checkout staat of niet lijkt me dan enorm irrelevant. Sterker nog, als je ooit zag dat er een comment stond, x revisies later staat het er niet meer maar wel een nieuw stuk code; nou dan weet je precies de beweegredenen op een wat gedetailleerd niveau dan je standaard commit message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maar geen version control.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij ben ik gebanned door mijn hoster. Ik was bezig met het downloaden van een website zodat ik hem in een bitbucket account kon knallen maar na een tijdje vloog de verbinding er elke keer uit. Zie ik net dit staan op de website van de hoster:
Het kan voorkomen dat u niet meer bij uw hosting/mail/ftp kunt komen omdat uw ip adres bij ons in de firewall is gekomen. Dit kunt u testen door naar stegoproxy.com te gaan en dan uw site te bezoeken, kunt u dan wel bij uw site dan staat uw ip adres in de firewall.
Mocht uw ip adres in de firewall belanden dan zal dit eerst een tijdelijk blokkade zijn van 15 minuten, gebeurd dit 4 x achter elkaar dan zal er een permanente blokkade volgen.
Ja FFFFUUUUUUUUUUUUU.... :( Waarom is er maar 1 connectie toegestaan?

//edit
En ik kan er weer op, jeuj.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Een te strakke en noobish firewall om zogenaamd een dos aanval tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Scheit irritant in ieder geval. Ik lig er weer uit terwijl ik dit keer toch echt een limit van 1 connectie had ingesteld.. Hopen dat ik niet al een permban heb, want ik moet nog 49 bestanden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:03:
[...]

Gemiddelde doorlooptijd om überhaupt de basis van misschien 80% van de applicatie functionaliteiten te 'snappen' is ongeveer 10 maanden.
Wat voor monsterapplicatie is dat dan wel niet? Ik heb in mijn leven nog nooit een softwarepakket gezien dat een learning curve van 10 maanden heeft. :|

Met zo'n beest van een applicatie is het toch zo goed als onmogelijk om ooit een fatsoenlijke overdracht te kunnen doen aan een nieuwe collega? Als jij nu besluit om ontslag te nemen, ben je dan nog eerst 6 maanden bezig met het inwerken van je opvolger?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:57:
Een te strakke en noobish firewall om zogenaamd een dos aanval tegen te gaan.
Ik heb dat ook op mn server, klant kan ip doorgeven voor whitelisting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:15:
[...]

Wat voor monsterapplicatie is dat dan wel niet? Ik heb in mijn leven nog nooit een softwarepakket gezien dat een learning curve van 10 maanden heeft. :|

Met zo'n beest van een applicatie is het toch zo goed als onmogelijk om ooit een fatsoenlijke overdracht te kunnen doen aan een nieuwe collega? Als jij nu besluit om ontslag te nemen, ben je dan nog eerst 6 maanden bezig met het inwerken van je opvolger?
Er is niet bepaald een overdracht. Je begint gewoon met wat te spelen en wat side projects te doen om in zekere zin een basis te krijgen of althans het gevoel te hebben dat je iets programmeert. Meestal zijn dit wat interne dev dingen, zie het als een CMS. Langzamerhand krijg je wat specifiekere opdrachten voor een gedeelte etc. De eerste maanden zijn domweg kut, je snapt er geen zak van en tja.. dat is dan doorbijten :+
Het is een klein team, dus iedereen helpt op een gegeven moment de 'nieuwe' maar in feite is het veel zelfstandig werken, alleen krijg je maar kleine hapjes ;)

En tja, als mijn collega bijvoorbeeld weg gaat, dan krijg ik salaris verhoging _O- Eigenlijk hebben we een soort van doorloop, dus er kan 1, misschien 2 man wegvallen. Wel kregen we een keer op ons flikker dat we met de programmeurs in één auto naar de kerstborrel gingen. Stel dat we crashte... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:28:
[...]

Er is niet bepaald een overdracht. Je begint gewoon met wat te spelen en wat side projects te doen om in zekere zin een basis te krijgen of althans het gevoel te hebben dat je iets programmeert. Meestal zijn dit wat interne dev dingen, zie het als een CMS. Langzamerhand krijg je wat specifiekere opdrachten voor een gedeelte etc. De eerste maanden zijn domweg kut, je snapt er geen zak van en tja.. dat is dan doorbijten :+
Het is een klein team, dus iedereen helpt op een gegeven moment de 'nieuwe' maar in feite is het veel zelfstandig werken, alleen krijg je maar kleine hapjes ;)

En tja, als mijn collega bijvoorbeeld weg gaat, dan krijg ik salaris verhoging _O- Eigenlijk hebben we een soort van doorloop, dus er kan 1, misschien 2 man wegvallen. Wel kregen we een keer op ons flikker dat we met de programmeurs in één auto naar de kerstborrel gingen. Stel dat we crashte... :+
Dan hadden ze zelf maar vervoer moeten regelen. Hebben ze bij ons toen ook gedaan. Toen was er zo iets belangrijks waar we naar toe moesten dat de reizen apart waren (ook in vliegtuig).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Ik wil echt niet dat jij in de details gaat treden maar ben wel beetje benieuwd.

Wat voorn soort sector zit jij te werken? Banken/verzekeringswereld (daar klinken je verhalen wel naar)?
En werk jij ergens intern of bij een bedrijf waar software ontwikkeling de core business is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

verzekeringen ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Alex) schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:15:
[...]

Dat hebben wij ook hoor eer dat je een beetje zeker van je zelf bent en goed zelfstandig in een module kan werken ben je zo een jaar verder. Dat wil niet zeggen dat je in die tijd niets kan doen, maar grotere taken doe je in eerste instantie niet. Bij mij op stage zaten mijn begeleider en de programmeur van de module waar ik aan werkte nog te discussiëren hoe ze dingen aan moesten pakken. Hoe de fak moet ik het dan weten met een paar weken ervaring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:28:
[...]

jip_86 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:55:
[...]

Dat hebben wij ook hoor eer dat je een beetje zeker van je zelf bent en goed zelfstandig in een module kan werken ben je zo een jaar verder. Dat wil niet zeggen dat je in die tijd niets kan doen, maar grotere taken doe je in eerste instantie niet. Bij mij op stage zaten mijn begeleider en de programmeur van de module waar ik aan werkte nog te discussiëren hoe ze dingen aan moesten pakken. Hoe de fak moet ik het dan weten met een paar weken ervaring 8)7
Dat lang niet alle bedrijfsapplicaties bestaan uit een simpele website begrijp ik volkomen. Bedrijfskritische systemen hebben er nou eenmaal een handje van om nogal veel data, logica en processen te omvatten en als het een beetje tegenzit zit je ook nog eens vast aan een mainframesysteem uit het jaar kruik.

Toch kan ik het me niet voorstellen dat leercurves van vele maanden en "ga eerst maar een tijdje spelen en over een jaar denken we dat je genoeg weet om zelfstandig wat aan het systeem te mogen veranderen" ook maar enigszins acceptabel kan zijn voor een CIO. Als ik CIO zou zijn, zou dat namelijk absoluut niet acceptabel zijn.

Op mij komt dit over als systemen die (opzettelijk?) erg complex zijn gemaakt door de initiële bedenkers, bijvoorbeeld in een poging om baanzekerheid te hebben. Een opmerking als "als mijn collega bijvoorbeeld weg gaat, dan krijg ik salaris verhoging" sterkt mij alleen maar in dat vermoeden.

Het kan toch niet zo zijn dat de kennis van hoe bedrijfskritische applicaties werken slechts in de hoofden zit van de paar mensen die eraan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Ach op m'n vorige werk was het een vergelijkbaar verhaal. Ok dat was niet één applicatie, maar tig services, dagelijkse processen en applicaties die samen moesten werken. Als je daar binnenkwam was je ook wel ruim een jaar verder voor je zelfstandig (meestal) je weg kon vinden. Heb er 9 jaar gewerkt en ik wist ook nog steeds niet alles.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Simpel antwoord;

Niet elk bedrijf is een dikke multinational of 100% een code house. Sommige bedrijven hebben gewoon een net inkomen maar niet dermate om bijvoorbeeld 5 extra man aan te nemen, 20% extra tijd te besteden aan refactoring, 30% tijd aan volledige documentatie en ga zo maar door.

Ik heb geen directe baanzekerheid los van een contract, ik gaf toch aan: we hebben een doorloop als het moet.

Met een extra kostenpost van misschien 200%-300% van wat het nu is, zou je al je problemen als "CIO" oplossen, maar het feit dat je al met de term CIO smijt zegt eigenlijk al genoeg qua verschillen ;)
Probeer niet alles te projecteren op je eigen ervaring, nogmaals:
maar zonder exacte kennis van een bedrijf of applicatie kun je niet hard op vertellen : "het moet zo!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ach "CIO's", wij hadden elke 8-9 maanden een andere. Lekker cashen die gasten hoor, paar man eruit flikkeren, weer "geld bespaard", en door naar de volgende gig (met bonus uiteraard).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:19:
Simpel antwoord;

Niet elk bedrijf is een dikke multinational of 100% een code house.
Klopt.
Sommige bedrijven hebben gewoon een net inkomen maar niet dermate om bijvoorbeeld 5 extra man aan te nemen, 20% extra tijd te besteden aan refactoring, 30% tijd aan volledige documentatie en ga zo maar door.
Klopt.
Ik heb geen directe baanzekerheid los van een contract, ik gaf toch aan: we hebben een doorloop als het moet.
Nouja, dat de leercurve van hetgeen jij en je collega's bouwen zo steil is dat een nieuweling meerdere maanden nodig heeft om het te doorgronden is toch echt een soort van baanzekerheid. Je zal er in ieder geval niet als eerste uit worden gegooid.
Met een extra kostenpost van misschien 200%-300% van wat het nu is, zou je al je problemen als "CIO" oplossen, maar het feit dat je al met de term CIO smijt zegt eigenlijk al genoeg qua verschillen ;)
Probeer niet alles te projecteren op je eigen ervaring, nogmaals:
[...]
En dat vind ik echt een rare houding. Het is een houding van oude vastgeroeste mannetjes die met hun wandelstok zwaaien, mompelend dat "de jeugd van tegenwoordig het altijd maar beter weet".

Ik beweer niet dát ik het beter weet, want ik ken het softwareproduct en de omstandigheden niet. Uit je posts maak ik wel op dat er bij jullie in het verleden dingen zijn gebeurd waardoor je nu staat waar je staat: met software die moeilijk te begrijpen is voor iemand die niet vertrouwd is met de functionele en technische kant.

Ik werk sinds januari aan een nieuw softwareproduct voor een grote klant. Op basis van weinig functionele en technische requirements heb ik, samen met een collega, een nieuwe architectuur uitgedacht en geïmplementeerd. Ook hebben we functionele en technische documentatie geschreven die goed overeenkomt met hoe onze implementatie is.

Eind november is die collega vertrokken, in zijn plaats is iemand anders gekomen. Die is inmiddels goed genoeg op de hoogte van hoe het functionele en architectuurplaatje in elkaar zit en hij heeft inmiddels ook al zijn eerste aanpassingen gedaan (die inmiddels op productie staan). Het grootste probleem bij zijn onboarding zat niet in de functionaliteit of de techniek, maar in triviale dingen zoals een toegangspas, laptop en adminrechten. :/

Overigens, niet te hard happen op de term CIO - dat was meer ter overdrijving dan dat ik echt denk dat CIO's de wijsheid in pacht hebben, dat hebben ze vaak niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben 24 en weet nog niet veel, maar wat ik wel weet is dat het type bedrijfsvoering vrij gezond is. Het is niet alleen qua ons werk, maar net als het pand, onze hardware etc. Allemaal "net" en gedegen. Geen marmeren vloeren, managers, dure computers of wat dan ook.
Mja er zijn simpelweg verschillende type bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:34:
Ik ben 24 en weet nog niet veel, maar wat ik wel weet is dat het type bedrijfsvoering vrij gezond is.
Dat is mooi :)
Het is niet alleen qua ons werk, maar net als het pand, onze hardware etc. Allemaal "net" en gedegen. Geen marmeren vloeren, managers, dure computers of wat dan ook.
Dat is ook mooi. Ik heb wel eens bij een klant gezeten waar er nog enkel glas in de ramen zat en luchtbehandeling van het type arko was. :)
Mja er zijn simpelweg verschillende type bedrijven.
Wat wil je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dat niet ieder bedrijf zijn vermogen stopt in enorm goed personeel, noch medewerkers dingen specifiek laat doen om een 'zeer' professionele werkomgeving te hebben, idem voor de code/applicatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Geen marmeren vloeren, managers, dure computers of wat dan ook.
Managers zijn wel ok, goede spullen om op te werken ook (kost doorgaans wat meer).
maar ons logo stond wel in bladgoud op een wand van 10x5 :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:45:
Dat niet ieder bedrijf zijn vermogen stopt in enorm goed personeel, noch medewerkers dingen specifiek laat doen om een 'zeer' professionele werkomgeving te hebben, idem voor de code/applicatie..
Maar daarmee schiet een bedrijf zichzelf toch juist ontzettend in de voet? Door niet te investeren in "enorm goed personeel" (niet persoonlijk bedoeld!) krijg je juist dat applicaties en processen als "zeer complex" worden ervaren door buitenstaanders, en dat het kennelijk nodig is om een nieuweling eerst weken te laten spelen en een aantal maanden met zijwieltjes te laten fietsen voordat hij eindelijk zelf een keer de grote weg op mag.

Je hoeft niet louter universitair geschoolden in dienst te hebben om goede software te bouwen, maar met één of twee mensen die redelijk verstand hebben van architectuur en vooral "enterprise architectuur"* krijg je uiteindelijk een beter beheersbaar ontwikkelproces, beter te beheersen software en is het overdragen van kennis ook wat beter te behapstukken.

* Met enterprise architectuur bedoel ik niet iemand die van ieder nieuw stuk software precies moet vertellen hoe het technisch in elkaar steekt. Ik bedoel juist iemand die weet hoe alle bedrijfskritische applicaties samenwerken, die weet hoe de processen lopen en zulke dingen en die goede connecties heeft met de belangrijkste stakeholders binnen een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Volgens mij heb ik een permanente ban te pakken terwijl ik nu met slechts 1 connectie bezig was }:|
Kut hosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat is jouw definitie dan, dat je alleen de talentjes aanneemt en er geld tegen aan gaat smijten? Ik bedoel dat kan prima hoor maar niet elk bedrijf werkt zo, of wilt zo werken? Als er 80 man een baan heeft, en er wordt jaar in jaar uit winst gemaakt dan kan dat voor een bedrijf voldoende zijn.

Zo'n bedrijf investeert in andere zaken, zoals het verkapt opleiden van zijn personeel, ook al duurt dat 2x zo lang als een dikke pro. Simpele vergelijking; pro: 10k per maand, doet er 2 maanden over vs Junior 2k per maand maar doet er 4 maanden over en je bent wat uren kwijt aan support voor hem..

De bedrijven waar jij het over hebt, heb ik al jaren voorbij zien gaan in mijn branche. Sommige doen het redelijk/goed maar er zijn er zat op hun bek gegaan al dan niet letterlijk miljoenen verloren. Mijn bedrijf, zonder in details te treden bestaat al enorm lang en zit in de top 10 van NL. Dat met een kostenpost die misschien wel 50x zo klein is als anderen.

Je weet mijn branche, en als je het een beetje volgt weet je dat er veel veranderd is de laatste 2-3 jaar. Ontzettend veel ontslagen en enorme verliezen. Saillant detail is dat wij mensen hebben aangenomen en helemaal geen verlies hebben gedraaid ;)

overigens; niet dat ik nou alles de hemel in wil prijzen want er gaat/is ook genoeg mis maar er zijn domweg verschillende type bedrijven (zoals ik zei :p). Los daarvan was ik misschien een dikke junior maar met mijn huidige kennis heb ik mij toch redelijk ontplooit tot een zeer ervaren persoon. Stel dat; zou ik ergens anders best dik gaan verdienen.. maar ik zit eigenlijk wel redelijk zo :)

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 24-12-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Vuilniswagen rijdt twee wandelaars dood in Hilversum
quote: reactie nujij
En wat is dat ineens met vuilniswagens die zomaar mensen doodrijden (GB en NL) ???
Triest bericht natuurlijk. Maar de kop van het bericht vraagt ook wel om reacties op niveau. What's next? De arrestatie van de vuilniswagen gevolgd door verplichte demontage? Of gaat hij op de export "terug naar zijn eigen land"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik zag het inderdaad zeer trieste reactie >.<

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

}:|
Internet ligt eruit. Ik tetheren, heb ik dus in 2 uur 4GB erdoorheen gejaagd, en heb ik nog 'maar' 800MB over (ik heb 7GB per maand).
Hoera....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Is die titel zo raar dan? Misschien niet correct, maar ik zeg ook zo vaak iets als "die auto daar gaat naar links", en niet "De persoon in die auto daar zorgt ervoor dat de auto nu naar links gaat"... of mis ik nu iets? :+

@Rutix, gefeliciteerd

@West...

Afbeeldingslocatie: http://i272.photobucket.com/albums/jj192/chuck827g/not_this_shit_again.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wist ik veel dat het streamen van een albumhoes op YT (en de muziek) zo belachelijk veel kost?
Ziggo schiet eens op met jullie reparatie. Ik wil voor 05:30 nog van internet kunnen genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:31:
Internet ligt eruit. Ik tetheren, heb ik dus in 2 uur 4GB erdoorheen gejaagd, en heb ik nog 'maar' 800MB over (ik heb 7GB per maand).
Hoera....
Zit je bij Vodafone? Dan tellen de kerstdagen niet mee voor je datagebruik.
F.West98 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:37:
[...]

Wist ik veel dat het streamen van een albumhoes op YT (en de muziek) zo belachelijk veel kost?
Ziggo schiet eens op met jullie reparatie. Ik wil voor 05:30 nog van internet kunnen genieten!
Laat me raden, lekker in 720p gestreamd? Dan gaat het hard. :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 24-12-2014 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ja eh, alsof de codex weet van; nou.. het is maar een static plaatje.. laat ik het beeld anders streamen? :+
Volgens mij is het verbruik wel drastisch minder, maar dat is ook afhankelijk van wat voor type filmpje het is. Sommige doen muziek ook op 720 bijv (blijkbaar soms betere sound?.. ) In elk geval zou het denk ik rond de 50-75MB zitten per uur voor ~@240+ van dat soort fimpjes. Dat is dan nog los van de reclame, het laden+zoeken naar iets etc..etc.
En tja, dan gaat het soms hard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hoera....
Hoera voor onbeperkt dataverkeer! (en geen Ziggo)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja, maar het is nog niet 25 december 00:00 geweest. En de 4 uur die ik binnenkort in de auto moet zitten zijn ná 26 december 23:59.
Dus helaas.
[...]

Laat me raden, lekker in 720p gestreamd? Dan gaat het hard. :Y
1080p zelfs :X (ik heb zo'n plugin die dat automagisch doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:59:
[...]

Ja, maar het is nog niet 25 december 00:00 geweest. En de 4 uur die ik binnenkort in de auto moet zitten zijn ná 26 december 23:59.
Dus helaas.
Dan zou je eventueel nog wat data bij kunnen kopen, als de nood echt hoog is.
1080p zelfs :X (ik heb zo'n plugin die dat automagisch doet)
_O-

Tsja, die heb je toch echt zelf geïnstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik had 4 GB gebruikt in Parijs en 1 GB in Amerika. Mooi man, jammer dat ik alleen niet kan thetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

INTERNET *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Douweegbertje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:33:
Is die titel zo raar dan? Misschien niet correct, maar ik zeg ook zo vaak iets als "die auto daar gaat naar links", en niet "De persoon in die auto daar zorgt ervoor dat de auto nu naar links gaat"... of mis ik nu iets? :+
Nogal ja, het is niet de vuilnisauto die iemand doodrijdt. Het is de bestuurder, de vrachtwagenchauffeur of vuilnisman die iemand doodrijdt.

Het is trouwens niet enkel de titel, maar het hele artikel draagt dit over. Dit is zo'n beetje het principe waar alle wapenrechtzaken in de US over gaan. Het is niet het wapen dat iemand doodschiet, maar de schutter.

Kan ik de volgende keer tegen oom agent zeggen; nee meneer. Ik reed niet te hard, het was mijn auto! Beboet hem maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Én ik heb mijn oude IP-adres nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Google's Santa Tracker is er weer, nu met nog meer spelletjes...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AVkn3nd.png

Kut-Google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Hoera....
Mobiele datalimieten _O-

(lang leve dit oude abonnement uit 2008 of zo :P)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
RayNbow schreef op woensdag 24 december 2014 @ 06:22:
[...]

Mobiele datalimieten _O-

(lang leve dit oude abonnement uit 2008 of zo :P)
Dat probleem herken ik, wilde eigenlijk een nieuwe telefoon met nieuw abbo kopen, maar wat ik ook doe ik ga altijd meer betalen en er op alle fronten (behalve de telefoon dan) op achteruit.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, lekker rustig op kantoor.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:22:
[...]

Dat probleem herken ik, wilde eigenlijk een nieuwe telefoon met nieuw abbo kopen, maar wat ik ook doe ik ga altijd meer betalen en er op alle fronten (behalve de telefoon dan) op achteruit.
Daarom koop ik m'n toestellen los en behoud ik m'n huidige Sim Only abbo. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
RayNbow schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:30:
[...]

Daarom koop ik m'n toestellen los en behoud ik m'n huidige Sim Only abbo. :p
zit ik ook aan te denken, maar mijn huidige abbo is 3G en als ik dan toch 4G kan gebruiken, ben ik wel zo nerdy omdat ook te willen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:51:
[...]

zit ik ook aan te denken, maar mijn huidige abbo is 3G en als ik dan toch 4G kan gebruiken, ben ik wel zo nerdy omdat ook te willen kunnen.
Mijn abbo was 384 kbps, maar T-Mo geeft tegenwoordig zelfs oude klanten 1 GB gratis @ 15 Mbps (daarna weer je oude snelheid) en dat is voor mij meer dan genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik ga het toch stiekem hier maar vragen:

Wie weet er een simpele en goede deployment tool ala FTPloy, maar dan 1 die ik op mijn eigen server kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Alex) schreef op woensdag 24 december 2014 @ 02:41:
Google's Santa Tracker is er weer, nu met nog meer spelletjes...

[afbeelding]

Kut-Google :P
Blockly O+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:15:
[...]

De CPU power connector wel aangesloten?

Dit was ik onlangs vergeten bij het installeren van een nieuw mobo. Ook geen piepjes, wel lichtjes, fans, etc.

Nadat ik zag dat ik deze connector had ingeplugd werkte alles weer prima.
:) in eerste instantie was ik die ook vergeten, maar inmiddels alles gecheckt en aangesloten. Helaas zonder resultaat, dan maar een RMA en kijken of een andere werkt.

Allen in ieder geval dank voor jullie hulp :) Was meer aan het ranten dan dat ik een nieuw topic wilde openen.

Overwoog overigens wel om gewoon een extra set van mobo+CPU te kopen om te testen en uiteindelijk een extra kast te bouwen. Dit was een klant machine, dus kon ik eventueel zelf een 2de servertje in elkaar zetten :) Maar toch niet gedaan door gebrek aan zin ;)
Rutix schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:32:
[...]

Dan hadden ze zelf maar vervoer moeten regelen. Hebben ze bij ons toen ook gedaan. Toen was er zo iets belangrijks waar we naar toe moesten dat de reizen apart waren (ook in vliegtuig).
Bij een vorige werkgever waren we op die manier bijna de directie + onderliggende managementlaag kwijt :/ Die zaten in een vliegtuig dat bijna ondersteboven op de landingsbaan terecht kwam. Die besteften naderhand dat het niet handig is om heel je top-sectie in 1 vlucht te hebben :+
sig69 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:23:
Ach "CIO's", wij hadden elke 8-9 maanden een andere. Lekker cashen die gasten hoor, paar man eruit flikkeren, weer "geld bespaard", en door naar de volgende gig (met bonus uiteraard).
Als het goed is gaat een CIO niet enkel banen schrappen, daar zijn andere mensen beter in. Een CIO is in principe gewoon hoofd van de automatiseringsafdeling en stuurt daar enkele teams en eventueel managers aan.

* .Gertjan. is CIO, CEO, CFO, maar ondertussen ook codemonkey, testmonkey en rubberducky :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bent dus M.V.A.
spoiler:
Manusje van alles :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Creepy schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:09:
Je bent dus M.V.A.
spoiler:
Manusje van alles :P
Denk dat bij .Gertjan beter de term "Lord Wanhoop" beter past! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
Grmbl, sinds enkele dagen wordt iedere htpasswd popup die ik krijg, automatisch verstuurd.. Opzich wel fijn, maar hij verstuurd hem met lege values. Pas na een refresh of 10 kan ik hem zelf versturen..

--

Laatste dag tot volgend jaar, laat ik nu net alleen maar klusjes hebben die langer duren als de tijd die ik nu heb..

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Geef West dan nog de titel "Master of disaster" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ligt wel lekker in de mond :D

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is iedereen hier ineens een MSc o.i.d. ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:16:
[...]
Denk dat bij .Gertjan beter de term "Lord Wanhoop" beter past! O-)
-O-
Hoe dat zo?
Firesphere schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:23:
Nope, ik houd het bij mijn aloude ing. titel :P Enige master die ik mag voeren is denk ik "Master of bad news" ofzo. ;)

In een van de projecten proberen we elkaar Game Of Thrones titels te geven, ook wel lachen. Iets als "Ser Gertjan, lord of terror and bearer of bad news" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Firesphere schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:23:
Niet ineens, ben het al sinds 2010. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben het vanaf 2021 schat ik :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Je gaat 6 jaar doen over een master? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Blockly is echt cool! Jammer dat de tutorials nogal 'makkelijk makkelijk makkelijk .. zoek het zelf maar uit' zijn. Bv het hele concept van functies en objects, waar het pas echt interessant wordt, krijg je niet zomaar meegenomen.

(Hoewel, ik heb nog niet alles uitgeprobeerd. Misschien de rest van de levels ook even doen, maar in elk geval krijg ik nu een level 10 met 'vrij tekenen'.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

WernerL schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:02:
Je gaat 6 jaar doen over een master? :+
Die stomme universiteit van mij eist dat ik eerst mijn bachelor haal. Sterker nog, ze willen dat ik zelfs eerst mijn propedeuse haal :(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
kenneth schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:30:
[...]

Die stomme universiteit van mij eist dat ik eerst mijn bachelor haal. Sterker nog, ze willen dat ik zelfs eerst mijn propedeuse haal :(
Wat een stomme eis van de universiteit. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Thanks! :D Ik zou een stukje taart aanbieden maar ik heb geen taart besteld :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik word een beetje wappy van een functionaliteit die een query uitvoert. Eigenlijk een vrij simpele query, response zit gemiddeld tussen de 0.3 en 0.9 sec, maar af en toe doet hij er tussen de 6 en 22 seconden over!.. Gewoon random, geen hoge CPU op de DB noch web server etc..
No clue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Douweegbertje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:30:
Ik word een beetje wappy van een functionaliteit die een query uitvoert. Eigenlijk een vrij simpele query, response zit gemiddeld tussen de 0.3 en 0.9 sec, maar af en toe doet hij er tussen de 6 en 22 seconden over!.. Gewoon random, geen hoge CPU op de DB noch web server etc..
No clue.
Cut him some slack. Voor die server is het ook bijna Kerst... :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
speciaal voor douweegbertus..

je hebt betonmixers

Afbeeldingslocatie: http://www.mesken-bv.nl/hst/m03e05s/mesken.nsf/0/C1257885002950EEC125763400440A1D/$FILE/CIFA%20Betonmixer.jpg

en betonmixer-tjes
Afbeeldingslocatie: http://www.web-shoppy.nl/data/upload/Shop/images/1-28.jpg

En metaforisch gezien, bedoelde ik uiteraard de eerste variant. En daar kun je een beste hoeveelheid olliebollenbeslag mee maken dunkt mij zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 24-12-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

* GateKeaper ontdekt net de reference-style links in markdown.

Wat een verademing! Dat werkt toch heel wat fijner dan de inline links en images. Nouja, "werkt", leest vooral. Het werkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:21:
Geef West dan nog de titel "Master of disaster" :P
:D
Zou wel toepasselijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Bij jou ook :+ En dan ook nog "Encoding King" erbij O+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Heuy vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

DeluxZ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:15:
[...]

Bij jou ook :+ En dan ook nog "Encoding King" erbij O+
Hij is ook de "West" in mijn referentie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:31:
[...]

Thanks! :D Ik zou een stukje taart aanbieden maar ik heb geen taart besteld :+
Félicitations! Bon anniversaire! ;)
Maar ik wil wel taart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

DeluxZ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:15:
[...]

Bij jou ook :+ En dan ook nog "Enc�ding King" erbij O+
ftfy >:)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.