Goede reden voor versioncontrol. Alhoewel je 't in je eentje ook altijd moet gebruiken.

Buiten dan mijn eigen changes tracken (wat ze al doen met tags in comments), zie ik er geen nut van om zelfs iets te gebruiken.
History, blame, branch, revert, diff, en _alles_ dat je bij je _handmatige_ aanpak geheid een keer vergeet of vern**kt.
Zo'n zaken zetten ze hier altijd bovenaan in elke Cobol file.
Helft vd toetsaanslagen niet nodig bij versiebeheer. Om nog niet eens te beginnen over relaties en multifile commits.
Dan weet je dus voor welk project/defect een zekere user op een zekere datum iets gewijzigd heeft aan de hand van de <xxx> tag die ervoor staat

Handmatig ipv automatisch!! Vet, als dat niet de toekomst is!
Moet je dus een regel verwijderen ergens, neem je een nieuwe tag en comment je die regel code uit met de tag ervoor.
Verwijderen != grijs fontje gebruiken.
Het kan wel serieus oplopen qua hoeveelheid code in commentaar... Modules van 5k regels waarvan makkelijk meer dan 3k oude code is.
...
Gelukkig kom je die niet vaak tegen

Enigszins fijn, maar doet niets nada noppes af aan de andere gevallen.
Al kom je soms wel 100 tags tegen, dat begint een knoeiboel te worden.
WTF Alsof een handjevol niet errorprone is.
Zeker als het zo'n modules zijn die al van uit de jaren 80 mee gaan...
Geen reden om je toolkit niet up te graden. Zeker omdat - als je het goed doet - het uiteindelijk relatief los van elkaar staat.
Zo. 100% van je post gequote. Op alle punten niet eens met werkwijze bij jou, en zou voor mij - als er geen ruimte tot verbetering/meedenken/vernieuwen is - zelfs reden zijn om een omgeving met developers die wel vc begrijpen te gaan zoeken.