Hey F.west er is iemand met een encoding issue, moet jij niet ff kijken?
Fijn bedanken en vriendelijke verzoeken het te outsourcen.Otherside1982 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:42:
[...]
Vandaag bericht gekregen dat er nog een projectje van 5 dagen dit jaar af moet.Mijn reactie "Dat meen je niet! Het past nu al niet met de raming voor het huidig project." werd weg gewuifd. "Die raming is bewust heel ruim gekozen, je moet die 11 dagen niet gebruiken he, in 6 dagen is ook goed." Ja hallo, in 1 dag is nog beter zeker. Mijn ervaring is dat ramingen altijd te krap zijn, en nu zou er opeens een ruime raming gedaan zijn, ik geloof er niks van.
![]()
RTFM!
Die wil denk ik in PHP diacritics verwijderenEalanrian schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:01:
Hey F.west er is iemand met een encoding issue, moet jij niet ff kijken?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Woohoo! Daar wacht ik echt al lang opAlex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:40:
Yay, eindelijk notificaties wanneer forumberichten worden geciteerd
Je bent ook niet verantwoordelijk toch? Je doet wat je kunt doen en als het niet af is, is degene die die beslissing/raming heeft gemaakt verantwoordelijk.jbdeiman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:55:
[...]
Altijd fijn van die mensen die denken te kunnen bepalen hoe lang iets duurt, en alleen op basis daarvan zeggen dat het nog wel kan. Planningen die al gemaakt zijn, afspraken die daarnaast al lopen, geen boodschap voor deze groep, gewoon beloven en dan het probleem van een ander maken.
En geen moment dat ze daar slecht van slapen natuuriljk, de stress is voor degene op de werkvloer.
Ik laat me echt niet gek maken door dat soort zaken.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2014 14:16 ]
Lol, volgens mij is het een Limburger:
Nou, mocht ik ooit grafisch werk nodig hebben, dan is de keus snel gemaaktU kan dan zalf naar een drukkerij gaan.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Iemand anders al opgevallen dat R# 9 stukken sneller is dan z'n voorgangers?
IntelliSense lijkt veel beter te reageren en ook code editen lijkt vloeiender te gaan.
Moet nog wel even wennen aan de vernieuwde IntelliSense suggesties.
IntelliSense lijkt veel beter te reageren en ook code editen lijkt vloeiender te gaan.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Viedioclips
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
"Wij produceren al deze producten, in Hooge kwaliteit en Wij Ontwerpen na u kusze "
De site zit vol met fouten >_>
Alleen dit is toch al reden genoeg om verder te zoeken? Ik heb dan dus nog niet eens over alle spel- en grammatica foutenLevering product : Zodra het product klaar is dan leveren
(wij werken niet onder werkdruk)

Ach, een jong ventje die wat probeert bij te klussen. Prima toch?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja ik ga inderdaad ook altijd met zalf naar de drukker
Vind ie fijn, want van CMYK krijgt ie schilfers aan de vingers.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Iedereen wel Ghostery o.i.d. aan staan? Anders schrikt'ie zich dood van de plotselinge piek aan bezoekers!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Volgens mij is die jongen niet helemaal "goed"BM schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:27:
Ach, een jong ventje die wat probeert bij te klussen. Prima toch?
Edit: komt er niet lekker uit zie ik nu.

Als die knul dat leuk vindt, vooral lekker laten doen
[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 09-12-2014 14:30 ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb je z'n portfolio wel bekeken?.Gertjan. schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:23:
[...]
Nou, mocht ik ooit grafisch werk nodig hebben, dan is de keus snel gemaakt
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En als ik de quote nou weghaal, krijgt iemand dan nog steeds een notificatie?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat gevoel had ik ook, en die nieuwe Intellisense is even wennen maar werkt wel lekker.Jan_V schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:23:
Iemand anders al opgevallen dat R# 9 stukken sneller is dan z'n voorgangers?
Krijg ik een notificatie als ik mezelf quote?F.West98 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:38:
En als ik de quote nou weghaal, krijgt iemand dan nog steeds een notificatie?
edit: Nee
Nee.F.West98 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:40:
[...]
Krijg ik een notificatie als ik mezelf quote?
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2014 14:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En nu krijgt alleen .oisyn een notification?
Mercatres schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:44:
[...]
Krijg jij er nu 2?Mercatres schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:44:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Krijgen jullie er nu allebei 1?F.West98 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:40:
[...]
Krijg ik een notificatie als ik mezelf quote?
edit: Nee
Machtig mooi speelgoed, die notificaties!
Hé, je koe heeft een hoed op!Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:50:
Op FOK! hebben ze ze al jaren, best handig inderdaad. Daar verschijnen ze op het forum rechts (of links) onder in beeld i.p.v. te zijn verstopt onder een belletje dat niet zichtbaar is wanneer je scrollt want fixed headers moeten dood.Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:50:
Op de FOK! FP zitten ze tegenwoordig helaas ook onder een belletje in een fixed header.
We are shaping the future
Dat diacritics topic kan straks zo gemerged worden met het slechte code voorbeelden topic
"Nee hoor , binnen 1uur hebben wij een website voor je met jouw voorkeuren voor kleuren en design i.s.m. wix.com en hostnet.nl maken wij een profesioneel en goed uitziende site voor je . Informeer gerust naar de mogelijkheden!"Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:32:
[...]
Heb je z'n portfolio wel bekeken?Echt episch mooi man!
Nou daar wil ik wel voor betalen
RTFM!
Zeg dat wel zegmarkvt schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:52:
Dat diacritics topic kan straks zo gemerged worden met het slechte code voorbeelden topic

Nee, Hans heeft een muts op.
En een rode neus, als't goed is.
Precies, ik probeer subtiel te melden dat dit nogal als een "hack" aanvoelt, maar de voorbeelden om dit in de praktijk te gebruiken vliegen om de oren. Ben ik nou de enige die het een heel slecht idee vind om namen om te zetten. Ik heb persoonlijk te maken met namen en adressen van talloze landen en heb gekke namen voorbij zien komen inclusief hacks om die namen om te toveren tot iets wat er "beter uitzag". Om vervolgens een klacht te krijgen van de betreffende klant of nog erger, retour post aangezien de post het adres niet langer herkend.markvt schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:52:

Gelukkig niet de enige
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ik ben absoluut geen held in encodings en dergelijke. Maar in dat topic komen toch wel een aantal hele smerige oplossingen voorbij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Naar mijn mening zijn de enige valide cases waarbij je dat zou willen replacen: het aanmaken van gebruikersnamen of e-mail addressen
Ik wist niet dat F.West98 een kerstvakantiebaantje had?Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:01:
Over helden in Encoding gesproken, go GoT!
[afbeelding]
Stond er niet ".oisyn en 1 andere reageerde..." ?
[bug] Unicode karakters in forum notificatiesFiresphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:01:
Over helden in Encoding gesproken, go GoT!
[afbeelding]
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2014 15:07 ]
Nee, maar nu wel bij die post van Geertjam en FireSphere. Maar dus niet bij twee keer dezelfde. Ofzoiets..oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:03:
[...]
Ik dacht ik houd wijselijk mijn mond, begin jij weer!Alex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:02:
[...]
Ik wist niet dat F.West98 een kerstvakantiebaantje had?

Heb je die nou aangemaakt nadat je mijn screenshot zag..oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:03:
[...]
[...]
[bug] Unicode karakters in forum notificaties
[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 09-12-2014 15:12 ]
Blegh.... Mijn mind is all over the place...
Zo ontiegelijk veel dingen nog te regelen, kan totaal niet de focus op 1 taak leggen... 
Tijd voor vakantie ofzo...

Tijd voor vakantie ofzo...
Grappig, deze reactie gaf weer geen melding.
Douweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:17:
[...]
Grappig, deze reactie gaf weer geen melding.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik heb helemaal geen last van die notificaties
Say what?Robbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:18:
Je kan het uitzetten..
Seriously? Ik dacht dat hij gewoon vroeg om gequote te worden
Verwijderd
Robbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:18:
Waarom zou je dat willen? Ik zie er eigenlijk enkel de voordelen van. Misschien dat het nog wel interessant zou kunnen zijn om het per topic in te stellen. Enkel voor dit topic hoef ik eigenlijk geen notificaties.
Echt niet?Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:33:
[...]
[...]
Waarom zou je dat willen? Ik zie er eigenlijk enkel de voordelen van. Misschien dat het nog wel interessant zou kunnen zijn om het per topic in te stellen. Enkel voor dit topic hoef ik eigenlijk geen notificaties.

Nee
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Zeg dat daar dan.BM schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:59:
Ik ben absoluut geen held in encodings en dergelijke. Maar in dat topic komen toch wel een aantal hele smerige oplossingen voorbij
Voor gebruikersnamen zou diakritische tekens gewoon toestaan. Bij e-mailadressen mag dat tegenwoordig ook, maar is het waarschijnlijk niet handig.markvt schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:01:
Naar mijn mening zijn de enige valide cases waarbij je dat zou willen replacen: het aanmaken van gebruikersnamen of e-mail addressen
Overigens moet je ze soms wel verwijderen, voor communicatie met externe systemen die er niet mee overweg kunnen. iDeal is blijkbaar zo'n voorbeeld (kan me er ook iets over herinneren, maar het is voor mij te lang geleden).
Omdat ik nu al 10x ben gequote en ik heb een hekel aan 'popups' of andere 'eye catchers' die je aandacht vragenVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:33:
[...]
[...]
In elk geval zoals ik eerder zei; beter dat ik het per topic zou kunnen uitzetten, of visa-versa; algemeen uit en aanzetten per topic
QFTDouweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:36:
[...]
Omdat ik nu al 10x ben gequote en ik heb een hekel aan 'popups' of andere 'eye catchers' die je aandacht vragen.
In elk geval zoals ik eerder zei; beter dat ik het per topic zou kunnen uitzetten, of visa-versa; algemeen uit en aanzetten per topic
Verwijderd
Dat is dus inderdaad exact wat ik ook voorstelDouweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:36:
[...]
Omdat ik nu al 10x ben gequote en ik heb een hekel aan 'popups' of andere 'eye catchers' die je aandacht vragen.
Dat kan ik daar wel melden, maar ik heb zelf niet direct een veel betere oplossing beschikbaar. Dan voeg ik verder weinig toe aan dat topic
Xbox
Maar de vraag blijft, krijgt Rubinski nu een melding dat ik heb gequote?
Voor jou een vraag voor Rubinski een weetF.West98 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:47:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Niets gezien. Maar ik zie ook geen quote?F.West98 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:47:
Nu wel.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:54:
[...]
Niets gezien. Maar ik zie ook geen quote?
Verwijderd
Ja maar later dan de reactie dat er een nieuw bericht was geplaatst (toch een tweetal seconden later, best gek).
Verwijderd
Nee. Ik vermoed dat er pas notificaties worden gestuurd van zodra je op de "verstuur" knop klikt. Dan kijkt "het systeem" naar wie er precies gequote wordt en stuurt naar die persoon een notificatie.Douweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
heb je nu ook een quote melding?
Verwijderd
Krijg jij hier een notificatie van Douweegbertje?Henk schreef op dinsdag 09 december 2046 @ 16:13:
Dit heb jij helemaal niet geschreven
Ik heb zo het vermoeden dat het werkt op basis van het message-ID in de [message=xxx]-tagVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:24:
[...]
Krijg jij hier een notificatie van Douweegbertje?
Verwijderd
Dat denk ik inderdaad ook, daarom dat ik het eens wou proberenAlex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:27:
[...]
Ik heb zo het vermoeden dat het werkt op basis van het message-ID in de [message=xxx]-tag
ACM in 'plan: Development-round-up - Iteratie #61'Alex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:27:
[...]
Ik heb zo het vermoeden dat het werkt op basis van het message-ID in de [message=xxx]-tag
Klopt, het systeem werkt niet als er geen message-id is af te leiden en dat doen we nu alleen door naar de in de quote verwekte [message]-tag te kijken.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik zou niet weten hoe't anders zou moeten, zonder een idiote regex te schrijven die van alles probeert te matchen. Het message-ID is uniek, en aan de hand van dat ID is ook de auteur te achterhalen. Stuk makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:24:
[...]
Ja, ik had ook mijn bericht verkeerdVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:24:
[...]
Heb jij er nu 3?
Zo te zien heeft iedereen veel plezier in iedereen lastig vallen met quotes?
Rare vogel in spe
De Devschuur® Quote Corner

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Goed, de quote-notificatie is wel ongeveer duidelijk nu. Kunnen we terug naar PHP bashen?
Voor namen, ja heel slecht idee... Voor SLUG/URL/USERUPLOADEDFILES toepassingen een vrij goed idee..Brakkie41 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:57:
[...]
Precies, ik probeer subtiel te melden dat dit nogal als een "hack" aanvoelt, maar de voorbeelden om dit in de praktijk te gebruiken vliegen om de oren. Ben ik nou de enige die het een heel slecht idee vind om namen om te zetten. Ik heb persoonlijk te maken met namen en adressen van talloze landen en heb gekke namen voorbij zien komen inclusief hacks om die namen om te toveren tot iets wat er "beter uitzag". Om vervolgens een klacht te krijgen van de betreffende klant of nog erger, retour post aangezien de post het adres niet langer herkend.
Gelukkig niet de enige
Hé kijk een quote op een site die voor een groot deel draait op PHP. Hoe kut is dat.Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:36:
Goed, de quote-notificatie is wel ongeveer duidelijk nu. Kunnen we terug naar PHP bashen?
Stel je hebt een bug met een "Sony xperia Z1, Chrome, Stock keyboard", hoe ga je die fixen zonder dat je een fysieke device hebt?
Wil je het hebben over een specifiek gedeelte in php, of blijven we vandaag steken bij PHP is kut?Firesphere schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:36:
Either way, ik haat php wel een beetje. Ik ben altijd blij als ik weer in een strictly typed taal kan programmeren zoals java
PHP is kutRobbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:42:
[...]
Wil je het hebben over een specifiek gedeelte in php, of blijven we vandaag steken bij PHP is kut?
Either way, ik haat php wel een beetje. Ik ben altijd blij als ik weer in een strictly typed taal kan programmeren zoals java
Java is traag
C# is zelfkastijding
@Douweegbertje: ik heb een reactie van je gequote in een forum waar je niet bij kan. Krijg je daar een notification van?
En back to quotes.oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:49:
@Douweegbertje: ik heb een reactie van je gequote in een forum waar je niet bij kan. Krijg je daar een notification van?

The rollercoaster is real in this topic
Als Java gewoon een near-instant opstarttijd zou hebben, zou ik er waarschijnlijk veel meer mee doen. Ik hekel echt die merkbare opstarttijd. Ik wil <1 seconde opstarttijd.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat is een interessant statement
Ik heb ervaring met zowel C, C++ en java, en iedere taal heeft zo zijn eigen sterke punten. Echter is snelheid bij allemaal afhankelijk van wat je wil doen. Bij bepaalde programma's is java tegenwoordig zelfs sneller met uitvoeren, doordat de JIT compiler optimalisaties kan doen, die de gewone compiler van C en C++ niet kunnen uitvoeren, omdat bepaalde zaken op compile time nog niet beschikbaar zijn.
Verder is bijv c# over het algemeen zelfs iets slomer dan java met execution time. Daartegenover staat dan wel weer dat over het algemeen c# beter omgaat met memory.
Bron or it didn't happen.Robbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:51:
[...]
Dat is een interessant statement
Ik heb ervaring met zowel C, C++ en java, en iedere taal heeft zo zijn eigen sterke punten. Echter is snelheid bij allemaal afhankelijk van wat je wil doen. Bij bepaalde programma's is java tegenwoordig zelfs sneller met uitvoeren, doordat de JIT compiler optimalisaties kan doen, die de gewone compiler van C en C++ niet kunnen uitvoeren, omdat bepaalde zaken op compile time nog niet beschikbaar zijn.
Verder is bijv c# over het algemeen zelfs iets slomer dan java met execution time. Daartegenover staat dan wel weer dat over het algemeen c# beter omgaat met memory.
Volgens mijn (zeker niet verouderde) bron wint C# altijd.
Al het positieve over C# dat je zei klopt trouwens wel

[ Voor 3% gewijzigd door Soundless op 09-12-2014 16:56 ]
PHP is het snelste van allemaal, het is al eerder vastgelopen als dat de rest klaar isSoundless schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:56:
[...]
Bron or it didn't happen.

http://benchmarksgame.alioth.debian.org/u32q/csharp.phpSoundless schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:56:
[...]
Bron or it didn't happen.
EDIT:
En aangezien dat mono betreft, hier een comparison tussen de microsoft en mono runtime:
http://geekswithblogs.net...Net_Performance_Test.aspx
[ Voor 17% gewijzigd door Robbiedobbie op 09-12-2014 16:59 ]
De snelheid van de code in java boeit me niet zo, maar het GUI gedeelte voelt uiteindelijk stroperig aan met elke toolkit die ik tot nu toe gezien heb.
En Swing is helemaal ruk
En Swing is helemaal ruk
Lekker op de bank
QFTZaZ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:59:
De snelheid van de code in java boeit me niet zo, maar het GUI gedeelte voelt uiteindelijk stroperig aan met elke toolkit die ik tot nu toe gezien heb.
En Swing is helemaal ruk
Swing is idd wel echt zwaar klote. Gelukkig hoef ik daar bijna nooit mee te werken
Classic
Die site is vager dan de site van de designer waar een paar pagina's terug naar gelinkt werdRobbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:57:
[...]
http://benchmarksgame.alioth.debian.org/u32q/csharp.php
EDIT:
En aangezien dat mono betreft, hier een comparison tussen de microsoft en mono runtime:
Je bedoelt die slager zanger die statische websites verkoopt gemaakt met wix.Soundless schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:01:
[...]
Die site is vager dan de site van de designer waar een paar pagina's terug naar gelinkt werd
RTFM!
En ook niet te vergeten zijn designskills!_Moe_ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:06:
[...]
Je bedoelt die slager zanger die statische websites verkoopt gemaakt met wix.
Volgens mij is die wix-server ondertussen half omver
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 09-12-2014 17:14 ]
Wat heb je nu weer aan een benchmark uit 2005?Robbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:57:
[...]
ongeveer net zo weinig als deze discussie minstens 2x per iteratie voerenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:14:
[...]
Wat heb je nu weer aan een benchmark uit 2005?

Volgens mij wel vakerkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:18:
[...]
ongeveer net zo weinig als deze discussie minstens 2x per iteratie voeren
Die benchmark is super verouderdRobbiedobbie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:57:
[...]
http://benchmarksgame.alioth.debian.org/u32q/csharp.php
EDIT:
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.