Nope.oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:49:
@Douweegbertje: ik heb een reactie van je gequote in een forum waar je niet bij kan. Krijg je daar een notification van?
C# lijkt op veel gebieden momenteel sneller doordat windows altijd de runtime ingeladen heeft. Java heeft dit natuurlijk niet. Op andere platforms heeft C# dit voordeel echter niet meer. Dat C# beter zou werken dan java is natuurlijk volledig een mening. Ik zie zeker in dat C# bepaalde features heeft die Java mist, maar andersom is dit ook. Het gemak waarmee je java cross platform runt, en de hoeveelheid libraries beschikbaar is bij lange na niet geevenaard door C#.Rutix schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:39:
[...]
Die benchmark is super verouderdEr zijn de laatste jaren zoveel veranderingen geweest dat die totaal niet meer relevant is. Daarnaast is waarschijnlijk de execution time verwaarloosbaar als je kijkt dat C# veel nicer werkt dan Java (imo) en aangezien Microsoft zich ook meer op cross platform gaat focussen word dit alleen maar beter
Zodra er een echt fatsoendelijke runtime en IDE voor C# komt die runt op linux, wil ik wel weer eens met C# aan de gang, maar voor nu werkt het op linux gewoon minder prettig dan java.
Een struct met new alloceren van de heap waar wat class instances in staan, en vervolgens een memset(0) doen op die struct

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aww, ik heb de quote hype gemist
.
On another note: eindelijk snelle code in Python gevonden
: http://deeplearning.net/software/theano/
Compilet al je functies achter de schermen stiekem naar C
On another note: eindelijk snelle code in Python gevonden
Compilet al je functies achter de schermen stiekem naar C
Je verwart PHP met Windows.xleeuwx schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:57:
[...]
PHP is het snelste van allemaal, het is al eerder vastgelopen als dat de rest klaar is
Je verwart Windows met Linux
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vreemd....Cartman! schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:42:
Ik kreeg een notificatie van je quote, is dat nieuw?
Is de "Marker bar" (dus met de kleurtjes van fouten in de code) verdwenen in R#9? Ik zie 'm hier niet meer.... (ja, de optie staat aan)
edit:
Ah. De "next to"-functie is kapot. Integrated kan nog wel, maar dat is best lelijk
[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 09-12-2014 19:21 ]
Moet niet gekker worden, binnen ~30 minuten een gehele 'tag' cloud voor vacatures gemaakt op basis van o.a. functie en locatie etc. inclusief de frontend als backend.. Zowaar ging letterlijk alle code goed zonder één fout of wat dan ook
Unicum hier.

Viel me net ook opCartman! schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:42:
Ik kreeg een notificatie van je quote, is dat nieuw?
Nothing to see here!
http://www.dell.com/nl/p/...el_id=dell-p2415q-monitor
Mijn monitor is defect binnen garantieperiode en ik heb de intentie om deze na reparatie gewoon te verkopen en als vervanging de nieuwe P2415Q te nemen.
Een ??? met ??? van de ??? waar wat ??? in staan en vervolgens een ??? doen op die ???
Mijn monitor is defect binnen garantieperiode en ik heb de intentie om deze na reparatie gewoon te verkopen en als vervanging de nieuwe P2415Q te nemen.
Als niet-C++ developer, dit is ongeveer mijn interpretatie van je zin:.oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:23:
Een struct met new alloceren van de heap waar wat class instances in staan, en vervolgens een memset(0) doen op die struct
Een ??? met ??? van de ??? waar wat ??? in staan en vervolgens een ??? doen op die ???

[ Voor 85% gewijzigd door Gamebuster op 09-12-2014 21:41 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Resultaat is een memory leak toch?.oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:23:
Douweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:17:
Moet niet gekker worden, binnen ~30 minuten een gehele 'tag' cloud voor vacatures gemaakt op basis van o.a. functie en locatie etc. inclusief de frontend als backend.. Zowaar ging letterlijk alle code goed zonder één fout of wat dan ookUnicum hier.

JupVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:23:
Nieuwe avatar Rutix?

Nothing to see here!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee. Korting.

Daar hebben we gewoon
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Systeem accepteert geen "0"? (want, ziet 0 aan voor null?) Dus ze zijn zo slim geweest om voor verzending en betaling € 0,004 te rekenen? 0,004 is afgerond 0, maar 2x 0,004 = 0,008 dus 0,01.
Zou wel mooi klungelig zijn, maar een andere verklaring heb ik niet.

Dat zou de dáling in kosten niet verklaren
Jawel, want verzending is gratis en wordt dus in mindering gebracht.
Ofzo.
bookCount++ 

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Koffie en taart staan in de keuken
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Cheers!
Wat voor taart?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Net gekeken, maar er staat hier geen taart in de keuken...
Waar kan ik jouw keuken vinden?
Uiteraard ook gefeliciteerd
[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 10-12-2014 09:26 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Moet je daar geen mail voor sturen naar iedereen binnen je bedrijf?
Mocht je het gemist hebben: achtergrondinformatie: WernerL in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑"
Gefeliciteerd!

Mail naar iedereen in het bedrijf.. Dat zijn 8 mailtjes
Grrrr. Familie komt bij mij aan met een kapotte externe harddisk (zo'n Iomega ding). Of ik het even kan fiksen want alle foto's staan er op. En uiteraard is dat de enige drive waar die foto's op staan.
Ding wordt niet meer herkend door Windows en drive maakt een vervelend geluid bij het opstarten. Rijp voor de vuilnisbak waarschijnlijk. Niet veel wat ik ermee kan (en wil) doen.
Weet iemand nog een bedrijfje wat kan kijken of hier nog iets aan te redden is?
Ding wordt niet meer herkend door Windows en drive maakt een vervelend geluid bij het opstarten. Rijp voor de vuilnisbak waarschijnlijk. Niet veel wat ik ermee kan (en wil) doen.
Geen bedrijfje, maar je zou wat met ddrescue kunnen proberen. Gaat alleen met een beetje pech veel tijd in zitten.Sardaukar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:56:

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Hmmmm_Moe_ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:52:
[...]
Doe mij maar een koffie verkeerd met caramel
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Als je het zelf wil proberen:Sardaukar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:56:
Grrrr. Familie komt bij mij aan met een kapotte externe harddisk (zo'n Iomega ding). Of ik het even kan fiksen want alle foto's staan er op. En uiteraard is dat de enige drive waar die foto's op staan.
Ding goed koel laten worden (warm wordt het opspinnen moeilijker is mijn ervaring om wat voor reden dan ook)
Eerst effe oefenen met testdisk
Dan een image van die schijf proberen te trekken met testdisk en vanuit die met data recovery in weer met programma's zoals GetDataBack
Dingen zoals Recuva links laten liggen.
Lekker op de bank
Dat moment dat je na dagen tijd investeren in het uitzoeken van iets, eindelijk de puzzelstukjes in elkaar vallen.

Verwijderd
Hehe, lijkt me anders ook wel leuk, werken in een kleiner bedrijfje.Acid_Burn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:45:
Mail naar iedereen in het bedrijf.. Dat zijn 8 mailtjes
Ik verwacht dat je daar meer inspraak hebt dan in een groot bedrijf?
Welke andere voordelen heeft werken in een kleiner bedrijfje?
Meer inspraak inderdaad, maar dat betekend dus ook meer verantwoordelijkheid.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:30:
[...]
Hehe, lijkt me anders ook wel leuk, werken in een kleiner bedrijfje.
Voor de rest is het moeilijk om zomaar iets te roepen, het verschilt gewoonweg enorm per bedrijf.
Maar over het algemeen kan ik denk ik wel stellen dat je meer je eigen baas bent. Wat daar de voor en nadelen van zijn is dan weer een persoonlijk iets.
Dat ligt helemaal aan de cultuur van het bedrijf.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:30:
- Korte lijnenWelke andere voordelen heeft werken in een kleiner bedrijfje?
- Persoonlijker
- Afwisselender werk
- Dynamischer
- ...
Je zou deze ook als nadelen kunnen zien trouwens
Een ander groot nadeel (vind ik) is dat je de kans loopt dat je eenoog bent met wienig mogelijkheid voor sparren 'op niveau'. Gevaar daarvan is dat je met oogkleppen op gaat werken ....
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dat is imo het grootste nadeel, en zou voor mij de nummer 1 reden zijn om ergens anders te gaan werken.farlane schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:37:
Een ander groot nadeel (vind ik) is dat je de kans loopt dat je eenoog bent met wienig mogelijkheid voor sparren 'op niveau'. Grote gevaar daarvan is dat je met oogkleppen op gaat werken ....
Je kan in een klein bedrijf werken waarbij je de enige ontwikkelaar bent, maar ook in een bedrijf waarbij je in een team van ontwikkelaars werkt.
Nogal een verschil
Er zitten, afhankelijk per bedrijf natuurlijk, wat 'privileges' aan wat je in een groter bedrijf niet zou kunnen doen. Ik noem maar even iets simpels als even naar de dokter/tandarts gaan of wat dan ook. Ik kan gewoon 'gaan', terwijl als je dat in een groter bedrijf toelaat dat je dan grote kans hebt dat alles en iedereen opeens even lekker weg gaat.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:30:
[...]
De lijnen zijn in zekere zin wel wat korter, maar dat is ook afhankelijk van het type bedrijf. Bij mijn stage hielden we zelfs vergaderingen met de directeur(s) erbij, dat heb ik bijvoorbeeld nu niet, ook al zijn beide bedrijf niet super groot.
Persoonlijk vind ik het wel fijner dat je niet zomaar programmeur #139 bent en je medewerkers je ook daadwerkelijk "kennen". Je kunt soms stellen dat er een bourgondische sfeer hangt
Er zijn echter ook veel nadelen, zoals 'omhoog werken', kennis etc. etc
Ik denk dat rond de 20-30 man (voor mij) de ideale balans ligt als het om een techneutenclub gaat. Klein genoeg om gewoon de directeur even aan te spreken en dat die ook weet wie je bent en groot genoeg om goed te kunnen sparren
Goedemorgen 
Gefeliciteerd met je verjaardag, Acid_Burn!

Gefeliciteerd met je verjaardag, Acid_Burn!
We are shaping the future
Dit is niet de helpdesk, ik weet het. Wou toch even kijken of iemand misschien een mailclient o.i.d. weet voor je eigen server waarmee je net als gmail "oneindig" variaties op je email kan maken (met behulp van + en .), dus alle volgende voorbeelden komen in dezelfde inbox terecht:
martijn19@mijnwebsite.nl
martijn.19@mijnwebsite.nl
martijn19+tweakers@mijnwebsite.nl
martijn19+facebook@mijnwebsite.nl
Mijn mail loopt momenteel via gmail, maar met eigen domein werkt het bovenstaande niet.
martijn19@mijnwebsite.nl
Mijn mail loopt momenteel via gmail, maar met eigen domein werkt het bovenstaande niet.
Daar heeft een klant van mij een handige oplossing voor gevonden. Periodiek laten we de software screenen door iemand met een zwaar senior profiel waarbij ik dan ook de gelegenheid heb om met hem eens lekker te sparrenfarlane schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:37:
Een ander groot nadeel (vind ik) is dat je de kans loopt dat je eenoog bent met wienig mogelijkheid voor sparren 'op niveau'. Gevaar daarvan is dat je met oogkleppen op gaat werken ....
Best een leuke afwisseling van de dagelijkse werkzaamheden. De man in kwestie is zeer bekwaam en heeft altijd weer wat nieuwe techniekjes die hij op tafel legt
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Daar ben ik ook wel naar benieuwd. Ik gebruik zelf ook GMail voor mijn eigen domein en vind het jammer dat ik van deze "standaard" GMail-feature geen gebruik kan maken.Martijn19 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:05:
Dit is niet de helpdesk, ik weet het. Wou toch even kijken of iemand misschien een mailclient o.i.d. weet voor je eigen server waarmee je niet als gmail "oneindig" variaties op je email kan maken (met behulp van + en .), dus alle volgende voorbeelden komen in dezelfde inbox terecht:
martijn19@mijnwebsite.nl
Overleggen, vragen wat diegene erover denkt en waarom, soort van debateren over een onderwerpVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:13:
offtopic:
Wat bedoelen jullie toch met "sparren"?![]()
Van gedachten wisselen met iemand die op hetzelfde danwel een hoger kennisniveau zit.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:13:
offtopic:
Voor zover ik weet komt het hier vandaan: http://en.wikipedia.org/wiki/SparringVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:13:
offtopic:
Oef ik was niet de enige die hier zo zat van "wtf is dat?"Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:13:
offtopic:
I'm lost...
...en nu ben ik weer mee!Alex) schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:18:
[...]
Van gedachten wisselen met iemand die op hetzelfde danwel een hoger kennisniveau zit.
Leuke oorsprongErwin537 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:19:
[...]
Voor zover ik weet komt het hier vandaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Sparring
Of een potje vechtenAlex) schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:18:
[...]
Van gedachten wisselen met iemand die op hetzelfde danwel een hoger kennisniveau zit.
sparren werkw.Uitspraak: ['spɛrə(n), 'spɑrə(n)] Verbuigingen: sparde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gespard (volt.deelw.) (bij vechtsporten) als training vechten tegen een tegenstander sport
Sparren is iets als Hey Collega, ik zit met deze case, zit in deze richting te denken, wat denk jij ervan?
Iets wat over het algemeen het beste werkt als je dat tegen iemand zegt die weet waar je over praat.
Iets wat over het algemeen het beste werkt als je dat tegen iemand zegt die weet waar je over praat.
[ Voor 31% gewijzigd door Tjolk op 10-12-2014 11:33 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Volgens mij is er weer een of ander botnetje actief geworden. Sinds ongeveer 3 dagen ontvang ik veel autoreplies van Amerikaanse ISPs (Road Runner, Verizon, Cox, ...) op abuse-meldingen die Fail2ban verstuurt op het reply-to-adres dat in het mailtje staat.
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 10-12-2014 11:36 ]
Maak daar dan gewoon een apart topic aan. Dan had je ook gehoord dat je of met aliassen moet werken (en dan is de vraag hoe makkelijk kan je die steeds aanmaken) of catch-all aanzettenMartijn19 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:05:
Dit is niet de helpdesk, ik weet het. Wou toch even kijken of iemand misschien een mailclient o.i.d. weet voor je eigen server waarmee je net als gmail "oneindig" variaties op je email kan maken (met behulp van + en .), dus alle volgende voorbeelden komen in dezelfde inbox terecht:
martijn19@mijnwebsite.nl
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als je de postfix config van je eigen domein aan kan passen (main.cf), dan kun je het toevoegen doorMartijn19 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:05:
martijn19@mijnwebsite.nl
recipient_delimiter = +
in je config zetten, dan kun je mailen naar ik+whatever@domein.com, en komt dan dus binnen op ik@domein.com
Maar dan bereik je niet hetzelfde gedrag als bij GMail. Bij GMail is het gedeelte voor de + uniek, wat na de + komt kan volledig willekeurig zijn. GMail haalt ook punten e.d. uit het gedeelte voor de plus, zodat a.janssen@gmail.com hetzelfde is als ajanssen@gmail.com.BtM909 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:36:
[...]
Maak daar dan gewoon een apart topic aan. Dan had je ook gehoord dat je of met aliassen moet werken (en dan is de vraag hoe makkelijk kan je die steeds aanmaken) of catch-all aanzetten
Met aliassen zou je voor iedere verwachte variant een nieuwe alias moeten aanmaken, met catch-all krijg je een hoop berichten die voor anderen bestemd zijn in je mailbox.
Sorry, ik dacht dat het gewoon om aliassen ging. (en daarom is een apart topic zo belangrijk
).
Als het puur gaat om het gedrag zoals Gmail, dan heeft Firesphere de oplossing.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Mja, het is inderdaad wel eigentopic waardig. Maargoed, ik wist't antwoord, dat heb ik zo vaak ingesteld, dat kan ik dromenBtM909 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:42:
Sorry, ik dacht dat het gewoon om aliassen ging. ([mbr]en daarom is een apart topic zo belangrijk ;)[/]).
Helaas worden veel mensen opgeleid/opgevoed om op de voglende manier te sparren:Ger schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:32:
Sparren is iets als Hey Collega, ik zit met deze case, zit in deze richting te denken, wat denk jij ervan?
Hey collega, 'k snap ut nie! Hoe moet ik dat doen?
Mijn antwoord is dan meestal: "wat heb je zelf al uitgezocht en hoe zou je het zelf doen". Zodra het tegenantwoord is: "don't know, dacht dat jij dat wel wist" is die persoon niet van lange loopbaan bij mij gegarandeerd
Hola, weet jij hier iets meer over: DeeSung in "[PS4] PlayStation (deel) 4"
Kan me niet voorstellen dat TR niet meer multi-platform gaat worden
Wel handig om iemand te pingen zonder direct een DM te sturen. Gewoon quoten
[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 10-12-2014 11:48 ]
Thanks, ik ga dit eens proberen.Firesphere schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:38:
[...]
Als je de postfix config van je eigen domein aan kan passen (main.cf), dan kun je het toevoegen door
recipient_delimiter = +
in je config zetten, dan kun je mailen naar ik+whatever@domein.com, en komt dan dus binnen op ik@domein.com
Verwijderd
Je zou Tweakers moeten aannemen dan.Gertjan. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:47:
[...]
Helaas worden veel mensen opgeleid/opgevoed om op de voglende manier te sparren:
Mijn antwoord is dan meestal: "wat heb je zelf al uitgezocht en hoe zou je het zelf doen". Zodra het tegenantwoord is: "don't know, dacht dat jij dat wel wist" is die persoon niet van lange loopbaan bij mij gegarandeerd
Overigens vind ik het voor mijzelf ook veel interessanter als ik kan leren uit mijn fouten / onkunde. Dit vind ik echt een van de grootste voordelen aan mijn huidige werkgever. De verantwoordelijkheden die ik krijg zijn gewoon zo groot dat je ontzettend veel bijleert. In de eerste weken en maanden voel je je utter shit omdat je denkt dat je de meest achterlijke persoon bent die op het project rondloopt maar na enkele maanden, heb je echt wel een goede kennis van hetgene waar je verantwoordelijk voor bent en heb je dus echt veel bijgeleerd.
Momenteel zit ik helaas nog in de "ik ben een idioot"-fase
Me like..Gertjan. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:47:
[...]
Helaas worden veel mensen opgeleid/opgevoed om op de voglende manier te sparren:
In elk geval is mijn vraagstelling altijd dat ik een use-case heb, met een x aantal dingen wat ik heb geprobeerd waarvan geen één van die oplossingen werkt. Hoewel sommige 'oplossingen' dan misschien triviaal zijn geeft het een collega een goed inzicht over wat je nu wilt.
Helaas gaat het meestal om de meest @)(#*! bugs of flaws waarbij eigenlijk niemand het antwoord weet, maar dat terzijde
Dutske tochVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:52:
[...]
Momenteel zit ik helaas nog in de "ik ben een idioot"-fase.
Ik hoop die fase nooit te ontgroeien.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:52:
[...]
Momenteel zit ik helaas nog in de "ik ben een idioot"-fase.
Die hangen alleen maar een beetje rond in de coffee cornerVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:52:
Je zou Tweakers moeten aannemen dan. Hier worden we alvast aangeleerd dat we zelf moeite doen voor we een topic openen en helpdesken is niet toegestaan
.
Maar het aanleren/afleren moet soms wel met harde hand
Die leergierige houding brengt mensen vaak erg ver. Niet alleen een oplossing vinden, maar ook weten waarom het zo is. Door dat soort kleine stukjes te verzamelen krijg je een redelijk brede kennis van de materie.Overigens vind ik het voor mijzelf ook veel interessanter als ik kan leren uit mijn fouten / onkunde. Dit vind ik echt een van de grootste voordelen aan mijn huidige werkgever. De verantwoordelijkheden die ik krijg zijn gewoon zo groot dat je ontzettend veel bijleert. In de eerste weken en maanden voel je je utter shit omdat je denkt dat je de meest achterlijke persoon bent die op het project rondloopt maar na enkele maanden, heb je echt wel een goede kennis van hetgene waar je verantwoordelijk voor bent en heb je dus echt veel bijgeleerd.
Ik zie helaas nog te vaak dat mensen tegen een probleem aanlopen en er niet van leren (bijvoorbeeld fouten met floating/non-floating point getallen of "quircks" van LINQ). Vaak sta je meerdere keren te helpen bij vergelijkbare fouten/problemen terwijl ikzelf snel die verbanden leg tussen problemen.
Och, jungske tochMomenteel zit ik helaas nog in de "ik ben een idioot"-fase.
Jep, collega's zijn prima rubber-duckiesDouweegbertje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:53:
In elk geval is mijn vraagstelling altijd dat ik een use-case heb, met een x aantal dingen wat ik heb geprobeerd waarvan geen één van die oplossingen werkt. Hoewel sommige 'oplossingen' dan misschien triviaal zijn geeft het een collega een goed inzicht over wat je nu wilt.
Ik heb meestal het "geluk" dat ik mag uitleggen waarom .NET iets niet leuk vind of iets doet wat de andere developer niet wil. Door mijn nieuwsgierigheid heb ik best wat kennis opgedaan over het hele CLR verhaal en doordat ik al vanaf 1.0 met .NET werk, ken ik inmiddels ook de historie van bepaalde zaken.Helaas gaat het meestal om de meest @)(#*! bugs of flaws waarbij eigenlijk niemand het antwoord weet, maar dat terzijde
Vind het altijd leuk om een stukje achtergrond te weten en te delen. Vaak resulteert dat in een "ga zitten, opa vertelt hoe het vroeger was" verhaal
Vroeger, toen de bitjes nog vierkant waren
Tja, nooit bij een groot bedrijf gewerkt. Development bestaat uit 2 mensen. Korte lijnen inderdaad, dat is wel fijn. Inspraak in wat? Hooguit sommige dingen van een product, maar bedrijfsvoering heb je niets over te zeggen. Ik denk wel dat je minder een minion bent dan in een groot bedrijf.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:30:
[...]
Het verschilt misschien ook wel van bedrijf tot bedrijf wat de voor- en nadelen zijn.
Jij bent toch nog lang niet in de leeftijd van Opa toch?.Gertjan. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:07:
Vind het altijd leuk om een stukje achtergrond te weten en te delen. Vaak resulteert dat in een "ga zitten, opa vertelt hoe het vroeger was" verhaal![]()
Vroeger, toen de bitjes nog vierkant waren
Protip: Als je een simulatie van een satemachine draait verander dan niet van pico seconden naar nano seconden zonder de hoeveelheid aan te passen....
Om even terug te komen om Ger in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7"
Vandaag is een mailing de deur uitgegaan. Blijkt dat verdomde ding ff 1019 (!) db connecties te maken. En daarmee dus heel de boel plat te leggen.
Keihard mailcamp de nek omgedraaid en de boel was weer online. Nu eens uitzoeken welk stuk baggercode daar nu weer voor verantwoordelijk is...
Vandaag is een mailing de deur uitgegaan. Blijkt dat verdomde ding ff 1019 (!) db connecties te maken. En daarmee dus heel de boel plat te leggen.

Keihard mailcamp de nek omgedraaid en de boel was weer online. Nu eens uitzoeken welk stuk baggercode daar nu weer voor verantwoordelijk is...
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Oh yeah recruiters..
Als reactie kortweg het volgende gestuurdGoedemiddag DeluxZ,
Momenteel ben ik opzoek naar een sterke Developer. Sta jij wellicht open voor een nieuwe uitdaging?
Het profiel waar een klant naar opzoek is lijkt op technisch gebied aan te sluiten bij jouw profiel.
Zouden wij hier eens over kunnen bellen?
Hoor graag,
recruiter
En door...Nee
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Had je niet moeten vragen naar hoe de kracht word gemeten bij een sterke developer? Ik zou wel eens willen weten hoeveel kilo je moet kunnen tillenDeluxZ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:45:
Oh yeah recruiters..
[...]
Als reactie kortweg het volgende gestuurd
[...]
En door...
Ja, dat was wel een goede geweestEalanrian schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:50:
[...]
Had je niet moeten vragen naar hoe de kracht word gemeten bij een sterke developer? Ik zou wel eens willen weten hoeveel kilo je moet kunnen tillen
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dat niet, maar als je ongeveer sinds de eerste release van .NET al actief er mee werkt word je al snel in de groep opa geplaatstRyur schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:15:
[...]
Jij bent toch nog lang niet in de leeftijd van Opa toch?
Hoewel 30 geen opa leeftijd is, word je (zeker door jonge developers) met je 10 jaar ervaring wel vaak als opa gezien
30 is gewoon oud.
Dat ben ik ook niet, maar men probeert dat wel altijd te doen. Ik geef dan altijd zowel mondeling als per mail (met leesbevestiging) aan dat het niet realistisch is, ik wel mijn best doe en dat zij de prio aan mogen geven. Lukt het dan niet, dan heb ik dat in elk geval duidelijk gecommuniceerd.Bosmonster schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:15:
[...]
Je bent ook niet verantwoordelijk toch? Je doet wat je kunt doen en als het niet af is, is degene die die beslissing/raming heeft gemaakt verantwoordelijk.
Ik laat me echt niet gek maken door dat soort zaken.
True.Gertjan. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:59:
[...]
Hoewel 30 geen opa leeftijd is, word je (zeker door jonge developers) met je 10 jaar ervaring wel vaak als opa gezien

23 hier.Douweegbertje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:00:
30 is gewoon oud.
Dus ik klaag niet
Ik voel je pijn
Ik zal verder geen opmerkingen maken over legitimatie en dat soort dingen
Oi!Douweegbertje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:00:
30 is gewoon oud.
* Mercatres is bijna 27
Oude zakken

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Krasse knarren die stug blijven bij wat ze destijds op school hebben geleerd zijn irritant, maar broekies die blind het liefst enterprisesoftware om gaan gooien om met de nieuwste hype te werken net zo.
Een tijdje geleden bijvoorbeeld meerdere malen gezien dat zo'n jong iemand bleef schreeuwen dat de Oracle database met relationele data veel beter in Mongo kan
Een tijdje geleden bijvoorbeeld meerdere malen gezien dat zo'n jong iemand bleef schreeuwen dat de Oracle database met relationele data veel beter in Mongo kan

Lekker op de bank
30 jaar, oud... pff wat een onzin 
Ik kan me nog herinneren dat ik handmatig collection types aan het implementeren was in .Net 1.0.
Vervolgens werd dat iets minder irritant met de komst van .Net 1.1. Om daarna die versie maar heel snel te vergeten en naar 2.0 te gaan. (generics ftw).
Ik kan me nog herinneren dat ik handmatig collection types aan het implementeren was in .Net 1.0.
Vervolgens werd dat iets minder irritant met de komst van .Net 1.1. Om daarna die versie maar heel snel te vergeten en naar 2.0 te gaan. (generics ftw).
[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 10-12-2014 13:43 ]
Hey jongens, kijk een spinnenweb!
(zelf overigens ook alweer 33
)
(zelf overigens ook alweer 33
Lekker op de bank
Verwijderd
22, wie (buiten de pamper-dragende FWest) doet beter?
pamper aka luier voor de Nederlanders
hmm ook 22 hier
Pamper is hier een merk volgens mij. Dus het is "gewoon" Nederlands hoor.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:50:
Jonkie
Enterprise software is meestal ook gewoon gare meukZaZ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:36:
Krasse knarren die stug blijven bij wat ze destijds op school hebben geleerd zijn irritant, maar broekies die blind het liefst enterprisesoftware om gaan gooien om met de nieuwste hype te werken net zo.
26 hier btw.
Ben inderdaad ook met enterprice software begonnen -> notepadHMS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:52:
[...]
Enterprise software is meestal ook gewoon gare meuk.
26 hier btw.
[ Voor 7% gewijzigd door xleeuwx op 10-12-2014 13:53 ]
Ale vooruit, ik doe mee: 24 lentes jong 
Ik vind 22 al jong gezien ik over iets meer dan 3 maanden verjaar
Is FWest dan zo jong?Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:50:

Onze encoding specialist mag zo ver ik weet nog geen alcohol drinken....
Verwijderd
Same hereRyur schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:51:
[...]
Pamper is hier een merk volgens mij. Dus het is "gewoon" Nederlands hoor.
Jonkie
Verwijderd
FWest98 is ... 3 keer raden ... *tromgeroffel* ... van 98! 16 dus, niet?ElkeBxl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:53:
Ale vooruit, ik doe mee: 24 lentes jong
[...]
Is FWest dan zo jong?Ik vind 22 al jong gezien ik over iets meer dan 3 maanden verjaar
98...Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:55:
[...]
FWest98 is ... 3 keer raden ... *tromgeroffel* ... van 98! 16 dus, niet?
1998.... toen was ik het internet aan het ontdekken met mijn Casema klikken-zonder-tikken-verbinding
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.