De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey! Even een website van een klant updaten; het laden van een pagina duurt 30+ seconden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:41:
Wow hey! Even een website van een klant updaten; het laden van een pagina duurt 30+ seconden :o
Da's mooi! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:45:
[...]

Da's mooi! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Het was al zo! Dus het updaten en wijzigen van wat instellingen kost je al een halve middag zo :+

Ze moeten maar even met de hostingprovider kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Drupal? :X

:+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
Webserver is een Raspberry Pi met tapestorage gekoppeld aan een GPRS modempje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Zucht, Java opstarten duurt hier erg lang. De webinterface om Sentinel dongels te maken gebruikt her en der java applets om daadwerkelijk de dongel te programmeren, maar het opstarten duurt gewoon elke keer 1m35s :/ Geen cpu gebruik, geen disk I/O en geen netwerkverkeer.. alleen dat stomme javalogo met dat roterende ding. Als het eenmaal geladen is, dan loopt het wel vlot.

Probeert de javaruntime in de achtergrond iets op internet te vinden oid?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Acid_Burn schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:10:

Probeert de javaruntime in de achtergrond iets op internet te vinden oid?
Certificate revocation checks misschien?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Hier is mcaffee al 4 (werk)dagen aan het scannen. Hij is woensdag begonnen en hij is nog steeds bezig. Fijn als je 25% van je cpu al kwijt ben + hdd non-stop zit te readen/writen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Alex) schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:11:
[...]

Certificate revocation checks misschien?
_/-\o_
Check... in de configuratie van java deze optie gevonden en uitgezet. Nu start het wel snel op...
Ter info, deze machine zijn niet aan internet gekoppeld, dus die check heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nee, WordPress :Y)
Otherside1982 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:06:
[...]

Webserver is een Raspberry Pi met tapestorage gekoppeld aan een GPRS modempje? :+
Zoiets denk ik! :o Het duurt gewoon echt zo lang voor de server reageert. Daarna laadt ie ook instant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Leuk, een web-applicatie ontwerpen die naar schatting 4,5 miljard nieuwe rijen per jaar te verwerken krijgt en daar statistieken op moet draaien :+ Denk aan redis met mongo en mysql (voor de kleinere datasets) erachter.. Mooie puzzeltjes dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24
Soundless schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:11:
Hier is mcaffee al 4 (werk)dagen aan het scannen. Hij is woensdag begonnen en hij is nog steeds bezig. Fijn als je 25% van je cpu al kwijt ben + hdd non-stop zit te readen/writen
Pauzeren en 's avonds verder laten gaan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 10:26
Gamebuster schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:57:
Hoe maak je een applicatie waarbij je meerdere databronnen hebt waarbij geen enkele betrouwbaar genoeg is om "leidend" te zijn
Hangt er, zoals al gezegd, vanaf wat de data is. Ik zou een nieuw topic aanmaken en even hier linken, voordat we met z'n allen aan het helpdesken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Intrepidity schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:19:
Leuk, een web-applicatie ontwerpen die naar schatting 4,5 miljard nieuwe rijen per jaar te verwerken krijgt en daar statistieken op moet draaien :+ Denk aan redis met mongo en mysql (voor de kleinere datasets) erachter.. Mooie puzzeltjes dit :D
Gewoon hele zootje in Mongo tiefen en klaar :Y)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Firesphere schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:30:
[...]

Gewoon hele zootje in Mongo tiefen en klaar :Y)
Mwoah.. Denk niet dat mongo dat lekker vind :P Mongo is langzamer met reads dan MySQL met die groottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Struikrover schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:28:
[...]

Hangt er, zoals al gezegd, vanaf wat de data is. Ik zou een nieuw topic aanmaken en even hier linken, voordat we met z'n allen aan het helpdesken zijn.
Het was ook niet echt een helpdesk vraag, al lijkt het inderdaad wel heel erg erop :P Het was meer hardop denken, maar goed punt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Acid_Burn schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:16:
[...]

_/-\o_
Check... in de configuratie van java deze optie gevonden en uitgezet. Nu start het wel snel op...
Ter info, deze machine zijn niet aan internet gekoppeld, dus die check heeft geen zin.
Mogelijk dat de check daarom ook zo lang duurt, ze hangen vast wel aan het netwerk dus proberen als een idioot om alsnog bij de betreffende servers te komen... En wat doe je als het niet lukt, gewoon nog een paar keer proberen :+ En lukt het na x keer nog niet, dan laat je de error gewoon wegvallen en ga je door :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Gewoon SAP HANA gebruiken ;) Verder vind ik Postgresql 9.4 ook lekker rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:47:
Gewoon SAP HANA gebruiken ;) Verder vind ik Postgresql 9.4 ook lekker rap :)
Of DB2 met BLU acceleration :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
Hmmz, ik ben opzoek naar een goedkope, maar vooral goede en betrouwbare php host, met ssl mogelijkheden. Ik ben momenteel aan het kijken bij transip, waar ik dan de new webhosting + ssl zou pakken. Echter kan ik bij antagonist bijv, goedkoper zijn door een pakket waar een datalimiet op zit te pakken.

Iemand hier die toevallig ervaring heeft met een goede webhost voor php? Normaal gesproken host ik namelijk alles zelf op een eigen servertje, maar voor deze website heb ik daar liever niet de verantwoording voor om online te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Intrepidity schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:31:
[...]

Mwoah.. Denk niet dat mongo dat lekker vind :P Mongo is langzamer met reads dan MySQL met die groottes.
Eh? Die ervaring heb ik nu niet direct. Als je je indexes goed doet, is er niets aan de hand.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

DB2 met BLU acceleration heb ik nog nooit gebruikt. Leuk spul? SAP HANA is wel gaaf. Volgens jaar op SAP cursus, hehe.
Eh? Die ervaring heb ik nu niet direct. Als je je indexes goed doet, is er niets aan de hand.
Ik gebruik nu Postgres met JSONB storage. Werkt perfect :9

[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 08-12-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Cassandra lijkt ook goed om te kunnen gaan met grote datasets:
Google images linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:55:
DB2 met BLU acceleration heb ik nog nooit gebruikt. Leuk spul? SAP HANA is wel gaaf. Volgens jaar op SAP cursus, hehe.

[...]

Ik gebruik nu Postgres met JSONB storage. Werkt perfect :9
Heb er ook nog niet mee gespeeld hoor. Hier gaan we ook voor HANA gaan maar DB2 met BLU was een van de kanshebbers als NLS. Ondertussen neigen we eerder naar Sybase IQ.

Welke cursus ga je volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Struikrover schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:58:
Cassandra lijkt ook goed om te kunnen gaan met grote datasets:
Google images linkje
Ja, Cassandra is wel geinig, alleen is de implementatie (voor mijn gevoel) wat te beperkt om ook al volledig overal toe te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Wat vet dit zeg. Tot dusver heb ik geen andere plekken met realtime data gevonden dan NL.

http://tracker.geops.ch/?...=6867619.5573&l=transport

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

mbarie schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:06:
Wat vet dit zeg. Tot dusver heb ik geen andere plekken met realtime data gevonden dan NL.

Oeh, dat is wel heel vet inderdaad! :o Nu nog eens buiten gaan staan kijken met een laptopje, hoe realtime het echt is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:08

markvt

Peppi Cola

Bij een aantal bushaltes heb je ook de minuten staan die 'realtime' wordt geupdated met vetraging erop. Zou wel gaaf zijn als je die tijden in een app kunt verwerken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Ik heb mijn gebruikelijke treinen even nagelopen (weliswaar op een ander uur dan wanneer ik er in zit) maar het lijkt echt realtime :).

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Je kan ook de tijd versnellen. Volgens mij laat ie gewoon een schema zien.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Als je uitzoomt en hovert over NL kan je zien dat daar iig wel gebruik wordt gemaakt van een realtime datafeed voor het maken van deze kaart :). Althans, die impressie wekken ze.
Toch minder mooi ;). En geen GVB :(

[ Voor 62% gewijzigd door mbarie op 08-12-2014 17:22 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mbarie schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:06:

Ons OV-systeem is inderdaad redelijk uniek qua realtime informatie. Er zijn al veel dingen mee mogelijk gemaakt, o.a.

- www.ovradar.nl
- De OVinfo app voor Android

;)
markvt schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:12:
Bij een aantal bushaltes heb je ook de minuten staan die 'realtime' wordt geupdated met vetraging erop. Zou wel gaaf zijn als je die tijden in een app kunt verwerken.
Dat kan ook! Via het NDOV-loket is veel informatie te verkrijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 08-12-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

mbarie schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:12:
Ik heb mijn gebruikelijke treinen even nagelopen (weliswaar op een ander uur dan wanneer ik er in zit) maar het lijkt echt realtime :).
Dat is geen real time. Pak even een station erbij en check hoe snel een trein weg zit te rijden :+ Inclusief het feit dat je in de toekomst kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:15:
[...]
Inclusief het feit dat je in de toekomst kan kijken.
Ik zou wel een glazen bol willen hebben hoor met het openbaar vervoer :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Je hebt daar geen glazen bol voor nodig; het is altijd gewoon kut en het is niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:21:
Je hebt daar geen glazen bol voor nodig; het is altijd gewoon kut en het is niet te vertrouwen.
Living on the edge :9

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Zonet getest: ongeveer een minuut eerder kwam de train aan op het station, maar daarentegen liep ie weer gelijk toen de trein wegreed van het station. Ik neem aan dat er geinterpoleerd wordt op de een of andere manier. Valt dus helemaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Hoe graag ik ook anders had gezien kom ik m debunken. Op Amsterdam Sloterdijk zijn er de nodige vertragingen en reden er volgens die site treinen langs die niet zijn gekomen binnen een tijdsspanne van enkele minuten voor en na passeren zoals aangegeven op de site. Helaas :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

OVInfo app voor Android doet dat afaik wel goed. Met iig hoeveel vertraging 'ie heeft enzo.
Opvallend dat dit ook in Duitsland werkt (probeer maar eens daar te kijken)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Toch denk ik dat we hier in Nederland iets vrij unieks hebben, met openbaar beschikbare realtime informatie over vrijwel al het OV: van trein tot bus tot boot tot metro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
mbarie schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:34:
Hoe graag ik ook anders had gezien kom ik m debunken. Op Amsterdam Sloterdijk zijn er de nodige vertragingen en reden er volgens die site treinen langs die niet zijn gekomen binnen een tijdsspanne van enkele minuten voor en na passeren zoals aangegeven op de site. Helaas :)
Aww, jammer :P. Toch niet zo nauwkeurig, maar ik zit er wel al een half uur naar te staren. Tijd om weer wat nuttigs te gaan doen. Gelukkig is m'n machine learning bijna klaar, na ongeveer 24 uur trainen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Struikrover schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:27:
Zonet getest: ongeveer een minuut eerder kwam de train aan op het station, maar daarentegen liep ie weer gelijk toen de trein wegreed van het station. Ik neem aan dat er geinterpoleerd wordt op de een of andere manier. Valt dus helemaal niet tegen.
Een trein zal nooit eerder wegrijden dan zijn aangegeven tijd. Daarom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:10:
[...]

Een trein zal nooit eerder wegrijden dan zijn aangegeven tijd. Daarom dus.
Dat kan wel hoor, een trein kan in principe vertrekken als de rijweg is ingesteld door de treindienstleider en is vrijgegeven door de interlocking. Gevolg: groen sein. Een machinist/conducteur kan dan nog voor de officiële vertrektijd vertrekken, zonder dat dit gevolgen heeft voor de veiligheid o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:12:
[...]

Dat kan wel hoor, een trein kan in principe vertrekken als de rijweg is ingesteld door de treindienstleider en is vrijgegeven door de interlocking. Gevolg: groen sein. Een machinist/conducteur kan dan nog voor de officiële vertrektijd vertrekken, zonder dat dit gevolgen heeft voor de veiligheid o.i.d.
Idd, ik heb het zelf al meegemaakt met de NMBS in Leuven... 3 minuten voor vertrek was die weg (ik zag hem nog net vertrekken). Nu rijden de treinen van de NMBS dus niet alleen maar met vertraging maar rijden ze ook te rap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:12:
[...]

Het gaat niet om veiligheid, maar timing. Bij vertraging probeert men sneller te rijden, indien hij te snel is zal hij langer op het station wachten. Vooral bij overstappen e.d. komt het soms op de seconden uit voor reizigers, dus dan gaat hij echter niet 2 of zelfs 1 minuut van te voren weg rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja in belgie rijden er vandaag blijkbaar niet veel treinen O-)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Damic schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:22:
Ja in belgie rijden er vandaag blijkbaar niet veel treinen O-)
En de 11e en 15e van deze maand ook weer niet. Thank god dat ik in Brussel woon en niet op de trein hoef te vertrouwen :) NMBS staat dan ook voor Nationale Maatschappij der BeroepsStakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor jullie nog een plaatje van het super hippe SAP:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tIZz0VG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

(Hihi) Ik vraag mij eigenlijk hoeveel tijd ze nodig hebben gehad om dat watergolf animatie te maken in de rechterhoek van SAP GUI. Hadden ze beter kunnen gebruiken om de UI naar deze eeuw te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:55:
(Hihi) Ik vraag mij eigenlijk hoeveel tijd ze nodig hebben gehad om dat watergolf animatie te maken in de rechterhoek van SAP GUI. Hadden ze beter kunnen gebruiken om de UI naar deze eeuw te brengen ;)
Zou dat niet gewoon een GIFje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:17:
[...]

Het gaat niet om veiligheid, maar timing. Bij vertraging probeert men sneller te rijden, indien hij te snel is zal hij langer op het station wachten. Vooral bij overstappen e.d. komt het soms op de seconden uit voor reizigers, dus dan gaat hij echter niet 2 of zelfs 1 minuut van te voren weg rijden :p
Op grote knooppuntstations zal het niet snel gebeuren (rijwegen worden daar pas kort voor vertrek ingesteld), maar bij een stationnetje langs de vrije baan kan het echt wel gebeuren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Award gewonnen via werk middels SAP UKI Awards :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Heel af en toe kom je op het internet vacatures tegen waarvan de schijver duidelijk een goed gevoel voor humor heeft. Onder het kopje "What we love to do":
Have huge fights about which tiling window manager is the best.
Fix heartbleed within 2 hours of disclosure.
Fixing things properly.
Figure out ways to be more paranoid.
Get the job done.
Drink a beer with colleagues.
_O-

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 21:25
Hele middag me blind gestaard op hoe ik een FSM moest bouwen uit een tabel met wat states (niet heel duidelijk omschreven) en de beschrijving dat het een state machine is die werkt met 3 D flip-flops. Na het eten, ik sla een boek open, kijk iets verder en zie staan FlipFlops kunnen gebruikt worden om shiftregisters te bouwen... FUCK! Dat had ik vanmiddag al moeten zien toen ik alle in en output door rekende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De nieuwe JetBrains installdinges }:|
Als je niet met de voorwaarden akkoord gaat (klein verborgen vinkje) verwijdert hij wel de oude versies, maar installeert hij de nieuwe niet.
Kans is aanwezig dat ik nu al m'n prefs kwijt ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daar heb je backups voor, toch? :)

Grote kans dat je prefs in een .settings-file zijn beland in %userprofile%\Documents\Visual Studio 201x\Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:39:
Daar heb je backups voor, toch? :)

Grote kans dat je prefs in een .settings-file zijn beland in %userprofile%\Documents\Visual Studio 201x\Settings.
JetBrains prefs in een VS folder?
F.West98 schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:35:
De nieuwe JetBrains installdinges }:|
Als je niet met de voorwaarden akkoord gaat (klein verborgen vinkje) verwijdert hij wel de oude versies, maar installeert hij de nieuwe niet.
Kans is aanwezig dat ik nu al m'n prefs kwijt ben :(
Lijkt me sterk, dat'ie ook de settings verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik backup mijn Program Files meestal niet ;)
Maar ik heb sowieso nog een backup van toen ik overstapte op nieuwe Windows installatie. Sindsdien afaik niets veranderd.

En fijn. Die installer installeert dus gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:46:
Award gewonnen via werk middels SAP UKI Awards :))
Da's mooi! Jouw werk valt wel regelmatig in de prijzen heb ik zo de indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gelukkig komen je prefs ook niet in Program Files terecht, maar ergens in My Documents of in AppData. :*

"Die installer" deed bij mij vanmiddag een prima upgrade van R# 8 naar R# 9, en passant heb ik 'm ook meteen de trails van dotCover en dotMemory maar weer laten verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Install Completed
1 errors occurred:
- The CrossAppDomainPointer is NULL
En natuurlijk is er niets geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/661102935/Simon_bigger.png Si Croucher
‏@sicroucher

Avoid "The CrossAppDomainPointer is NULL" #ReSharper, #DotCover etc installer errors: run installer as Admin

12:14 AM - 7 Dec 2014
2 seconden Googlen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aha.
Ik kwam die half inderdaad tegen in een Twitter-resultaat maar ik kon de tweet niet meer vinden.

edit:
*O*

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 08-12-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

lol. Ongeveer de gemiddelde IT vacature met X jaar ervaring in Y terwijl Y maar < X bestaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eQAW4Ln.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Douweegbertje op 08-12-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dotTrace has detected that ReSharper 0.0 is installed. dotTrace only integrates with ReSharper 5.0 or later releases.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:09:
lol. Ongeveer de gemiddelde IT vacature met X jaar ervaring in Y terwijl Y maar < X bestaat:
[afbeelding]
Ik denk dat je dumpert niet kan hotlinken. (plaatje doet het hier alleszins niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:24:
[...]

Ik denk dat je dumpert niet kan hotlinken. (plaatje doet het hier alleszins niet).
ja blijkbaar, hij deed het de eerste paar minuten wel maar goed :+ Even zelf geupload dan >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Je hebt het wel weer voor elkaar hè....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ach, het werkt allemaal prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:09:
[afbeelding]
Die 10 zal binair zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Nee, dan hadden ze 102 moeten zeggen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:41:
Lijkt me sterk, dat'ie ook de settings verwijdert.
Zou je zeggen... Maar helaas is een deel van je settings, zoals je key-bindings vervlochten in de settings van VS. Als hij zichzelf uitschakeld/verwijdert dan verdwijnen volgens mij ook die settings uit VS.

Gelukkig had ik pas een backupje gemaakt om aan een collega te overhandigen als voorbeeld, maar anders had ik ook opnieuw mogen beginnen. Wat dat betreft zijn die JetBrains dingen leuk, maar als het mis gaat gaat het ook goed mis... :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In JetBrains' defense: deployment is dan ook erg lastig, en zeker wanneer je met upgrades te maken krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:21:
In JetBrains' defense: deployment is dan ook erg lastig, en zeker wanneer je met upgrades te maken krijgt. :)
Daarom doen ze net of je in aanmerking komt voor een update en proberen ze je zo een licentie aan te smeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
sig69 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:20:
[...]

Pauzeren en 's avonds verder laten gaan?
Kan dus niet. Systeembeheer enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Blergh, proxies en ClickOnce installaties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sowieso, ClickOnce. Bij mij heeft dat zelden met 1 klik goed gewerkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Alex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:37:
Sowieso, ClickOnce. Bij mij heeft dat zelden met 1 klik goed gewerkt :/
Over het algemeen werkt het goed en is het heel makkelijk voor de klant, maar deployen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:01
Kut, M'n Nexus 4 is gevallen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Hoop voor jou dat zijn achterste glazen plaat stuk is en niet de voorste ;)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:38:
[...]

Die achterste kan ook spontaan kapot knappen :p Bijvoorbeeld als je hem uit je (warme) broekzak haalt en op een koud tafeltje oid. legt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
_Moe_ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:38:
Beide. -O-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap niet hoe men altijd hun telefoon breekt. De mijne is al zo vaak gevallen, geen enkel barstje 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb twee jaar een Xperia P gebruikt, dat ding is een keer vanaf anderhalve meter hoogte op een vloer gevallen maar overleefde het prima. Er zaten een paar lichte krasjes op de plastic rand tussen behuizing en scherm, maar verder was hij pico bello.

Een aluminium unibody kan wat meer hebben dan glas... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Pijnlijk :s
.oisyn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:47:
Ik snap niet hoe men altijd hun telefoon breekt. De mijne is al zo vaak gevallen, geen enkel barstje 8)7
Same here, zelfs al op vuile betonnen vloeren gevallen op feestjes. Mijn iPhone 4s werkt nog altijd als een zonnetje zonder barsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Afbeeldingslocatie: http://www.accessgsm.fr/images/Image/Image/3320.jpg Dat telt niet, .oisyn. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here. Zowel mijn iPhone als mijn Nexus 5 zijn al verschillende keren zwaar gevallen maar tot nogtoe is daar helemaal niets van te merken.

Helaas is mijn Nexus 5 nu al meer dan 4 weken binnen omdat de wifi ineens niet meer werkte. Ik heb het even opgezocht en ik bleek niet de enige te zijn met het probleem (toestel zegt "turning on wifi" en blijft daar op hangen).

De enige oplossing zou zijn om het moederbord te vervangen of meteen een nieuw toestel te krijgen. Ik hoop uiteraard op dat laatste maar na 4 weken begin ik toch wat te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
De Nexus 4 heeft zowel voor als achter glas, de kans dat hij daar op valt is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:50
Lang leve plastic! Mijn SGS+ is al >20 keer gevallen. Ik kan vaak wel de achterkant, accu en de rest weer bij elkaar rapen, maar vervolgens doet alles het weer zonder (al te veel) zichtbare schade.

// Wordt toch wel eens tijd voor een nieuwe foon...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Yay, eindelijk notificaties wanneer forumberichten worden geciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Aargh Visual Studio wil m'n files niet inchecken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:40:
Yay, eindelijk notificaties wanneer forumberichten worden geciteerd *O*
Tja, nu nog even de optie om het uit te zetten (per topic) en ik ben ook blij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Douweegbertje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:18:
[...]

Tja, nu nog even de optie om het uit te zetten (per topic) en ik ben ook blij :p
Sorry.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 13-09 12:25
Otherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:46:
Het wordt nog heel druk en krap voor mij. Ik ben net gestart met een project dat nog dit jaar afmoet, raming is 11 dagen en er zijn nog maar 13 dagen tot het eindejaarsverlof. Ik heb zeker nog een aantal dagen werk aan het vorige project dat ook dit jaar af moet. Daarvoor moet ik nog een hele SOAP uitwisseling testen van privacy gevoelige gegevens waarbij er behoorlijke strenge regels gelden.
En dan zou ik eigenlijk nog de 3 dagen voor kerstmis verlof willen nemen. Dat past allemaal niet :X :'(
Vandaag bericht gekregen dat er nog een projectje van 5 dagen dit jaar af moet. 8)7 Mijn reactie "Dat meen je niet! Het past nu al niet met de raming voor het huidig project." werd weg gewuifd. "Die raming is bewust heel ruim gekozen, je moet die 11 dagen niet gebruiken he, in 6 dagen is ook goed." Ja hallo, in 1 dag is nog beter zeker. Mijn ervaring is dat ramingen altijd te krap zijn, en nu zou er opeens een ruime raming gedaan zijn, ik geloof er niks van. |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Hangt er maar net vanaf hoe die valt. Mijn iPhone was ook al tig keer gevallen zonder grote schade. Toen een keertje haalde ik hem uit mn zak, viel die op het beton en bam. Glas aan stukken.

Maar goed heb ook een Nokia Lumia van volledig plastic (inclusief het scherm) en die kan ik van een flatgebouw laten vallen volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Otherside1982 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:42:
[...]

Vandaag bericht gekregen dat er nog een projectje van 5 dagen dit jaar af moet. 8)7 Mijn reactie "Dat meen je niet! Het past nu al niet met de raming voor het huidig project." werd weg gewuifd. "Die raming is bewust heel ruim gekozen, je moet die 11 dagen niet gebruiken he, in 6 dagen is ook goed." Ja hallo, in 1 dag is nog beter zeker. Mijn ervaring is dat ramingen altijd te krap zijn, en nu zou er opeens een ruime raming gedaan zijn, ik geloof er niks van. |:( :(
Altijd fijn van die mensen die denken te kunnen bepalen hoe lang iets duurt, en alleen op basis daarvan zeggen dat het nog wel kan. Planningen die al gemaakt zijn, afspraken die daarnaast al lopen, geen boodschap voor deze groep, gewoon beloven en dan het probleem van een ander maken.
En geen moment dat ze daar slecht van slapen natuuriljk, de stress is voor degene op de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

Bosmonster schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:42:
Maar goed heb ook een Nokia Lumia van volledig plastic (inclusief het scherm) en die kan ik van een flatgebouw laten vallen volgens mij.
Dat zou ik maar niet doen. Grote kans dat de impact een aardbeving zal veroorzaken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.