[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32
cliors schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Ik heb volledige toegang tot de externe server, maar wil daar geen cloud station of iets dergelijks op installeren.
Zoals je zegt, de nas is nu niet meer dan opslag.
Hopelijk bestaat er dus een backup programma die het allemaal kan, anders wordt het handmatig elke keer een complete backup maken.
Hyperbackup.
Deze kan ook met versioning naar een externe rsync server back-uppen.
En je hebt dan dus geen externe andere tools nodig op die server.

Onder het mom van: Ik gebruik het zelf ook! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
GeeMoney schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:05:
[...]

Hyperbackup.
Deze kan ook met versioning naar een externe rsync server back-uppen.
En je hebt dan dus geen externe andere tools nodig op die server.

Onder het mom van: Ik gebruik het zelf ook! ;)
De backup is OP de nas. De gegevens komen van een externe server. Waar zou hyperbackup dan geinstalleerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32
cliors schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:08:
[...]

De backup is OP de nas. De gegevens komen van een externe server. Waar zou hyperbackup dan geinstalleerd moeten worden?
Ah, verkeerd begrepen. Ik dacht dat je andersom wilde.
Je NAS kan je ook als rsync server configureren. Samen met de firewall en een knappe router en port forwarding etc. Is dit ook goed veilig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
zo eindelijk na maanden dobben mijn ds212j geupgrade naar een ds916 + met 4 x 4tb

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 14:11
Njay schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:45:
zo eindelijk na maanden dobben mijn ds212j geupgrade naar een ds916 + met 4 x 4tb
Hoe bevalt het en welke disken heb je gekozen?
Ik zit al een tijd te kijken voor een 916+ 8gb met 3x 3tb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Motion2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Hoe bevalt het en welke disken heb je gekozen?
Ik zit al een tijd te kijken voor een 916+ 8gb met 3x 3tb..
Krijg hem morgen binnen :) ... ik heb de wd reds erbij gekozen , gebruik nu al jaren 2 tb reds zonder fouten nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cliors schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:32:
Weet iemand welk programma geschikt is om meerdere versies van een rsync backup op te slaan?
Dus externe server rsync naar nas en vervolgens een aantal versies daarvan op de nas?

Cloud station server doet dat prima alleen dat werkt alleen als je synchroniseert tussen bestanden op je pc en de nas, dus lokaal.
Misschien rsnapshot?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Zie net dat 'ie nog op SMB 2 staat. Zal eens switchen naar SMB2+MTU.
S_Chief schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:22:
[...]
Disable opportunistic locking ook aangevinkt. Eens kijken wat deze twee maatregelen zullen doen..

Is DSM 6.1 al beschikbaar dan (RC)? Syno geeft aan dat dit de nieuwste versie is.
En helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBk4d89PNSYLkG5nAZE5cbvC/full.png

Zo'n 10MB/s is van Download Station, de rest kwam van een lokale pc (begon met zo'n 50MB/s maar zakte al gauw in tot 0 en dan deze foutmelding). Zucht.

EDIT: heb de foutmelding een tijdje zo gelaten, en vervolgens op Overslaan geklikt, maar ik zie de file nu wel op de Synology staan (volgens Explorer het complete bestand). Dit maakt het nog vreemder nu. 8)7 Kan ook zijn dat het een corrupte file is zo.

https://networkdefend.blo...rror-0x8007003b-when.html. Hmm, erg interessant.

Helaas, toepassen van bovenstaande Windows Update heeft niet geholpen. Uitschakelen van jumbo packets ook niet. Vraag mij nu af of dit een Synology- of een Windows-probleem is.

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 09-02-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe kan ik verschillende modellen van verschillende jaren het beste vergelijken? (als 2e backup synology)

Synology DiskStation DS212+
Marvell 6281 (Single Core)
2GHz
512MB
Synology DiskStation DS215j
Marvell Armada 375 88F6720 (Dual Core)
800MHz
512MB
Synology DiskStation DS216se (=nagenoeg hetzelfde als de DS115J op 1bay/2bay na?)
Marvell Armada 370 (Single Core)
800MHz
256MB

Tweedehands zit de DS212+ rond de 100~125 euro. De DS215j rond de 130 euro en de DS216se nieuw kost 136 euro (en de DS115j zit rond de 50~80 euro)

Is de een duidelijk beter dan de andere?
2GHz 512MB single core lijkt mij duidelijk beter dan een 0.8GHz 256MB single core. Maar is dat in de praktijk ook zo?
En hoe verhoudt de 0.8GHz dual core zich t.o.v. de 2GHz singe core?
Kan ik deze apparaten zo ruw vergelijken puur op deze specificaties? Of waar moet ik mijn keuzes van af laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
CPUs vergelijken is altijd lastig. Geheugen is makkelijker hoe meer hoe beter . ik had zelf de DS413j maar die was al super traag voor het meeste wat ik wilde. Dus minimaal 512 en een single core van 2ghz is altijd beter dan een dual core die op 800 draait. Dual cores kan je niet optellen en je heb altijd verlies als je meerdere cores heb plus als je een zware taak heb dan draait die maar op 1 core en niet op 1 snelle core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larsiey schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:40:
Hebben meer mensen last van dat Hyper Backup niet wil backuppen naar een externe schijf die aan de nas hangt?
Normaal gesproken doet de nas dit vlekkeloos maar gisteren heb ik Hyper Backup geupdate en nu wil de nas de taak niet meer uitvoeren om te backuppen naar de externe harde schijf.
Wel is de taak gewoon uitgevoerd om naar Stack te backuppen...

Ik krijg deze log in het logboek:

Error 2017/02/09 09:29:52 SYSTEM [Local][externe hdd] Failed to run backup task.
Error 2017/02/09 09:29:50 SYSTEM [Local][externe hdd] Failed to backup data.
Error 2017/02/09 09:29:49 SYSTEM [Local][externe hdd] Exception occured while backing up data.
Information 2017/02/09 09:23:16 SYSTEM [Local][externe hdd] Backup task started.
Yep, Hier hetzelfde probleem. Was hier aan het zoeken naar een oplossing. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cliors schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:20:
[...]

Ik probeer het iets duidelijker uit te leggen.

Ik heb
1) een server bij een hostingbedrijf staan voor mijn websites
2) een Nas thuis.

Via de server (1) draai ik backups naar de nas(2) via rsync
Ik kan dan netjes op de nas DSM en file station de bestanden bekijken etc.

DSM heeft daarnaast ook een programma genaamd Cloud Station Server waarbij je op "versie verkenner" kan klikken en vervolgens verwijderde bestanden en/of oude versies van bestanden kan bekijken alleen de BACKUP die ik dus maak van server naar nas staat er niet tussen.

De backup wordt uitgevoerd door een apart useraccount, maar dat zou niet moeten uitmaken want ik log in met een admin account en zou alles moeten kunnen zien.
Je moet wel zorgen dat CloudStation staat ingeschakeld voor de gebruiker die de backup uitvoert. Vervolgens verschijnt er een map 'CloudStation' in de home van die betreffende gebruiker. Als je vervolgens rsync de bestanden in die map laat zetten, heb je versiebeheer en dergelijke.

Dit heb ik althans prima werkend gekregen met een server, geen problemen tot nu toe.

Edit: Oh en, let op: de admin kan niet in de versiebeheer van andere gebruikers kijken. Je moet hiervoor echt inloggen als de betreffende gebruiker, voordat die optie in het menu verschijnt. Gek maar waar.

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 09-02-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MeZZiN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:59:
CPUs vergelijken is altijd lastig. Geheugen is makkelijker hoe meer hoe beter . ik had zelf de DS413j maar die was al super traag voor het meeste wat ik wilde. Dus minimaal 512 en een single core van 2ghz is altijd beter dan een dual core die op 800 draait. Dual cores kan je niet optellen en je heb altijd verlies als je meerdere cores heb plus als je een zware taak heb dan draait die maar op 1 core en niet op 1 snelle core.
Dat zou betekenen dat je met een oude DS212+ beter af bent dan met een nieuwere DS215J?
Ik weet niet in hoeverre de DS profijt heeft van dual core in zijn processen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Dat zou betekenen dat je met een oude DS212+ beter af bent dan met een nieuwere DS215J?
Ik weet niet in hoeverre de DS profijt heeft van dual core in zijn processen?
Jep maar het kan ook een totale andere ARM zijn dus daar kan ook weer verschil in zitten. Maar een vuist regel met Synology is de + is altijd beter dan de J (van gelijk aantal bays) ook is hij iets ouder de CPU over de jaren zijn niet veel sneller geworden. Bij een NAS is performance ondergeschikt aan energie zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MeZZiN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Jep maar het kan ook een totale andere ARM zijn dus daar kan ook weer verschil in zitten. Maar een vuist regel met Synology is de + is altijd beter dan de J (van gelijk aantal bays) ook is hij iets ouder de CPU over de jaren zijn niet veel sneller geworden. Bij een NAS is performance ondergeschikt aan energie zuinig.
Wanneer is dit verschil in performance dan te merken? Als je bijvoorbeeld 1080p films van ~10GB streamt, merk je dan verschil tussen de Marvell Armada 370 (0.8GHz single core 256MB) en de Marvell 6281 (2GHz single core 512MB) of is dat voor dit voor streaming van films sowieso niet echt boeiend?
Want het enige wat de 2e NAS moet doen is een reserve backup maken van de 1e NAS en eventueel films streamen (via Kodi, DS Video of Plex)

De eerste NAS is overigens een DS215J

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40
MeZZiN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:13:
Denk dat je je daar een klein beetje in vergist. (hoewel het van mij best wel wat sneller mag gaan hoor. :+ )
Mijn DS213+ is volgens mij aardig vergelijkbaar met een DS214 van een jaar later, welke weer redelijk in de buurt komt bij een DS216j. (welke iets sneller is als een DS215j (bijna elk jaar dus een stapje beter)

Ik zou bij bovenstaande keuze dan ook voor de DS215j / DS216j gaan.
Simpelweg omdat die meer RAM heeft dan dan se versie, en bij elke taak (die single-core is) die je doet de NAS performance compleet inkakt bij een single-core model.
Daarnaast heeft die 215j nog zo'n 3 jaar langere support (imo wel belangrijk voor een NAS die aan het internet hangt)

Als je ECHT alleen maar af en toe backups maakt dan heeft de hoeveelheid RAM wss niet zo veel invloed, en zou je idd die DS216se kunnen halen. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:07:
Vraag mij nu af of dit een Synology- of een Windows-probleem is.
Probeer het eens met een ander OS?

Edit: ik bedoel dus bv. met een Linux live USB op dezelfde computer...

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 09-02-2017 16:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
SmiGueL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:26:
[...]

Denk dat je je daar een klein beetje in vergist. (hoewel het van mij best wel wat sneller mag gaan hoor. :+ )
Mijn DS213+ is volgens mij aardig vergelijkbaar met een DS214 van een jaar later, welke weer redelijk in de buurt komt bij een DS216j. (welke iets sneller is als een DS215j (bijna elk jaar dus een stapje beter)

Als je ECHT alleen maar af en toe backups maakt dan heeft de hoeveelheid RAM wss niet zo veel invloed, en zou je idd die DS216se kunnen halen. :)
Het is ook lastig om het te bepalen dus zou ik eerder gaan voor meer memory dat helpt altijd en een nieuwe versie is nooit een verkeerd idee. Maar als het gaat om een backup device voor een andere synology dan kan je misschien beter gewoon de goedkoopste nemen en de rest van het geld gebruiken voor harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Tralapo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Je moet wel zorgen dat CloudStation staat ingeschakeld voor de gebruiker die de backup uitvoert. Vervolgens verschijnt er een map 'CloudStation' in de home van die betreffende gebruiker. Als je vervolgens rsync de bestanden in die map laat zetten, heb je versiebeheer en dergelijke.

Dit heb ik althans prima werkend gekregen met een server, geen problemen tot nu toe.

Edit: Oh en, let op: de admin kan niet in de versiebeheer van andere gebruikers kijken. Je moet hiervoor echt inloggen als de betreffende gebruiker, voordat die optie in het menu verschijnt. Gek maar waar.
Het werkt inderdaad als ik de betreffende gebruiker meer machten geef en inlog met dezelfde gebruiker. Wel erg raar dat de admin de betreffende map niet via versieverkenner kan zien maar wel via filestation.
Het rsync account kan tot slot ook nog admin mapjes zien (GEEN machtiging).. blehh.. Teveel open gaten.
Ik doe handmatig wel elke 2 weken een backup neerzetten telkens in een andere map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cliors schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:19:
[...]

Het werkt inderdaad als ik de betreffende gebruiker meer machten geef en inlog met dezelfde gebruiker. Wel erg raar dat de admin de betreffende map niet via versieverkenner kan zien maar wel via filestation.
Het rsync account kan tot slot ook nog admin mapjes zien (GEEN machtiging).. blehh.. Teveel open gaten.
Ik doe handmatig wel elke 2 weken een backup neerzetten telkens in een andere map.
Rechten voor rsync, CloudStation en de betreffende home zouden voldoende moeten zijn wat betreft de rechten lijkt me. En bedoel je het zien van admin-mapjes bij het browsen in File Station met dat account, of vanaf de server? Dat laatste heb ik nooit getest, maar dat eerste is hier in ieder geval niet het geval, daar zie ik verder niks.

Een admin kan verder inderdaad alles van iedereen zien, behalve de versies. Duurde bij mij ook even voor ik dat door had. Zal eens een ticket indienen waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Tralapo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:29:
[...]

En bedoel je het zien van admin-mapjes bij het browsen in File Station met dat account, of vanaf de server?
Zie nu dat via file station de admin mapjes NIET zichtbaar zijn, maar via versie verkenner weer wel. haha, wordt er gek van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zbanqtz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tgNUnhC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:53:
Hoe kan ik verschillende modellen van verschillende jaren het beste vergelijken? (als 2e backup synology)

Synology DiskStation DS212+
Marvell 6281 (Single Core)
2GHz
512MB
Synology DiskStation DS215j
Marvell Armada 375 88F6720 (Dual Core)
800MHz
512MB
Synology DiskStation DS216se (=nagenoeg hetzelfde als de DS115J op 1bay/2bay na?)
Marvell Armada 370 (Single Core)
800MHz
256MB

Tweedehands zit de DS212+ rond de 100~125 euro. De DS215j rond de 130 euro en de DS216se nieuw kost 136 euro (en de DS115j zit rond de 50~80 euro)

Is de een duidelijk beter dan de andere?
2GHz 512MB single core lijkt mij duidelijk beter dan een 0.8GHz 256MB single core. Maar is dat in de praktijk ook zo?
En hoe verhoudt de 0.8GHz dual core zich t.o.v. de 2GHz singe core?
Kan ik deze apparaten zo ruw vergelijken puur op deze specificaties? Of waar moet ik mijn keuzes van af laten hangen?
Net als smiguel. Neem de 215j. DSM is veranderd en heeft baat bij multi core. Ook is cpu uitgebreider en ondersteunt meer hardware taken direct op de cpu. GHz zegt niks meer tegenwoordig. Data overpompen via hyperbAckupkost kracht maar rest moet ook nog door draaien (andere core)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Wat je ook nog mee kunt nemen in je overweging:
Momenteel heb je DSM 6 (.1), maar over 1 of 1,5 jaar een DSM 7, nog een jaar of wat later DSM 8, en over 5 jaar (ik neem aan dat je die backup NAS voor langere tijd wilt gebruiken) misschien wel een DMS 9.

Dit zijn natuurlijk gewoon wat uit de lucht gegrepen getallen, maar ik kan mij voorstellen dat DSM er met de steeds sneller wordende hardware en toenemende hoeveelheid features en apps niet lichter op gaat worden. Die 512 MB v/s het 256 model kan dan wel eens het verschil tussen werkbaar en onwerkbaar zijn.. (RAM swap naar HDD valt imo onder onwerkbaar)

Voor alleen een backup NASje maakt het nogmaals vast niet zo veel uit, maar de 256MB RAM modellen zijn momenteel wel extreem schaars (lees: 1 model in 2016..)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Hyper back vault gebruikt best wel veel resources, het verdwijnt in een container met versiebeheer. Het is geen simpele store opdracht meer. Mijn DS213+ (dual core 1Ghz) is niet maxed out qua load maar hij heeft het wel moeite mee. Men moet niet verwachten dat je een gigabit vol trekt. Van mijn DS415+ naar DS213+ is het rond 20 a 40MB max. Uiteraard bij grote files, zoals een film. Een restore haalt (nu onder DSM6.1) veel hogere snelheden en zie ik tussen de 40 en 60MB soms pieken naar 80MB. Dit is veel makkelijker voor de DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben een MariaDB backup aan het terugzetten op mijn 1815+, maar heb die al gisteravond aangezet en die is nog steeds niet klaar.

Weet iemand of je ergens progress kan zien?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Advies gevraagd omtrent de aanschaf van een Synology NAS.
Ik wil deze gaan gebruiken voor back-ups van meerder pc's. 2 hangen in het lokale netwerk en 4 van buitenaf.
Daarnaast zou ik graag Plex of transcoding inzetten om video's op de tv te bekijken en wil ik gebruik maken van Owncloud of iets dergelijks.
Dit zijn de hoofdtaken. Later zou ik er eventueel nog een webserver of mailserver op willen draaien.

Zelf heb ik nog 4 hardeschijven van 2tb liggen die ik voor de NAS kan en wil inzetten. Ik denk dat ik 4tb nodig heb dus dat moet genoeg zijn.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, want welke NAS is hier het beste voor geschikt en het beste voorbereid voor de toekomst?
Nu heb ik zelf kunnen reduceren tot dit lijstje: https://tweakers.net/pric...584;548723;462006;438567/
maar dat zijn er nog steeds 5 te veel. Een 4 bay lijkt me het beste (gezien mijn schijven), maar als het qua prijs niet lukt zou ik toch terug moeten schakelen naar een 2 bay.

Het geld dat beschikbaar is ongeveer €400/450 ex schijven.

Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:04:
[...]

Yep, Hier hetzelfde probleem. Was hier aan het zoeken naar een oplossing. :X
Al een oplossing gevonden?
Ik namelijk nog niet...

Zie wel op het Synology forum dat nog meer mensen hier last van hebben maar er is nog geen oplossing gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
Ik heb het ook al in het Xpenelogy gevraagd, maar het heeft daar eigenlijk niets mee te maken. Wie-o-wie heeft hier ervaring mee.

Misschien vraag ik het hier totaal verkeerd en kan ik beter in het Synology topic zelf zitten, maar het volgende.

Ik wil graag verschillende docker containers via een VPN laten lopen. Nou kan ik in elke container een VPN server installeren en dan daarmee inloggen maar het zou veel mooier zijn als ik een VPN network kan creëren en alles wat daardoor heen moet pipen of specificeren of hoe dat ook mag heten.

Ongeveer dit.

Hier netwerk maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0OO3ZmG3eyLKPFH1sABdGlKi/thumb.png

En dan hiernaartoe wijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pbwwfNvqUC2laDP4p049QN4o/thumb.png

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:47
Iemand enig idee of en hoe je in kan stellen dat je een email krijgt wanneer iemand met een bepaald account inlogt op je Syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larsiey schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Al een oplossing gevonden?
Ik namelijk nog niet...

Zie wel op het Synology forum dat nog meer mensen hier last van hebben maar er is nog geen oplossing gepost...
Heb het nog niet opnieuw geprobeerd.

Heb nu ook een probleem met Video Station. Er komt geen film boven en indexeren lost het niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Frank!in schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:54:
Advies gevraagd omtrent de aanschaf van een Synology NAS.
Ik wil deze gaan gebruiken voor back-ups van meerder pc's. 2 hangen in het lokale netwerk en 4 van buitenaf.
Daarnaast zou ik graag Plex of transcoding inzetten om video's op de tv te bekijken en wil ik gebruik maken van Owncloud of iets dergelijks.
Dit zijn de hoofdtaken. Later zou ik er eventueel nog een webserver of mailserver op willen draaien.

Zelf heb ik nog 4 hardeschijven van 2tb liggen die ik voor de NAS kan en wil inzetten. Ik denk dat ik 4tb nodig heb dus dat moet genoeg zijn.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, want welke NAS is hier het beste voor geschikt en het beste voorbereid voor de toekomst?
Nu heb ik zelf kunnen reduceren tot dit lijstje: https://tweakers.net/pric...584;548723;462006;438567/
maar dat zijn er nog steeds 5 te veel. Een 4 bay lijkt me het beste (gezien mijn schijven), maar als het qua prijs niet lukt zou ik toch terug moeten schakelen naar een 2 bay.

Het geld dat beschikbaar is ongeveer €400/450 ex schijven.

Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?
Ik schap er zo al twee ervan af zonder verder te kijken... :P

De 215+ heeft geen bestaansrecht meer... de 216+ is er voor paar euro extra. Sneller, langer support...
Zelfde geldt voor de 214play.. ook geen bestaansrecht meer. Voor paar euro meer heb je de 416Play.. 2 bays meer, langer support en iets sneller.

Kortom zijn er nog 3 te veel.. maak ik het lastiger en voor bovenstaande 2 voeg ik de 716+ toe.. Ik zeg niet dat je die moet nemen... maar alleen dat je hem vergeten bent.

Gaan we verder.. 1515 is een buitenbeentje.. best rap, maar hij is boven je budget..... je kunt blijven doorgaan... want je zit dan al tegen de 916+ aan.. Laatste versie en super snel.

Ik zelf zou het terug brengen naar de 416 of 416play.
Je taken zijn wat uitgebreider dan een normale storage, maar ook weer niet zo heavy...
Enige waar je een beetje moet uitkijken is Plex en transcoding. Ik zit er niet helemaal in, maar volgens mij zijn ze op de achtergrond bezig om transcoding via hardware voor elkaar te krijgen. Je zou nog naar Plex topic kunnen gaan en het de experts vragen.. Dan valt de 416 sowieso af.

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 12-02-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:34
Ik twijfel tussen een DS216 of een DS216play.
Op mijn huidige DS213 heb ik 2 camera's draaien, en maak ik met regelmaat gebruik van de DS video app.
Welke kan ik dan het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Quakie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Ik schap er zo al twee ervan af zonder verder te kijken... :P

De 215+ heeft geen bestaansrecht meer... de 216+ is er voor paar euro extra. Sneller, langer support...
Zelfde geldt voor de 214play.. ook geen bestaansrecht meer. Voor paar euro meer heb je de 416Play.. 2 bays meer, langer support en iets sneller.

Kortom zijn er nog 3 te veel.. maak ik het lastiger en voor bovenstaande 2 voeg ik de 716+ toe.. Ik zeg niet dat je die moet nemen... maar alleen dat je hem vergeten bent.

Gaan we verder.. 1515 is een buitenbeentje.. best rap, maar hij is boven je budget..... je kunt blijven doorgaan... want je zit dan al tegen de 916+ aan.. Laatste versie en super snel.

Ik zelf zou het terug brengen naar de 416 of 416play.
Je taken zijn wat uitgebreider dan een normale storage, maar ook weer niet zo heavy...
Enige waar je een beetje moet uitkijken is Plex en transcoding. Ik zit er niet helemaal in, maar volgens mij zijn ze op de achtergrond bezig om transcoding via hardware voor elkaar te krijgen. Je zou nog naar Plex topic kunnen gaan en het de experts vragen.. Dan valt de 416 sowieso af.
Tegenwoordig is een 'play' versie toch niet meer perse nodig om goed video te kunnen afspelen via DS Video? Natuurlijk wel voor online transcoding, maar sinds enige tijd kan DS Video ook offline transcoding aan. Dit werkt heerlijk simpel en is super snel klaar.
En waarom trouwens Plex? Ik moet wel zeggen dat ik geen grootgebruiker ben met downloaden van series/films. Ik heb maar een paar series. Ik vind dat DS Video dat goed beheert en je kunt ook gelijk de ondertitels opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
meesje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Tegenwoordig is een 'play' versie toch niet meer perse nodig om goed video te kunnen afspelen via DS Video? Natuurlijk wel voor online transcoding, maar sinds enige tijd kan DS Video ook offline transcoding aan. Dit werkt heerlijk simpel en is super snel klaar.
En waarom trouwens Plex? Ik moet wel zeggen dat ik geen grootgebruiker ben met downloaden van series/films. Ik heb maar een paar series. Ik vind dat DS Video dat goed beheert en je kunt ook gelijk de ondertitels opzoeken.
In het algemeen was het helemaal niet nodig ;) maar met laatste versies is het nut helemaal verdwenen omdat sommige normale versies precies hetzelfde kunnen. Ik hield zijn lijstje aan en gaf daar opmerkingen op. Dat is handiger dan teveel afwijken... Zelfde dat hij Plex noemde, dan moet je wel het verschil gaan noemen tussen de modellen.

Ik begrijp Plex ook niet zo, enige is dat het waarschijnlijk op iets meer apparaten werkt... Ik gebruik DS Video zelf standaard en zolang geluid spoor goed is voldoet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem een topic heb geopend, omdat ik dacht dat mijn vraag hier niet helemaal op zijn plaats is. Misschien beter om daar de discussie voort te zetten? Daar geef ik ook antwoord op waarom ik Plex en transcoden noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zo een paar dagen de DS916 in gebruik maar wat een mega verschil in snelheid interface en snelheids apps en netwerk hoppa !! very happy !

ik kwam van een ds212j af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Alleen ik krijg het niet voor elkaar om middels DS Video de externe SRT ondertitels op mijn tv te toveren. Ik speel daarom maar gewoon af via de interne mediaspeler van mijn Panasonic Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:57:
[...]

Heb het nog niet opnieuw geprobeerd.

Heb nu ook een probleem met Video Station. Er komt geen film boven en indexeren lost het niet op.
DS Video opgelost middels herstart NAS. Hyper Backup naar externe HD wil nog steeds niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

pietje63

RTFM

Njay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:05:
Zo een paar dagen de DS916 in gebruik maar wat een mega verschil in snelheid interface en snelheids apps en netwerk hoppa !! very happy !

ik kwam van een ds212j af
Kun je iets meer zeggen over de rest van je setup en waarbij je het grootste verschil merkt? Ik doe niet zoveel met mijn 115j, maar ik vind hem minder responsive dan verwacht en bij het opvragen van grote directories (via SMB op een mac) minder goede performance dan verwacht (ondanks diverse tweaks).

Het kan natuurlijk aan mijn verwachtingen liggen, maar als dit soort issues met een snellere NAS worden opgelost ga ik er over denken.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
pietje63 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Kun je iets meer zeggen over de rest van je setup en waarbij je het grootste verschil merkt? Ik doe niet zoveel met mijn 115j, maar ik vind hem minder responsive dan verwacht en bij het opvragen van grote directories (via SMB op een mac) minder goede performance dan verwacht (ondanks diverse tweaks).

Het kan natuurlijk aan mijn verwachtingen liggen, maar als dit soort issues met een snellere NAS worden opgelost ga ik er over denken.
Ik gebruik de nas voornamelijk met de volgende packages
  • Sickrage
  • Spotweb
  • Couchpotato
  • VPN Server
  • Transmission
  • Nzbget
Snelheid over het netwerk kopieeren vanaf een PC naar de 212j ging niet dan 20 mb .. nu is het gewoon naar 99mb gegaan.

Nzbget downloaden ging niet harder dan 3.93mb/s (100 % cpu) nu op 8.10 mb/s

Sickrage UI was zeer sloom met reageren , nu snel zelfde voor couch

Enz. Enz.... maar goed de 212j had ook maar 256 nu heb ik 8gb en een 4core nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb vandaag mijn mijn DS215j met één 1tb WD Green (WD10EACS) in productie genomen. Deze is ingesteld dat deze gaat als remote backup met Hyper Backup Vault geïnstalleerd. De DS215j is voorzien van de laatste software (DSM 6.0.2-8451 Update 9). De WD Green schijf kwam uit mijn oude DS109 waarin deze altijd goed werkte.

Na alles goed geïnstalleerd te hebben, wilde ik 'm uitzetten. Zowel via de DSM software als via de hardware knop lukt het me niet om de DS215j uitgezet te krijgen. Op een gegeven zijn alle lichtjes uit en is ie stil, maar een seconde later start alles weer op.

Wie o wie kan me helpen? Als remote backup NAS is het juist niet de bedoeling dat deze constant aan staat. Hij moet op een vast moment aangaan en later weer uit.

Voor de zekerheid zal ik ook een ticket loggen bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Start hij ook weer op als je de netwerkkabel eruit laat? Misschien ontvangt hij wake-on-lan pakketjes en springt hij daardoor weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ThinkPadd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:46:
Start hij ook weer op als je de netwerkkabel eruit laat? Misschien ontvangt hij wake-on-lan pakketjes en springt hij daardoor weer aan.
Net getest, maar helaas, de DS215j start gelijk weer op.
Edit: nog een test gedaan met een WD Red (WD30EFRX) die voor RMA naar WD terug gaat. Met deze schijf gaat de DS215j wel gewoon uit. Het lijkt er op dat de nieuwe Synology modellen niet meer compatible zijn met de oude WD Green schijven (de mijne dateerde van 2009).

[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 13-02-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Njay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Snelheid over het netwerk kopieeren vanaf een PC naar de 212j ging niet dan 20 mb .. nu is het gewoon naar 99mb gegaan.
Uh? Ik haal al 90 MB/s continu met mijn 214SE.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraWee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-03-2018
Goed, m'n nieuwe synology draait en het is me zowaar gelukt enkele packages te installeren.
Nu zou ik graag nog een verbinding met KODI maken, die momenteel draait op een rpi3 die aan m'n tv hangt om zo vanaf m'n synology films op m'n tv te kunnen kijken.

Nu volg ik hiervoor deze handleiding: http://trendblog.net/how-...our-synology-nas-to-kodi/
Ik heb de Synology al voorbereid om een NFS verbinding aan te kunnen gaan, maar het geluk stopt echter bij het punt waar ik mappen een 'nfs rule' moet aanmaken... ik kan deze functie namelijk nergens vinden! Als ik in het configuratiescherm bij 'gedeelde mappen' op 'maken' klik, krijg ik namelijk nergens het tabje 'NFS rule aanmaken'.... Iemand hier ervaring mee?

Edit: als ik in KODI een 'source' to wil voegen, ziet hij wel m'n Synology (op 192.168.x.y) als ik op 'NFS file server' klik, maar kan ik niet doorklikken in het mapje...

[ Voor 10% gewijzigd door SaraWee op 13-02-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik gebruik daar gewoon smb voor, werkt perfect met kodi en rpi2 met openelec

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een vrij simpel probleem. Ik wil mijn huidige pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB uit mijn kast verhuizen omdat deze te veel lawaai maakt. Ik gebruik deze schijf enkel als mediaopslag. Dus op deze schijf wordt de media opgeslagen en via Plex gestreamd naar de tv via de pc.

Ik vraag mij nu dus of het mogelijk is om met een DS115j mijn HDD uit mijn kast te verplaatsen en dan goed kan gebruiken als media storage. De NAS hoeft zelf niets te transcoden of processen te draaien dat mag allemaal via de PC gebeuren. Ik wil dus gewoon de schijf vanuit mijn Windows 10 installatie kunnen benaderen als d:/ zodat praktisch gezien alleen de locatie van de schijf verplaats. Is dit mogelijk met de DS115j of begrijp ik de term NAS nu verkeerd?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:27
SaraWee schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:26:
Goed, m'n nieuwe synology draait en het is me zowaar gelukt enkele packages te installeren.
Nu zou ik graag nog een verbinding met KODI maken, die momenteel draait op een rpi3 die aan m'n tv hangt om zo vanaf m'n synology films op m'n tv te kunnen kijken.

Nu volg ik hiervoor deze handleiding: http://trendblog.net/how-...our-synology-nas-to-kodi/
Ik heb de Synology al voorbereid om een NFS verbinding aan te kunnen gaan, maar het geluk stopt echter bij het punt waar ik mappen een 'nfs rule' moet aanmaken... ik kan deze functie namelijk nergens vinden! Als ik in het configuratiescherm bij 'gedeelde mappen' op 'maken' klik, krijg ik namelijk nergens het tabje 'NFS rule aanmaken'.... Iemand hier ervaring mee?

Edit: als ik in KODI een 'source' to wil voegen, ziet hij wel m'n Synology (op 192.168.x.y) als ik op 'NFS file server' klik, maar kan ik niet doorklikken in het mapje...
Bij gedeelde mappen, bewerken dan rechts staat het, ip invullen van je kodi speler en rechten geven.
Das het makkelijkst want je paswoord enz blijft zo verborgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
SaraWee schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:26:

Heb ik ook gehad met DSM 6 je moet het volgende doen

op je shared folder in stappen

1. edit
2. nfs permissions
3. bij host een * invullen of IP van apparaat dat gaat verbinden
4. aanvinken bij squash map all users als admin
5. vinkje aan bij ansyc
6. vinkje aan bij allow users higher with ports blabla
7. vinkje aan bij mount subfolders

dan moet je via winscp kijken wie er rechten heeft op je movie mappen , dit moet admin zijn bj mij waren tijdens het kopieeren van mappen de rechten verloren gegaan

enjoy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@sarawee Kijk even naar deze 2 screenprints.Meer is niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WVst0hj2gaJUlJFxjLookxdw/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yy50gYdYGfhmnn0f6M9JdD54/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Of op de Wiki bij Kodi ;)
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
dat stukje op je ssh shell is wel belangrijk idd :) anders werkte het bij mij ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Bestaat er ook nog een Synology guide met de meest handige tips en tricks voor je nas?
Ik haal altijd graag het maximale uit het apparaat en het zou zonde zijn als ik wat mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Frank!in schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:43:
Bestaat er ook nog een Synology guide met de meest handige tips en tricks voor je nas?
Ik haal altijd graag het maximale uit het apparaat en het zou zonde zijn als ik wat mis :)
Er zullen vast wel wat guides zijn, maar het is nogal lastig want het hangt ook van je nas af. Niet elke nas kan hetzelfde... sommige opties zie je domweg niet staan omdat je nas het niet ondersteunt of Synology laat het niet toe.

1) welke nas heb je?
2) welke kant denk je op? beetje zakelijk zoals iSCSIs of media gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Quakie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:38:
[...]

Er zullen vast wel wat guides zijn, maar het is nogal lastig want het hangt ook van je nas af. Niet elke nas kan hetzelfde... sommige opties zie je domweg niet staan omdat je nas het niet ondersteunt of Synology laat het niet toe.

1) welke nas heb je?
2) welke kant denk je op? beetje zakelijk zoals iSCSIs of media gerelateerd?
1) DS416play
2) Backups, Dropbox variant en media streamen naar TV en iPad zijn de hoofdtaken. Als het goed is kan ik gewoon met deze taken de standaard Synology software gebruiken.

Maar aangezien ik nog nooit een Synology onder ogen heb gehad vraag ik me af of ik niet interessante/handige opties/toepassingen ongemoeid laat.

Ik snap dat de opties eindeloos zijn met de community packages, vandaar dat ik hoopte dat iemand een mooie tips en tricks guide had gemaakt met de meeste interessante en handige toepassingen.

Ik ben me bewust dat je er ook mee kan downloaden, maar dat is igg iets wat ik er niet mee ga doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frank!in op 14-02-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

MrVegeta schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:14:
Ik heb een vrij simpel probleem. Ik wil mijn huidige pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB uit mijn kast verhuizen omdat deze te veel lawaai maakt. Ik gebruik deze schijf enkel als mediaopslag. Dus op deze schijf wordt de media opgeslagen en via Plex gestreamd naar de tv via de pc.

Ik vraag mij nu dus of het mogelijk is om met een DS115j mijn HDD uit mijn kast te verplaatsen en dan goed kan gebruiken als media storage. De NAS hoeft zelf niets te transcoden of processen te draaien dat mag allemaal via de PC gebeuren. Ik wil dus gewoon de schijf vanuit mijn Windows 10 installatie kunnen benaderen als d:/ zodat praktisch gezien alleen de locatie van de schijf verplaats. Is dit mogelijk met de DS115j of begrijp ik de term NAS nu verkeerd?
Ja, dat is mogelijk. Verwacht niet al te hoge performace. Ik heb dezelfde NAS en had achteraf liever een snellere (het openen van folders met veel bestanden zorg bijvoorbeeld voor een grote lag).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Frank!in schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:14:
[...]

1) DS416play
2) Backups, Dropbox variant en media streamen naar TV en iPad zijn de hoofdtaken. Als het goed is kan ik gewoon met deze taken de standaard Synology software gebruiken.

Maar aangezien ik nog nooit een Synology onder ogen heb gehad vraag ik me af of ik niet interessante/handige opties/toepassingen ongemoeid laat.

Ik snap dat de opties eindeloos zijn met de community packages, vandaar dat ik hoopte dat iemand een mooie tips en tricks guide had gemaakt met de meeste interessante en handige toepassingen.

Ik ben me bewust dat je er ook mee kan downloaden, maar dat is igg iets wat ik er niet mee ga doen :)
https://synoguide.com/
http://mysynology.nl/

Zou eerst deze twee door nemen...er is zo veel info maar heel erg verspreid via topics en forums.

Er is ook een topic packages, daar zou je ook kunnen neuzen... vaak kom je dan ineens iets tegen dat je zegt zoo kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

zoals pietje63 al zegt is het mogelijk.. maar is dit enige taak? Indien dit het geval is, zou je ook naar andere fabrikanten kunnen kijken. Waarschijnlijk ga je een snellere nas krijgen voor hetzelfde geld. Een synology kopen als een default NAS is een beetje zonde omdat ze zoveel meer kunnen, en daar betaal je voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraWee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-03-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:08:
@sarawee Kijk even naar deze 2 screenprints.Meer is niet nodig.

[afbeelding]

[afbeelding]
Gelukt! Dank allen.
...op naar het volgende te-tackelen punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

Doe geen moeite deze schijven zijn end of life als hij nu nog doet heb je mazzel. Zeker als je hem als single drive gebruikt is de kans groot dat hij het snel begeeft. Heb er zelf nu al 7 versleten van de originele 4 disk set. 8)7 En die laatste zijn na meerdere garantie omruil acties aan het stuk gaan.

Je kan de DS115J gewoon gebruiken maar kies liever voor minimaal 2 bay zodat je in mirror kan draaien. Ik zie zelf totaal geen nut voor een DS115j er staat toch voor 3tb+ data op en dat is geen probleem dat je het ineens kwijt ben. Het mogen dan series zijn etc maar het is mega werk om die zooi te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pietje63 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Ja, dat is mogelijk. Verwacht niet al te hoge performace. Ik heb dezelfde NAS en had achteraf liever een snellere (het openen van folders met veel bestanden zorg bijvoorbeeld voor een grote lag).
Ik zal deze schijf zelf niet actief benaderen, het is alleen maar om data (media) aan te leveren voor Plex. Dus als die transfer-rate snel genoeg is ben ik tevreden.
Quakie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:02:
[...]

zoals pietje63 al zegt is het mogelijk.. maar is dit enige taak? Indien dit het geval is, zou je ook naar andere fabrikanten kunnen kijken. Waarschijnlijk ga je een snellere nas krijgen voor hetzelfde geld. Een synology kopen als een default NAS is een beetje zonde omdat ze zoveel meer kunnen, en daar betaal je voor.
Dat is de enige functie, gewoon externe opslag. De NAS hoeft zelf niets te kunnen. Het model dat ik aanhaalde kan ik voor 40 euro krijgen, veel goedkoper dan dat wordt het niet lijkt me. Maar als je suggesties hebt hoor ik het graag.
MeZZiN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Doe geen moeite deze schijven zijn end of life als hij nu nog doet heb je mazzel. Zeker als je hem als single drive gebruikt is de kans groot dat hij het snel begeeft. Heb er zelf nu al 7 versleten van de originele 4 disk set. 8)7 En die laatste zijn na meerdere garantie omruil acties aan het stuk gaan.

Je kan de DS115J gewoon gebruiken maar kies liever voor minimaal 2 bay zodat je in mirror kan draaien. Ik zie zelf totaal geen nut voor een DS115j er staat toch voor 3tb+ data op en dat is geen probleem dat je het ineens kwijt ben. Het mogen dan series zijn etc maar het is mega werk om die zooi te verzamelen.
Deze schijven? Mijn schijf draait nog prima. Voor de rest begrijp ik je rant niet helemaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42
MrVegeta schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:38:
Deze schijven? Mijn schijf draait nog prima. Voor de rest begrijp ik je rant niet helemaal.
Ik heb er ook een aantal probleemloos draaien maar meerendeel is onderhand uitgevallen. Ik denk dat het de meest onbetrouwbare HDD is van de TB generatie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DukeBox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb er ook een aantal probleemloos draaien maar meerendeel is onderhand uitgevallen. Ik denk dat het de meest onbetrouwbare HDD is van de TB generatie.
Maar wat heeft dat voor effect op de NAS? Waarom zou ik geen NAS kopen omdat deze schijf aan zijn eind is? Mocht dat gebeuren kan ik er toch gewoon een andere HDD in installeren? Dat ik media kwijt ben is niet zo'n punt. Het gaat puur om verplaatsen van mijn huidige HDD naar een andere locatie.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 14-02-2017 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Dan heb je een keuze gemaakt. Voor 40euro ga je niet zoveel beters nieuw krijgen denk ik..

mezzin wilt je alleen op wijzen dat ze nogal veel uitvallen.. Als je dan 3Tb aan data kwijt bent is voor vele een ramp. Voor jou blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
MrVegeta schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:38:
[...]
Dat is de enige functie, gewoon externe opslag. De NAS hoeft zelf niets te kunnen. Het model dat ik aanhaalde kan ik voor 40 euro krijgen, veel goedkoper dan dat wordt het niet lijkt me. Maar als je suggesties hebt hoor ik het graag.

[...]
@Quakie precies daarom dus :)

Sorry dat het overkomt als een rant maar deze schijven hebben me iets te veel ergernis opgeleverd. Het zijn ook wel de meest onbetrouwbare schijven recentelijk gemaakt. Vandaar ik zou zelf mijn data niet toevertrouwen aan deze schijf en je verlies nemen en een verse kopen. Helaas eigen ervaring mijn RAID array heb ik elke schijf minimaal 1 keer vervangen de meeste 2 keer. Er zijn er nu nog maar 2 over ik gok dat deze over een maand of wat gaan uitvallen ze zitten al bijna op de 10000 uur. Langer houden ze het vaak niet uit.

Kort over de single bay units van synology prima units alleen waarom. Ik vind minimaal mirror toch wel gewenst ook al is het serie/muziek het gedoe als de drive kapot gaat is te veel als je een single drive heb. Ben altijd blij geweest dat ik hem in SHR raid had staan. Met een hotspare op de plank vanwege de kwaliteit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MeZZiN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Kort over de single bay units van synology prima units alleen waarom. Ik vind minimaal mirror toch wel gewenst ook al is het serie/muziek het gedoe als de drive kapot gaat is te veel als je een single drive heb. Ben altijd blij geweest dat ik hem in SHR raid had staan. Met een hotspare op de plank vanwege de kwaliteit issues.
Waarom een single bay? Omdat het goedkoper is, omdat ik maar in 1 HDD heb en omdat ik mij niet druk maak om data loss. Alles wat er op staat is binnen een dag of twee weer terug :)
Quakie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:51:
Dan heb je een keuze gemaakt. Voor 40euro ga je niet zoveel beters nieuw krijgen denk ik..

mezzin wilt je alleen op wijzen dat ze nogal veel uitvallen.. Als je dan 3Tb aan data kwijt bent is voor vele een ramp. Voor jou blijkbaar niet.
Okay, nou ja daar valt dan niet zoveel aan te doen :). Ik ga mijn 3TB HDD niet weg doen omdat ie ooit de geest geeft :), maar dan ga ik voor een simpele modelletje.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 14-02-2017 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Het gebeurd niet vaak dat het geen probleem is in dit topic ^_^ maar goedkoper dan 40 euro komt het niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

hoe zorg ik ervoor dat ik via openvpn, gewoon bij mijn lokale schijven kan komen. Ik kan wel namelijk bij mijn lokale DS komen via de webbrowser dmv 192.x.x.x., maar hoe krijg ik voor elkaar dat ik via afp of smb bij de locale shares kan komen.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

gewoon benaderen via 192.x.x.x in "windows verkenner"?. Of via je Synology naam natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Beste forumleden,
Ik bezit een DS216Play. Nu heb ik een 500/500 KPN verbinding en 2 verschillende nieuwsproviders geprobeerd, maar boven de 18mb/s komt de NAS niet uit in combinatie met NZBget.

CPU is dan 90% en ram op 50%.
Kan die gewoon geen hogere downloadsnelheid aan? ik heb inmiddels heel google gelezen, heeft iemand een link naar hoe ik mijn nas kan optimaliseren?

Echt een ramp ik het niet. het is puur omdat het kan, en als ik snel een film wil binnen "Kuiken" die ik nog niet had :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Gebruik je encryptie? Misschien ander chiper gebruiken of helemaal weg Laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Quakie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:11:
Gebruik je encryptie? Misschien ander chiper gebruiken of helemaal weg Laten.
Yes, RC4-MD5 in mijn geval. verder geen andere geprobeerd.
Ook vpn gedaan om te kijken of ik geknepen werd. werd enkel net wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ikbengoofy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:18:
[...]

Yes, RC4-MD5 in mijn geval. verder geen andere geprobeerd.
Ook vpn gedaan om te kijken of ik geknepen werd. werd enkel net wat trager.
Ik zou daar eens in gaan testen.. niet helemaal in thuis maar de een is zwaarder dan de andere. Ik zou als ik jou was eerst testen zonder encryptie. Zo kan je zeg maar je echte download snelheid bepalen. Ik vermoed dat je zeker wel rond de 35 a 40MB moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

@ikbengoofy Weet je zeker dat de CPU load hierdoor komt? Is je NAS niet (ook) bezig met (eenmalige) achtergrondactiviteiten (zoals indexing van foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Thanks voor de reacties.

Op idle doet mijn cpu tussen de 0 en 30% load. Geheugen stond op 70% loaded.
na een aantal applicaties te stoppen ging die naar 40%, Zojuist de RC4-MD5 eraf gehaald en nzbget herstart. Nieuwe release aan het downloaden maar nog altijd 15-17mb/s

Ik ga is spelen met die encryptie en poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
ikbengoofy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:08:
Thanks voor de reacties.

Op idle doet mijn cpu tussen de 0 en 30% load. Geheugen stond op 70% loaded.
na een aantal applicaties te stoppen ging die naar 40%, Zojuist de RC4-MD5 eraf gehaald en nzbget herstart. Nieuwe release aan het downloaden maar nog altijd 15-17mb/s

Ik ga is spelen met die encryptie en poorten..
En je weet zeker dat je usenet provider hogere snelheden aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Tortelli schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:58:
gewoon benaderen via 192.x.x.x in "windows verkenner"?. Of via je Synology naam natuurlijk.
het werkt idd via een ip adres, maar helaas niet via een hostname :(

blijkt dat ik intern altijd naar een hostname share connecteer.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
renem schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:26:
[...]

En je weet zeker dat je usenet provider hogere snelheden aanbiedt?
Ik had I-telligent (42) en nu newsdemon(50). beide zouden in theorie tot maximaal moeten gaan.
betreft netwerk gewoon 1GB met een cat6 kabel. ook copy/paste naar de nas en terug gaat behoorlijk snel.

Raar probleem :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ikbengoofy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Ik had I-telligent (42) en nu newsdemon(50). beide zouden in theorie tot maximaal moeten gaan.
betreft netwerk gewoon 1GB met een cat6 kabel. ook copy/paste naar de nas en terug gaat behoorlijk snel.

Raar probleem :( :+
Ik ben niet (meer) zo thuis in nieuwsgroepen, maar volgens mij zijn jaren geleden overgestapt naar bizar veel connecties ipv paar met hogere snelheid. Meestal staat het ergens wel genoemd hoeveel Mbit ze per connectie opbouwen.... Het kan zo maar wezen dat jouw nas moeite heeft met bijv 40 connecties, en hogere snelheden haalt met 20... ? Ik had er vroeger bijv maar 8.. Zeker als die ook nog eens allemaal encrypted zijn.

ik ging er domweg vanuit dat je nas idle was trouwens... wat doet nzbget qua cpu load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

vandaag van een klant op kantoor een synology DS213 binnen gekregen. na kort onderzoek (1 minuut) doodverklaard met de blinking blue light of death. Klant toch maar geadviseerd een professionele nas aan nte schaffen voor zijn veeam backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Quakie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Ik ben niet (meer) zo thuis in nieuwsgroepen, maar volgens mij zijn jaren geleden overgestapt naar bizar veel connecties ipv paar met hogere snelheid. Meestal staat het ergens wel genoemd hoeveel Mbit ze per connectie opbouwen.... Het kan zo maar wezen dat jouw nas moeite heeft met bijv 40 connecties, en hogere snelheden haalt met 20... ? Ik had er vroeger bijv maar 8.. Zeker als die ook nog eens allemaal encrypted zijn.

ik ging er domweg vanuit dat je nas idle was trouwens... wat doet nzbget qua cpu load?
Zojuist op 8 lanes gezet, encryptie weer aan. Load is 80% op cpu voor nzbget, wat heb 97% maakt in totaal.
Ook 16 lanes gedaan, encryptie aan/uit. SSL poort veranderd van 563 naar 9119,80,81. allemaal het zelfde resultaat.

Ik denk dat het toch in de CPU zit die blijkbaar moeite heeft. Heb al zoveel mogelijk uitgezet wat ik niet gebruik (indexer, download station, photo station enz) maar allemaal zonder merkbaar resultaat.

Zal vanavond ook eens op mijn pc downloaden. kijken wat die doet, en eventueel een andere downloadclient gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
eagle00789 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:35:
vandaag van een klant op kantoor een synology DS213 binnen gekregen. na kort onderzoek (1 minuut) doodverklaard met de blinking blue light of death. Klant toch maar geadviseerd een professionele nas aan nte schaffen voor zijn veeam backups.
Na 1 minuut lijkt mij de nas nog niet te zijn opgestart. Bij mij knippert hij ook blauw tijdens het opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Dus je komt speciaal naar dit topic om synology producten weg te zetten als slechte producten? En dat naar aanleiding van 1 defect product. Interessant.

aanvulling: Zoals mijn bovenbuurman al zegt. De blinkende led kan meer betekenen.
Kijk de handleiding eens door om te zien wat er mogelijk allemaal aan de hand kan zijn, en wat mogelijke oplossingen zijn. Misschien is het ding defect na 3 jaar, en ja dat is vervelend. Kan gebeuren. Hang de schijven in een pc, recover de data voor de zekerheid. Hang de schijven in een werkende synology en klaar ben je.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 15-02-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

job schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Dus je komt speciaal naar dit topic om synology producten weg te zetten als slechte producten? En dat naar aanleiding van 1 defect product. Interessant.
Ik heb niet gezegd dat het een slecht product is, maar voor backups, kun je mijns insziens toch een professionelere nas kopen dan een synology. Voor het thuis/mkb is dit goed, maar niet voor groot verbruik als backupstorage.
job schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:59:
[...]
aanvulling: Zoals mijn bovenbuurman al zegt. De blinkende led kan meer betekenen.
Kijk de handleiding eens door om te zien wat er mogelijk allemaal aan de hand kan zijn, en wat mogelijke oplossingen zijn. Misschien is het ding defect na 3 jaar, en ja dat is vervelend. Kan gebeuren. Hang de schijven in een pc, recover de data voor de zekerheid. Hang de schijven in een werkende synology en klaar ben je.
de nas heeft bij de klant ruim 75 minuten op de blinkende led gestaan zonder ook maar iets van verandering.
Nas geeft ook geen leven meer op de netwerkaansluiting. We hebben inmiddels de schijven in een andere synology nas gehangen zodat de klant wel kan backuppen, maar er wordt wel een ander merk/type geleverd en dan wordt de data gemoved van deze reserve syno naar de productie nas die ze dan gaan krijgen. (Ik zelf denk dat het een qnap gaat worden, maar de klant geeft aan dat het misschien voor een netgear readynas gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Da's wat anders nu: na 75min zou ik ook concluderen dat er iets mis is.

Verder is de 213 nooit in markt gezet als een groot backupstorage...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Hulliee schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:23:
Da's wat anders nu: na 75min zou ik ook concluderen dat er iets mis is.

Verder is de 213 nooit in markt gezet als een groot backupstorage...
Idd daar zijn bijv. rackstations eigenlijk geschikt voor !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
eagle00789 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Ik heb niet gezegd dat het een slecht product is, maar voor backups, kun je mijns insziens toch een professionelere nas kopen dan een synology. Voor het thuis/mkb is dit goed, maar niet voor groot verbruik als backupstorage.

[...]

de nas heeft bij de klant ruim 75 minuten op de blinkende led gestaan zonder ook maar iets van verandering.
Nas geeft ook geen leven meer op de netwerkaansluiting. We hebben inmiddels de schijven in een andere synology nas gehangen zodat de klant wel kan backuppen, maar er wordt wel een ander merk/type geleverd en dan wordt de data gemoved van deze reserve syno naar de productie nas die ze dan gaan krijgen. (Ik zelf denk dat het een qnap gaat worden, maar de klant geeft aan dat het misschien voor een netgear readynas gaat)
Ik neem aan zonder schijven? Bij meeste modellen is een blinkende blauwe power led een moederbord probleem. Maar zoals boven door andere gezegd.. kijk manual even na..

Tevens zegt 75min helaas niks bij Synology..daar bedoel ik mee dat er 5 uur gewacht had kunnen worden en dat er nog niks gewijzigd was. Heb je deunit hard gereset? Zonder schijven, met schijven etc?

Ik zit toevallig midden in troubleshooten met mijn eigen DS415+. Als ik jouw stappen plan had gevolgd stond ie al bij het grofvuil. Mijn unit reageerde nergens op.. ik krijg/kreeg hem niet eens officieel (biepjes) gereset. Inmiddels na dagen prutsen draait er weer een DSM installatie. Uiteraard ben ik niet overtuigd dat er niks aan de hand is, maar via proberen en geduld hebben is het wel gelukt. Reseller heeft RMA op zich al lang goed gekeurd, maar ja wij zijn tweakers, en ook al duurt het lang (meer dan week erin zitten) vind ik het wel leuk om te prutsen. Ergens hoop ik gewoon 6.1 RC de schuld te kunnen geven...

maar goed, even terug naar jouw verhaal.. Synology heeft een enorm breed assortiment en je kunt een DS213 niet vergelijken met hun rack stations.. of hun grotere + modellen. De DS213 heeft vanaf het begin onder thuisgebruik, klein werkgroepje gestaan. Het heeft nooit onder mkb gestaan.
Maar goed, je klant is nu aan het kijken bij concurrent qnap die hetzelfde soort product of netgear. Blijkbaar is het probleem iets ieder ontstaan ofzo. Snap niet zo dat het gekeken moet worden naar een ander fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Zonder schijven reset, met schijven reset, zonder netwerk, met netwerk...
ding is gewoon defect. Klant bepaalt wat hij/zij wil hebben, ik heb alleen advies gegeven om naar een ander segment te gaan kijken, maar klant is nogal een centen-trekker...
wil voor dubbeltje op eerste rang zitten en dwingt dan ook nog korting af ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ikbengoofy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:41:
[...]

Zojuist op 8 lanes gezet, encryptie weer aan. Load is 80% op cpu voor nzbget, wat heb 97% maakt in totaal.
Ook 16 lanes gedaan, encryptie aan/uit. SSL poort veranderd van 563 naar 9119,80,81. allemaal het zelfde resultaat.

Ik denk dat het toch in de CPU zit die blijkbaar moeite heeft. Heb al zoveel mogelijk uitgezet wat ik niet gebruik (indexer, download station, photo station enz) maar allemaal zonder merkbaar resultaat.

Zal vanavond ook eens op mijn pc downloaden. kijken wat die doet, en eventueel een andere downloadclient gebruiken.
Ik vind het apart, nzbget staat juist te boek als zeer zuinig qua cpu loads. Sabnzbd op je nas zou geen snellere download mogen geven. Is dit wel het geval is er wat mis met je nzbget installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
En wat is dan volgens jouw een professionele NAS?

Sowieso de boot tijd is langer dan 1 minuut van een 2 serie, als je overal zo je diagnoses stelt ben je goede verkoper misschien maar een lousy techneut.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Quakie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Ik vind het apart, nzbget staat juist te boek als zeer zuinig qua cpu loads. Sabnzbd op je nas zou geen snellere download mogen geven. Is dit wel het geval is er wat mis met je nzbget installatie.
Ja ik ook. Snap er werkelijk geen fluit van.

Zal is kijken of ik dit weekend mijn hele NAS opnieuw kan installeren. Wellicht dat ik daarmee iets bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
eagle00789 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Kijk nu komt de nuance. :)
Maar het product heeft wel 3 jaar goed gewerkt toch? Ik ben ben benieuwd hoelang het had moeten blijven werken om door jou wel goed genoeg te worden bevonden. Ik vind 3 jaar ook niet heel lang inderdaad. Mijn consumenten synologys gaan namelijk al wel wat langer mee.
(Ik zelf denk dat het een qnap gaat worden, maar de klant geeft aan dat het misschien voor een netgear readynas gaat)
Ik denk denk dat wat voor label er ook op hangt (personal use of business use) dit echt niet alles zegt over de kwaliteit. Het zegt meer iets over de opties/snelheid/geheugen en ondersteuning vanuit de fabrikant. Dit geldt overigens ook voor netgear en qnap. Dus let op (welk merk je ook koopt) dat je het product koopt met de juiste eigenschappen, en de juiste ondersteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 15-02-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
eagle00789 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:58:
[...]

ding is gewoon defect. Klant bepaalt wat hij/zij wil hebben, ik heb alleen advies gegeven om naar een ander segment te gaan kijken, maar klant is nogal een centen-trekker...
tja dan moeten ze het zelf weten.

maar goed, niet dat ik aandelen van ze heb, maar zie niet in waarom ds213 geen backup taken kan verrichten.. Ik neem dat ie niet 24uur per dag stond te stressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ikbengoofy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Zal is kijken of ik dit weekend mijn hele NAS opnieuw kan installeren. Wellicht dat ik daarmee iets bereik
Als je alle services uit zet, en je hebt een relatieve hoge cpu load over zou het nut kunnen hebben..

Mijn ervaring is dat een reinstall niet perse een snellere nas oplevert.. En in sommige gevallen raad ik het zelf af. bijv een schone 6.1RC installatie.. een hoop dingen blijven doordraaien omdat het ook werkte op 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
eagle00789 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Geen garantie meer vanuit synology ?
Ze geven toch ruim ondersteuning ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Quakie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:58:
Maar eerlijk gezegd, is 18MB/s dan zo traag voor een DS216play?
Het is geen DS416Play met Intel CPU he. :P (die is in de RAR-performance-test zo'n 2,5x zo snel)

VB: DS415Play met Intel 1.6GHz (i.p.v. niet-intel 1.5GHz voor de 216Play) @ NZBGet doet 20MB/s max.

@ikbengoofy
Ik denk dat je NAS gewoon op z'n max. zit..

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 15-02-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Het is geen DS416Play met Intel CPU he. :P (die is in de RAR-performance-test zo'n 2,5x zo snel)

VB1: DS415Play met Intel 1.6GHz @ NZBGet doet 20MB/s max.

Denk dat het ding gewoon op z'n max. zit..
oja gelijk heb je, deze versie heeft geen intel cpu. had dat in mijn hoofd..

waarschijnlijk is dit inderdaad de max dan..

ze moeten daar eens mee stoppen.. gewoon lekker intel cpus in plus versies.. ARM in gewone modellen.. play versies weg. Doe er trage j versie bij om mensen over te halen qua prijspunt en klaar.

al die verschillen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 15-02-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbengoofy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Je kunt eens kijken wat er draait met top of htop op de prompt. Of met ps -ef wat er draait. Ik denk dat dit ook wel via de GUI ergens te bekijken is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Omisys schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:51:
ModelCPU# coresMemTotalMemFreeUnrar versionUnpacktime
DS916+Intel(R)Pentium(R)CPUN3710@1.60GHz41963412 kB108000 kB5.210m23.858s

Getest met 3x3 TB in SHR. Lijkt me niet heel goed he? Bij iedere taak wat hij doet schiet hij ook naar 100% volume gebruik. Geen idee waarom, maar bij veel dingen voelt hij echt traag. Iemand enig idee hoe dit kan?
Wat is je CPU en HDD gebruik voordat je de test start?
Want als hij net geïnstalleerd is, en bijvoorbeeld alle foto's aan het indexeren is, dan is het vrij normaal.
Gewoon even een dag/nachtje wachten tot hij klaar is en dan opnieuw testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
SmiGueL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:21:
[...]

VB: DS415Play met Intel 1.6GHz (i.p.v. niet-intel 1.5GHz voor de 216Play) @ NZBGet doet 20MB/s max.

@ikbengoofy
Ik denk dat je NAS gewoon op z'n max. zit..
Potver! heb ik nu gewoon een te trage nas gekocht :o
Nouja. 20mb/s is idd prima. maar ik heb niet voor niets 500/500 natuurlijk :+

Iedereen iig dank voor de hulp!

Eigenlijk zat ik meteen in de pricewatch een DS416play te zoeken :X

[ Voor 7% gewijzigd door ikbengoofy op 15-02-2017 21:48 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).