Frank!in schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:54:
Advies gevraagd omtrent de aanschaf van een Synology NAS.
Ik wil deze gaan gebruiken voor back-ups van meerder pc's. 2 hangen in het lokale netwerk en 4 van buitenaf.
Daarnaast zou ik graag Plex of transcoding inzetten om video's op de tv te bekijken en wil ik gebruik maken van Owncloud of iets dergelijks.
Dit zijn de hoofdtaken. Later zou ik er eventueel nog een webserver of mailserver op willen draaien.
Zelf heb ik nog 4 hardeschijven van 2tb liggen die ik voor de NAS kan en wil inzetten. Ik denk dat ik 4tb nodig heb dus dat moet genoeg zijn.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, want welke NAS is hier het beste voor geschikt en het beste voorbereid voor de toekomst?
Nu heb ik zelf kunnen reduceren tot dit lijstje:
https://tweakers.net/pric...584;548723;462006;438567/
maar dat zijn er nog steeds 5 te veel. Een 4 bay lijkt me het beste (gezien mijn schijven), maar als het qua prijs niet lukt zou ik toch terug moeten schakelen naar een 2 bay.
Het geld dat beschikbaar is ongeveer €400/450 ex schijven.
Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?
Ik schap er zo al twee ervan af zonder verder te kijken...
De 215+ heeft geen bestaansrecht meer... de 216+ is er voor paar euro extra. Sneller, langer support...
Zelfde geldt voor de 214play.. ook geen bestaansrecht meer. Voor paar euro meer heb je de 416Play.. 2 bays meer, langer support en iets sneller.
Kortom zijn er nog 3 te veel.. maak ik het lastiger en voor bovenstaande 2 voeg ik de 716+ toe.. Ik zeg niet dat je die moet nemen... maar alleen dat je hem vergeten bent.
Gaan we verder.. 1515 is een buitenbeentje.. best rap, maar hij is boven je budget..... je kunt blijven doorgaan... want je zit dan al tegen de 916+ aan.. Laatste versie en super snel.
Ik zelf zou het terug brengen naar de 416 of 416play.
Je taken zijn wat uitgebreider dan een normale storage, maar ook weer niet zo heavy...
Enige waar je een beetje moet uitkijken is Plex en transcoding. Ik zit er niet helemaal in, maar volgens mij zijn ze op de achtergrond bezig om transcoding via hardware voor elkaar te krijgen. Je zou nog naar Plex topic kunnen gaan en het de experts vragen.. Dan valt de 416 sowieso af.
[
Voor 15% gewijzigd door
Quakie op 12-02-2017 21:54
]