Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:41
Ik zoek een?
Een NAS voor verschillende doeleinden.

Wat is je budget?
+/- €500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag Synology ivm grote userbase en goeie verhalen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik wil deze gaan gebruiken voor back-ups van meerder pc's. 2 hangen in het lokale netwerk en 4 van buitenaf.
Daarnaast zou ik graag Plex of transcoding gebruiken om video's op de tv en iPad te bekijken. Ook wil ik gebruik maken van Owncloud of iets dergelijks.
Dit zijn de hoofdtaken. Later zou ik er eventueel nog een webserver op willen draaien (test omgeving).

Zelf heb ik nog 4 hardeschijven van 2tb liggen die ik voor de NAS kan en wil inzetten. Ik schat dat ik 4tb aan ruimte nodig heb dus die 4 schijven lijkt me voldoende.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, want welke NAS is hier het beste voor geschikt en het beste voorbereid voor de toekomst?
Nu heb ik zelf kunnen reduceren tot dit lijstje: https://tweakers.net/pric...723;462006;415668;438567/
maar dat zijn er nog steeds 4 te veel. Een 4 bay lijkt me het beste (gezien mijn schijven), maar als het qua prijs niet lukt zou ik toch terug moeten schakelen naar een 2 bay (en nieuwe schijven moeten kopen?).

Ik neig het meest naar de 415play is dit de juiste keuze?

Zouden jullie mij op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:27
Kijk ook even op het synology forum in de rubriek aankoopadvies zie https://www.synology-forum.nl

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
janbal schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:53:
Kijk ook even op het synology forum in de rubriek aankoopadvies zie https://www.synology-forum.nl
Bedankt voor de tip, van dit forum was ik me nog niet bewust. Er staat igg interessante informatie op voor beginners zoals ik :)

Qua aankoop ben ik er nog helemaal uit, maar ik denk dat ik naar de DS416play neig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:14
Je weet dat je ook nog harde schijven bij moeten? Dan ga je denk ik wel over budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Dat weet ik, ik heb 4x deze schijf liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Als je van plan bent om Plex te laten transcoden, moet je eerst even op de plex site kijken welke nassen dit kunnen. Volgens mij alleen de echt dure synology's dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:49
Frank!in schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:18:
Dat weet ik, ik heb 4x deze schijf liggen
Je weet dat je schijven gewist worden als je ze instelt in de NAS?
Overigens 4x2 TB in raid 5 geeft je een 6 TB volume.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 12-02-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
marcel4332 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:42:
Als je van plan bent om Plex te laten transcoden, moet je eerst even op de plex site kijken welke nassen dit kunnen. Volgens mij alleen de echt dure synology's dit.
Wow inderdaad. Ik dacht er wel meer zijn die dit kunnen maar dat valt even tegen. Dat wordt nog even verder zoeken
Helaas staat de 416play er helemaal niet tussen en dat is nou net de nas die bovenaan mijn lijstje staat.
jeroen3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Je weet dat je schijven gewist worden als je ze instelt in de NAS?
Overigens 4x2 TB in raid 5 geeft je een 6 TB volume.
Ik ben me hiervan bewust. Is ook geen enkel probleem want ze zijn leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Maar je hoeft niet per se Plex te gebruiken.
Synology heeft namelijk DS video en dat is vergelijkbaar met Plex. Heeft netjes een app voor iOS en Android. Op de tv kan ook via Chromecast of dlna. Synology heeft ook cloudsoftware genaamd DS cloud. Ik gebruik beide en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Frank!in schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Wow inderdaad. Ik dacht er wel meer zijn die dit kunnen maar dat valt even tegen. Dat wordt nog even verder zoeken
Helaas staat de 416play er helemaal niet tussen en dat is nou net de nas die bovenaan mijn lijstje staat.
Waarom wil je transcoden? Ik doe alles wat jij wil met een DS414 zonder Plex. Stream zelfs via draadloos netwerk zonder problemen HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Als DS video ook prima werkt in mijn situatie zie ik ook weinig reden denk ik om Plex te gebruiken. Zolang ik alle video's die op de nas staan in welk formaat dan ook direct op mijn tv kan bekijken is het goed. Als DS video dat ook kan dan is DS video ook goed :)

Ik noem transcoden, omdat ik video's heb in MTS (sony videocamera) formaat die ik direct op de tv wil afspelen. Nu slikt de tv geen MTS. Ik moet ze dus eerst allemaal handmatig om gaan zetten en vervolgens op een externe usb of hdd zetten of de NAS doet dat voor mij als ik ze wil bekijken. Ik prefereer de laatste optie :)

Als de 414 dat al aankan, dan lijkt mij dat de 414play daar helemaal geen problemen mee heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Frank!in op 13-02-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Frank!in schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:15:
Als DS video ook prima werkt in mijn situatie zie ik ook weinig reden denk ik om Plex te gebruiken. Zolang ik alle video's die op de nas staan in welk formaat dan ook direct op mijn tv kan bekijken is het goed. Als DS video dat ook kan dan is DS video ook goed :)

Ik noem transcoden, omdat ik video's heb in MTS (sony videocamera) formaat die ik direct op de tv wil afspelen. Nu slikt de tv geen MTS. Ik moet ze dus eerst allemaal handmatig om gaan zetten en vervolgens op een externe usb of hdd zetten of de NAS doet dat voor mij als ik ze wil bekijken. Ik prefereer de laatste optie :)

Als de 414 dat al aankan, dan lijkt mij dat de 414play daar helemaal geen problemen mee heeft?
Ik weet niet of MTS wordt geslikt door DS Video. Ik zet sowieso altijd alles om naar MKV om geen gelazer te hebben. Ik gebruik Make MKV. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Probleem kan wel zijn dat Synology geen dts ondersteunt, wat soms wel problemen geeft met de audio playback. Al denk ik wel dat er een manier bestaat dit toe te voegen op je synology.
Pagina: 1