[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De ARM gebaseerde modellen zijn niet zo mega snel in dat soort taken inverhouding. Dat zie je b.v. ook met foto's omzetten.

Ik max mijn 300Mbit verbinding op mijn DS1815+ ( ~34MB/s) met een vrij beperkt CPU gebruik (20-25%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50
Tortelli schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:12:
Ik max mijn 300Mbit verbinding op mijn DS1815+ ( ~34MB/s) met een vrij beperkt CPU gebruik (20-25%).
De oudere DS1x12+ modellen doen dat ook zonder issues (iets hogere CPU load dat wel).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
DukeBox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:53:
[...]

De oudere DS1x12+ modellen doen dat ook zonder issues (iets hogere CPU load dat wel).
De DS1x12+ zijn dual cores dus logisch dat ze bij downloaden al snel richting de 50% schieten.

Die 25% load van Tortelli is niet omdat omdat er maar 25% van de CPU kracht gevraagd wordt, maar simpelweg omdat er maar 1 van de 4 cores aangesproken kan worden.
En als je die maximaal belast kom je op ~25% uit. ;)

@Tortelli hieronder:
Wat eigenlijk bedoelde te zeggen was dat je niet boven de 25% CPU load uit kunt komen, omdat dit proces maar 1 core kan aanspreken. (Voor zover ik weet. Ik gebruik het niet namelijk)

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 16-02-2017 10:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
SmiGueL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Wat is je CPU en HDD gebruik voordat je de test start?
Want als hij net geïnstalleerd is, en bijvoorbeeld alle foto's aan het indexeren is, dan is het vrij normaal.
Gewoon even een dag/nachtje wachten tot hij klaar is en dan opnieuw testen. :)
Dit is in rust, niks aan het doen. Het volume gebruik schiet gelijk naar 100% als ik hem start.

• Tortelli

Tortelli

Laatste 2 weken al 3x een issue gehad met ddns op mijn Symology.me adres. Meer mensen last van?.

Krijg dit op de mail:
Het systeem kon het externe IP-adres xxxxxxc niet registreren naar xxxxx.synology.me in de DDNS-server Synology
SmiGueL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:29:
[...]

De DS1x12+ zijn dual cores dus logisch dat ze bij downloaden al snel richting de 50% schieten.

Die 25% load van Tortelli is niet omdat omdat er maar 25% van de CPU kracht gevraagd wordt, maar simpelweg omdat er maar 1 van de 4 cores aangesproken kan worden.
En als je die maximaal belast kom je op ~25% uit. ;)
Kortom meer dan ~300Mbit zul je niet halen in download station?.

• DukeBox
Tortelli schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:56:
Jawel hoor, met gemak trek ik 112MB/s ~ 1Gbit

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Tortelli schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:56:
Laatste 2 weken al 3x een issue gehad met ddns op mijn Symology.me adres. Meer mensen last van?.

Krijg dit op de mail:
Het systeem kon het externe IP-adres xxxxxxc niet registreren naar xxxxx.synology.me in de DDNS-server Synology

[...]

Ik heb ook weer last van de ddns van Synology. Meerdere mailtjes dat de verbinding verbroken is en daarna weer wordt opgestart. Verder niet heel irritant want het meeste doe ik toch met IP ipv ddns maar soms wel lastig.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08
Is al een jaren een "probleem". Ik ben zelf op zoek gegaan naar een ddns vervanger.. Tijdje no-ip gebruikt en die werkt zeer goed. Alleen ik vond het vervelend dat ik elke 30 dagen weer moest aangeven dat ik het nog gebruikte... Toen een domeintje aangeschaft voor een paar euro per jaar en niet toevallig bij diegene die ook door synology wordt ondersteunt (STRATO).. Mijn nas geeft dus ip wijziging direct door aan strato.. Werkt super.

Ik teken nergens meer voor

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Ik host mijn dns bij cloudns.net, voor max 3 domeinen gratis. Die bieden ook een wget commando aan om ddns te doen en dat trap ik elke 3 uur af middels de taskscheduler op mijn DS412+. Ook een synology.me adres, maar die is nu even brak kennelijk...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Tortelli

Tortelli

DukeBox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Jawel hoor, met gemak trek ik 112MB/s ~ 1Gbit
Gewoon uit intresse, met welke NAS?

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
elsinga schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:57:
Ik host mijn dns bij cloudns.net, voor max 3 domeinen gratis. Die bieden ook een wget commando aan om ddns te doen en dat trap ik elke 3 uur af middels de taskscheduler op mijn DS412+. Ook een synology.me adres, maar die is nu even brak kennelijk...
Hoe zijn je ervaringen met hun en biedt dit voordelen tov de huidige Synology DDNS die af en toe toch wat blijft haperen?

¯\_(ツ)_/¯

• SmiGueL
Moby schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:38:
Ik heb ook weer last van de ddns van Synology. Meerdere mailtjes dat de verbinding verbroken is en daarna weer wordt opgestart. Verder niet heel irritant want het meeste doe ik toch met IP ipv ddns maar soms wel lastig.
Ik krijg die melding ook heel af en toe, maar die heeft niet echt invloed op de service zelf.
Het domein zelf blijft altijd prima werken, ook al kan hij het IP adres niet updaten.

De reden dat hij vaak wil updaten is volgens mij gewoon zodat een gewijzigd IP adres z.s.m. doorgegeven wordt, maar als je NAS een paar dagen uit heeft gestaan ben je het domein echt niet kwijt hoor.
Volgens mij pas als je hem maanden (minstens weken) niet update. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 16-02-2017 17:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• DukeBox
Tortelli schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:20:
Gewoon uit intresse, met welke NAS?
Met een DS1812+

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2017 15:45 ]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met hun en biedt dit voordelen tov de huidige Synology DDNS die af en toe toch wat blijft haperen?
Ik heb een account bij dynu.com. Gratis, 2 domeinen geregistreerd. Eenmaal ingesteld, geen omkijken meer naar.

• Tortelli

Tortelli

Met met usenet dan?. Dat verbaasd me in positieve zin!.

• DukeBox
Tortelli schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:01:
Met met usenet dan?. Dat verbaasd me in positieve zin!.
Ik haal dat met torrents, gebruik geen usenet.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Het werkt gewoon en zonder kosten. Je kunt zo ongeveer alles instellen wat je wilt (IPv4, IPv6, CNAME, ALIAS, TXT) en dus per record een handmatige ddns doen (die ik in mijn DS412+ heb geautomatiseerd om de 3 uur). Verschil met een echte ddns provider/client is dat die meestal zelf merkt dat het externe IP adres is verandert en dan direct het nieuwe adres pusht en dit niet. Voordeel van Cloudns is dat IPv6 gewoon netjes werkt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 11:50
Hoi, ik heb m'n 216+ alleen op bepaalde tijden aanstaan.
Via docker heb ik spotweb en nzbget draaien icm een mysql container.

Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat na het booten van het nas, spotweb niet beschikbaar is.
Het lijkt erop dat de volgorde van het opstarten van de containers soms anders is en dat spotweb dan te vroeg is gestart.

Is het mogelijk om de volgorde van containers opstarten te bepalen of kun je containers aan elkaar linken zodat ze van elkaar afhankelijk zijn?

DSM 6.0.2
Docker 1.11.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
In principe met docker-compose of wait-for-it.

https://docs.docker.com/compose/startup-order/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:20
iemand bekend met een Strato domein? ik krijg netjes een certificaat van lets encrypt echter kan ik met geen mogelijkheid een alternatieve naam toevoegen, gebruik ik de DNS van synology dan werkt hij direct, heel maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
virtua69 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:35:
..echter kan ik met geen mogelijkheid een alternatieve naam toevoegen..
Hoe vraag je je cert. aan ? Via de CLI gewoon -D domein1 -D domein2 etc,,
Maaruh,, wat heeft dit met synology te maken ?

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 17-02-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
DukeBox schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Hoe vraag je je cert. aan ? Via de CLI gewoon -D domein1 -D domein2 etc,,
Maaruh,, wat heeft dit met synology te maken ?
certificaat vraag je aan bij beveiliging in synology dsm6 via lets encrypt, heeft te maken met subdomeins voor addons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er ergens een overzicht waar je kunt zien bij welke modellen je het geheugen kunt upgraden? Bij de DS215j kan dit niet volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:57:
Is er ergens een overzicht waar je kunt zien bij welke modellen je het geheugen kunt upgraden? Bij de DS215j kan dit niet volgens mij?
J modellen zowiezo niet, "officieel" enkel een select aantal + modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

En de modellen waarbij je wel het geheugen kunt upgraden. Stel je gebruikt de Synology voor voornamelijk:
- Streaming van Films/Series via Kodi, Plex en DS Video
- Torrents
- VPN
Ga je dan veel verschil merken wanneer je bijvoorbeeld van 1GB gaat naar 2GB? En 4GB? Of is het verschil tussen 2GB en 4GB niet echt meer merkbaar?
(Ik weet niet of je dit zo makkelijk kunt zeggen voor verschillende modellen in het algemeen. Ik was nu aan het kijken naar een DS411 +II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv laat via DS Video streamen DLNA helaas geen subs zien. Werkt dit via Chromecast wel en geeft Chromecast DTS door? Er loopt namelijk een optische kabel van mijn tv naar reciever. Misschien niet helemaal een Synology vraag maar neem aan dat er hier wel gebruikers zitten van DS Video icm Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:08:
En de modellen waarbij je wel het geheugen kunt upgraden. Stel je gebruikt de Synology voor voornamelijk:
- Torrents
- VPN
Ga je dan veel verschil merken wanneer je bijvoorbeeld van 1GB gaat naar 2GB? En 4GB? Of is het verschil tussen 2GB en 4GB niet echt meer merkbaar?
(Ik weet niet of je dit zo makkelijk kunt zeggen voor verschillende modellen in het algemeen. Ik was nu aan het kijken naar een DS411 +II)
Mijn ervaring is dat je tegenwoordig wel graag min. 2GB wilt hebben.
alles daarboven is voor normaal gebruik overkill.

Echter ik maak geen gebruik van download station..

Bij div. klanten draait o.a Antivirus op schema en scant de boel af, dit vraag wat meer geheugen en daarbij is 2GB wenselijk.
Als je kijkt naar de huidige + modellen zit er ook overal 2GB standaard in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:09:
Mijn tv laat via DS Video streamen DLNA helaas geen subs zien. Werkt dit via Chromecast wel en geeft Chromecast DTS door? Er loopt namelijk een optische kabel van mijn tv naar reciever. Misschien niet helemaal een Synology vraag maar neem aan dat er hier wel gebruikers zitten van DS Video icm Chromecast.
Volgens hier ondersteund Chromecast geen DTS:
https://forums.plex.tv/di...sound-dts-with-chromecast
En een reactie van IJsbreker in deze review: productreview: Google Chromecast (2015) Zwart review door Madshark
Chromecast 1 en 2 ondersteunen alleen Dolby Digital Plus. Het is min of meer backwards compatible met Dolby Digital. Dit werkt alleen als je Surroundset of versterker HDMI ondersteund. Er zijn maar weinig TV's die Dolby Digital doorgeven via SPDIF naar je versterker. Ook al heb je dit voor elkaar is het nog de vraag of dit werkt met de Chromecast. Dolby Digital werkt met de Chromecast op basis van autodetectie. Ik heb namelijk geen instellingen gevonden met bijvoorbeeld Netflix waarmee je dit handmatig in kan stellen. Zoals bijvoorbeeld Pass Through. Dan ben je het beste af met een Roku stick of een andere XMBC compatible apparaat waar dat wel allemaal valt in te stellen.

Heb je een film/serie in DTS en je wil deze afspelen via Plex zal je eerst deze moeten omzetten naar AC3 5.1.
Via DS Video (android naar Chromecast) kan ik trouwens wel ondertiteling downloaden in de app zelf. Ik meen ook kiezen wanneer deze erbij staat op je nas, maar dat weet ik niet zeker. En ik weet niet of deze dan in de film zelf moet zitten of als losse file in dezelfde map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Volgens hier ondersteund Chromecast geen DTS:
https://forums.plex.tv/di...sound-dts-with-chromecast
En een reactie van IJsbreker in deze review: productreview: Google Chromecast (2015) Zwart review door Madshark

[...]

Via DS Video (android naar Chromecast) kan ik trouwens wel ondertiteling downloaden in de app zelf. Ik meen ook kiezen wanneer deze erbij staat op je nas, maar dat weet ik niet zeker. En ik weet niet of deze dan in de film zelf moet zitten of als losse file in dezelfde map.
Tnkx. Gaat Chromecast het dus ook niet worden. Geen DTS. :X

Ondertitels zie ik wel als ik afspeel op bijvoorbeeld telefoon maar SRT files worden niet ondersteund door DLNA via televisie. Toch wel heel jammer dat je met DS Video een mooie bibliotheek hebt maar er op een Pana niets aan hebt.

Wordt weer verder zoeken naar een betaalbare oplossing en anders maar zoeken in DS Video en afspelen via de mediaspeler van tv. Dan heb ik wel subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:32:
[...]

Tnkx. Gaat Chromecast het dus ook niet worden. Geen DTS. :X

Ondertitels zie ik wel als ik afspeel op bijvoorbeeld telefoon maar SRT files worden niet ondersteund door DLNA via televisie. Toch wel heel jammer dat je met DS Video een mooie bibliotheek hebt maar er op een Pana niets aan hebt.

Wordt weer verder zoeken naar een betaalbare oplossing en anders maar zoeken in DS Video en afspelen via de mediaspeler van tv. Dan heb ik wel subs.
Kun je geen Plex gebruiken op je tv? Ik vermoed dat het dan wel zal werken? Ik kan het niet voor je testen omdat ik Plex niet werkend krijg op de DS215j }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Kun je geen Plex gebruiken op je tv? Ik vermoed dat het dan wel zal werken? Ik kan het niet voor je testen omdat ik Plex niet werkend krijg op de DS215j }:O
Er zit geen Plex app op mijn Pana. Ik heb toevallig gisteren Plex op de DS414 geinstalleerd en dan krijg ik weer een melding dat decoderen niet kan. Zal wel te maken hebben met de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil dus een 2e Synology gaan plaatsen als backup voor de huidige (in een ander huis). Ik ga er vanuit dat je normaal gesproken puur een backup schrijft naar de 2e synology en dat je eventuele aanpassingen dus maakt op de main Synology. Maar kun het ook zo instellen dat je op beide locaties aanpassingen kunt maken?
Dan kun je op de 2e locatie makkelijker en sneller in je NAS dan eerst via internet te moeten verbinden met de main NAS op de andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De backup nas zal toch ook een volledig operationele nas zijn? Het is in ieder geval raadzaam om naast je backup ook je restore goed te testen.

Edit: wat bedoel je met aanpassingen? Volgens mij begrijp ik je vraag niet.

Als je een 2 weg sync van files bedoelt dan is dat volgens mij niet mogelijk met een Synology oplossing. Dat is overigens ook iets anders dan een backup.

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 18-02-2017 17:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja hij moet eigenlijk als backup dienen maar de situatie is als volgt:
Op locatie A staat een nas (nas1) waar zowel locatie A als B gebruik van maken. Voor de zekerheid wil ik op locatie B een backup hebben (nas2) van de nas1 op A.
Maar omdat B en nas2 in hetzelfde netwerk zitten zou het handig zijn wanneer je gewoon direct de bestanden hierop kunt aanpassen.

(ik hoop dat het zo iets duidelijker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

pietje63

RTFM

@Ik_ben_Mark3
Dat kan met Cloud sync, maar dan heb je geen backup. Sync is namelijk geen backup (ransomware beïnvloed dan namelijk direct je backup). Je kunt wel en en doen (of voor bepaalde folders)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Cloud Sync doet ook 2 weg synchronisatie?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Je kunt het beter via cloud station oplossen.
Die heeft een sync functie naar een tweede nas.
Het is niet bedoelt zoals jij het wilt maar ik vermoed dat het wel mogelijk is om terug te syncn. Zit wel een risico aan qua dat dezelfde file tegelijk wordt geedit dat je verschillende versies krijgt. Zou daar als ik jou was op verder googelen

https://www.synology.com/...ckages/CloudStationClient

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 19-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Blijf gewoon op 1 NAS werken en die andere als backup gebruiken. Dit is echt vragen om ellende als je op 2 locaties aan dezelfde bestanden gaat zitten. Dan heb je ook een echte backup voor als er mallware/virus/of iemand gewoonweg op delete drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met backuppen naar Amazon Drive (eindelijk :+ ). Ik snap alleen niet wat nu precies Backup rotatie inhoudt met Hyper Backup?

Herkent Hyper Backup wijzingen op de NAS automatisch en voert hij deze dan ook automatisch door? Ik ben voornemens iedere zondag nacht een update op de backup te draaien.

Ik heb overigens heel wat data te uploaden. Maak ik dan gewoon een backuptaak aan en selecteer dan eerst bijvoorbeeld photo en ga die uploaden? Kan ik dan in een later stadium een map aan dezelfde taak toevoegen en die dan weer uploaden of moet ik dan een nieuwe taak maken?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij rotatie worden dan een N aantal versies bewaard. Je kunt nog aangeven op welke manier je wilt roteren.

Aanspraken in files worden automatisch gedetecteerd.

Je kunt achteraf nog mappen toevoegen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:48:
Bij rotatie worden dan een N aantal versies bewaard. Je kunt nog aangeven op welke manier je wilt roteren.

Aanspraken in files worden automatisch gedetecteerd.

Je kunt achteraf nog mappen toevoegen.
Tnkx! Als ik mappen toevoeg kan ik dan bij terugzetten van een backup dan ook 1 map kiezen of zet hij dan de totale backup terug van alle mappen die op termijn mijn backup omvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mappen structuur. Je kunt dus een map restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:08:
- Torrents
- VPN
Grote kans dat je het niet echt gaat merken met dit soort gebruik vanaf 1GB. Toch heeft meer geheugen nut omdat het als buffer en cache Ingezet wordt.
Ik heb bijvr een vrij idle nas gehad maar toch zat het geheugen continue vol met cache rond de zes a zeven GB van de 8. Bij mij werd het nut van een SSD cache een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:20:
Mappen structuur. Je kunt dus een map restoren.
Top! Dan gaan we beginnen met uploaden van zo'n 8 TB. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:47:
[...]

En Plex er weer af. Nul toegevoegde waarde. Kon ook niet casten vanuit Plex naar mijn Pana tv. DS Video doet dat probleemloos, maar alleen zonder de ondertitels. Waarom krijgen ze dat niet gefixt? Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:35:
[...]

En Plex er weer af. Nul toegevoegde waarde. Kon ook niet casten vanuit Plex naar mijn Pana tv. DS Video doet dat probleemloos, maar alleen zonder de ondertitels. Waarom krijgen ze dat niet gefixt? Zo jammer.
Ligt niet aan Synology/DS Video maar aan het protocol DNLA.
Koop een Chromecast voor je TV, dan heb je wel ondertitels met DS Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xippie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Ligt niet aan Synology/DS Video maar aan het protocol DNLA.
Koop een Chromecast voor je TV, dan heb je wel ondertitels met DS Video.
Maar weer geen DTS wat optisch vanuit mijn tv naar receiver wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:52:
[...]

Maar weer geen DTS wat optisch vanuit mijn tv naar receiver wordt doorgegeven.
Een NVIDIA Shield Console kan alles wat jij wilt, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Ik hoop dat je glasvezel hebt :P

[ Voor 25% gewijzigd door xippie op 19-02-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xippie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Een NVIDIA Shield Console kan alles wat jij wilt, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Hoe doen andere dat dan met films met DTS en een Chromecast? Bijna iedere film in surround is in DTS. Chromecast prijs wil ik wel doen en anders is het gewoon met de mediaplayer van de tv naar de NAS en spelen maar. Ga geen vermogen uit geven om DS Video te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:32:
[...]
Serieus? 8TB? Heb je een hele snelle internetverbinding?

En zal Amazon daar werkelijk geen probleem mee hebben? Ik heb zelf ook unlimited drive en zo'n 9TB aan films en zo, vandaar mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Hoe doen andere dat dan met films met DTS en een Chromecast? Bijna iedere film in surround is in DTS. Chromecast prijs wil ik wel doen en anders is het gewoon met de mediaplayer van de tv naar de NAS en spelen maar. Ga geen vermogen uit geven om DS Video te gebruiken.
Er zijn 3rd party packages voor synology om DTS te transcoden naar een Dolby Surround. Heb het nooit echt goed werkend gekregen. Ik gebruik een rpi2 met osmc, videos selecteer ik in dsvideo op mijn telefoon. Ik kan de rpi kiezen als target net als de chromecast. Dan heb je gewoon DTS en het originele formaat video. Alleen H265 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Ik gebruik voor bijna alles de Chromecast icm DS Video, maar voor die speciale films die ik in DTS wil horen heb ik nog een wat oudere [Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition waarmee ik alles kan afspelen behalve x265 gecodeerde mkv's.

[ Voor 5% gewijzigd door xippie op 19-02-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY_DUDE schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:10:
[...]

Er zijn 3rd party packages voor synology om DTS te transcoden naar een Dolby Surround. Heb het nooit echt goed werkend gekregen. Ik gebruik een rpi2 met osmc, videos selecteer ik in dsvideo op mijn telefoon. Ik kan de rpi kiezen als target net als de chromecast. Dan heb je gewoon DTS en het originele formaat video. Alleen H265 werkt niet.
Als de Chromecast het DTS signaal maar doorgeeft. Hij hoeft het niet te transcoden of afspelen op mijn TV. Zal er eens gewoon een bestellen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:49:
[...]

Als de Chromecast het DTS signaal maar doorgeeft. Hij hoeft het niet te transcoden of afspelen op mijn TV. Zal er eens gewoon een bestellen en proberen.
Chromecast geeft geen DTS door, gaat niet werken. Maar het is leuk om even met de chromecast te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:08:
[...]

En zal Amazon daar werkelijk geen probleem mee hebben? Ik heb zelf ook unlimited drive en zo'n 9TB aan films en zo, vandaar mijn vragen.
Ik ga het gewoon in partjes uploaden, gedurende de nacht. Eerst de foto's en persoonlijke bestanden. Daarna mijn muziek (nee Spotify is geen optie) en dan de films.

Unlimited is toch unlimited? Ziggo kabel met 150 / 15 Mbit/s. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:49:
[...]

De Chromecast kan er niet mee overweg, maar zo'n Chromecast heeft ook heel veel andere leuke mogelijkheden. Zie Chromecast apps , dus voor bijna iedereen is het geen weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY_DUDE schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:52:
[...]

Chromecast geeft geen DTS door, gaat niet werken. Maar het is leuk om even met de chromecast te spelen.
Wat een onding dan. Dan doet hij niets meer dan mijn smart tv. Dat hij geen HD geluid geeft ok, maar DTS. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien handig om encryptie aan te zetten als je films ed gaat uploaden.

Lees de voorwaarden van abandon drive maar eens. Sowieso wel handig om encryptie aan te zetten...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Wat een onding dan. Dan doet hij niets meer dan mijn smart tv. Dat hij geen HD geluid geeft ok, maar DTS. 8)7
Bijna geen enkele TV stuurt vanuit HDMI-in DTS/AC3 geluid door via SPDIF, dus waarom inbouwen?
Bij al mijn externe boxen (SAT ontvanger, WD TV Live en TV ontvanger) die ik aansluit heb ik kabels lopen vanuit die box naar mijn versterker voor surround geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xippie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Bijna geen enkele TV stuurt vanuit HDMI-in DTS/AC3 geluid door via SPDIF, dus waarom inbouwen?
Bij al mijn externe boxen (SAT ontvanger, WD TV Live en TV ontvanger) die ik aansluit heb ik kabels lopen vanuit die box naar mijn versterker voor surround geluid.
Werkt een WD Live ook met DS Video? Die heb ik nog ergens liggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:04:
Misschien handig om encryptie aan te zetten als je films ed gaat uploaden.

Lees de voorwaarden van abandon drive maar eens. Sowieso wel handig om encryptie aan te zetten...
Gedaan. Heb juist vanwege privacy een NAS. Cloud wil ik puur voor backup gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Sangroid schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Je hebt een snelle internet verbinding alleen nodig als je geen geduld hebt. En verder hebik voor een klant ongeveer 110TB geupload in Amazon (glacier). Uploaden is geen enkel probleem en zolang je dokt mag je downloaden :+

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Werkt een WD Live ook met DS Video? Die heb ik nog ergens liggen namelijk.
In DS Video zie ik hem wel staan, maar ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd omdat ik de Chromecast overwegend gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

JackBol schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:47:
[...]

Je hebt een snelle internet verbinding alleen nodig als je geen geduld hebt. En verder hebik voor een klant ongeveer 110TB geupload in Amazon (glacier). Uploaden is geen enkel probleem en zolang je dokt mag je downloaden :+
110TB zal wel even geduurd hebben lijkt me? :D,
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:53:
[...]

Ik ga het gewoon in partjes uploaden, gedurende de nacht. Eerst de foto's en persoonlijke bestanden. Daarna mijn muziek (nee Spotify is geen optie) en dan de films.

Unlimited is toch unlimited? Ziggo kabel met 150 / 15 Mbit/s. We gaan het zien.
Ik heb zo'n 4TB in Amazon drive staan nu, Kan zo'n 18 uur per dag uploaden zonder dat ik er zelf last van heb; vanaf 00:00 - 18:00 ben ik sowieso niet thuis door de weeks. Haal gemiddeld zo'n 2,5MB/s upload; 2.5*60*60*18 = 160GB per dag. Bij jou zal dat grofweg op de helft liggen.

Uploadsnelheid wisselt wat in de praktijk, je haalt max snelheid, maar soms valt de snelheid wat terug. Gemiddeld kom ik ergens tussen de 2,5 - 3MB/s uit.

Zou compressie voor je backups wel uitschakelen, kost veel CPU resources en levert in de meeste gevallen niets op, zeker omdat het ruimte gebruik bij Amazon toch geen issue is verder.

[ Voor 64% gewijzigd door Tortelli op 19-02-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heeft iemand hier een Ardunio (nano) aan z'n Synology hangen? Ik heb een driver pack geinstalleerd en deze lijkt nu herkend te worden:
[347786.889245] usb 3-2: new full-speed USB device number 6 using etxhci_hcd-150603d1
[347786.931259] Got empty serial number. Generate serial number from product.
[347786.940358] ch341 3-2:1.0: ch341-uart converter detected
[347786.962352] usb 3-2: ch341-uart converter now attached to ttyUSB0
(uit dmesg)

Echter lijk ik op geen enkele manier voor elkaar te krijgen om te communiceren met de Arduino (bijv simpele PING > PONG) om te kijken of ie t doet. Iemand die me op weg kan helpen? Ik heb een DS716+II overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tortelli schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:59:
Zou compressie voor je backups wel uitschakelen, kost veel CPU resources en levert in de meeste gevallen niets op, zeker omdat het ruimte gebruik bij Amazon toch geen issue is verder.
Als je privacy niets waard is zou ik het uitzetten...
http://www.zdnet.com/arti...y-on-amazons-cloud-drive/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
De compressie kan uit (helemaal bij media!), niet de encryptie. :+

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 19-02-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Oeps foutje. Excuses. 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

SmiGueL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:06:
[...]

De compressie kan uit (helemaal bij media!), niet de encryptie. :+
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Laatst online: 12-09 16:42
HEY_DUDE schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:10:
[...]

Zojuist ffmpeg van https://synocommunity.com/ geïnstalleerd (op een DS216play), waar ik voorheen de melding kreeg in DS Video dat DTS niet ondersteund wordt speelt het nu prima af op mijn Chromecast 2, inclusief ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royduin schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Zojuist ffmpeg van https://synocommunity.com/ geïnstalleerd (op een DS216play), waar ik voorheen de melding kreeg in DS Video dat DTS niet ondersteund wordt speelt het nu prima af op mijn Chromecast 2, inclusief ondertiteling.
In surround of downmix naar stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Sinds een aantal dagen start geen enkel film/video bestand meer vanaf mijn plex server die op een HP proliant draait.

Ik krijg de volgende melding:

Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden.

Dit op alle apparaten waarop ik wil afspelen. Ik heb het vermoeden dat ik een instelling fout heb gezet, maar welke... :?

Heb me rot gezocht op allerlei fora maar ik kom er niet uit.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:38:
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Sinds een aantal dagen start geen enkel film/video bestand meer vanaf mijn plex server die op een HP proliant draait.

Ik krijg de volgende melding:

Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden.

Dit op alle apparaten waarop ik wil afspelen. Ik heb het vermoeden dat ik een instelling fout heb gezet, maar welke... :?

Heb me rot gezocht op allerlei fora maar ik kom er niet uit.

Iemand een suggestie?
Misschien in [Ervaringen] Plex - Deel 3 de vraag stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Er werden net 12 packages geupdate. Een daarvan is filestation. Ik heb nu versie 1,0,0-0043 op DSM 6,1 Beta

In filestation zie ik nu de gedeelde mappen niet meer. Je krijgt meteen een melding dat er geen gedeelde map beschikbaar is. In configuratiescherm /: gedeelde map zijn ze aanwezig, rechten staan goed.

Vanaf een andere computer zijn de shares ook gewoon benaderbaar. Plex bijvoorbeeld ziet de mappen.

Herstarten heeft niet geholpen.

Edit 1
Ik zie dat er een nieuwere DSM is https://usdl.synology.com/download/DSM/release/6.1/15047/ we gaan eerst maar eens updaten
Edit 2
Shares zijn weer zichtbaar in filestation. Heb nu build 15047. Ter lering en vermaek zullen we maar zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door winwiz op 21-02-2017 11:03 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ook maar even geupdate; 15047 is de release van 6.1, geen RC of beta meer. Hij stond nog niet in mijn updates op de syno, dus maar even handmatig gedaan. Alles werkt nog naar behoren inclusief alle packages.

Nu nog eens kijken of ik genoeg ruimte kan vrijmaken zodat mijn SHR1 naar SHR2 geconverteerd kan worden. Voel ik me toch wat lekkerder bij met 8 schijven. Was helaas geen optie tijdens de setup omdat ik met data moest schuiven.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het is inderdaad de release versie van 6,1 vreemd dat we geen notificatie kregen....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Hij is pas vandaag geplaatst, dus we zijn er waarschijnlijk gewoon erg vroeg bij. :)

Vraag: als ik bestaande shares wil verplaatsen naar een ander volume, hoe doe ik dat het beste om problemen te voorkomen? Met name zaken als "homes" lijkt me potentieel vragen om ellende.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Ik heb zojuist File Station geupdated naar versie 1.0.0-0043 en nu zijn mijn Shared Folders niet meer zichtbaar in File Station. In het Control Panel onder Shared Folders zijn ze nog wel zichtbaar.

Aan de permissions is niks veranderd. Ik draai nog de beta van versie 6.1
Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door -MVR- op 21-02-2017 12:00 ]

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
winwiz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:56:
Het is inderdaad de release versie van 6,1 vreemd dat we geen notificatie kregen....
nog geen update te zien hier, maar komt vanzelf, ik heb geen haast.
Eerst maar ff kijken of hij stabiel is voor ik hem installeer.
-MVR- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:58:
Ik heb zojuist File Station geupdated naar versie 1.0.0-0043 en nu zijn mijn Shared Folders niet meer zichtbaar in File Station. In het Control Panel onder Shared Folders zijn ze nog wel zichtbaar.

Wat staat er een paar posts boven je?
winwiz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:06:
Er werden net 12 packages geupdate. Een daarvan is filestation. Ik heb nu versie 1,0,0-0043 op DSM 6,1 Beta

In filestation zie ik nu de gedeelde mappen niet meer. Je krijgt meteen een melding dat er geen gedeelde map beschikbaar is. In configuratiescherm /: gedeelde map zijn ze aanwezig, rechten staan goed.

Vanaf een andere computer zijn de shares ook gewoon benaderbaar. Plex bijvoorbeeld ziet de mappen.

Herstarten heeft niet geholpen.

Edit 1
Ik zie dat er een nieuwere DSM is https://usdl.synology.com/download/DSM/release/6.1/15047/ we gaan eerst maar eens updaten
Edit 2
Shares zijn weer zichtbaar in filestation. Heb nu build 15047. Ter lering en vermaek zullen we maar zeggen.

[ Voor 66% gewijzigd door Arjant2 op 21-02-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
-MVR- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:58:

Kijk eens iets boven je bericht .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
winwiz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:14:
[...]

Kijk eens iets boven je bericht .......
Te snel gelezen en die gemist.
Thanks.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Kan je enkel de Axis Door Controller gebruiken op de Surveillance Station? Ik zou hem misschien later willen integreren met een badgesysteem voor de deuren maar we weten nog niet op welk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Wat is een betrouwbare Dynamic DNS provider? Zit nu bij Dyn en nooit een probleem mee gehad, maar met een kostenplaatje van inmiddels $50/jaar begint het wel een beetje duur te worden. Zit nu te kijken naar ChangeIP en Dynu. Beiden lijken vergelijkbaar, werken samen met Synology en kosten evenveel (9.95) - gratis is geen alternatief ivm meerdere domeinen en hele ritsen hostnamen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
winwiz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:56:
Je kunt eventueel handmatig downloaden en installeren.

Ik dacht ik probeer het eerst eens op mijn VirtualDSM maar die vlieger gaat helaas niet op: ;(

The current Virtual DSM Manager version on the host is not compatible with the new Virtual DSM version. Please upgrade Virtual DSM Manager on the host first.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wellicht een domme vraag :') Maar als je de twee-staps verificatie aanzet, is dat dan alleen voor externe toegang? Of ook voor bijvoorbeeld KODI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Je kunt eventueel handmatig downloaden en installeren.

Ik dacht ik probeer het eerst eens op mijn VirtualDSM maar die vlieger gaat helaas niet op: ;(

The current Virtual DSM Manager version on the host is not compatible with the new Virtual DSM version. Please upgrade Virtual DSM Manager on the host first.
Volgens mij los je dit probleem op met Docker DSM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Volgens mij los je dit probleem op met Docker DSM..
Ik dacht ik update dan ook maar Virtual DSM maar die package is nergens meer te vinden?
https://www.synology.com/en-global/support/download/DS415+

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Ik dacht ik update dan ook maar Virtual DSM maar die package is nergens meer te vinden?
https://www.synology.com/en-global/support/download/DS415+
Hij is op DSM6.1RC nog beschikbaar, wel met status "beta".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:42
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:25:
Wellicht een domme vraag :') Maar als je de twee-staps verificatie aanzet, is dat dan alleen voor externe toegang? Of ook voor bijvoorbeeld KODI?
De 2FA is alleen voor de DSM webpagina en voor de user waar jij het voor ingesteld hebt (admin accounts waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
afterburn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:58:
Wat is een betrouwbare Dynamic DNS provider? Zit nu bij Dyn en nooit een probleem mee gehad, maar met een kostenplaatje van inmiddels $50/jaar begint het wel een beetje duur te worden. Zit nu te kijken naar ChangeIP en Dynu. Beiden lijken vergelijkbaar, werken samen met Synology en kosten evenveel (9.95) - gratis is geen alternatief ivm meerdere domeinen en hele ritsen hostnamen.
Waarom gebruik je niet de ingebouwde gratis Synology DDNS service ? :P 8)7
Of heb ik even wat gemist ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Niet echt 100% betrouwbaar.... hij lag er van de week uit.

Prima voor thuis gebruik maar waarschijnlijk niet met zoveel domeinen.

[ Voor 38% gewijzigd door Quakie op 21-02-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand rsync via hyperbackup aan de praat? Ik moet met spoed een hidrive backup instellen, maar krijg de melding bij het instellen van een rsync via hyperbackup dat er geen backup module beschikbaar is.

En dat allemaal vanwege
HiDrive Backup will not be supported in DSM 6.1 and above.
Zo jammer, die backup was precies wat ik zocht, alles toch veilig online en kon er met een browser toch naar toe (photo modus van hidrive). Is rsync hier een goede vervanger voor?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb DSM 6.1-15047 handmatig geīnstalleerd via de PAT file voor mijn DS415+.
Update zelf is goed gegaan maar na een reboot krijg ik de volgende foutmelding na het inloggen:

DSM kan niet normaal worden opgestart omdat er een probleem is opgetreden. Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 22-02-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Marcel_EA schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:31:
Ik heb DSM 6.1-15047 handmatig geīnstalleerd via de PAT file voor mijn DS415+.
Update zelf is goed gegaan maar na een reboot krijg ik de volgende foutmelding na het inloggen:

DSM kan niet normaal worden opgestart omdat er een probleem is opgetreden. Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam.

Iemand een idee?
Nogmaals herstarten (dit hielp bij mij de vorige keer).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
MeNTaL_TO schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Nogmaals herstarten (dit hielp bij mij de vorige keer).
Ik heb de Syno inmiddels 7x herstart.
Helaas biedt dat geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Marcel_EA schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Ik heb de Syno inmiddels 7x herstart.
Helaas biedt dat geen oplossing...
Dan is het helaas contact opnemen met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
of even een soft reset

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De DSM-update staat klaar op mijn 214+. Zijn er al ervaringen mbt third party packages? (Sickrage, SABnzbd, etc ...) Dat is de enige reden dat ik hem niet automatisch laat bijwerken. :)
MeNTaL_TO schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:58:
Heeft iemand rsync via hyperbackup aan de praat? Ik moet met spoed een hidrive backup instellen, maar krijg de melding bij het instellen van een rsync via hyperbackup dat er geen backup module beschikbaar is.

En dat allemaal vanwege
[...]

Zo jammer, die backup was precies wat ik zocht, alles toch veilig online en kon er met een browser toch naar toe (photo modus van hidrive). Is rsync hier een goede vervanger voor?
HyperBackup? Daarmee kan je ook door je backups browsen (via DSM, maar wel in een webbrowser dus).

[ Voor 63% gewijzigd door pven op 23-02-2017 07:56 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:56:
De DSM-update staat klaar op mijn 214+. Zijn er al ervaringen mbt third party packages? (Sickrage, SABnzbd, etc ...) Dat is de enige reden dat ik hem niet automatisch laat bijwerken. :)

[...]

HyperBackup? Daarmee kan je ook door je backups browsen (via DSM, maar wel in een webbrowser dus).
Maar ik wil dus niet dat soort incremental backups, ik wil een rsync hebben (zoals die backup nu werkt, dat ik bij hidrive gewoon door mijn files kan bladeren (ivm hun picture viewer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:00:
[...]

Maar ik wil dus niet dat soort incremental backups, ik wil een rsync hebben (zoals die backup nu werkt, dat ik bij hidrive gewoon door mijn files kan bladeren (ivm hun picture viewer).
Je kan met HyperBackup ook door je files bladeren (maar zonder pictureview inderdaad). Of je moet iets met CloudSync gaan doen, dat is min-of-meer met rsync te vergelijken. Ik gebruik CloudSync (en HyperBackup) om naar Amazon Cloud Drive te syncen, vanaf die website kan je dan door bv foto's heen bladeren.

Iets anders kan ik zo niet bedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 23-02-2017 08:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 101 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).