[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.462 views

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:42
Marcel_EA schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:31:
Ik heb DSM 6.1-15047 handmatig geīnstalleerd via de PAT file voor mijn DS415+.
Update zelf is goed gegaan maar na een reboot krijg ik de volgende foutmelding na het inloggen:

DSM kan niet normaal worden opgestart omdat er een probleem is opgetreden. Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam.

Iemand een idee?
Probleem is inmiddels opgelost!
Ik had een conf bestand gemaakt in "/etc/nginx/sites-enabled/" om echte IP's te laten zien ivm reverse proxy. Dit heeft maanden perfect gewerkt. Ipv interne IP's zag ik in de log files van Photo Station de echte (externe) IP's.
Blijkbaar werkt dit niet meer zo in DSM 6.1. Conf bestand verwijderd en daarna werkte het weer!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Je kan met HyperBackup ook door je files bladeren (maar zonder pictureview inderdaad). Of je moet iets met CloudSync gaan doen, dat is min-of-meer met rsync te vergelijken. Ik gebruik CloudSync (en HyperBackup) om naar Amazon Cloud Drive te syncen, vanaf die website kan je dan door bv foto's heen bladeren.

Iets anders kan ik zo niet bedenken.
Dat heb ik nu met Hidrive (backup om 3:00) en sync met Stack,
Misschien ga ik hidrive er wel uitgooien en neem ik een betaalde account bij Stack, moet alleen even kijken hoe hun backup systeem werkt.

[edit]max retentie van 20 uur, en alleen alles te restoren ipv een single file is niet wat ik zoek.
Ik heb nu het updaten van mijn nas naar nieuwe versies uitgezet, blijf wel op 6.0 tot ik uitgezocht heb hoe ik de backups die ik maak met hidrive op exact dezelfde manier kan doen met een ander backup programma.

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-02-2017 08:19 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:13:
[...]

Dat heb ik nu met Hidrive (backup om 3:00) en sync met Stack,
Misschien ga ik hidrive er wel uitgooien en neem ik een betaalde account bij Stack, moet alleen even kijken hoe hun backup systeem werkt.
Ik heb een betaald account bij Stack overwogen, maar Amazon Cloud Drive is goedkoper. Daar betaal je 60 USD per jaar (komt nog wat bij, mijn eerste rekening moet nog komen). Bij Stack ben je ook bij een betaald account beperkt in storage, bij Amazon is dat unlimited. Daarbij krijg je bij Amazon iets dat Prime Photos heet, daarmee kan je dus door je foto's bladeren.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 23-02-2017 08:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:23
afterburn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:58:
Wat is een betrouwbare Dynamic DNS provider? Zit nu bij Dyn en nooit een probleem mee gehad, maar met een kostenplaatje van inmiddels $50/jaar begint het wel een beetje duur te worden. Zit nu te kijken naar ChangeIP en Dynu. Beiden lijken vergelijkbaar, werken samen met Synology en kosten evenveel (9.95) - gratis is geen alternatief ivm meerdere domeinen en hele ritsen hostnamen.
DNS Made Easy, 10 domeinen voor $29,95 /jaar.
30 dagen gratis te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door jwjol op 23-02-2017 08:46 ]

• pven
  • Niet online
Het viel me net op dat de tijd op mijn DS twee minuten voorop loopt. Als ik naar de instellingen kijk zie ik dat ie naar time.google.com verwijst.

Kan ik op de een-of-andere manier 'sync now' doen?

Ah: die zit bij 'regional options' verstopt. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 23-02-2017 08:51 ]

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 16:42
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:39:
[...]

In surround of downmix naar stereo?
Geen idee om eerlijk te zijn, heb een 2.1 setje staan. Give it a try ;)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

pietje63

RTFM

Sinds de update naar 6.1 twee keer een vastloper gehad.

* gebruik DS File op mijn iphone
* blader naar een directory met foto's
* de eerste 2/3 previews worden geladen, daarna geen reactie meer

--
NAS gaat offline
NAS gaat automatisch weer online (gisteren na een half uur, nu aan het wachten)
NAS werkt niet naar behoren (gisteren: krijg service onbereikbaar foutmeldingen via DSM bij simpele taken als het opstarten van de resource monitor)
Na een reboot draait hij weer.
Geen LOG meldingen in DSM (heb de gedetailleerde logs niet bestudeerd)

Ik ga het in de gaten houden, maar wordt waarschijnlijk een support ticket.

[edit: zelfde als gisteren, NAS weer bereikbaar, maar bij het opstarten van de meeste apps via DSM "verbinding mislukt, controleer uw netwerkinstellingen"

[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 23-02-2017 09:07 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:15:
[...]

Ik heb een betaald account bij Stack overwogen, maar Amazon Cloud Drive is goedkoper. Daar betaal je 60 USD per jaar (komt nog wat bij, mijn eerste rekening moet nog komen). Bij Stack ben je ook bij een betaald account beperkt in storage, bij Amazon is dat unlimited. Daarbij krijg je bij Amazon iets dat Prime Photos heet, daarmee kan je dus door je foto's bladeren.
Bedankt voor de tip, ben nu een sync en een backup aan het instellen (toch onbeperkt data).
Zo heb ik toch mijn foto's zichtbaar en heb ik toch geen last van de 30 dagen retentie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

masauri

aka qwybyte

Ik wilde net over gaan op de nieuwe DSM versie 6.1 maar krijg de melding dat plex niet meer zou werken:
"De onderstaande pakketten zijn niet compatibel met de systeemupdate en worden na de update uitgeschakeld. *Plex"
Ik vermoed dat plex eerst een update moet maken voor het weer werkt?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• pven
  • Niet online
masauri schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:08:
Ik wilde net over gaan op de nieuwe DSM versie 6.1 maar krijg de melding dat plex niet meer zou werken:
"De onderstaande pakketten zijn niet compatibel met de systeemupdate en worden na de update uitgeschakeld. *Plex"
Wanneer krijg je precies die melding? (Ik durf ook nog niet te upgraden, juist door dit soort issues.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

pven schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Wanneer krijg je precies die melding? (Ik durf ook nog niet te upgraden, juist door dit soort issues.)
Na het downloaden van de nieuwe firmware en ik op "nu bijwerken" klik krijg ik de pop-up melding.
Ik kan dan wel nog annuleren natuurlijk.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:00:
[...]

Maar ik wil dus niet dat soort incremental backups, ik wil een rsync hebben (zoals die backup nu werkt, dat ik bij hidrive gewoon door mijn files kan bladeren (ivm hun picture viewer).
Je moet de "klassieke" vorm kiezen dan krijg je een backup/kloon die exact dezelfde structuur heeft als het origineel en die kun je buiten DSM om benaderen zoals je dat zelf wilt.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:44:
[...]

Je moet de "klassieke" vorm kiezen dan krijg je een backup/kloon die exact dezelfde structuur heeft als het origineel en die kun je buiten DSM om benaderen zoals je dat zelf wilt.
Welke optie is dat in hyperbackup? Is dat dan de versie zonder rententie?

Ik heb het nu opgelost door een sync van de foto's en video's te doen en dan een losse dagelijkse backup naar een backup folder (beide bij Amazon Cloud Drive).
Kan ik en de files bekijken en heb ik een retentie policy voor langere periodes dan de 30 dagen van Amazon.
Mocht het goed werken dan gaat het of een wekelijkse of maandelijkse backup worden.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
pven schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:56:
De DSM-update staat klaar op mijn 214+. Zijn er al ervaringen mbt third party packages? (Sickrage, SABnzbd, etc ...) Dat is de enige reden dat ik hem niet automatisch laat bijwerken. :)

[...]

HyperBackup? Daarmee kan je ook door je backups browsen (via DSM, maar wel in een webbrowser dus).
Al die pakketten werken gewoon bij mij.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Hier succesvol een DS716+ geupdate van laatste 6.0 naar 6.1.
VirtualDSM had een repair nodig. Daarna draait de VM nog gewoon op 6.0 dus dat werkt prima.
Docker draait ook goed na de update. Alle containers nzbget, sickbeard, mysql van linuxserver.io en spotweb draaien goed.

👉🏻 Blog 👈🏻

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 22:48
masauri schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:08:
Plex werkt bij ons prima na de upgrade (DS1512+).

Kreeg inderdaad ook de melding dat het niet compatible zou zijn, maar heb na een korte aarzeling alsnog doorgezet, aangezien Plex voor ons toch niet business-critical is ;)

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik probeer PHP 7 te installeren en 5.6 te verwijderen maar dan krijg ik de melding dat Photo Station afhankelijk is van 5.6 en dat ik Photo Station eerst moet verwijderen. Worden dan ook gelijk alle settings verwijderd bij een reinstall? Ik wil PHP7 als default en 5.6 verwijderen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Kan nog niet :) Ergens in maart komt er een update van Photo Station waarbij PHP 7 ondersteund gaat worden.

Deze info heb ik van Synology zelf overigens.

En deze vraag hoort in het [Synology] Packages topic trouwens :)

[ Voor 22% gewijzigd door mvds op 23-02-2017 13:12 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08
pietje63 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:58:
Sinds de update naar 6.1 twee keer een vastloper gehad.

* gebruik DS File op mijn iphone
* blader naar een directory met foto's
* de eerste 2/3 previews worden geladen, daarna geen reactie meer

--
NAS gaat offline
NAS gaat automatisch weer online (gisteren na een half uur, nu aan het wachten)
NAS werkt niet naar behoren (gisteren: krijg service onbereikbaar foutmeldingen via DSM bij simpele taken als het opstarten van de resource monitor)
Na een reboot draait hij weer.
Geen LOG meldingen in DSM (heb de gedetailleerde logs niet bestudeerd)

Ik ga het in de gaten houden, maar wordt waarschijnlijk een support ticket.

[edit: zelfde als gisteren, NAS weer bereikbaar, maar bij het opstarten van de meeste apps via DSM "verbinding mislukt, controleer uw netwerkinstellingen"
Welke NAS?

Soort gelijke ervaring behalve dat NAS binnen 5min weer bereikbaar was.. improper shutdown volgens log.

Dit werd erger en erger tot aan vastlopers toe. (alleen DSM herinstallatie werkte).... Drie weken met support in de weer geweest.... helaas niet eruit gekomen en nu een RMA verzoek.
Reden dat ik dit neer zet, is dat synology mij min of meer negeerde als ik wees naar DSM6.1. Ik vind het opvallend als een NAS raar gaat doen min of meer na een upgrade. Dan zou ik daar naar kijken, maar ze blijven het maar zoeken in de hardware richting.

Ik teken nergens meer voor

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
Marcel_EA schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Ik heb de Syno inmiddels 7x herstart.
Helaas biedt dat geen oplossing...
Marcel, heb je niet last van de 415+ cpu bug die vd week op de frontpage stond?
Dan start ie inderdaad niet meer op omdat er een klokprocessor defect zou zijn oid.
Marcel_EA schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Probleem is inmiddels opgelost!
Ik had een conf bestand gemaakt in "/etc/nginx/sites-enabled/" om echte IP's te laten zien ivm reverse proxy. Dit heeft maanden perfect gewerkt. Ipv interne IP's zag ik in de log files van Photo Station de echte (externe) IP's.
Blijkbaar werkt dit niet meer zo in DSM 6.1. Conf bestand verwijderd en daarna werkte het weer!
Gelukkig niet!!
Even beter doorlezen de volgende keer van mijn kant.

[ Voor 44% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-02-2017 14:14 ]

• WRT54G
@Bongoarnhem
Geen probleem! :D

Gelukkig is het probleem helemaal opgelost.
Toch bedankt voor het meedenken.

• pietje63

pietje63

RTFM

Quakie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Welke NAS?

Soort gelijke ervaring behalve dat NAS binnen 5min weer bereikbaar was.. improper shutdown volgens log.

Dit werd erger en erger tot aan vastlopers toe. (alleen DSM herinstallatie werkte).... Drie weken met support in de weer geweest.... helaas niet eruit gekomen en nu een RMA verzoek.
Reden dat ik dit neer zet, is dat synology mij min of meer negeerde als ik wees naar DSM6.1. Ik vind het opvallend als een NAS raar gaat doen min of meer na een upgrade. Dan zou ik daar naar kijken, maar ze blijven het maar zoeken in de hardware richting.
115J

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Quakie
Zou je ons op de hoogte willen houden>?

Een 115J en een 415+ zijn nogal verschillend.. dus kan best dat jouw nas iets meer tijd nodig heeft om te booten tov de 415+.

Ik zou het jammer vinden als er een "goede" 415+ naar synology is gestuurd... omdat ik nu zonder nas zit bijv. En omdat synology support koppig is en maar naar hardware bleef kijken..

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Marcel_EA schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:16:
@Bongoarnhem
Geen probleem! :D

Gelukkig is het probleem helemaal opgelost.
Toch bedankt voor het meedenken.
Kan je vertellen wat de oplossing was ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik kan het pakket download station niet meer vinden op mijn 411 en 416 na de update? Hij staat nog wel geïnstalleerd in het package centre maar ik kan het pakket niet vinden/openen.

Iemand anders met het probleem?

[ Voor 1% gewijzigd door Moby op 23-02-2017 20:06 . Reden: Moet in ander topic ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• WRT54G
MdO82 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:14:
[...]

Kan je vertellen wat de oplossing was ?
Ik had zelf een conf file gemaakt voor nginx.
Hier stond in dat (voor o.a. Photo Station) de reverse proxy originele IP adressen moest doorgeven.
Ik kreeg namelijk in de logs steeds 127.0.0.1 te zien als er iemand ingelogd was.
Toen ik het conf bestand weg had gegooid en de nginx service had herstart was alles weer normaal.
En wat blijkt... In 6.1 komen in Photo Station nu standaard al de juiste externe IP adressen ipv 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Zojuist een "complete vastloper" gehad van mijn DS415+
Ik was een oude share aan het verwijderen met wat films erop. Kreeg een foutmelding met bewerking mislukt.
Daarna was de Syno op geen enkele manier meer te bereiken. SSH, web, smb. Alles was "dood".
Enige waar ik reactie op kreeg was een ping reply.

Heb hem hard uit moeten zetten (stroom eraf) en nu doet ie het weer.
Hopelijk geen voorbode voor het probleem met de Intel processor...

Het is gekomen na het (handmatig) installeren van DSM 6.1
Zou het hiermee verband kunnen hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door WRT54G op 24-02-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02 20:10
Goededag!

Sinds een kleine week lukt het niet meer om extern verbinding te maken met een aantal programma's op mijn DS216Play, http://my-name.synology.me:..../ Extern inloggen op de NAS zelf lukt nog wel.
Ik kan de programma's nu alleen nog over het lokale netwerk bereiken, het gaat hier om o.a. SABnzbd, Sickbeard en Couchpotato.
Ik heb gisteren de update uitgevoerd naar DSM 6.1 in de hoop dat dit het euvel mogelijk zo verhelpen, helaas...
Ik heb diverse malen opnieuw opgestart, de programma's opnieuw geïnstalleerd, de poorten voor externe toegang opnieuw toegewezen. Na elke stap heb ik de NAS opnieuw gestart.
Alle hardware is hetzelfde gebleven, een Caiway kabelmodem, een Netgear Nighthawk R7000 en natuurlijk een Synology DS216Play.
Wie kan mij vertellen wat er fout gaat?

I WAS HERE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Marcel_EA schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:01:
Zojuist een "complete vastloper" gehad van mijn DS415+
Ik was een oude share aan het verwijderen met wat films erop. Kreeg een foutmelding met bewerking mislukt.
Daarna was de Syno op geen enkele manier meer te bereiken. SSH, web, smb. Alles was "dood".
Enige waar ik reactie op kreeg was een ping reply.

Heb hem hard uit moeten zetten (stroom eraf) en nu doet ie het weer.
Hopelijk geen voorbode voor het probleem met de Intel processor...

Het is gekomen na het (handmatig) installeren van DSM 6.1
Zou het hiermee verband kunnen hebben?
Hoe lang heb je gepingt?
Hoe zag je NAS eruit? alleen green status en power status?

Mijn nekharen gaan rechtop staan. Zie hierboven bijv Pietje63.

Mijn NAS is nu RMA gestuurd wegens vastlopers/spontane reboots. Allemaal sinds 6.1RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Hoe lang heb je gepingt?
Hoe zag je NAS eruit? alleen green status en power status?

Mijn nekharen gaan rechtop staan. Zie hierboven bijv Pietje63.

Mijn NAS is nu RMA gestuurd wegens vastlopers/spontane reboots. Allemaal sinds 6.1RC
Ik heb 4 schijven erin. Allemaal hadden ze nog groen (knipperend) licht.
Status was groen en power blauw.
Qua lichten zag ik er dus niks geks aan.

Pingen heb ik niet zo heel lang gedaan.
Seconde of 10.

Heb wel een half uur gewacht voordat ik de stroom eraf getrokken had.
Tussendoor kwam ie nog wel heel even weer online en was toen weer weg.
Diverse malen via web, smb en ssh geprobeerd te verbinden.

Klinkt niet veel belovend...

[update]
Bericht van Pietje63 gelezen. Ziet er idd hetzelfde uit als bij mij...

[ Voor 16% gewijzigd door WRT54G op 24-02-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Marcel_EA schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:26:
[...]

Ik heb 4 schijven erin. Allemaal hadden ze nog groen (knipperend) licht.
Status was groen en power blauw.
Qua lichten zag ik er dus niks geks aan.

Pingen heb ik niet zo heel lang gedaan.
Seconde of 10.

Heb wel een half uur gewacht voordat ik de stroom eraf getrokken had.
Tussendoor kwam ie nog wel heel even weer online en was toen weer weg.
Diverse malen via web, smb en ssh geprobeerd te verbinden.

Klinkt niet veel belovend...

[update]
Bericht van Pietje63 gelezen. Ziet er idd hetzelfde uit als bij mij...
had dit ook (in begin)... :o

Ik had een schone installatie, daarna komt er een heftige druk op de NAS.
7TB data terug zetten, in DSM6.1 zitten ook meer indexering services, etc.

Grote kans dat Pietje63 en jij ook daar niet voorbij komen.....

Ik had al sterk vermoeden dat het software gerelateerd was, maar synology negeerde dat en bleef oorzaak zoeken in hardware.. wat ze na 3 weken zoeken niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Over de schone installatie. Dat wil ik ook een keer gaan doen. Formatteer je dan ook echt de disks en begin je helemaal opnieuw?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:37:
[...]

had dit ook (in begin)... :o

Ik had een schone installatie, daarna komt er een heftige druk op de NAS.
7TB data terug zetten, in DSM6.1 zitten ook meer indexering services, etc.

Grote kans dat Pietje63 en jij ook daar niet voorbij komen.....

Ik had al sterk vermoeden dat het software gerelateerd was, maar synology negeerde dat en bleef oorzaak zoeken in hardware.. wat ze na 3 weken zoeken niet gelukt is.
Dat is mooi kl*te! Hoe lang ben je hem nu al kwijt, 3 weken?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

De nieuwe indexering is bij mij gewoon goed gegaan.

Heb een eerste reactie van Synology support, moet van het weekend wat tests doen als ik op WAN zit. Één van de vragen is de bereikbaarheid met de Synology assistant tijdens de 'down time'. Het lijkt me dat het probleem ergens anders zit (gezien de packages die niet werken na het wel bereikbaar zijn), maar sowieso buiten mijn bereik dus volg de stappen van support wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:48:
Over de schone installatie. Dat wil ik ook een keer gaan doen. Formatteer je dan ook echt de disks en begin je helemaal opnieuw?
Ja, formatje, maar dat komt meestal omdat ik wijzig van indeling (basic, raid0, raid5, etc).

Dit keer heb ik zelfs een secure wipe gedaan, want synology was overtuigd dat het door de schrijven kwam, (daarna moederbord, geheugen, voeding, etc).

Als je tevreden bent met je keuze zou ik gewoon hard reset doen en DSM opnieuw installeren....
En data laten staan...
Marcel_EA schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Dat is mooi kl*te! Hoe lang ben je hem nu al kwijt, 3 weken?! |:(
Een dag, gisteren verstuurd. Ik heb 3 weken lang dagelijks contact gehad met synology. Ik heb braaf netjes opgevolgd wat ze wilde. Op het einde kwamen ze niet verder dan, het is je third party geheugen.. maar toen ik aantoonde dat ik het ook had met originele 2GB ram konden ze niet veel meer dan.. houd het in de gaten, laat maar weten, etc terwijl er niks veranderd was. Toen op RMA gegooid.. Ook het feit dat ie continue bleef stil staan bij dat restore mislukte.. Drie weken lang dagelijks mail contact over een vastgelopen NAS. Niet dat ik niet verder wilde, maar ik loop enorm risico. Mijn 213+ werd ook 3 weken zwaar belast met alle restores. Dat is mijn backup! Mocht 1 van de 2 schijven het begeven ben ik alles kwijt. Ik heb alleen mijn foto's in de cloud staan.
Wat ik zei, hoe ik het ook verwoorde, hij wilde er niet aan dat het door DSM6.1 kwam. Het moest een hardware issue zijn...

[ Voor 47% gewijzigd door Quakie op 24-02-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 08:03

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Na geruime tijd te hebben gegoogeld en in tip topic lopen vissen, ben ik mijn probleem met mijn Synology NAS nog niet tegen gekomen. Ik hoop dat er iemand hier verder kan helpen.

Ik draai nu 8 maanden naar volle tevredenheid een DS216+. Wordt vooral gebruikt voor backup van iPhones en laptops en af en toe torrents. Het probleem is dat sinds ik de NAS in gebruik heb, elke keer nadat er een update is geweest, die automatisch snachts gepland zijn, de NAS niet goed herstart. Er blinkt dan een blauw ledje en is niet toegankelijk.

Als ik de nas dan met een lange druk op de uitknop uit en weer aan zet, is alles weer zoals het hoort. Het is misschien niet een probleem, maar wel heel erg vervelend.

Als ik op blue blinking light i.c.m. updates zoek dan krijg je natuurlijk heeeeel veel hits, maar niets wat hierop lijkt, of zie ik iets over het hoofd?

Relevante apparatuur die in mijn netwerk zit zijn een Netgear R7000 en een Ziggo modem in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
pietje63 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:30:
De nieuwe indexering is bij mij gewoon goed gegaan.

Heb een eerste reactie van Synology support, moet van het weekend wat tests doen als ik op WAN zit. Één van de vragen is de bereikbaarheid met de Synology assistant tijdens de 'down time'. Het lijkt me dat het probleem ergens anders zit (gezien de packages die niet werken na het wel bereikbaar zijn), maar sowieso buiten mijn bereik dus volg de stappen van support wel.
Bij een schone installatie kan je het heel erg zwaar maken voor een NAS qua indexeren.

Als je bijv photo, video, music terug zet. En je zet file indexering aan met de extra content opties, plus media indexering, en je kijkt niet naar DS video settings, want daar stond bij mij standaard vinkje aan om alle nieuwe video automatisch te analyseren voor een betere weergave aan, staat zelfs een quad core 100% et stampen voor uren.
Ik gebruik nooit de aparte upload tool voor ds photo omdat ik er nooit zo last van had. Nu merkte ik wel goed. Uiteraard kan je er om heen werken hoor maar goed.. ik moest iets doen om te zorgen dat ik de NAS liet crashen. ;)

ping je unit als je dit gaat doen.. in mijn situatie had ik heel vaak dat ie 5 a 10 pings bereikbaar was voordat ie weer verdween. DS Assistant geeft gewoon je nas aan hoor met ready als je precies dan kijkt. Het is nl een scan.. en geeft geen wijzigingen aan, dan moet je opnieuw zoeken klikken..

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 24-02-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:55:

Een dag, gisteren verstuurd. Ik heb 3 weken lang dagelijks contact gehad met synology. Ik heb braaf netjes opgevolgd wat ze wilde. Op het einde kwamen ze niet verder dan, het is je third party geheugen.. maar toen ik aantoonde dat ik het ook had met originele 2GB ram konden ze niet veel meer dan.. houd het in de gaten, laat maar weten, etc terwijl er niks veranderd was. Toen op RMA gegooid.. Ook het feit dat ie continue bleef stil staan bij dat restore mislukte.. Drie weken lang dagelijks mail contact over een vastgelopen NAS. Niet dat ik niet verder wilde, maar ik loop enorm risico. Mijn 213+ werd ook 3 weken zwaar belast met alle restores. Dat is mijn backup! Mocht 1 van de 2 schijven het begeven ben ik alles kwijt. Ik heb alleen mijn foto's in de cloud staan.
Wat ik zei, hoe ik het ook verwoorde, hij wilde er niet aan dat het door DSM6.1 kwam. Het moest een hardware issue zijn...
Pfff daar word je niet blij van! 8)7
Hoop voor je dat het snel geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Toch wel fijn om alle problemen met 6.1(RC) nu te lezen. Wilde eerst minimaal een week wachten maar kon de verleiding toch niet weerstaan om te upgraden.

Hier draait 6.1 op 216+II overigens zonder problemen. Enige verschil dat ik merk is dat er nu standaard 16% geheugen wordt gebruikt in plaats van 12%. Ik draai alleen maar Nzbget, Sickrage en Radarr in Docker en heb de 1GB direct geüpgraded naar 8 dus dat is gelukkig geen probleem.

De nieuwe universal search is de grootste geheugen verbruiker.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:55:
Ja, formatje, maar dat komt meestal omdat ik wijzig van indeling (basic, raid0, raid5, etc).

Dit keer heb ik zelfs een secure wipe gedaan, want synology was overtuigd dat het door de schrijven kwam, (daarna moederbord, geheugen, voeding, etc).

Als je tevreden bent met je keuze zou ik gewoon hard reset doen en DSM opnieuw installeren....
En data laten staan...
Ik wil nog van ext4 naar btrfs dus ik format wel. Zet je de data terug van een hyper backup met versioning?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Ik wil nog van ext4 naar btrfs dus ik format wel. Zet je de data terug van een hyper backup met versioning?
Ja handig, met zelf herstellende opties (bij juiste setup).

hyper back werkt goed, ook iets betere performance vs DSM6.0. Verwacht niet dat je je netwerk voltrekt.
LUN restore doet bij mij 60 a 80MB. Rest tussen 8 en 30MB afhankelijk wat je terug zet (foto of een video).
Marcel_EA schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Pfff daar word je niet blij van! 8)7
Hoop voor je dat het snel geregeld is.
dank je.. hoop ik ook!

[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 24-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Hier draaien wij nu enkele dagen DSM6.1 op onze DS1511+.
Echter transfer snelheden over bijv. SMB zijn erg traag.

Eerder op DSM6 altijd keurig gigabit snelheden geweest, maar nu kom ik niet meer boven de 25 a 30 Mb per seconde uit..

Waar denken jullie dat dit aan licht ?

Hij heeft een Dual Core Atom en 3GB RAM geheugen..
Was normaliter altijd genoeg kracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste 500 GB aan data naar Amazon Drive geupload. Kostte "maar" 4 dagen, 5 uur en 21 minuten. 8)7 Volgens pluk is nu bezig. Merk overigens bij internetten en downloaden helemaal niets van het zware uploaden. Dat is dan wel weer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Bensjero schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:56:
Na geruime tijd te hebben gegoogeld en in tip topic lopen vissen, ben ik mijn probleem met mijn Synology NAS nog niet tegen gekomen. Ik hoop dat er iemand hier verder kan helpen.

Ik draai nu 8 maanden naar volle tevredenheid een DS216+. Wordt vooral gebruikt voor backup van iPhones en laptops en af en toe torrents. Het probleem is dat sinds ik de NAS in gebruik heb, elke keer nadat er een update is geweest, die automatisch snachts gepland zijn, de NAS niet goed herstart. Er blinkt dan een blauw ledje en is niet toegankelijk.

Als ik de nas dan met een lange druk op de uitknop uit en weer aan zet, is alles weer zoals het hoort. Het is misschien niet een probleem, maar wel heel erg vervelend.

Als ik op blue blinking light i.c.m. updates zoek dan krijg je natuurlijk heeeeel veel hits, maar niets wat hierop lijkt, of zie ik iets over het hoofd?

Relevante apparatuur die in mijn netwerk zit zijn een Netgear R7000 en een Ziggo modem in bridge.
Toch nog net een draadje gevonden met gebruikers met hetzelfde probleem:
https://forum.synology.co...f=19&t=117002&hilit=ds216

Helaas ben ik er net achter gekomen dat mijn ds216+ in een bootloop zit, ik krijg em niet meer aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Bensjero schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Toch nog net een draadje gevonden met gebruikers met hetzelfde probleem:
https://forum.synology.co...f=19&t=117002&hilit=ds216

Helaas ben ik er net achter gekomen dat mijn ds216+ in een bootloop zit, ik krijg em niet meer aan |:(
Hoe zijn de leds status !?
Kan je soft reset doen? Even pingen naar unit en als je terugkoppeling krijgt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
FlorisVN schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:02:
Hier draaien wij nu enkele dagen DSM6.1 op onze DS1511+.
Echter transfer snelheden over bijv. SMB zijn erg traag.

Eerder op DSM6 altijd keurig gigabit snelheden geweest, maar nu kom ik niet meer boven de 25 a 30 Mb per seconde uit..

Waar denken jullie dat dit aan licht ?

Hij heeft een Dual Core Atom en 3GB RAM geheugen..
Was normaliter altijd genoeg kracht..
Geen probleem mee. 100 MBps. SBM2 and Large MTU. Client is Windows 10.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
kraades schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:20:
[...]

Geen probleem mee. 100 MBps. SBM2 and Large MTU. Client is Windows 10.
thx voor je antwoord, heb je minimum SMB Protocl op SMB2 and large MTU staan of max ?

ben wezen spelen met de settings maar helaas nog zonder enig resultaat 8)7 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik heb hier een lichtelijk dringende vraag.
In de mappenstructuur heb je de 'Homes' en 'Home' mappen. Waarbij de 'Homes' is onderverdeeld in de gebruikers, waarin dan de persoonlijke bestanden staan.

De 'Home' map lijkt een snelkoppeling naar de 'Homes' map te zijn, deze map is alleen zichtbaar voor de gebruiker die ingelogd is.

Nu kom ik er net achter dat dat de 'Homes' voor iedere gebruiker (bijvoorbeeld via DS File) toegankelijk is. Dus ook de submappen met andere gebruikers. Dit is natuurlijk ongewenst.

Wanneer ik bij de rechten van een gebruiker, of onder gedeelde map de toegang weiger tot de 'Homes' map is ook de 'Home' map niet meer bereikbaar.

Je moet dus eigenlijk op submap niveau de rechten kunnen toewijzen, maar volgens mij kan dit niet?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Hmmm.... Bij update naar 6.1 op mijn 216+ zegt hij dat plex nniet compatible is en na installatie disabled zal zijn.

Maar wachten dus... Balen zeg. Zelfs installatie van de laatste plex versie haalt de melding niet weg. Baal hier eigenlijk wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
KnoxNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:03:
Hmmm.... Bij update naar 6.1 op mijn 216+ zegt hij dat plex nniet compatible is en na installatie disabled zal zijn.

Maar wachten dus... Balen zeg. Zelfs installatie van de laatste plex versie haalt de melding niet weg. Baal hier eigenlijk wel van.
diverse mensen hebben goede ervaringen door plex stop te zetten te upgraden en weer aan te zetten..

ziet homepage, en zie dit topic.
Buffalo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:00:
Ik heb hier een lichtelijk dringende vraag.
In de mappenstructuur heb je de 'Homes' en 'Home' mappen. Waarbij de 'Homes' is onderverdeeld in de gebruikers, waarin dan de persoonlijke bestanden staan.

De 'Home' map lijkt een snelkoppeling naar de 'Homes' map te zijn, deze map is alleen zichtbaar voor de gebruiker die ingelogd is.

Nu kom ik er net achter dat dat de 'Homes' voor iedere gebruiker (bijvoorbeeld via DS File) toegankelijk is. Dus ook de submappen met andere gebruikers. Dit is natuurlijk ongewenst.

Wanneer ik bij de rechten van een gebruiker, of onder gedeelde map de toegang weiger tot de 'Homes' map is ook de 'Home' map niet meer bereikbaar.

Je moet dus eigenlijk op submap niveau de rechten kunnen toewijzen, maar volgens mij kan dit niet?
Of zie ik iets over het hoofd?
Getest, en inderdaad.. ik had dit niet verwacht.
Ik ben helaas niet zo thuis in linux en permissions. Kan dit komen doordat je user RW rechten geeft op de homes map wat voor de group permissions gaat?

[ Voor 52% gewijzigd door Quakie op 24-02-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:32:
[...]

diverse mensen hebben goede ervaringen door plex stop te zetten te upgraden en weer aan te zetten..

[...]

Getest, en inderdaad.. ik had dit niet verwacht.
Ik ben helaas niet zo thuis in linux en permissions. Kan dit komen doordat je user RW rechten geeft op de homes map wat voor de group permissions gaat?
Ik ben er al uitgekomen. Het blijkt dat je helemaal geen vinkje moet zetten. De 'Home' map is daarna wel nog toegankelijk per gebruiker.

Als er geen vinkje is gezet, staat er vooraan in het rood 'Geen toegang', dus dat is verwarrend. Vink je zelf 'Geen toegang' aan, krijg je de melding dat de gebruiker geen toegang meer heeft tot zijn eigen 'Home' map (klopt ook, geen toegang meer).

Het is wel verwarrend , en misschien kan dit ook als waarschuwing gelden. Omdat je zou kunnen denken dat er een vinkje moet staan bij 'Lezen/schrijven' om zo toegang te geven voor de gebruikers aan de 'Homes' en 'Home' mappen.

Ik heb nu bij zowel de gebruikers en de groepen geen vinkje meer staan bij de 'Homes' map, en nu is 'Homes' niet meer beschikbaar, maar alleen de 'Home' map per gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als ik de user en/of group op homes uit vinkt kom ik via de user niet bij home map.. geen bevoegdheden zegt ie dan. Raar dat het bij jou wel werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:01:
Als ik de user en/of group op homes uit vinkt kom ik via de user niet bij home map.. geen bevoegdheden zegt ie dan. Raar dat het bij jou wel werkt.....
Hier kwam ik vorige week ook achter. Werkt bij mij ook niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Iemand hiervoor onder DSM6.0 getest? Heel stom er vanuit gegaan dat dit standaard afgeschermd wordt.. Ik ben altijd als admin ingelogd en vond het wel logisch dat ik daardoor alles zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Wat een drama die DSM 6.1
Alles is enorm langzaam geworden. Mijn CPU staat constant op 25% terwijl de Syno niks bijzonders doet.

Zojuist geprobeerd een (geplande) taak aan te maken. Het laden hiervan duurt meer dan 30 seconden en timed dan out met de melding "Laden van een taak mislukt. Probeer het later opnieuw".

Geen idee wat ik hier nu mee moet...?

[UPDATE 1]
Zojuist de Syno een herstart gegeven (omdat ie zo langzaam was).
Inmiddels 15 minuten verder en hij komt WEER niet op! |:(

DSM niet te bereiken
SMB niet te bereiken
AFP niet te bereiken
SSH niet te bereiken
Ping krijg ik wel reply op (105 packets sent, 105 received)
NZBGet is WEL te bereiken maar valt na een aantal minuten ook weg.

8)7 :X

[UPDATE 2]
Ik wilde zojuist een ticket aanmaken bij Synology.
Bij het stukje waar je info over je Syno moet invullen zag ik dat DSM 6.1 - 15047 update 1 uit moet zijn!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CREm7rf.png?1

Aangezien deze update wel heel snel na de release van DSM 6.1 is verwacht ik dat dit sommige problemen wel zal oplossen. Helaas kan ik de update nog niet vinden!

[UPDATE 3]
Ik heb de stoute schoenen aangedaan (lees: zonder release notes te lezen) en de DSM 6.1-15047 update 1 handmatig gedownload. Maarja slechter kon het toch niet worden...
https://usdl.synology.com...date/update_pack/15047-1/

Het is een update van 119KB (voor de DS415+). Dus veel zal er niet veranderd zijn.
Hopelijk lost dit wel de problemen op. Het is op het moment te vroeg om er iets over te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KAvtsXh.png?1

[ Voor 79% gewijzigd door WRT54G op 25-02-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb recent een DS110J gekocht en best tevreden mee. Simpele set up etc. Maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om de NAS samen met de PC af te sluiten/op te starten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:03:
[...]

Hoe zijn de leds status !?
Kan je soft reset doen? Even pingen naar unit en als je terugkoppeling krijgt resetten.
De status leds blijven nu helaas uit. Alleen de powerknop knippert een paar keer blauw en dan reboot de nas weer. Eerder was het zo dat de status leds wel knipperden, en dan kon ik wel een reboot doen.
Als ik een soft reset doe, dan hoor ik ook geen piep. Lijkt wel of de nas gebricked is.

Ik heb inmiddels een RMA aanvraag gedaan. Een gevraagd of het mogelijk is om een ander model te ruilen, aangezien dit al mijn tweede DS216+ is en het internet vol staat met specifieke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:41:
Iemand hiervoor onder DSM6.0 getest? Heel stom er vanuit gegaan dat dit standaard afgeschermd wordt.. Ik ben altijd als admin ingelogd en vond het wel logisch dat ik daardoor alles zag...
Ja is ook op DSM 6.0.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:52:
Ik heb recent een DS110J gekocht en best tevreden mee. Simpele set up etc. Maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om de NAS samen met de PC af te sluiten/op te starten. Heeft iemand daar ervaring mee?
Je kunt hem in slaapstand zetten. Helemaal afsluiten volgens mij niet. Ook niet handig als je je pc aanzet en je wil je NAS benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Marcel_EA schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:59:
Wat een drama die DSM 6.1
Alles is enorm langzaam geworden. Mijn CPU staat constant op 25% terwijl de Syno niks bijzonders doet.

....
Volgens mij wordt het zoekcentrum/universal search (nieuw in 6.1) geïndexeerd. Dat duurt even, dus geef het even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:01:
Heb je op het Gebruikers tabblad --> Geavanceerd wel de 'Gebruiker basismap service' ingeschakeld? Misschien dat dat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
Ik heb op mijn DS214+ een openVPN server draaien met certificaat, alles draait prima tot nu toe. Nu heb ik eens zitten kijken naar de encryptie en de authenticatie, deze staan standaard op BF-CBC en SHA1.

ik heb op google een paar stukjes gevonden en deze 2 veranderd in AES-256-CBC en SHA256, ik kan dan wel verbinden met de vpnserver, maar ik kom niet meer op het intern netwerk en ik wordt binnen een minuut van de VPN afgegooid.

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van VPN, maar zijn de default waarden oke, of zou dit anders moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 10:49

Perkouw

Moderator General Chat
@Flex Screenshot van je instellingen? Belangrijke zaken gewoon even weg brushen. Gok dat je toegang tot interne netwerk uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Perkouw schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:07:
@Flex Screenshot van je instellingen? Belangrijke zaken gewoon even weg brushen. Gok dat je toegang tot interne netwerk uit hebt staan?
Ik kan met de default BF-CBC en SHA1 gewoon op het interne netwerk komen, alleen als ik de waarden veranderd in AES-256-CBC en SHA256 niet meer.

***update***

Heb nu cipher AES-256-CBC toegevoegd aan de openvpn.ovpn, en deze toegevoegd in de openvpn instellingen encryptie en nu werkt het.

Authenticatie heb ik nu op RSA-SHA1-2 staan. Probeer mij een beetje in te lezen in VPN maar het is taaie stof.

Is bovenstaand nu een toevoeging aan de VPN, of was de default waardes ook goed genoeg?

[ Voor 30% gewijzigd door Flex op 25-02-2017 18:29 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Ik sluit op mijn thuisserver geregeld een externe hardeschijf aan om een backup te maken van data op de server. De externe schijf heb ik een VeraCrypt container op (wil niet dat m'n data op straat ligt als de disk van de offsite locatie gejat wordt). Die container mount ik dan in het OS van de thuisserver (Windows Server 2012R2) en zodra hij gemount is (na invoeren wachtwoord) start ik een robocopy.

Nu wil ik dit ook gaan doen met m'n Synology. Het kopiëren naar een externe hardeschijf is geen punt met een Hyper Backup taak, maar kan ik de schijf ook encrypten zodat er bij het mounten eerst een wachtwoord moet worden ingegeven? Iemand die zoiets werkend heeft :?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:30:
Ik sluit op mijn thuisserver geregeld een externe hardeschijf aan om een backup te maken van data op de server. De externe schijf heb ik een VeraCrypt container op (wil niet dat m'n data op straat ligt als de disk van de offsite locatie gejat wordt). Die container mount ik dan in het OS van de thuisserver (Windows Server 2012R2) en zodra hij gemount is (na invoeren wachtwoord) start ik een robocopy.

Nu wil ik dit ook gaan doen met m'n Synology. Het kopiëren naar een externe hardeschijf is geen punt met een Hyper Backup taak, maar kan ik de schijf ook encrypten zodat er bij het mounten eerst een wachtwoord moet worden ingegeven? Iemand die zoiets werkend heeft :?
Je kunt ze idd encrypten. Is een optie tijdens het aanmaken van je backup Job in hyper backup.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Meauses schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:34:
[...]

Je kunt ze idd encrypten. Is een optie tijdens het aanmaken van je backup Job in hyper backup.
Top, zal er binnenkort eens naar kijken.

En nog een andere vraag, ik heb onder Server 2012R2 nu ook 'previous versions' in gebruik, elk uur laat ik een snapshot van m'n dataschijf maken zodat ik een f*ckup makkelijk kan corrigeren. Is zoiets op de Synology ook mogelijk? Je kunt wel een Hyper Backup taak maken naar dezelfde schijf en die meerdere keren per dag laten runnen (met versiebeheer), maar dan neemt je data ook 2x ruimte in :/ Met de Windows-methode bewaart hij alleen de verschillen wat veel minder ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
ThinkPadd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Top, zal er binnenkort eens naar kijken.

En nog een andere vraag, ik heb onder Server 2012R2 nu ook 'previous versions' in gebruik, elk uur laat ik een snapshot van m'n dataschijf maken zodat ik een f*ckup makkelijk kan corrigeren. Is zoiets op de Synology ook mogelijk? Je kunt wel een Hyper Backup taak maken naar dezelfde schijf en die meerdere keren per dag laten runnen (met versiebeheer), maar dan neemt je data ook 2x ruimte in :/ Met de Windows-methode bewaart hij alleen de verschillen wat veel minder ruimte inneemt.
Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, maar volgens mij kun je ook wel opgeven hoeveel versies je wilt bewaren. Ik zal het even checken voor je op mijn NAS.

Edit: Ik maak zojuist een nieuwe job aan (lokale backup in dit geval) en kan aangeven hoevaak een backup kan roteren en dus hoeveel versies ik wil bewaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Meauses op 26-02-2017 09:28 . Reden: gecheckt! ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Flex m.a.w je gebruikte dus gewoon de oude config file? Dat gaat sowieso niet werken nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
IK heb voor het geval alle 10 de NASsen die ik in beheer heb maar even de update laten uitstellen, ga eerst wel testen op de mijne.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hulliee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Volgens mij wordt het zoekcentrum/universal search (nieuw in 6.1) geïndexeerd. Dat duurt even, dus geef het even tijd.
Daar kan ik inkomen.
Maar het lijkt me niet dat de hele NAS niet meer normaal functioneert als hij aan het indexeren is.

Inmiddels nogmaals hetzelfde probleem gehad.
Ook na het installeren van update 1.
Ik ga een ticket aanmaken bij Synology. De NAS is voor mij inmiddels onbruikbaar geworden op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Niet wat je wilt horen natuurlijk maar een keer resetten/DSM opnieuw installeren?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dat wil ik idd niet horen! ;)
Maar snap wat je bedoeld en heb er zelf ook over na gedacht.
Maar vraag me eerlijk af of het nut heeft. Vind het geen probleem om alles opnieuw te installeren en in te stellen (een keer van scratch af aan kan geen kwaad) maar dan moet het wel nut hebben.
En daar ligt mijn twijfel dus...

Het is echt wel een hoop werk, alle instellingen.
Alle rechten op b.v. Photo Station alleen al.

Inmiddels een ticket aangemaakt bij Synology. Even kijken wat daar uit komt.

[ Voor 21% gewijzigd door WRT54G op 26-02-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Perkouw schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:33:
@Flex m.a.w je gebruikte dus gewoon de oude config file? Dat gaat sowieso niet werken nee. :+
Check....config file aangepast en AES-256-CBC en SHA1 opgenomen in deze. De ca.crt, server.crt en de server.key nog even nagelopen in de config file en voor de ca ca.crt een # gezet (dit omdat de ca.crt al opgenomen is in de config file).

Kwam op de volgende link terecht, en hier voorbeeld uit genomen: https://miketabor.com/sec...sing-synology-vpn-server/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Flex schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:23:
[...]

Check....config file aangepast en AES-256-CBC en SHA1 opgenomen in deze. De ca.crt, server.crt en de server.key nog even nagelopen in de config file en voor de ca ca.crt een # gezet (dit omdat de ca.crt al opgenomen is in de config file).

Kwam op de volgende link terecht, en hier voorbeeld uit genomen: https://miketabor.com/sec...sing-synology-vpn-server/
Haha, tja als je dergelijke zaken aanpast wijzigt per definitie de config file. Doe je dat niet...dan werkt het inderdaad niet nee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Al paar dagen ben ik aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Er zijn twee gebruikers. Alle twee de gebruikers gebruiken cloudstation en onderling willen ze ook een gedeelde map hebben in cloudstation. Hoe maak ik een gedeelde map in cloudstation aan?
Alvast bedankt voor uw hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Omnia love schreef op maandag 27 februari 2017 @ 01:56:
Al paar dagen ben ik aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Er zijn twee gebruikers. Alle twee de gebruikers gebruiken cloudstation en onderling willen ze ook een gedeelde map hebben in cloudstation. Hoe maak ik een gedeelde map in cloudstation aan?
Gebruik Cloud Station zelf niet op een dergelijke manier, al lijkt er redelijk wat informatie rond te zwerven die allemaal min of meer dezelfde stappen lijken te suggereren.

Jij dit, http://abe-bhaleraolab.age.uiuc.edu/drupal/node/37, al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Buffalo schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Heb je op het Gebruikers tabblad --> Geavanceerd wel de 'Gebruiker basismap service' ingeschakeld? Misschien dat dat het probleem is?
jazeker, anders krijg je homes folder niet.
cloud station server onder dsm openen en naar settings gaan. Daar zie je alle mappen van DSM staan en kan je het aanzetten. Vervolgens moet je zorgen dat de users beiden read write access hebben en het is gedaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Quakie op 27-02-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25
Hoe maak ik een gedeelde map in cloudstation aan?
Is je google stuk ? https://www.synology.com/...nCenter/file_share_create https://www.synology.com/...nter/file_share_privilege

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 27-02-2017 09:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Ik wil graag mijn DS415Play overzetten op SSL (HTTPS). Nu loop ik dus tegen het probleem aan dat me niet geheel duidelijk is hoe ik dit het beste kan aanpakken met de certificaten.
Mijn NAS wordt namelijk op 3-4 manieren benaderd;

-Via QuickConnect, welke forward naar mijn WAN IP.
-Via een DNS A Record welke ook forward naar mijn WAN IP, maar niet als IP gezien wordt volgens het certificaat (subdomein.domein.nl:5000)
-Lokaal, via een LAN IP
-Direct richting WAN IP, al kan dit ondervangen worden via optie 1/2 denk ik.

Nou lukt het me wel om voor 1 van de 3-4 opties een certificaat erin te duwen, echter krijg ik bij de overige 2-3 opties dan een hele sloot aan veiligheidsmeldingen omdat daarvoor natuurlijk geen/onjuist certificaat is. Iemand een idee wat de beste manier van aanpak is hier?

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 27-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Heb je verhaal drie keer gelezen, en nog begrijp ik het niet goed.

1) waarom? quickconnect is juist gemaakt dat je niks zelf hoeft te mappen....
2) niet helemaal in thuis, maar ligt dat niet aan je afgenomen domein?
3) router niks met synology van doen, je router moet het ondersteunen
4) geen idee wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
JohanF schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Plex werkt bij ons prima na de upgrade (DS1512+).

Kreeg inderdaad ook de melding dat het niet compatible zou zijn, maar heb na een korte aarzeling alsnog doorgezet, aangezien Plex voor ons toch niet business-critical is ;)
Het punt is dat Plex voor armv7 niet te updaten is... Je moet dus een oude versie blijven gebruiken. Mogelijk is het alleen een probleem bij die oude Arm modellen. Bij mij werkt Plex namelijk niet meer sinds de update van mijn DS212j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:40:

Zojuist Synology Support (UK) maar gebeld om het probleem nogmaals uit te leggen.
Het ticket stond nog in de queue maar de medewerker kon me vertellen dat de symptomen die ik had toch wel erg om een faulty drive leken. |:(
Of ik even de 4 schijven eruit kon halen en aan mijn PC kon koppelen om vervolgens de WD Data Lifeguard kon draaien om te kijken of de schijven wel goed waren.

Ben bang dat dit een lange weg gaat worden voordat het opgelost wordt... Als het al wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Vannacht is mijn NAS (DS416play) automatisch geupdate van DSM6.0 naar 6.1. In de release notes zie ik staan: "Manual re-indexing is required for all files after upgrading to DSM 6.1. The file indexing service in Control Panel has been moved to the preference settings in Synology Universal Search."

Nu hebt ik nogal veel audio en video bestanden op de NAS staan welke ik, onder andere, via DLNA beschikbaar maak in het thuisnetwerk. Moet ik al deze files opnieuw laten indexeren door de media server (wat betekend dat m'n NAS enkele dagen aan het rekenen gaat)? Of geld deze release note regel enkel voor de 'Universal Search' functionaliteit (welke ik toch niet gebruik)?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb filebot op mijn nieuwe DS gezet. Op mijn oude werk ik met filebot vanaf de prompt, maar op mijn nieuwe wil ik het vanuit DSM doen. Ik wil echter alleen dat ie subs opzoekt, verder is er niets nodig.

Kan dat via DSM? Of moet ik dan toch weer naar de prompt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/67dDMjWdk1Ak3QTQgJYMItMh/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

@ShadowLord Mijn mediabestanden waren na de upgrade direct beschikbaar. Het is dus volgens mij alleen voor de Universal Search.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Quakie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Ik heb het zo gedaan, en een tijdje na de update naar 6.1 heeft plex het nog gedaan. Net was hij op geen enkele manier meer bereikbaar, heb uiteindelijk package gedeïnstalleerd en opnieuw geprobeerd te installeren, maar dan wordt er gezegd dat synology zelf poort 32400 voortaan in gebruik heeft.

Oh well, rip plex.

216+ was eigenlijk toch niet krachtig genoeg voor transcoden met subtitles.

RIP plex, stucque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel_EA schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:40:
Dat wil ik idd niet horen! ;)
Maar snap wat je bedoeld en heb er zelf ook over na gedacht.
Maar vraag me eerlijk af of het nut heeft. Vind het geen probleem om alles opnieuw te installeren en in te stellen (een keer van scratch af aan kan geen kwaad) maar dan moet het wel nut hebben.
En daar ligt mijn twijfel dus...

Het is echt wel een hoop werk, alle instellingen.
Alle rechten op b.v. Photo Station alleen al.

En wat hebben we nu geleerd? Een backup maken van je configuratie in de toekomst. Better save then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:59:
[...]

En wat hebben we nu geleerd? Een backup maken van je configuratie in de toekomst. Better save then sorry.
Die heb ik, een backup.
Het gaat mij erom dat het een hoop werk is voor (hoogstwaarschijnlijk) geen verbeterde uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel_EA schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:20:
[...]

Die heb ik, een backup.
Het gaat mij erom dat het een hoop werk is voor (hoogstwaarschijnlijk) geen verbeterde uitkomst...
Veel werk? DSM opnieuw erop gooien en middels je backup je configuratie terugzetten? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Zijn er hier meer mensen met SMB problemen op DSM 6.1, sinds een paar dagen is mijn na moeilijk te bereiken via de windows verkenner soms helemaal niet. Google levert helaas geen antwoord.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25
Cyrus The Virus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:40:
Zijn er hier meer mensen met SMB problemen op DSM 6.1
Heb er 9 draaien, geen issues. Wat zijn de problemen dan ? Welke melding (eventlog / cli) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
DukeBox schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:54:
[...]

Heb er 9 draaien, geen issues. Wat zijn de problemen dan ? Welke melding (eventlog / cli) ?
Als ik via windows netwerk doe bijvoorbeeld \\DS412 (de netwerknaam van mijn nas) dan krijgt hij hem niet gevonden. Dit heb ik op 3 verschillende PC's meegemaakt. afgelopen zaterdag voor het eerst opgemerkt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 06:41:
[...]

Als ik via windows netwerk doe bijvoorbeeld \\DS412 (de netwerknaam van mijn nas) dan krijgt hij hem niet gevonden. Dit heb ik op 3 verschillende PC's meegemaakt. afgelopen zaterdag voor het eerst opgemerkt.
Check even bij de SMB settings of de minimal SMB versie op 1 staat en max op 3.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
Weet iemand of deze instructie ook werkt voor btrfs volumes? RAID5 & Btrfs als file system dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Microkid schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:04:
[...]

Check even bij de SMB settings of de minimal SMB versie op 1 staat en max op 3.
min stond al op 1 en had max op 3 gezet maar dat leek niet te helpen.
Het gekke is de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet.
Nu net deed hij het weer niet maar als ik dan het ip invul \\192.168.1.100 doet hij het wel. Ik heb de router ook al een keer opnieuw opgestart.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyrus The Virus op 28-02-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quakie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:59:
Heb je verhaal drie keer gelezen, en nog begrijp ik het niet goed.

1) waarom? quickconnect is juist gemaakt dat je niks zelf hoeft te mappen....
2) niet helemaal in thuis, maar ligt dat niet aan je afgenomen domein?
3) router niks met synology van doen, je router moet het ondersteunen
4) geen idee wat je bedoelt
Ik wil dus naar HTTPS overstappen voor veiligheid.
Alleen verbind ik op meerdere manieren met mijn NAS, het probleem is dus dat ik somehow maar 1 certificaat kan importeren wat als gevolg heeft dat als ik anders verbind (lokaal IP bijvoorbeeld) ik een beveiligingswaarschuwing krijg omdat het certificaat niet klopt.
De mogelijke manieren waarop ik de NAS kan benaderen zijn 1 van deze manieren;

http://11.22.33.44:5000
http://nas.domein.nl:5000
http://192.168.1.100:5000

Als ik nu een certificaat toevoeg gaat het dus maar voor 1 van die 3 werken, en krijg ik een error als ik verbind met 1 van de andere 2.
Mijn vraag is dus hoe ik het moet aanpakken om een certificaat zodanig te integreren dat alle 3 probleemloos over HTTPS gaan lopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GArbBm8l.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

@Zorian: Wat ik doe is, ik draai een eigen interne DNS op mijn synology die op mijn interne netwerk alle hosts van domein.nl resolved naar het interne IP adres. Ik kan dan dus zowel intern als extern werken met de hostnamen ipv IP adressen. Extern IP adres ga je niet zomaar werkend krijgen op het certificaat, maar zou je eigenlijk ook niet moeten gebruiken; je hebt niet voor niks een hostnaam zodat je geen IP adressen hoeft te onthouden. Maar op deze manier kun je wel intern en extern de hostnaam gebruiken zonder certificaat errors.

Dat gezegd hebbende, ik zou niet zomaar poort 5000/5001 openzetten voor de buitenwereld. Als ik de admin pagina moet kunnen bereiken, kan ik dat via VPN. In principe heb ik alleen poort 80/443/22 open staan, plus de poorten nodig om een VPN verbinding op te zetten. Applicaties die ik voor buiten bereikbaar wil maken, sluis ik via de reverse proxy functionaliteit op hostname door van 80 of 443 naar het interne poortnummer.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Zorian schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Ik wil dus naar HTTPS overstappen voor veiligheid.
Alleen verbind ik op meerdere manieren met mijn NAS, het probleem is dus dat ik somehow maar 1 certificaat kan importeren wat als gevolg heeft dat als ik anders verbind (lokaal IP bijvoorbeeld) ik een beveiligingswaarschuwing krijg omdat het certificaat niet klopt.
De mogelijke manieren waarop ik de NAS kan benaderen zijn 1 van deze manieren;

http://11.22.33.44:5000
http://nas.domein.nl:5000
http://192.168.1.100:5000

Als ik nu een certificaat toevoeg gaat het dus maar voor 1 van die 3 werken, en krijg ik een error als ik verbind met 1 van de andere 2.
Mijn vraag is dus hoe ik het moet aanpakken om een certificaat zodanig te integreren dat alle 3 probleemloos over HTTPS gaan lopen.

[afbeelding]
Als je een Lets Encrypt certificaat gebruikt kun je meerdere domeinnamen toevoegen aan 1 certificaat. Een IP adres op het certificaat (en zeker een intern IP) gaat je niet lukken. Wat je wel zou kunnen doen is 'nas-intern.domein.nl' (oid) aanmaken en laten wijzen naar '192.168.1.100'. Dit subdomein voeg je dan toe aan je certificaat en je kan weer verder.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ShadowLord schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Als je een Lets Encrypt certificaat gebruikt kun je meerdere domeinnamen toevoegen aan 1 certificaat. Een IP adres op het certificaat (en zeker een intern IP) gaat je niet lukken. Wat je wel zou kunnen doen is 'nas-intern.domein.nl' (oid) aanmaken en laten wijzen naar '192.168.1.100'. Dit subdomein voeg je dan toe aan je certificaat en je kan weer verder.
afterburn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:03:
@Zorian: Wat ik doe is, ik draai een eigen interne DNS op mijn synology die op mijn interne netwerk alle hosts van domein.nl resolved naar het interne IP adres. Ik kan dan dus zowel intern als extern werken met de hostnamen ipv IP adressen. Extern IP adres ga je niet zomaar werkend krijgen op het certificaat, maar zou je eigenlijk ook niet moeten gebruiken; je hebt niet voor niks een hostnaam zodat je geen IP adressen hoeft te onthouden. Maar op deze manier kun je wel intern en extern de hostnaam gebruiken zonder certificaat errors.

Dat gezegd hebbende, ik zou niet zomaar poort 5000/5001 openzetten voor de buitenwereld. Als ik de admin pagina moet kunnen bereiken, kan ik dat via VPN. In principe heb ik alleen poort 80/443/22 open staan, plus de poorten nodig om een VPN verbinding op te zetten. Applicaties die ik voor buiten bereikbaar wil maken, sluis ik via de reverse proxy functionaliteit op hostname door van 80 of 443 naar het interne poortnummer.
Mja ik gebruik de NAS niet alleen, ik laat ook andere mensen erop inloggen met hun credentials. Vandaar dat een VPN onhandig is.
Ik heb overigens een eigen domein waar ik eventueel meer A records kan aanmaken.

Nou is het dus zo dat als ik thuis ben en ik naar de NAS ga hij altijd automatisch naar http://192.168.1.100:5000 gaat. Echter wil ik hem dus ook van buitenaf kunnen benaderen.
Zelf heb ik een bookmark die naar http://11.22.33.44:5000 gaat, maar als ik bijvoorbeeld jou zou willen toelaten is dat niet te onthouden. Vandaar dat ik een A record heb met http://nas.domein.nl:5000 welke dus doorsluist naar http://11.22.33.44:5000 (maar in de URL balk staat http://nas.domein.nl:5000), welke echter volgens het certificaat dus niet identiek aan elkaar is.

QuickConnect openenen resulteert dus op zijn beurt weer in http://11.22.33.44:5000

Poort 5000 staat expres open om dus de NAS van andere locaties te kunnen benaderen en zodoende bestanden te downloaden, een torrent toe te voegen, instellingen te wijzigen etc.

Hoe voeg je overigens meerdere IP's/domeinen toe aan 1 certificaat bij Let's Encrypt? En moet dit nou echt een domein zijn zoals bijvoorbeeld tweakers.net of mogen IP's ook?

Vind het allemaal maar erg wazig. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 28-02-2017 11:15 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).