[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 114 Laatste
Acties:
  • 644.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wie kan me een beetje op weg helpen met advies?

Onlangs een DS716+II aangeschaft en 8 gb geheugen met een 1 TB SSD erin.
Wat ik wil is het volgende (betrouwbaar) installeren en draaien onder Docker:
- Domoticz (reeds geinstalleerd in Docker container)
- SBFSpot (werkt prima op de Pi nu). Er is hier zeer weinig ervaring over te vinden op de synology.
- Kamstrup met m-bus uitlezing via usb-converter (werkt prima op de Pi nu)
Libmbus library installeren om die te kunnen lezen (https://domotiga.nl/projects/domotiga/wiki/M-Bus) (werkt prima op de Pi nu). Zie ook: Kamstrup Multical 302 met Pi uitlezen en domoticz
- Wat lua en Php scripts draaien tbv domoticz
- Melcloud to domoticz. https://github.com/AlbertHakvoort/Melcloud2Domoticz/

Kan dit allemaal via de docker containers?
Of is een "gewone" installatie handiger voor iemand met nog niet zoveel kennis van Docker?

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-01-2017 18:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
JohanF schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:42:
[...]

Ben geen nginx expert :+ maar als phpvirtualbox een directory is, moet je location dan niet eindigen met een slash? Of heb je dat al geprobeerd?
code:
1
2
3
4
5
        }

location = /phpvirtualbox/ {
            deny all;
        }
Thanks!
Had ik idd al geprobeerd zover ik me kan heugen...
Maar zal het morgen nog eens proberen. To be continued! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
dromer1967 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:15:
Ik heb een iSCSI probleem en google levert helaas geen hulp (of ik zoek verkeerd).

Ik heb op mijn NAS (DS916+) een iSCSI Lun van 256 GB en bijbehorende Target aangemaakt. So far so good.

Nu probeer ik op een Windows 2012 R2 server deze te configureren en gebruiken. Dit gaat verder prima. Alleen de disk size die Windows rapporteert is vele malen kleiner dan de size van de LUN zelf.

Ik heb nog een tweetal extra LUNs aangemaakt met verschilende size en ze komen allemaal 'verkeerd' terecht in Windows. Herkent iemand dit en weet iemand een oplossing?

Ik heb nu 3 LUNs, 256, 100 en 50GB. Windows rapporteert deze echter met een respectievelijke grootte van 26.69, 10.06 en 8.12 GB.

Ik hoop dat iemand raad weet? Op mijn oude NAS (DS410j) heb ik dit ook gedaan en daar werd een 100GB LUN netjes door Windows als 100GB schijf herkent.
Ik ben niet zo'n kenner op iSCSI gebied maar je moet de LUN dus aanmaken met thin provisioning. Dan gaat alles verder goed en krijg je in Windows ook de juiste size te zien.

Ik beantwoord het zelf maar even want misschien handig voor andere stervelingen die dit probleem ook hebben ondervonden. Het is in ieder geval een workaround 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:56
@Dromer1967; wanneer je kiest voor een Thin Provisioned volume zal deze altijd de volledige (volume) grootte tonen binnen Windows, enkel op het storage device gebruikt deze de ruimte van het volume die ook daadwerkelijk gebruikt wordt of "beschreven" is. Ik verwacht daarom niet dat het probleem hierin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Laatst online: 21-03 16:04
Van wat ik ervan gelezen heb verwacht ik ook niet dat het probleem hem daarin zit, bluecupra. Ik heb helaas echter niet kunnen achterhalen wat het probleem wel is en zoals gezegd is thin provisioning een workaround die er bij mij in ieder geval voor zorgt dat de LUN nu probleemloos te benaderen is door Windows. Ik heb liever geen thin provisioning omdat de allocatie van de LUN op de Synology dan dynamisch is wat lastig is als de NAS volloopt. Zonder thin provisioning wordt de hele ruimte direct gealloceerd en heb ik daar in ieder geval geen probleem mee.

Helaas lukt het mij niet om de schijf onder Windows met een fatsoenlijke size te zien. Zowel Window 2012 R2 als WIndows 10 geven beiden een fractie van de grootte aan. Trouwens wel allebei exact dezelfde waarde. Zal vast nog wel iets in de configuratie zijn (of misschien een bug in DSM6?)

[ Voor 19% gewijzigd door dromer1967 op 03-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:24
Ik heb nu 2x6TB in mij nas: DS415Play
Nu wil ik hier 4x6TB van maken in 1 volume.
Ik heb de nieuwe 6TB schijven in de nas gedaan en wil ik mijn huidige volume uitbreiden naar 4x6TB.
Echter krijg ik een melding: "Volumegrootte moet minder zijn dan 16TB".
Hoe kan ik dit oplossen dat ik onder de 16TB blijf?
Dus ongeveer 300GB op een andere volume? Of is hier nog een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29
larsiey schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:26:
Ik heb nu 2x6TB in mij nas: DS415Play
Nu wil ik hier 4x6TB van maken in 1 volume.
Ik heb de nieuwe 6TB schijven in de nas gedaan en wil ik mijn huidige volume uitbreiden naar 4x6TB.
Hoe kan ik dit oplossen dat ik onder de 16TB blijf?
Dus ongeveer 300GB op een andere volume? Of is hier nog een andere oplossing voor?
Een tweede volume maken van die beide disken.

Ik had helaas ook later pas door dat de 415play toch een limiet heeft op 16TB ondanks de intel architectuur.
* GeeMoney heeft daarom 4x4TB gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 03-01-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 15:51
Staat overigens ook in de specsheet PDF. (zelf ook nooit op gelet..)
"Max File System Size: 16T"

Waar dit voor een DS916+ bijvoorbeeld wat hoger is: "Maximum single volume size: 108TB"

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
JohanF schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:42:
[...]

Ben geen nginx expert :+ maar als phpvirtualbox een directory is, moet je location dan niet eindigen met een slash? Of heb je dat al geprobeerd?
code:
1
2
3
4
5
        }

deny all;
        }
De Deny is inmiddels gelukt lijkt me. Ik krijg namelijk een Synology error html te zien.
Alleen als ik nu een allow regel toevoeg dan om lokale adressen wel toe te laten dan werkt het niet. |:(
Hij blijft denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:04
Marcel_EA schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:39:
[...]

De Deny is inmiddels gelukt lijkt me. Ik krijg namelijk een Synology error html te zien.
Alleen als ik nu een allow regel toevoeg dan om lokale adressen wel toe te laten dan werkt het niet meer. |:(
Mooi :)
Heb je wel eerst je Allow en daarna de Deny?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
location /phpvirtualbox/ {
  # block one workstation
  deny    192.168.1.1;
  # allow anyone in 192.168.1.0/24
  allow   192.168.1.0/24;
  # drop rest of the world 
  deny    all;
}

(met location /phpvirtualbox/ zonder "=" ertussen, zoals als je eerder wel had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Als ik hem zo heb staan dan wordt alles gewoon doorgelaten:
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Als ik hem zo heb staan dan wordt niks gewoon doorgelaten:
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
GeeMoney schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Een tweede volume maken van die beide disken.

Ik had helaas ook later pas door dat de 415play toch een limiet heeft op 16TB ondanks de intel architectuur.
* GeeMoney heeft daarom 4x4TB gekocht.
Een volume2 van ongeveer 500gb?
En de overige ruimte pakken in volume 1 zodat dit ongeveer uitkomt op 16TB?
Is dat mogelijk of zeg ik iets geks?

Of bedoel je die twee volledige schijven van 6TB een aparte volume aanmaken?
Hierdoor heb ik maar 12TB aan ruimte wat ik kan gebruiken aangezien de schijven in SHR staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29
larsiey schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Een volume2 van ongeveer 500gb?
En de overige ruimte pakken in volume 1 zodat dit ongeveer uitkomt op 16TB?
Is dat mogelijk of zeg ik iets geks?

Of bedoel je die twee volledige schijven van 6TB een aparte volume aanmaken?
Hierdoor heb ik maar 12TB aan ruimte wat ik kan gebruiken aangezien de schijven in SHR staan...
Van die twee inderdaad een compleet los volume maken.
Je hebt inderdaad dan maar 12TB maar een andere oplossing met bescherming is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:56
Denk dat Synology binnenkort de RC van DSM6.1 zal uitbrengen. Vanmorgen stonden er tal van Synology app updates klaar waarin de notes staat voorbereid op DSM6.1 RC.

Post hoort meer in Synology news topic, sorry O-)

[ Voor 14% gewijzigd door bluecupra op 04-01-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Gebruiken jullie soms nog RBL of RHSBL servers bij je MailStation om spammers tegen te houden?
Ik ben hier gisteren eens naar gaan kijken en heb de volgende RBL servers in mijn lijstje:
sbl.spamhaus.org (RBL)
xbl.spamhaus.org (RBL)
zen.spamhaus.org (RBL)
dun.dnsrbl.net (RBL)
bl.spamcop.net (RBL)

Ik ben benieuwd welke jullie hebben en of het RBL of RHSBL servers zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Tallguy op 04-01-2017 09:29 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Je hebt inderdaad dan maar 12TB maar een andere oplossing met bescherming is er niet.
4x6TB kan je toch 'gewoon' in 2x12TB zetten, dus 2x 2hdd's is SHR ?
Dan krijg je volume1 en volume2, maar voor de netwerktoegang maakt dat toch niet uit, of heb je maar één shared folder op de NAS ?

Ik zit hier met 5 shared folders, om de boel wat te ordenen ( ik heb de boel sowieso verdeeld over de 4 hdd's, dus volume 1 t/m 4 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
GeeMoney schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:41:
[...]

En als ik 3x6TB heb en 1x4TB moet het wel lukken? Want die limiet van 16TB gaat volgens mij om effectieve ruimte. Dus dan wil ik: 2x6TB & 1x4TB in een volume en de andere 6TB voor de SHR volledig. En dan kom ik op 16TB uit.
Zo komt het wel uit de raid calculator van synology.

Het is wel mogelijk om 3x 6TB in een volume te zetten en dan kom ik uit op 12TB effectieve ruimte en 6TB backup dus een totaal van 18TB in een volume?
FreshMaker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:43:
[...]

4x6TB kan je toch 'gewoon' in 2x12TB zetten, dus 2x 2hdd's is SHR ?
Dan krijg je volume1 en volume2, maar voor de netwerktoegang maakt dat toch niet uit, of heb je maar één shared folder op de NAS ?

Ik zit hier met 5 shared folders, om de boel wat te ordenen ( ik heb de boel sowieso verdeeld over de 4 hdd's, dus volume 1 t/m 4 )
Ja dat kan maar dat houd ik 12TB vrij wat ik kan gebruiken terwijl ik 16TB vrij wil hebben...
En wil wel gebruik blijven maken van SHR

[ Voor 30% gewijzigd door larsiey op 04-01-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
larsiey schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:23:
[...]
Ja dat kan maar dat houd ik 12TB vrij wat ik kan gebruiken terwijl ik 16TB vrij wil hebben...
Volgens mij lees je het verkeerd ( of ik, dat kan ook )
Maar de 16TB is per volume, niet de volledige schijfruimte.

edit : https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=96310#p363192

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 04-01-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsiey schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:23:
[...]

En als ik 3x6TB heb en 1x4TB moet het wel lukken? Want die limiet van 16TB gaat volgens mij om effectieve ruimte. Dus dan wil ik: 2x6TB & 1x4TB in een volume en de andere 6TB voor de SHR volledig. En dan kom ik op 16TB uit.
Zo komt het wel uit de raid calculator van synology.

Het is wel mogelijk om 3x 6TB in een volume te zetten en dan kom ik uit op 12TB effectieve ruimte en 6TB backup dus een totaal van 18TB in een volume?

[...]

Het zijn goede vragen maar laten we er vanuit gaan dat Synology het " weet "

De 16TB limit komt doordat cpu 32Bit is ipv 64Bit.

De 416 heeft ook een 32Bit cput en max 16Tb volume grootte lock.

Als we die dus als voorbeeld houden (oude modellen komen niet meer naar voren in rekenvoorbeelden) dan kan het prima wat je dus zegt:

3x6Tb + 1x 4Tb de 416 wordt als aanbevolen NAS bestempeld dus de 415play ook.

Vervangen we de 4Tb door 6TB wordt de 416 een overige model. En als we dan verder gaan lezen houdt dat in dat je 2 volumes moet aanmaken om de volledige 4x6TB te gebruiken.

Met SHR heb je dan 16TB ruimte en 6TB beveiliging.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluecupra schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:17:
Denk dat Synology binnenkort de RC van DSM6.1 zal uitbrengen. Vanmorgen stonden er tal van Synology app updates klaar waarin de notes staat voorbereid op DSM6.1 RC.

Staat nu op hoofdpagina:

Nu beschikbaar op Intel based XS en XS+ Synology NAS-modellen

Helaas dus nog even langer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-05 00:06
Net updates van packages geïnstalleerd. Photo-station totaal over de zeik.... Niet meer bruikbaar...Iemand ook dit probleem? DS1513+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

kraats

Ik rol

tinus73 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:56:
Net updates van packages geïnstalleerd. Photo-station totaal over de zeik.... Niet meer bruikbaar...Iemand ook dit probleem? DS1513+
Nope.. draait hier nog als een zonnetje (DS716+II)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Quakie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Het zijn goede vragen maar laten we er vanuit gaan dat Synology het " weet "

De 16TB limit komt doordat cpu 32Bit is ipv 64Bit.

De 416 heeft ook een 32Bit cput en max 16Tb volume grootte lock.

Als we die dus als voorbeeld houden (oude modellen komen niet meer naar voren in rekenvoorbeelden) dan kan het prima wat je dus zegt:

3x6Tb + 1x 4Tb de 416 wordt als aanbevolen NAS bestempeld dus de 415play ook.

Vervangen we de 4Tb door 6TB wordt de 416 een overige model. En als we dan verder gaan lezen houdt dat in dat je 2 volumes moet aanmaken om de volledige 4x6TB te gebruiken.

Met SHR heb je dan 16TB ruimte en 6TB beveiliging.
Als ik 4x6TB aanklik in de calculator van synology dan komt de DS416Play ook naar voren als een aanbevolen model..
Edit: Ik zie dat de DS416Play wel grotere volumes aan kan, namelijk 108TB per volume.
https://global.download.s...16play_Data_Sheet_enu.pdf

Als ik nu een volume 2 aanmaak en die in SHR zet zodat ik dus twee volumes heb van 6TB bruikbare capaciteit. En stel dat ik over een jaar een DS916+ koop die wel meer dan 16TB in een volume kan hebben, is dit dan nog een heel gedoe om van die twee volumes die ik nu heb één volume te maken zonder dataverlies etc. en die volume dan in SHR te zetten? Dus de twee volumes samenvoegen naar een volume in een model dit dat wel ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door larsiey op 04-01-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja is een heel ander model. Je hebt het oorspronkelijk over een 415Play.

Volgens mij kan het (officieel) niet wat jij wilt. Vanaf DSM6.1 kan je wel SHR type aanpassen maar samenvoegen van volumes zonder dataverlies is geen optie vanuit DSM of ik moet er over heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

bluecupra schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:17:

Scherp opgemerkt! Het viel me vandaag ook al op dat mijn DSM 6.0 help files (hyperbackup, geen beta) teksten heeft over DSM 6.1

https://www.synology.com/...ada370_ds115j&version=2.0
Opmerking:
◾ontdubbeling van gekopieerde of herbenoeme bestanden wordt ondersteund door modellen uitgerust met 128 mb RAM of hoger en door Hyper Backup op DSM 6.1 of hoger. Ontdubbeling op bestandniveau wordt niet ondersteund door versies vóór Hyper Backup 2.0.0 en Hyper Backup Vault 2.0.0.
◾Ontdubbeling van gekopieerde bestanden wordt niet uitgevoerd op bestanden met een bestandgrootte kleiner dan 1 kb.
◾Ontdubbeling van gekopieerde bestanden kan de meeste bestanden tussen verschillende versies detecteren. Niet alle gekopieerde bestanden kunnen echter worden geïdentificeerd. Ontdubbeling kan variëren al naargelang uw gegevensinstellingen.
Immiddels op de frontpage: downloads: Synology Disk Station Manager 6.1 RC

[ Voor 5% gewijzigd door pietje63 op 04-01-2017 16:38 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Gisteren probeerde ik een aantal packages te updaten en toen kreeg ik de volgende melding:
Failed to update "Python". This package is published by an unknown publisher.
Omdat het een package uit de SynoCommunity was dacht ik aan een bug, en heb ik dit opgelost door tijdelijk alle publishers toe te staan. Vandaag krijg ik dit echter ook bij officiële packages :?
Failed to update "VPN Server". This package is published by an unknown publisher.
Ik heb al geprobeerd om handmatig het certificaat van Synology opnieuw toe te voegen, maar helaas..

Ik draai op DSM 6.0.2-8451 Update 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 17:05
cross-version deduplication
versieoverschrijdende gegevensontdubbeling

:)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb net ook 14 pakketupdates verwerkt, maar Hyperbackup blijft nu (ook na een herstart van de NAS) alleen maar laden, en doet niets meer...

edit: pakket stoppen/starten lijkt de oplossing...

[ Voor 15% gewijzigd door mrwolf op 04-01-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Ik zit nu een beetje af te wegen wat de opties zijn. Een daar van is om een ds416play te kopen die wel 16TB aan kan in een volume.

Nu zit ik met een vraagje: ik heb nu dus twee volumes van 12TB, dus totaal 24TB, met SHR ingeschakeld. Op de tweede volume staat nog geen data van mij omdat deze twee schijven net nieuw zijn.
Kan ik nu gewoon volume 2 verwijderen waar de nieuwe schijven inzitten zodat die niet meer in een volume zitten. Daarna een ds416play aanschaffen daar dan de twee schijven van volume 1 in doen en zorgen dat alles goed werkt op de 416play en daarna de nieuwe schijven erin doen die eerst tot de volume 2 behoren die ik daar dan van heb verwijderd en met deze schijven de volume 1 uitbereiden?
Of moet ik direct alle 4 de schijven in de ds416play doen omdat het anders niet gaan werken de migratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:21
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een DS1515+ en daarop had ik DSM 6 geïnstalleerd (tot update 6). Nou heb ik allemaal packages draaien die onder DSM 6 niet lekker werken, dus wil ik graag DSM 5.2 installeren.

Ik dacht, dat doe ik zo: https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS en dan gebruik ik de image van 5.2, maar dan krijg ik deze melding:
U moet het installatiebestand van 6.0.2-8451 of later gebruiken. (10)
Is er iemand die weet hoe ik kan downgraden naar (herinstalleren van) DSM 5.2? Dataverlies is geen probleem, de NAS is nog niet zo oud en nog niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Tommiiee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:48:
Is er iemand die weet hoe ik kan downgraden naar (herinstalleren van) DSM 5.2? Dataverlies is geen probleem, de NAS is nog niet zo oud en nog niet veel gebruikt.
Als het goed is kun je met de beschrijving uit dit topic wel terug: https://forum.synology.co...pic.php?t=46450&start=315 Of het impact heeft op je data weet ik niet zeker, dat is afhankelijk van je inrichting, denk ik.
larsiey schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:05:
Ik zit nu een beetje af te wegen wat de opties zijn. Een daar van is om een ds416play te kopen die wel 16TB aan kan in een volume.

Nu zit ik met een vraagje: ik heb nu dus twee volumes van 12TB, dus totaal 24TB, met SHR ingeschakeld. Op de tweede volume staat nog geen data van mij omdat deze twee schijven net nieuw zijn.
Kan ik nu gewoon volume 2 verwijderen waar de nieuwe schijven inzitten zodat die niet meer in een volume zitten. Daarna een ds416play aanschaffen daar dan de twee schijven van volume 1 in doen en zorgen dat alles goed werkt op de 416play en daarna de nieuwe schijven erin doen die eerst tot de volume 2 behoren die ik daar dan van heb verwijderd en met deze schijven de volume 1 uitbereiden?
Of moet ik direct alle 4 de schijven in de ds416play doen omdat het anders niet gaan werken de migratie?
Migratie zou zelfs werken met één schijf, alleen heb je dan een degraded volume. Ik zou zelf eerst volume2 verwijderen en dan beginnen met twee schijven in de 416

[ Voor 52% gewijzigd door kraats op 04-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tommiiee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:48:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een DS1515+ en daarop had ik DSM 6 geïnstalleerd (tot update 6). Nou heb ik allemaal packages draaien die onder DSM 6 niet lekker werken, dus wil ik graag DSM 5.2 installeren.

Ik dacht, dat doe ik zo: https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS en dan gebruik ik de image van 5.2, maar dan krijg ik deze melding:

[...]

Kun je de betreffende packages niet in Docker draaien? Als dat een mogelijkheid is, lijkt me dat te prefereren boven downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Bij mij draaide alles prima op dezelfde 1515+ evenals nu onder 6.1 RC

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 17:41
Simpele vraag misschien voor sommige.

Mijn DS412+ draait inmiddels al een jaar of 3, maar kan ik makkelijk mijn huidige packages, in een docker zetten? Gebruik grotendeels, Spotweb, couchpotato, etc. Of moet ik dan gewoon nieuwe dockers downloaden en vanaf begin configgen?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je je configs kan opzoeken kun je ze zeker migreren. De containers die ik tegenkom bieden allemaal de simpel de mogelijkheid om de configs op de host te gebruiken. Ik ben sowieso schoon opnieuw begonnen.

Docker is echt een verademing overigens, even klooien met Sonarr...beviel niet (geen NL series...) en container wegmikken zonder verdere gevolgen of gedoe. Zelfde met dat je niet meer file to file kan backuppen naar S3 met HyperBackup, dan maar zelf even knutselen via een Docker container, simpel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
winwiz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:57:
Bij mij draaide alles prima op dezelfde 1515+ evenals nu onder 6.1 RC
Maar ben jij van 5.x naar 6.x geüpgraded, of op 6.x begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
BoardCrusher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:49:
[...]

Kun je de betreffende packages niet in Docker draaien? Als dat een mogelijkheid is, lijkt me dat te prefereren boven downgraden.
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik heb nog nooit iets met Docker gedaan, maar wellicht het onderzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getyoursit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo, ik heb een vraagje met betrekking tot de ssl verbinding,

Kan het kloppen dat je geen je op poort 80 geen verbinding met je server krijgt via https://mijn.nas.nl

Elke andere poort die ik gebruik werkt alleen poort 80 geeft geen gehoor.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 10:22

nielsvv

100% Afol

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe nas en heb de volgende configuratie samengesteld.

* DS216Play
* 2 x 4TB WD Red in Raid 1

Nas word gebruikt voor audio, video en foto server. Wil er ook graag 3 ip cameras op aansluiten, welke ik via surveillance station wil instellen dat ze bij elke beweging moeten gaan opnemen of indien dit niet zou lukken wil ik graag dat ze constant opnemen. Heb nog totaal geen ervaring met ip cameras. Met dsm wel. Heb hier nog een oude single bay staan, welke ik wil gaan vervangen.

Voldoet bovenstaande setup hiervoor? En is deze nog toekomst bestendig?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Tommiiee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Maar ben jij van 5.x naar 6.x geüpgraded, of op 6.x begonnen?
netjes het rijtje gevolgd

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tommiiee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Geen idee, eerlijk gezegd. Ik heb nog nooit iets met Docker gedaan, maar wellicht het onderzoeken waard.
Als je de betreffende packages kunt vinden (https://hub.docker.com/explore/) dan is dat zeker het onderzoeken waard. Even inlezen en dan genieten. Overigens zijn sowieso alle "standaard" packages die wel eens issues veroorzaken met DSM6 (nzbget, sonarr etc) beschikbaar (en die draaien soepel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Issue: Mijn hyperbackup rond niet af / blijft hangen op 99% bij aanmaken tweede versie.

Wat heb ik al geprobeerd / werkt wel / relevante info
  • DS115J
  • Backup naar local volume (zelfde disk)
  • Hyperbackup met kleine dataset (documenten, 10GB) werkt goed. Zowel "eerste keer" als het aanmaken van nieuwe versies.
  • Hyperbackup met grotere dataset (240GB, 82K fotobestanden) ging initieel goed. Duurde ca. 11 uur (lijkt me niet onredelijk gezien de beperkingen van de DS115J)
  • Aanmaken van nieuwe versie van de grotere dataset gaat niet goed. Na 15 minuten was hij op 50%, na 10 uur op 99% (3,5MB gekopieerd, voor zover mij bekend geen wijzigingen dus waarschijnlijk enkel alleen de configuratie)
  • Laatstse bestandswijziging in backup destination ~9 uur geleden (avai_file_chunk.db en canditate_chunk.db).
  • Broncontrole toont geen actieve processen gekoppeld aan backup (wel 2x img_backup in slaapmodus)
  • Disk en CPU gebruik in broncontrole is laag
  • Tot een week geleden had ik nog een "oude" backup taak zonder versioning, dit was reden om het opnieuw op te zetten. Daarbij was ik denk ik iets te enthousiast met wijzigingen maken in de instellingen (tussen eerste en tweede backup) waardoor deze ook bleef hangen.
Iemand een idee wat ik kan doen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

getyoursit schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:03:
Hallo, ik heb een vraagje met betrekking tot de ssl verbinding,

Kan het kloppen dat je geen je op poort 80 geen verbinding met je server krijgt via https://mijn.nas.nl

Elke andere poort die ik gebruik werkt alleen poort 80 geeft geen gehoor.

mvg
Poort 80 wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor verbindingen zonder SSL. Ik denk dat een browser dit altijd zal overrulen. Waarom niet gewoon standaardpoorten gebruiken? 80 voor http en 443 voor https

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:56:
Als ik hem zo heb staan dan wordt alles gewoon doorgelaten:
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Als ik hem zo heb staan dan wordt niks gewoon doorgelaten:
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}
Iemand nog een idee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
pietje63 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:24:
Issue: Mijn hyperbackup rond niet af / blijft hangen op 99% bij aanmaken tweede versie.

Wat heb ik al geprobeerd / werkt wel / relevante info
  • DS115J
  • Backup naar local volume (zelfde disk)
  • Hyperbackup met kleine dataset (documenten, 10GB) werkt goed. Zowel "eerste keer" als het aanmaken van nieuwe versies.
  • Hyperbackup met grotere dataset (240GB, 82K fotobestanden) ging initieel goed. Duurde ca. 11 uur (lijkt me niet onredelijk gezien de beperkingen van de DS115J)
  • Aanmaken van nieuwe versie van de grotere dataset gaat niet goed. Na 15 minuten was hij op 50%, na 10 uur op 99% (3,5MB gekopieerd, voor zover mij bekend geen wijzigingen dus waarschijnlijk enkel alleen de configuratie)
  • Laatstse bestandswijziging in backup destination ~9 uur geleden (avai_file_chunk.db en canditate_chunk.db).
  • Broncontrole toont geen actieve processen gekoppeld aan backup (wel 2x img_backup in slaapmodus)
  • Disk en CPU gebruik in broncontrole is laag
  • Tot een week geleden had ik nog een "oude" backup taak zonder versioning, dit was reden om het opnieuw op te zetten. Daarbij was ik denk ik iets te enthousiast met wijzigingen maken in de instellingen (tussen eerste en tweede backup) waardoor deze ook bleef hangen.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Hoe lang blijft hij op 99% staan? Bij mij stond hij bijna 2 dagen op 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

pacificocean schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Hoe lang blijft hij op 99% staan? Bij mij stond hij bijna 2 dagen op 98%
Dank voro de terugkoppeling, interessnant dat hij dus mogelijk toch "extreem lang" over de laatste 1/2% kan doen.

- bij de 10GB backup ging de tweede versie in ca 5 minuten
- bij de 200GB backup staat hij sinds gisteravond 23uur op 99%, terwijl er geen bestandswijzigingen zijn. Hij is hier nu dus evenlang mee bezig als de initiële backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 22:06
Is het probleem niet dat wanneer je de site extern probeert te benaderen hij gewoon wordt aangesproken door het IP-adres van je router? Zet je router eens in de deny, bijv als deze IP 192.168.1.1 heeft.

code:
1
2
3
4
5
  deny 192.168.1.1;
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
SoulWar1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Is het probleem niet dat wanneer je de site extern probeert te benaderen hij gewoon wordt aangesproken door het IP-adres van je router? Zet je router eens in de deny, bijv als deze IP 192.168.1.1 heeft.

code:
1
2
3
4
5
  deny 192.168.1.1;
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}
Zojuist geprobeerd maar werkt helaas ook niet.
Heb mijn firewall/router adres als eerste op deny gezet.
Daarna allow mijn subnet (van mijn laptop) en daarna een deny all.
Met deze config wordt er niks tegengehouden. Ik kan van binnen af en van buitenaf er gewoon bij.

Als diezelfde config doe alleen dan met het = teken erbij dus: location = /phpvirtualbox/
Dan kan ik weer nergens meer bij. |:(
Niet van binnen en niet van buitenaf.

[ Voor 11% gewijzigd door WRT54G op 05-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 03-06 22:06
Marcel_EA schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Als diezelfde config doe alleen dan met het = teken erbij dus: location = /phpvirtualbox/
Dan kan ik weer nergens meer bij. |:(
Niet van binnen en niet van buitenaf.
Ik weet niet hoe je bij het = teken komt, maar hiermee sloop je waarschijnlijk heel de configuratie. Dan is het logisch dat je er niet meer bij komt.

Denk toch dat het probleem in je testmethode zit om de site extern te benaderen. Probeer eens het IP van je laptop een deny te geven, kun je de site dan nog benaderen? En vervolgens via een andere PC?

Of heb je nog een andere location instelling in de config staan voor de rest van je site? Deze config moet erboven staan anders matched de location / eerder dan /phpvirtualbox/.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Is dit het enige in je nginx.conf? Ook de plek waar je het neerzet is van belang voor het matchen. Ik zou vermoeden dat het zo zou moeten staan:
code:
1
2
3
4
location ^~ /phpvirtualbox {
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Is naam van de map trouwens wel goed qua hoofdlettergebruik? Hij moet wel case-sensitive ingevoerd worden, gok ik. Of met een * achter de ~ werken

[ Voor 24% gewijzigd door kraats op 05-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is er iemand die VPN Server draait en VPN heeft ingesteld op de NAS zelf zodat al het uitgaande verkeer via VPN verloopt? Ik wil namelijk remote bij m'n NAS kunnen over poort 443 met OpenVPN maar ook m'n downloads laten verlopen over OpenVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb even wat hulp nodig mbt het volgende:
Ik heb de laatste DSM draaien met MailServer aan. Die draait al een jaar prima op IMAP.
Als mailclients gebruik ik MS Outlook 2016 en de mailclients op mijn iphone en ipad. Ook dat werkt prima (mailserver ingesteld om IMAP en IMAP SSL/TLS te gebruiken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FYXHzBdrKC5GqDM1XTVm9OxT/full.png

Nu wil ik mijn mail toch wat beter beveiligen, los van de opties die MailServer aanbiedt als AV, antispam etc. Dat heb ik allemaal al ingesteld en komt ook door de test die MailServer biedt.
Wat ik nu echter wil is dat de mail niet meer via SSL loopt, maar (alleen maar) via TLS.

Poorten die ik heb opgegeven (en open staan in mijn router) zijn 465 voor SSL en 587 voor TLS. Ook staat poort 993 open.

In MailStation (SMTP Server Settings) in mijn Syno heb ik aangegeven "Enable SMTP TLS secure connection". De SSL optie heb ik niet aangevinkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AFT0INQqyeNoC7plywn1rknI/full.png

Als ik nu vanuit MailStation naar mezelf of naar buiten mail, gaat dat goed. Mail komt netjes aan en wordt ook ontvangen als men erop reply'ed.

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is mijn Outlook en iOS devices op TLS te laten werken.

Als voorbeeld Outlook. Die werkt prima als ik die via SSL inkomend en uitgaand laat kletsen, inkomend op poort 993 en uitgaand op poort 465. Als ik echter uitgaand omzet naar TLS op poort 587 en een test doe, gaat die fout.
Of ik zie het verkeerd, maar...als MailStation wel werkt met de SMTP TLS optie aangevinkt op 587, dan zou dit toch ook moeten werken voor Outlook?

Ook in iOS kan ik niet meer versturen als ik daar poort 587 invul.

Dus?? Waarom kan ik geen mail meer verzenden zodra ik naar poort 587 TLS switch? :? :?

EDIT: nu bedacht ik me net: laat ik voor de zekerheid toch eens een poortcheck doen op 465, 587 en 993. Blijkt 587 toch dicht te staan, hoewel ik 100% zeker weet dat hij open staat. |:( Vanmiddag dat toch nog eens extra checken.
Heb wel een Ziggo Uubee modem, maar die staat inBridge dus zou niks mogen tegenhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tallguy op 05-01-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tallguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:50:
Dus?? Waarom kan ik geen mail meer verzenden zodra ik naar poort 587 TLS switch? :? :?
Wel een gelding SSL-certificaat geinstalleerd? Met een dichte poort door Ziggo (wat heel goed zou kunnen) is het inderdaad ook vrij lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@cartman! Ik heb qua certificaat alleen het Let's Encrypt certificaat zodat ik via HTTPS naar mijn site kan. Dat zou toch genoeg moeten zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 05-01-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tallguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:34:
@cartman! Ik heb qua certificaat alleen het Let's Encrypt certificaat zodat ik via HTTPS naar mijn site kan. Dat zou toch genoeg moeten zijn?
Dat zou prima moeten zijn lijkt me ja. Dit is nog handig om het te testen: https://www.checktls.com/tests.html Dan lijkt het er iig op dat je een andere port moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
SoulWar1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Ik weet niet hoe je bij het = teken komt, maar hiermee sloop je waarschijnlijk heel de configuratie. Dan is het logisch dat je er niet meer bij komt.

Denk toch dat het probleem in je testmethode zit om de site extern te benaderen. Probeer eens het IP van je laptop een deny te geven, kun je de site dan nog benaderen? En vervolgens via een andere PC?

Of heb je nog een andere location instelling in de config staan voor de rest van je site? Deze config moet erboven staan anders matched de location / eerder dan /phpvirtualbox/.
kraats schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:38:
Is dit het enige in je nginx.conf? Ook de plek waar je het neerzet is van belang voor het matchen. Ik zou vermoeden dat het zo zou moeten staan:
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Is naam van de map trouwens wel goed qua hoofdlettergebruik? Hij moet wel case-sensitive ingevoerd worden, gok ik. Of met een * achter de ~ werken
Inmiddels ben ik weer wat verder gegaan met testen en bovenstaand uitgevoerd.
Ik heb de nginx.conf file aangepast en de volgende code helemaal bovenin de conf gezet.

code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Ook heb ik hem geprobeerd met een / erachter, oftewel:
code:
1
2
3
4
location ^~ /phpvirtualbox/ {
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Natuurlijk het subnet aangepast naar mijn eigen subnet, dus waar mijn laptop in valt.
Intern en extern kan ik er na de aanpassing nog steeds bij. Extern doe ik vanaf een server die in een data center staat en intern vanaf mijn eigen laptop of course.
Bij beide aanpassingen doe ik erna: "synoservicecfg --restart nginx" om de nginx service te herstarten.

De map op mijn Synology die heet "phpvirtualbox", zonder hoofdletters.
Zou het met de reverse proxy functionaliteit te maken hebben van nginx? Dat het daarom niet werkt?
Zojuist de reverse proxy eraf gehaald maar ook dan heb ik hetzelfde probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 05-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sinds een paar weken ben ik aan het zoeken naar een geschikte NAS voor thuis. Door het vervangen van HDD's voor SSD's in de notebooks hier thuis, heb ik meerdere hardeschijven liggen die niet worden gebruikt.

Uit gelezen reviews denk ik op te kunnen maken dat Synology's van aardige kwaliteit zijn en daarnaast ook betaalbaar.

Mijn budget is €250. Wanneer ik de Pricewatch doorloop blijven er dan 2 modellen over van Synology:
- pricewatch: Synology DiskStation DS216play
- pricewatch: Synology DiskStation DS216j

Waar de eerste duurder is, maar ook meer RAM en een snellere CPU heeft. De eerste verscheen in oktober 2015. De tweede verscheen in maart 2016. Helaas is er afgelopen oktober geen nieuwe versie uitgekomen. Als ik dan toch een nieuwe koop, zou ik ook graag de nieuwste versie aanschaffen.

Verwachten jullie binnenkort nog een nieuwe NAS van Synology die binnen mijn budget valt en minimaal 2 schijven ondersteund? Zo niet, dan ben ik van plan om voor de ds216play te gaan, door de op het oog betere hardeware: https://tweakers.net/pricewatch/compare/461480;496729/

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Balen....... Heb met Kerst een APC 550VA gekregen. Ik heb deze week vrij en hoop er even tijd voor te kunnen maken om deze ertussen te hangen (netjes). Je hebt 3 jaar garantie toch?
Ja klopt, was 11 maanden oud.

Het product (de APC Back-UPS ES 700) uit uw RMA xxxxxx is door ons getest en hierbij defect bevonden.
Wij zullen deze via order xxxxxx vervangen met een geheel nieuw exemplaar.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Edit:
Oeps twee keer achter elkaar gepost. Excuses.
mobstaa schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:00:
Verwachten jullie binnenkort nog een nieuwe NAS van Synology die binnen mijn budget valt en minimaal 2 schijven ondersteund? Zo niet, dan ben ik van plan om voor de ds216play te gaan, door de op het oog betere hardeware: https://tweakers.net/pricewatch/compare/461480;496729/
Moeilijk te zeggen. Misschien vind je nog info in het nieuws en discussie topic.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 05-01-2017 16:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Mijn vraag over TLS via poort 587 (zie hierboven ergens) is fixed. Bleek toch dat mijn Ziggo modem poort 587 dicht had staan. Dat gefixed en alles werkt weer zoals bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Marcel_EA schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:23:
[...]

[...]

Ik heb de nginx.conf file aangepast en de volgende code helemaal bovenin de conf gezet.

code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Natuurlijk het subnet aangepast naar mijn eigen subnet, dus waar mijn laptop in valt.
Intern en extern kan ik er na de aanpassing nog steeds bij. Extern doe ik vanaf een server die in een data center staat en intern vanaf mijn eigen laptop of course.
Bij beide aanpassingen doe ik erna: "synoservicecfg --restart nginx" om de nginx service te herstarten.

Zou het met de reverse proxy functionaliteit te maken hebben van nginx? Dat het daarom niet werkt?
In welke config file zet je je code? Probeer het eens in de volgende config file te zetten: /etc/nginx/app.d/server.webstation.conf

Onderstaande code zou dan gewoon moeten werken.
code:
1
2
3
4
location /phpvirtualbox {
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getyoursit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

Ik heb de volgende vraag het is mogelijk bestanden te delen via google+ of facebook. Als ik me probeer aan te melden krijg ik een foutmelding. Weet iemand hoe je dit in orde kan maken.

Foutmelding tekst facebook:

URL kan niet worden geladen: Het domein van deze URL is niet toegevoegd aan de domeinen van deze app. Voeg alle domeinen en subdomeinen van je app toe aan het veld Appdomeinen in de instellingen van je app om deze URL te kunnen laden.

foutmelding tekst google+: 400. That’s an error.

Error: redirect_uri_mismatch

The redirect URI in the request, https://synooauth.synolog...ation/google/redirect.php, does not match the ones authorized for the OAuth client. Visit

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Marcel_EA schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:23:
[...]

[...]

code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}

Je kunt niet je reverse proxy als volgt inregelen?
Striker2k2 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is het normaal dat een gloednieuwe WD RED 4TB geluid maakt als ie bezig is? Ding is muisstil als ie idle is maar maakt wel echt duidelijk "zoekgeluiden" als ik bijv een cron draai ieder kwartier waarbij MySQL gebruikt wordt. SMART is verder allemaal perfect in orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 05-01-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij mij hoor je ook de bekende disk geluiden als er iets wordt gelezen/geschreven.

Edit: idem disk

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 05-01-2017 20:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat is goed om te weten... De WD Green 3TB die ik voorheen had in de vorige NAS deed dit niet volgens mij, vandaar. Het maakt wat angstig zoveel geluid uit een schijf die belangrijke data bevat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 05-01-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 03-06 14:50
Issue: Cloud sync trekt verbinding dicht.

Beschrijving: gisteren met Telfort aan de lijn gehangen, want ping tijd was dramatisch (400 ms). Ook up- en downloadsnelheid waren dramatisch. Bij Telfort stelden ze hetzelfde vast, dus maandag komt een monteur naar de verbinding kijken.

Net nog even verder gekeken en Cloud sync uitgeschakeld. Resultaat: probleem opgelost! Ik upload met Cloud sync bestanden (foto's met name) naar Stack. Die upload heb ik gemaximeerd op 500 KB/s bij een polling periode van 3600 seconden. Kan dat m'n verbinding dicht trekken?

Normaal heb ik een ping van 11 ms, 13 Mbps down en 1 Mbps up.
Met cloud sync aan een ping van 400 ms, 1 - 3 Mbps down en 0,01 - 0,1 Mbps up.

M'n router geeft als theoretisch maximum een download van 14812 Kbps en een upload van 1028 Kbps.

Hoe kan dat? Ik vind het met name vreemd dat de downloadsnelheid en ping zo onderuit gaan.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Tweade schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:04:
Issue: Cloud sync trekt verbinding dicht.

Beschrijving: gisteren met Telfort aan de lijn gehangen, want ping tijd was dramatisch (400 ms). Ook up- en downloadsnelheid waren dramatisch. Bij Telfort stelden ze hetzelfde vast, dus maandag komt een monteur naar de verbinding kijken.

Net nog even verder gekeken en Cloud sync uitgeschakeld. Resultaat: probleem opgelost! Ik upload met Cloud sync bestanden (foto's met name) naar Stack. Die upload heb ik gemaximeerd op 500 KB/s bij een polling periode van 3600 seconden. Kan dat m'n verbinding dicht trekken?

Normaal heb ik een ping van 11 ms, 13 Mbps down en 1 Mbps up.
Met cloud sync aan een ping van 400 ms, 1 - 3 Mbps down en 0,01 - 0,1 Mbps up.

M'n router geeft als theoretisch maximum een download van 14812 Kbps en een upload van 1028 Kbps.

Hoe kan dat? Ik vind het met name vreemd dat de downloadsnelheid en ping zo onderuit gaan.

Dank!
1) (open deur) gemaximaliseerd op 500KB/sec of 500 Kb/sec?
2) Kan je een trace maken van je upload middels wireshark?
Dan kan je sub-seconde kijken wat er gebeurt. Het kan zijn dat je de upload inderdaad maximaliseert op 500Kbps, maar dat de Synology lekker de eerste halve seconde maximaal gaat en daarna een halve seconde idle is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Tweade schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:04:

En op hoeveel simultane download heb je hem staan (hoofdscherm cloud sync, tandwiel rechtsonder). De max upload die je instelt (bij iedere taak) is per verbinding (niet voor totaal).

Ik heb max simultaan op 3 staan en max per verbinding op 1000KB/s en dan komt mijn totale upload op 1,9MB/s (conform mijn internet abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
hovemt schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:59:
[...]

In welke config file zet je je code? Probeer het eens in de volgende config file te zetten: /etc/nginx/app.d/server.webstation.conf

Onderstaande code zou dan gewoon moeten werken.
code:
1
2
3
4
  allow 192.168.1.0/24;
  deny all;
}
Ik heb de config nu aangepast in bovenstaand bestand.
Ook dan wil het helaas niet werken...

Hieronder even een stukje uit de file.
Ik heb /phpvirtualbox/ en /phpvirtualbox geprobeerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    error_page 400 401 402 403 404 405 406 407 408 500 501 502 503 504 505 @error_page;

location @error_page {
        root /var/packages/WebStation/target/error_page;
        rewrite ^ /$status.html break;
    }

location ^~ /_webstation_/ {
        alias   /var/packages/WebStation/target/error_page/;
    }

deny all;
    }
    location ~* \.php {

fastcgi_pass unix:/run/php-fpm/php56-fpm.sock;

}
    location ~* \.cgi {
        fastcgi_pass unix:/run/fcgiwrap.sock;
    }
}

Wat ik overigens zojuist zag is dat het bestand zichzelf "reset" na een synoservicecfg --restart nginx.
Als ik dit commando uitvoer dan staat de orginele server.webstation.conf weer terug... |:(
Ik kan dus niks veranderen in deze file.

[ Voor 9% gewijzigd door WRT54G op 06-01-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 03-06 14:50
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:06:
[...]

1) (open deur) gemaximaliseerd op 500KB/sec of 500 Kb/sec?
2) Kan je een trace maken van je upload middels wireshark?
Dan kan je sub-seconde kijken wat er gebeurt. Het kan zijn dat je de upload inderdaad maximaliseert op 500Kbps, maar dat de Synology lekker de eerste halve seconde maximaal gaat en daarna een halve seconde idle is.
Het probleem was open deur 1... 8)7

Ik zal zo weer even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Marcel_EA schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb de config nu aangepast in bovenstaand bestand.
Ook dan wil het helaas niet werken...

Hieronder even een stukje uit de file.
Ik heb /phpvirtualbox/ en /phpvirtualbox geprobeerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    error_page 400 401 402 403 404 405 406 407 408 500 501 502 503 504 505 @error_page;

location @error_page {
        root /var/packages/WebStation/target/error_page;
        rewrite ^ /$status.html break;
    }

location ^~ /_webstation_/ {
        alias   /var/packages/WebStation/target/error_page/;
    }

deny all;
    }
    location ~* \.php {

fastcgi_pass unix:/run/php-fpm/php56-fpm.sock;

}
    location ~* \.cgi {
        fastcgi_pass unix:/run/fcgiwrap.sock;
    }
}

Wat ik overigens zojuist zag is dat het bestand zichzelf "reset" na een synoservicecfg --restart nginx.
Als ik dit commando uitvoer dan staat de orginele server.webstation.conf weer terug... |:(
Ik kan dus niks veranderen in deze file.
Probeer eens nginx te restarten met nginx -s reload. Ik vraag me nog steeds af waar je het dan wel moet zetten om het blijvend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De include locaties staan genoemd in de nginx.conf file.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 15:45
Ooit ben ik begonnen met een Gmail account en deze werkte indertijd nog dmv Exchange en zodoende kreeg je op je iPhone een push bericht als er nieuwe mail was. Gmail is hier toen mee gestopt en nu vraag ik me af of zoiets met het bestaande mailaccount icm de mailserver op de Synology weer dmv push aan de praat is te krijgen. Iemand die hier iets over kan vertellen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 15:45
- kan weg -

[ Voor 117% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-01-2017 13:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
hovemt schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Probeer eens nginx te restarten met nginx -s reload. Ik vraag me nog steeds af waar je het dan wel moet zetten om het blijvend te houden.
Met nginx -s reload blijft de config idd wel staan.
Maar zodra ik de Syno een herstart geef dan is de config weer "gereset".

De include directories zijn o.a.:
/etc/nginx/app.d
/etc/nginx/conf.d
/etc/nginx/sites-enabled

Ik heb mijn config al in deze mappen geprobeerd te zetten.
Maar op het moment dat ik een location /phpvirtualbox/ neerzet in een config dan is de site in zijn geheel niet te bereiken. Of ik nu een allow erin zet of niet.
I'm running out of options...

Overigens gebruik ik de map /etc/nginx/sites-enabled om een extra config erin te zetten voor mijn reverse proxy. Zodat b.v. in Photo Station in het logboek geen 127.0.0.1 adressen staan bij het inloggen maar de echte IP adressen.

code:
1
2
3
4
set_real_ip_from 127.0.0.1;
set_real_ip_from 192.168.1.1;
real_ip_header X-Forwarded-For;
real_ip_recursive on;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 20:22
Ik heb een 60 Mbit internetverbinding, maar ik haal met mijn DS216play met het downloaden van torrents (Download Station) vaak nog geen 5 Mbit. Ik zie dat transmissiond zo'n 60% CPU gebruikt. Met name grotere files of veel peers zorgen voor een trage download.

Zijn er truuks om de snelheid te verbeteren, of loop ik echt tegen de limieten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Lijkt mij te traag. Kun je geen andere package proberen bijvoorbeeld transmission can synocommunity? Ik Ben aan dat een speedtest op je synology wel snel gaat?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

StephanVierkant schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:55:
Ik heb een 60 Mbit internetverbinding, maar ik haal met mijn DS216play met het downloaden van torrents (Download Station) vaak nog geen 5 Mbit. Ik zie dat transmissiond zo'n 60% CPU gebruikt. Met name grotere files of veel peers zorgen voor een trage download.

Zijn er truuks om de snelheid te verbeteren, of loop ik echt tegen de limieten aan?
Welke snelheden haal je met de ingebouwde downloadstation? Met mijn ds 115J een aan 150mbit verbinding haal ik meer dan 10MB/s op goede torrents met downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

pietje63 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Dank voro de terugkoppeling, interessnant dat hij dus mogelijk toch "extreem lang" over de laatste 1/2% kan doen.

- bij de 10GB backup ging de tweede versie in ca 5 minuten
- bij de 200GB backup staat hij sinds gisteravond 23uur op 99%, terwijl er geen bestandswijzigingen zijn. Hij is hier nu dus evenlang mee bezig als de initiële backup
Nog steeds op 99% (na 60 uur), en hij houdt nu ook (logischerwijs) mijn andere jobs tegen. Heb maar een support ticket aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

StephanVierkant schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:55:

Probeer betere torrents.
Download station gebruikt onderwater de transmission binary (2.84) en die binary is goed. De transmissiond pakt altijd 100% van 1 core (vandaar +/- 50% cpu utilisation) maar dat betekent niet dat de download aan de max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
JackBol schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Probeer betere torrents.
Download station gebruikt onderwater de transmission binary (2.84) en die binary is goed. De transmissiond pakt altijd 100% van 1 core (vandaar +/- 50% cpu utilisation) maar dat betekent niet dat de download aan de max zit.
Op andere apparaten in het netwerk haal ik tot 6 MB/s, dus aan de torrent ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Ideedeequeuedee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:30:
Gisteren probeerde ik een aantal packages te updaten en toen kreeg ik de volgende melding:

[...]

Omdat het een package uit de SynoCommunity was dacht ik aan een bug, en heb ik dit opgelost door tijdelijk alle publishers toe te staan. Vandaag krijg ik dit echter ook bij officiële packages :?

[...]

Ik heb al geprobeerd om handmatig het certificaat van Synology opnieuw toe te voegen, maar helaas..

Ik draai op DSM 6.0.2-8451 Update 7
Iemand? Moet ik mezelf hier zorgen over maken of kan ik dit gewoon negeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

StephanVierkant schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Op andere apparaten in het netwerk haal ik tot 6 MB/s, dus aan de torrent ligt het niet.
Heb je de juiste tcp en udp poorten geforward naar je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Iemand? Moet ik mezelf hier zorgen over maken of kan ik dit gewoon negeren? :)
update & reboot ?
Misschien dat er iets gewijzigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
JackBol schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Heb je de juiste tcp en udp poorten geforward naar je NAS?
Denk het wel. Heb gewoon de standaard aangehouden en volgens mijn router is het netjes met UPnP ingesteld.

Dat lijkt me overigens ook niet het probleem. Ik haal wel eens hogere snelheden, maar vooral met kleinere bestanden. Het valt me nu op dat met een torrent-bestand met 300+ files en 400 GB het heel traag gaat. Een Ubuntu-ISO binnenhalen gaat een stuk sneller.

[ Voor 31% gewijzigd door StephanVierkant op 07-01-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
uit/in-loggen heeft het verholpen

[ Voor 123% gewijzigd door pven op 07-01-2017 17:10 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heerlijke bron van info, dit topic - chapeau en bedankt, ik heb op mijn meeste vragen antwoord gekregen (waaronder het vraagstuk rondom transcoden).

Nog wel een vraagje dat bij mij openstaat en waar jullie hopelijk antwoord op kunnen geven. Ik neem binnenkort mijn intrek in een eigen studio/appartement welke ik zoveel mogelijk "smart" wil maken. Ik neem geen TV via een conventionele provider (Ziggo, KPN etc.) maar wil dit via KNIPPR doen of ik pak gewoon de Ziggo Horizon-app, waarbij ik de inloggegevens van mijn ouders heb.

Nu weet ik dat de Synology box die ik op het oog heb (DS416play) o.a. AirPlay heeft. Ik heb zelf een iPhone, iPad en MacBook Pro. Is het mogelijk dat ik via mijn iPhone de Ziggo Horizon-app open en dit stream naar de Synology, waarna deze het uit gaat zenden op mijn TV (welke een Samsung UE49KS8000 of zelfs een van de nieuwste generatie gaat worden)? Of heb ik hiervoor toch echt een Apple TV (o.i.d.) nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 10:28
JDFS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:34:

Nu weet ik dat de Synology box die ik op het oog heb (DS416play) o.a. AirPlay heeft. Ik heb zelf een iPhone, iPad en MacBook Pro. Is het mogelijk dat ik via mijn iPhone de Ziggo Horizon-app open en dit stream naar de Synology, waarna deze het uit gaat zenden op mijn TV (welke een Samsung UE49KS8000 of zelfs een van de nieuwste generatie gaat worden)? Of heb ik hiervoor toch echt een Apple TV (o.i.d.) nodig?
Je hebt een apple TV nodig om vanaf je iPad naar de TV te streamen (of een chromecast, is beter dan appleTV). Volgens mij zou ip TV wel kunnen werken icm met video station, maar dan heb je een ip TV abbo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Dank voor je antwoord HEY_DUDE, dat is jammer... Kan ik in dat geval niet beter de DS416 (ik heb nog nooit een NAS gehad en ben alleen van plan om er data mee te bewaren) en de Chromecast Ultra nemen? Ik ben wel van plan om in de toekomst wat 4K-films te streamen en een ChromeCast Ultra zou moeten voldoen wat betreft transcoden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 10:28
JDFS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:52:
Dank voor je antwoord HEY_DUDE, dat is jammer... Kan ik in dat geval niet beter de DS416 (ik heb nog nooit een NAS gehad en ben alleen van plan om er data mee te bewaren) en de Chromecast Ultra nemen? Ik ben wel van plan om in de toekomst wat 4K-films te streamen en een ChromeCast Ultra zou moeten voldoen wat betreft transcoden toch?
Als je films vanaf je NAS wil streamen heb je een play model nodig. De transcoding van gedownloade films (of je eigen geripte blu ray films) gebeurt op de NAS. VOD diensten zoals Netflix, horizon GO, uitzending gemist etc. leveren beelden in het juiste formaat voor de chromecast (of apple TV). Dan hoeft er helemaal niet getranscode te worden en wordt de stream rechtstreeks vanaf het internet naar de chromecast gestuurd. AirPlay werkt net anders, dan gaat de stream eerst naar je telefoon en dan naar appleTV. Dat betekent dat je telefoon leeg loopt tijdens het kijken. Super irritant.

BTW ik heb geen iPhone ik weet niet hoe goed chromecast met iPhone werkt met horizon GO.

Edit: Met streamen bedoel ik naar CC of Airplay. Voor andere mediaplayers is lang niet altijd een play model nodig. Zie ook de post hieronder van TomvH

[ Voor 6% gewijzigd door HEY_DUDE op 07-01-2017 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Al een RASP met KoDI overwogen? Die speelt ook alles netjes af, direct vanaf een share. Heb je geen 'play' model nodig.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Heeft iemand een goede tip om je Synology te checken op data?

In File Station zie ik namelijk geen data meer staan, terwijl er wel nog hdd ruimte in gebruik is. Ik wil graag een clean partitie maken, maar ook via winscp zie ik geen data staan. Enige wat ik op internet terug kan vinden is met winscp via ssh kijken. De Recycle Bin zie ik ook nergens terug, dus ik weet niet waar ik nu nog verder kan zoeken.

EDIT:
Hmm, via het root account kom ik een stuk verder. Al kom ik er bij een van de twee Synology's niet in onder het root account. Bij de ander werkt het wel, terwijl beide dezelfde user credentials hebben. Enige verschil is, dat de ene via het :5000 adres en de andere via het :5001 adres loopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Sppak op 07-01-2017 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:26:
Als je films vanaf je NAS wil streamen heb je een play model nodig.
Absoluut niet!

Transcoding door de NAS is niet alleen beperkt (qua formaat en resources) maar ook overbodig. Veel beter is het gebruik van een Mediaplayer met daarop de juiste software. Ook is er niks qua Airplay/Chromecast e.a. nodig. Allemaal overbodige tussenstations.

Bijv. neem de aTV4 + Infuse als Mediaplayer en de NAS hoeft alleen maar (willekeurig welke) data te streamen en het wordt perfect afgespeeld op elke TV. Bevalt Infuse qua GUI niet? Dan neem je iets anders. Volledige vrijheid.

[ Voor 6% gewijzigd door TonVH op 07-01-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, ik heb een 216play gekocht juist hiervoor, maar heb volgens mij nog nooit de transcode funtie gebruikt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om /volume1 via NFS open te zetten? De folders eronder lukt me wel, maar /volume1 is tijdelijk even handiger.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sppak schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:58:
Heeft iemand een goede tip om je Synology te checken op data?
Even zoeken in dit topic naar du -hs.
pven schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:02:
Is het mogelijk om /volume1 via NFS open te zetten? De folders eronder lukt me wel, maar /volume1 is tijdelijk even handiger.
Ik denk dat je de exports file wel kunt aanpassen?
Zie http://wiki.openelec.tv/index.php/NFS_Shares_with_Synology.

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 07-01-2017 21:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
Hey,

Ik wil binnenkort de DS216Play aanschaffen, maar er zijn een aantal dingen mij nog niet helemaal duidelijk.
Het plan is om er 2 schijven van 2TB (WD RED) in RAID-1 te zetten.

Wat ik er mee wil doen:
-Downloaden en films afspelen op verschillende apparaten (1 apparaat tegelijk)
-Bestanden archiveren
-Backup van mijn computer maken op de nas. (Incremental met oude versies bewaard voor x periode)
-1 keer per week een encrypted incremental backup naar Onedrive (ook oudere versies van bestanden blijven voor x periode bewaard op Onedrive)

Ik weet dat je er backups mee kan maken, maar wat ik niet duidelijk kreeg is of dit altijd "live" gebeurd of dat je hier vaste tijden voor kan zetten?

En is dit de geschikte nas voor deze taken of raden jullie mij een ander aan?
Het is voor thuisgebruik.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met cloud sync kun je real time backup maken zoals je misschien kent van OneDrive. Geen versioning. Met hyper backup kun je versioning toepassen. Geen realtime.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 08-01-2017 12:33 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 95 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).