[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:43
Zionrage schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:45:
Momenteel heb ik de DS216play in bezit. Ik heb spotweb, nzbget, couchpotato en sonarr ingesteld. Dit werkt aardig. Echter zie ik bij het afspelen van mkv bestanden een foutmelding in ds video en video station.
één mkv bestand wordt wel afgespeeld, maar de ander niet.

"Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund..."

Na wat research kwam ik er achter dat het foute bestand mogelijk gebruik maakt van DTS inplaats van AC3. Kan dat kloppen?

Daarnaast ben ik natuurlijk ook benieuwd hoe ik dit kan converteren?
Al een andere mediaspeler geprobeerd?
Op mijn S6 heb ik VLC en die speelt gewoon DTS af. Idem op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31

Dirty

Is it capputime yet?

wcduck schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:33:
Ik ben van plan mijn 213j te upgraden. Momenteel zit er een 2TB hd in die vrijwel vol zit. Mijn idee is om er een 4 of 5 TB bij te plaatsen. Bij het gebruik van SHR zal ik echter nog steeds 2 TB aan ruimte behouden na het bijplaatsen. Daarom is mijn plan als volgt:
1. Plaats 5 TB schijf erbij
2. Zet 231j aan, en wacht totdat SHR alles overneemt en kopieert naar de nieuwe schijf
3. Ze Synology uit, en verwijder 2 TB schijf => nu heb ik 5 TB
Klopt mijn gedachtegang?
Volgens mij krijg je dan melding dat SHR defect is cq. schijf 1 beschadigd is.
Je moet dan nog stap 4 uitvoeren:
4. plaats nieuwe schijf 5TB erbij.

Nu heb je 5TB in SHR.

Andere mogelijkheid is dat je de 5TB als afzonderlijk volume instelt, dan hoef je geen 2e schijf van 5TB bij te plaatsen maar gewoon alles van 2TB naar 5TB te kopiëren.

[ Voor 10% gewijzigd door Dirty op 05-10-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Arjant2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Al een andere mediaspeler geprobeerd?
Op mijn S6 heb ik VLC en die speelt gewoon DTS af. Idem op PC.
Nog niet, echter zal ik als het goed is ook niet met VLC kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zionrage schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

Nog niet, echter zal ik als het goed is ook niet met VLC kunnen streamen.
Wat bedoel je hier mee?
Kunnen streamen naar wat?
Misschien handig als je even vertelt op welk apparaat je wilt kijken naar je videos.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 05-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

Wat bedoel je hier mee?
Kunnen streamen naar wat?
Misschien handig als je even vertelt op welk apparaat je wilt kijken naar je videos.
Klopt je hebt gelijk:

Ik gebruik de Nas om films en series te downloaden.

- Vervolgens wil ik met de horizon box van Ziggo deze films en series kunnen kijken.
- Vanaf de telefoon (ds video) wil ik naar de chromecast kunnen casten.
- Ik wil ook buiten het eigen netwerk deze films en series kunnen kijken op bijvoorbeeld een smart TV (ds video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dirty schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Volgens mij krijg je dan melding dat SHR defect is cq. schijf 1 beschadigd is.
Je moet dan nog stap 4 uitvoeren:
4. plaats nieuwe schijf 5TB erbij.

Nu heb je 5TB in SHR.

Andere mogelijkheid is dat je de 5TB als afzonderlijk volume instelt, dan hoef je geen 2e schijf van 5TB bij te plaatsen maar gewoon alles van 2TB naar 5TB te kopiëren.
Bedankt voor je reactie. Is het bij jouw alternatief dan niet noodzakelijk alles weer in te stellen? Bij Raid 1 (of SHR) zal dat toch niet het geval zijn?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty

Dirty

Is it capputime yet?

wcduck schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is het bij jouw alternatief dan niet noodzakelijk alles weer in te stellen? Bij Raid 1 (of SHR) zal dat toch niet het geval zijn?
Bij SHR zal dit niet, mits je die 2e 5TB erbij doet als vervanging van de 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dirty schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Bij SHR zal dit niet, mits je die 2e 5TB erbij doet als vervanging van de 2TB.
Wederom bedankt voor het antwoord. Weet je wat voor foutmelding gegeven gaat worden als er slechts 1 5TB harde schijf in zit? Werkt alles nog wel naar behoren dan en krijg je af en toe een melding, of start hij amper op? Een kleine foutmelding kan ik wel mee leven namelijk.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zionrage schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Klopt je hebt gelijk:

Ik gebruik de Nas om films en series te downloaden.

- Vervolgens wil ik met de horizon box van Ziggo deze films en series kunnen kijken.
- Vanaf de telefoon (ds video) wil ik naar de chromecast kunnen casten.
- Ik wil ook buiten het eigen netwerk deze films en series kunnen kijken op bijvoorbeeld een smart TV (ds video)
En welke van de bovenstaande werkt nu niet?
Horizon box heb ik geen ervaring mee.
Casten naar chromecast zou moeten werken want ds video ondersteunt chromecast. Ik heb geen chromecast maar kan rechtstreeks casten vanuit ds video op mijn telefoon naar mijn samsung tv, ook dts audio.
Buiten je netwerk op een smart tv zal ook gewoon werken als die tv de ds video app heeft en dts ondersteunt. Mijn samsung tv speelt gewoon via de ds video app mkv met dts af.
Installeer vlc eens op je telefoon en stel deze in als je standaard mediaspeler en probeer dan nog eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 05-10-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:31
Ik heb voor een Docker applicatie port 80 nodig maar ondanks het aanpassen van de nodige bestanden wil de Syno deze port niet vrijgeven...

Iemand een goed idee?

DSM 5.2

[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 05-10-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Leader98 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:54:
Ik heb voor een Docker applicatie port 80 nodig maar ondanks het aanpassen van de nodige bestanden wil de Syno deze port niet vrijgeven...

Iemand een goed idee?

DSM 5.2
Toch op een andere poort zetten en misschien iets met een reverse proxy? mycontainer.mydomain.nl -> mycontainer:8888

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Weet er iemand hoe we op een relatief eenvoudige manier kunnen nakijken hoe groot de directories zijn in de root van de syno? Dus de etc, usr... mappen

Als ik de sizes van m'n shares optel kom ik uit op 8,5TB, maar in DSM krijg ik de melding dat er 10,4TB in gebruik is... Is een redelijk groot verschil.
Hoeveel neemt een cleane DSM in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:38
wars schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:31:
Als ik de sizes van m'n shares optel kom ik uit op 8,5TB, maar in DSM krijg ik de melding dat er 10,4TB in gebruik is... Is een redelijk groot verschil.
Hoeveel neemt een cleane DSM in?
Oh dat klopt wel hoor, DSM neemt altijd 1.9TB in beslag. Niets om je druk over te maken dus. d:)b

--

[serieus]
Ik kan zo extern niet zien hoe groot DSM is, maar dat zal misschien enkele GB's zijn.. iig verwaarloosbaar weinig op een HDD van tegenwoordig.

- Kan het zijn dat je een Cloud backup package draait/gedraaid hebt? Die schijnt nogal eens ruimte weg te snoepen die niet in de gedeelde mappen zichtbaar is. (ik denk omdat het in een database wordt gezet, die dus niet in je gedeelde mappen staat)
- Prullenbakken legen kan ook nooit kwaad maar die heb je denk ik al meegenomen in je totaal. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
SmiGueL schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

Oh dat klopt wel hoor, DSM neemt altijd 1.9TB in beslag. Niets om je druk over te maken dus. d:)b

--

Ik kan zo extern niet zien hoe groot DSM is, maar dat zal misschien enkele GB's zijn.. iig verwaarloosbaar weinig op een HDD van tegenwoordig.

Kan het zijn dat je een Cloud backup package draait/gedraaid hebt? Die schijnt nogal eens ruimte weg te snoepen die niet in de gedeelde mappen zichtbaar is. (ik dnek omdat het in een database wordt gezet, die dus niet in je gedeelde mappen staat)
Prullenbakken legen kan ook nooit kwaad maar die heb je denk ik al meegenomen. :)
In m'n volume1 zitten naast de shared folders ook nog n hoop anderen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wli7uXF.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RxbqOO.png

Hyperbackup heb ik inderdaad draaien.
Elke week krijg ik een mooi storage rapportje, maar daar missen ze dus 1,9TB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
wars schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:50:
Vraag: Waar blijft mijn 2.5TB?
Oplossing: Cloud station weggooien.

I.p.v. gelijk de hele package verwijderen + opnieuw installeren zou je kunnen kijken of je vanuit de package alle backups kunt weggooien en deze weer opnieuw aanzetten.. dan blijven iig al je instellingen behouden..
*Ik gebruik die package niet, dus geen ervaring mee. Voor hetzelfde geld backup je straks opnieuw 1.9 TB en ben je na deze hele actie weer net zo ver als je nu bent..

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 06-10-2016 11:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
wars schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

In m'n volume1 zitten naast de shared folders ook nog n hoop anderen
[afbeelding]
[afbeelding]

Die .core-bestanden kan je volgens mij allemaal verwijderen, zijn zeer waarschijnlijk afkomstig van een-of-andere crash (timestamp zal ook niet recent zijn?).

Ga eens naar een prompt en speel eens met het commando 'du -hs', dan kan je beter vinden waar je moet zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 06-10-2016 11:42 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Edit: niet meer van toepassing.

[ Voor 92% gewijzigd door KaiseRRuby op 06-10-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
sudo -
cd /
du -hs *

Edit: spuit elf stond hierboven al...

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 06-10-2016 14:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty

Dirty

Is it capputime yet?

wcduck schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Wederom bedankt voor het antwoord. Weet je wat voor foutmelding gegeven gaat worden als er slechts 1 5TB harde schijf in zit? Werkt alles nog wel naar behoren dan en krijg je af en toe een melding, of start hij amper op? Een kleine foutmelding kan ik wel mee leven namelijk.
Hangt er vanaf hoe je die 5TB laat werken. Als 2e volume, 2TB ernaar toe kopiëren en dan 2TB schijf eruit... mogelijk dat dan DSM op 5TB gezet moet worden met evt dataverlies. Maar dan kun je nog eens 2TB erop zetten, met alleen wat tijdverlies. Ik denk niet dat het gemis van volume 1 ernstig is, kun je volgens mij veilig doen zolang je de 2TB niet weggooit/formatteert oid. (voor het geval het wel ernstig is)
Als SHR plaatsen zul je constant melding krijgen dat 1 schijf mist, hoe ernstig dat is weet ik niet (ik ging altijd zo snel mogelijk nieuwe schijf plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:52:
[...]

En welke van de bovenstaande werkt nu niet?
Horizon box heb ik geen ervaring mee.
Casten naar chromecast zou moeten werken want ds video ondersteunt chromecast. Ik heb geen chromecast maar kan rechtstreeks casten vanuit ds video op mijn telefoon naar mijn samsung tv, ook dts audio.
Buiten je netwerk op een smart tv zal ook gewoon werken als die tv de ds video app heeft en dts ondersteunt. Mijn samsung tv speelt gewoon via de ds video app mkv met dts af.
Installeer vlc eens op je telefoon en stel deze in als je standaard mediaspeler en probeer dan nog eens.
Ik heb nog eens gekeken, maar het casten naar de TV werkt niet. Dit is alleen het geval bij het mkv bestand met DTS audio. Dit geeft DS video ook aan op mijn telefoon op het moment dat ik deze aanklik om te casten. Dus enkel dit bestand geeft de problemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zionrage schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Ik heb nog eens gekeken, maar het casten naar de TV werkt niet. Dit is alleen het geval bij het mkv bestand met DTS audio. Dit geeft DS video ook aan op mijn telefoon op het moment dat ik deze aanklik om te casten. Dus enkel dit bestand geeft de problemen helaas.
nog even gechecked, maar probleem ligt denk ik bij de chromecast, die ondersteunt geen DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

nog even gechecked, maar probleem ligt denk ik bij de chromecast, die ondersteunt geen DTS.
Oke, bedankt voor de snelle reactie!
Is er een eenvoudige manier om dit op de nas te converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Even 1 stap terug eerst.
Je cast via je telefoon of tablet neem ik aan?
Als je gewoon op die telefoon of tablet afspeelt dan heb je wel geluid? De mediaspeler (VLC bijv. neemt dan de DTS decoding voor zijn rekening), standaard mediaspeler van Synology kan er dus niet mee omgaan omdat ze niet de juiste licenties hebben.

Het is niet echt een fraaie oplossing, maar wellicht zou dit wel werken:
http://blog.mobile-harddi...r-dts-video-op-ds214play/

Dan zijn al je films omgezet en dan vervolgens altijd zorgen dat je een ander formaat audio hebt bij nieuwe downloads.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 07-10-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:25:
Even 1 stap terug eerst.
Je cast via je telefoon of tablet neem ik aan?
Als je gewoon op die telefoon of tablet afspeelt dan heb je wel geluid? De mediaspeler (VLC bijv. neemt dan de DTS decoding voor zijn rekening), standaard mediaspeler van Synology kan er dus niet mee omgaan omdat ze niet de juiste licenties hebben.

Het is niet echt een fraaie oplossing, maar wellicht zou dit wel werken:
http://blog.mobile-harddi...r-dts-video-op-ds214play/

Dan zijn al je films omgezet en dan vervolgens altijd zorgen dat je een ander formaat audio hebt bij nieuwe downloads.
Klopt, ik cast vanaf de telefoon naar de chromecast. Dit probleem doet zich ook voor wanneer ik de film/serie wil afspelen via videostation.
Ik zal de link eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zionrage schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Klopt, ik cast vanaf de telefoon naar de chromecast. Dit probleem doet zich ook voor wanneer ik de film/serie wil afspelen via videostation.
Ik zal de link eens bekijken.
Videostation op? pc of telefoon of tablet?
Voor alle 3 de apparaten geldt, je moet er even VLC op installeren, want die kan DTS gewoon afhandelen, kan je in ieder geval op dat apparaat kijken.
Videostation ondersteunt dus zelf geen DTS, maar VLC wel, dus dan selecteer je gewoon je video in DS Video en dan speelt hij het af op VLC.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 07-10-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

Videostation op? pc of telefoon of tablet?
Voor alle 3 de apparaten geldt, je moet er even VLC op installeren, want die kan DTS gewoon afhandelen, kan je in ieder geval op dat apparaat kijken.
Yes, videostation op de PC inderdaad.
Als ik VLC download, kan deze app (pc of telefoon) dan wel streamen vanuit de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Streamen vanuit de NAS naar je pc of telefoon kan dan gewoon.
Zoals bovenstaand. Je selecteert de video dan gewoon in DS video en vervolgens speel je het af met VLC.

Aangezien je de chromecast gebruikt neem ik aan dat je geen smart TV hebt met android er op of een Samsung TV? Daarop kan je namelijk eenvoudig de DS video app installeren, dan heb je geen chromecast nodig.
Een andere oplossing zou zijn een mediaplayer aan je tv te hangen, die gewoon via UPnP verbinding maakt met je NAS.

[ Voor 49% gewijzigd door Arjant2 op 07-10-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:43:
Streamen vanuit de NAS naar je pc of telefoon kan dan gewoon.
Zoals bovenstaand. Je selecteert de video dan gewoon in DS video en vervolgens speel je het af met VLC.

Aangezien je de chromecast gebruikt neem ik aan dat je geen smart TV hebt met android er op of een Samsung TV? Daarop kan je namelijk eenvoudig de DS video app installeren, dan heb je geen chromecast nodig.
Een andere oplossing zou zijn een mediaplayer aan je tv te hangen, die gewoon via UPnP verbinding maakt met je NAS.
Klopt, het is nog een "domme tv".
Ik heb het inmiddels met VLC geprobeerd en dit werkt wel. Echter kan ik hiermee alleen met een omweg gaan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
VLC is bezig met ondersteuning voor Chrome cast, zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:07:
VLC is bezig met ondersteuning voor Chrome cast, zal nog wel even duren.
Doormiddel van de link die je eerder vermelde, heb ik ffmpeg package geinstalleerd.
Nu werkt de DTS video wel dmv video station op de PC, echter kan ik dit nu niet meer openen op de telefoon in de ds video app (ook niet met vlc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
PuckStar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Hmm ok jij update die dus helemaal niet. Maar weet jij hoe ik die kan excluden van het krijgen van een notificatie als er een update is?
Krijg nu telkens een email erover, maar wil wel email krijgen als er andere packages een update hebben.
Sorry voor mijn late reactie. Ik zou deze ook wel willen excluden maar volgens mij gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zionrage schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

Doormiddel van de link die je eerder vermelde, heb ik ffmpeg package geinstalleerd.
Nu werkt de DTS video wel dmv video station op de PC, echter kan ik dit nu niet meer openen op de telefoon in de ds video app (ook niet met vlc).
wat gebeurd er als je in de DS video app op je telefoon transcoding aan zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:18:
[...]

wat gebeurd er als je in de DS video app op je telefoon transcoding aan zet?
Zionrage schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

Probleem gevonden.
DS video startte automatisch VLC op deze keer op mijn telefoon. Blijkbaar werkt dit niet samen met ffmpeg.
Ik heb VLC van mijn telefoon verwijderd en wederom geprobeert de video te starten. Hij doet het!
Blijkbaar lost ffmpeg package het hele probleem op. Geen idee wat het precies doet, maar na installatie werkte alles blijkbaar direct, maar was vlc op mijn telefoon het probleem.
Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Zionrage op 07-10-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Naast het vorig opgeloste probleem, heb ik er nog één. Couchpotato en sonarr zorgen voor de downloads op mijn NAS. Nu worden de geselecteerde mappen niet automatisch geindexeerd door video station.
In couchpotato heb ik inmiddels de optie "Synoindex, Automaticly adds index to Synology Media Server." gevonden. Dit zou het probleem voor de films moeten oplossen (nog niet kunnen testen).

Echter voor sonarr heb ik een dergelijke optie nog niet kunnen vinden. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
En de mappen waar je download zijn wel toegevoegd bij indexeringsservice als map die geindexeerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arjant2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:30:
En de mappen waar je download zijn wel toegevoegd bij indexeringsservice als map die geindexeerd moet worden?
Klopt. In de videostation onder instellingen heb ik voor films en tv-show de juiste mappen geselecteerd. Wat ik kon vinden is dat couchpotato en sonarr niet de indexering van videostation triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Oke. Heb dus een vraag die ik niet volledig rond krijg.

Heb ook al de DIY van Synology doorlopen maar ik stok eigenlijk al in het begin.

Ik zit er over te denken om de mailserver van de Synology te gebruiken.
Het instellen van het programma zelf lijkt me wel te doen.
Maar ik moet dan een eigen naam hebben en daar loop ik vast.
Ik geloof dat dat domeinnaam heet.
Ik wil het enkel voor de mail gebruiken, zodat mijn mailnaam @maarten.xx wordt of zoiets.

Waar kan ik dat goed doen?
Als ik een mailserver draai, is mijn Synology dan continue in bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

klopt.. je hebt een domeinnaam nodig. Die kun je 'kopen' via een registrar. Ik heb bijvoorbeeld een paar domeinen via transip.nl. Als je zo'n domeinnaam hebt geregeld moet je in de DNS (domeinnaam registratie) instellen dat je een mailrecord (MX) aanmaakt en naar je eigen ip-adres verwijst. Dan kan je de mailserver van je Synology naar dat domein laten luisteren. Daarvoor moet hij wel altijd aan staan.

Als je in dit stukje veel dingen ziet staan die je niets zeggen is het wellicht wel een stap te ver om zelf een mailserver te gaan draaien. Het is geen rocketscience, maar je moet wel iets meer onderliggende kennis hebben hoe internet werkt. Zeker als je moet gaan troubleshooten als er iets niet werkt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
kraats schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:10:
klopt.. je hebt een domeinnaam nodig. Die kun je 'kopen' via een registrar. Ik heb bijvoorbeeld een paar domeinen via transip.nl. Als je zo'n domeinnaam hebt geregeld moet je in de DNS (domeinnaam registratie) instellen dat je een mailrecord (MX) aanmaakt en naar je eigen ip-adres verwijst. Dan kan je de mailserver van je Synology naar dat domein laten luisteren. Daarvoor moet hij wel altijd aan staan.
registrar - duidelijk
mailrecord - onduidelijk maar oplosbaar
ip-adres - heel duidelijk, moet er niet aan denken dat ik dat niet snap en wel een Synology heb.
Altijd aanstaan - duidelijk en tegenvaller. Ding bij mij slaapt heel veel

Ik ga er over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

Videopac

Rommelt wat aan.

maartend schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

registrar - duidelijk
mailrecord - onduidelijk maar oplosbaar
ip-adres - heel duidelijk, moet er niet aan denken dat ik dat niet snap en wel een Synology heb.
Altijd aanstaan - duidelijk en tegenvaller. Ding bij mij slaapt heel veel

Ik ga er over nadenken
Ik neemde dat het juist werd afgeraden om zelf een mailserver op te zetten.
Ik ben zelf op zoek naar een alternatief voor de grote dataverzamelaars/-doorspelers (Yahoo & co), waarmee ik de mail ook via een reclameloze website kan lezen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Je kunt ook gewoon je eigen webmail met IMAP ondersteuning op de NAS zetten. Gebruik ik zelf Rainloop voor, doet het prima, geen reklame en als enige nadeel dat het benaderen van de GMail contactpersonen niet werkt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

kraats schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:10:
Het kan makkelijker: gewoon een eigen domeinnaam kopen en daar je mail laten afleveren. Dan via je Syno de mail ophalen via POP. Zo doe ik het ook. M'n provider regelt mijn mail en domein, de Syno haalt alle mail op bij deze provider, en ook bij hotmail, gmail, ziggo enz zodat alles in 1 box terecht komt op de Syno. Zo vermijd je ook eventuele verlies van mail als je Syno een keer uit staat, want als jij je eigen MX record bent, kan mail niet afgeleverd worden bij uitval.
Vanaf al mijn devices (laptop, iPad, iPhone) pik ik de mail op vanaf de Syno via MAPI en/of webmail. Ik gebruik gewoon de Synology Mailplus server hiervoor. Prima software.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Kort vraagje (kan het zo snel via Google niet vinden, maar gebruik misschien niet de goeie termen). Is het mogelijk de Synology een (WOL voor een andere PC) script te laten draaien zodra er een nieuwe file in een bepaalde map weggeschreven wordt? In de Task Manager zie ik die mogelijkheid zo 1,2,3 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 13:05
Ik ben van plan een DS416 aan te schaffen en wil daar 2x4TB schijven in plaatsen om mee te beginnen, met ruimte voor uitbreiding indien/zodra nodig. Nu lees ik op pagina 1 van dit topic dat het niet uitmaakt welke HDD's je plaatst, maar de website van Synology zelf zegt dat je beperkte keuze hebt in compatibiliteit.
Wat is nu waar? Maakt het dan nog uit of kan ik gewoon selecteren wat ik wil (zit zelf te denken aan pricewatch: Seagate Desktop HDD, 4TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
miekol schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:53:
Kort vraagje (kan het zo snel via Google niet vinden, maar gebruik misschien niet de goeie termen). Is het mogelijk de Synology een (WOL voor een andere PC) script te laten draaien zodra er een nieuwe file in een bepaalde map weggeschreven wordt? In de Task Manager zie ik die mogelijkheid zo 1,2,3 niet?
Ik heb geen kant en klaar antwoord maar je moet denk ik zoeken naar "inotify".
CamelKnight schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:45:
Ik ben van plan een DS416 aan te schaffen en wil daar 2x4TB schijven in plaatsen om mee te beginnen, met ruimte voor uitbreiding indien/zodra nodig. Nu lees ik op pagina 1 van dit topic dat het niet uitmaakt welke HDD's je plaatst, maar de website van Synology zelf zegt dat je beperkte keuze hebt in compatibiliteit.
Wat is nu waar? Maakt het dan nog uit of kan ik gewoon selecteren wat ik wil (zit zelf te denken aan pricewatch: Seagate Desktop HDD, 4TB?
Synology kan niet alles testen dus grote kans dat het gewoon werkt. Maar persoonlijk zou ik wel een disk kiezen die op de lijst staat zodat je nooit discussie krijgt als je onverhoopt een keer bij Synology support moet aankloppen.

[ Voor 47% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2016 16:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Beste tweakers, ik heb een probleem met mijn Synology DS413 op DSM 6.0.2 met twee WD30 schijven van 3TB in SH RAID.

'Storage manager' geeft aan dat het systeem healthy is en dat mijn storage 100% is, de schijven zijn vol. Alleen als ik zelf alles na loop dan kom ik voor de 8 'schijven' die ik heb ingesteld op 940GB, net 1/3 van de capaciteit dus. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Ik heb al een keer eerder een gelijkende vraag gesteld en toen kwam er uit dat dit een bug was in 'Storage manager'. Het vervelende is nu dat ik ondanks deze 'bug' niets meer syncen via 'Cloud Sync'.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen en een mogelijke oplossing hebben?

EDIT:

Bedacht mij opeens iets, versiebeheer van Cloud Station:
https://forum.synology.co...iewtopic.php?f=19&t=66269
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=116571
ElCondor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Heb je mogelijk de prullenbak functie aan staan? Die heb ik zelf ook wel eens aangezet met als gevolg dat hij bij het bewaren van verwijderde data binnen no-time de NAS vol had doen lopen. ERG vervelend. Oplossing: die functie deactiveren. Dan heb je welliswaar geen prullenbak, maar dat is een keuze. Je zou ook kunnen kijken of je kunt vinden hoe je die prullenbak kunt legen. Daar was ik niet meer achteraan gegaan.

Succces!
Ja, die heb ik aan staan. Voor mij is dit ivm de projecten die ik draai wel van belang. Heb ze iig geleegd, niet dat dat hielp. Dank voor de tip!

[ Voor 39% gewijzigd door Dagg op 10-10-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dagg schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:09:
Beste tweakers, ik heb een probleem met mijn Synology DS413 op DSM 6.0.2 met twee WD30 schijven van 3TB in SH RAID.

'Storage manager' geeft aan dat het systeem healthy is en dat mijn storage 100% is, de schijven zijn vol. Alleen als ik zelf alles na loop dan kom ik voor de 8 'schijven' die ik heb ingesteld op 940GB, net 1/3 van de capaciteit dus. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Ik heb al een keer eerder een gelijkende vraag gesteld en toen kwam er uit dat dit een bug was in 'Storage manager'. Het vervelende is nu dat ik ondanks deze 'bug' niets meer syncen via 'Cloud Sync'.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen en een mogelijke oplossing hebben?
Heb je mogelijk de prullenbak functie aan staan? Die heb ik zelf ook wel eens aangezet met als gevolg dat hij bij het bewaren van verwijderde data binnen no-time de NAS vol had doen lopen. ERG vervelend. Oplossing: die functie deactiveren. Dan heb je welliswaar geen prullenbak, maar dat is een keuze. Je zou ook kunnen kijken of je kunt vinden hoe je die prullenbak kunt legen. Daar was ik niet meer achteraan gegaan.

Succces!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt eventueel op de Linux prompt kijken hoeveel ruimte eea inneemt. Zoek op "du" in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Dagg schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:09:
de schijven zijn vol. Alleen als ik zelf alles na loop dan kom ik voor de 8 'schijven' die ik heb ingesteld op 940GB, net 1/3 van de capaciteit dus. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Het vervelende is nu dat ik ondanks deze 'bug' niets meer syncen via 'Cloud Sync'.
1 pagina terug dezelfde vraag nog voorbij gekomen. ;)

Nooit een reactie of dit de oplossing was natuurlijk :/ maar dat geeft mogelijk wel aan dat het gewerkt heeft :+

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 10-10-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
SmiGueL schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

1 pagina terug dezelfde vraag nog voorbij gekomen. ;)

Nooit een reactie of dit de oplossing was natuurlijk :/ maar dat geeft mogelijk wel aan dat het gewerkt heeft :+
Komt spuit 11 ook eens met een vraag.. Excuus..

Het 'probleem' zat hem in de 'Cloud Station'. Zoals aangegeven in de gelinkte draadjes heb ik 'Cloud Station' gedeinstalleerd (incl alle instellingen) omdat het uitzetten van Versioning in de settings niet hielp. Daarna opnieuw 'Cloud Station' installeren en linken op de computer. De juiste mappen weer geselecteerd die nog op mijn computer stonden en klaar, het hoefde niet opnieuw gedownload te worden naar mijn computer, dat was een opluchting.

Nu heb ik Versioning uitgezet en hoop dat het 'probleem' zich niet opnieuw voordoet.

Dank mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Ik heb voorlaatst zakelijk ook een NAS gekocht ( RS815+ )

Dingetje doet wat hij moet doen, lekker vlot en betrouwbaar zoals ik thuis ook gewend ben.

Alleen wel een raar "Probleempje" .

Ik heb een aantal shares waaronder "software" en "temp"

Onder file stations heb ik beide mappen dezelfde rechten gegeven, waaronder de groep domein\all users

Ook onder "gedeelde map" in configuratiescherm dezelfde rechten gegeven.

Nu werkt dit voor de share software wel (waar de groep alleen leesrechten heeft), maar op de map temp krijgen ze een "access denied" melding, terwijl ze daar lees en schrijfrechten hebben.

Iemand nog een idee waar ik dit moet zoeken :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Is er ergens een simpele handleiding voor dummies hoe ik van dat certificaatgezeik afkom als ik via https probeer te benaderen? Ik heb in dit topic gezocht maar snap er geen bal van (dixiclan :? SAN :? CN :?)
Ik heb geen domein.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt bv. een certificaat van Let's Encrypt gebruiken.
https://www.synology.com/...er/connection_certificate

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Dank.
Specify the following information:

Domain name: Enter the domain you have registered from the domain provider.
M.a.w.: ik moet een domein registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Videopac schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:40:
M.a.w.: ik moet een domein registreren?
Kan, maar je kunt ook eerst met bv. videopac.synology.me beginnen/proberen.
stormfly schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Ik lees hem als: voor 6.0.1 support moet Synology eerst laten weten wat ze aangepast hebben voordat de ontwikkelaar aanpassingen kan doen. Inderdaad op 6.0 werkt het, dus downgraden zal weer een werkende vm opleveren.
Is hier (VirtualBox) nog iets nieuws over te melden? Mijn Duits is niet al te goed. Ik kwam mijn VirtualBox VM folder weer tegen maar die kan ik dan net zo goed wegsmijten als het niet werkt.

[ Voor 89% gewijzigd door technorabilia op 12-10-2016 08:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
kraades schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 03:51:
[...]

Kan, maar je kunt ook eerst met bv. videopac.synology.me beginnen/proberen.

[...]

Is hier (VirtualBox) nog iets nieuws over te melden? Mijn Duits is niet al te goed. Ik kwam mijn VirtualBox VM folder weer tegen maar die kan ik dan net zo goed wegsmijten als het niet werkt.
Ik heb VMware neergezet op een Intel NUC ik was het wachten zat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Ik heb VMware neergezet op een Intel NUC ik was het wachten zat ;-)
Ok dan... ;)

root@DS716:/volume1# rm -rf VirtualBoxVMs/
root@DS716:/volume1#

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Dagg schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Komt spuit 11 ook eens met een vraag.. Excuus..

Het 'probleem' zat hem in de 'Cloud Station'. Zoals aangegeven in de gelinkte draadjes heb ik 'Cloud Station' gedeinstalleerd (incl alle instellingen) omdat het uitzetten van Versioning in de settings niet hielp. Daarna opnieuw 'Cloud Station' installeren en linken op de computer. De juiste mappen weer geselecteerd die nog op mijn computer stonden en klaar, het hoefde niet opnieuw gedownload te worden naar mijn computer, dat was een opluchting.

Nu heb ik Versioning uitgezet en hoop dat het 'probleem' zich niet opnieuw voordoet.

Dank mensen!
Nog even terugkomend op mijn 'probleem'. Synology heeft er ook nog wat over te zeggen:
Dear customer,

Thank you for contacting Synology support.

There are some packages that will use more space than expected:
- Cloud Station: Syncing shared folders requires twice the space of the shared folder for version control.
- Download Station: Temp files will take up space.
- Recycle Bin of shared folders will save the deleted contents till you empty it.
- Network Backup in DSM 5.0

If you want to check the space usage of each folder, please enable the SSH service in DSM > Control Panel > Terminal, and use Putty http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

SSH connect to your DiskStation with the account "root" and admin's password, then run the following commands:
1. cd /volume1 [Press Enter] (change directory to /volume1 or any folder you wish)
2. du -h -d1 [Press Enter] (list out the disk usage in each 1st-level sub-folder in human readable format)

You can find which file or folder occupies your disk space in this way. If the @cloudstation folder caused this, please stop syncing the shared folders via Cloud Station.

If you would like to release these occupied space, please uninstall cloud station package without keep database.

The version control of Cloud station cause this problem in your case. You could configure the version number to "0", or disable some folder to join the Cloud Station.

Hope this helps.

Yours Sincerely,
Technical support
Synology Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
Nu is zo nas van Synology dsj112j voor 50 euro in de winkel.
Als ik zo nas koop kan ik die dan mirroren met een andere NAS voor een volledige backup (meerdere locaties)

Andere NAS is een ds216play editie.

Hoe eenvoudig kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Joostje123 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:39:
Nu is zo nas van Synology dsj112j voor 50 euro in de winkel.
Als ik zo nas koop kan ik die dan mirroren met een andere NAS voor een volledige backup (meerdere locaties)

Andere NAS is een ds216play editie.

Hoe eenvoudig kan dat?
Tja hoe eenvoudig. Dat verschilt per persoon. Wat heb je zelf al gevonden over het remote backuppen van je NAS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
Perkouw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Tja hoe eenvoudig. Dat verschilt per persoon. Wat heb je zelf al gevonden over het remote backuppen van je NAS? :+
https://mysynology.nl/rem...ternet-je-nas-back-uppen/
gevonden kan dus best simpel.
Maar dan geen probleem dat het andere modellen zijn en oudere software draaien?
Ene op dsm 5 en andere op 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58
Joostje123 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

https://mysynology.nl/rem...ternet-je-nas-back-uppen/
gevonden kan dus best simpel.
Maar dan geen probleem dat het andere modellen zijn en oudere software draaien?
Ene op dsm 5 en andere op 6.
wel een oude wat je gevonden hebt ;)

maar DSM6.0 naar DSM5.2 vormt geen probleem en valt onder ' simpel '. Enige watchout is dat als je DSM6.0 backup mogelijkheden volledig wilt benutten dat je de DSM5.2 NAS moet opofferen. Daar bedoel ik mee dat je dan versiebeheer hebt maar dat alles loopt via de DSM6.0 NAS. Op je 5.2NAS is niks meer direct benaderbaar onder filestation.
Indien je dit niet wilt krijg je gewoon een 1 op 1 backup en is de data leesbaar, maar zou ik zelf niet willen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dagg schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Nog even terugkomend op mijn 'probleem'. Synology heeft er ook nog wat over te zeggen:

[...]
1. goed dat je hier een terugkoppeling geeft
2. Op zich een mooi antwoord ipv te kort. Het is alleen jammer dat ze niet aan geven dat CloudStation een optie heeft maar dat het niet (goed) werkt. Er is nl een optie om je database te verwijderen. Hopelijk wordt dit in DSM6.1 opgelost maar ik betwijfel het omdat het als sinds het begin niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

superlex schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:01:
toch maar even hier ook de vraag stellen. ik heb 2 rare issues lopen waar ik al een ticket bij synology ingeschoten heb maar het lukt ze nog niet echt om te begrijpen wat ik bedoel (dat kan aan mij liggen natuurlijk :-))

Ik heb naar volle tevredenheid ruim een jaar een DS114 draaien. de laatste tijd heb ik 2 issues die ik ook met google zo snel niet kan vinden en oplossen.

Ds audio vind mijn chromecast opeens niet meer. Dat wil zeggen, ik kan op mijn adroid telefoons, nexus tablet en chrome extensie wel de chromecast zien maar krijg met geen mogelijkheid de playlist gevuld als ik de chormecast kies. De chormecast audio werkt gewoon prima met Tunein, soundcloud, hele telefoon casten e.d.

Ds video speelt niet meer door na het gebruik van de pauze knop. dit geldt dan voor xbox one, chromecast video en mK902. na het hervatten van de video loopt ie nog paar seconden door en stopt er dan mee.

Ik heb zelf niets veranderd of aangepast. wel is alle software up to date. chromecast is up to date, xbox one ook. Android op mijn motorola x play is 6.0.1 ds audio is up to date, ds video is up to date en dsm is up to date.

wat ik eigenlijk wil weten of ik de enige ben met deze klachten en of ik misschien een hele simpele instelling ergens mis die ik om moet/kan zetten?

DS114
Huidige DSM-versie: DSM 6.0-7321 Update 3

alvast bedankt :-)
Ik moet je teleurstellen, want ik heb sinds afgelopen week ook twee Chromecast Audio's gekocht, speciaal om multi-room audio te hebben icm mijn Disk Station en DS Audio app op mijn Android. En ook bij mij werkt het niet. En ik ben er van overtuigd dat het in principe geen miskoop was, want overal staat dat het zou moeten werken out of the box en dat er veel mensen last hebben dat de Audio app het dan wel en dan weer niet doet.
Het komt ook voor dat bijvoorbeeld de Windows Phone versie opeens weken niet kan connecten naar de DS. Zelfs niet als client en DS op hetzelfde subnet zitten.

Er gaat nogal eens wat stuk in de DS Audio app, zonder dat er een aanwijsbare reden voor is. Erg jammer. En dat terwijl er voldoende andere apps zijn die via uPnP netjes verbinding met de DS en de Chromecast Audio kunnen maken.

Wat ik daarnaast erg jammer vindt is dat de Audio Station package óók geen gebruik kan maken van de Chromecast. Hij komt niet eens in de beschikbare renderers naar boven. Gemiste kans van Synology. :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Grolsch schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:49:
Ik heb voorlaatst zakelijk ook een NAS gekocht ( RS815+ )

Dingetje doet wat hij moet doen, lekker vlot en betrouwbaar zoals ik thuis ook gewend ben.

Alleen wel een raar "Probleempje" .

Ik heb een aantal shares waaronder "software" en "temp"

Onder file stations heb ik beide mappen dezelfde rechten gegeven, waaronder de groep domein\all users

Ook onder "gedeelde map" in configuratiescherm dezelfde rechten gegeven.

Nu werkt dit voor de share software wel (waar de groep alleen leesrechten heeft), maar op de map temp krijgen ze een "access denied" melding, terwijl ze daar lees en schrijfrechten hebben.

Iemand nog een idee waar ik dit moet zoeken :?
Bovenstaand is toch wel een lastig probleem, iemand een idee in welke hoek ik dit moet zoeken :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

ElCondor schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:23:
Wat ik daarnaast erg jammer vindt is dat de Audio Station package óók geen gebruik kan maken van de Chromecast. Hij komt niet eens in de beschikbare renderers naar boven. Gemiste kans van Synology. :? :X
Is dat dan alleen zo bij de Chromecast Audio? Mijn 'normale' Chromecast is gewoon te kiezen als outputdevice in AudioStation.
Ik heb wel vaker meegemaakt en gehoord dat dit soort netwerkdevices niet meer te vinden zijn op het netwerk en dan was meestal de router herstarten de oplossing hiervoor. Wellicht gaat het dan om een probleempje tussen DHCP- en DNS-registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmm, ik heb mogelijk een iets complexere infra en welke router zou ik dan moeten herstarten ;)
Ik heb een internet router die de verbinding naar internet verzorgt, maar die speelt bij de communicatie met de CCA en de DS geen rol.
Ik heb drie switches tussen de DS en de CCA zitten en de laptop (waar ik de Audio Station website op open) verbindt met een WiFi AP die op één van de switches inprikt. Ik kan alle devices eens een reboot geven... :S

Wat ik nu doe is de website in Chrome openen en dan Chrome laten casten. Dat werkt enigszins, maar ik vindt het een (lelijke) workaround. Ik heb geen gewone Chromecast, maar ik heb via draadjes op het internet begrepen dat de normale CC inderdaad wél door Audio Station discovered zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Als het alleen switches zijn, dan zullen die geen invloed hebben op de discovery van de Chromecast. Maar je internetrouter beheert waarschijnlijk ook de ip-adressen en namen op je interne netwerk. Daar gaat het nogal eens mis mee. Een herstart is sowieso de moeite waard, lijkt me.
Is je Wi-Fi AP wel echt een AP en niet een router (met aparte netwerksegment voor het draadloze gedeelte)? Want je Chromecast en bedrade Synology moeten wel in hetzelfde netwerksegment (ip-reeks) zitten om elkaar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nope, ik heb twee DC's draaien die de DNS en DHCP voor hun rekening nemen.
Deze kan ik inderdaad eens rebooten. De CCA's maken gebruik van DHCP. Beide DC's hebben mutually excluded scopes gedefiniëerd met daarin een gedeelte dat vrij gebruikt kan worden voor losse DHCP leases.

Kan iemand hier bevestigen dat CCA's te zien zijn in Audio Station (let wel niet in DS Audio, want daar is die wel te zien, maar weer niet te gebruiken, grom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Staat je NAS 24/7 aan? Ik heb het zelf ook vaak dat bijv mijn Apple TV niet meer voorkomt, na herstart van NAS is die weer zichtbaar.

sowieso was er vandaag een audio station update. .misschien volgt apps ook wel aangezien, ds download (is nu ds get), ds photo ook een update hebben gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Quakie op 12-10-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Quakie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

1. goed dat je hier een terugkoppeling geeft
2. Op zich een mooi antwoord ipv te kort. Het is alleen jammer dat ze niet aan geven dat CloudStation een optie heeft maar dat het niet (goed) werkt. Er is nl een optie om je database te verwijderen. Hopelijk wordt dit in DSM6.1 opgelost maar ik betwijfel het omdat het als sinds het begin niet goed werkt.
Wat je zegt, niet (goed) werkt. Via 'Version History' in 'Cloud Station' kun je de shared folders selecteren maar de knop 'clear version database' lichte bij mij niet op. Daarom diende ik helaas 'Cloud Station' de deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:08
weet er iemand of het automatisch mogelijk is in Webstation om mensen die naar http://mijn-domein/ automatisch door te sturen naar https://mijn-domein?

heb al gezocht maar kan buiten een .htaccess document aanmaken niet dadelijk iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

boosterbosch schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:50:
weet er iemand of het automatisch mogelijk is in Webstation om mensen die naar http://mijn-domein/ automatisch door te sturen naar https://mijn-domein?

heb al gezocht maar kan buiten een .htaccess document aanmaken niet dadelijk iets vinden
dat is toch een standaard optie in DSM? Misschien wel op een onlogische plaats. Zie: https://www.synology.com/...uest_on_your_Synology_NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:08
kraats schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:42:
[...]
dat is toch een standaard optie in DSM? Misschien wel op een onlogische plaats. Zie: https://www.synology.com/...uest_on_your_Synology_NAS
Nee dat is het dus niet want dat kb artikel heb ik inderdaad ook al gelezen en er staat ook specifiek:
Automatically redirect HTTP connections to HTTPS (Web Station and Photo Station excluded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

boosterbosch schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:40:
Nee dat is het dus niet want dat kb artikel heb ik inderdaad ook al gelezen en er staat ook specifiek:
jep, je hebt helemaal gelijk. Volgens mij blijft er dan weinig anders over dan dit:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=115182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Quakie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:50:
Staat je NAS 24/7 aan? Ik heb het zelf ook vaak dat bijv mijn Apple TV niet meer voorkomt, na herstart van NAS is die weer zichtbaar.

sowieso was er vandaag een audio station update. .misschien volgt apps ook wel aangezien, ds download (is nu ds get), ds photo ook een update hebben gehad.
Die staat uiteraard 24/7 aan ;) Maar ik heb hem inderdaad onlangs ivm nieuwe DSM gereboot en inderdaad is gister Audio Station geupdate. Dus ik ga nog eens kijken wat er nu mogelijk is.

En mijn DC's eens een schop geven... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ElCondor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Die staat uiteraard 24/7 aan ;) Maar ik heb hem inderdaad onlangs ivm nieuwe DSM gereboot en inderdaad is gister Audio Station geupdate. Dus ik ga nog eens kijken wat er nu mogelijk is.

En mijn DC's eens een schop geven... >:)
Niet zo vanzelfsprekend hoor. Zijn genoeg mensen die hun nas niet 24/7 aan hebben staan waaronder ik. Ik zie noodzaak niet, en er draait niks op wat 24/7 bereikbaar moet zijn.
Ik slaap s nachts, dus mijn NAS ook. En mijn andere NAS krijgt zelfs nog minder uren. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Quakie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Niet zo vanzelfsprekend hoor. Zijn genoeg mensen die hun nas niet 24/7 aan hebben staan waaronder ik. Ik zie noodzaak niet, en er draait niks op wat 24/7 bereikbaar moet zijn.
Ik slaap s nachts, dus mijn NAS ook. En mijn andere NAS krijgt zelfs nog minder uren. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Idd, beperkt ook weer stroom verbruik en ik vind het een prettig idee dat er niet altijd een apparaat aanstaan met betrekking tot brandveiligheid

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Quakie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Zeker mogelijk, maar aangezien ik een klein bedrijfsnetwerk simuleer en webservices, websites, Exchange etc heb draaien wat allemaal op de NAS gebackupped wordt, staat die 24/7 aan bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik ben van plan vandaag een ds116 te kopen. Kan ik zomaar de schrijf uit mijn ds114 halen en deze in de ds116 stoppen? Werkt dat zo?

Zijn er al geruchten over de ds117? Ik zag dat er een synology expo plaats vind in diverse landen en dat de ds116 afgelopen zomer is uitgebracht. De ds117 zal dan toch nog wel even op zich laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat ligt er een beetje aan. Wil je helemaal opnieuw beginnen of wil je dat de data op de schijf uit de DS114 behouden blijft? Daar zijn compatibility lijsten voor op de synology websites te vinden. Zorg in ieder geval dat beide DS-en op hetzelfde patchlevel zitten. Volgens mij moet je ze dan kunnen importeren.

Een backup is natuurlijk altijd verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
ElCondor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:01:
Dat ligt er een beetje aan. Wil je helemaal opnieuw beginnen of wil je dat de data op de schijf uit de DS114 behouden blijft? Daar zijn compatibility lijsten voor op de synology websites te vinden. Zorg in ieder geval dat beide DS-en op hetzelfde patchlevel zitten. Volgens mij moet je ze dan kunnen importeren.

Een backup is natuurlijk altijd verplicht.
Ik wil alle data behouden. Mijn plan was dus om de schrijf uit de ds114 te halen en deze in de ds116 te plaatsen. Back up is al geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijf uit DS114 halen en in DS116 zetten zou probleemloos moeten verlopen.

Wel inderdaad eerst de DS114 op DSM6 zetten en packages bijwerken naar laatste versie. Puur uit veiligheid maar zou eigenlijk ook overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dan zou ik hem gewoon overzetten. Volgens mij, als ze op dezelfde firmware zitten, moet het gewoon kunnen. Er is een KB artikel over bij Synology:

https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knackje
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:52:
Schijf uit DS114 halen en in DS116 zetten zou probleemloos moeten verlopen.

Wel inderdaad eerst de DS114 op DSM6 zetten en packages bijwerken naar laatste versie. Puur uit veiligheid maar zou eigenlijk ook overbodig zijn.
Bedankt!
ElCondor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:47:
Dan zou ik hem gewoon overzetten. Volgens mij, als ze op dezelfde firmware zitten, moet het gewoon kunnen. Er is een KB artikel over bij Synology:

https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later
Bedankt, die had ik ook gezien. Maar ze hebben het in dat artikel over dat het werk met identieke nassen. Ze geven zelf het voorbeeld met een disk swap tussen een ds713+ en een andere ds713+. Aangezien ik de disk wil overzetten van ds114 naar ds116 was dat een beetje verwarrend.

Maar ik ga het vanavond gewoon uitproberen.

Verder nog iemand die wat informatie heeft over een mogelijk komst van de ds117?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

knackje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Bedankt!

[...]

Bedankt, die had ik ook gezien. Maar ze hebben het in dat artikel over dat het werk met identieke nassen. Ze geven zelf het voorbeeld met een disk swap tussen een ds713+ en een andere ds713+. Aangezien ik de disk wil overzetten van ds114 naar ds116 was dat een beetje verwarrend.

Maar ik ga het vanavond gewoon uitproberen.

Verder nog iemand die wat informatie heeft over een mogelijk komst van de ds117?
Hey Knackje, veel succes.

Overigens, de gevraagde info is in het artikel terug te vinden onder kopje 2.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
knackje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Ik wil alle data behouden. Mijn plan was dus om de schrijf uit de ds114 te halen en deze in de ds116 te plaatsen. Back up is al geregeld :)
Als het een andere arch is dan moet je wel e.e.a. herinstalleren. Althans dat was zo bij mijn overstap van modellen.

kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knackje
Gisteravond dus mijn hd van de ds114 naar de ds116 overgezet. Dat werkt uitstekend!

De synology herkent zelf dat hij uit een ds114 komt. Vervolgens doorloop je gewoon de wizard en kan je gewoon weer inloggen. Wel zijn 9 van de 10 package niet gelijk bruikbaar. Die kan je 'repareren' in de package center. Instellingen van alle packages zijn gewoon behouden. Dus je bent zo weer 'up and running' _/-\o_

Iemand nog interesse in een ds114 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door knackje op 14-10-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
knackje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:05:
Gisteravond dus mijn hd van de ds114 naar de ds116 overgezet. Dat werkt uitstekend!

De synology herkent zelf dat hij uit een ds114 komt. Vervolgens doorloop je gewoon de wizard en kan je gewoon weer inloggen. Wel zijn 9 van de 10 package niet gelijk bruikbaar. Die kan je 'repareren' in de package center. Instellingen van alle packages zijn gewoon behouden. Dus je bent zo weer 'up and running' _/-\o_

Iemand nog interesse in een ds114 ;)
Ow dat werkt best netjes dan van Synology, had ik niet verwacht eerlijke gezegd.

offtopic:
Ik heb nog een 211 in de aanbieding overigens hehehe maar zal nog maar eens een V&A aanmaken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een dingetje met mijn DS211J. Die is aangesloten op een LAN poort van het Telfort modem. De Synology heb ik tweedehands gekocht van een Tweaker en is volgens mij prima in orde. Alles werkt ook en heb een gedeelde map aangemaakt die als E:\ gemapt is.
Alleen heb ik last van vreselijk trage overdracht. Gisteren kopieerde ik een zip file van 300MB en de snelheid was slechts 355KB/sec. De synology laat zien dat er een Gigabit verbinding is met de router. Laptop is op mijn thuiswerkplek bekabeld aangesloten.
Schijf in de NAS is in goede staat, Synology laat geen problemen zien. En nu weet ik even niet waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb er al sinds het begin (3mnd) last van en ben er steeds van uit gegaan dat het aan het Zyxel modem lag. Dat modem ging 2 weken geleden stuk en is vervangen door een Arcadian modem. Mijn hoop was gevestigd op het nieuwe modem, maar overdracht is nog steeds traag.

Wat kan ik nog doen / onderzoeken om een fatsoenlijke snelheid te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Heb je nog reserve kabels en een andere computer / opslag want dan kun je een aantal dingen gaan uitsluiten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 13:51
kraades schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:57:
Heb je nog reserve kabels en een andere computer / opslag want dan kun je een aantal dingen gaan uitsluiten.
Ik heb nog 2 nieuwe patchkabels van 1 mtr liggen. En ook nog een werklaptop met LAN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

In de inleiding is al sprake van de verschillende schijven die erin kunnen (WD Green en Rad).
Nu heb ik hier een DS413 met 4 WD Blacks in waarvan 1 defect... de schijven zijn al lichtelijk ouder, dus exacte schijfnummer (WD1002FAEX) is niet meer zo vlot beschikbaar.
Ik neem aan dat het voor de RAID geen probleem vormt als ik er een nieuwere WD Black in stop (wel ook 1 TB, maar wel afwijkend typenummer)? Of zijn er argumenten om dat toch niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ramon 73 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:20:
[...]

Ik heb nog 2 nieuwe patchkabels van 1 mtr liggen. En ook nog een werklaptop met LAN aansluiting.
Dan zou ik eens wat gaat wisselen. Kabel. Laptop voor Synology. Een kijken waar het probleem zit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 22:53
edeboeck schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:24:
In de inleiding is al sprake van de verschillende schijven die erin kunnen (WD Green en Rad).
Nu heb ik hier een DS413 met 4 WD Blacks in waarvan 1 defect... de schijven zijn al lichtelijk ouder, dus exacte schijfnummer (WD1002FAEX) is niet meer zo vlot beschikbaar.
Ik neem aan dat het voor de RAID geen probleem vormt als ik er een nieuwere WD Black in stop (wel ook 1 TB, maar wel afwijkend typenummer)? Of zijn er argumenten om dat toch niet te doen?
Dat is geen enkel probleem. Eigenlijk is de enige vereiste dat de nieuwe schijf minstens zo groot is als de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik bedacht me, bij user folder permission in DSM; wat is het verschil tussen een user geen vinkjes whatsoever geven, of alleen een vinkje bij "no access" ?

Ik neem aan dat geen vinkjes, de default, gewoon eigenlijk no access is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Toevallig van het weekend nog mee bezig geweest. Als je geen vinkjes invult dan kon ik nog gewoon in de map komen. Pas bij 'no access' aanvinken kon ik er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:23:
Toevallig van het weekend nog mee bezig geweest. Als je geen vinkjes invult dan kon ik nog gewoon in de map komen. Pas bij 'no access' aanvinken kon ik er niet meer in.
terwijl er wel onder "preview" "no access" staat ook zonder vinkje, hier..

Voor de zekerheid maar vinken dan :)

Of zou het ook het soort client uit kunnen maken? (oa icm advanced permissions oid)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Probeer het zou ik zeggen. Bij mij ging het om een Windows 10 client.
Die advanced permissions heb ik niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

wwwFan schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:36:
[...]Dat is geen enkel probleem. Eigenlijk is de enige vereiste dat de nieuwe schijf minstens zo groot is als de oude.
Bedankt voor de reactie wwwFan! Je bevestigt wat ik veronderstelde.
Nu zie ik dat er een verschil van meer dan 30 euro zit tussen de Black- en de Blue-edition en 20 euro tussen Black en Red. Red is eigenlijk de bedoelde reeks voor NAS... Kan de performantie van de NAS *drastisch* instorten door Black en Red te mengen? Ik veronderstel dat dit ook hier geen kwaad kan (deze NAS is voor privégebruik, dus marginale performantieverschillen zijn verwaarloosbaar), correct?
Pagina: 1 ... 88 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).