👉🏻 Blog 👈🏻
Ik vind stamboom oook wel geinig idee maar dat past niet echt bij domeinnaam
Neem aan dat je lacht om de beveiligingsissues in combinatie met je nas?kraades schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:33:
Wordpress? Hahaha.
zat zelf te denken om de wordpress via docker DSM te voeren........
[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 16-09-2016 09:50 ]
Ik teken nergens meer voor
👉🏻 Blog 👈🏻
De NAS mag geen problemen hebben met welke vorm van transcoding noodzakelijk dus. Ik lees echter wat tegenstrijdige berichten over 4K transcoding (i.c.m. Plex). Hier is vast praktijkervaring
4K transcoding met Plex gaat hem niet worden.JBS schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:31:
Heb op dit moment een DS211j en draai Plex Server op een computer. Overweeg de overstap te maken naar de DS216play, met als voornaamste upgrade doel om Plex Server daarop te installeren met als eis dat daarop 4K transcoding on the fly probleemloos gaat voor weergave op mijn Samsung 7000 UHD TV (indien transcoding nodig is dus) en Samsung 32 inch Full HD TV. Hoeft niet per se tegelijk.
De NAS mag geen problemen hebben met welke vorm van transcoding noodzakelijk dus. Ik lees echter wat tegenstrijdige berichten over 4K transcoding (i.c.m. Plex). Hier is vast praktijkervaring
Plex gebruikt niet de transcode chip die in de NAS zit.
Dit geeft een beeld van de capaciteit van de NAS met Plex:
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488
[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 16-09-2016 10:50 ]
Nu zag ik dat de DS215 qua transcoding in groep 1, type 2 valt. Dus maximaal 720p afspelen. Veel van mijn films en series zijn 1080p of bluray kwaliteit.
Mijn vraag: is een NAS überhaupt wel geschikt voor mijn oplossing? ik wil gewoon veel extra opslag (dat helaas niet meer intern in de HTPC past), en die ik ook op andere PC's via het thuisnetwerk in de hoogste kwaliteit kan benaderen. Of doet in mijn geval de HTPC (of receiver?) de transcoding?
Dat hangt er vanaf hoe je je NAS benaderd, zolang dat via een file share is doet de NAS geen transcoding. Doe je het via media sharing (zoals dlna) dan is het afhankelijk van de instellingen van de NAS.Ad Hox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:35:
Of doet in mijn geval de HTPC (of receiver?) de transcoding?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Betekent dus ook dat als je de HTPC gebruikt als mediaspeler (via file share) je geen zware nas nodig hebt als je hem verder alleen voor opslag gebruikt.DukeBox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:58:
[...]
Dat hangt er vanaf hoe je je NAS benaderd, zolang dat via een file share is doet de NAS geen transcoding. Doe je het via media sharing (zoals dlna) dan is het afhankelijk van de instellingen van de NAS.
Een NAS uit de J-serie zou dan al voldoende zijn (en goedkoper), tenzij je die 215+ goedkoop tweedehands kan krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 16-09-2016 14:12 ]
https://forums.plex.tv/discussion/101126/using-external-transcoder-for-synology-nas
Dit is voor mij de beste oplossing.
Echter blijkt uit meerdere ervaringen dat je uiteindelijk steeds meer met een synology gaat doen. Buiten dat ds video op mobiele devices erg goed werkt is het ook voor het indexeren e.d. wel fijn om iets van performance te hebben. Een j serie als backup is uiteraard een prima idee maar tegenwoordig kan je alles wat rsync kan daarvoor gebruiken.Arjant2 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:10:
Een NAS uit de J-serie zou dan al voldoende zijn (en goedkoper), tenzij je die 215+ goedkoop tweedehands kan krijgen.
Mee eens hoor, daarom ook mijn opmerking: als je hem alleen gebruikt voor opslag.DukeBox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:57:
[...]
Echter blijkt uit meerdere ervaringen dat je uiteindelijk steeds meer met een synology gaat doen. Buiten dat ds video op mobiele devices erg goed werkt is het ook voor het indexeren e.d. wel fijn om iets van performance te hebben. Een j serie als backup is uiteraard een prima idee maar tegenwoordig kan je alles wat rsync kan daarvoor gebruiken.
Heb zelf een 916+ staan en transcode ook niets. DS Video voor de mobiele apparaten en een mediaspeler in de huiskamer regelen alle video's zonder transcoding. Die 916+ is puur toekomst gericht. Zal er vast steeds meer mee gaan doen.
ps. Wat indexeren betreft, ja dat duurt even als je ineens je hele collectie er op zet, maar hoe vaak doe je dat? 1 film er op zetten mag de naam niet hebben qua tijd om te indexeren. Vraag is een beetje hoe de TS de toekomst in ziet, zijn HTPC voornamelijk inzetten, of meer taken overhevelen naar de NAS.
[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 16-09-2016 15:11 ]
Voor mij blijft de HTPC 'leading' in verband met de (betere) hardwarekwaliteit. En ook beter uit te breiden / upgraden. Een NAS puur voor benadering binnen het thuisnetwerk en opslag. Op de HTPC staat Plex (OpenPHT) al, en dat werkt subliem met allerlei addons (Sonarr, SABnzb, nieuwsgroepen etc). Ik denk dat een NAS daarvoor (nog) te beperkt is.Arjant2 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:00:
[...]
Mee eens hoor, daarom ook mijn opmerking: als je hem alleen gebruikt voor opslag.
Heb zelf een 916+ staan en transcode ook niets. DS Video voor de mobiele apparaten en een mediaspeler in de huiskamer regelen alle video's zonder transcoding. Die 916+ is puur toekomst gericht. Zal er vast steeds meer mee gaan doen.
ps. Wat indexeren betreft, ja dat duurt even als je ineens je hele collectie er op zet, maar hoe vaak doe je dat? 1 film er op zetten mag de naam niet hebben qua tijd om te indexeren. Vraag is een beetje hoe de TS de toekomst in ziet, zijn HTPC voornamelijk inzetten, of meer taken overhevelen naar de NAS.
Overigens gebruik ik mijn HTPC ook voor Youtube, films etc. Dus voor mij is de HTPC een 'all-in-one' oplossing in plaats van apart Smart TV apps, Chromecast, NAS etc.
In mijn geval gaat het vaak in flinke batches wanneer mijn vrouw weer eens d'r sd-kaart van de camera kopieert.Arjant2 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:00:
ps. Wat indexeren betreft, ja dat duurt even als je ineens je hele collectie er op zet, maar hoe vaak doe je dat?
Ook indexeren voor rapporten van bijv. dubbele files e.d. Of de checksum van rsync incremental.
In dat geval is een j-serie ruim voldoende. Bespaar je toch 100 euro mee.Ad Hox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:22:
[...]
Voor mij blijft de HTPC 'leading' in verband met de (betere) hardwarekwaliteit. En ook beter uit te breiden / upgraden. Een NAS puur voor benadering binnen het thuisnetwerk en opslag. Op de HTPC staat Plex (OpenPHT) al, en dat werkt subliem met allerlei addons (Sonarr, SABnzb, nieuwsgroepen etc). Ik denk dat een NAS daarvoor (nog) te beperkt is.
Overigens gebruik ik mijn HTPC ook voor Youtube, films etc. Dus voor mij is de HTPC een 'all-in-one' oplossing in plaats van apart Smart TV apps, Chromecast, NAS etc.

Ik neem aan dat ik daarvoor gewoon contact op moet nemen met de winkel waar hij besteld is ipv synology ?
2250 WP Zuid PVoutput
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ja dat is mijn aanname...stel dat er een bug zit komen ze bij je DSMDocker uit.. Het lijkt me dat ze dan niet direct bij je gegevens kunnen van je normale DSM installatie.kraades schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:22:
Klopt. Mogelijk dat het via Docker beter geisoleerd is?
Ik teken nergens meer voor
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik moest nog weten hoe een USB disk te (u)mounten. Hierbij het antwoord van Synology:
Here is the command that you can unbind/bind the USB device:
1. Go to the location:
cd /sys/bus/usb/drivers/usb
2. Use the ls command to list the USB port:
root@Sean716p:/sys/bus/usb/drivers/usb# ls
1-2 1-5 bind module uevent unbind usb1 usb2 usb3 usb4
*** "1-5" is the flash part of DS716+, please DO NOT unbind this port.
3. Use the command to unbind the port:
echo devive_name > unbind
4. Use the command to re-bind the port:
echo devive_name > bind
*** Usually you only need to use command 3 and 4 to check which port number is the one you connect the external device. Then you can add a scheduled task with the command 4 on Task Scheduler of Control Panel.
👉🏻 Blog 👈🏻
Op m'n laptop omdat daar een kleine SSD inzit en ik regelmatig bestanden opsla welke ik op m'n desktop op zolder ook nodig heb.
Het stomme is dat ik regelmatig heb dat als ik iets opsla op m'n desktop op die iSCSI LUN schijf de bestanden op m'n laptop gewoon nergens te vinden zijn. (en andersom ook).
Doe ik iets verkeerd of waar kan dit aan liggen?
edit: kwam er net achter dat na een reboot van 1 van de pc's de bestanden ineens zichtbaar worden dus ik vermoed dat ik iets niet helemaal correct heb ingesteld/ingericht maar wat?
[ Voor 15% gewijzigd door ComTech op 19-09-2016 14:59 ]
Dit moet je dan ook niet doen. De mogelijkheid bestaat puur om bijvoorbeeld clustering mogelijk te maken, niet om meerdere machines tegelijkertijd toegang te geven tot de targets.ComTech schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:55:
Ik heb op m'n DS216+ een iSCSI LUN aangemaakt welke ik op 2 computers (windows 10) gebruik.
[afbeelding]
Op m'n laptop omdat daar een kleine SSD inzit en ik regelmatig bestanden opsla welke ik op m'n desktop op zolder ook nodig heb.
Het stomme is dat ik regelmatig heb dat als ik iets opsla op m'n desktop op die iSCSI LUN schijf de bestanden op m'n laptop gewoon nergens te vinden zijn. (en andersom ook).
Doe ik iets verkeerd of waar kan dit aan liggen?
edit: kwam er net achter dat na een reboot van 1 van de pc's de bestanden ineens zichtbaar worden dus ik vermoed dat ik iets niet helemaal correct heb ingesteld/ingericht maar wat?
Als je dat wel wilt dan kan je beter een normale share gebruiken...
Er hoeft in principe alleen getranscodeert te worden als de player in kwestie niet om kan gaan met de media in kwestie. Transcoderen door een NAS dmv Plex Media Server kent zijn beperkingen omdat PMS vooralsnog geen support heeft voor hardwarematig transcoderen op Synologys. Nu begrijp ik dat een DS916+ samen met PMS een aardig eind komt, mits je geen hele hoge bitrates hanteert. Het beste blijft om transcoding te vermijden (dus zorgen dat je media in een format is wat afgespeeld kan worden door de meeste mediaspelers, of juist andersom: zorgen dat je mediaspelers hebt die alles kunnen afspelen). Als je toch gaat transcoden dan is een machine (bijvoorbeeld een HTPC) met een degelijke CPU aan te raden; maar ik geloof dat je dan met een beetje i3 of i5 al een heel eind komtAd Hox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:35:
Ik heb een vrij krachtige HTPC staan, via een Pioneer receiver gekoppeld aan mijn TV. Nu ben ik van plan om een DS215+ aan te schaffen voor extra opslag van films en series.
Nu zag ik dat de DS215 qua transcoding in groep 1, type 2 valt. Dus maximaal 720p afspelen. Veel van mijn films en series zijn 1080p of bluray kwaliteit.
Mijn vraag: is een NAS überhaupt wel geschikt voor mijn oplossing? ik wil gewoon veel extra opslag (dat helaas niet meer intern in de HTPC past), en die ik ook op andere PC's via het thuisnetwerk in de hoogste kwaliteit kan benaderen. Of doet in mijn geval de HTPC (of receiver?) de transcoding?
Even wat extra uitleg:
- Ik ben eigenaar van domeinnaam A
- Ik ben eigenaar van domeinnaam B
- Beide wijzen naar mijn NAS (In DNS van mijn hoster)
- Ik heb een betaald certificaat voor domeinnaam B
Als ik in het overzicht kijk op de NAS (control panel -> beveiliging -> certificaat) dan zie ik dat ook al het certificaat voor domein B is, de NAS hem gekoppeld heeft aan domein A. Hoe krijg ik dat omgedraaid?
Heeft je certificaat meerdere dns opgenomen (CN + SAN) ? Hoe dan ook zal het certificaat alleen de CN weergeven.mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:55:
Als ik in het overzicht kijk op de NAS (control panel -> beveiliging -> certificaat) dan zie ik dat ook al het certificaat voor domein B is, de NAS hem gekoppeld heeft aan domein A. Hoe krijg ik dat omgedraaid?
Als het om mvds74.nl gaat, dan heeft deze niet de juiste SAN's voor dixiclan.nl.
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 21-09-2016 09:43 ]
Ehhh what?DukeBox schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:41:
[...]
Heeft je certificaat meerdere dns opgenomen (CN + SAN) ? Hoe dan ook zal het certificaat alleen de CN weergeven.
Als het om mvds74.nl gaat, dan heeft deze niet de juiste SAN's voor dixiclan.nl.
Had ik iets anders moeten doen bij het aanvragen van het certificaat of wat? De vorige keer (certificaat is verlengd) ging het wel goed.
Certicaat is inderdaad voor mvds74 en er draait een website op mijn NAS en dat is dixiclan, maar hoe weet jij dat?
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 21-09-2016 11:02 ]
Gelukkig is mijn synology net een jaar oud en heeft dus nog garantietimovd schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:07:
Probeer maar direct via Synology. Gewoon je serienummer, etc vermelden en dan krijg je een paar weken (tsja... gaat niet sneller) een nieuwe.
Via de winkel waar ik hem besteld had heb ik vandaag een nieuwe adapter ontvangen en de boel draait weer
Overigens iets wat ik niet vaak tegenkom in dit topic
2250 WP Zuid PVoutput
Dan is ie niet verlengt (als in re-certified) maar gewoon een nieuw certificaat met een nieuwe private key. Dat zou ook kloppen als ik zo de key-ing zie.mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:44:
De vorige keer (certificaat is verlengd) ging het wel goed.
Voor de rest, wat hier onder staat ja (en beide domeinen staan onder de zelfde registry token).
Nou ja, dat is dus helemaal niet de bedoeling. Het certificaat zou helemaal niet voor dixiclan gebruikt moeten worden. Die is puur en alleen voor mijn NAS zelf en die werkt onder het mvds74 domein.gertjuhh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:20:
Uit het certificaat wat op dixiclan gebruikt wordt
Oke, en hoe krijg ik het zoals ik het wil dan?DukeBox schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:15:
[...]
Dan is ie niet verlengt (als in re-certified) maar gewoon een nieuw certificaat met een nieuwe private key. Dat zou ook kloppen als ik zo de key-ing zie.
Voor de rest, wat hier onder staat ja (en beide domeinen staan onder de zelfde registry token).
Zit niets anders op dan een nieuwe te kopen.. maar er zijn ook gratis alternatieven zoals lets encrypt of start ssl. Die eerste is ook geintegreerd in synology maar weet niet of die via de GUI SAN's kan aanvragen.mvds schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:01:
Oke, en hoe krijg ik het zoals ik het wil dan?
Hoe dan ook heeft dit niets meer met synology te maken dus kan je beter een apart topic starten/splitsen als er niet al een voor dit soort zaken is.
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 22-09-2016 11:46 ]
Nou, volgens mij is het juist mijn NAS die het probleem veroorzaakt. Het certificaat is namelijk gewoon voor het juiste domein afgegeven. Waarom mijn NAS hem dan aan het verkeerde domein koppelt is juist de vraagDukeBox schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:45:
[...]
Zit niets anders op dan een nieuwe te kopen.. maar er zijn ook gratis alternatieven zoals lets encrypt of start ssl. Die eerste is ook geintegreerd in synology maar weet niet of die via de GUI SAN's kan aanvragen.
Hoe dan ook heeft dit niets meer met synology te maken dus kan je beter een apart topic starten/splitsen als er niet al een voor dit soort zaken is.
Heb je in de configuratie, onder Beveiliging al geprobeerd het juiste certificaat aan de juiste domeinnaam te koppelen?mvds schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:07:
[...]
Nou, volgens mij is het juist mijn NAS die het probleem veroorzaakt. Het certificaat is namelijk gewoon voor het juiste domein afgegeven. Waarom mijn NAS hem dan aan het verkeerde domein koppelt is juist de vraag
En LE doet netjes een hele stapel extra domeinnamen in het certificaat, ook domeinnamen die geen odnerdeel van de hoofddomeinnaam zijn. Alleen wildcards doet'ie niet.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Niet dus..mvds schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:07:
Het certificaat is namelijk gewoon voor het juiste domein afgegeven.
Wel dus, staat gewoon in het certificaat zelf, staat in het overzicht van het certificaat, en geeft de NAS zelf ook aan.
Ik heb de oplossing al gevonden, ik had voor de webserver ook poort 443 aan gezet voor dixiclan, en dan pakt ie dus het standaard certificaat, ook al is die voor een andere domeinnaam. Nu is ie uitgezet, en is het certificaat netjes alleen voor het hoofddomein en zijn de foutmeldingen weg
Ik zit met een luxe probleem...
Momenteel heb ik een Qnap TS-251 in de meterkast staan. Deze is mijn downloads aan het beheren (Sickrage, Couchpotato etc.) en is mijn Plex media server voor Chromecast en Rasplex devices (Directplay en incidenteel op mijn Sony Xperia Z3-C transcoding Max 1080P + DTS)
Alles werkt als een zonnetje, maar ik stoor me aan wat zaken binnen het OS van QNAP wat niet gewijzigd wordt. (standaard shares die niet te verwijderen zijn etc)
Ook start Plex altijd in brakke staat op bij een systemboot. en moet ik handmatig Plex herstarten.
Nu kan ik voor niet al teveel geld een Synology DS216+II nieuw kopen. Synology bevalt mij als NAS toch beter (met name het OS) en zit ik te dubben om die te nemen en de Qnap weg te doen naar een maatje.
Het opnieuw installeren van de onderdelen vind ik niet zo'n issue want alles wat ik op Qnap kan, gaat ook zonder problemen op de Synology. En de functies die de Qnap extra heeft (HDMI uit, VM's etc) boeien mij niet genoeg om er aan vast te blijven houden.
Alleen als ik de specs naast elkaar leg, dan zie ik dat de CPU van de Qnap toch een flink stuk sneller is dan de net uitgegeven Synology.
Intel Celeron J1800 DualCore 2,41GHz (2.58GHz Burst) van de QNAP vs de Intel Celeron N3060 Dual Core 1,6GHz (2.48 Ghz Burst) van de Synology
Nu ben ik al een hele poos uit de verschillende CPU modellen en zegt het Burst me zoveel als:
"Als het systeem meer eist gaat de CPU tot max 2.48Ghz draaien"
Als ik erop google wordt het ongeveer bevestigd, maar komt het erop neer dat die 2,48Ghz dan op 1 core is en de andere in "slaap" wordt gezet zodra het systeem het niet nodig heeft.
Nu ben ik dus in de war... die 0.10ghz verschil bij "burst" kan me dan gestolen worden als ik dan mijn geliefde synology kan omarmen. Maar wel de 0.8Ghz in de basis.. Dat kan een mogelijk een deal breakertje zijn voor wat services die je draait..
Of toch niet??
Apart topic wordt denk ik overheen gelezen, vandaar dat ik mijn vraag ook even hier neer kwak.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Waar baseer je dat op? Puur op het aantal Ghz-en? Of heb je die twee ook al eens naast elkaar in een performance vergelijking gezet?RoRoo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:39:
dan zie ik dat de CPU van de Qnap toch een flink stuk sneller is dan de net uitgegeven Synology
Astu http://cpuboss.com/cpus/I...50-vs-Intel-Celeron-J1800
Over het algemeen genomen is het dus net andersom
Ik baseer dat op datgene wat ik kon vinden als ik ze naast elkaar legde.mvds schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:53:
[...]
Waar baseer je dat op? Puur op het aantal Ghz-en? Of heb je die twee ook al eens naast elkaar in een performance vergelijking gezet?
Astu http://cpuboss.com/cpus/I...50-vs-Intel-Celeron-J1800
Over het algemeen genomen is het dus net andersomNiet zo gek ook, aangezien de N3050 van een veel latere generatie is dan de J1800.
Die cpuboss.com gaat in mijn bookmarks.. Thanks!
Even zitten kijken, de 3050 scoort iets minder qua performance maar overall toch beter..
Plex decoding op de 3050 slechter dan de J1800 volgens https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488
Nu ben ik nog meer in de war
[ Voor 19% gewijzigd door RoRoo op 23-09-2016 15:05 ]
Ik heb een album naam aangemaakt en wil gaan uploaden maar hij doet niets. Ik wil dus uploaden vanaf de computer, zowel door bladeren als door slepen lukt dit niet. Het vak blijft gewoon leeg en als ik op OK klik geeft ie dus aan dat er een bestand moet worden gekozen om te uploaden.
Zie zo 1,2,3 niets geks in de instellingen (heb zelf ook niets gewijzigd). Iemand een idee?
Heb op mijn DS212+ iTunes server aangezet. Er is een muziekmap aangemaakt, waarin alle mp3's staan (zoals deze voorheen in de map Music stonden op mijn Mac).
Heb op mijn Mac homesharing in iTunes aangezet. Nu wil ik dus in iTunes naar de muziek vanaf mijn NAS kunnen luisteren en ook vanaf mijn iPhone. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar.
In Finder kan ik naar de desbetreffende map, maar hoe krijg ik dit in iTunes te zien. Zie nl geen gedeelde bibliotheken (meer). Of werkt dit niet meer met update naar MacOS? / iOS10?
TimeMachine weigert ook steeds een backup te maken (net clean install gedaan), terwijl ik in Finder wel naar de TimeMachine disk kan gaan en login naam / pw zeker goed is.
[ Voor 13% gewijzigd door VincentG op 24-09-2016 00:43 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Domme vraag: NAS al herstart?remzor schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:56:
Ik was net bezig even wat vakantiefoto's te sorteren welke ik wil uploaden naar mijn Synology DS214+ via Photo Station 6.
Ik heb een album naam aangemaakt en wil gaan uploaden maar hij doet niets. Ik wil dus uploaden vanaf de computer, zowel door bladeren als door slepen lukt dit niet. Het vak blijft gewoon leeg en als ik op OK klik geeft ie dus aan dat er een bestand moet worden gekozen om te uploaden.
Zie zo 1,2,3 niets geks in de instellingen (heb zelf ook niets gewijzigd). Iemand een idee?
Edit: werkt niet. Krijg nog steeds de melding "Selecteer minstens een bestand".
[ Voor 31% gewijzigd door remzor op 24-09-2016 12:25 ]
wel toegevoegd met groupname?remzor schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:56:
Ik was net bezig even wat vakantiefoto's te sorteren welke ik wil uploaden naar mijn Synology DS214+ via Photo Station 6.
persoonlijk heb ik de naam veranderd in groepnaam zowel op de nas als pc,even inloggen en het moet werken..anders even je rechten checken
Mjah, ik ben zelf geen groot fan van dat overzicht gezien het zoals je al merkt geen rekening houdt met burst/turbo modes. Ik durf ook alleen niet te zeggen of de betreffende modes wel meteen 100% representatief zijn.RoRoo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:58:
[...]
Ik baseer dat op datgene wat ik kon vinden als ik ze naast elkaar legde.
Die cpuboss.com gaat in mijn bookmarks.. Thanks!
Even zitten kijken, de 3050 scoort iets minder qua performance maar overall toch beter..
Plex decoding op de 3050 slechter dan de J1800 volgens https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488
Nu ben ik nog meer in de war
Ik zou de gok wagen; een middagje friemelen met de Synology en als PMS niet vooruit te branden is kan je deze nog altijd retourneren
Transcoding zal inderdaad meer DTS naar stereo zijn naar bijv. een tablet of telefoon en de chromecast op de kamer van mijn dochter.Carn82 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:46:
[...]
Mjah, ik ben zelf geen groot fan van dat overzicht gezien het zoals je al merkt geen rekening houdt met burst/turbo modes. Ik durf ook alleen niet te zeggen of de betreffende modes wel meteen 100% representatief zijn.
Ik zou de gok wagen; een middagje friemelen met de Synology en als PMS niet vooruit te branden is kan je deze nog altijd retourneren(overigens gok ik dat je transcoding naar de TV met name de audio stream is?)
Woonkamer is directplay naar versterker met DTS ondersteuning.
Retourneren zou in dit geval niet makkelijk gaan. Gaat via inkoop kanalen van m'n werk.
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen. Wat ik zei, het is een luxeprobleem. Ik heb nu een werkende situatie
Bijvoorbeeld niet tegelijk doen, of een bepaalde volgorde. Of dat ik bijvoorbeeld eerst de apparaten die gebruik maken van de databases uit te zetten.
Ik doe het helemaal niet meer, al 3x mijn databases verloren.PuckStar schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:28:
Zijn er voorwaarden aan het updaten van MariaDB of PHP?
Bijvoorbeeld niet tegelijk doen, of een bepaalde volgorde. Of dat ik bijvoorbeeld eerst de apparaten die gebruik maken van de databases uit te zetten.

Maak dus een goede backup
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zie ik dus net dat er een mooie optie in de DS photo app zit om je foto's te backuppen :')!
Had ik eerder moeten weten
[ Voor 94% gewijzigd door Deadly Knapsack op 28-09-2016 12:27 ]
(1) ik wil backups van 2 laptops in huis dagelijks synchroniseren (zoals dropbox/drive). Ik wil ook bv. via USB 3.0 een schijf aansluiten en ook alles sychroniseren.
(2) ik wil netwerk drive mounten in windows, zodat ik alle folders gewoon kan doorbladeren met windows explorer, en bestanden afspelen met VLC media player door eenvoudige klik (zonder vertraging, in slechtste geval de eerste 2 seconden). Ik zal niet echt gebruik maken van native decoding/transcoding normaal gezien.
(3) Ik heb een SHIELD ANDROID TV met krachtige gpu/cpu voor transcoding van x265/hevc files. Die zou de horsepower moeten zijn. Ik installeer zowel plex server en plex client op (android) mediaplayer. Ik mount een network drive en verbindt de SHIELD met de NAS over netwerk (hopelijk snel genoeg?). De SHIELD transcode dan de files en speelt ze af op mijn tv (hopelijk gaat dit vlekkeloos?)
(4) de NAS server moet future-proof zijn (4 jaar ofzo moeten updates software vlot draaien). Ik wil ook binnen 2 jaar een nieuwe schijf bijkopen, dus dit moet ook zonder probleem uitbreidbaar zijn.
(5) De NAS moet ook ergens achter de TV staan, dus bij voorkeur ook de meest stille NAS...
De DS216play heeft geen Intel processor en de naam klinkt nogal obscuur. Daarom ben ik sceptisch.
(6) Ik ben zeer ongeduldig, dus wil eigenlijk niet echt wachten bij het Synology menu klikken, booten of iets dergelijks. Alles moet extreem vlot gaan.
Voldoet de DS216play aan mijn vereisten? Of moet ik toch voor de DS216+II kiezen. Is toch een prijsverschil van 80 euro...
Ook op coolblue zijn er 211 (positieve) reacties van de DS216play tegenover 11 (positieve) reacties van de DS216+II (die wel wat recenter is). Anderzijds, de DS216+II kreeg recent een zeer lovende review op hardware.info.
[ Voor 21% gewijzigd door kristof1234 op 28-09-2016 21:18 ]
2250 WP Zuid PVoutput
👉🏻 Blog 👈🏻
@Arjant2: thanx for advies, u bedoelt wellicht met "overpowered" dat hij teveel stroom verbrukt of bedoelt u te krachtige CPU? Ik heb uitgerekend (hopelijk correct), dat het jaarlijks zo'n 20 euro energie kost (avg 9 Watt). Is niet extreem duur, toch?
@MdO82 "De DS216+II [niet DS216play] is wellicht inderdaad overkill," bedoelt u wellicht? Kan me niet inbeelden dat nog zwakker editie een slimme keuze is.
@kraades: ik ben niet echt van plan dergelijke ingewikkelde dingen te doen
Dus nog sneller nemen dan de 216play is zonde van het geld.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Tijd terug een DS715 gekocht, maar die is eigenlijk nogal overpowered (quadcore en 2GB RAM) voor wat ik er mee doe. Gebruik hem eigenlijk alleen om wat torrentjes te downloaden en puur als fileserver, Windows Shares waar films e.d. op staan. Misschien dat ik hem ooit nog eens ga verkopen en dan de disks aan m'n thuisserver (Intel NUC met ESXi) hang o.i.d., of een externe server afneem.
Een jaar geleden heb ik mijn eerste NAS aangeschaft, namelijk de DS115J. Een mooie goedkope NAS om eens de mogelijkheden te verkennen. Ik heb er één 1TB schijf in en dat wordt langzamerhand te weinig.
Het probleem:
1. Het dropbox account van mijn vader begint vol te lopen, waarna hij met het idee kwam om een abonnement van 70 euro per jaar aan te schaffen. Omdat ik denk dat een NAS uiteindelijk goedkoper is, gezien daar ook meer mogelijkheden mee zijn wil ik eventueel de huidige NAS vervangen.
2. De DS115J is een behoorlijk trage NAS. Dit merk ik als ik apps open, films wil downloaden of doormiddel van videostation/DS video films wil bekijken.
Om deze redenen wil ik een nieuwe NAS en schijf(en) aanschaffen.
Budget: 250-300 euro
Merk: Momenteel heb ik een synology en dit bevalt mij uitstekend, dus wil ik graag bij blijven.
Wat wil ik er precies mee doen:
1. Ongeveer 3 personen zullen actief gebruik maken van de cloud functie. Daarnaast zullen bij deze personen de foto's die met de telefoon gemaakt worden, automatisch naar de NAS geupload worden. (DS photo volgensmij). Omdat dit wel belangrijke bestanden zijn, wil ik ook met RAID gaan werken, incase een schijf uitvalt. Echter zal ik mij nog moeten verdiepen in hoe dit precies moet.
2. Ik wil films/series kunnen download. In het verleden heb ik geprobeerd het automatisch downloaden voor elkaar te krijgen op de DS115J, maar helaas is dit niet gelukt. (Coachpotato, sickbeard, NZBget als ik mij goed herinner).
3. films/series afspelen. De films/series zullen worden afgespeeld binnen en buiten het eigen netwerk op een smartTV (DS video) en lokaal naar de ziggo horizon box. (eventueel chromecast als dit uberhaupt mogelijk is)
4. Of ik uiteindelijk blijf bij de videostation van Synology of kies voor Plex weet ik nog niet. Ik vind het nog moeilijk om de voor- en nadelen van beiden te bepalen. Misschien dat jullie meer weten?
Er valt zo veel informatie te krijgen over een NAS, dat ik door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dat ik een beroep doe op jullie. Zelf lees ik goede verhalen over de DS216play. Voldoet deze aan mijn wensen?
Sinds kort heb ik een glasvezel verbinding en nu loop ik tegen het probleem aan dat het downloaden via nzbget niet bijster snel gaat. Ik loop volgens mij tegen een CPU beperking aan. (DS214). Ik download max met zoon 8MB/s. Dit is bij lange na niet mijn max met 500/500 glas.
Nu vroeg ik me af als ik mijn DS214 upgrade naar een DS216+II of de CPU het dan wel een beetje kan bijhouden. Ga ik dit verschil merken en is het de moeite waard, verder bevalt de DS214 nog uitstekend namelijk.
Oh ja, ik zit nog wel op DSM5. Ik kan nog proberen te upgraden naar de laaste firmware, maar ik betwijfel of dit de performance bevorderd.
[ Voor 10% gewijzigd door Nivali op 29-09-2016 13:40 ]
Zie je je CPU load met downloaden echt op 100% staan? Zo ja, gebruik je SSL en vind je dat noodzakelijk?Nivali schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:18:
Hallo,
Sinds kort heb ik een glasvezel verbinding en nu loop ik tegen het probleem aan dat het downloaden via nzbget niet bijster snel gaat. Ik loop volgens mij tegen een CPU beperking aan. (DS214). Ik download max met zoon 8MB/s. Dit is bij lange na niet mijn max met 500/500 glas.
Hoe snel is je newsprovider, mijn payserver account gaat tot 2Mb/s, maar dat is een bewuste prijstechnische keuze.
Als je CPU de bottleneck is dan ga je met een snellere cpu sneller kunnen downloaden, maar of je er wat aan hebt is een tweede. Ik zit zelf vrijwel nooit op een download te wachten dus heb er geen problemen mee dat een download wat langer duurt. Overigens vind ik uitpakken en controleren vaak langer duren op mijn Syno dan het feitelijke downloaden, maar dat terzijde.Nu vroeg ik me af als ik mijn DS214 upgrade naar een DS216+II of de CPU het dan wel een beetje kan bijhouden. Ga ik dit verschil merken en is het de moeite waard, verder bevalt de DS214 nog uitstekend namelijk.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben nu wat grote bestanden aan het transsferen naar een extern netwerk. Daarbij zie je toch al snel dat de CPU vol loopt. Dit gaat via een VPN verbinding wat ook redelijk wat performance kost.NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:39:
Zie je je CPU load met downloaden echt op 100% staan? Zo ja, gebruik je SSL en vind je dat noodzakelijk?
Hoe snel is je newsprovider, mijn payserver account gaat tot 2Mb/s, maar dat is een bewuste prijstechnische keuze.

Ik heb SSL ingeschakeld en zou dit ook graag zo laten. De newsprovider is onbeperkt*. (*1500 dacht ik)
Op een download zit ik niet zo heel vaak te wachten, maar als ik wat grotere bestanden wil over zetten zoals in het screenshot hier boven ben je wel gelijk 2 uur kwijt. Als de up/download zoon 15-20MB/s zou aan kunnen zou ik toch al een stuk gelukkiger zijn. Maar eigenlijk blijft dit gewoon een luxe probleem.NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:39:
Als je CPU de bottleneck is dan ga je met een snellere cpu sneller kunnen downloaden, maar of je er wat aan hebt is een tweede. Ik zit zelf vrijwel nooit op een download te wachten dus heb er geen problemen mee dat een download wat langer duurt. Overigens vind ik uitpakken en controleren vaak langer duren op mijn Syno dan het feitelijke downloaden, maar dat terzijde.
Oh sjiek hoor zo snelNivali schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:46:
[...]
Ik ben nu wat grote bestanden aan het transsferen naar een extern netwerk. Daarbij zie je toch al snel dat de CPU vol loopt. Dit gaat via een VPN verbinding wat ook redelijk wat performance kost.
[afbeelding]
Ik heb SSL ingeschakeld en zou dit ook graag zo laten. De newsprovider is onbeperkt*. (*1500 dacht ik)
Je kan nog kijken of je VPN kunt offloaden naar je router. Heb je meteen een extra laag 'bescherming' tot aan je NAS, doordat authenticatie niet op je NAS maar op de Router plaats vindt. Scheelt ook weer CPU cycles, tenzij je router niet zo goed is in VPN en daar de bottleneck ontstaat.
Tuurlijk, maar ook een herkenbaar luxe probleem - uiteindelijk is snelheid altijd prettig. Voor het overhevelen van grotere bestanden via VPN is wellicht echter een andere oplossing logisch dan het downloaden uit newsgroepen.Op een download zit ik niet zo heel vaak te wachten, maar als ik wat grotere bestanden wil over zetten zoals in het screenshot hier boven ben je wel gelijk 2 uur kwijt. Als de up/download zoon 15-20MB/s zou aan kunnen zou ik toch al een stuk gelukkiger zijn. Maar eigenlijk blijft dit gewoon een luxe probleem.
Let wel; Plex Media Server voor Shield staat nog wel relatief in de kinderschoenen; houdt daar rekening mee. Het beste blijft om transcoding te vermijden; maar de kans is groot dat de Plex Client op de Shield een aardig eind komt ivm de aanwezige codecs (dus dan is transcoding niet nodig).kristof1234 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:08:
(3) Ik heb een SHIELD ANDROID TV met krachtige gpu/cpu voor transcoding van x265/hevc files. Die zou de horsepower moeten zijn. Ik installeer zowel plex server en plex client op (android) mediaplayer. Ik mount een network drive en verbindt de SHIELD met de NAS over netwerk (hopelijk snel genoeg?). De SHIELD transcode dan de files en speelt ze af op mijn tv (hopelijk gaat dit vlekkeloos?)
Zie ook: https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD
toevoeging: bij issues met de reguliere Plex client kan je ook nog Kodi of SPMC op de Shield installeren icm PlexXBMC plugin.
[ Voor 6% gewijzigd door Carn82 op 29-09-2016 16:22 ]
Shield client ondersteunt native x265/x264 vlot (af en toe audio transcoden voor AC5.1 of DTS).Carn82 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:18:
[...]
Let wel; Plex Media Server voor Shield staat nog wel relatief in de kinderschoenen; houdt daar rekening mee. Het beste blijft om transcoding te vermijden; maar de kans is groot dat de Plex Client op de Shield een aardig eind komt ivm de aanwezige codecs (dus dan is transcoding niet nodig).
Zie ook: https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD
Bottleneck zal zijn dat hij via netwerk de data wil accessen. Ik weet niet hoeveel lag er op zit. Een bestand van 2 gb moet wel ok zijn. Maar ik heb (uitzonderlijk) ook enkele 15 GB mkv bestanden. Hopelijk kan de NAS die snel genoeg aanbieden over het netwerk.
Kan me niet inbeelden dat heel het bestand in één keer moet doorgegeven worden, maar stuksgewijs (bv. eerst 5 min, volgende 5 min, etc.)
Ik ben op zoek naar een NAS die ook de functie van onze cameraserver over kan nemen. Mijn vader heeft nu een computer puur en alleen draaien om zo'n 5 720p streams op te nemen, en nog een computer om 4 van deze streams op een tv af te spelen. De NVR216 lijkt me hier een ideale vervanger voor.
Weet iemand hier of de NVR216 naast NVR ook een beetje bruikbaar is als NAS?
Wat ik zou willen doen:
-5 camerastreams opslaan
-backups van 3 computers maken
-die backups off-site wegschrijven naar een andere Synology die bij mij komt te staan
-backups ontvangen van de Synology die ik bij mij neerzet.
Ik weet dat dit met een gewone NAS allemaal zou moeten kunnen, maar of dit op de NVR kan wordt me maar niet duidelijk, en het zou toch erg mooi zijn als ik die HDMI-poort kan gebruiken.
[ Voor 108% gewijzigd door Tallguy op 30-09-2016 16:10 ]
Het volgende heb ik gedaan;
- Uiteraard heb ik een andere gebruiker in de administrator groep zitten.
- Gecontroleerd of de SMB service nog draait, deze herstart.
- Permissies van gebruiker(s) gecontroleerd.
- De logs in DSM geïnspecteerd; deze geven geen berichten in relatie tot SMB.
- Via Google naar soortgelijke problemen en oplossingen gezocht, maar niet gevonden.
Iemand enig idee?

De nvr kan dat maar met 5 hd streams en intensief backup/nas gebruik moet je wel opletten dat je genoeg iops hebt. Aangezien ssd's waarschijnlijk geen optie zijn kan je ook nog een dx515 er aan hangen om je nas data van je camera data io's te scheiden.Killing Time schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:34:
Weet iemand hier of de NVR216 naast NVR ook een beetje bruikbaar is als NAS?
Wat ik zou willen doen:
-5 camerastreams opslaan
-backups van 3 computers maken
-die backups off-site wegschrijven naar een andere Synology die bij mij komt te staan
-backups ontvangen van de Synology die ik bij mij neerzet.
Meestal heb je in je Credential Manager (Control Panel\All Control Panel Items\Credential Manager) staan dat hij met die ene gebruiker (admin) de share moet verbinden. Als je daar je credentials weghaalt zal hij opnieuw vragen met welke username je je wilt authentiseren.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb dit gedaan omdat ik niet standaard alles wil mirroren van de ene naar de andere harddrive.
Maar hoe kan ik nu van 1 specifieke map op volume 1 standaard een backup maken op volume 2?
Ik gebruik daarvoor de synology applicatie Time Backup en dan gewoon de wizard doorlopen.thecave1 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:32:
Vraagje, ik heb twee volumes aangemaakt voor 2 harddisks (Raidtype; eenvoudig).
Ik heb dit gedaan omdat ik niet standaard alles wil mirroren van de ene naar de andere harddrive.
Maar hoe kan ik nu van 1 specifieke map op volume 1 standaard een backup maken op volume 2?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
2x MacBook via Time Machine naar NAS (DS213).
Time Machine backups + data van NAS naar externe USB drive.
Externe USB drive elke 2 weken omwisselen met offsite exemplaar.
In de Backup Wizard van Hyper Backup gebruikte ik "Local (Legacy)", maar gebruik ik nu "Local Shared Folder & External Storage".
Mijn wens is om in geval van nood (huis in fik), met behulp van de externe USB drive bij alle data en de time machine backups te komen.
Echter de "nieuwe" backupvorm maakt een "SynologyHyperBackup.bkpi" file aan op de externe USB drive, waar alleen met de HyperBackupExplorer doorheen te bladeren is. De Time Machine .sparsebundle zie ik dan wel, maar kan ik niet openen/mounten op een Mac.
De integriteit van de Time Machine backup op de externe disk wil ik kunnen valideren. Bij nood moet ik er op kunnen vertrouwen.
Kan ik beter de legacy backup methode blijven gebruiken? Zodat ik een mirror van het filesystem op de disk heb staan? Zou de "rsync (Legacy)" hiervoor ook nog een optie zijn?
Nu vraag ik mij af welke HDD ik hierbij het beste kan nemen. (goede prijskwaliteit verhouding).
Ik ben op zoek naar 2x HDD met 1 of 2TB geheugen per stuk. (dit hangt nog af van de prijs) Hebben jullie toevallig nog voorstellen/tips?
Verwijderd
Waarom TM's backup maken? Ik kloon de hele disc (sparsebundle met Carbon Copy Cloner) naar de NAS en backup die weer op (mbv Hyper Backup Legacy) naar een Externe NAS. op die manier is alles rechtstreeks weer terug te halen.
I.p.v. via Sparsebundle kun je ook overweg om (weer met CCC) gewoon een direct bruikbare backup te maken.
Kan er nog wel van lezen maar schrijven is geblokkeerd.
Ik kan deze opsturen naar de verkoper en heb nog garantie dus krijg waarschijnlijk een nieuwe.
Heb tevens al een schijf besteld. Dus hopelijk straks 1 reserve. En nu kan ik clonen, niet als ik deze terug moet sturen.
Als het lukt wil ik deze kapotte disk clonen met clonezilla naar de nieuwe disk.
Het is een basic volume dus geen raid. Zou hoop werk en instellingen schelen denk ik.
Backups heb ik al en ook de synology instellingen gebackupt.
Ben mij een beetje aan het inlezen over hoe en wat en dacht aan de volgende handelingen.
1) Nas uitzetten en disk verwijderen, niet remove doen in opslagbeheer, anders kan ie zeker niet meer gewoon terug.
2) Disken in 2 usb docks doen en clonezilla opstarten.
3) Als het goed is de standaard clone modus, bij errors over badsector kan je andere opties kiezen in expert modus.
4) nieuwe disk erin en gaan.
Mocht het niet lukken zal ik een nieuwe disk volume moeten aanmaken.
Iemand nog tips of ideeën?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Momenteel maak ik gebruik van:
- Downloadstation
- Surveillance station (2 camera's)
- Filestation
- Photostation
- Backup offsite (naar 2e Synology NAS)
- VPN server
- Couchpotato
- Sickrage
Besloten dat ik voorlopig nog voldoende heb aan 2-bays, waardoor ik na het nodige zoeken en vaststellen van een max budget van €330,- uitgekomen op:
- DS216+ii
- DS216play
- DS215+
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en mening over wat de beste keuze is. De DS216+ii past precies binnen budget, maar wanneer dit overkill is tov de DS216play vind ik het zonde om het extra geld uit te geven. Daarnaast twijfel ik of de DS215+ wellicht niet alleen qua prijs, maar ook qua prestaties tussen beide valt?
[ Voor 6% gewijzigd door Relisys op 02-10-2016 22:22 ]
Zoals hierboven al wordt gezegd, overkill bij een Synology bestaat niet (nauwelijks)Relisys schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:57:
Op dit moment heb ik gevirtualiseerd xpenology draaien om mee te spelen, maar met de komst van een zoon een stuk minder tijd. Daarom de knoop doorgehakt en het besluit genomen om een Synology NAS aan te schaffen die het "gewoon doet" en waaraan minder onderhoud nodig is.
Momenteel maak ik gebruik van:
- Downloadstation
- Surveillance station (2 camera's)
- Filestation
- Photostation
- Backup offsite (naar 2e Synology NAS)
- VPN server
- Couchpotato
- Sickrage
Besloten dat ik voorlopig nog voldoende heb aan 2-bays, waardoor ik na het nodige zoeken en vaststellen van een max budget van €330,- uitgekomen op:
- DS216+ii
- DS216play
- DS215+
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en mening over wat de beste keuze is. De DS216+ii past precies binnen budget, maar wanneer dit overkill is tov de DS216play vind ik het zonde om het extra geld uit te geven. Daarnaast twijfel ik of de DS215+ wellicht niet alleen qua prijs, maar ook qua prestaties tussen beide valt?
Ik heb begin dit jaar een DS216play gekocht, maar wil deze gaan vervangen voor een DS216+II. De play draait stabiel met een waslijst aan packages, maar mist docker support. Achteraf gezien had ik direct de ~€80 extra uit moeten geven...
Ik wilde er niet weer over beginnen
Edit:
En je kunt een model kiezen waar je nog de mogelijkheid hebt om het geheugen te upgraden.
[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 03-10-2016 09:26 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is een erg handige manier om een veelheid aan software beschikbaar te maken op je Synology, zonder dat je packages nodig hebt of zelf aan het knutselen moet.
Maar de stabiliteit / security is 'meh'

Heb het nu al 2x gehad dat NZBGet vanuit Docker gewoon het hele systeem op z'n rug wist te krijgen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Welk model en hoeveel geheugen? Zijn je containers gelimiteerd qua ram en cpu?eymey schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:17:
Verkijk je overigens niet op de voordelen van Docker, hoor.....
Het is een erg handige manier om een veelheid aan software beschikbaar te maken op je Synology, zonder dat je packages nodig hebt of zelf aan het knutselen moet.
Maar de stabiliteit / security is 'meh'.
Heb het nu al 2x gehad dat NZBGet vanuit Docker gewoon het hele systeem op z'n rug wist te krijgen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Containers zijn zeker gelimiteerd qua RAM en CPU. De NZBGet container is zelfs behoorlijk terug geschroeft.
Maar dat kon de container er niet van weerhouden om op een gegeven moment het hele systeem zodanig in z'n greep te krijgen dat disk i/o amper meer kon, of zelfs het oproepen van een proceslijst al te veel gevraagd was.
Maar ja, daar was ik al voor gewaarschuwd door een collega op m'n werk, die Solaris 'security man' is en Docker maar een slap aftreksel vindt van Solaris Zones.
Ik ben sinds deze voorvallen iig iets minder lyrisch van Docker, of iig de huidige implementatie bij Synology.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb ook Ubuntu/Debian/CentOS/... desktops draaien als Docker container en -hoewel dat goed gaat- is dat eigenlijk niet de bedoeling. En het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de Docker image is opgezet. Ook bij Docker kan het misgaan.
Ik gebruik overigens de nzbget image van linuxserver.
👉🏻 Blog 👈🏻
Toch kom ik in de problemen als het Download Station voor overige gebruikers ter beschikking wil stellen. Zodra ze Download Station opstarten krijgen ze de vraag om een download folder te selecteren, als ze de hiervoor gemaakte download folder selecteren krijgen ze de melding "You are not authorized to acces this folder" terwijl ze daar wel degelijk de permissions voor hebben. Ze krijgen deze melding zelfs als ze een folder selecteren waar ze via File Station of via Windows Explorer bestanden kunnen plaatsen en verwijderen.
Hiervoor heb ik een forumpost aangemaakt op het forum van Synology, helaas is dat forum niet zo actief lijkt het. Via de link hieronder kom je bij mijn forumpost, daar staat nog wat meer en uitgebreide informatie over mijn probleem. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
https://forum.synology.co...ewtopic.php?f=10&t=123257
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik wil echter wel dat m'n vriendin de NAS kan blijven gebruiken zoals ze nu doet (foto's openen en kopieren naar fileshare).
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2016 13:54 ]
Verwijderd
Plaats je bericht hier, Nederlands en wel erg actief.Wahloh schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:44:
Hiervoor heb ik een forumpost aangemaakt op het forum van Synology, helaas is dat forum niet zo actief lijkt het. Via de link hieronder kom je bij mijn forumpost, daar staat nog wat meer en uitgebreide informatie over mijn probleem. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
https://forum.synology.co...ewtopic.php?f=10&t=123257
Die gebruik ik ookkraades schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:00:
Hier staat een DS716+ met 8GB en ik herken de stabiliteit problemen niet. Ik heb naast Docker met containers zelfs nog VirtualDSM draaien met daarop ook weer Docker met containers.
Ik heb ook Ubuntu/Debian/CentOS/... desktops draaien als Docker container en -hoewel dat goed gaat- is dat eigenlijk niet de bedoeling. En het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de Docker image is opgezet. Ook bij Docker kan het misgaan.
Ik gebruik overigens de nzbget image van linuxserver.
Tsja, als het werkt en niets gaat zich misdragen, dan is Docker inderdaad geweldig.
Feit blijft dat (blijkbaar) de containers niet zo geïsoleerd zijn als je zou willen, en zoals het geval zou zijn bij een volledige HyperV, Xen of ESXi hypervisor. In Docker blijft alles in dezelfde kernel space draaien.
Verder wil ik geen virtualisatie ala virtualbox en geisoleerde kernels op de Synology want dan moet ik gaan upgraden.
Tsja, als het niet werkt en iets gaat zich misdragen, dan is Docker inderdaad waardeloos.
👉🏻 Blog 👈🏻
Done! Eens kijken of iemand me kan helpen. http://www.synology-forum...ownload-folder-selecterenVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:37:
[...]
Plaats je bericht hier, Nederlands en wel erg actief.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik heb hard disk eruit genomen.
Ik denk nu zonet staat er nog iets van admin passwords of sensitive data in het geheugen van de NAS zelf? Of is de versie volledig clean?
Wat krijgt een toekomstige gebruiker (of de leverancier) te zien als hij opnieuw boot met nieuwe schijf?
[ Voor 18% gewijzigd door kristof1234 op 03-10-2016 19:21 ]
20:52:45 T:8168 ERROR: Failed to open(//) opendir call failed with "NFS: READDIRPLUS of // failed with NFS3ERR_ACCES(-13)"
20:52:45 T:8504 ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://xx.xx.xx.xx/volume2/Series/
20:52:45 T:8504 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(nfs://xx.xx.xx.xx/volume2/Series/) failed
Terwijl de rechten volgens mij goed staan (tenminste volgens: http://forum.kodi.tv/show...01&pid=1767790#pid1767790) en hetzelfde als de andere shares. Het is mij een raadsel waarom deze ene share nu niet meer werkt.
Wie heeft een idee?
edit: altijd leuk dat het gewoon werkt om de vraag te stellen. Even snel gekeken naar de rechten van een andere folder die wel werkte. En daar stonden slechts twee regels (guest alles afkeuren, alle users alles toestaan) en hop nu werkt het weer.
Blijft een raadsel waarom het nu opeens niet meer werkte, maar ik zal zelf wel wat gedaan hebben
[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 03-10-2016 21:20 ]
Niets volgens mij, want DSM staat op de harde schijf, niet op de NAS.kristof1234 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:12:
Wat krijgt een toekomstige gebruiker (of de leverancier) te zien als hij opnieuw boot met nieuwe schijf?
Hmm ok jij update die dus helemaal niet. Maar weet jij hoe ik die kan excluden van het krijgen van een notificatie als er een update is?schumi2004 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:18:
[...]
Ik doe het helemaal niet meer, al 3x mijn databases verloren.![]()
Maak dus een goede backup
Krijg nu telkens een email erover, maar wil wel email krijgen als er andere packages een update hebben.
één mkv bestand wordt wel afgespeeld, maar de ander niet.
"Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund..."
Na wat research kwam ik er achter dat het foute bestand mogelijk gebruik maakt van DTS inplaats van AC3. Kan dat kloppen?
Daarnaast ben ik natuurlijk ook benieuwd hoe ik dit kan converteren?
1. Plaats 5 TB schijf erbij
2. Zet 231j aan, en wacht totdat SHR alles overneemt en kopieert naar de nieuwe schijf
3. Ze Synology uit, en verwijder 2 TB schijf => nu heb ik 5 TB
Klopt mijn gedachtegang?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).