BrokenTable schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:35:
Ik heb vandaag een DS916+ gehaald, maar loop tegen een aantal problemen en vragen aan:
- Is het mogelijk om een bestaande folder de delen? Laatste wat ik daarvan kan vinden in Google is uit 2013. Wat ik het liefst zou willen is Dropbox koppelen aan de NAS (dat lukt in ieder geval via CloundSync) en een subdirectory die in Dropbox staat te delen.
Ja tegenwoordig moet dat in een filmpje staan. Een stappenplan wat je in 10 seconden leest zou te makkelijk zijn, dus succes met je tijd vullen met suffe filmpjes zoals
deze.
- Heeft PHP rechten om bestanden te verplaatsen e.d.? Ik heb nu een lokale site draaien die zoekt naar nieuwe NZB's. Zet die in een map waarna NZBget ze automatisch download. Daarna zoekt de site de serienaam, episode e.d. en verplaatst de file naar een serie specifieke folder. Er zijn andere oplossingen maar ik schrijf het liever zelf zodat het 100% gebeurt zoals ik het wil :-)
Kan niet helemaal vinden wat je zoekt, maar in principe is het Linux wat de klok slaat. Zoek uit onder welke user/rechten PHP draait en zorg dat die bij de plek kan waar je dat wilt. Ik gebruik zelf ook packages die NZB's moven en m'n bestanden renamen, dus dat het kan staat vast alleen hoe nog even niet.
- De mogelijkheid van een Scheduled task die bijv. iedere 5 min een PHP script uitvoert? Bovenstaande wil ik automatisch laten gebeuren.
Ja, ik gebruik de task scheduler van je Syno gewoon, maar je kunt als het goed is ook cronjobs aanmaken met SSH. Tis Linux

- Nu heb ik een MSacces database voor die site. In de PHP manager staat ODBC niet, maar wel PDO: iemand ervaring of je daarmee een MDB kunt bereiken op een Synology?
Waarom gebruik je een van de wel aanwezige SQL oplossingen niet, zoals MariaDB die standaard op je Syno staat? Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat DSM ondersteuning biedt voor MSaccess, maar je weet maar nooit. Lijkt me alleen niet de meest handige oplossing.
Het gaat me niet echt om het hoe, maar of het mogelijk is wat ik wil. Mocht het allemaal niet lukken dan probeer ik hem terug de brengen en zet een simpele PC neer.
Behalve MS access zou ik zeggen van wel ja

En nee, als je eenmaal een beetje handig(er) bent met DSM en je sync zet je geen simpele pc meer neer. Je hebt een epische NAS gekocht, dus daar ga je echt veel plezier aan beleven. Inmiddels draai ik > 10 pakketten op mijn 713+, bedient het m'n verlichting (domoticz!), doet alle bestandsbeheer, backups en offsite backups, Time Machine voor m'n mac, filmt met 5 camera's en .. tja.. na 3 jaar zou ik kunnen overwegen om een snellere te nemen, maar alles werkt nog zo goed als op dag 1. Dat gaat je simpele pc niet kunnen evenaren