Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Voor degene die iDrive hebben voor backup Synology en waar het jaarlijkse account weer bijna een renewal krijgt, let op! Ik kreeg een nasty mailtje mbt verlengen:
For just $10 more a year, you can enjoy 2 TB of backup for as many devices as you want, helping you protect your entire digital life, in one secure place.

Our rock solid 256-bit AES encryption, with optional private key, ensures your data stays in your hands only.

When your account renews later this month, you will be automatically upgraded to this plan. Or, you can choose to remain on your existing plan by clicking this link.
Vind dit alles behalve netjes...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gisterenavond ook voor het eerst een uurtje met de NAS aan de slag gegaan. De installatie verliep zonder problemen.

Is het nodig om een heleboel poorten handmatig open te zetten in je router als je gebruik wilt maken van de desbetreffende applicaties? Het is me nogal een lijst.

https://www.synology.com/...used_by_Synology_services

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33
Destianto schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:05:
Gisterenavond ook voor het eerst een uurtje met de NAS aan de slag gegaan. De installatie verliep zonder problemen.

Is het nodig om een heleboel poorten handmatig open te zetten in je router als je gebruik wilt maken van de desbetreffende applicaties? Het is me nogal een lijst.

https://www.synology.com/...used_by_Synology_services
Mijn advies:
Maak van je router een VPN-server (niet in je Syno). Verbind met je telefoon/tablet/laptop via VPN naar je thuisnetwerk en gebruik zo de diensten van je Synology. Op die manier staat er geen enkele poort direct open naar je Syno.

Ik heb maar 1 uitzondering gemaakt en dat is voor de DScloud omgeving, omdat die anders niet lekker wilt werken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Mijn advies:
Maak van je router een VPN-server (niet in je Syno). Verbind met je telefoon/tablet/laptop via VPN naar je thuisnetwerk en gebruik zo de diensten van je Synology. Op die manier staat er geen enkele poort direct open naar je Syno.

Ik heb maar 1 uitzondering gemaakt en dat is voor de DScloud omgeving, omdat die anders niet lekker wilt werken.
Zal me er even in verdiepen en kijken of mijn routers dat ondersteunen, ik heb een TimeCapsule en een Technicolor modem/router van Ziggo.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33
Destianto schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Zal me er even in verdiepen en kijken of mijn routers dat ondersteunen, ik heb een TimeCapsule en een Technicolor modem/router van Ziggo.
Dat weet ik niet; gebruik zelf de router-functie van Ziggo om die reden niet. Wil daar 100% controle over hebben en houden.

Voordeel van VPN is dat ik ook ipTV in het buitenland kan kijken, toegang heb tot camera's en andere lokale devices. Kan dus op vakantie overal bij. Tenzij ik in een hotel zit waar de wifi geen VPN toestaat :F

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 15:32
Even dat ik het goed begrijp... ;)
Het is momenteel niet mogelijk om VirtualBox te draaien op DSM 6.0.1.
En als je VB wilt gebruiken dan moet je DSM downgraden naar een eerdere DSM 6.0 versie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46
kraades schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Even dat ik het goed begrijp... ;)
Het is momenteel niet mogelijk om VirtualBox te draaien op DSM 6.0.1.
En als je VB wilt gebruiken dan moet je DSM downgraden naar een eerdere DSM 6.0 versie.
Ik lees hem als: voor 6.0.1 support moet Synology eerst laten weten wat ze aangepast hebben voordat de ontwikkelaar aanpassingen kan doen. Inderdaad op 6.0 werkt het, dus downgraden zal weer een werkende vm opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Mijn advies:

Dit lijkt me interessant. Alleen
1. komt er veel bij kijken om je router op VPN te zetten?
2. moet je bepaalde zaken forwarden?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Veel routers hebben een ingebouwde VPN functie ( Asus Rt 66, 68 b.v.).
Deze is overigens wel trager (~15Mbit max) dan VPN via de Synology (>80Mbit) maar dat is bijna nooit van belang.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 17-06-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:58
Ik laat wekelijks de Security Advisor package even mijn NAS scannen (DS213+), welke vanmorgen tot mijn schrik met de melding met ernstigheid 'hoog' kwam, dat er onverwachts DSM systeembestanden zijn gewijzigd.

Het volgende bestand om precies te zijn: /usr/syno/share/smartmontools/drivedb.db

Ik heb gelijk Google even aangeslingerd, en het blijkt gelukkig een false positive te zijn. :)

Mocht je deze melding dus ook hebben tijdens je wekelijkse scan dan moet je, mits het alleen om dit bestand gaat, even wachten op de volgende update. :)

bron

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 18-06-2016 00:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:29
Ik ben aan het proberen om via let's encrypt een ssl certificaat op te vragen op mijn nas.
Nu is het wel gelukt om aan mijn synology domein het ssl certificaat te koppelen. (xxx.dscloud.me)
Echter wil ik dit ook graag hebben op mijn lokale netwerk adres. (192.168.x.x:5001)
Aangezien hij nu automatisch naar poort 5001 gestuurd wordt en ik dus een melding krijg dat hier geen geldig ssl certificaat aanwezig is.

Is dit ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nee je zal er op DNS naam naar toe moeten browsen voor een IP kan je geen cert aanvragen.

Even je etc/hosts file aanpassen met een statische DNS entrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om stilletjes aan te upgraden?

Ik heb nu een DS412+ staan met 4 stuks 3 TB schijven erin.
als ik nu eens 2 stuks 4 TB schijven koop, en 1 ervan omwissel met een bestaande 3 TB schijf, en deze laat syncen, en zodra dit gereed is nogmaals herhalen..
waarschijnlijk zal ik wel m'n volume handmatig moeten vergroten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 13:24

timovd

Voorsprong door techniek

shameete, je hebt toch wel SHR?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
timovd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:29:
shameete, je hebt toch wel SHR?
verdulleme, da's waar ook :D meteen even opgezocht en waarempel :)
Anders dan bij RAID maakt SHR de geüpgrade nieuwe opslag onmiddellijk beschikbaar voor gebruik. Als de schijven door grotere schijven worden vervangen, kan de geüpgrade opslag worden gebruikt zodra twee van de schijven worden geüpgraded om een redundante opslagmatrix te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brynnie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:39:
Goeie middag,

Sinds enige dagen heb ik een vervelend probleem op mijn Synology DS212j. Het status lampje knippert oranje, de LAN led knippert groen, de Disk 1 en 2 led zijn groen en het power ledje blijft blauw.

Als ik online zoek, dan lees ik dat het knipperende oranje ledje verschillende dingen kan aangeven ( https://www.synology.com/..._keeps_flashing_in_orange ).
Echter, via de Synology Assistant kan ik de NAS niet zien. Diezelfde Assistant toont wel netjes de 415Play die ook in het netwerk staat en naar behoren werkt. De Assistant heeft dus wel degelijk de mogelijkheid om het netwerk te "scannen", anders zou de andere NAS ook niet gezien worden (meen ik).

BIOS reset (zoals hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42180377 gesuggereerd wordt) leverde ook niks op.

Harde schijven vervangen door 2 nieuwe (rechtstreeks uit verpakking) leverde ook niks op.

Heeft iemand enig idee wat er nog te proberen valt?
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

https://www.synology.com/..._keeps_flashing_in_orange

Deze FAQ al gezien bij Synology en uitgesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Bedankt voor je feedback. FAQ idd al gezien en uitgesloten. (Staat ook in mijn oorspronkelijke bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Brynnie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor je feedback. FAQ idd al gezien en uitgesloten. (Staat ook in mijn oorspronkelijke bericht)
Sorry had niet helemaal terug gelezen, mijn fout :)
Wat een apart probleem zeg, heb je al een andere switchpoort geprobeerd of beter nog een andere switch. Of direct aangesloten op je PC / Laptop cross kabel is niet nodig, wordt automatisch geregeld. Beide DHCP zou een 169.254.x.x IP adres (APIPA) moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb hier een nieuwe DS413 staan. Zat in m'n iBood-box. Nu heb ik zelf al een QNAP, dus deze is overbodig en kan worden verkocht. Wat is een redelijke prijs om hiervoor te vragen? Hij zit nog nieuw in de doos, maar het is wel al een ouder model.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:10:
Vraagje:

Ik heb hier een nieuwe DS413 staan. Zat in m'n iBood-box. Nu heb ik zelf al een QNAP, dus deze is overbodig en kan worden verkocht. Wat is een redelijke prijs om hiervoor te vragen? Hij zit nog nieuw in de doos, maar het is wel al een ouder model.

Alvast bedankt!
Wat de gek ervoor geeft, apparaat is niet meer te koop, inmiddels al aantal generaties oud wat het ook straks niet meer mogelijk maakt de nieuwste DSM versie te installeren. Daarnaast uiteraard kwestie garantie, hoe daar mee omgegaan wordt. De DS414 gaat nieuw vanaf 375 van de hand dus daar zul je iig onder moeten zitten en zou ik het verder gewoon tegen NOTK te koop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem voor 250 op marktplaats staan en nu een bod van 160. Is dit een reël bod? Of kan ik beter nog even wachten op wat hoger? Het apparaat is nog wel nieuw, ongebruikt. Dat lijkt mij wel prijsverhogend te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:43:
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem voor 250 op marktplaats staan en nu een bod van 160. Is dit een reël bod? Of kan ik beter nog even wachten op wat hoger? Het apparaat is nog wel nieuw, ongebruikt. Dat lijkt mij wel prijsverhogend te werken?
Vind het een mooi bod voor iets uit 2012, ondanks dat ie hij nieuw is vind ik 250 redelijk hoog, voor 100 euro meer heb je een DS414 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem zo hoog gezet zodat mensen lekker konden gaan bieden. :)
Ik ga het bod accepteren. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 22:42
Zou iemand mij kunnen uitleggen waar FTP precies voor dient? Ik kan deze service aan en uitzetten en hier staat hoe dat moet:

https://www.synology.com/...s_on_Synology_NAS_via_FTP

maar je hebt dit toch niet helemaal nodig om je server van buiten je eigen netwerk te kunnen bereiken? Wat is precies het doel van FTP?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 19-06-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
outlandos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:12:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waar FTP precies voor dient? Ik kan deze service aan en uitzetten en hier staat hoe dat moet:

https://www.synology.com/...s_on_Synology_NAS_via_FTP

maar je hebt dit toch niet helemaal nodig om je server van buiten je eigen netwerk te kunnen bereiken? Wat is precies het doel van FTP?
Wikipedia: File Transfer Protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dan weet ik nog steeds niet wat ik daar aan kan hebben :P

Ik kan namelijk gewoon bestanden downloaden vanaf mijn NAS (terwijl ik dus niet in hetzelfde netwerk zit) als FTP service uit staat.

[ Voor 19% gewijzigd door outlandos op 19-06-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
outlandos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:16:
[...]

Ik kan namelijk gewoon bestanden downloaden vanaf mijn NAS (terwijl ik dus niet in hetzelfde netwerk zit) als FTP service uit staat.
Wat begrijp je niet van de eerste zin op wikipedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Via welk protocol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Via een ftp server kun je bestanden delen. Hier zit geen gebruikersinterface aan gekoppeld en je hebt een ftp client nodig aan de ontvanger kant om te kunnen communiceren met de ftp server. Dus net weer een andere manier dan de andere opties.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Denk via die Filestation app, Webdav dus als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Icaru schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Lol
Mjah, die logs kan je inkijken in Log station...
Ik heb dit reeds van in het begin, en daar kon ik steeds netjes volgen wanneer men NAS uit hibernation kwam...

Dus hieraan ligt dit sowieso niet...
Ik heb ook problemen met HDD hibernation. Maar ik ik kan die log's niet vinden in de log station. Kan je de specifiek selecteren op hdd log? Ik kan alleen kiezen tussen 'General', 'connection' en 'File Transfer'. Of zoek je op hibernation?

EDIT: als ik zoek op hibernation, vind ik wel dingen. Maar de laatste melding is van 2015..

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 19-06-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 20:16
Is er al iemand die heeft uitgevonden hoe ik al het verkeer van de download station kan omleiden naar een VPN-server abonnement? Waardoor de bittorrent activiteiten, minder zichbaar worden, dan ik een nederlandse ip heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
PaYnE81 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:34:
[...]

Sorry had niet helemaal terug gelezen, mijn fout :)
Wat een apart probleem zeg, heb je al een andere switchpoort geprobeerd of beter nog een andere switch. Of direct aangesloten op je PC / Laptop cross kabel is niet nodig, wordt automatisch geregeld. Beide DHCP zou een 169.254.x.x IP adres (APIPA) moeten geven.
Andere netwerkpoort al geprobeerd, andere netwerkkabel, andere (nieuwe) hdd, andere PC, Windows, Mac, rechtstreeks aan PC... Allemaal geprobeerd zonder succes. De NAS start op zoals gewoonlijk, piept een keer en na enkele seconden begint het statuslampje oranje te knipperen...

Het moederbord en de opstartsoftware werken volgens mij zoals het hoort, want zonder harde schijven pinkt het statuslampje na opstarten afwisselend oranje & groen zoals verwacht.

Reset (op de verschillende manieren) maakt ook geen verschil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mark184 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:34:
Is er al iemand die heeft uitgevonden hoe ik al het verkeer van de download station kan omleiden naar een VPN-server abonnement? Waardoor de bittorrent activiteiten, minder zichbaar worden, dan ik een nederlandse ip heb?
Alles gaat toch standaard via de VPN tunnel dan?
https://torguard.net/know...tion=displayarticle&id=79
https://nordvpn.com/nl/tutorials/synology-nas/openvpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Is het ueberhaupt mogelijk de Synlogy per-disk config te backup-en? Nu, om disken te vervangen, en je config te behouden, moet je iedere keer 1 schijf per keer vervangen. Liever zou ik in 1 keer alle schijven vervangen, en dan opnieuw beginnen (maar met behoud van de configs voor alle paketten die geinstalleerd waren, settings, iSCSI stores, etc).

Let wel, ik heb het dus niet over alle data: die zal uiteraard verloren gaan; maar ik heb het over de per-disk install/config op iedere Synology schijf.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Brynnie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Andere netwerkpoort al geprobeerd, andere netwerkkabel, andere (nieuwe) hdd, andere PC, Windows, Mac, rechtstreeks aan PC... Allemaal geprobeerd zonder succes. De NAS start op zoals gewoonlijk, piept een keer en na enkele seconden begint het statuslampje oranje te knipperen...

Het moederbord en de opstartsoftware werken volgens mij zoals het hoort, want zonder harde schijven pinkt het statuslampje na opstarten afwisselend oranje & groen zoals verwacht.

Reset (op de verschillende manieren) maakt ook geen verschil :/
Lijkt er op dat er toch wat hardwarematigs met de NAS aan de hand is, denk dat je beter een ticket bij Synology in kan schieten om de oorzaak te vinden.

Ik gok zelf dat de netwerkkaart deaud is van de NAS :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
albatross schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:01:
Let wel, ik heb het dus niet over alle data: die zal uiteraard verloren gaan; maar ik heb het over de per-disk install/config op iedere Synology schijf.
Ja, dat kan zolang er maar 1 disk over blijft van de originele set, het volume kan je gewoon verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2016 08:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Arjant2 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:13:
[...]

Alle packages uitgezet.
Rechtstreeks PC aangesloten op NAS, ook 90BM/s. Dus dat sluit de router uit. Kan het nog liggen aan 3 dingen:
1. NAS
2. Netwerkkabel (pas nieuw aangelegd Cat5e)
3. netwerkkaart in pc

Nog maar eens proberen met een andere netwerkkabel.

Edit: kortere cat 5e kabel geprobeerd, zelfde resultaat, ook 90MB/s
Probleem met trage overdracht van pc naar 916+ opgelost.
Nieuwe driver (rechtstreeks van website aangezien Windows 10 zei dat er geen nieuwe driver was) voor netwerkkaart geinstalleerd en nu haal ik tussen de 110-115MB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20
[...]

FTP kan nog nut hebben bij grote transfer acties.. Je kunt bijv instellen dat er meerdere taken lopen ipv 1 en hij onthoudt waar je gebleven bent. Mocht er iets fouts gaan dan kan je erna verder.. Dit is hoe je het nu doet niet het geval.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik de NZBGet package probeer te installeren krijg ik de volgende melding:

Failed to run the package service.

Dit schijnt een probleem te zijn met DSM versie 6. Zijn er al mensen hier die het werkend hebben gekregen op DSM6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:34:
FTP kan nog nut hebben bij grote transfer acties..
Juist niet, er wordt geen inline compressie toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Ik heb gisteren met succes Owncloud (opensource dropbox alternatief) geinstalleerd middels de packet manager op mijn ds214+.
Hoewel alles goed werkt, ben ik zeer ontevreden met de hoge CPU load tijdens het syncen.
Tijdens het syncen zie ik dat er 3 "php-fpm" processen lopen die alle beschikbare cpu resources gebruiken.

Zijn er anderen die tegen hoge cpu vebruik zijn gelopen bij gebuik van php applicaties?
Ik wilde memcached nog gebruiken, maar deze applicatie wil niet opstarten.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 12-10 20:38
mark184 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:34:
Volgens dit forum op synology zelf kan het dmv het installeren van een Docker pakket of een proxy package van Synocommunity beta.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat hier alles goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Een mogelijkheid is door een dd-wrt router te configuren als openvpn client en
alle verkeer wat je wil laten encrypen te routeren via deze router ipv jouw vaste gateway thuis.

Zo'n setup heb ik thuis draaien op mijn centos server, zodat alleen transmission (torrent) verkeer en wifi via openvpn gaat maar al het overige verkeer niet.
Een vereiste is wel dat de synology source-based routing kan doen en dat je transmission of downloadstation
kan binden aan een ander (sub)interface.

Aangezien DSM een linux distro is, moet dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Juist niet, er wordt geen inline compressie toegepast.
Dit ontgaat mij even.. Ik neem aan dat je dit zegt voor snelheid redenen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:02:
Dit ontgaat mij even.. Ik neem aan dat je dit zegt voor snelheid redenen.?
Ja(, security buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
outlandos schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:16:

Dit schijnt een probleem te zijn met DSM versie 6. Zijn er al mensen hier die het werkend hebben gekregen op DSM6?
Ik heb hetzelfde met het SABNZB Package. Dus als iemand het weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 10:00
jongetje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb hetzelfde met het SABNZB Package. Dus als iemand het weet...
Nadat ik hier wat mee het zitten klooien heb ik het voor elkaar gekregen. Ik heb het .sh script niet eens hoeven installeren als task.

http://blog.favo.org/post...ges-wont-start-permission

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Ik ga vanavond hopelijk aan de slag met sabnzb en laat jullie weten wat ik tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Ja(, security buiten beschouwing gelaten).
Aha ja, ik had snelheid er buiten gelaten.. Noodzaak is hier steeds minder dat ik super veel GBs moet verplaatsten maar als dit moet dan val ik terug naar FTP om zeker te zijn dat indien er wat fout gaat dat mijn client het weet ipv over nieuw beginnen. Voor de rest is zie ik geen dringende noodzaak van FTP meer bij thuisgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:25:
dan val ik terug naar FTP om zeker te zijn dat indien er wat fout gaat
Het is ook niet zo dat FTP ook maar enige fout correctie heeft. Deze doet niets anders dan bij een bit-offset weer verder gaan maar ik zou daar niet op vertrouwen.
Doe het dan écht goed en gebruik rsync (over ssh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

outlandos schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:16:

Schoonvader heeft dit probleem op zn DS713 met SabNZBd, ben er nog niet achter wat het nou is, dacht zelfs rechten technisch en kwam er toen achter dat je via SSH ook geen rechten meer hebt voor "chown" op busybox Oo. Sinds wanneer is dat dan, en als iemand een oplossing heeft hoor ik het ook graag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 30-09 14:42
kijk eens of je deze kan volgen maar dan voor sab

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=117015

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Thanks!, die had ik nog niet gezien :)

Ga hem proberen (wordt denk ik pas dit weekend) en zal laten weten of dit het oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Bongoarnhem schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Volgens dit forum op synology zelf kan het dmv het installeren van een Docker pakket of een proxy package van Synocommunity beta.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat hier alles goed draait.
Ik ben in het bezit van een ds414 en gaat de docker vlag niet op, helaas.
Iemand verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
En dat is nou juist het probleem, AL het verkeer gaat over de vpn verbinding naar een ver land als tailand waar die server staat. Mijn emailserver en andere diensten moet ik dan een ander ip adres opgeven, voelt niet zo veilig om mijn email via verre servers te laten lopen.
Ik zoek een mogelijkheid om enkele het verkeer van de download station om te leiden via de vpn tunnel. Niet meer, niet minder. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Ja, dat kan zolang er maar 1 disk over blijft van de originele set, het volume kan je gewoon verwijderen.
Mooi! :) Dus, 1 disk overhouden, het volume deleten, dan extra schrijven erin prikken, en opnieuw een volume aanmaken. Dan hoeft het nieuwe volume niet de laatst overgebleven schijf te bevatten, toch? Vraag het namelijk omdat ik liever niet wil dat ik eindeloze (martel-achtige) rebuild sessies moet doorlopen, waarbij je je nieuwe schijven al bijna sloopt in the process, zogezegd. Liever opnieuw volume aanmaken in 1 keer.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:58
ik heb even een vraagje over docker, ik heb alles ingesteld zoals op de pagina: https://www.synology.com/...p/Docker/docker_container echter start het niet op , iemand idee wat ik over het hooft zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 09:35

pietje63

RTFM

Let op: het draaien van de packages als root wordt gezien als minder verstandig, de andere optie http://blog.favo.org/post...ges-wont-start-permission lijtk me daarom mooier.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
virtua69 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:12:
ik heb even een vraagje over docker, ik heb alles ingesteld zoals op de pagina: https://www.synology.com/...p/Docker/docker_container echter start het niet op , iemand idee wat ik over het hooft zie?
Log?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

shameete schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:56:
[...]

verdulleme, da's waar ook :D meteen even opgezocht en waarempel :)

[...]
Vergeet alleen niet dat het migreren van de volumes vrij lang kan duren. ~1500 minuten per disc kosten het bij mij (1815+). Komt in de praktijk neer op een krappe dag per HDD.

Ik zou persoonlijk ook niet van 3TB naar 4TB gaan maar dan een grotere stap maken. Pijnlijk punt blijft de hoge HDD prijzen :'(.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 20-06-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mark184 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:34:
[...]

En dat is nou juist het probleem, AL het verkeer gaat over de vpn verbinding naar een ver land als tailand waar die server staat. Mijn emailserver en andere diensten moet ik dan een ander ip adres opgeven, voelt niet zo veilig om mijn email via verre servers te laten lopen.
Ik zoek een mogelijkheid om enkele het verkeer van de download station om te leiden via de vpn tunnel. Niet meer, niet minder. Iemand ideeën?
Je kan het allemaal instellen met IPtables. Moet je even uitzoeken in hoeverre dat nog goed werkt op DSM, lees wat berichten dat eerst even niet meer werkte.
http://www.linksysinfo.or...hrough-vpn-openvpn.37240/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:55:
[...]

Vergeet alleen niet dat het migreren van de volumes vrij lang kan duren. ~1500 minuten per disc kosten het bij mij (1815+).
Ik zou persoonlijk ook niet van 3TB naar 4TB gaan maar dan een grotere stap maken. Pijnlijk punt blijft de hoge HDD prijzen :'(.
dat klopt, heb voorlopig even zitten ruimen en weer bijn 1,5TB vrij kunnen maken.
echter met de DS412+ die ik heb, is meer als 4TB per schijf niet ondersteunt volgens synology.
ik zou het eens uit moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kun je Photostation eigenlijk aan een (sub) domain hangen?. Bij voorkeur losstaand van mijn normale photostation.
shameete schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:00:
[...]

dat klopt, heb voorlopig even zitten ruimen en weer bijn 1,5TB vrij kunnen maken.
echter met de DS412+ die ik heb, is meer als 4TB per schijf niet ondersteunt volgens synology.
ik zou het eens uit moeten testen.
Zou me verbazen als het echt niet werkt?. Waarschijnlijk komt de documentatie uit een periode waarbij er nog geen >4TB HDD's waren?.

[ Voor 63% gewijzigd door Tortelli op 20-06-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:03:
Kun je Photostation eigenlijk aan een (sub) domain hangen?. Bij voorkeur losstaand van mijn normale photostation.

[...]

Zou me verbazen als het echt niet werkt?. Waarschijnlijk komt de documentatie uit een periode waarbij er nog geen >4TB HDD's waren?.
Ik vond op het Synology forum wel de volgende post:
"Basically, your model supports 16TB+ volume, however if the volume is created by old DSM version or other non 64-bit unit, it might not work.
IF you recreate the volume, then it must work."

Cheers,
Chris T
Hooguit dat ik tegen die tijd een nieuw volume moet creëren duis, huidige is gecreëerd onder DSM 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 12-10 20:38
mark184 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Ik ben in het bezit van een ds414 en gaat de docker vlag niet op, helaas.
Iemand verder nog ideeën?
Er staat op Reddit een post over iemand die de iptables heeft aangepast en daarmee succes heeft. Missch heb je daar iets aan. Ik zoek de post voor je op zodra ik achter een pc zit.

En in het eerder genoemde forumonderwerp staat ook iets over een proxy package wat zou werken zonder docker ondersteuning.

Edit: Zoals beloofd de link naar het Reddit onderwerp.

[ Voor 14% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-06-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik wordt een beetje moedeloos van mijn nieuwe Synology. Die goede oude DS109 met DSM4 kon ik gewoon netjes met mijn admin account inloggen via SSH. Nu krijg ik:
code:
1
2
3
login as: admin
admin@192.168.1.4's password:
Permission denied, please try again.

ook met andere accounts met admin permissies kom ik er niet in. Ik moet na inloggen nu wel een -sudo commando geven maar zover kom ik niet eens. Ik wil graag wat 3rd party packages gaan gebruiken maar zo schiet het niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 20-06-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Heb je ssh access wel aangezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:45:
Ik wordt een beetje moedeloos van mijn nieuwe Synology. Die goede oude DS109 met DSM4 kon ik gewoon netjes met mijn admin account inloggen via SSH. Nu krijg ik:
code:
1
2
3
login as: admin
admin@192.168.1.4's password:
Permission denied, please try again.

ook met andere accounts met admin permissies kom ik er niet in. Ik moet na inloggen nu wel een -sudo commando geven maar zover kom ik niet eens. Ik wil graag wat 3rd party packages gaan gebruiken maar zo schiet het niet op.
Inloggen als Root is volledig veranderd. Lees even hier: http://bit.ly/1XXwiYB, je moet namelijk de file Sudoers eerst aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:29:
... je moet namelijk de file Sudoers eerst aanpassen.
Dat is nergens voor nodig. Iedere user met admin role heeft automatisch sudo rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
2016-06-20 21:09:29 stdout [2016-06-20 21:09:29.322 UTC] DHT Attempting bootstrap from dht.transmissionbt.com (tr-dht.c:248)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] Using inotify to watch directory "/downloads" (watch.c:72)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] Watching "/downloads" for new .torrent files (daemon.c:595)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] transmission-daemon requiring authentication (daemon.c:577)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] Saved "/config/settings.json" (variant.c:1214)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] Using settings from "/config" (daemon.c:557)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] DHT Generating new id (tr-dht.c:310)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] UDP Please add the line "net.core.wmem_max = 1048576" to /etc/sysctl.conf (tr-udp.c:94)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] UDP Failed to set send buffer: requested 1048576, got 425984 (tr-udp.c:89)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] UDP Please add the line "net.core.rmem_max = 4194304" to /etc/sysctl.conf (tr-udp.c:83)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] UDP Failed to set receive buffer: requested 4194304, got 425984 (tr-udp.c:78)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] Port Forwarding Stopped (port-forwarding.c:180)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.299 UTC] RPC Server Password required (rpc-server.c:1040)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.298 UTC] RPC Server Serving RPC and Web requests on port 127.0.0.1:9091/transmission/ (rpc-server.c:1033)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.298 UTC] RPC Server Adding address to whitelist: 127.0.0.1 (rpc-server.c:824)
2016-06-20 21:08:57 stdout [2016-06-20 21:08:57.298 UTC] Transmission 2.84 (14307) started (session.c:736)
2016-06-20 21:08:54 stdout *** Runit started as PID 8
2016-06-20 21:08:54 stdout *** Booting runit daemon...
2016-06-20 21:08:54 stdout *** Running /etc/rc.local...
2016-06-20 21:08:54 stdout *** Running /etc/my_init.d/config.sh...

zoiets? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

pietje63 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:46:
[...]

Let op: het draaien van de packages als root wordt gezien als minder verstandig, de andere optie http://blog.favo.org/post...ges-wont-start-permission lijtk me daarom mooier.
Beide getest, en is hiermee opgelost :*) Thanks!

Wat ik overigens niet helemaal snap, mijn geupgrade DS1512+ naar DSM 6 werk prima met alles wat geinstalleerd was van deze packages. Nieuwe install van DSM 6 op de 713+ geeft issues en heeft de shell aanpassing nodig.

Naar mijn weten heb ik geen gekke rechten wijzigingen uitgevoerd via SSH, zou het zelfde probleem moeten geven denk je dan toch :)

[ Voor 32% gewijzigd door PaYnE81 op 21-06-2016 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:36:
[...]

Heb je ssh access wel aangezet ?
Ik ben zover ik weet alle opties langs geweest, waar zet ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
PaYnE81 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:19:
[...]

Beide getest, en is hiermee opgelost :*) Thanks!

Wat ik overigens niet helemaal snap, mijn geupgrade DS1512+ naar DSM 6 werk prima met alles wat geinstalleerd was van deze packages. Nieuwe install van DSM 6 op de 713+ geeft issues en heeft de shell aanpassing nodig.

Naar mijn weten heb ik geen gekke rechten wijzigingen uitgevoerd via SSH, zou het zelfde probleem moeten geven denk je dan toch :)
Bij het installeren van de packages wordt er automatisch een eigen user voor aangemaakt die de package start en uitvoert, dit werkt prima op 5.x maar niet op versie 6.
Daarom heb je die users voor je geïnstalleerde packages al en blijft dat werken, maar packages die je pas op DSM 6 installeert werken dan dus niet en vereisen een handmatige aanpassing, vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:16:
Ik ben zover ik weet alle opties langs geweest, waar zet ik dat aan?
Dan heb je er wel heel erg overheen gekeken ;) Control Panel, Terminal & SNMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je schrijft "het start niet op". De container lijkt gewoon te draaien? Doet transmission het niet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn DS412+ met 2GB-RAM draait al jaren vlekkeloos. Echter streamen van 1080p met DTS (Plex) loopt niet lekker. Als opvolger twijfel ik over de DS416Play of de DS416+DS916+. De NAS draait 24/7 met o.a. mail- en webserver. We doen ook aan videobewerking in Full-HD met Mac en Windows. Wat is de meerwaarde van de + t.o.v. de Play? En kan in ook het geheugen upgraden (evt niet ondersteund)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

dutchgio schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:38:
[...]

Bij het installeren van de packages wordt er automatisch een eigen user voor aangemaakt die de package start en uitvoert, dit werkt prima op 5.x maar niet op versie 6.
Daarom heb je die users voor je geïnstalleerde packages al en blijft dat werken, maar packages die je pas op DSM 6 installeert werken dan dus niet en vereisen een handmatige aanpassing, vandaar. ;)
Logisch inderdaad, had het zelf kunnen bedenken haha :D Thanks voor de toelichting
timovd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:51:
Mijn DS412+ met 2GB-RAM draait al jaren vlekkeloos. Echter streamen van 1080p met DTS (Plex) loopt niet lekker. Als opvolger twijfel ik over de DS416Play of dr DS416+. De NAS draait 24/7 met o.a. mail- en webserver. We doen ook aan videobewerking in Full-HD met Mac en Windows. Wat is de meerwaarde van de + t.o.v. de Play? En kan in ook het geheugen upgraden (evt niet ondersteund)?
Waar stream je naartoe en hoe? (draadloos / bekabeld)

De 412+ heeft een Atom D2700 toch, die zou krachtig genoeg moeten zijn daarvoor hoor .
Wat zijn de eisen verder voor videobewerking voor je NAS?

De Play versies hebben vaak een minder krachtige (non x86) cpu aanboord dan de + versies Plex vereist bijvoorbeeld een x86 cpu en werkt niet op ARM, wel iets om rekening mee te houden met je eventuele nieuwe NAS :)

Edit: Zie net dat de 416Play een Intel Celeron N3060 cpu heeft, de 416 heeft een ARM cpu, ik zou dan eerder naar de 416Play of 916+ kijken.
Arjant2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Is er al een 416+?
Of bedoel je een 415+.
916+ is er, denk dat deze bedoeld wordt

[ Voor 61% gewijzigd door PaYnE81 op 21-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Mijn DS412+ met 2GB-RAM draait al jaren vlekkeloos. Echter streamen van 1080p met DTS (Plex) loopt niet lekker. Als opvolger twijfel ik over de DS416Play of dr DS416+. De NAS draait 24/7 met o.a. mail- en webserver. We doen ook aan videobewerking in Full-HD met Mac en Windows. Wat is de meerwaarde van de + t.o.v. de Play? En kan in ook het geheugen upgraden (evt niet ondersteund)?
Is er al een 416+?
Of bedoel je een 415+.

Indien de 916+: deze heeft een quadcore in tegenstelling tot de 416play.
De 916+ is er met meer geheugen, zal wellicht zelf ook wel uit te breiden zijn als je beetje handig bent.

https://www.synology.com/.../compare/DS916+/DS416play

Ik hoeverre de 416play krachtig genoeg is voor plex weet ik niet, vast wel iemand die dat kan vertellen.
De 916+ iig wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 21-06-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Waarom zoveel extra geld uitgeven voor iets wat prima werkt? Neem gewoon een mediaplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mijn DS213 met 2x WD RED 6TB in Raid 1 heeft de volgende systeemgebeurtenis:
"Tried to re-identify disk[2]."

Als ik kijk bij opslagbeheer --> HDD/SSD -->integriteitsinfo staat ook de "telling heridentificatie schijf" op 1.

Kan hier op google bijzonder weinig over vinden, DMS zegt zelf bij beschrijving:
"Het systeem heeft 1 keren geprobeerd om de schijf te heridentificeren. Telling heridentificatie schijf toont de som van de door het systeem gerapporteerde storingen. Als deze parameter plotseling stijgt ten opzichte van de algemene tendens kan dit erop wijzen dat dat de schijf of bepaalde hardwarecomponenten verouderd zijn"

Iemand enig idee of ik hier wat mee moet? is dit ernstig ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
kraades schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:47:
[...]

Je schrijft "het start niet op". De container lijkt gewoon te draaien? Doet transmission het niet?
Denk het niet, als ik inlog op de webpagina krijg ik niks te zien, heb het zelfde met sonarr b.v. .alles zie ik opstarten maar als ik dan op de webpagina druk gebeurt er niks, poort in de router staat open trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
virtua69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:44:
[...]

Denk het niet, als ik inlog op de webpagina krijg ik niks te zien, heb het zelfde met sonarr b.v. .alles zie ik opstarten maar als ik dan op de webpagina druk gebeurt er niks, poort in de router staat open trouwens
Vreemd, bij mij werkt het wel. Ik heb het volgende commando gebruikt:

docker run -d --net="host" --name="Transmission" -e USERNAME="admin" -e PASSWORD="password" -v /path/to/config:/config -v /path/to/downloads:/downloads -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro gfjardim/transmission

Je moet dan nog wel even de juiste paden e.d. invullen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5lDuBvJm.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 21-06-2016 21:05 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Zijn er hier nog meer mensen die vanuit Windows de shares niet meer kan benaderen na de update naar .7393? Op Syno forum zie ik er niks over...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

PaYnE81 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:17:
[...]
Waar stream je naartoe en hoe? (draadloos / bekabeld)

De 412+ heeft een Atom D2700 toch, die zou krachtig genoeg moeten zijn daarvoor hoor .
Wat zijn de eisen verder voor videobewerking voor je NAS?

De Play versies hebben vaak een minder krachtige (non x86) cpu aanboord dan de + versies Plex vereist bijvoorbeeld een x86 cpu en werkt niet op ARM, wel iets om rekening mee te houden met je eventuele nieuwe NAS :)

Edit: Zie net dat de 416Play een Intel Celeron N3060 cpu heeft, de 416 heeft een ARM cpu, ik zou dan eerder naar de 416Play of 916+ kijken.

[...]

916+ is er, denk dat deze bedoeld wordt
Ik bedoel de DS916+ inderdaad! Is er een plex server package voor een Synology met Intel Celeron CPU, of voldoet de "gewone" Intel Package?
Ik stream bij voorkeur draadloos naar mijn Sony 4k tv, maar ook bedraad loopt nu niet soepel middels Plex vanaf mijn DS412+.

[ Voor 62% gewijzigd door timovd op 21-06-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
JT schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:41:
Zijn er hier nog meer mensen die vanuit Windows de shares niet meer kan benaderen na de update naar .7393? Op Syno forum zie ik er niks over...
Ik heb er zowel op .7393 als update 1 geen problemen mee.

Algemene tip voor als je VirtualDSM kan draaien (alleen Intel processor). Zet VirtualDSM op auto update en je DSM op manual install. Zo heb je altijd je VirtualDSM direct op de laatste DSM versie en kun je even kijken of alles blijft werken voordat je DSM update.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

timovd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:59:
[...]

[...]

Ik bedoel de DS916+ inderdaad! Is er een plex server package voor een Synology met Intel Celeron CPU, of voldoet de "gewone" Intel Package?
Ik stream bij voorkeur draadloos naar mijn Sony 4k tv, maar ook bedraad loopt nu niet soepel middels Plex vanaf mijn DS412+.
DS916+ is een mooi apparaatje inderdaad :)
Plex is alleen beschikbaar voor x86 CPUs dus Intel inderdaad in de Synology's. Er is geen speciaal package, het werkt alleen niet op ARM CPUs zoals Marvell en Annapurna. Maar even terugkomend op je 412+ ik zie geen reden waarom het niet soepel zou lopen met een 1080p stream, de NAS moet dit prima aan kunnen.
Draadloos 2.4GHz is vaak problematisch als het druk is in de buurt met wifi netwerken, 5GHz zou prima moeten werken om 1080p te streamen.

Je streamt naar je TV toe neem ik even aan, heb je toevallig een andere mediaplayer beschikbaar om te testen (Raspberry met Kodi of zoiets)
Is je TV ook bekabeld aangesloten en staat hier de wifi module van uit (om problemen te voorkomen)

Het zou namelijk een beetje zonde zijn als je de 916+ koopt en vervolgens dezelfde problemen ervaart :)

Edit, de Celeron in de 416Play is een Dual Core CPU, de 916+ heeft een Quad Core. Misschien ook iets om in je afweging mee te nemen als je voor nieuw gaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door PaYnE81 op 22-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Mijn vader heeft een Synology D216play aangeschaft en ik dacht hem wel even te helpen met de installatie van de bekende geautomatiseerde download tools, Sonarr en NZBGet.

Echter gaat het uitpakken in NZBGet niet goed. Ik zie in de log staan "Unrar error code: 5".
Het lijkt alleen fout te gaan bij bestanden groter dan 1.5GB.

Waar zou dit aan kunnen liggen, en hoe kan ik dit oplossen?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

The_FrankO schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:20:
Mijn vader heeft een Synology D216play aangeschaft en ik dacht hem wel even te helpen met de installatie van de bekende geautomatiseerde download tools, Sonarr en NZBGet.

Echter gaat het uitpakken in NZBGet niet goed. Ik zie in de log staan "Unrar error code: 5".
Het lijkt alleen fout te gaan bij bestanden groter dan 1.5GB.

Waar zou dit aan kunnen liggen, en hoe kan ik dit oplossen?
Wat ik zo snel kon vinden is dat unrar mogelijk is gecompileerd zonder support voor grote files Oo was wel een post uit 2013 dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dat is.

Hebben jullie dezelfde build van NZBGet op beide Synologies staan? Misschien is het juist alleen een probleem met de recentste build. Welke repository gebruik je voor je NZBGet package?

Je zou eventueel nog kunnen testen wat SabNZBd doet, die kan eigenlijk hetzelfde als NZBGet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
timovd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:59:
Ik weet niet of je 4K content of FHD content "streamed" naar je TV. Transcoderen, zeker op 4K, lijkt me nogal een zware taak voor een NAS? En om te kijken of het niet enkel aan de wireless connectie ligt even testen met een bedrade opstelling om dat uit te sluiten?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De nieuwe xx6 serie kan 4K wel transcoden naar 1080p, aldus de synology site, in ieder geval met Videostation.
Met Plex is dat een ander verhaal, Plex is veel zwaarder (schijnt, ik gebruik het niet).

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 22-06-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Arjant2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:48:
De nieuwe xx6 serie kan 4K wel transcoden, aldus de synology site, in ieder geval met Videostation.
Met Plex is dat een ander verhaal, Plex is veel zwaarder (schijnt, ik gebruik het niet).
Plex gebruiken in combinatie met directplay is de beste optie, ondanks de kracht van de NAS is deze er niet voor geschikt. Heb zelf de 916+ in bezit maar liet dmv directplay de Nvidia shield afspelen, nu gekozen om Plex Media Server op de NvidiaShield te gebruiken en zo de NAS te ontzien en alleen als opslag te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik gebruik gewoon mediaserver en videostation. Speelt prima af op alle apparaten die ik heb, binnen en buitenshuis. Transcoden heb ik dan ook uitstaan, mocht t nodig zijn dan kan ik t aanzetten en dan werkt t prima op de 916+ (4K nog niet geprobeerd). Eigenlijk hetzelfde principe dan, alleen zonder Plex te gebruiken. Zie daar de meerwaarde nog niet van.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 22-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 09:53
lubbertkramer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Plex gebruiken in combinatie met directplay is de beste optie, ondanks de kracht van de NAS is deze er niet voor geschikt. Heb zelf de 916+ in bezit maar liet dmv directplay de Nvidia shield afspelen, nu gekozen om Plex Media Server op de NvidiaShield te gebruiken en zo de NAS te ontzien en alleen als opslag te gebruiken
Beetje offtopic, maar kan je laten weten wat de NvidiaShield kwa performance geeft op PMS met meerdere direct streams/plays en/of transcodes? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pietje63 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:46:
[...]

Ik probeer het een beetje te volgen (ben helemaal nieuw op dit terrein).

Zojuist heb ik via Putty kunnen achterhalen dat de user ''nzbget'' su rechten heeft. Als ik het goed begrijp dien ik nu een user in de DSM GUI aan te maken met die naam. Maar dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGR93aJ.jpg

Where did i go wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Als start het verkeerde topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DukeBox schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:03:
[...]

Als start het verkeerde topic ;)
Why ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Is er iemand hier die DSM 6 draait? Zelf gebruik ik XPenology, maar ik las dat DSM 6 Btrfs ondersteunt. Is dat Btrfs support de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
outlandos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:34:
[...]

Ik probeer het een beetje te volgen (ben helemaal nieuw op dit terrein).

Zojuist heb ik via Putty kunnen achterhalen dat de user ''nzbget'' su rechten heeft. Als ik het goed begrijp dien ik nu een user in de DSM GUI aan te maken met die naam. Maar dan krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]

Where did i go wrong?
Precies waar het programma zegt dat je de mist in ging. :) 10:1 dat de 'nzbget' user naam al in gebruik is (voor nzbget zelf). Iedere andere naam zou moeten werken.

Pagina: 1 ... 79 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).