Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26
En control panel blijft met notify 1 staan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik ben op zoek naar een zakelijke backup oplossing, en zat te denken aan een Synology.

Op dit moment hebben wij een HP DL380 met +- 1TB data opslag.

Op deze DL380 draait VMWARE ESXi4.1.0

Er draaien 2 VM's, 1 x SBS2008 en 1 x Server 2008 met daarop een aantal SQL databases.

Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van 2 externe schijven van 2TB per stuk welke elke week gewisseld worden zodat er ook een offsite backup is voor het geval dat.

Op desbetreffende PC draait Starwind iSCSI software, en windows server backup backupt dagelijks naar die iSCSI schijven.

Al met al een redelijk houtje touwtje oplossing, en ben op zoek naar iets anders, ook vanwege ruimtegebrek.

Nu zit ik er dus aan te denken om een Synology NAS te kopen, en als het kan een rackmodel.

Dan zou het volgens mij dus een RS815 of RS815+ moeten worden, de RS815+ is op papier wel aanzienlijk sneller, wat zijn jullie ervaringen :?

En welke oplossingen heeft Synology voor het backuppen van windows server :? Moet ik weer met standaard server backup gaan werken van Windows, of heeft Synology hier sotware voor :?

Hebben jullie nog tips en/of tricks of ander advies voor mij :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10
Ik merkte net dat mijn ds414 continu blijft downloaden met ca. 500 KB/s. Na eem restart is ie binnen 10 sec weer aan het downloaden.

Hoe kom ik erachter wat dit is want ik heb zelf niets lopen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Grolsch schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:09:
En welke oplossingen heeft Synology voor het backuppen van windows server :? Moet ik weer met standaard server backup gaan werken van Windows, of heeft Synology hier sotware voor :?
Wat had je zelf al gevonden ? De mogelijkheden zijn zeer divers..
Je kan op vmware niveau werken met VDP (vcenter vereist) maar ja kan ook op de syno met snapshots werken (btrfs nodig). Daarnaast kun je ook gewoon lun backups maken, ook naar een andere syno.
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:57:
Hoe kom ik erachter wat dit is want ik heb zelf niets lopen?
Heb je er een webcam aan hangen ?

[ Voor 57% gewijzigd door DukeBox op 23-05-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:06
Als backup van mijn synology had ik een simpele nas schijf in de schuur staan. Die is helaas overleden. Ik denk nu over een 2e synology. De communicatie daarmee lijkt me ook makkelijk instelbaar. Eventuele zou deze ook op een geheel andere locatie kunnen staan.
Nu zit ik met 2 vragen:
- Is het niet een extra risico om beide systemen van eenzelfde fabrikant te hebben (i.v.m. ransom ware)
- Snelheid is onbelangrijk. Zou een ouder model ook nog goed werken, of zijn de 5 jaar + oude systemen inmiddels toch wat gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe delete je een folder of een file uit een Hyperbackup Vault? De variant waarbij de data lokaal encrypted is 8)

Jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
DukeBox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Wat had je zelf al gevonden ? De mogelijkheden zijn zeer divers..
Je kan op vmware niveau werken met VDP (vcenter vereist) maar ja kan ook op de syno met snapshots werken (btrfs nodig). Daarnaast kun je ook gewoon lun backups maken, ook naar een andere syno.
Ik heb gezocht op de website van Synology.

Als ik dan het model RS815+ met het RS815 model vergelijk zie ik dat er veel meer add-on paketten beschikbaar zijn voor de RS815+, ook zie ik qua specs dat de RS815+ veel krachtiger is.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Deadly Knapsack schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar krijg nog steeds na openen DSM het Control Panel te zien met het Update & Restore scherm. Zelfs na reboot, voor mijzelf als user en voor de admins...

Nog een suggestie?
Ga naar de Configuratiescherm --> Update & Restore en kies voorUpdate Settingss.
Zet het keuzerondje opImportant Updates Onlyy en je bent er vanaf en krijgt netjes een melding als er updates voor 5.2 beschikbaar zijn ipv 6.0 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
PuckStar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:39:
Mijn wensen zijn:
- minimaal 2 disken van 3TB per disk (er zullen films, series en foto's op komen)
- moet goed werken met minimaal 2 actieve connecties naar de NAS (dus 2 personen die individueel bijv, een film/serie kijken vanaf een pi3 of pc)
- kunnen downloaden/schedulen van torrents
- weet niet of het bij elke Synology kan maar ik wil ook via een app (al is het een filebrowser op de tablet zelf, zoals ES File Explorer) foto's kunnen bekijken die op de NAS staan en kunnen swipen door de foto's. Ik vraag dit specifiek omdat ik soms heb meegemaakt dat ik niet door foto's kan swipen, maar ze telkens individueel weer moet openen en sluiten.
- afspelen van films/series vanaf een pi3 of tablet. voor dat laatste weet ik niet of ik dan een Synology nodig heb die kan transcoderen, of dat de tablet dat zelf kan doen.
Ga voor minimaal 4 bays omdat je met film en alles wat je wilt zo op de 3tb zit. ik ga er hier van uit dat je bij 2 disks mirror draait. En dan een vrij rappe met quad core en misschien zelf met transencoder chip maar een quad core kan prima transencoden alleen niet als 2x 4k stream naar 1080p wilt encoden maar naar een table of pi hoeft geen probleem te zijn.

Je kan voor fotos photostation gebruiken -> https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0/multimedia

Misschien deze als optie (wel de 8gb nemen) pricewatch: Synology DiskStation DS916+ (8GB)
Een vraag is nog:
- Nu heb ik op mijn pc een batch script die via commandline een Truecrypt container opent (die op een externe schijf staat) en dan bestanden wegschrijft als backup. Kan zoiets ook op de Synology? Kan ik dus Truecrypt of Veracrypt erop installeren en een batch script schedulen?
(Het wachtwoord staat gewoon in het script maar het gaat erom dat als die externe schijf buiten de deur gaat de truecrypt containers niet zomaar geopend kunnen worden.)
Het is gewoon linux dus alles wat je op linux kan kan je ook bijna zeker op een synology.
Wat heb ik zelf al onderzocht?
Ik kom een beetje uit op de DS216 serie. Maar ik zie daar 4 types.
Is de 216 zoveel duurder dan de 216j omdat die hotswappable drives heeft (en iets meer CPU power)? Of nog andere redenen?
Is 512mb geheugen genoeg voor wat ik wil doen? Of heb ik dan toch 1gb nodig?
512mb was leuk een paar jaar geleden toen ik een 413j kocht maar nu moet je toch echt minimaal 1gb hebben bij mij is de 512mb altijd vol geweest met alle tools en apps. En voor jouw eisen is een + minimaal vanwege de trans encoding alleen al. Misschien een play versie (met transencoding hardware maar dat werk alleen met videostaion en niet met plex bijvoorbeeld)
Waar moet ik nog meer op letten?
Koop niet te klein en bespaar ook niet op de NAS het kost een hoop maar een miskoop is nog duurder.
MeTooPV schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:26:
Als backup van mijn synology had ik een simpele nas schijf in de schuur staan. Die is helaas overleden. Ik denk nu over een 2e synology. De communicatie daarmee lijkt me ook makkelijk instelbaar. Eventuele zou deze ook op een geheel andere locatie kunnen staan.
Nu zit ik met 2 vragen:
- Is het niet een extra risico om beide systemen van eenzelfde fabrikant te hebben (i.v.m. ransom ware)
- Snelheid is onbelangrijk. Zou een ouder model ook nog goed werken, of zijn de 5 jaar + oude systemen inmiddels toch wat gedateerd.
Zorg gewoon dat je altijd up to date ben dan heb je weinig tot geen last van ransom ware en zet je machines niet aan de buiten kant open en een stevig wachtwoord helpt ook en misschien 2 way authentication helpt natuurlijk ook. Je moet gewoon proberen het iets beter te doen dan standaard dan zoeken ze makkelijkere targets. Mijn oude 413j is meer dan snel genoeg voor backup taken om iets aan te geven. Als server wat minder omdat hij gewoon te kort ruimte heeft dus Sickrage, NZB transmission crashplan cloudstation dnla share fileshare en nog wat zut was iets te veel voor gek he >:)

[ Voor 15% gewijzigd door MeZZiN op 24-05-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 11:49
MikeOO schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:41:
[...]

Ga naar de Configuratiescherm --> Update & Restore en kies voorUpdate Settingss.
Zet het keuzerondje opImportant Updates Onlyy en je bent er vanaf en krijgt netjes een melding als er updates voor 5.2 beschikbaar zijn ipv 6.0 update
Yes!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 00:18
MeZZiN schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Ga voor minimaal 4 bays omdat je met film en alles wat je wilt zo op de 3tb zit. ik ga er hier van uit dat je bij 2 disks mirror draait. En dan een vrij rappe met quad core en misschien zelf met transencoder chip maar een quad core kan prima transencoden alleen niet als 2x 4k stream naar 1080p wilt encoden maar naar een table of pi hoeft geen probleem te zijn.

Je kan voor fotos photostation gebruiken -> https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0/multimedia

Misschien deze als optie (wel de 8gb nemen) pricewatch: Synology DiskStation DS916+ (8GB)

[...]

Het is gewoon linux dus alles wat je op linux kan kan je ook bijna zeker op een synology.

[...]

512mb was leuk een paar jaar geleden toen ik een 413j kocht maar nu moet je toch echt minimaal 1gb hebben bij mij is de 512mb altijd vol geweest met alle tools en apps. En voor jouw eisen is een + minimaal vanwege de trans encoding alleen al. Misschien een play versie (met transencoding hardware maar dat werk alleen met videostaion en niet met plex bijvoorbeeld)

[...]

Koop niet te klein en bespaar ook niet op de NAS het kost een hoop maar een miskoop is nog duurder.
Waarom zou je dingen als films en series gemirrord willen hebben?
Transcoden lijkt me ook niet nodig, een mediaplayer kan dat vaak beter en goedkoper dan je nas en volgens mij hebben fatsoenlijke tablets daar ook geen problemen meer mee. Mijn tablet van >3 jaar oud pakt in ieder geval gewoon alles.
Ik denk dat een 216j gewoon genoeg is voor de taken die deze user wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

FrankRicard schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Transcoden lijkt me ook niet nodig, een mediaplayer kan dat vaak beter en goedkoper dan je nas en volgens mij hebben fatsoenlijke tablets daar ook geen problemen meer mee. Mijn tablet van >3 jaar oud pakt in ieder geval gewoon alles.
Ik denk dat ik het met je eens ben, maar voor foto's wil je wel een robuustere backup hebben. Dit kan echter ook met een 216j worden geregeld (bijvoorbeeld richting cloud).

Transcode is handig als je alles in hoge kwaliteit download en ook wel eens in lagere kwaliteit wil kijken.

mijn ervaring:
- android mini pc speelt prima af vanaf 115j. Soms wel problemen met full HD, maar daarom download ik 720P. Transcode maakt dit niet beter (dan kun je 1080P downloaden en transcoden, maar daar wordt het niet beter van). Een Pi is even krachtig.
- iPhone (infuse // player Extreme HD) speelt prima af vanaf 115j

Belangrijkste vragen:
- hoe belangrijk vind je snelheid (bijvoorbeeld als je gebruik wilt maken van photo station kan het op de langzamere versie even duren voor je foto's zijn geconverteerd)
- wil je er in de toekomst wellicht meer mee doen dan nu?

Wat ik niet weet: hoe zwaar is het voor een 216j om naar twee users te streamen (zonder transcode). Dit lijkt me geen probleem, maar weet dat niet zeker.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
pietje63 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:32:
- android mini pc speelt prima af vanaf 115j. Soms wel problemen met full HD, maar daarom download ik 720P.
Lijkt me toch niet aan die android pc te liggen... heb players van 10+ jaar oud (wd player, pch 200a) die probleemloos 1080p afspelen. Ook mijn android player en andere android devices die ik heb spelen dat zonder issues af. Transcoden is vrijwel nooit nodig tenzij je te weinig bandbreedte hebt om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

DukeBox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Lijkt me toch niet aan die android pc te liggen... heb players van 10+ jaar oud (wd player, pch 200a) die probleemloos 1080p afspelen. Ook mijn android player en andere android devices die ik heb spelen dat zonder issues af. Transcoden is vrijwel nooit nodig tenzij je te weinig bandbreedte hebt om te streamen.
offtopic:
Toch wel, zelfde probleem bij lokale bestanden. zeg ook niet dat 1080P nooit werkt, maar soms niet. Lijkt dat een lokaal CPU/GPU probleem
Heeft te maken met een brakke RockChip RK3188 CPU die een "NEP" 1080P signaal genereert. Zie bijvoorbeeld YouTube: MK809IV fake 1080p output resolution.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 07:56
Ik kon het zo even niet vinden in het topic, maar wat zijn in de praktijk de snelheden die je behaald met het kopiëren over een gigabyte verbinding ?

Theoretisch staat het op de synology-website.

Ik heb namelijk een DS215+ staan met 1 harddisk van 2TB WD Green en een schijf van 2TB WD Red.
Als ik bestanden kopieer dan zie ik snelheden van 35mb/s echter ik heb het gevoel dat het nog sneller zou kunnen.

Wat zijn dus de praktijk ervaringen ?
Nu weet ik dat de snelheden afhankelijk zijn van andere factoren.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Met een 215+ moet je volgens mij gewoon de 100MB/s kunnen halen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Binnenkort mijn netwerk dus eens doormeten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34
De snelheid is ook afhankelijk van de bestandsgrootte. Met veel kleinere bestanden (foto's bijvoorbeeld) is 35MB/s niet eens zo'n rare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Volgens mij geeft https://www.synology.com/en-global/products/performance wel een aardig beeld van realistische snelheden. Erg afhankelijk van
- type bestand
- model
- netwerk protocol

ik kan me daarnaast voorstellen dat de volume opbouw (raid) nog uit kan maken vanaf een bepaalde snelheid, maar dat is geen onderdeel van de Synology test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
SmiGueL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Het is belangrijk om te weten dat niet het ACCOUNT maar het IP ADRES van de pc waarmee geprobeerd werd in te loggen wordt geblokkeerd (voor x uur of onbepaalde tijd)

Dus wat ik zou proberen:
Log dit keer niet in naar je lokale IP adres van de NAS (vb: 192.168.1.123:5000) maar naar je externe IP:poort of domeinnaam (vb: buffalo.synology.me:5000)
Hierdoor heb je opnieuw x pogingen om het te proberen.

Je kan het ook even vanaf een andere computer (of telefoon/tablet) proberen in huis (want: ander IP adres) of uiteraard op je eigen pc het IPv4 adres even handmatig veranderen)

Als die is ingelogd even bij Configuratiescherm --> Beveiliging je IP-adres uit de geblokkeerde lijst gooien.

Als dit niet werkt idd even de reset knop indrukken, maar dan ben je wel o.a. de volgende instelligen kwijt.
Gelukt. Via een andere pc.
Nog 1 andere ding. Als ik in Package center kijk, zie ik alleen de geïnstalleerde pakketten. Nu wilde ik Video Station installeren, maar onder 'verkennen' staan helemaal geen applicaties meer.
Nu is wel de pakketbron leeg, maar als ik hier www.synology.com of packages.synology.com invul werken die links niet.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Buffalo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:11:
[...]

Gelukt. Via een andere pc.
Nog 1 andere ding. Als ik in Package center kijk, zie ik alleen de geïnstalleerde pakketten. Nu wilde ik Video Station installeren, maar onder 'verkennen' staan helemaal geen applicaties meer.
Nu is wel de pakketbron leeg, maar als ik hier www.synology.com of packages.synology.com invul werken die links niet.

Wie weet raad?
Probeer deze eens: http://packages.synocommunity.com

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Link werkt wel, maar geen apps. Ik heb video station maar even handmatig geïnstalleerd
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
Buffalo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Link werkt wel, maar geen apps. Ik heb video station maar even handmatig geïnstalleerd
.
Ligt niet aan jou.
Hier zijn alle apps opeens verdwenen, uurtje geleden stonden ze er nog :)
Ze verschijnen vanzelf wel weer.
Die horen helemaal onderaan bij (in het Engels) community te verschijnen. Die komen niet tussen de normale packages te staan :)
Zie je die wel staan Buffalo?

Maar ik verwacht dat jouw syno het probleem niet is, maar dat er een storing/update bij synology bezig is.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 24-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 19:43
Ik wens op mijn Synology DS1513+ (= DSM 6.0) enkele mappen te backuppen naar mijn (oude) Synology DS107 (=DSM 4.2). Welke package of tutorial kan mij hierbij helpen?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Kozzmozz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:50:
Ik wens op mijn Synology DS1513+ (= DSM 6.0) enkele mappen te backuppen naar mijn (oude) Synology DS107 (=DSM 4.2). Welke package of tutorial kan mij hierbij helpen?
Werkt dit: https://forum.synology.co...opic.php?t=118774#p435883
It is absolutely no problem to backup from DSM6 to older ones.

Use HyperBackup. On the first screen of the wizard scroll down and use the legacy network option. On the destination NAS you need to enable network backup service.

Endless discussed on the forum....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
FrankRicard schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Voor films misschien niet maar wel voor foto's en alle andere data dat je toch in de toekomst er zo even op zet als je 2 lossen volumes heb minder groot issue maar als je er een van maakt zonder mirror tja ben je alles kwijt (ook je foto's en andere bestanden) ik heb mijn film en series en muziek gewoon op mijn 4 disk set staan dit omdat ik over de jaren erg veel tijd heb besteed in het verzamelen dus tja dat wil ik niet graag kwijt.

Mijn gewone data heb ik gebackuped via mijn NAS / cloudstation (lokale folder op mijn comp 2x) / en naar de crashplan cloud en de drives in een nette setup met failover. Vandaar dat ik er eigenlijk altijd van uit gaat als je 2 bay neemt je mirror doet anders kan je gewoon gaan voor een 11x systeem met een single 6gb drive ben je goedkoper uit en net zo onveilig.

Ik heb gewoon de opties opgenoemd (mijn mening) voor de user kan hij zelf besluiten ^_^ ik hoop dat hij er wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Even de spreekwoordelijk vraag waar ikzelf waarschijnlijk het antwoord op geef ;)

Behalve met Xpenology is er verder geen optie om je DSM virtueel te draaien toch ?
Ik wilde eens kijken welke packages er draaien onder DSM 6.0 welke ik gebruik en wilde een virtuele NAS maken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:06:
Even de spreekwoordelijk vraag waar ikzelf waarschijnlijk het antwoord op geef ;)

Behalve met Xpenology is er verder geen optie om je DSM virtueel te draaien toch ?
Ik wilde eens kijken welke packages er draaien onder DSM 6.0 welke ik gebruik en wilde een virtuele NAS maken :)
Of via docker maar dan heb je 6.0 nodig en je heb maar 1 licentie 6.0 dus 1 docker instance kan je maar installeren. of nieuwe licenties kopen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 23:44
Weet iemand wat de maximale downloadsnelheid zou kunnen zijn van een nzb op een DS215J door middel van downloadstation?

Ik zie zelf tijdelijke uitschieters tot aan de 20MB/s maar over het algemeen schommelt het rond de 15. Ik heb een 300/30 lijn van Ziggo dus ik zou sneller moeten kunnen maar ik vermoed dat performancewijs de DS215J niet sneller aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Valderrama schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
Weet iemand wat de maximale downloadsnelheid zou kunnen zijn van een nzb op een DS215J door middel van downloadstation?

Ik zie zelf tijdelijke uitschieters tot aan de 20MB/s maar over het algemeen schommelt het rond de 15. Ik heb een 300/30 lijn van Ziggo dus ik zou sneller moeten kunnen maar ik vermoed dat performancewijs de DS215J niet sneller aan kan?
Licht er denk ik ook aan welke provider je gebruikt.
Op mijn DS215+ met 150/15 haal ik gemiddeld 14MB/s met nzbget

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Licht er denk ik ook aan welke provider je gebruikt.
Op mijn DS215+ met 150/15 haal ik gemiddeld 14MB/s met nzbget
Mijn provider is Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zonder ssl waarschijnlijk?. Mijn vader zijn 215j kwam niet boven de 7-8MB/s op DSM 5.2 geloof ik?.
6.0 lijkt met ftp overigens een stuk sneller, inplaats van 4-5MB/s (SSL) nu 11MB/s op 1 connectie.

Lijkt alsof ftp multicore draait nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
job schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Ligt niet aan jou.
Hier zijn alle apps opeens verdwenen, uurtje geleden stonden ze er nog :)
Ze verschijnen vanzelf wel weer.

[...]

Die horen helemaal onderaan bij (in het Engels) community te verschijnen. Die komen niet tussen de normale packages te staan :)
Zie je die wel staan Buffalo?

Maar ik verwacht dat jouw syno het probleem niet is, maar dat er een storing/update bij synology bezig is.
Dat is wel toevallig. Ik kom haast nooit in de package center. Dus daarom dacht ik dat het aan mijn NAS lag. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
maar ik vermoed dat performancewijs de DS215J niet sneller aan kan?
Kijk naar de cpu belasting tijdens downloaden. Komt het in de buurt van de 100%, dan zit je nas aan de max.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 25-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
job schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:13:
[...]

Kijk naar de cpu belasting tijdens downloaden. Komt het in de buurt van de 100%, dan zit je nas aan de max.
Simpele maar uiterst effectieve tip. Ik zal binnenkort eens op de NAS zelf inloggen en dat inderdaad bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20
Valderrama schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Simpele maar uiterst effectieve tip. Ik zal binnenkort eens op de NAS zelf inloggen en dat inderdaad bekijken.
Na deze tip, even instellingen nalopen, ik zie dat ze maar 1 variant aanbieden dus je moet even zoeken welke snelheid ze aanbieden op 1 connectie. Zo kan je uitrekenen hoeveel maximale verbindingen je moet opzetten om aan je 300Mbit te komen.. Teveel of te weinig kan impact hebben op je snelheid.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je hebt zon 7-8 connecties nodig om de 300Mbit te halen op supernews. Daarnaast scheelt cache functie (sabnzbd, nzbget) veel IO op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 19:43

Met mijn DS1513+ zit ik via Telenet Whoppa (200/12) op max. 20MB/s (gemiddeld 15MB/s).
Dit via provider Supernews en 25 connecties.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer ik voor 512mb of voor 1gb geheugen zou moeten kiezen en of het enige verschil tussen de 215j en 215 de hotswappable disk is. En als dat het is, hotswappable betekend dat het systeem kan blijven draaien terwijl ik een disk zou verwisselen toch? Want dat hoeft voor mij sowieso niet.

Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan mirroren of Raid toe te passen maar ik ga dat denk ik toch maar wel doen (en dan dus 4 disks), hoewel ik ook nog een externe backup ga maken van de belangrijkste bestanden (zoals foto's) is het ook wel fijn dat ik niet ineens een bulk aan films/series kwijt ben als een schijf crasht.
Maar betreft die RAID lees ik nu over SHR.
Na wat spelen met deze calculator valt me op dat de "Used for protection" space telkens minimaal zo groot is als de grootste schijf. Dus als ik 2x2TB heb en 2x4TB dan heb ik effectief 8TB aan storage en 4TB wat ik aan protection kwijt ben.
Maar als ik 4x2TB schijven kies heb ik 6TB storage en maar 2TB kwijt aan protection.
Protect hij dan wel al die 6TB aan data, met behulp van die 2TB protection? Dus als 1 van de schijven kapot gaat ben ik niets kwijt en moet ik gewoon zsm een nieuw schijf erin zetten?

Als ik een beetje naar de prijzen kijk van Red schijven en ik wil rond de 8 a 9TB effectief aan storage hebben dan lijkt het erop dat ik het goedkoopst uit ben om 3 4 x 3TB schijven te kopen.
Dan heb ik 9TB aan storage en 3TB aan protection voor +/- 425,- euro.
Terwijl als ik voor 2TB schijven zou gaan ben ik hetzelfde kwijt echter heb ik dan maar 8TB storage (en 2TB protection)
en als ik voor 4TB schijven zou gaan kost het me 455,- euro om 8TB storage te hebben (en 4TB protection).
Klopt het een beetje wat ik zeg?

Ik heb Photo Station even bekeken en ziet er mooi uit. Helaas kun je foto's niet waarderen (raten) en/of die rating zien.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
PuckStar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:

Protect hij dan wel al die 6TB aan data, met behulp van die 2TB protection? Dus als 1 van de schijven kapot gaat ben ik niets kwijt en moet ik gewoon zsm een nieuw schijf erin zetten?
Ja!
PuckStar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:

Als ik een beetje naar de prijzen kijk van Red schijven en ik wil rond de 8 a 9TB effectief aan storage hebben dan lijkt het erop dat ik het goedkoopst uit ben om 3 x 3TB schijven te kopen.
Dan heb ik 9TB aan storage en 3TB aan protection voor +/- 425,- euro.
Terwijl als ik voor 2TB schijven zou gaan ben ik hetzelfde kwijt echter heb ik dan maar 8TB storage (en 2TB protection)
en als ik voor 4TB schijven zou gaan kost het me 455,- euro om 8TB storage te hebben (en 4TB protection).
Klopt het een beetje wat ik zeg?
Niet helemaal als je 4x3 TB koopt heb je 9 TB aan effectieve ruimte en 3 TB aan redundantie. Hoe groot je koopt ligt aan je behoeft en of je nog uit wil breiden later. Als je 3x4 TB koopt heb je effectief 8 TB en kun je dit later nog uitbreiden met 4 TB (effectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
HEY_DUDE schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:38:
Niet helemaal als je 4x3 TB koopt heb je 9 TB aan effectieve ruimte en 3 TB aan redundantie. Hoe groot je koopt ligt aan je behoeft en of je nog uit wil breiden later. Als je 3x4 TB koopt heb je effectief 8 TB en kun je dit later nog uitbreiden met 4 TB (effectief).
Sorry ja ik bedoelde 4x3TB.
Prijs is hetzelfde als 5x2TB en zelfs goedkoper dan 3x4TB terwijl je bij die laatste 2 effectief 1TB minder ruimte overhoud.
Kan ik bij uitbreiding ook een mix aan grootte van disks hebben? of moet je altijd weer naar allemaal dezelfde grootte upgraden? Dus zou ik later 2 schijven vervangen met bijv. 4TB en de andere 2 dan 3TB laten?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
PuckStar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:21:
[...]

Prijs is hetzelfde als 5x2TB en zelfs goedkoper dan 3x4TB terwijl je bij die laatste 2 effectief 1TB minder ruimte overhoud.
Kan ik bij uitbreiding ook een mix aan grootte van disks hebben? of moet je altijd weer naar allemaal dezelfde grootte upgraden? Dus zou ik later 2 schijven vervangen met bijv. 4TB en de andere 2 dan 3TB laten?
Je kan mixen alleen er zijn wat limieten je kan 3x3tb en 1x4tb doen maar dan heb je effectief 4x3tb maar als je 1x 2tb en 2x 3tb doet dan heb je effectief 5tb als je de SHR van synology gebruikt. Met raid 5 kan het helemaal niet mixen. Daarbij geld gewoon de kleinste x het aantal schijven min 1 is je effectieve storage.

Maar speel even met deze tool:
https://www.synology.com/en-global/support/RAID_calculator

Daarom zou ik bijna altijd gaan voor minimaal 4 bays omdat je gewoon anders 1 schijf kwijt bent.

Voor de meeste usecases kan je het beste gaan voor SHR.

De huidige sweet spot met harddisk per GB is nog steeds (jaren terug ook al) 3TB drives en nu beginnen de 4TB drives in de buurt te komen. Mijn volgende HHD upgrade gaat of

Begin gewoon met 2 schijven en zet die in SHR en als je meer ruimte nodig heb stop je er extra schijven bij. Voordeel is dat de extra schijven die je er later er bij stop nieuwer zijn en minder gebruikt (dus minder slijtage) Je NAS staat altijd aan de drives ook (ze gaan wel in sleep modes maar toch aan staan ze)

Koop deze schijven trouwens niet pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB helaas zeer slechte ervaringen mee heb er nog steeds een op de plank liggen die stuk is en ik heb nu in mijn nas schijven zitten die geen jaar oud zijn of refurbished. Ze zijn allemaal meer dan keer vervangen. Backblaze geeft ook aan dat elke schijf van dit soort na 3 jaar 75% kans van uitval heeft. Seagate Archive drives lijken goedkoop maar gebruiken een nieuwe techniek die zoals het er naar uitziet goed werkt maar nog niet over de langere termijn bewezen heeft. Zo daar nog even mee wachten.
Andere schijven van Seagate zijn wel prima hoor alleen deze is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

MeZZiN schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:26:
[...]

Koop deze schijven trouwens niet pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB helaas zeer slechte ervaringen mee heb er nog steeds een op de plank liggen die stuk is en ik heb nu in mijn nas schijven zitten die geen jaar oud zijn of refurbished. Ze zijn allemaal meer dan keer vervangen. Backblaze geeft ook aan dat elke schijf van dit soort na 3 jaar 75% kans van uitval heeft. Seagate Archive drives lijken goedkoop maar gebruiken een nieuwe techniek die zoals het er naar uitziet goed werkt maar nog niet over de langere termijn bewezen heeft. Zo daar nog even mee wachten.
Andere schijven van Seagate zijn wel prima hoor alleen deze is gewoon slecht.
Op basis van de naam desktop kun je toch ook al verwachten dat ze minder geschikt zijn voor een NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
PuckStar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:21:
Je kunt wel een mix van groottes hebben, je hoeft niet perse te upgraden naar schijven van dezelfde grootte, maar wat WEL essentieel is is dat als je ze upgrade de te vervangen schijven op zijn minst even veel opslag of meer moeten hebben. (in de praktijk niet zo'n probleem, maar wel belangrijk om te weten)
Met als verschil dat je bij die laatste wel 1 slot overhoudt die je later kunt uitbreiden. ;)
4TB schijf erbij levert dan ook 4TB aan effectieve storage. 8)
Jouw voorbeeld van hierboven, als je 2x3TB zou vervangen door 2x4TB, kost je dan 2x zoveel (2 i.p.v. 1 schijven), voor effectief 4x minder (1TB) extra opslag. *De initiele kosten zijn dan uiteraard ook hoger. ;)

Ik zit een beetje met hetzelfde 'probleem', maar denk dat ik voor de 3x6TB ga met een eventuele latere upgrade naar 4x6TB.
SmiGueL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:58:
Wat zouden jullie doen?
- De 3x6TB = 12TB is voor de komende paar jaren ruim voldoende, en kunnen kunnen over enkele jaren uitgebreid worden door of de SSD te vervangen door een 4e 6TB schijf, of voor €140 een DX213 halen en hierin een extra 6TB schijf plaatsen.
- De 2x8TB + 3TB is met 11TB voorlopig ook ruim voldoende, en mocht ik over een paar jaar ruimte tekort komen kan ik de 3TB vervangen voor een 3e 8TB voor 16TB effectieve storage. Alleen de performance kan door de verschillende schijven wat minder zijn.

De 3x6TB is qua performance mogelijk een beter idee omdat alle schijven hetzelfde zijn.
Als iemand ervaring heeft met deze afweging laat maar weten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 26-05-2016 11:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
pietje63 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Op basis van de naam desktop kun je toch ook al verwachten dat ze minder geschikt zijn voor een NAS
Klopt maar de nieuwe NAS schijven zijn ook van de laatste jaar of 2-3 daarom vaak ook de betere keuze. Maar iedereen kijk naar wat de kosten zijn en komt vaak uit op deze schijven die gewoon net goedkoper zijn vandaar de waarschuwing voor deze schijven. Z

Dus kijk altijd even naar bijvoorbeeld deze stats erg behulpzaam in het kiezen van de juiste schijven. (Real world testing)
https://www.backblaze.com...eliability-stats-q1-2016/
Afbeeldingslocatie: https://www.backblaze.com/blog/wp-content/uploads/2016/05/blog-table-q1-2016-cumulative-2.jpg

En dan zie je dat de failure rate van de WD 3TB red ook erg hoog ligt. Maar de failure rate van andere desktop schijven lager ligt. Als ik weer schijven nodig heb haal ik hem van deze lijst af met de laagste percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb na het zien van dit overzicht gister bewust de Seagate 4TB NAS schijf gekocht.

Na lang twijfelen gister een DS1815+ gekocht met 16GB geheugen. Komt zo binnen bij mijn ouders! :).

Begin met 1disc SHR waarna ik mijn bestaande hdds een voor een ga overzetten en volume uitbreiden. Dit zal wel even gaan duren vermoed ik.....

Kom uit op 4*4TB en 2*3TB in SHR + 128GB SSD (als download hdd of cache.... even zien).

[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De NAS schijven van Seagate lijken een stuk beter te zijn met die heb ik nog geen issue gehad.

Nice mooi ding heb net zijn kleine broertje gekocht 1515+ bevalt prima.

Het kost even om alles om te zetten maar goed opletten en misschien gelijk alle data checken of het nog goed is en wat je echt wilt bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Hoe lang duurt het uitbreiden naar een 2e, 3e disc etc ongeveer?.

Zie dat Anandtech wat info heeft over raid 5:
http://www.anandtech.com/...rangeley-smb-nas-review/8

Een volle dag grofweg?

[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Uitbreiden gaat vrij snel geen idee precies maar uur max je kan gewoon doorwerken hoor dus je merkt dat je opeens de extra TB hebt.. Rebuilden dat duurt even kan wel meerdere dagen duren. Dit is wel met een SHR volume en niet RAID 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik ga ook SHR gebruiken!.

Over koppieren van de data gaat sowieso erg lang duren. 4TB copy / pasten over LAN duurt zon 14 uur volgens mijn berekening @ 80MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat gaat helaas nooit snel :( misschien op een externe hdd zetten en via USB misschien iets sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zit is ook al aan te denken, heb alleen geen usb naar 3.5" bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 09:49
Ik heb videostation geinstalleerd op mijn nieuwe DS916+ en heb DS video geinstalleerd op mijn Galaxy S6.
Video en geluid komt prima door , maar subtitels embedded in een MKV die zijn bij de meeste video's niet kiesbaar. Af en toe werkt er 1 wel.
Ik gebruik VLC om af te spelen.
Is er ergens een optie die ik mis of een oplossing?

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 26-05-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Tortelli schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:15:
Zit is ook al aan te denken, heb alleen geen usb naar 3.5" bay.
kan misschien sneller zijn, maar dan ben je 2 keer aan het kopiëren NAS -> USB drive -> NAS.
Kan je niet beter 's nachts starten met kopieren. Wanneer je de volgende dag thuis komt van werk is het gedaan.

Paitience is a virtue O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb vanochtend 2 discs uit mijn oude Windows 2008 R2 bak in de DS1815 geplaatst. Hij is het volume nu aan het uitbreiden van 1x4TB SHR naar 3x4TB.

Heb dan voldoende ruimte om de data van de laatste 4TB disc over te zetten, daarna volgen de 2x3TBs.

Copy paste vanacht laten lopen, 2TB overgezet in ~8 uur. Was net optijd klaar vanochtend :).

Ben er nog niet 100% uit hoe ik de volumes inricht. Vooral omdat ik bepaalde data naar mijn vader zijn DS215j wil backuppen.

/data share maken met de familie fotos en data en dat allemaal backuppen, of users aanmaken en die /home directory van mijn ouders en broer backuppen?

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 27-05-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Misschien een domme vraag maar kun je eerst de schijven voorbereiden (SHR etc.) op de NAS en daarna 1 schijf eruit halen en in je eigen pc stoppen om bestanden te kopieren?
Als ik straks een NAS heb wil ik graag de snelste manier om mijn zooi van mijn pc op die NAS te krijgen.

Trouwens bedankt voor de reacties betreft aanschaf van schijven! Ik denk dat het eerst 2x4TB wordt in een 4bay NAS en dan kan ik langzaam uitbreiden indien nodig.
Heb alleen nog geen antwoord of ik voor 1gb of 512mb geheugen moet gaan.
Ik twijfel nu heel erg tussen de 416 en 416j. Waarom zou ik 140,- meer betalen voor de 416.

[ Voor 37% gewijzigd door PuckStar op 27-05-2016 13:38 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
PuckStar schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:36:
Misschien een domme vraag maar kun je eerst de schijven voorbereiden (SHR etc.) op de NAS en daarna 1 schijf eruit halen en in je eigen pc stoppen om bestanden te kopieren?
Nee, maar andersom wel (dus je PC HDD aan je synology hangen middels usb/esata).
Ik twijfel nu heel erg tussen de 416 en 416j. Waarom zou ik 140,- meer betalen voor de 416.
€140 voor 512MB meer geheugen is wel wat prijzig.. (naast cpu performance).. eigenlijk is het antwoord best wel simpel, heb je geen zwaardere cpu nodig voor app's ? Dan heb je waarschijnlijk het geheugen ook niet nodig. Zelf zou ik niet meer voor < 1GB gaan..

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
DukeBox schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:59:
[...]

€140 voor 512MB meer geheugen is wel wat prijzig.. (naast cpu performance).. eigenlijk is het antwoord best wel simpel, heb je geen zwaardere cpu nodig voor app's ? Dan heb je waarschijnlijk het geheugen ook niet nodig. Zelf zou ik niet meer voor < 1GB gaan..
Ik vind het lastig om in te schatten of ik het nodig zal hebben.
Nu schat ik in dat ik alleen torrents ga downloaden en ongeveer 2 a 3 users tegelijk bestanden aan het openen zijn. En that's it.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
PuckStar schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:23:
Ik vind het lastig om in te schatten of ik het nodig zal hebben.
Nu schat ik in dat ik alleen torrents ga downloaden en ongeveer 2 a 3 users tegelijk bestanden aan het openen zijn. En that's it.
Ik gebruik de gui van synology zeer vaak, vrijwel 85% van al mijn applicaties die ik dagelijks gebruik zijn webbased dus ik ben het erg gewend. Ik zou mij mateloos irriteren als die niet een beetje vlot zou zijn. Ik heb kort met een DS213j gewerkt (zwager) en vond die al flink trager dan mijn toen DS1812+. Weet niet of het gerelateerd aan CPU of geheugen was maar het was wel een groot verschil met alleen maar de file en het control panel.

Evt. voor 2e hands door verkoop heeft het ook meerwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Zojuist een DS916+ besteld met 2 WD Red's van 3TB per stuk. Nu is mijn vraag als newby: raden jullie nog een bepaalde raid aan? Mijn huidige content beslaat tegen de 2TB en de verwachting is dat ik over een jaar nog 2 3TB disks erin zal zetten. Tot die tijd is 3TB zeker voldoende ruimte. Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 27-05-2016 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

outlandos schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:30:
Zojuist een DS916+ besteld met 2 WD Red's van 3TB per stuk. Nu is mijn vraag als newby: raden jullie nog een bepaalde raid aan? Mijn huidige content beslaat tegen de 2TB en de verwachting is dat ik over een jaar nog 2 3TB disks erin zal zetten. Tot die tijd is 3TB zeker voldoende ruimte. Alvast bedankt voor het advies!
hoeveel keuze denk je te hebben? Met twee schijven kun je JBOD (dus los, is eigenlijk geen raid), de Synology RAID en een RAID 1 of 0. Waar 0 je geen redundantie hebt, en 1 een mirror is. Raid 1 kun je later converteren naar een Raid 5 (minimaal 3 schijven) of de synology raid pakken, daar kan je ook weer een 3e schijf bij stoppen. Gebeurt eigenlijk hetzelfde als migratie van R1 naar R5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
Kies voor SHR of raid 1.
Beiden kan je later eenvoudig uitbreiden (raid 1 naar raid 5). Voor de andere opties moet je een boel handelingen uitvoeren.

SHR heeft als voordeel tov raid 5 dat je verschillende formaten schijven kan mixen.
Dus nu 2 maal een 3TB schijf, dan kan je daar later probleemloos 2 4TB schijven bij steken.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 28-05-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:39:
Kies voor SHR of raid 1.
Beiden kan je later eenvoudig uitbreiden. Voor de andere opties moet je een boel handelingen uitvoeren.

SHR heeft als voordeel tov raid 1 dat je verschillende formaten schijven kan mixen.
Dus nu 2 maal een 3TB schijf, dan kan je daar later probleemloos 2 4TB schijven bij steken.
En het voordeel van Raid 5 over SHR? Ik lees overal dat SHR de noob optie is en langerzamer dan RAID-5, is dat ook echt zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

outlandos schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:43:
[...]

En het voordeel van Raid 5 over SHR? Ik lees overal dat SHR de noob optie is en langerzamer dan RAID-5, is dat ook echt zo?
Zou best kunnen dat het langzamer is dan een andere RAID, maar is nog steeds snel genoeg.
Ik draai SHR2

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/VIDPRfFte8aMGr6pQnR0orYs/full.png

Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ZaZ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:08:
[...]

Trek jij dat zo netto over Ethernet van je Synology af ? Best goede snelheid idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Madshark op 28-05-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Madshark schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:16:
[...]

Trek jij dat zo netto over Ethernet van je Synology af ? Best goede snelheid idd.
4x gigabit naar een iscsi drive op op mijn DS1815+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
ZaZ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:08:
Zou best kunnen dat het langzamer is dan een andere RAID, maar is nog steeds snel genoeg.
Ik draai SHR2

[afbeelding]

Mooie snelheden. 8) 4xGb/s neem ik aan. :9

Zou je ook een testje kunnen doen met een 10GB+ file?
Die paar honderd MB test (van 2 seconden) verdwijnt waarschijnlijk rechstreeks in je cache. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Zal morgen effe kijken voor een leuk testje.
Dit was overigens schrijven.
Met lezen gaat ie de eerste paar gigabyte superhard met bijna 3 gigabyte per seconde (zal wel cache zijn) en dan stort ie in naar ongeveer dezelfde snelheid als hierboven.
Die snelheid van bijna 3 gigabyte kan ik nog niet echt verklaren. Zelfs als ik het bestand van mijn computer gooi en opnieuw kopieer haal ik dat, maar dat kan nooit alleen uit het netwerk komen. Dat kunnen de touwtjes en NICs simpelweg niet leveren. Misschien maar eens in verdiepen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je heb 4Gbit kaarten in je desktop? :). Dacht dat combineren van poorten in Windows niet werkte?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

LACP doet het wel maar met SMB2 werkt het niet. Het schijnt met SMB3 wel te kunnen omdat die meerdere streams ondersteunt, maar moet ik nog naar kijken. Dit is ISCSI

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Tortelli schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:55:
Je heb 4Gbit kaarten in je desktop? :). Dacht dat combineren van poorten in Windows niet werkte?.
Dit is wel een interesant filmpje:

*Maar gezien er hier 2x Windows wordt gebruikt en een core i3 nog te traag is gok ik dat dat sowieso niet op volle snelheid gaat werken met een Synology @ SMB3.

@ ZaZ:
Misschien een idee om tijdens het kopiëren morgen even je taakbeheer + Resource Monitor in de gaten te houden.
Wordt het RAM tijdelijk gevuld? Wat zijn de LAN en HDD lees/schrijfsnelheden als je PC 3GB/s aangeeft?
Kan wel interessant zijn. :)

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 30-05-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Momenteel nog steeds mijn volume aan het uitbreiden op de DS1815+. Begon met 1x4TB waar ik data van 2x4TB uit mijn DIY nas overgezet heb.
Schijven gisterochtend vlak voordat ik naar mijn werk ging overgezet om het volume te laten uitbreiden. Dat duurde tot ~17:30 (10 uur). Daarna ging hij het volume expanden, daar is hij bijna mee klaar (~18 uur ofzo).

Kortom het uitbreiden werkt maar heeft wel wat tijd nodig. Als hij klaar is rond 12:30 kan ik in mijn nieuwe SHR 3x4TB (effectief een dikke 7,5TB) zo'n 3TB aan data over knallen en kan het trucje nog een keer herhaald worden met 4TB hdd nummer 4.... :P.
Daarna volgen nog 2x3TB. Kortom verwacht woensdag of donderdag eea wel klaar te hebben? 8)7

Vraag
Ook al even aan het spelen geweest met de backup functies, eigenlijk wil ik foto's etc gewoon 1 op 1 naar mijn ouders backuppen (one way) zodat zij dezelfde bestanden kunnen inzien. En niet in een "container" zoals Hyper Backup nu doet (gebruik de 2e optie; externe Synology).
Kan dan beter rsync gebruiken vermoed ik?.
ZaZ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:02:
LACP doet het wel maar met SMB2 werkt het niet. Het schijnt met SMB3 wel te kunnen omdat die meerdere streams ondersteunt, maar moet ik nog naar kijken. Dit is ISCSI
Welke SMB versie gebruikt de Synology dan?. Is het de moeite waard een dual Gbit netwerk in mijn pc te drukken om 2x Gbit te halen?.

De moderne hdd's halen rond de 180MB/s dus je kunt aardig wat snelheid winnen met dual Gbit. Alles meer dan dat is al snel nutteloos omdat mijn HDD's dat toch niet trekken (al heb ik ook 1,5TB SSD opslag in mijn desktop >:) ).

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 28-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af hoe de hashing dan werk. Want je moet wel ergens gaan loadbalancen over alle paden.

Enige optie lijkt me om op een multisessie manier te connecten dan heb je vanaf een IP meerdere source poorten waardoor je onderscheid krijgt.

Normaliter is het vrij lastig om voor één pc naar één server op netwerk niveau te loadbalancen over meerdere paden.

Ik trek de 439MB/s screenshot waarde dan ook in twijfel ik beschouw dat als "Windows counters". Je zou ter controle op de NIC mee kunnen kijken met een bandbreedte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Tortelli schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:26:
Is het de moeite waard een dual Gbit netwerk in mijn pc te drukken om 2x Gbit te halen?.

De moderne hdd's halen rond de 180MB/s dus je kunt aardig wat snelheid winnen met dual Gbit. Alles meer dan dat is al snel nutteloos omdat mijn HDD's dat toch niet trekken.
Die genoemde 180 MB/s zijn natuurlijk wel PER SCHIJF.

Dus als je een array hebt met een handvol van die schijven kunnen de lees- en schrijfsnelheid, mits sequentieel, makkelijk 4 Gb/s snelheden behalen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 28-05-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben nogal stom bezig geweest. Vandaag kwam de 916+ binnen: disks erin en aangezet. Vervolgens naar http://find/synology.com gegaan en daar moest ik inloggen....

Ik was echter mijn password vergeten en heb het zo vaak geprobeerd dat nu mijn IP geblocked is:

http://imgur.com/WEiDY13

Zojuist heb ik mijn router (Synology RT1900) gereset en daarmee ook opnieuw een wachtwoord kunnen kiezen. Nu weet ik dus het wachtwoord, maar de melding over de blocked IP blijft wanneer ik mijn nieuwe NAS probeer te configureren. Op internet vind ik helaas geen duidelijkheid. Wat kan ik nu doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je pc een statisch ip geven. Dan kan je kiezen welk adres je wilt hebben. Kies iets als 192.168.1.204 bijvoorbeeld (is uiteraard afhankelijk van je huidige ip range). Wat is je ip nu?

Daarna inloggen en je ip verwijderen uit de blocklist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:36:
Je pc een statisch ip geven. Dan kan je kiezen welk adres je wilt hebben. Kies iets als 192.168.1.204 bijvoorbeeld (is uiteraard afhankelijk van je huidige ip range). Wat is je ip nu?

Daarna inloggen en je ip verwijderen uit de blocklist
ip: weg
Local ip: 192.168.1.1

Het vreemde is dat mijn block list leeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 28-05-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je externe ip zou ik maar snel weghalen.

Het ip van je pc kan je dan veranderen naar mijn voorbeeld. Dan opnieuw inloggen op je disk station.

Je kan je nas toch niet in?
Hoe kan je dan de blocklist van je nas bekijken? Het gaat mis bij je naar niet bij je router. Probleem speelt tussen je pc en nas. Dus als je nu het wachtwoord weet niet je niets veranderen aan je router.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 28-05-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:41:
Je externe ip zou ik maar snel weghalen.

Het ip van je pc kan je dan veranderen naar mijn voorbeeld. Dan opnieuw inloggen op je disk station.
Om het statisch te maken moet ik 4 dingen invullen:

- Netwerk Destination
- Netmask
- Gateway
- Interface: internet/lan/guest network

Wat moet ik bij deze 4 dingen invullen? De eerste is dus 192.168.1.204?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ip: 192.168.1.204
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

Op je pc instellen dus. Niet in je router.
Dus laatste optie die je opgaf (Interface) komt me niet bekend voor.. Waar probeer je dit in te stellen?

Nadat je pc dit ipadres hebt probeer je nogmaals in te loggen op je nas.
Je verwijdert het ip van je pc uit de blocklist (ga op zoek naar een ip in de 192.168.1.x range).
Je geeft je pc weer een dynamisch ip adres en klaar ben je.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 28-05-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:45:
ip: 192.168.1.204
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

Op je pc instellen dus. Niet in je router.
Dus laatste optie die je opgaf (Interface) komt me niet bekend voor.. Waar probeer je dit in te stellen?

Nadat je pc dit ipadres hebt probeer je nogmaals in te loggen op je nas.
Je verwijdert het ip van je pc uit de blocklist (ga op zoek naar een ip in de 192.168.1.x range).
Je geeft je pc weer een dynamisch ip adres en klaar ben je.
http://imgur.com/ILsPy55

Dit werkt niet, status: disabled? Ik snap niet wat je bedoelt met op je PC zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Zoals job al een aantal malen heeft proberen aan te geven:
Dit heeft NIETS met je router te maken.. ga hier dus ook niet in lopen klooien. ;)

Ga op de PC (waarmee je probeert in te loggen op je NAS) naar je netwerkinstellingen, en verander je IPv4 adres naar een statisch adres, bijv:
IP address: 192.168.1.200
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Log vervolgens opnieuw in op je NAS. :)

Wat waarschijnlijk sneller werkt:
Heb je een telefoon/laptop/ipad/anderepc in hetzelfde netwerk?
Hiermee is nog wel in te loggen zonder bovenstaande capriolen uit te halen. :)

Als je vervolgens bent ingelogd moet je even bij Configuratiescherm --> Beveiliging je IP-adres uit de geblokkeerde lijst gooien.

[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 28-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je pc kan niet meer inloggen in je nas. Je nas heeft het ip adres van je pc geblokkeerd omdat je te vaak een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.

Wat er dus moet gebeuren is dat je je pc een ander ip adres moet geven.
Dat kan je vrij eenvoudig doen op de pc zelf.

Onder windows: http://windows.microsoft....ip-settings#1TC=windows-7

[ Voor 16% gewijzigd door job op 28-05-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:59:
Je pc kan niet meer inloggen in je nas. Je nas heeft het ip adres van je pc geblokkeerd omdat je te vaak een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.

Wat er dus moet gebeuren is dat je je pc een ander ip adres moet geven.
Dat kan je vrij eenvoudig doen op de pc zelf.

Onder windows: http://windows.microsoft....ip-settings#1TC=windows-7
Dat is gelukt, bedankt. Echter krijg ik nu de melding: The account or password is invalid. Please try again.

http://shop.sww.nl/ heeft de NAS en schijven voor mijn voorgeinstalleerd, kan het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
outlandos schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:18:
Dat is gelukt, bedankt. Echter krijg ik nu de melding: The account or password is invalid. Please try again.

http://shop.sww.nl/ heeft de NAS en schijven voor mijn voorgeinstalleerd, kan het daarmee te maken hebben?
Dan vraag ik me serieus af met welke gebruikersnaam + wachtwoord jij probeert in te loggen.
En nee, niet hier neerzetten ;)

Je probeert het toch niet toevallig met de inloggegevens van je router?..

Volgens mij moet je bij de 1e aanmelding als gebruikersnaam admin doen en het wachtwoord leeglaten.
Maarja, als je te vaak een foute probeert zit de huidige IP ook in de blocklist..

Als je er echt niet uitkomt kun je de Synology altijd nog resetten. :) Maar ben je wel enkele instellingen kwijt)

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 28-05-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
SmiGueL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Dan vraag ik me serieus af met welke gebruikersnaam + wachtwoord jij probeerd in te loggen.
En nee, niet hier neerzetten ;)

Je probeerd het toch niet toevallig met de inloggegevens van je router?..

Volgens mij moet je bij de 1e aanmelding als gebruikersnaam admin doen en het wachtwoord leeglaten.
Maarja, als je te vaak een foute probeerd zit de huidge pc ook in de blocklist..

Als je er echt niet uitkomt kun je de Synology altijd nog resetten. :) Maar ben je wel enkele instellingen kwijt)
Ik probeerde het wel met de inlog gegevens van mijn router omdat ik dacht dat het een shared Synology acount is (mijn router is ook van Synology namelijk). Maar gebruikersnaam en pw staan op de pakbon...... ik heb mezelf gelijk unblocked. Dank jullie beide! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Laatst online: 10-10 11:32
Ik zit met het volgende, sinds kort draait mijn XPEnology nas met DSM 5.2-5644 Update 5, daar geen problemen mee, het volgende is aan de hand:

Ik heb een cloud account bij amazon lopen, waar momenteel een Cloud sync naartoe draait voor de media van mn HTPC. Nu wil ik echter ook de mappen van onze persoonlijke documenten en foto's gaan kopieren en syncen zodra deze van mijn oude NAS af komen. Als ik in cloud sync een nieuwe connectie wil toevoegen, zegt ie dat ik er al 1 heb naar Amazon, logisch uiteraard, maar dan wordt er gezegd dat ik naar de task list tab moet... En die heb ik niet?

Even een quote van Synology:
Manage Sync Task List

After successfully connecting with the public cloud services, you can view, add, delete, or edit your sync tasks.
To add a sync task:

Select a connection from the connection list on the left.
Go to the Task list tab.
Click Create and follow the wizard to create a new sync task.

Note:

When selecting a folder to sync, it cannot be in the same directory as one already synced in the same connection.
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden, of zit ik totaal verkeerd te denken? De documenten e.d. staan uiteraard in een andere shared folder op hetzelfde volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31
EelcoB schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:38:
Ik zit met het volgende, sinds kort draait mijn XPEnology nas met DSM 5.2-5644 Update 5, daar geen problemen mee, het volgende is aan de hand:

Ik heb een cloud account bij amazon lopen, waar momenteel een Cloud sync naartoe draait voor de media van mn HTPC. Nu wil ik echter ook de mappen van onze persoonlijke documenten en foto's gaan kopieren en syncen zodra deze van mijn oude NAS af komen. Als ik in cloud sync een nieuwe connectie wil toevoegen, zegt ie dat ik er al 1 heb naar Amazon, logisch uiteraard, maar dan wordt er gezegd dat ik naar de task list tab moet... En die heb ik niet?
Op m'n xpenology machine heb ik die ook niet maar op m'n ds216+ met dsm6 wel.
Hier kan ik meerdere mappen laten synchroniseren met dezelfde cloudopslag.

Ik denk dat er verschil zit in de versie van cloud sync.
Je moet denk ik de sync even verwijderen en een nieuwe maken met alle mappen die je wel wilt syncen.

Ik vind sowieso dat er erg veel verschil zit in packages tussen dsm5 en dsm6.
En de documentatie van synology wijst vaak nog op het oudere dsm5 waar dingen soms net even op een andere plek staan of anders werken dan in de documentatie staat.

[ Voor 10% gewijzigd door ComTech op 29-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Laatst online: 10-10 11:32
Dat zou dan inderdaad dan eea verklaren, wel raar dat de cloud sync package van DSM5 daar dan wel naar verwijst. Ik heb geen idee wat er gebeuren gaat zodra ik sync verwijder en opnieuw aanmaak, ik hoop niet dat ie alles dan opnieuw wil gaan uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Vraag ik heb nu 2x2TB en 2x4TB in mijn NAS zitten. Deze loopt weer langzaam vol en het is tijd voor een volgende uitbreiding. Ik weet dat ik 1 van de 2TB vervangen door een 6 of 8TB schijf. Ik hou dan 2TB ongebruikte ruimte over volgens de SHR reken tool. Kan ik deze ruimte dan wel gebruiken voor een 2e volume zonder redundantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb mijn 916+ nu helemaal geinstalleerd met 4 seagate nasschijven erin.
Ik vind hem alleen wel langzaam uit slaapstand ofzo komen.
Wel 20 seconden voor er response komt.
Is dat normaal?
Ik neem aan dat dat komt door de harde schijven die in slaapstand gaan?

Overigens kom ik ook niet boven de 90MB/s uit als ik over netwerk er naar toe schrijf.
Schijven staan in raid 5. Valt me ook wat tegen. Zou toch hoger moeten kunnen?
Gebruik cat 5e bekabeling.

[ Voor 43% gewijzigd door Arjant2 op 29-05-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
20 sec vind ik erg lang. 90 MBps write vind ik niet slecht. 1 Gbps = 125 MBps.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:18:
20 sec vind ik erg lang. 90 MBps write vind ik niet slecht. 1 Gbps = 125 MBps.
Ik was daar ook niet heel shocked over, 90MB/s is zeker netjes. Is het met een ISO file of allemaal losse bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Als ik bijvoorbeeld via FTP verbind dan krijg ik dit:
Status: Verbinden met (ip verwijderd)...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Opdracht: USER xxx
Antwoord: 331 Password required for xxx.
Opdracht: PASS *********
Antwoord: 230 User xxx logged in.
Opdracht: SYST
Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout: Kan niet verbinden met server

Dus de NAS reageert wel want hij logged onmiddellijk in, maar daarna krijg ik dan alsnog die melding.
Dan probeert hij het gelijk weer en dan doet hij t wel, dus opstart tijd van de schijven zit rond de 20sec lijkt het.
Als hij eenmaal uit slaapmodus is, dan reageert hij ook direct op alles, lijk er dus op dat de HDD's nogal traag uit slaapstand komen.

De 90MBps is met grote ISO. Oke dus vrij normaal die snelheden?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 30-05-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Arjant2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:21:

De 90MBps is met grote ISO. Oke dus vrij normaal die snelheden?
Uitgaande van een enkele Gbit verbinding: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ZaZ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:27:
Zal morgen effe kijken voor een leuk testje.
Dit was overigens schrijven.
Met lezen gaat ie de eerste paar gigabyte superhard met bijna 3 gigabyte per seconde (zal wel cache zijn) en dan stort ie in naar ongeveer dezelfde snelheid als hierboven.
Die snelheid van bijna 3 gigabyte kan ik nog niet echt verklaren. Zelfs als ik het bestand van mijn computer gooi en opnieuw kopieer haal ik dat, maar dat kan nooit alleen uit het netwerk komen. Dat kunnen de touwtjes en NICs simpelweg niet leveren. Misschien maar eens in verdiepen.
Damn _/-\o_ hoe bedoel je goed inzetten van je 1815+... zalige snelheden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 23:47
Beste allen,

Omdat ik niet wist of het handig is om een nieuw topic voor mijn vraag te starten stel ik de vraag maar hier.
Ik ben op zoek naar een Synology NAS.

Wat ik ermee wil is het volgende;
- Foto / Film (automatisch) backuppen van onze Iphones
- Buitenaf benaderen overhalen bestanden van/naar op de disk.
- Itunes backups maken
- Sabnzbd, couchpotato etc op draaien voor en indien mogelijk usenet via vpn laten downloaden.
En als laatst;
- Films bekijken via/op mijn apple TV4. Hier heb ik Infuse PRO op geinstalleerd en waar ik voornamelijk mee zit is, is het transcoding, subtitle deel. Ik wil namelijk zonder enig handmatig transcoding en toevoeging van subs "out-of-the-box" films/series op kunnen afspelen, zonder dat ik last heb van haperingen of wat dan ook. Op papier kom ik uit op de DS216+ alleen weet ik dus niet of dit in de praktijk ook echt zo sterk is dat het transcoding probleemloos afspeelt. Of voldoet Infuse PRO voldoende om t/m 4K probleemloos te transcoden, af te spelen met een wat mindere NAS. Zo ja welke kan ik dan als alternatief voor de DS216+ nemen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze dilemma, want de foto's van m'n newborn worden meer en meer en de foto's slingeren nu overal en nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Eskiya schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:30:
Beste allen,

Omdat ik niet wist of het handig is om een nieuw topic voor mijn vraag te starten stel ik de vraag maar hier.
Ik ben op zoek naar een Synology NAS.

Wat ik ermee wil is het volgende;
- Foto / Film (automatisch) backuppen van onze Iphones
- Buitenaf benaderen overhalen bestanden van/naar op de disk.
- Itunes backups maken
- Sabnzbd, couchpotato etc op draaien voor en indien mogelijk usenet via vpn laten downloaden.
En als laatst;
- Films bekijken via/op mijn apple TV4. Hier heb ik Infuse PRO op geinstalleerd en waar ik voornamelijk mee zit is, is het transcoding, subtitle deel. Ik wil namelijk zonder enig handmatig transcoding en toevoeging van subs "out-of-the-box" films/series op kunnen afspelen, zonder dat ik last heb van haperingen of wat dan ook. Op papier kom ik uit op de DS216+ alleen weet ik dus niet of dit in de praktijk ook echt zo sterk is dat het transcoding probleemloos afspeelt. Of voldoet Infuse PRO voldoende om t/m 4K probleemloos te transcoden, af te spelen met een wat mindere NAS. Zo ja welke kan ik dan als alternatief voor de DS216+ nemen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze dilemma, want de foto's van m'n newborn worden meer en meer en de foto's slingeren nu overal en nergens.
Je zou even hier op GOT bij de appleTV4 ervaringen moeten kijken. Ik dacht juist dat Infuse PRO een app was dat er voor ging zorgen dat je Apple TV het werk ging doen waardoor transcoding bijna niet nodig is.
Als dit klopt is een 216+ niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb mijn volume grotendeels opgebouwd:
4x4 TB in SHR.

Nu wil ik 2x3TB toevoegen maar dat gaat blijkbaar niet? :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Tortelli schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:24:
Ik heb mijn volume grotendeels opgebouwd:
4x4 TB in SHR.

Nu wil ik 2x3TB toevoegen maar dat gaat blijkbaar niet? :(.
Ligt aan het type wat je hebt. Volgens de calculator krijg je dan 18TB beschikbaar.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 74 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).