[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 114 Laatste
Acties:
  • 643.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Destianto schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:33:
Er zullen niet veel users tegelijkertijd op de NAS inloggen, maar de fotografie / portfolio website moet natuurlijk wel goed en vooral snel bereikbaar zijn. Als de "J" een bottleneck is, heb je dan nog een 2 bay suggestie ?
Ik zou er een nemen met minimaa 1GB.. de DS216+ voldoet daar aan. Andere optie is beginnen met een J.. als het te traag is deze als backup target/failover inzetten en alsnog een + of 7xx serie kopen.
Je kan ook nog 2e hands beginnen, een DS1x12+ bijv. Uitbreidbaar qua geheugen en genoeg ruimte voor evt. SSD cache.
Ik heb toevallig 2 x de pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB. Is het dan ook mogelijk om deze 2 in de NAS te plaatsen en als 1 volume te bundelen, zodat ik de 6TB er extern aan kan hangen voor getimede backups ?
Dat zou ik zelfs aanraden.. raid0 met een separate backup disk is beter dan welke andere raid zonder backup. Evt. nog een offsite sync voor de disaster recovery.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DukeBox schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:56:
[...]

Ik zou er een nemen met minimaa 1GB.. de DS216+ voldoet daar aan. Andere optie is beginnen met een J.. als het te traag is deze als backup target/failover inzetten en alsnog een + of 7xx serie kopen.
Je kan ook nog 2e hands beginnen, een DS1x12+ bijv. Uitbreidbaar qua geheugen en genoeg ruimte voor evt. SSD cache.

[...]

Dat zou ik zelfs aanraden.. raid0 met een separate backup disk is beter dan welke andere raid zonder backup. Evt. nog een offsite sync voor de disaster recovery.
De DS216+ ziet er op zich goed uit, hoop hier dan natuurlijk wel een langere tijd mee te kunnen doen.

Ik zal nog even moeten uitzoeken hoe goed mijn hudige schijven nog zijn dan (op een Mac). Naar mijn gevoel staat een van deze nu al ruim een jaar 24/7 aan aangezien hier alle downloads op binnen komen en er elk uur wel door SickRage en Plex wel wordt geindexeerd.

De andere schijf fungeert als kopie, maar dit doe ik 1x in de maand.

Even voor mijn beeldvorming:

Ik host een portfolio wordpress website via de NAS. Als er zware content op de website staat en moet worden afgespeeld door bezoekers (slideshows, Full HD movies,etc) dan zal dit resources vreten van de NAS (CPU/RAM).

In de DS216+ zit een Dual Core 1.6 burst up to 2.16 GHz , dus dat lijk me geen probleem, maar het RAM is niet uitbreidbaar zie ik en is slechts 1GB, Is dat niet een beetje weinig anno 2016, of is een NAS juist erg zuinig met zijn geheugen ?
.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Destianto schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:32:
In de DS216+ zit een Dual Core 1.6 burst up to 2.16 GHz , dus dat lijk me geen probleem, maar het RAM is niet uitbreidbaar zie ik en is slechts 1GB, Is dat niet een beetje weinig anno 2016, of is een NAS juist erg zuinig met zijn geheugen ?
Meten is weten.. neem bijv. een lamp vm op je pc en wijs deze maar 1GB toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Bezig met een schone installatie.. ik wilde eerst gewoon mijn raid0 volume weghalen en nieuwe instellen met btrfs maar dan moet je al zoveel stappen nemen dat je net zo goed schoon kan beginnen. Geen idee hoe erg DSM vervuilt maar goed.. in het kort.. wat een werk!

Ik ben voor 2 volumes gegaan met elk een read cache.. ik ben benieuwd.

Op een bepaalde manier zit er echter geen snelheid in... bijv mijn restore gaat maar met 6MB en beiden kanten hebben praktisch geen load. Ook andere taken zijn niet vooruit te branden.. zelfs videofiles gaan met 10MB... Bij andere backup locaties kom ik niet eens bij... zeer vaag allemaal..

Ook zie ik overal de DSM laad blokjes welke ik ervoor niet zag. Tot nu toe nog niet echt tevreden :(

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 26-04-2016 11:02 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
shameete schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:54:
Ik heb iets geks sinds dat ik mijn DS412+ naar DSM6 heb geupgrade, en ik hoop dat ik hier een antwoord vind.

ik heb een fwd regel in mijn router opgenomen dat inkomend verkeer komend vanaf poort 80 wordt doorgerouteerd naar poort 5000 naar de NAS, heeft altijd prima gewerkt.
sinds DSM6 werkt dat niet meer, maar ik kan in de hele nas ook geen instelling vinden die hiervoor verantwoordelijk kan zijn.

wie weet raad ?
Bovenstaande heb ik inmiddels "opgelost" door een VPN tunnel te bouwen, is een stuk flexibeler en belangrijker, een stukje veiliger ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:02:
Bezig met een schone installatie.. ik wilde eerst gewoon mijn raid0 volume weghalen en nieuwe instellen met btrfs maar dan moet je al zoveel stappen nemen dat je net zo goed schoon kan beginnen. Geen idee hoe erg DSM vervuilt maar goed.. in het kort.. wat een werk!
Wil ik ook nog eens gaan doen. Heb je geformatteerd? Of dit?

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 26-04-2016 11:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:04:
[...]

Wil ik ook nog eens gaan doen. Heb je geformatteerd? Of dit?
Combinatie...

Ik had een raid0 waar ik vanaf wilde.. dus ik had alles al verwijderd en uiteindelijk dus ook mijn volume...

Daarna reset gedaan zoals vermeld onder " dit " .. Toen DSM6.0 erop en update naar update 3..
Toen volumes gemaakt naar btrfs en daarna read cache per volume ingesteld..

Restore Performance is om te huilen. ik vermoed dat btrfs boosdoender is.. Ik kan niks anders bedenken..Geen firewalls, geen andere taken, geen encryptie of iets.. Beiden nassen doen praktisch niks.
Ik had onder vorige install ook al probleempjes om naar een btrfs volume te backuppen..

Hyper backup is het probleem blijkbaar!
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=116272

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 26-04-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Laatst online: 22:45
Hoe sync ik folder tussen DSM 6.0 en DSM 5.2 (XPenology)?

Ik heb nu een XPenology server bij mijn neef staan. Ik wilde een backup taak instellen tussen mijn DS414 met DSM 6.0 en de Xpenology server met DSM 5.2 maar dat werkt dus niet. Blijkbaar werkt DSM 6.0 nu met Hyper Backup en DSM 5.2 en kan ik daar ook niet Hyper Backup op installeren.

Wat is nu de beste manier om toch een efficiënte/bandbreedte vriendelijke backup taak op te zetten tussen mijn DS414 met DSM 6.0 en de XPenology server met DSM 5.2 op een andere lokatie?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Aziona schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:55:
Hoe sync ik folder tussen DSM 6.0 en DSM 5.2 (XPenology)?

Ik heb nu een XPenology server bij mijn neef staan. Ik wilde een backup taak instellen tussen mijn DS414 met DSM 6.0 en de Xpenology server met DSM 5.2 maar dat werkt dus niet. Blijkbaar werkt DSM 6.0 nu met Hyper Backup en DSM 5.2 en kan ik daar ook niet Hyper Backup op installeren.

Wat is nu de beste manier om toch een efficiënte/bandbreedte vriendelijke backup taak op te zetten tussen mijn DS414 met DSM 6.0 en de XPenology server met DSM 5.2 op een andere lokatie?
Als het niet zou werken komt dat door andere redenen dan jij noemt..

Je moet aan zijn kant even goed kijken dat nas als destination server ingesteld staat (meeste direct onder backup and restore volgens mij) en uiteraard juiste poorten van zijn router open staan.
Ik zie dus geen reden waarom het niet zou moeten kunnen werken.. Hyper backup is nieuwe naam voor backup and restore. Hyper backup is niet nodig aan zijn kant.. (heet trouwens anders nl hyper backup vault)
Ik zou dus daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Heb een Vraag Wat is handig / Slim
Setup is
DS1515+ met DX213
In Slot 1 t/m 4 zitten er 6 TB Wd Red's
Slot 5 zit een MZ7KM240HAGR 256 Samsung SSD (read )
In de DX213 heb ik 1 6 TB Wd red erbij gedaan.

Wat is het handigst / slimst

Hem in de Raid 5 op te nemen of als los volume te gebruiken.

Heb ook nog een 6 TB WD green disk die is via USB 3 aangesloten (voor backup's)

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Laatst online: 22:45
Quakie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:11:
[...]
Als het niet zou werken komt dat door andere redenen dan jij noemt..
Dank je wel voor je reactie. Ik heb nog eens goed gekeken en het bleek inderdaad dat poort 6281 niet open stond bij hem, nu dus wel.
Ik krijg nu de melding: Incompatibiliteit van versies gedetecteerd. Neem contact op met de doelbeheerder om een update van Hyper Backup Vault naar de laaste versie uit te voeren".

Op de Xpenology (DSM 5.2-5644) krijg ik geen melding dat ik een update van packages kan uitvoeren. Bovendien is Hyper Backup Vault daar niet als package beschikbaar. Nog een suggestie?
?

Dank je wel Quakie, toen ik had gekozen voor Other Rsync server i.p.v. Synology Server werkte het wel. Ik heb net een test gedaan en kon een bestand daarna succesvol restoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Aziona op 26-04-2016 19:10 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Aziona schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:06:
[...]

Dank je wel voor je reactie. Ik heb nog eens goed gekeken en het bleek inderdaad dat poort 6281 niet open stond bij hem, nu dus wel.

Ik krijg nu de melding: Incompatibiliteit van versies gedetecteerd. Neem contact op met de doelbeheerder om een update van Hyper Backup Vault naar de laaste versie uit te voeren".

Op de Xpenology (DSM 5.2-5644) krijg ik geen melding dat ik een update van packages kan uitvoeren. Bovendien is Hyper Backup Vault daar niet als package beschikbaar. Nog een suggestie?
Klopt is DSM6.0 app.. Waarschijnlijk zijn wijzigingen groter waardoor het niet meer gaat werken..
Je zou nog kunnen kijken naar other rsync server.. misschien dat je zo wel kan backuppen?
Geen idee naar vervolgstappen als je daar op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Raoul.TLS schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:56:
Heb een Vraag Wat is handig / Slim
Setup is
DS1515+ met DX213
In Slot 1 t/m 4 zitten er 6 TB Wd Red's
Slot 5 zit een MZ7KM240HAGR 256 Samsung SSD (read )
In de DX213 heb ik 1 6 TB Wd red erbij gedaan.

Wat is het handigst / slimst

Hem in de Raid 5 op te nemen of als los volume te gebruiken.

Heb ook nog een 6 TB WD green disk die is via USB 3 aangesloten (voor backup's)
Wat is er niet goed aan het advies van een paar pagina's terug? Je hebt daar van een paar mensen advies gekregen waarvan sommige synology ervaringen hebben en nuttige replies verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
ow ja dat kopt helemaal vergeten
Sorry nog aan het slapen ja
Dan Trek ik hem er zo bij de Raid 5 ja das goed.

je kan van een 5 setup Raid 5 niet terug naar een 4 disk Raid 5
(en dan bedoel ik niet trek een disk eruit) en ga degraded verder
Quakie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:14:
[...]

Wat is er niet goed aan het advies van een paar pagina's terug? Je hebt daar van een paar mensen advies gekregen waarvan sommige synology ervaringen hebben en nuttige replies verzorgen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Raoul.TLS schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:20:
je kan van een 5 setup Raid 5 niet terug naar een 4 disk Raid 5
(en dan bedoel ik niet trek een disk eruit) en ga degraded verder
Niet vanuit de GUI. wel met mdadm. Eerst volume verkleinen, dan disk uit migreren en evt. weer volume tot max vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
smartie89 schreef @ 13:01:
Ik zit even met een dingetje...
Ik wil m'n DS214play updaten van de 5.1 beta naar de stable dsm, maar loop tegen een probleem aan.

Bij het update centre krijg ik de melding: "Onvoldoende capaciteit om bij te werken. De systeempartitie vereist minimaal 350mb."

Nu heb ik al gezocht wat dat inhoud, maar krijg verschillende oude berichten. De een zegt dat je heel je DS moet leeghalen en opnieuw moet installeren en 'opbouwen' en de ander zegt dat je je DSM terug moet zetten naar fabrieksinstellingen en dat het dan verholpen is.

Heeft iemand hier dit eerder meegemaakt en zo ja, wat heb je toen gedaan. Raak ik mijn data kwijt als ik bijvoorbeeld terug ga naar fabrieksinstellingen en/of m'n DSM opnieuw installeer?
Helemaal leeghalen ?
Dan moet je wel zeker weten dat je voldoende extra schijven hebt, met ook wat marge erbij wellicht.
Maw - dan heb je nog een keer de aanschaf van de schijven die je nu hebt ?! :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie
Aan het spacen kees? Je quote een post uit 2014 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppensc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
ik ben op zoek naar een nas omdat ik niet wil afhankelijk zijn van de cloudproviders om mijn documenten te kunnen benaderen.
Wat ik ga doen is documenten/foto's opslaan en mobiel benaderen. Alsook wat films opslaan/streamen. In de verdere toekomst misschien nzb
Nu twijfel ik tussen de 216+ en de 216 play of misschien de gewone 216. Naar mijn gevoel moet de play volstaan maar ik wou het hier toch even in groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hoi,

Tijdje geleden wat getest met Owncloud, nu wil ik dat verwijderen, maar ken mijn MySQL root password niet meer.. Enig idee hoe ik dat kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47
Volgens mij kun je die zo resetten in DSM.
MariaDB openen en je kunt meteen alle databases weggooien of je wachtwoord resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
De voorlaatste video station kon ik de privileges van een library aanpassen. Ik kan dat nu niet meer terug vinden ? Wel bij het maken van een nieuwe.
Kijk ik er gewoon overheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:55:
[...]

DSM 6 kan weer worden gedownload. Support is ook weer terug op Full.
Update 3 is ook weer beschikbaar.

Van support:
Thank you for contacting Synology support.

Recently, we have received a few support tickets regarding the DSM 6.0 upgrade issue on DS216+/DS716+.
As a precaution, the DSM 6.0 patch for these two models has been temporarily removed.

After the investigation, Synology has already identified the cause of the issue upon receiving the tickets and re-packed DSM 6.0 with a fix.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
coppensc schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:24:
ik ben op zoek naar een nas omdat ik niet wil afhankelijk zijn van de cloudproviders om mijn documenten te kunnen benaderen.
Wat ik ga doen is documenten/foto's opslaan en mobiel benaderen. Alsook wat films opslaan/streamen. In de verdere toekomst misschien nzb
Nu twijfel ik tussen de 216+ en de 216 play of misschien de gewone 216. Naar mijn gevoel moet de play volstaan maar ik wou het hier toch even in groep gooien.
De play doet hardware transcoding via DS Video (Plex doet dit niet!), kan handig zijn als je gaat streamen naar mobile devices.
De play zou dus wel moeten volstaan, als je niet wil transcoden, of er gaat niet te veel traffic over de NAS, dan kan zelfs de 216j al genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:54

KroeT

[...]

Met de kanttekening dat de 216play weliswaar prima kan transcoderen, maar niet wanneer er DTS-audio in je videobestand gebruikt wordt en enkel wanneer je de DS Video app of je browser gebruikt om de bestanden af te spelen. Die app is overigens behoorlijk goed geworden. Maar let er dus op dat je in dat geval op een of andere manier al je videobestanden van DTS moet ontdoen alvorens hip te kunnen transcoderen.

Ik heb de play en mijn enige andere ervaring met een Synology is met de DS110j - het single disk instapmodel van zes jaar geleden. Dat betekent dus dat ik de play schitterend vind. Maar dat had ik van de gewone 216 misschien ook wel gevonden ;).

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
StaticZ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:29:
Volgens mij kun je die zo resetten in DSM.
MariaDB openen en je kunt meteen alle databases weggooien of je wachtwoord resetten.
ik kan dat ook resetten, maar toch wil hij OwnCloud niet verwijderen, hij blijft error geven op MySQL root password. Heb pwd als via SSH gewijzigd, en dan nog wilt hij niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wazig probleem, misschien dat iemand een antwoord heeft?

Ik heb 3 Synology NASsen in huis. Eentje is mijn opslag (DS212j), de andere is mijn backup in de garage (DS115j) en sinds kort heb ik een DS216+ als mailserver.

Nu wil ik mijn DS216+ ook gaan backuppen naar de DS115j in de schuur. Op de backup NAS staat Hyper Backup Vault. De DS212j kan middels Hyper Backup netjes backups maken naar de backup NAS. Als ik echter een backuptaak wil instellen op de DS216+ naar de DS115j, dan krijg ik een foutmelding dat de backup NAS niet beschikbaar is en dat Hyper Backup Vault niet beschikbaar is.

De DS216+ kan echter prima backups maken naar de DS212j...

Ik zie dat bovenstaande een wazig verhaal geworden is... Kort samengevat... Hyper Backup kan Hyper Backup Vault niet bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 00:59
Blijf het toch vreemd vinden waarom mijn DS sinds DSM6 er op staat meer geluid produceert en actiever bezig lijkt te zijn dan met DSM5, ben ik de enige die dit merkt?

Als ik bv onder Hardware en Stroom kijk bij Ventilatorsnelheid modus lijk ik ook een optie missen (kan even niet voor de geest halen welke).

Kijk ik bv in DSM naar wat er nu eigenlijk zo druk bezig lijkt te zijn is dat eigenlijk helemaal niets, ook top commando via SSH geeft niets geks aan maar toch lijkt mijn NAS bezig te zijn met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29
schumi2004 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:03:
Als ik bv onder Hardware en Stroom kijk bij Ventilatorsnelheid modus lijk ik ook een optie missen (kan even niet voor de geest halen welke).
Ik heb er (volgens mij) juist een optie bijgekregen? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iFzgyUf2XfO3WcLHdubzLukx/full.png

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 00:59
Mij staat iets bij dat er 4 opties waren ipv van 3. Ik zoek het even op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

tozzke

aka tozzert

mijn DS415+ @ DSM 5.2-5644 Update 5:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LyHHDtl.png
Het waren 2 opties dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57

pietje63

RTFM

Ik had in DSM5@115j zeker meer dan 2 opties, dacht ook 4. Wellicht schilt het per model welke opties je had?

De laatste twee snapte ik alleen nooit het verschil tussen (volgens mij was de ene optie "zo min mogelijk" en de andere "zo stil mogelijk", wat voor mijn gevoel hetzelfde was).

[edit]
Ik heb @DSM6 nog steeds vier opties:
- Volle snelheid
- Koele modus
- Stille modus
- Lage energie modus

De eerste twee en de laatste twee opties zijn zeer vergelijkbaar. Het verschil lijkt te zitten in het toerental van de ventilator. Wellicht ondersteunen sommige ventilatoren enkel aan en uit of minder verschillende toerentallen?

[ Voor 37% gewijzigd door pietje63 op 28-04-2016 08:38 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
tozzke schreef op donderdag 28 april 2016 @ 06:20:
mijn DS415+ @ DSM 5.2-5644 Update 5:
[afbeelding]
Het waren 2 opties dus ;)
Zijn er nu 3 onder DSM6.0 voor de 415+ dan..

Het ligt aan je model qua instelmogelijkheden, niet dat ik nou ooit enig verschil merkte tussen de standen... Tenminste niet qua geluid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik ben sinds een paar dagen op een schone 6.0 installatie en wat een drama!!

Voor diegene die denken ik ga schoon beginnen om bijv BTRFS te draaien.. doe dat op een schone volume en niet op een schone installatie..

REDEN: Er is iets gigantisch mis met het restoren van data.. Ik ben niet de enige met problemen maar ik ben al dagen bezig om mijn data te herstellen... Ik haal tussen de 300KB en 11MB en duurt dus dagen..

Andere manieren vertragen het alleen maar.. ik heb alles geprobeerd.... ftp, sync folder gemaakt etc...
totaal gaat het aantal MBs niet omhoog! Mijn backup NAS is niet gewijzigd en ik haalde sowieso nooit maximale speed (tussen 30 en 60MB) maar dit slaat nergens op.

Paar dagen geleden ticket geopend.. hopelijk komen ze gauw terug... Bizar lange beta periode dus ik begrijp niet dat het niet eerder voor gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus dat ligt dan aan btrfs?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Denk combinatie... het zou mooi zijn als iemand dat kan testen? Dus gewoon op hun huidige installatie een test folder terug zetten.. en dan kijken of er snelheid (wat ze gewend zijn) is.

Als ik naar mijn backup nas kijkt (geen btrfs) dan zie ik een dubbele read MBs dan over het netwerk gaat.
Ook zijn alle discs op 100% utilization terwijl een volume helemaal niks doet.. Die andere is bezig met en restore...

backup nas -> enig taak is backup.. geen andere.. sync folder staat op pauze....geen apps.. gewoon een dedicated backup.

backupNASHHDload

415+ kant:

415HDDLoad

kan het beter van mijn disaster cloud providers (stack, drive) herstellen.. zo 3x zo snel..... :+

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 28-04-2016 12:06 . Reden: screenshot bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
platvoet schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:56:
[...]

zo simpel, opgelost, heb nu een geldig certificaat, thank you! :)
Ik had precies hetzelfde probleem. Eerst werkte het niet, maar ik had de poorten naar mijn PC open gezet :+ .
Nu naar de Syno, en dat werkt wel.

De datum loopt tot 27-07-2016. Hij is dus een kwartaal geldig. Wordt dat certificaat automatisch verlengt daarna?

Als ik trouwens inlog met het synology.me domein in bijvoorbeeld DS Photo op Android, krijg ik de melding dat het een zelfondertekend certificaat betreft, omdat het SSL certificaat niet betrouwbaar is.

Doel van het Lets encrypt certificaat is om buiten mijn eigen netwerk op een PC foto's te uploaden via Photostation uploader. Hier liep ik vast omdat Photostation uploader meldingen gaf over het SSL certificaat.
Ik heb nog niet kunnen testen of dat nu wel werkt met het Lets encrypt certificaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Buffalo op 28-04-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
Vraagje over quickconnect:

Ik kan van buiten mijn LAN alleen via quickconnect naar mijn NAS als ik ook de poort meegeef.
Bijvoorbeeld: "voorbeeld.synology.me:0000", dus "voorbeeld.synology.me" werkt niet...

Portforwarding op de router is alleen de HTTPS poort, HTTP poort toevoegen verandert niets.

Is dit normaal, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
Anoniem: 133692 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:22:
Sinds ik de update naar DSM 5.2 heb gedaan op mijn 212+ schommelt mijn CPU belasting continu tussen ~11 en 33 %. Dat was daarvoor niet. HDD slaapstand werkt wel zoals het hoort.
Volgens Broncontrole zijn de processen entry.cgi_SYNO.Core.System\[1].info en entry.cgi_SYNO.Core.System.Utilization\[1].get de boosdoeners.
Hier vrijwel hetzelfde issue op een 213J.
Schommelende CPU belasting, hoofdzakelijk door proces "entry.cgi".
Bij mij wil hij overigens ook niet meer in slaapstand.

Is dit probleem en oplossing bij iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier al mensen die Sabnzbd via docker hebben draaien? De syno packages repo zal namelijk geen updates meer ontvangen van sabnzbd, omdat de maker er gestopt mee is..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
wolly_a schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:41:
Wazig probleem, misschien dat iemand een antwoord heeft?
Welke DSM versies draai je ? Als je ds115j nog 5.x draait moet je in hyper backup voor rsync legacy kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:20:
[...]

Welke DSM versies draai je ? Als je ds115j nog 5.x draait moet je in hyper backup voor rsync legacy kiezen.
Nope... Alles is al naar de nieuwste versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:25:
Zijn er hier al mensen die Sabnzbd via docker hebben draaien? De syno packages repo zal namelijk geen updates meer ontvangen van sabnzbd, omdat de maker er gestopt mee is..
Hm, dat is minder. Waar heb je die info gevonden?

Ik heb toevallig gisteren naar deze gekeken.
De paden heb ik nog even niet goed ingegeven maar ik kon i.i.g. de laatste versie 1.0.1 starten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik heb een probleem met toegang via NFS. Ik heb een DS216Play staan en NFS aangezet. Nu wil ik dat alleen ip-adressen uit mijn netwerk (dus 192.168.*.*) toegang krijgen via NFS, anderen niet.
Ik heb in de NFS permissions op mijn Shared Folder aangezet dat de IP's 192.168.*.* toegang krijgen, de rest niet. Alleen dit werkt niet :( Ik zie de NFS share wel staan in Kodi (/volume1/Media) maar ik kan niet verder browsen. Het lukt wel als ik invul dat alle ip-adressen toegang moeten krijgen (dus ipv "192.168.*.*" vul ik alleen in "*".

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat dit geldige syntax is. Zie help. Probeer eens op 1 uitgeschreven IP adres of gebruik de mask /24.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:15
Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij in de goede richting sturen of gerust stellen.

wij hebben hier een Synology DS1512+ met een extension bay. In totaal zitten er 8 disks van 2 TB in (RAID5). 2 slots in de extension bay zijn nog vrij. Nu is 3 dagen geleden een disk gecrashed (Status staat op crashed) en de nas is volgens de web interface bezig met een Consistency parity check. Deze loopt echter al 2,5 dag en hij is pas op 0,15%.
Vanochtend konden we ineens niet meer inloggen, want we krijgen dan de melding dat de disk space vol zit. Als ik via ssh check, zie ik het volgende:
> df -h
Filesystem               Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/root                2.3G  2.3G     0 100% /
/tmp                     1.5G  144K  1.5G   1% /tmp
/run                     1.5G   15M  1.5G   1% /run
/dev/shm                 1.5G     0  1.5G   0% /dev/shm
none                     4.0K     0  4.0K   0% /sys/fs/cgroup
/dev/bus/usb             1.5G  4.0K  1.5G   1% /proc/bus/usb
/dev/mapper/vol1-origin  4.1T  2.9T  1.2T  71% /volume1
/dev/mapper/vol2-origin  4.4T  3.7T  681G  85% /volume2

Als ik de stats check van de disks, ziei k dat de recovery bezig is, maar deze is niet vooruit te branden. Staat regelmatig op 0K/sec en loopt hooguit op tot 100K/sec:
> cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid5 sda3[0] sde3[4](R) sdga3[5] sdgb3[6] sdgc3[7] sdd3[3](F) sdc3[2] sdb3[1]
      11692753536 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [7/6] [UUU_UUU]
      [>....................]  recovery =  0.1% (3341052/1948792256) finish=690649.6min speed=46K/sec

md1 : active raid1 sda2[0] sdb2[1] sdc2[2] sdd2[4] sde2[3]
      2097088 blocks [5/5] [UUUUU]

md0 : active raid1 sda1[0] sdb1[1] sdc1[2] sdd1[3] sde1[4]
      2490176 blocks [5/5] [UUUUU]

unused devices: <none>

Ik durf de nas niet zomaar uit te zetten/herstarten. Iemand enig idee wat er mogelijk aan de hand is of wat ik verder kan checken/doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er sowieso een Synology ticket voor aanmaken. Misschien kunnen ze even meekijken.

Edit:
Je /dev/root zit vol.
Als je nog kunt inloggen dan zou je kunnen kijken waar de ruimte is gebleven met:

sudu su -
cd /
du -hs *

[ Voor 59% gewijzigd door technorabilia op 29-04-2016 11:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ticket is ondertussen al aangemaakt, echter is hun reply time momenteel 3 tot 5 werkdagen...

sudo werkt helaas niet (not found) en su zegt "must be suid to work properly". Ik zag inderdaad al dat root vol zit, maar ik weet niet hoe ik dat verder kan checken/fixen helaas. Erg weinig te vinden op internet icm synology (of ik zoek verkeerd?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, als sudo niet werkt dan zit je op dsm 5 en kun je het achterwege laten.

Het du commando laat zien hoeveel ruimte de individuele dirs in / gebruik nemen en kan geen kwaad. Mogelijk zie je waar de ruimte is gebleven en kun je opschonen.

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 29-04-2016 12:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 06-05 10:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Heeft er misschien iemand raad voor mijn issues met mijn DS713+?

Ik heb sinds 6.0-7321 Update 2 alleen maar problemen. Timeouts op connecting naar DSM en geen van de services beschikbaar. Update naar update 3 lukte niet. Uiteindelijk gereset, en nog steeds problemen. Update naar update 3 heeft ook niet geholpen. Eer ik zo ver was heb ik zelfs de disks moeten verwijderen, omdat de normale reset niet afdoende was.

Ik heb ook IP nummers veranderd om routing issues te testen en firewall open gezet. Maar geen succes. Ik heb de NAS inmiddels weer dik 24 uur laten draaien, maar ik heb nog steeds rare issues. Connecten gaat nu wel ok. Maar packages zijn onbeschikbaar (Connection failed, check network settings) en de disks en volumes worden niet herkend (Scherm blijft leeg).

Iemand een idee?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29
makkie ;) schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:28:
Eer ik zo ver was heb ik zelfs de disks moeten verwijderen, omdat de normale reset niet afdoende was.

Iemand een idee?
Wat zegt een S.M.A.R.T. Test/Info? (Start --> Storage Manager --> HDD --> Health Info en S.M.A.R.T. Test)
Als het verwijderen van de schijven schijnbaar heeft geholpen..

(falende sectoren hebben hier ook wel eens een server flink doen kuren wat dat betreft)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 29-04-2016 15:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
NL-RaVeR schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:02:
Ik durf de nas niet zomaar uit te zetten/herstarten. Iemand enig idee wat er mogelijk aan de hand is of wat ik verder kan checken/doen?
Opzich kan je tijdens een rebuild gewoon restarten. Door de write intent bitmap weet de array waar de rebuild gebleven is en gaat daar verder (al maakt dat op 0.1% niet veel uit).

Al zal dat niet veel helpen als je /root vol zit. Welke DSM versie draai je ? Want jouw mounts komen mij niet bekend voor in DSM5.x en hoger.
sudo -i is beter.
NL-RaVeR schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:20:
Ticket is ondertussen al aangemaakt, echter is hun reply time momenteel 3 tot 5 werkdagen...
Dat is onzin, zit de afgelopen 2 weken met 11 tickets open, krijg vaak meerdere keren per dag antwoord op 1 ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 06-05 10:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

SmiGueL schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:15:
[...]

Wat zegt een S.M.A.R.T. Test/Info? (Start --> Storage Manager --> HDD --> Health Info en S.M.A.R.T. Test)
Als het verwijderen van de schijven schijnbaar heeft geholpen..

(falende sectoren hebben hier ook wel eens een server flink doen kuren wat dat betreft)
Beetje lastig als de disks ook daar niet zichtbaar zijn. De files zijn via de shares wel bereikbaar. Films spelen af e.d.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Quakie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:34:
Ik ben sinds een paar dagen op een schone 6.0 installatie en wat een drama!!

Voor diegene die denken ik ga schoon beginnen om bijv BTRFS te draaien.. doe dat op een schone volume en niet op een schone installatie..

REDEN: Er is iets gigantisch mis met het restoren van data.. Ik ben niet de enige met problemen maar ik ben al dagen bezig om mijn data te herstellen... Ik haal tussen de 300KB en 11MB en duurt dus dagen..

Andere manieren vertragen het alleen maar.. ik heb alles geprobeerd.... ftp, sync folder gemaakt etc...
totaal gaat het aantal MBs niet omhoog! Mijn backup NAS is niet gewijzigd en ik haalde sowieso nooit maximale speed (tussen 30 en 60MB) maar dit slaat nergens op.

Paar dagen geleden ticket geopend.. hopelijk komen ze gauw terug... Bizar lange beta periode dus ik begrijp niet dat het niet eerder voor gekomen is.
Bericht van support gehad en ontwikkelingsafdeling geeft aan dat 9MB normale snelheden zijn.. Ze zijn het eens dat het niet snel is en dat het hopelijk in de toekomst sneller gaat...

aparte reply....

maar goed niet enige probleem.... move op dezelfde volume duurt ook zoveel uur ipv seconden werk...
enorme spijt, mijn 415+ voelt trager aan dan mijn oude 210J... btrfs is denk ik nog niet snel... even aankijken anders over naar raid5. Ik begrijp dat btrfs een snelheidshit heeft maar hij doet nu gewoon een copy op dezelfde schrijf :o

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 29-04-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
DukeBox schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:22:
[...]

Opzich kan je tijdens een rebuild gewoon restarten. Door de write intent bitmap weet de array waar de rebuild gebleven is en gaat daar verder (al maakt dat op 0.1% niet veel uit).

Al zal dat niet veel helpen als je /root vol zit. Welke DSM versie draai je ? Want jouw mounts komen mij niet bekend voor in DSM5.x en hoger.

[...]

Dat is onzin, zit de afgelopen 2 weken met 11 tickets open, krijg vaak meerdere keren per dag antwoord op 1 ticket.
Ah oke. Ik zal eens kijken wat we gaan doen dan. In ieder geval even ticket afwachten. Wij draaien DSM 5.2-5644 Update 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk waar de ruimte is gebleven. Dat de / vol zit is niet goed. Voor hetzelfde geld zit /var/log vol en kun je direct zien wat het probleem is.

Als je volume niet mee wilt nemen:

du -hs --exclude=volume* *
Wist ik niet. Want dan kun je als admin groep lid inloggen met je eigen password en hoef je het root password niet te kennen?

https://www.synology.com/...permission_via_SSH_Telnet

[ Voor 62% gewijzigd door technorabilia op 29-04-2016 17:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of het mogelijk is om de 5000 poort ook met let's encrypt te versleutelen? Deze staat nu op default, maar ik krijg nog steeds een waarschuwing te zien in mijn browser als ik via 5000 probeer in te loggen..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet de bedoeling dat je direct op https 5001 verbinding maakt? En http 5000 blokkeert.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
Erhnam schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:21:
Weet iemand of het mogelijk is om de 5000 poort ook met let's encrypt te versleutelen? Deze staat nu op default, maar ik krijg nog steeds een waarschuwing te zien in mijn browser als ik via 5000 probeer in te loggen..
poort 5000 is de http poort, 5001 is de httpS poort, die S staat voor Secure en dit heb je niet over het gewone http. Er kan dus geen versleuteling gedaan worden. Je duidt best de optie aan 'forward all traffic to https'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 22:30
kraades schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:52:
Ik denk niet dat dit geldige syntax is. Zie help. Probeer eens op 1 uitgeschreven IP adres of gebruik de mask /24.
Bij mijn oude DS110j werkte dit wel, geen idee waarom dit nu niet werkt.
Ik heb jouw syntax overgenomen en 192.168.1.0/24 ingevuld en dit werkt wel. ik ga er vanuit dat dit hetzelfde betekent als 192.168.1.* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat komt overeen met een mask van 255.255.255.0. Dus wat je schrijft.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:00
Heb al een tijdje last van dat mijn Synology traag reageert. Enkele dingen veranderd maar gek genoeg zowel in de webversie als in de verkenner duurt het openen van bestanden lang en reageren op opdrachten.

Zodra je eenmaal in de verkenner verbonden bent met de nas is het geen probleem, dan werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Quakie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:18:
Bericht van support gehad en ontwikkelingsafdeling geeft aan dat 9MB normale snelheden zijn.
Met welke handeling en hoe is je array geconfigureerd ? (RAID type, aantal en model/type hdds)
Met wat specifieke tuning kan je al snel heel wat performance winnen voor een aantal handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Lijkt erop dat FXP op de FTP server niet goed werkt in DSM 6.0 ( DSM 6.0-7321 Update 3) ?. Wil wat bestanden naar de DS125j van mijn vader sturen maar krijg dat zo 123 niet werkende?.

Bekend probleem?, google leverde niets op namelijk.

edit: nieuwere ftp client lijkt probleem op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 30-04-2016 18:02 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:21:
[...]

Met welke handeling en hoe is je array geconfigureerd ? (RAID type, aantal en model/type hdds)
Met wat specifieke tuning kan je al snel heel wat performance winnen voor een aantal handelingen.
Met hyper backup restore ik een (oude local archiving storage dus met versiebeheer) een shared folder via hyper backup vault. Backup NAS is een DS213+ en draait met 2 losse schijven / volumes... geen raid..

Hetzelfde geldt nu op mijn hoofdNAS 415+ dus feitelijk is het een restore van een enkele naar een enkele schijf en beiden zijn ook nog dezelfde type nl een WD RED (backup 3Tb versie, hoofdnas heeft een 4Tb versie).

wat en hoe zou ik hier aan kunnen versnellen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Quakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:57:
Met hyper backup restore ik een (oude local archiving storage dus met versiebeheer) een shared folder via hyper backup vault. Backup NAS is een DS213+ en draait met 2 losse schijven / volumes... geen raid..
[..]
wat en hoe zou ik hier aan kunnen versnellen??
Als ik het goed begrijp start je vanaf NAS A een restore op NAS A welke op NAS B staat middels hyperbackup restore ?

Dit kan je flink versnellen door de share van NAS A te mounten (voorkeur voor NFS) op NAS B en vanuit hyper backup vault op NAS B de copy-to (restore) te doen naar de mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik heb een interessant probleem met 1 van de harde schijven van mijn Synology.

Eigenlijk al een hele tijd geleden gaf DSM aan dat 1 van de HDD's fouten bevatte, en verwijderd moest worden o.i.d.
Dit heb ik toen gedaan, en met enige moeite kreeg ik het voor elkaar om DSM weer correct draaiende te krijgen met 1 HDD. De meeste data is behouden gebleven, maar recent ben ik er achter gekomen dat er toch wat foto's missen.
Sinds ik de kapotte HDD uit de NAS heb gehaald, heb ik er eigenlijk niet meer naar om gekeken, maar nu zit hij in mijn PC.

De harde schijf is niet onder Windows benaderbaar, en ik heb daarom de tool 'Diskinternals Linux Reader' geïnstalleerd.
In deze tool zie ik nu 3 partities op de betreffende schijf: Linux Swap Volume 1 (Linux Swap, 2GB), Volume 1 (Linux Raid, 1858GB) en WDC WD20EARX-00PASB0, in the middle (128Mb).

Ik had gehoopt dat ik via deze tool de bestanden kon benaderen, maar helaas lukt dit niet. Ik krijg de melding 'Can't open disk: Volume 1'.
De 2 schijven waren als RAID 0 ingesteld, dus alle opslag op 1 hoop volgens mij. Ligt hier het probleem?
Omdat door de RAID, de bestanden overal geplaatst kunnen worden?
Wat ik dan niet helemaal snap is waarom het merendeel op de andere schijf nu gewoon intact is en goed draait.

Zijn de bestanden op de defecte schijf nog op 1 of andere manier te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:44
Buffalo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:53:
Ik heb een interessant probleem met 1 van de harde schijven van mijn Synology.

Eigenlijk al een hele tijd geleden gaf DSM aan dat 1 van de HDD's fouten bevatte, en verwijderd moest worden o.i.d.
Dit heb ik toen gedaan, en met enige moeite kreeg ik het voor elkaar om DSM weer correct draaiende te krijgen met 1 HDD. De meeste data is behouden gebleven, maar recent ben ik er achter gekomen dat er toch wat foto's missen.
Sinds ik de kapotte HDD uit de NAS heb gehaald, heb ik er eigenlijk niet meer naar om gekeken, maar nu zit hij in mijn PC.

De harde schijf is niet onder Windows benaderbaar, en ik heb daarom de tool 'Diskinternals Linux Reader' geïnstalleerd.
In deze tool zie ik nu 3 partities op de betreffende schijf: Linux Swap Volume 1 (Linux Swap, 2GB), Volume 1 (Linux Raid, 1858GB) en WDC WD20EARX-00PASB0, in the middle (128Mb).

Ik had gehoopt dat ik via deze tool de bestanden kon benaderen, maar helaas lukt dit niet. Ik krijg de melding 'Can't open disk: Volume 1'.
De 2 schijven waren als RAID 0 ingesteld, dus alle opslag op 1 hoop volgens mij. Ligt hier het probleem?
Omdat door de RAID, de bestanden overal geplaatst kunnen worden?
Wat ik dan niet helemaal snap is waarom het merendeel op de andere schijf nu gewoon intact is en goed draait.

Zijn de bestanden op de defecte schijf nog op 1 of andere manier te benaderen?
Je moet de raid openen in linux. Misschien kan je hier iets mee.
pacificocean in "[Synology] Vraag en antwoord"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Je moet de raid openen in linux. Misschien kan je hier iets mee.
pacificocean in "[Synology] Vraag en antwoord"
Dit zou betekenen dat ik de schijf weer in de Synology moet zetten? Is het ook mogelijk om op mijn PC een Linux installatie te doen, en de schijf dan te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Buffalo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Dit zou betekenen dat ik de schijf weer in de Synology moet zetten? Is het ook mogelijk om op mijn PC een Linux installatie te doen, en de schijf dan te benaderen?
Volgens mij moet dat ook werken met een linux os op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Volgens mij moet dat ook werken met een linux os op je pc.
Volgens mij gaat het bericht erover dat je je RAID weer kunt opbouwen? Maar is dat wel save dan om dat te doen? Liever laat ik het nu draaien met 1 schijf, ik heb verder ook geen ervaring met telnet enzo.

Mijn idee was om de kapotte schijf uit te lezen, eventueel bestanden veilig stellen, op de NAS terug zetten, backup maken van het geheel, en 2 nieuwe schijven plaatsen met de tijd.
Volgens mij kan ik een backup gewoon terug zetten op 2 nieuwe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Buffalo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:17:
Is het ook mogelijk om op mijn PC een Linux installatie te doen, en de schijf dan te benaderen?
Eerst ff googlen was teveel moeite ?
https://www.synology.com/...my_DiskStation_using_a_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik heb heus wel op Google gezocht, maar dan heb ik blijkbaar verkeerde termen gebruikt. Thanks ervoor ieder geval. Ik ga dit straks proberen. Wat niet helemaal duidelijk is voor mij of deze tutorial er van uit gaat dat de HDD in je PC zit of in je Synology. Maar het lijkt me aannemelijk in de PC.

Ik had net al een live USB gemaakt via deze tool: http://www.linuxliveusb.com/
Linux draait dan in een virtueel scherm, maar helaas heb ik hier nog niet in gevonden hoe je HDD's in je PC kunt benaderen.
Misschien dat het via die Ubuntu methode wel wil lukken.
----------

Eerder had ik een probleem om Photostation Uploader buiten mijn eigen netwerk te gebruiken:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46538173

Hier reageerde jij ook op, ik heb nu een Lets Encrypt certificaat, maar helaas krijg ik nu de foutmelding: 'unknown network error'.
Ik gebruik het synology.me domein, bij mijn quickconnect ID krijg ik nog steeds de SSL handshake error.

In mijn router staan de poorten 80 en 443 geforwarded. In de router van in dit geval mijn ouders (extern, buiten netwerk dus), staat port 443 geforwarded op het interne IP adres van de laptop.
In DSM wordt poort 443 toegestaan.

Volgens mij zou het gewoon moeten werk lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al een tijdje een Stack account met 1 GB opslag en wilde daar een backup wegschrijven met Hyper Backup.

Ik kan via File Station een remote verbinding maken en deze mount is ook beschikbaar via gvfsd-fuse on /var/tmp/user/1024/gvfs.

Hyper Backup kan alleen naar een shared folder. Is dan de enige manier om een shared folder aan te maken en daar een link te maken naar de gvfsd-fuse mount?

Of is er een wat transparantere manier?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:19:
[...]

Als ik het goed begrijp start je vanaf NAS A een restore op NAS A welke op NAS B staat middels hyperbackup restore ?

Dit kan je flink versnellen door de share van NAS A te mounten (voorkeur voor NFS) op NAS B en vanuit hyper backup vault op NAS B de copy-to (restore) te doen naar de mount.
Thanks even uit proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hmmm... Een antwoord gevonden op mijn eigen vraag van enkele dagen geleden. Het lukte me niet om met Hyper Backup een backup te maken naar een tweede NAS. Omdat deze backup NAS in de schuur stond en om hem zoveel mogelijk los te koppelen, had ik deze NAS met WiFi aangesloten op mijn netwerk. Schijnbaar is Hyper Backup niet zo happy met WiFi... Misschien helpt het iemand die in de toekomst met eenzelfde probleem komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
wolly_a schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:22:
Schijnbaar is Hyper Backup niet zo happy met WiFi... Misschien helpt het iemand die in de toekomst met eenzelfde probleem komt te zitten.
Heb je een wifi adapter in je NAS (USB) gestopt dan ? Heb er een via een bridge zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:46:
[...]

Heb je een wifi adapter in je NAS (USB) gestopt dan ? Heb er een via een bridge zonder problemen.
Jup... En verder functioneert alles er ook prima mee, behalve het maken van een backup. Ik heb nu een losse reis accesspoint die van het WiFi signaal weer een bedraad netwerk maakt en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik heb mijn Synology 211+ geupgrade naar DSM 6, en merk dat ik nu een process heb lopen genaamd openssl, die continue rond de 20% cpu zit.

Ik doe helemaal niks met SSL, ik gebruik de NAS alleen thuis in mijn eigen netwerk (dus geen remote verbindingen etc.). Weet iemand wat dit voor een process is en hoe ik deze kan stoppen (via google vind ik slechts 2 soortgelijke problemen maar geen antwoord/oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
bones schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:15:
Ik heb mijn Synology 211+ geupgrade naar DSM 6, en merk dat ik nu een process heb lopen genaamd openssl, die continue rond de 20% cpu zit.

Ik doe helemaal niks met SSL, ik gebruik de NAS alleen thuis in mijn eigen netwerk (dus geen remote verbindingen etc.). Weet iemand wat dit voor een process is en hoe ik deze kan stoppen (via google vind ik slechts 2 soortgelijke problemen maar geen antwoord/oplossing).
sftp en ssh gebruiken ook ssl, wellicht staat dat aan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Prulleman schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:06:
[...]
sftp en ssh gebruiken ook ssl, wellicht staat dat aan?
Heb net even gechecked, maar FTP en SSL staan uit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
wolly_a schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:45:
Jup... En verder functioneert alles er ook prima mee, behalve het maken van een backup.
Dat is een bekend issue, de usb netwerk adapters claimen op de usb controller van een syno geen bandbreedte.
bones schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:23:
Heb net even gechecked, maar FTP en SSL staan uit. :|
Kan natuurlijk ook iets als een backup of rsync over ssl zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 02-05-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 11:20
Iemand een idee?
M'n Synology (dsm6.x, 2411+) stelde voor om te gaan datascrubben. Prima dacht ik.
Na afloop moest ik rebooten en ging ie nog wat doen.

Alleen, nu een uur nadat ik de reboot startte kan ik nog steeds niet op de GUI inloggen.
Via CLI ingelogged zie ik mijn volume niet meer en lijkt er 1 proces bezig:
code:
1
2
  PID USER      PR  NI    VIRT    RES  %CPU %MEM     TIME+ S COMMAND                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
11534 root      20   0  615.2m 599.1m  96.7 19.9  18:03.84 R /sbin/e2fsck -C-1 -pvf /dev/md2

Moet ik me zorgen beginnen maken of is het normaal dat ik geen volumes zie tijdens zo'n filesystem (?) check? En als het normaal mocht zijn, hoeveel geduld ga ik ongeveer moeten hebben voor een 26TB volume?

EDIT: blijkbaar normaal. een 5-tal uurtjes later en alles is weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb al een tijdje een gratis 1 TB Stack account bij TransIP en wilde daar eens gebruik van maken.

Ik probeer Hyper Backup te gebruiken helaas zonder succes. Wie weet raad?

Via File Station, Tools, Remote Connection, Connection Setup een verbinding toegevoegd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Hostname or IP: xxxxxx.stackstorage.com
Port: 443
Path: remote.php/webdav
Account name: xxxxxx
Password: ******
Codepage: Unicode (UTF-8)
Profile Name: xxxxxx.stackstorage.com

Deze wordt als volgt gemount:

code:
1
2
3
root@DS716:/volume1# mount | tail -1
gvfsd-fuse on /var/tmp/user/1024/gvfs type fuse.gvfsd-fuse (rw,nosuid,nodev,relatime,user_id=1024,group_id=100,allow_other)
root@DS716:/volume1#

Hierna een shared folder aangemaakt en deze gelinkt naar bovengenoemd mount point:

code:
1
2
3
root@DS716:/volume1# ls -l | grep Stack
lrwxrwxrwx  1 root  root       110 May  2 09:26 Stack -> /var/tmp/user/1024/gvfs/dav:host=xxxxxx.stackstorage.com,ssl=true,user=xxxxxx,prefix=%2Fremote.php%2Fwebdav/
root@DS716:/volume1#

Dit werkt. Ik kan hier files naar toe kopieren.

Bij het aanmaken van een Hyper Backup task met als doel de shared folder krijg ik echter de volgende meldingen

code:
1
2
3
4
May  2 09:40:02 DS716 synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[25545]: repository.cpp:299 Error: sqlite3 open failed /volume1/Stack/Backup/Config/target_info.db:10 []
May  2 09:40:02 DS716 synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[25545]: repository.cpp:343 Error: creating target info table failed
May  2 09:40:05 DS716 synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[25545]: local_tm.cpp:284 Error: create target failed with unknown reason
May  2 09:40:05 DS716 synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[25545]: (25545) [err] task_util.cpp:445 failed to create target. target err[1]

Als ik kijk naar de files die worden aangemaakt dan mis ik een aantal files.

Deze staan niet op de lijst van Trans IP maar ik krijg ze niet geupload.
https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/

Heeft iemand meer succes met het gebruik van Hyper Backup? Of nog andere suggesties?

P.S.
Ook een handmatige kopie loopt regelmatig uit op errors wat resulteert in een gedeeltelijke kopie. :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-05 10:58
Iemand alternatief voor Crashplan op synology?
Ik ben op zoek naar een file-level back-up oplossing.
Als ik het goed heb gelezen was dit niet mogelijk met hyperback-up.
Ben niet meer tevreden van Crashplan gezien deze letterlijk crasht bij de minste update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:06:
Ik heb al een tijdje een gratis 1 TB Stack account bij TransIP en wilde daar eens gebruik van maken.

Ik probeer Hyper Backup te gebruiken helaas zonder succes. Wie weet raad?
Waarom wil je het via hyper backup als het (nog) niet gesupport wordt?

Cloud Sync laat via dsm6.0 meerdere sync taken toe naar je stack..

Als je de sync regels (mis)bruikt heb je ook je backup .. versie beheer wordt lastig maar goed als laatste redmiddel is stack uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die gaat toch realtime syncen? Dat wil ik niet. Lijkt mij niet echt goed als er continu naar Stack wordt gesynchroniseerd wat toch al niet echt vlotjes reageert.

Edit:
Oh wacht, je kunt bandbreedte en periode instellen...

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 03-05-2016 16:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 15:27
toch maar even hier ook de vraag stellen. ik heb 2 rare issues lopen waar ik al een ticket bij synology ingeschoten heb maar het lukt ze nog niet echt om te begrijpen wat ik bedoel (dat kan aan mij liggen natuurlijk :-))

Ik heb naar volle tevredenheid ruim een jaar een DS114 draaien. de laatste tijd heb ik 2 issues die ik ook met google zo snel niet kan vinden en oplossen.

Ds audio vind mijn chromecast opeens niet meer. Dat wil zeggen, ik kan op mijn adroid telefoons, nexus tablet en chrome extensie wel de chromecast zien maar krijg met geen mogelijkheid de playlist gevuld als ik de chormecast kies. De chormecast audio werkt gewoon prima met Tunein, soundcloud, hele telefoon casten e.d.

Ds video speelt niet meer door na het gebruik van de pauze knop. dit geldt dan voor xbox one, chromecast video en mK902. na het hervatten van de video loopt ie nog paar seconden door en stopt er dan mee.

Ik heb zelf niets veranderd of aangepast. wel is alle software up to date. chromecast is up to date, xbox one ook. Android op mijn motorola x play is 6.0.1 ds audio is up to date, ds video is up to date en dsm is up to date.

wat ik eigenlijk wil weten of ik de enige ben met deze klachten en of ik misschien een hele simpele instelling ergens mis die ik om moet/kan zetten?

DS114
Huidige DSM-versie: DSM 6.0-7321 Update 3

alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
superlex schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:01:
toch maar even hier ook de vraag stellen. ik heb 2 rare issues lopen waar ik al een ticket bij synology ingeschoten heb maar het lukt ze nog niet echt om te begrijpen wat ik bedoel (dat kan aan mij liggen natuurlijk :-))

Ik heb naar volle tevredenheid ruim een jaar een DS114 draaien. de laatste tijd heb ik 2 issues die ik ook met google zo snel niet kan vinden en oplossen.

Ds audio vind mijn chromecast opeens niet meer. Dat wil zeggen, ik kan op mijn adroid telefoons, nexus tablet en chrome extensie wel de chromecast zien maar krijg met geen mogelijkheid de playlist gevuld als ik de chormecast kies. De chormecast audio werkt gewoon prima met Tunein, soundcloud, hele telefoon casten e.d.

Ds video speelt niet meer door na het gebruik van de pauze knop. dit geldt dan voor xbox one, chromecast video en mK902. na het hervatten van de video loopt ie nog paar seconden door en stopt er dan mee.

Ik heb zelf niets veranderd of aangepast. wel is alle software up to date. chromecast is up to date, xbox one ook. Android op mijn motorola x play is 6.0.1 ds audio is up to date, ds video is up to date en dsm is up to date.

wat ik eigenlijk wil weten of ik de enige ben met deze klachten en of ik misschien een hele simpele instelling ergens mis die ik om moet/kan zetten?

DS114
Huidige DSM-versie: DSM 6.0-7321 Update 3

alvast bedankt :-)
Ben je misschien met ipv6 bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:34:
Maar die gaat toch realtime syncen? Dat wil ik niet. Lijkt mij niet echt goed als er continu naar Stack wordt gesynchroniseerd wat toch al niet echt vlotjes reageert.

Edit:
Oh wacht, je kunt bandbreedte en periode instellen...
Bij doet polling het nooit goed.. hij gaat altijd onmiddelijk syncen ipv 1 x per dag... Rest (dropbox, google, etc ) doen dat wel netjes...

Maar goed zou je nog kunnen oplossen om service later op de dag zelf te laten starten en afsluiten..

Qua speed heb nooit issues gehad.. het was in begin niet al te snel maar na 2 weken (hype) is het continue snel. Ik haal met gemak 10MB upload... tot pieken van 22MB.

Als het echt traag is (dus KB tjes werk) zou je nog support verzoek kunnen inschieten..Ze kunnen je stack verplaatsten naar een andere server geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 15:27
pacificocean schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:55:
[...]

Ben je misschien met ipv6 bezig geweest?
nee, niet dat ik weet. Je opmerking bracht mij wel aan het denken en even via mijn ip adres ingelogd ipv mijn quickconnect adres maar dat mocht ook niet baten helaas. Zal zo even mijn ziggo (hiervoor upc) router resetten. kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik kan push services niet activeren.. Meer mens hier last van? Onder 5.2 nooit last gehad en ontving ik alle systeeminfo op mijn telefoon.

te vinden onder DSM6.0 configuratiescherm, melding, pushservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 08-05 01:23
ik heb een probleempje, als ik naar configuratie scherm ga en dan kies voor dsm instellingen staat onder ; aangepast domein inschakelen , als ik daar voor kies met http dan gaat het door naar mijn domein , kies ik echter voor http naar https doorschakelen dan kom ik met geen mogelijk op de nas, nu start webstation opnieuw op maar maakt geen map aan in de map web, zie ik iets over het hoofd ?
vond het wel een aardige optie omdat je domeinnaam dan zonder poortnummer op je nas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:21:
[...]

Bij doet polling het nooit goed.. hij gaat altijd onmiddelijk syncen ipv 1 x per dag... Rest (dropbox, google, etc ) doen dat wel netjes...
Werkt bij mij ook niet. Gaat ook direct syncen. Ik heb een ticket aangemeld bij Synology.
Het is op zich wel een goed idee om het via Cloud Sync te doen -beter iets (extra's) dan niets- maar zo is het niet echt een backup.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Werkt bij mij ook niet. Gaat ook direct syncen. Ik heb een ticket aangemeld bij Synology.
Het is op zich wel een goed idee om het via Cloud Sync te doen -beter iets (extra's) dan niets- maar zo is het niet echt een backup.
Klopt sowieso gaat er wat fout in sync tussen STACK en mijn data.. Hij gaat vrolijk alles opnieuw uploaden ipv verschillen.. mijn stack raakt dus continue vol..

Ik gebruik (voor nu ) idrive als main 3rd party backup.. Beetje houtje touwtje app, maar als het werkt werkt het goed.. Een van de weinige waar ik beetje vertrouwen in heb na wat checks. STACK gebruik ik meer als archive, dus eenmalig uploaden en alleen wijzigingen van hun kant syncen of helemaal geen sync..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Voor diegene die het interesse in SSD Caching hebben..

In het verleden opmerking gemaakt dat SSD caching minder nut heeft bij veel (vrije) geheugen en op mijn schone installatie kan ik het beamen.
Na dagen (intensief gebruik) zijn beiden cache ssd volumes zo goed als leeg.. Ik draai nu met 2 read cache (1 op gewone volume en 1 op mijn LUN volume). Ze zitten nu op 3 en 1%.. Ik weet dat ze langzaam vullen maar op een bepaalde manier heb ik het gevoel dat ze niet gevuld worden (hiervoor waren ze continue 100% vol read/write).
Ik ga dus proberen of een read write cache helpt..anders gaan ze eruit..

edit: read/write aangemaakt binnen 5min zit hij al voor 3% vol.. Ook reageren sommige handelingen sneller dan hiervoor..Even aankijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 04-05-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het verleden heb ik ooit het filebot-package geinstalleerd. Door de installatie werkt het pakket, maar updaten geeft rare meldingen. Ik wil het package nu uit DSM hebben, maar het mag niet van disk worden verwijderd omdat ik hem dan niet meer aan de praat krijg.

Wat is daar de meest handige methode voor?

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 04-05-2016 14:03 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 09:37
Wie weet waar je in DSM 6 de instelling kan vinden om logs te schrijven naar een externe machine?

Heb zelf dit al gevonden, maar kan die instelling niet vinden: https://www.synology.com/...ogCenter/logcenter_client

EDIT: Al gevonden. Je moet blijkbaar de Log Center installeren uit de package center. Deze zorgt ervoor dat er extra opties beschikbaar komen.
Kom er net ook achter dat schijf 2 18 bad sectors heeft en schrijffouten rapporteert. De systeemintegriteit en SMART blijven wel op GOED staan in DSM 8)7 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door BluRay op 04-05-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

F_J_K schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:49:
De Video Station doet bij mij sinds de update niet meer wat het moet doen: er zijn geen Externe spelers meer zichtbaar om op af te spelen, tot voor kort kon ik streamen naar de (LG) TV en naar de XBox maar geen van beide wordt meer getoond. Afspelen op iPad etc gaat prima en content via de TV-afstandsbediening "halen" via DLNA (Media server) gaat ook, maar dat is een veel onhandigere interface. Ook kunnen andere (niet-Syno) apps de TV en XB vinden.

Herkent iemand dit? Bug, of moet ik toch lokaal zoeken?
Saillant "detail": in precies dezelfde periode heb ik een andere router genomen, waarna TV en XB vast andere (dynamische) IP's kregen en ook de NAS een ander (vast) IP-adres kreeg.
Dit is nog steeds niet gefixed. Zelfs lokaal op de iPad content afspelen geeft gezeur met laatste DSvideo app "transcoderen is mislukt...". :( Zojuist DSM 6.0 7321 update 3 geinstalleerd maar nog steeds gezeik met externe spelers. Apple TV word niet gezien. Na reboot NAS wel weer even maar dit is geen werken zo :r

Gekke is dat mij DSvideo app op mijn Samsung TV op de slaapkamer wel werkt :? Dit is overigens nog wel een oudere versie (paars logo)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-05-2016 21:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Had je mijn latere post F_J_K in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" gezien? Oplossing voor mij was de CPU-load voldoende lager krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 08-05 01:23
virtua69 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:48:
ik heb een probleempje, als ik naar configuratie scherm ga en dan kies voor dsm instellingen staat onder ; aangepast domein inschakelen , als ik daar voor kies met http dan gaat het door naar mijn domein , kies ik echter voor http naar https doorschakelen dan kom ik met geen mogelijk op de nas, nu start webstation opnieuw op maar maakt geen map aan in de map web, zie ik iets over het hoofd ?
vond het wel een aardige optie omdat je domeinnaam dan zonder poortnummer op je nas komt.
Ben er achter voor degene die gewoon in hun domein in willen loggen met https zonder poortnummer, even poort 443 invullen in je router. je certificaat word dan gewoon gelezen _/-\o_ je komt gelijk op je nas dan,wel zo strak :9

[ Voor 3% gewijzigd door Virtua op 05-05-2016 01:53 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).