Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 13:44

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

StevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
Beste leden,

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag hier tussen te gooien, echter is mij geadviseerd dit wel te doen.

Mocht ik toch fout zitten, mijn exvussen en hoor ik graag hoe ik het wel moet doen.

Tot mijn beschikking heb ik een DS215 met daarop Cloudstation Server
Op PC1 heb ik Cloud Station Drive
Op PC2 heb ik Cloud Station Drive
Op PC3 heb ik Cloud Station Drive

Het volgende zou ik graag willen (heb ik).

Ik heb (momenteel) 3 gebruikers Gebruiker1 Gebruiker2 Gebruiker3
Ik heb (momenteel) 3 mappen MAPA MAPB MAPC

Gebruiker1 heeft alle rechten op alle mappen (MAPA MAPB MAPC)
Gebruiker 2 heeft rechten op MAPA en MAPB
Gebruiker3 heeft rechten op MAPB en MAPC

Ik krijg het niet voor elkaar (theorie of logisch) om het gewenste resultaat uit mijn NAS te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb 3 Gesharede mappen gemaakt MAPA MAPB MAPC
(control panel -> Shared Folder)

Vervolgens ben ik naar de Cloud Station Drive gegaan en heb ingelogd met Gebruiker2
Hier gewoon ingelogd maar dan komt het...... Ik log in met Gebruiker2 (toegang tot MAPA en MAPB).
Echter kan ik maar 1 map selecteren ipv alle 2 de mappen.
Wanneer ik op dat potloodje klik, zie ik wel de MAPA en MAPB maar meer kan ik niet doen dan 1 van de 2 mappen selecteren.
Belangrijk is namelijk dat MAPB voor Gebruiker1,2,3 benaderbaar zijn.
Ik kan het dus ook niet opsplitsen en een map GEBRUIKER2 aanmaken met daarin MAPA en MAPB dat gaat dus niet.
Dan moet ik MAPB ook in map GEBRUIKER3 aanmaken en dat steeds in de gaten houden..... Dat werkt toch niet....

Wie o Wie heeft hier de oplossing voor? Wanneer ik dit niet voor elkaar krijg, is de use van de NAS een beetje nutteloos.....

Wie helpt mij uit de brand!! Voornamelijk, wat zie ik over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Steven

PS... Wat ik ook nog gedaan heb is 1 shared folder gemaakt: SYNOLOGY. GEBRUIKER1,2en3 alle rechten gegeven. Daarin MAPA MAPB en MAPC gemaakt.... Maar daar hield het op. GEBRUIKER1,2en3 hebben daar alle 3 toegang tot alle mappen. Dat gaat ook niet op..... Toch?
Kan je in dit geval niet beter die ene share als share aankoppelen.
Ipv dit via cloudsync doen.

Ik gebruik cloud sync vooral voor stukje persoonlijke bestanden, waar ik remote ook bij wil.
(Password Safe kluis bijvoorbeeld, en wat documenten)

De rest maak ik gebruik van netwerk shares / webdav shares.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 12:49
StevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
Beste leden,

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag hier tussen te gooien, echter is mij geadviseerd dit wel te doen.

Mocht ik toch fout zitten, mijn exvussen en hoor ik graag hoe ik het wel moet doen.

Tot mijn beschikking heb ik een DS215 met daarop Cloudstation Server
Op PC1 heb ik Cloud Station Drive
Op PC2 heb ik Cloud Station Drive
Op PC3 heb ik Cloud Station Drive

Het volgende zou ik graag willen (heb ik).

Ik heb (momenteel) 3 gebruikers Gebruiker1 Gebruiker2 Gebruiker3
Ik heb (momenteel) 3 mappen MAPA MAPB MAPC

Gebruiker1 heeft alle rechten op alle mappen (MAPA MAPB MAPC)
Gebruiker 2 heeft rechten op MAPA en MAPB
Gebruiker3 heeft rechten op MAPB en MAPC

Ik krijg het niet voor elkaar (theorie of logisch) om het gewenste resultaat uit mijn NAS te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb 3 Gesharede mappen gemaakt MAPA MAPB MAPC
(control panel -> Shared Folder)

Vervolgens ben ik naar de Cloud Station Drive gegaan en heb ingelogd met Gebruiker2
Hier gewoon ingelogd maar dan komt het...... Ik log in met Gebruiker2 (toegang tot MAPA en MAPB).
Echter kan ik maar 1 map selecteren ipv alle 2 de mappen.
Wanneer ik op dat potloodje klik, zie ik wel de MAPA en MAPB maar meer kan ik niet doen dan 1 van de 2 mappen selecteren.
Belangrijk is namelijk dat MAPB voor Gebruiker1,2,3 benaderbaar zijn.
Ik kan het dus ook niet opsplitsen en een map GEBRUIKER2 aanmaken met daarin MAPA en MAPB dat gaat dus niet.
Dan moet ik MAPB ook in map GEBRUIKER3 aanmaken en dat steeds in de gaten houden..... Dat werkt toch niet....

Wie o Wie heeft hier de oplossing voor? Wanneer ik dit niet voor elkaar krijg, is de use van de NAS een beetje nutteloos.....

Wie helpt mij uit de brand!! Voornamelijk, wat zie ik over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Steven

PS... Wat ik ook nog gedaan heb is 1 shared folder gemaakt: SYNOLOGY. GEBRUIKER1,2en3 alle rechten gegeven. Daarin MAPA MAPB en MAPC gemaakt.... Maar daar hield het op. GEBRUIKER1,2en3 hebben daar alle 3 toegang tot alle mappen. Dat gaat ook niet op..... Toch?
Lets do this!

Login met je admin account onder DSM

control panel.
user
zorg daar dat user1, 2, 3, juiste rechten hebben op de shared folders (permissions) en dat ze rechten hebben op Cloud Station Server (applications).
Open de app cloud station server onder DSM.
Ga naar settings, en enable daar de 3 mappen.

Log out.

Login op elk pc met die user die erbij hoort. Dan zou het moeten werken.

PS: in het algemeen, is het nu iets anders ingedeeld omdat bijv users niet meer onder CloudStation vallen maar gewoon waar het hoort.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Mister_Gaus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:48:
Ik heb sinds de upgrade naar DSM6 het probleem dat USB-opslag media niet meer herkent worden op mijn DS-215J. Ik heb hierover contact met Synology maar ze willen graag dat ik ze remote access geef naar mijn NAS. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk niet echt een fijne gedachte om ze remote access te geven.

[...]

Ik heb al eerder om een checklist gevraagd en de antwoorden teruggestuurd (inclusief a debug file) maar nu krijg wederom bovenstaande reactie terug. Heeft iemand tips?
Verschillende keren gedaan. Je moet dan een remote support tijdelijk aan zetten, een support id opsturen en je kunt je password even tijdelijk aanpassen.

Usb connect helemaal niet? Je kunt eventueel kijken met udevadm en kijken wat er in /tmp/usb* staat en deze een keer verwijderen.
admin@DS716:~$ ls /tmp/usb*
/tmp/usbdebug  /tmp/usbdiskapplying  /tmp/usbguidtab  /tmp/usbtab
admin@DS716:~$ 

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kaasszje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:58:
[...]

Ik gebruik cloud sync vooral voor stukje persoonlijke bestanden, waar ik remote ook bij wil.

Cloudstation is veelzijdig...maar voor normale gebruikers is zijn aanpak juist het fijnst.. Ze hoeven nergens op te letten.. Als hij het een beetje goed instelt op de pcs (user folder koppelen bijv) dan kan iedereen vrolijk doen wat ie wilt en op de achtergrond wordt er gesynct met versie bescherming..

Hij zou ook nog kunnen gaan kijken naar cloudstation backup zodat ie het inzet als backup middel...

Ik heb nu bijv een hersenspinsel om van mac terug te stappen naar een windows laptop en voornamelijk omdat ik dan een betaalbaarder grote SSD erin kan nemen (512GB is net te krap) zodat je alles lokaal hebt voor snelheid en op de achtergrond een sync taken kan lopen voor versie beheer.

Dan backup taak erbij en klaar.. Voor de rest moet ie dan nog intern en extern media serveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

kraats

Ik rol

Ik heb ook net de hele week Synology op m'n NAS laten rondstruinen. Sinds DSM6 (en de nieuwe AudioStation) een issue met vervorming als ik met AudioStation op High Quality naar de USB-DAC van m'n receiver stream. Ze hebben het helaas nog niet kunnen verhelpen, maar ze gaan erg netjes om met de toegang naar de NAS.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
kaasszje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:58:
[...]

Alles moet ook offline te benaderen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Quakie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:04:
[...]

Lets do this!

Login met je admin account onder DSM

control panel.
user
zorg daar dat user1, 2, 3, juiste rechten hebben op de shared folders (permissions) en dat ze rechten hebben op Cloud Station Server (applications).
Open de app cloud station server onder DSM.
Ga naar settings, en enable daar de 3 mappen.

Log out.

Login op elk pc met die user die erbij hoort. Dan zou het moeten werken.

PS: in het algemeen, is het nu iets anders ingedeeld omdat bijv users niet meer onder CloudStation vallen maar gewoon waar het hoort.
So far so good.... Alleen blijf bij het probleem dat elke user 2 mappen (1 user 3 mappen) moet kunnen selecterern. Er staat nu bij Gebruiker2 MAPA en MAPB maar kan ze niet allebei selecteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
StevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:15:
[...]

So far so good.... Alleen blijf bij het probleem dat elke user 2 mappen (1 user 3 mappen) moet kunnen selecterern. Er staat nu bij Gebruiker2 MAPA en MAPB maar kan ze niet allebei selecteren.....
sorry waar precies?

voor de client (PC kant) zijn het 2 sync taken dus je moet 2 sync taken aanmaken, 1 voor MAPA en 1 voor MAPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Quakie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:34:
[...]

sorry waar precies?

voor de client (PC kant) zijn het 2 sync taken dus je moet 2 sync taken aanmaken, 1 voor MAPA en 1 voor MAPB.
Zie de foto:

http://s9.postimg.org/60xqf5fkf/Cloud_Station.jpg

Ik kan dus alleen MAPA aanklikken (en anders doe ik iets grandioos fout)

[ Voor 4% gewijzigd door StevenT1987 op 15-04-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
Heb je al DSM6?
Was dat niet een beperking in DSM5.x dat je in Cloud Station maar 1 'main' map kon kiezen om te syncen? Dat kwam hier met name m.b.t. syncen naar Stack nogal eens voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
dutchgio schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:51:
Heb je al DSM6?
Was dat niet een beperking in DSM5.x dat je in Cloud Station maar 1 'main' map kon kiezen om te syncen? Dat kwam hier met name m.b.t. syncen naar Stack nogal eens voorbij.
DSM Version: DSM 6.0-7321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
dutchgio schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:51:
Heb je al DSM6?
dat is cloud sync... niet cloudstation server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
StevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:49:
[...]

Zie de foto:

http://s9.postimg.org/60xqf5fkf/Cloud_Station.jpg

Ik kan dus alleen MAPA aanklikken (en anders doe ik iets grandioos fout)
nee, dit is stap 1. zie mijn vorige post.. je moet 2e gewoon nog toevoegen.

als die klaar is met syncen, ga je op je pc naar cloudstation client en kan je nogmaals een job selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Quakie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:05:
[...]

nee, dit is stap 1. zie mijn vorige post.. je moet 2e gewoon nog toevoegen.

als die klaar is met syncen, ga je op je pc naar cloudstation client en kan je nogmaals een job selecteren..
GOUD!!!! Opeens begon het te dagen wat je zei!!!!!!!
Het is gelukt! Nu nog even verder puzzelen ermee....

Moest de hoofdtoepassing openen, daar zag ik inderdaad de eerste staan. En heel simpel op "maken" klikken en heb de 2e toegevoegd....

Super bedankt voor de hulp!!!!! Een bedankje van mij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
Verdikkeme, m'n Synology wil niet naar DSM 6 door Plex en bovendien is Crashplan ermee gestopt en kan ik deze keer niet vinden hoe ik het weer werkend krijg. Crashplan blijft hangen in de melding dat ie poogt te upgraden. Dat gebeurde wel vaker en was toen redelijk makkelijk te fixen, alleen nu (nog) niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:42:
Is deze combinatie mogelijk:

- Van buitenaf via OpenVPN verbinden naar de NAS toe zodat ik bij m'n lokale spul kan (en internet via m'n eigen lijn)
- Van binnenaf torrents (en enkel torrents) downloaden via een externe VPN service (in mijn geval IPVanish)

?

Volgens mij kan slechts 1 van de 2 en is de 2e wens slechts mogelijk door alles over VPN te routen.
Dit is een wat late reactie maar ik heb het zojuist voor elkaar gekregen dat het verkeer van Downloadstation via een VPN (PIA) loopt en de rest van het verkeer van de nas niet. Ook heb ik VPN server op de Synology ingesteld zodat ik nu van buitenaf met de nas kan verbinden via de VPN server, terwijl tegelijk Downloadstation via PIA loopt.

Ik heb VPN server ingesteld met L2TP ipv OpenVPN, maar ik neem even aan dat dat geen probleem is. Verder heb ik het zo gedaan:

Configuratiescherm > Netwerk > Algemeen
Hier op geavanceerde instellingen klikken en dan beide opties aanvinken ("Antwoord op ARP-aanvragen..." en "Meerdere gateways inschakelen")

Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface
LAN 1 een vast ip gegeven op het interne netwerk
Daar ook een VPN verbinding opgezet naar PIA (Private Internet Access) en hiermee verbonden

Om een onduidelijke reden* kiest Downloadstation er automatisch voor om het verkeer via PIA te laten gaan. Dit heb ik gecontroleerd dmv checkmytorrentip.org, die geeft netjes het PIA ip adres aan.

Als ik nu van buitenaf een vpn verbinding opzet naar het ip adres dat ik van mijn isp heb gekregen (ofwel handmatig of door gebruik te maken van de Synology ddns service) krijg ik gewoon verbinding.
Ik heb het zo gedaan omdat de directe vpn verbinding volgens mij sneller is dan wanneer al het NAS verkeer via PIA loopt.

*ik weet dus niet waarom dit zo is. Ik heb nergens een optie hiervoor gevonden en ook niets in de documentatie van Synology.

Mocht iemand overigens een flaw in deze setup opmerken dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
1990Maikel schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:56:
[...]

Eehm, zou je misschien wat meer info willen geven over wat je hebt gedaan? :+ Ik heb hetzelfde probleem en ben niet zo gevorderd. SSH inkomen is geen probleem, maar dan? :?
Oeps, ik had je ff gemist. Dit dus: dutchgio in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

Is het gelukt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Iets verder lezen, uitvoering is iets anders zoals ik aangaf maar het is wel gelukt, zie een paar reacties verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Thanks, ga ik even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ik probeer Photostation Uploader draaiend te krijgen buiten mijn netwerk, maar helaas wil dat niet werken. Binnen mijn eigen netwerk vul ik het interne IP adres in, dat gaat goed. Maar met het Quickconnect ID werkt het binnen mijn eigen netwerk ook niet. DSM 6.0 is geïnstalleerd.

Probleem is dat ik na het invoeren van de gegevens de volgende melding krijg: Connection Error - Errorcode SslHandshakeFailedError
Bij servernaam vul ik mijn quickconnect ID in, hier krijg ik geen foutmelding op dat ik iets anders moet invullen.

In de firewall van de syno wordt SSL op 443 toegestaan voor Photostation.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Buffalo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:45:
In de firewall van de syno wordt SSL op 443 toegestaan voor Photostation.
Heb je wel een geldig SSL-certificaat dmv bijv Let's Encrypt aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Cartman! schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:59:
[...]

Heb je wel een geldig SSL-certificaat dmv bijv Let's Encrypt aangemaakt?
Ikb heb ooit een SSL certificaat ingevoerd. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dat nu zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Control Panel > Security > Certificate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Cartman! schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:20:
Control Panel > Security > Certificate
Er zit nu een zelfondertekend certificaat in van Synology.
Dan zou ik er is 1 van Lets Encrypt moeten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja kun je toevoegen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 11:02
edit: verkeerd topic.

[ Voor 102% gewijzigd door CuBras op 15-04-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Misschien een beetje domme vraag, maar wat Vul ik dan bij domeinnaam in? Volgens mij heb ik die niet. Of is dat mijn ddns naam?
En wat is 'onderwerp alternatieve naam'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:18
Buffalo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:42:
Of is dat mijn ddns naam?
En wat is 'onderwerp alternatieve naam'?
Als je geen eigen domein gebruikt dan is je DDSN het makkelijkst. de alternative naam is voor evt. meerdere domeinen hebt zodat het certificaat daar ook geldig voor is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

Shabbaman

Got love?

Ik heb een behoorlijk suf probleem. Ik kwam gisteren op het briljante idee om de account "admin" uit te schakelen, aangezien ik daar niks mee doe. Tenminste, dat dacht ik, want blijkbaar heb ik de Cloud Station client (Drive, zie ik nu) op m'n PC ingesteld met deze gebruiker. Ik heb dat account vervolgens maar weer geactiveerd, maar de CS client maakt niet opnieuw verbinding.

Op de PC krijg ik een scherm waarin ik de koppeling tussen client en CS Server op de DS kan instellen (lijkt op het derde plaatje uit de handleiding, maar dan met een extra regel voor "computernaam"). Ik heb in dit scherm niet de mogelijkheid om een andere gebruiker dan admin te kiezen omdat die is voorgeselecteerd, maar ik kan wel het wachtwoord opnieuw invoeren. Verbinding maken, ho maar.

In Cloud Station Server is de lijst van clients leeg, dus ik vermoed dat de verbinding door Server is verwijderd op het moment dat ik de account uitschakelde. Waarschijnlijk is de oplossing voor dit probleem om CS Drive opnieuw te installeren volgens het stappenplan, maar dat vind ik wel wat.. suf. Kan dit ook anders?

Overigens zie ik dat er nu ook een CS Backup client is. Zo te zien is die applicatie ook meer geschikt voor wat ik doe (crap op de DS dumpen) dan CS Drive.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Vanochtend m'n DS213+ een update gegeven naar DSM 6(.0-7321).

Het meeste werkt gelukkig, echter mis ik een aantal zaken:
  • IPKG (om bijvoorbeeld nano te installeren)
  • de command line synology optie 'sendmail', veelvuldig gebruikt in scripts
  • crontab werkt niet meer als daarvoor (aantal scripts dat om de x minuten draaide draaien niet
De laatste moet ik nog naar kijken, de eerste twee heb ik wat mee lopen stoeien en googlen, maar nog geen succes.
Iemand anders deze zaken gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Shabbaman schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:42:
Ik heb een behoorlijk suf probleem. Ik kwam gisteren op het briljante idee om de account "admin" uit te schakelen, aangezien ik daar niks mee doe. Tenminste, dat dacht ik, want blijkbaar heb ik de Cloud Station client (Drive, zie ik nu) op m'n PC ingesteld met deze gebruiker. Ik heb dat account vervolgens maar weer geactiveerd, maar de CS client maakt niet opnieuw verbinding.

Op de PC krijg ik een scherm waarin ik de koppeling tussen client en CS Server op de DS kan instellen (lijkt op het derde plaatje uit de handleiding, maar dan met een extra regel voor "computernaam"). Ik heb in dit scherm niet de mogelijkheid om een andere gebruiker dan admin te kiezen omdat die is voorgeselecteerd, maar ik kan wel het wachtwoord opnieuw invoeren. Verbinding maken, ho maar.

In Cloud Station Server is de lijst van clients leeg, dus ik vermoed dat de verbinding door Server is verwijderd op het moment dat ik de account uitschakelde. Waarschijnlijk is de oplossing voor dit probleem om CS Drive opnieuw te installeren volgens het stappenplan, maar dat vind ik wel wat.. suf. Kan dit ook anders?

Overigens zie ik dat er nu ook een CS Backup client is. Zo te zien is die applicatie ook meer geschikt voor wat ik doe (crap op de DS dumpen) dan CS Drive.
je schakelt best altijd de default admin account uit. Dit is om veiligheidsredenen.
Je moet wel een ander account aanmaken met administrator rechten, zodat je alle admin zaken nog kan doen op je DS.
Maak dan ook een gewone user account aan die aan alle nodige packages kan, daar kan je dan bijvoorbeeld je Cloud Station mee activeren op je pc, etc...

Om je admin account weer te activeren, moet je een reset doen van je DS. Dit kan door de reset knop op de achterkant 4 sec in te drukken tot je een pieptoon hoort. Dan meteen loslaten, want als je ingedrukt blijft houden, dan kan al je data gewist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

kraats

Ik rol

Twanne schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:44:
Om je admin account weer te activeren, moet je een reset doen van je DS. Dit kan door de reset knop op de achterkant 4 sec in te drukken tot je een pieptoon hoort. Dan meteen loslaten, want als je ingedrukt blijft houden, dan kan al je data gewist worden.
je kunt je admin account toch gewoon weer met een andere user inschakelen? Ik denk dat het niet meer syncen een ander probleem is, aangezien het admin-account weer ingeschakeld is. Is niet per ongeluk met autoblock het ipadres van de pc gelocked tijdens het proberen in te loggen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

Shabbaman

Got love?

Twanne schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:44:
[...]

je schakelt best altijd de default admin account uit. Dit is om veiligheidsredenen.
Prima tip. Ik heb wel een 104 bits random wachtwoord, dus ik voel me niet heel onveilig.
kraats schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:51:
[...]
Is niet per ongeluk met autoblock het ipadres van de pc gelocked tijdens het proberen in te loggen?
Toen ik dit las dacht ik dat dat het inderdaad zou moeten zijn. Het is alleen niet zo (en tot zover dus ook mijn vertrouwen in "automatisch blokkeren"), maar ik ben er nu wel achter wat het probleem was.

Ik kwam langs het tabje QuickConnect. Ik gebruik dat niet, maar ik heb het wel ooit ingesteld. Dus heb ik QC maar geactiveerd om te kijken of dat effect had. En jawel, als ik i.p.v. ip-adres het QC Id invoer, dan kan ik wel verbinding maken. QC weer uitgeschakeld, en nogmaals via IP geprobeerd. Geen succes. Wat ben ik nou precies aan het doen? Naast het vakje waar je het IP moet invullen zit een handig zoekicoontje, waarna het IP automatisch wordt ingevuld. En achter het IP tussen haakjes de naam van de DS. Naam weghalen (waardoor enkel IP overblijft), en bam, het werkt.

Ik zei toch al dat het suf was? Dit is best wel suf. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:22
Goede middag,

Heb al een tijdje een synology DS214+ met versie 6 draaien, nu zag ik langs komen dat ik de optie heb om let's encrypt te gebruiken, hiermee loop ik tegen een probleem aan.

volgende heb ik al uitgevoerd:
portforwarding vanuit buiten 80 -> 5000 en 443 -> 5001
domein doormiddel van een A record verwezen naar mijn wan ip adres, is benaderbaar.

nu ik een certificaat wil aanmaken zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met Let's encrypt, ik heb echter alle stappen gevolgd, ik gebruik wel een mail adres wat geen adres is binnen dit domein, heb namelijk geen mailserver.

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

alvast bedankt.

Groet,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
nog meer mensen die sinds de laatste update problemen hebben met l2tp vpn ?
ik heb mijn oude nas 415play vervangen voor een 1815+ en deze draait de nieuwe software versie maar ik krijg geen verbinding meer met de vpn. alle poorten heb ik open staan in de router, firewall op de synology staat ingesteld dat vpn poorten voor alles en iedereen openstaat maar alsnog krijg ik geen verbinding. op het moment dat ik een portscan doet krijg ik ook de melding dat de poorten niet open staan. ik heb de poorten al gedelete uit de config en weer opnieuw erin gezet maar nog steeds geen verbinding. op mijn oude nas werkte dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
platvoet schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:58:
..nu ik een certificaat wil aanmaken zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met Let's encrypt
Het request gaat naar 5001 tenzij je 443 ook als alternatieve poort hebt geactiveerd. In dat geval zou je router ook geen port translation hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
DukeBox schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:18:
[...]

Het request gaat naar 5001 tenzij je 443 ook als alternatieve poort hebt geactiveerd. In dat geval zou je router ook geen port translation hoeven doen.
op het moment dat ik poorten 5000 en 5001 naar binnen open zet op mijn synology krijg ik de volgende melding...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/3166wch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En als je poort 80 ook forward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
dutchgio schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:34:
En als je poort 80 ook forward?
op het moment dat ik port 80 forward naar poort 5000 krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20pehl0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

Pinobigbird

doesn't share food!

platvoet schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:37:
[...]

op het moment dat ik port 80 forward naar poort 5000 krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]
Voor Let's Encrypt heb ik alleen op m'n router poort 80 naar poort 80 geopend.

Verder heb ik m'n synology.me-subdomein gebruikt als domeinnaam, en m'n Gmail-account als e-mailadres.

Hiermee heb ik het succesvol kunnen aanmaken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
Pinobigbird schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:43:
[...]

Voor Let's Encrypt heb ik alleen op m'n router poort 80 naar poort 80 geopend.

Verder heb ik m'n synology.me-subdomein gebruikt als domeinnaam, en m'n Gmail-account als e-mailadres.

Hiermee heb ik het succesvol kunnen aanmaken.
zo simpel, opgelost, heb nu een geldig certificaat, thank you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:07:
Ik heb VPN server geïnstalleerd en OpenVPN geactiveerd. Alleen wanneer ik de poort van OpenVPN wil activeren bij de firewall en ik vervolgens op "opslaan" klik, dan krijg ik de melding "bezig met laden". En na een uur staat hij hier nog op. Ik heb ook de NAS opnieuw opgestart en weer opnieuw de poort geactiveerd (want hij was niet opgeslagen) en nog steeds krijg ik de melding "bezig met laden" zonder enige verandering.

Is dit een bug? Doe ik iets fout?
Ik heb ondertussen geupdate naar DSM 6 en wanneer ik nu hetzelfde doe krijg ik deze melding:
Uw computer wordt geblokkeerd door de nieuwe firewallconfiguratie. De firewallconfiguratie is teruggezet naar een vorige status. Vergewis u ervan dat uw computer niet door de regel wordt geblokkeerd en probeer het opnieuw.
Maar ik begrijp niet waarom, want ik heb alleen een extra poort geopend tot de nas.

Ik heb nu ook een nieuw firewall profiel aangemaakt, maar hoe maak je deze actief?
Ik kan ook nog steeds niet mijn NAS benaderen via naam.synology.me maar wel via quickconnect.to/naam. Dus ik hoop dat ik met een nieuw firewallprofiel kan testen of hij het dan weer wel doet.
(webdav en dat soort zaken werken nog wel via naam.synology.me)

En tenslotte heb ik certificaat problemen (o.a. met plex en WinSCP). Ik heb mijn gratis certificaat aangemaakt bij StartSSL maar deze werkt blijkbaar toch niet goed met alles? Ondanks dat er in het groen staat dat hij geldig is tot 2017-04-10
Ik kwam deze guide tegen om de nieuwe gratis functie in DSM te gebruiken, Let's Encrypt. Is dit iets en een goede handleiding?
https://stefandingemanse....tificate-on-synology-dsm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
Ik heb sinds vorige week even lopen spelen met Cloud Station Drive (ook gelijk Cloud Station Backup geprobeerd, welke niet doet wat ik wil 1)
Maar loop toch tegen een probleem aan waar, aldus Synology zelf, Cloud Station DE oplossing voor moet zijn..

Zie hier een screenshot van hun emails/website waarin ze het aanraden tegen bijv. ransomware:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3XQQM4HKIliuSCuiqiSMC4l6/full.png
Lees vooral de laatste regel

Mijn ervaring:
Het instellen van de software, het synchroniseren, de snelheid. Het werkt super! _/-\o_
Alles wordt instant gesynct met de NAS, en als je een per ongeluk verwijderd bestand wilt herstellen werkt dit zeer makkelijk. :)

Maar bij dit laatste zit dus, volgens mij, het (grote) probleem;
1 enkel bestand herstellen werkt prima, maar als je een map met 1000 foto's overschrijft, dan ben je een halve dag bezig om deze, 1-voor-1 te herstellen! 8)7
Laat staan als er honderden mappen, met tienduizenden bestanden (lees: door cryptolocker ransomware) worden overschreven. :X

Doe ik iets verkeerd? of is het echt de bedoeling om alle honderdduizenden bestanden op je NAS bij een restore 1-voor-1 handmatig terug te zetten naar de vorige versie?

1 Als ik i.c.m. Cloud Station Backup op de PC een bestand hernoem, en dit bestand vervolgens verwijder, dan wordt deze op de NAS wel hernoemd maar niet verwijderd. (door een bug of door een andere onlogische reden)
Dit is imo onwerkbaar, gezien de de backup dan door de jaren heen veel meer bestanden gaat bevatten dan zou moeten, en deze bij een restore dus geen 1:1 kopie is maar daarnaast ook al lang verwijderde bestanden bevat..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
SmiGueL schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:12:
1 enkel bestand herstellen werkt prima, maar als je een map met 1000 foto's overschrijft, dan ben je een halve dag bezig om deze, 1-voor-1 te herstellen! 8)7
Daar is cloud sync ook niet voor bedoeld.. daar is cloud backup voor.
Cloud sync is meer disaster recovery, cloud backup is voor previous versions. Dat je met de eerste ook versies hebt is alleen maar een toevoeging maar niet een core functionaliteit van synchronisatie.
Als ik i.c.m. Cloud Station Backup op de PC een bestand hernoem, en dit bestand vervolgens verwijder, dan wordt deze op de NAS wel hernoemd maar niet verwijderd.
Bij mij volgt de sync keurig de rename en vervolgens de delete. Binnen de versies onder beide namen zijn ook al die changes terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:12:
Ik heb sinds vorige week even lopen spelen met Cloud Station Drive (ook gelijk Cloud Station Backup geprobeerd, welke niet doet wat ik wil 1)
Maar loop toch tegen een probleem aan waar, aldus Synology zelf, Cloud Station DE oplossing voor moet zijn..

Zie hier een screenshot van hun emails/website waarin ze het aanraden tegen bijv. ransomware:

[afbeelding]
Lees vooral de laatste regel

Mijn ervaring:
Het instellen van de software, het synchroniseren, de snelheid. Het werkt super! _/-\o_
Alles wordt instant gesynct met de NAS, en als je een per ongeluk verwijderd bestand wilt herstellen werkt dit zeer makkelijk. :)

Laat staan als er honderden mappen, met tienduizenden bestanden (lees: door cryptolocker ransomware) worden overschreven. :X

Doe ik iets verkeerd? of is het echt de bedoeling om alle honderdduizenden bestanden op je NAS bij een restore 1-voor-1 handmatig terug te zetten naar de vorige versie?

1 Als ik i.c.m. Cloud Station Backup op de PC een bestand hernoem, en dit bestand vervolgens verwijder, dan wordt deze op de NAS wel hernoemd maar niet verwijderd. (door een bug of door een andere onlogische reden)
Dit is imo onwerkbaar, gezien de de backup dan door de jaren heen veel meer bestanden gaat bevatten dan zou moeten, en deze bij een restore dus geen 1:1 kopie is maar daarnaast ook al lang verwijderde bestanden bevat..
Dat is een instelling

Open cloud station backup
ga naar instellingen..

Onder kopje Backup-bron zie je links onderin Backup regels

Geen bestanden in de externe backupmap verwijderen wanneer ze al verwijderd zijn in bronmap .. vinkje van uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Quakie schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:36:
Dat is een instelling
vinkje uit zetten.
Dit vinkje staat uiteraard uit. :)

Als ik 'gewoon' bestanden die op de pc staan verwijder, worden deze ook gewoon van de NAS verwijderd.
Ik kwam er alleen bij toeval achter dat als ik een bestand rename, en deze (5 of 10 seconden) later verwijder, dat dan het bestand niet wordt verwijderd in de backup folder.

Cloud Station Backup compleet gereset (koppeling verbreken) maar nog steeds hetzelfde. Zowel bij bestanden als mappen. Geen gigantisch probleem, maar wel de reden dat ik ook met Drive ben gaan testen. :)
DukeBox schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:32:
Daar is cloud sync ook niet voor bedoeld.. daar is cloud backup voor.

Cloud sync is meer disaster recovery, cloud backup is voor previous versions. Dat je met de eerste ook versies hebt is alleen maar een toevoeging maar niet een core functionaliteit van synchronisatie.
Juist om die reden ben ik mijn post begonnen met dat ik beide versies heb getest. :)

Maar omdat jij aangeeft dat Cloud Station Backup de perfecte oplossing is in dit geval:
Hoe restore ik dan in 1x een backup van een met cryptolocker geinfecteerde map? :)

[ Voor 40% gewijzigd door SmiGueL op 19-04-2016 00:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:49:
[...]

Dit vinkje staat uiteraard uit. :)

Als ik 'gewoon' bestanden die op de pc staan verwijder, worden deze ook gewoon van de NAS verwijderd.
Ik kwam er alleen bij toeval achter dat als ik een bestand rename, en deze (5 of 10 seconden) later verwijder, dat dan het bestand niet wordt verwijderd in de backup folder.

Cloud Station Backup compleet gereset (koppeling verbreken) maar nog steeds hetzelfde. Zowel bij bestanden als mappen. Geen gigantisch probleem, maar wel de reden dat ik ook met Drive ben gaan testen. :)

[...]

Juist om die reden ben ik mijn post begonnen met dat ik beide versies heb getest. :)

Maar omdat jij aangeeft dat Cloud Station Backup de perfecte oplossing is in dit geval:
Hoe restore ik dan in 1x een backup van een met cryptolocker geinfecteerde map? :)
Nou zo uiteraard is dit niet en stond ook niet vermeld ;)

maar beiden oplossingen (cloud drive en cloud backup) zitten in dezelfde app dus snap het probleem van een map terug zetten niet zo.
Zolang het geen shared folder is kan je mappen terug zetten.. dit doe je onder DSM met de app cloud station server en dan versie geschiedenis. Dan vervolgens je map selecteren en dan boven via actie knop terug zetten.

Ik gebruik zelf alleen Sync, Ik vind het beetje onzinnig om 2 client apps te draaien op 1 systeem bovenop een backup in de achtergrond (via het os)

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 19-04-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 13:47
upgrade naar DSM 6.0 nu wil ik bij cloud sync de hubiC cloud toevoegen. En dan zegt hij U hebt al een verbinding met deze publieke cloudaccount. Ga naar het tablad takenlijst om een nieuwe taak te maken.

Daar kan ik uiteraard niet vinden.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
SmiGueL schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:49:
Dan open ik backup explorer, selecteer ik de data die ik wil restoren en plaats ik dat ergens waar ruimte is. Vervolgens moet ik nog wel die data overschrijven naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb iets geks sinds dat ik mijn DS412+ naar DSM6 heb geupgrade, en ik hoop dat ik hier een antwoord vind.

ik heb een fwd regel in mijn router opgenomen dat inkomend verkeer komend vanaf poort 80 wordt doorgerouteerd naar poort 5000 naar de NAS, heeft altijd prima gewerkt.
sinds DSM6 werkt dat niet meer, maar ik kan in de hele nas ook geen instelling vinden die hiervoor verantwoordelijk kan zijn.

wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
shameete schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:54:
Ik heb iets geks sinds dat ik mijn DS412+ naar DSM6 heb geupgrade, en ik hoop dat ik hier een antwoord vind.

ik heb een fwd regel in mijn router opgenomen dat inkomend verkeer komend vanaf poort 80 wordt doorgerouteerd naar poort 5000 naar de NAS, heeft altijd prima gewerkt.
sinds DSM6 werkt dat niet meer, maar ik kan in de hele nas ook geen instelling vinden die hiervoor verantwoordelijk kan zijn.

wie weet raad ?
Geen antwoord op je vraag, maar waarom zou je al het verkeer naar poort 5000 herleiden?
Als (extra) veiligheid wordt er voorgesteld om de default poort van 5000 te wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb ergens gewerkt waar alleen 80 en 443 open stonden dan heb je 'geen' keuze.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ben geen expert maar dat betekent toch dat alle wat naar je " werk " gaat via 80 en 433 moet....

In dit geval is het toch andersom? en alles wordt aan zijn kant naar DSM login gestuurd...

Dus stel je doet http://pietje.puk.nl dan komt dat uit bij http://pietje.puk.nl:5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 00:18
Quakie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:53:
Ben geen expert maar dat betekent toch dat alle wat naar je " werk " gaat via 80 en 433 moet....

In dit geval is het toch andersom? en alles wordt aan zijn kant naar DSM login gestuurd...

Dus stel je doet http://pietje.puk.nl dan komt dat uit bij http://pietje.puk.nl:5000
Veel firewalls bij bedrijven staan naar buiten alleen http verbindingen over 80 en 443 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-10 22:20
1990Maikel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:42:
[...]

Ah bedankt!

Sickrage werkt weer. Heb een git pull gedaan in /volume1/@appstore/git/bin/git
Oftewel voor de volledigheid:

inloggen via SSH en dan typ je in:
sudo -i
(wachtwoord?)
/volume1/@appstore/git/bin/git pull
Nieuw probleem heeft zich voorgedaan. Sickrage meldt nu:
Cannot update the ref 'refs/remotes/origin/hd': unable to append to .git/logs/refs/remotes/origin/hd: Permission denied

Ik denk dat de root eigenaar is geworden door de git pull en Sickrage geen rechten meer heeft daardoor. Iemand een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door 1990Maikel op 19-04-2016 15:52 . Reden: quote niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:03
1990Maikel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:52:
[...]

Nieuw probleem heeft zich voorgedaan. Sickrage meldt nu:
Cannot update the ref 'refs/remotes/origin/hd': unable to append to .git/logs/refs/remotes/origin/hd: Permission denied

Ik denk dat de root eigenaar is geworden door de git pull en Sickrage geen rechten meer heeft daardoor. Iemand een oplossing?
Wellicht het volgende
chown -R sickrage:users <path to sickrage folder>

even checken of sickrage daadwerkelijk in group users zit

cat /etc/passwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:53:

yup, klopt.
ik wil waar ook ter wereld via poort 80 op mijn NAS komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 19:42
zijn er mensen die op een ds209 dsm 6 hebben draaien
zo ja hoe heb je dat voor elkaar gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-09 11:23
Vandaag ook maar eens DSM6 geïnstalleerd, alle packages doen het nog, ik zit enkel in de knoei met Python.

Ik heb verschillende python scripts draaien welke gebruik maken van modules (oa pushover en wol)
Nu merkte ik dat na de upgrade alle modules verdwenen waren: geen probleem, even installeren via pip ==> ook geen pip meer
Dan maar pip opnieuw installeren via python get-pip.py, lijkt goed te gaan, maar pip 8.1.1 lijkt niet te werken. pip terug verwijderd en geïnstalleerd via python -m ensurepip (pip 7.1.2)

pip doet het weer, maar bij het installeren krijg ik telkens
Failed building wheel for pushover
Failed building wheel for wol

De modules manueel installeren is ook een optie (python setup.py install), lijkt dan goed te gaan, maar bij het runnen van mijn scripts krijg ik ImportErrors ivm de modules.

Al deze scripts deden het vanochtend uiteraard zonder problemen.
ik doe alles onder root (sudo su)

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:22
Ik heb zojuist op DSM 6.0 Spotweb geupdate naar versie 20160418-1
Nu krijg ik een 403 als ik de webpagina wil openen. Iemand een oplossing

Al gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door brandon op 19-04-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Het heeft alvast de installatie via pip gefixed!
Maar errors bij runnen scripts blijven.
Zou het ook iets kunnen zijn ivm permissies? ik doe de installs en runnen van scripts thans beide met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wars schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:24:
[...]

Maar errors bij runnen scripts blijven.
Welke ImportError is het precies?
brandon schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:01:
Ik heb zojuist op DSM 6.0 Spotweb geupdate naar versie 20160418-1
Nu krijg ik een 403 als ik de webpagina wil openen. Iemand een oplossing
Zie andere topic.

[ Voor 101% gewijzigd door technorabilia op 19-04-2016 21:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
kraades schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:50:
[...]

Welke ImportError is het precies?
domdomdom: had net de 2 verkeerde modules geïnstalleerd: wol ipv wakeonlan en pushover ipv pythin-pushover

pip werkt terug goed dankzij je tip (wel niet de laatste versie, maar da's geen ramp)

Verder gebruik ik ook bv het commando synobackup waar plots de parameter --type verplicht is... Maar we komen er wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
ik draaide voorheen een boel websites verstopt achter een Apache reverse proxy.
Ik had begrepen dat ik hiervoor de synology niet meer moest bootstrappen in version 6.0, maar hoe/waar in hemelsnaam configureer ik die reverse proxy dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
witchdoc schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:33:
maar hoe/waar in hemelsnaam configureer ik die reverse proxy dan?
Configuratiescherm - Toepassingsportaal - [tabblad] Reverse Proxy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
SmiGueL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 01:14:
[...]

Thanks, die dingen staan voortaan onder advanced verborgen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In Control Panel kun je overigens ook zoeken linksboven. Je gaat dan direct naar de optie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
SmiGueL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 01:14:
[...]

mmm, bij die reverse proxy kan je enkel basic hostname als destination opgeven, geen rewriterules of redirect naar subdirectory (hostname/subdir) of dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Is eea over gezegd in dit topic. Zoek op nginx.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
Hmm, onder DSM5.x kon je toch een snapshot van een iSCSI LUN maken vanuit Opslagbeheer?

In DSM6 is die optie er niet meer. Als ik de releasenotes goed begrepen heb is die functionaliteit verplaatst naar een apart package "Snapshot Replication", maar die is niet beschikbaar voor DS1512+ (wel voor bijv. DS1515+).

Via een trucje is die spk wel te installeren op de DS1512+, maar dit package zou toch gewoon officieel beschikbaar moeten komen ter vervanging van de oude LUN snapshot functionaliteit van Opslagbeheer?

Zo ja, dan maar even een support call loggen.

Edit:
Bummer, na het weer uitschakelen van de opties
support_dr_snap
en
support_share_snapshot
in synoinfo.conf (ingeschakeld om btrfs met snapshots te kunnen gaan gebruiken) komt de optie om LUN snapshots te maken wel weer terug in Opslagbeheer...

[ Voor 20% gewijzigd door JohanF op 20-04-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 13:53
@ JohanF,

begrijp ik hieruit dat ik mogelijk ook BRTFS kan gebruiken op mijn DS1511+ ??

En hoe zit het met die package om LUN Snapshot functionaliteit terug te krijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
Sinds de update naar DSM 6 worden de persoonlijke instellingen niet meer bewaard. Zo krijg ik iedere keer na het inloggen de tips en help te zien, terwijl ik heb aangegeven dat deze niet meer moeten worden weergegeven. Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
ATY77 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:39:
Sinds de update naar DSM 6 worden de persoonlijke instellingen niet meer bewaard.
Geen issues mee gehad.. misschien staat de owner van je homefolder niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
In DSM 5.x had ik in de root van mijn /volume1/web folder een .htacces bestand staan die alle verkeer, op enkele IP adressen na, blokkeerde.

code:
1
2
3
4
deny from all
allow from 192.168.1.
allow from 123.456.789.123
allow from 456.789.123.456

Dit werkte altijd perfect, en zorgde ervoor dat alleen mijn lokale netwerk + 2 externe locaties bij deze map konden komen.

Sinds DSM 6.0 is er schijnbaar iets veranderd waardoor de externe adressen de NAS niet meer kunnen benaderen. (Bij het verwijderen van de .htaccess file werkt alles uiteraard weer prima, maar nu kunnen potentieel miljoenen mensen er dus bij..)

Als ik als test even alle IP adressen blokkeer in de .htaccess file, en in de log kijk
/var/log/httpd/user-error_log) dan zie ik dat bij alle lokale aanvragen het volgende staat:
code:
1
[Wed Apr 20 22:50:20 2016] [error] [client 192.168.1.123] client denied by server configuration: /var/services/web/

En bij verkeer vanaf bijvoorbeeld mijn telefoon (ander extern IP adres):
code:
1
[Wed Apr 20 22:51:36 2016] [error] [client 127.0.0.1] client denied by server configuration: /var/services/web/

Schijnbaar wordt alle verkeer dus omgezet in het IP adres 127.0.0.1.
Als ik dit IP adres whitelist in de .htacces file dan komt alle externe verkeer wel door.

Schijnbaar ben ik niet de enige met die probleem, maar misschien heeft iemand hier er toevallig een oplossing voor?

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 21-04-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11
Ik ben nog redelijk nieuw met Synology en het lijkt me dat het mogelijk is om alle foto's die je maakt met je smartphone, in mijn geval een Iphone, deze automatisch moet kunnen laten synchroniseren met je Nas. Ik wil dat ze in PhotoStation komen.

Waar ik dit met Onedrive prima voor elkaar krijg, zie ik in Photostation nergens een dergelijke optie. Kennelijk zie ik iets essentieels over het hoofd

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
steefje schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:19:
Ik ben nog redelijk nieuw met Synology en het lijkt me dat het mogelijk is om alle foto's die je maakt met je smartphone, in mijn geval een Iphone, deze automatisch moet kunnen laten synchroniseren met je Nas. Ik wil dat ze in PhotoStation komen.

Waar ik dit met Onedrive prima voor elkaar krijg, zie ik in Photostation nergens een dergelijke optie. Kennelijk zie ik iets essentieels over het hoofd
Je moet aan de app kant kijken.. Photostation doet niks anders dan je map indexeren..

In de app heet het photo backup..

Onder IOS is het nogal handmatig wegens beperkingen van het os.....zijn wel manieren voor maar het heeft bij mij nog nooit goed gewerkt waardoor ik handmatig de app open......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:48:
In DSM 5.x had ik in de root van mijn /volume1/web folder een .htacces bestand staan die alle verkeer, op enkele IP adressen na, blokkeerde.

code:
1
2
3
4
deny from all
allow from 192.168.1.
allow from 123.456.789.123
allow from 456.789.123.456

Dit werkte altijd perfect, en zorgde ervoor dat alleen mijn lokale netwerk + 2 externe locaties bij deze map konden komen.

Sinds DSM 6.0 is er schijnbaar iets veranderd waardoor de externe adressen de NAS niet meer kunnen benaderen. (Bij het verwijderen van de .htaccess file werkt alles uiteraard weer prima, maar nu kunnen potentieel miljoenen mensen er dus bij..)

Als ik als test even alle IP adressen blokkeer in de .htaccess file, en in de log kijk
/var/log/httpd/user-error_log) dan zie ik dat bij alle lokale aanvragen het volgende staat:
code:
1
[Wed Apr 20 22:50:20 2016] [error] [client 192.168.1.123] client denied by server configuration: /var/services/web/

En bij verkeer vanaf bijvoorbeeld mijn telefoon (ander extern IP adres):
code:
1
[Wed Apr 20 22:51:36 2016] [error] [client 127.0.0.1] client denied by server configuration: /var/services/web/

Schijnbaar wordt alle verkeer dus omgezet in het IP adres 127.0.0.1.
Als ik dit IP adres whitelist in de .htacces file dan komt alle externe verkeer wel door.

Schijnbaar ben ik niet de enige met die probleem, maar misschien heeft iemand hier er toevallig een oplossing voor?
Waarom gebruik je firewall er niet voor? Die moet dit ook gewoon kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11
Quakie schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:22:
[...]

Je moet aan de app kant kijken.. Photostation doet niks anders dan je map indexeren..

In de app heet het photo backup..

Onder IOS is het nogal handmatig wegens beperkingen van het os.....zijn wel manieren voor maar het heeft bij mij nog nooit goed gewerkt waardoor ik handmatig de app open......
Bedankt voor je antwoord.Erg suf trouwens, als zoiets wel werkt met de Onedrive app in IOS zou Synology toch ook in staat moeten zijn een dergelijke functionaliteit te bouwen....

Het is dus wel mogelijk in DS Photo 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door steefje op 21-04-2016 09:30 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
SmiGueL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:48:
Misschien heb je hier iets aan?
Striker2k2 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

Edit:
Wat hierboven wordt gezegd.
Dit heeft alleen toegevoegde waarde als je bv. om een login/password wilt vragen anders kun je de firewall hier ook voor gebruiken.

[ Voor 77% gewijzigd door technorabilia op 21-04-2016 09:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Weet iemand toevallig hoe ik verschillende certificaten kan gebruiken voor verschillende subdomeinen/hosts die bereikbaar zijn via de ngix reverse proxy?

ik wil dus certificaten als:
www.mijndomein.com
mail.mijndomein.com
(waar beide url via de reverse proxy worden geredirect)

OF dien ik hier ook weer in de ngix config file te duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
witchdoc schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:15:
Weet iemand toevallig hoe ik verschillende certificaten kan gebruiken voor verschillende subdomeinen/hosts die bereikbaar zijn via de ngix reverse proxy?

ik wil dus certificaten als:
www.mijndomein.com
mail.mijndomein.com
(waar beide url via de reverse proxy worden geredirect)

OF dien ik hier ook weer in de ngix config file te duiken?
Daar hoef je toch geen aparte certificaten voor te gebruiken? Als je een certificaat aanvraagd voor www.mijndomein.com, kan je als 'Subject Alternative Name' mail.mijndomein.com invullen.
En dan zorgen dat de reverse proxy SSL voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Twanne schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:46:
[...]

Daar hoef je toch geen aparte certificaten voor te gebruiken? Als je een certificaat aanvraagd voor www.mijndomein.com, kan je als 'Subject Alternative Name' mail.mijndomein.com invullen.
En dan zorgen dat de reverse proxy SSL voor zijn rekening neemt.
Klopt, je kan deze hosts opgeven als SAN, maar dat wil ik dus uitdrukkelijk niet. Daarom mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
witchdoc schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:48:
[...]

Klopt, je kan deze hosts opgeven als SAN, maar dat wil ik dus uitdrukkelijk niet. Daarom mijn vraag. :)
Dan neem ik aan dat je gewoon elke domeinnaam apart kan ingeven bij de aanvraag van het SSL certificaat.
Even googlen geeft me dit als resultaat voor setup in nginx (configuratie is wel op Ubuntu, maar misschien dat het helpt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Great.

Afgelopen week begonnen met de NAS van m'n schoonvader naar DSM6 te updaten en dat ging vrij aardig. Moest daarvoor wel Domoticz verwijderen en wat zaken terugzetten, maar OK.
Sinds gisteravond kan ik echter niet meer inloggen op zijn NAS via poort 5000
Als ik een VPN verbinding opzet kan ik ook niet met het interne IP adres erbij:

Sorry, the page you are looking for is not found.

Ik kan nog wel bij zijn Domoticz setup, VPN werkt nog en ook een SSH sessie lukt.
De vraag is nu: hoe zorg ik ervoor dat ik er toch weer bij kan? Zie ik iets over het hoofd?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:49:
Great.

Afgelopen week begonnen met de NAS van m'n schoonvader naar DSM6 te updaten en dat ging vrij aardig. Moest daarvoor wel Domoticz verwijderen en wat zaken terugzetten, maar OK.
Sinds gisteravond kan ik echter niet meer inloggen op zijn NAS via poort 5000
Als ik een VPN verbinding opzet kan ik ook niet met het interne IP adres erbij:

Sorry, the page you are looking for is not found.

Ik kan nog wel bij zijn Domoticz setup, VPN werkt nog en ook een SSH sessie lukt.
De vraag is nu: hoe zorg ik ervoor dat ik er toch weer bij kan? Zie ik iets over het hoofd?
al een reboot geprobeerd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Apart, audiostation heeft ineens geen geïndexeerde bestanden meer... Zie nog wel structuur maar hij vindt geen files..

Nu opnieuw aan het indexeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Shame on me...... mbv een SSH sessie een reboot gegeven en nu kan ik er weer bij.

Is dit een bekend issue dat je er soms gewoon even niet meer bij kunt ofzo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
FlorisVN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:35:
begrijp ik hieruit dat ik mogelijk ook BRTFS kan gebruiken op mijn DS1511+ ??
Zo te zien is de DS1511+ qua specs vergelijkbaar met de 1512+, dus ja, dat zou moeten kunnen. Wel moet je hiervoor je volume opnieuw creëren en de vraag is of je dat wilt als de oplossing niet officieel ondersteund wordt door Synology. :)
En hoe zit het met die package om LUN Snapshot functionaliteit terug te krijgen ??
Als je verder geen settings aanpast aan de DS, dan kun je vanuit Opslagbeheer:
- nog steeds LUN snapshots maken
- pariteitscontrole uitvoeren op btrfs volumes (net als met ext4)
- defragmentatie uitvoeren op btrfs volumes

Btrfs snapshots zijn in deze situatie nog niet mogelijk, omdat die functionaliteit in het nieuwe package "Snapshot Replication" zit en die niet officieel beschikbaar is voor de oudere apparaten.

Het is me wel gelukt om het spk package van de DS1515+ aan te passen en handmatig te laden (exclude architecture eruit en het package 'unsigned' maken door de signature file van Syno te verwijderen).

Hierbij kon ik prima handmatig btrfs snapshots maken, die werden dan ook zichtbaar als previous versions op de share vanuit Windows. Het automatisch maken (bijv. elke 5 minuten) kreeg ik alleen nog niet helemaal stabiel, maar misschien stonden de instellingen niet helemaal goed.

Dit weekend ga ik daar vast nog verder mee prutsen. :*)

P.S.: Gebruik vooral ook even het feedbackformulier van Synology om om BTRFS support te vragen:
https://www.synology.com/nl-nl/form/inquiry/feedback
Wie weet gaan ze het dan ook voor de oudere modellen officieel supporten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Twanne schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:26:
[...]

Dan neem ik aan dat je gewoon elke domeinnaam apart kan ingeven bij de aanvraag van het SSL certificaat.
Even googlen geeft me dit als resultaat voor setup in nginx (configuratie is wel op Ubuntu, maar misschien dat het helpt.)
De vraag was dan ook of het in de standaard GUI kon, of dat ik de config files moest induiken.
Synology maakte zelf bericht van voortaan meerdere certificaten te ondersteunen.

Ik zie alleen de optie om certificaten te applyen voor FTSP, Cloud Station Server en default zonder een optie om meer doelen op te geven.
Aangezien niemand anders het eureka momemt heeft gemeld zal ik er ook maar van uit gaan dat het dus niet mogelijk is in de standaard GUI. Best teleurstellend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:39:
[...]

Shame on me...... mbv een SSH sessie een reboot gegeven en nu kan ik er weer bij.

Is dit een bekend issue dat je er soms gewoon even niet meer bij kunt ofzo?
als het vaker gebeurd (meer dan 3 x per jaar ofzo) dan zou ik verder gaan zoeken, maar als dit 1 keer gebeurd zou ik me er niet te druk om maken, zeker niet na een grote update

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Ik probeer Volume 2 btrfs (150GB) diskje weg te gooien maar wil maar niet gaan.
reboot heeft niet geholpen.
Disk eruit en er weer in en dan weg te gooien helpt ook niet.
Pff alleen maar gezeik bij overstap naar BTRFS en data op en neer zetten man.
DS1515+ met een DX213 om data migratie te doen.
Nou niet van een lei dakje. had het niet verwacht
Shares aan het overzetten van volume 2 3 en 4 naar Volume 1
Nou soms stopte die gewoon reboot en bleek dat die niets had overgezet.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik mis iets heel stoms, denk ik... Maar ik zit even vast...

Ik ben bezig om een tweede Synology in te richten als mailserver. Dat deel werkt prima, maar nu wil ik Mailstation/Roundcube van buitenaf benaderen.

Normaal zou je poort 80 openen en je kan de webmail bereiken via www.mijndomein.nl/mail.

In dit geval wordt het webserverdeel al door de bestaande Synology gedaan, dus ik kan poort 80 niet gebruiken. Ik heb in de router een willekeurige poort, bijvoorbeeld 1234, laten verwijzen naar poort 80 van de nieuwe Synology. Je zou zeggen dan je nu kunt browsen naar www.mijndomein.nl:1234/mail om zo in de webmail terecht te komen, dat gaat echter niet... De andere Synology reageert in dit geval met een 404 error.

Hieruit concludeer ik dat de nieuwe Synology toch weer terug gaat naar poort 80. Ik wil die standaard poort 80 wel wijzigen, maar deze poort kan ik niet vinden. Ik heb geen Webstation geinstalleerd op de nieuwe Synology, omdat het me lijkt dat deze alleen nodig is voor het hosten van webpagina's...

Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Zit met het zelfde probleem als je de oplossing heb deel hem graag.
wolly_a schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:15:
Ik mis iets heel stoms, denk ik... Maar ik zit even vast...

Ik ben bezig om een tweede Synology in te richten als mailserver. Dat deel werkt prima, maar nu wil ik Mailstation/Roundcube van buitenaf benaderen.

Normaal zou je poort 80 openen en je kan de webmail bereiken via www.mijndomein.nl/mail.

In dit geval wordt het webserverdeel al door de bestaande Synology gedaan, dus ik kan poort 80 niet gebruiken. Ik heb in de router een willekeurige poort, bijvoorbeeld 1234, laten verwijzen naar poort 80 van de nieuwe Synology. Je zou zeggen dan je nu kunt browsen naar www.mijndomein.nl:1234/mail om zo in de webmail terecht te komen, dat gaat echter niet... De andere Synology reageert in dit geval met een 404 error.

Hieruit concludeer ik dat de nieuwe Synology toch weer terug gaat naar poort 80. Ik wil die standaard poort 80 wel wijzigen, maar deze poort kan ik niet vinden. Ik heb geen Webstation geinstalleerd op de nieuwe Synology, omdat het me lijkt dat deze alleen nodig is voor het hosten van webpagina's...

Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik denk dat ik een redelijke tussenoplossing heb gevonden... Door poort 443 te forwarden naar de tweede Synology, kan ik nu Roundcube/Mailstation bereiken middels https://www.mijndomein.nl/mail.

Ik krijg nu wel een foutmelding in de browser, maar ik heb nog geen certificaten ingesteld. Ik moet nog even aan het stoeien met certificaten... :) Al met al wordt, volgens mij, de boel er beter en veiliger van... Toch?
Raoul.TLS schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:17:
Zit met het zelfde probleem als je de oplossing heb deel hem graag.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05

elsinga

=8-)

Waarom gebruik je niet de reverse proxy in DSM6? Kun je gewoon mail.jouwdomein.tld laten uitkomen op je mailservertje:80.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Raoul.TLS schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:14:
Shares aan het overzetten van volume 2 3 en 4 naar Volume 1
Nou soms stopte die gewoon reboot en bleek dat die niets had overgezet.
Hoe zet je ze over ? Ben toevallig zelf met een paar migraties bezig en heb geen enkel probleem. Loopt nu nog van ext4 naar (tijdelijk) btrfs en moet straks weer terug naar btrfs. Ik gebruik gewoon de standaard share move optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een vraagje over geheugen uitbreiding, zijn er mensen die daar problemen mee ondervonden hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
elsinga schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:00:
Waarom gebruik je niet de reverse proxy in DSM6? Kun je gewoon mail.jouwdomein.tld laten uitkomen op je mailservertje:80.
Hmmm... Ik heb de naam reverse proxy weleens gezien, maar mijn kennis reikt niet zover. Ik ga eens kijken hoe dit mij kan helpen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
virtua69 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:58:
Ik heb een vraagje over geheugen uitbreiding, zijn er mensen die daar problemen mee ondervonden hebben ?
Nee, op diverse syno's (DS en RS) gedaan.

Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).