Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
SmiGueL schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:20:
[...]
De DS916+ staat sinds deze week als 'binnenkort verwacht' bij CoolBlue op de website.
Die knakker van span.com schrijft ergens op z'n website (via Google):
[...]
Dus ik verwacht hem wel binnen een paar maand beschikbaar.
Waarvan is die precies de opvolger? Wel duurPolster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:15:
De DS916+ is al aangekondigd dus die zal wel binnenkort beschikbaar komen.
[ Voor 43% gewijzigd door outlandos op 07-04-2016 12:27 ]
Ik denk dat de DS415+ het dichtst in de buurt komt.
De genoemde prijs is imo niet echt relevant; Ik had HIER al een schatting gemaakt van de prijs gebaseerd op mogelijke adviesprijzen. (~€560, maar kan ook zo €600 worden..)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
Gaat makkelijk met een 216 (+)Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:18:
Ben aan 't kijken om mijn DS211 up te graden. Twijfel tussen de DS216+ en de DS715. Gaat gebruikt worden voor downloaden via nzbget. Streamen van films, muziek. Opslag van data / foto's (duh!). Ik hoop gelijktijdig te kunnen streamen en downloaden / uitpakken. Nu merk ik dat de NAS tijdens repair / uitpakken even onbruikbaar is. Gaan voor de extra RAM? Of is 1GB genoeg? En wat geld besparen en de DS216+ nemen?
Ik teken nergens meer voor
De led knippert wel maar de schijven starten niet op..kraades schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:40:
Dus geen blauwe knipperende led zonder de disks? Je hebt de disk er wel in de oorspronkelijke locatie erin gestop?
Dit lijkt dus gewoon niet mogelijkCartman! schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:42:
Is deze combinatie mogelijk:
- Van buitenaf via OpenVPN verbinden naar de NAS toe zodat ik bij m'n lokale spul kan (en internet via m'n eigen lijn)
- Van binnenaf torrents (en enkel torrents) downloaden via een externe VPN service (in mijn geval IPVanish)
?
Volgens mij kan slechts 1 van de 2 en is de 2e wens slechts mogelijk door alles over VPN te routen.
edit: Hmm, IPVanish ondersteunt ook PPTP en L2TP, dan dat maar gebruiken...
edit 2: Had t bijna helemaal werkend...verkeer van de NAS ging over VPN van IPVanish maar daarna kon ik niet meer connecten met m'n eigen OpenVPN Server maar wel met m'n webserver...wazig
[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 07-04-2016 22:14 ]
pricewatch: Synology RT1900ac
Lees er erg positieve dingen over. Volgende maand ons nieuwe appartement in en dan willen we de modem van Ziggo direct in bridge modus zetten. Vandaar dat ik mij al enige tijd aan het inlezen ben. Budget is 150, maar dan maken die 8 euro ook niet meer uit.
Ken je dit topicoutlandos schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:49:
Zijn hier mensen die de router van Synology hebben?
Lees er erg positieve dingen over. Volgende maand ons nieuwe appartement in en dan willen we de modem van Ziggo direct in bridge modus zetten. Vandaar dat ik mij al enige tijd aan het inlezen ben. Budget is 150, maar dan maken die 8 euro ook niet meer uit.
[Ervaringen] Synology router RT1900ac
2250 WP Zuid PVoutput
Neen, dan daar verder. Dank uMdO82 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:52:
[...]
Ken je dit topic
[Ervaringen] Synology router RT1900ac
In mijn ogen zijn zijn alle synology's snel zat voor meest gangbare taken.. waardoor je naar de extra's moet gaan kijken.. (zoals BTRFS, 4K hardwarematig, etc)
Is zo'n 216+ ook snel zat om met Plex 4k content te transcoden, inclusief subs, naar een android cliënt?Quakie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:51:
Gezien het prijsverschil zou ik voor de 216+ gaan. Jaar langer support en ondersteuning voor Btrfs wat je vanaf nu af aan eigenlijk zou moeten willen (als je in die prijsklasse een NAS zoekt).
In mijn ogen zijn zijn alle synology's snel zat voor meest gangbare taken.. waardoor je naar de extra's moet gaan kijken.. (zoals BTRFS, 4K hardwarematig, etc)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens mij moet voor wat ik wil, Video's downloaden en streamen, de 216 voldoende zijn. Prijsverschil met de 216+ valt mee. Is dit verstandiger, met het oog op 4k etc.?outlandos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:08:
[...]
Is zo'n 216+ ook snel zat om met Plex 4k content te transcoden, inclusief subs, naar een android cliënt?
Daarnaast, welke mediaplayer gebruiken jullie ?
Ik heb een Denon 2113 receiver die ik normaal bekabeld aan heb gesloten op mijn netwerk. Ik heb een Synology 411+II met DSM 6.0 waar DLNA en Plex, DNS en nog wat andere dingen op draaien.
Ik wilde af van de kabel aan de Denon en kocht daarvoor een TPLink TL-WR802N die ik als een wifi client wil gebruiken. Het installeren van de TPlink ging goed, verbinden wifi ging goed, maar ik kom niet bij mijn synology. Ik heb de TPlink aangesloten op mijn laptop en ik zie dat ik netjes een lokaal IP Adres krijg en ik kan ook alle apparaten binnen mijn lokale netwerk pingen BEHALVE MIJN SYNOLOGY!
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik ben dingen aan het uitsluiten ben nu aanbeland bij de Synology.
Dingen die ik heb grpeobeer zijn:
Verschillende firmware versies;
dynamisch vs vast IP adres TPlink
Andere PC/Laptop
Andere DNS server
Synology firewall checks via GUI (alles staat uit)
[ Voor 11% gewijzigd door Virtuosity1974 op 08-04-2016 13:45 . Reden: aanvullende info ]
Echter ik heb geen flauw idee wat dit nu precies doet. Hoe geef ik aan naar welk formaat getranscodeerd moet worden? Of gebeurt dit automatisch o.b.v. welke apparaat (in mijn geval Mac) de transcode wordt opgestart? Of wordt er altijd naar een mp4 bestand geconverteerd?
In File Station zie ik naar de transcode een MP4 bestand staan (en wat extra srt files). Waarschijnlijk is dit het omgezette bestand (het origineel was mkv). Hoe kan ik nu aangeven dat dit mp4 bestand afgespeeld moet worden i.p.v. het originele mkv bestand?
Verder dacht ik dat je via de app op iOS ook moet kunnen aangeven dat een film getranscode moet worden. Echter de enige optie die ik zie is de film downloaden naar je device. Zie ik iets over het hoofd?
Het offline transcoden was trouwens vrij snel gedaan. Het nut van on the fly transcoden is nu een stuk minder (behalve als je na de download direct de film wil bekijken).
Op je vragen heb ik geen antwoord, offline transcoding vraagt natuurlijk een stuk meer opslag ruimte. Afhankelijk hoe vaak je bestanden benaderd en hoeveel ruimte je hebt zouden beide een juiste keus kunnen zijnmeesje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:37:
Het offline transcoden was trouwens vrij snel gedaan. Het nut van on the fly transcoden is nu een stuk minder (behalve als je na de download direct de film wil bekijken).
Heb een vraag over Synology's Cloud Station Server Package welke ik maar even hier heb ondergebracht: r132546e in "[Synology] Packages"
Ik gebruik zelf Plex niet, want in het verleden had ik niet zo goede ervaringen met Plex, 1080P en een 415+ (quad core t o v dual core).. Houd wel rekening mee Plex volledig op de CPU leunt....outlandos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:08:
[...]
Is zo'n 216+ ook snel zat om met Plex 4k content te transcoden, inclusief subs, naar een android cliënt?
Ik denk dat je meer antwoorden vindt in de Plex topic want er schijnen wat updates geweest te zijn waardoor als het goed is minder transcoding nog is..
(onder DSM en video station heb je offline transcoding... je kunt dus van te voren al je videos omzetten)
👉🏻 Blog 👈🏻
👉🏻 Blog 👈🏻
Echter, ik zou mijn eigen ongeduld onrecht aandoen als ik de vraag niet zou stellen: heeft iemand de afgelopen twee weken op een verse DSM 6.0 installatie NZBGet al aan de praat gekregen na het struikelen over het bovengenoemde probleem, en zo ja: hoe? In vredesnaam hoeoeoe?
Peace is not simply the absence of war.
Is dat toch niet een beetje geknutsel ?kraades schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:00:
Ik heb het een tijdje terug ook geprobeerd op een DS716+. Bij mij ook vol de CPU aan het werk. Ook haperingen. 1080p. Zie dit topic. Maar ik ben geen Plex expert. Ik verkies nog steeds een externe speler met Kodi of DS Video Station.
Eerst en (te) dure Synology kopen. - die vooral zoveel kan.
En er dan nog extern Kodi, Plex oid bij moeten hangen ?
Begrijp me goed.
Nu ben ik niet tegen Synology, en heb niet de behoefte te bashen oid.
En de prijs is ook niet het punt.
ik overweeg zelf ook een Synology NAS.
Dan kies ik liever voor kwaliteit die iets meer kost dan een geconstrueerde oplossing.
Maar ik vraag me 1 ding ernstig af :
Is een Synology NAS echt DE oplossing, of een minder slechte oplossing dan veel andere keuzes ?
Dus maw :
1. doet die Synology NAS wat ik nodig heb ?
- documenten opslag, foto's apart, films, reserve-kopie,
En op termijn cd's digitaliseren en afspelen, beveiligingscamera en die online kunnen bekijken.
2. Er moet niet eindeloos veel in te stellen zijn, en dan daarnaast nog vanalles erbij moeten installeren, en dan nog extern er wat bij schakelen ?
Anders gezegd : ik houd niet zo van apparatuur waar je nog weer net niet helemaal mee kan waarvoor je het wilt gebruiken, toch veel werk aan hebt, en ook nog veel voor betaald.

[ Voor 16% gewijzigd door SpaceKees_ op 09-04-2016 21:29 ]
Ik denk dat je bij je vpn provider een poort moet openzetten en dan vanaf je devices moet connecten naar het externe ip adres van je vpn met de bijbehorende poort.Cartman! schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:33:
[...]
Dit lijkt dus gewoon niet mogelijkIk heb OpenVPN helemaal super werkend gekregen op zowel de desktop, telefoon (Android) en iPad (iOS) op een andere poort.......
edit 2: Had t bijna helemaal werkend...verkeer van de NAS ging over VPN van IPVanish maar daarna kon ik niet meer connecten met m'n eigen OpenVPN Server maar wel met m'n webserver...wazig
Daarnaast denk ik dat deze vraag in het VPN topic thuis hoort.
[ Voor 22% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-04-2016 21:36 ]
Zou iemand dit a.u.b. voor mij kunnen proberen? Bedankt.kraades schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:40:
[...]
Ik heb iets vreemds.
Als ik met 7z iets uitpak in mijn home direcotory dan gaat dit razendsnel.
Als ik dit ergens op /volume1 doe dan tergend langzaam.
Waar kan dit aan liggen? Staat het volume op instorten?
admin@DS716:~/tmp$ wget -q https://global.download.synology.com/download/spk/Virtualization/1.2.0-7217/Virtualization-x86_64-1.2.0-7217.spk admin@DS716:~/tmp$ ls -hl total 12M -rwxrwxrwx 1 admin users 12M Mar 23 09:40 Virtualization-x86_64-1.2.0-7217.spk admin@DS716:~/tmp$ time 7z x Virtualization-x86_64-1.2.0-7217.spk Everything is Ok Folders: 3 Files: 23 Size: 12176952 Compressed: 12206080 real 0m0.092s user 0m0.042s sys 0m0.049s admin@DS716:~/tmp$
Nu op volume1: (hier duurt het 6 min 30 sec!)
admin@DS716:/volume1/tmp$ time 7z x Virtualization-x86_64-1.2.0-7217.spk Everything is Ok Folders: 3 Files: 23 Size: 12176952 Compressed: 12206080 real 6m30.161s user 0m0.071s sys 0m0.070s admin@DS716:/volume1/tmp$
Dus:
sudo su -
mkdir /volume1/7ztest
cd /volume1/7ztest
wget -q https://global.download.s...ion-x86_64-1.2.0-7217.spk
time 7z x Virtualization-x86_64-1.2.0-7217.spk
rm -r /volume1/7ztest
Als het goed is zou dit heel snel moeten worden uitgepakt. Bij mij duurt dit minuten...
Antwoord Synology kan ik niet veel mee...
We found some 3rd party package have been installed in the DiskStation, we can't guarantee the 3rd-party will work or harm system, if you install the 3rd-party software like ipkg or packages not provided from Synology officially, we will suggest to remove them and see if same issue, thanks.
👉🏻 Blog 👈🏻
Everything is Okkraades schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:04:
[...]
Zou iemand dit a.u.b. voor mij kunnen proberen? Bedankt.
Dus:
sudo su -
mkdir /volume1/7ztest
cd /volume1/7ztest
rm -r /volume1/7ztest
Als het goed is zou dit heel snel moeten worden uitgepakt. Bij mij duurt dit minuten...
We found some 3rd party package have been installed in the DiskStation, we can't guarantee the 3rd-party will work or harm system, if you install the 3rd-party software like ipkg or packages not provided from Synology officially, we will suggest to remove them and see if same issue, thanks.
Folders: 3
Files: 23
Size: 12176952
Compressed: 12206080
real 0m 0.19s
user 0m 0.03s
sys 0m 0.01s
server>
Vrij snel bij mij dus
Nee, ik moet sowieso altijd connecten naar m'n eigen host want anders kan ik niet meer op m'n eigen thuisnetwerk komen.Bongoarnhem schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:25:
[...]
Ik denk dat je bij je vpn provider een poort moet openzetten en dan vanaf je devices moet connecten naar het externe ip adres van je vpn met de bijbehorende poort.
Dat denk ik niet wat het is een issue op een Synology device.Daarnaast denk ik dat deze vraag in het VPN topic thuis hoort.
Vandaag wilde ik er een converteren naar een BTRFS volume, ze waren beiden basic (dus geen raid) en EXT4.
Nu heb ik van 1 disk alle configuratie verwijderd en een nieuw volume aangemaakt, echter kan ik nergens BTRFS kiezen. Heb je hiervoor raid nodig of wat doe ik fout?
Voor zover ik kan zien in de spec sheet bij synology zelf doet de ds216play geen btrfs zie hier https://www.synology.com/nl-nl/products/DS216play#specmarshallq schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:34:
Mijn DS216play met DSM 6.0-7321 heeft 2x 8TB harddisks.
Vandaag wilde ik er een converteren naar een BTRFS volume, ze waren beiden basic (dus geen raid) en EXT4.
Nu heb ik van 1 disk alle configuratie verwijderd en een nieuw volume aangemaakt, echter kan ik nergens BTRFS kiezen. Heb je hiervoor raid nodig of wat doe ik fout?
Daar staat intern alleen EXT4 en als ik de plus variant pak dan staat er echt BTFRS bij
Btrfs support models
Available on the following models:
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+, DS716+, DS216+
15-series: RC18015xs+, RS815RP+, RS815+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs
Mijn DS412+ valt ook buiten de boot helaas
[ Voor 23% gewijzigd door SpoekGTi op 10-04-2016 18:05 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
👉🏻 Blog 👈🏻
Pfff je zou toch verwachten van een nieuwe synology dat hij gelijk het nieuwste krijgt... Kan ik weer terug naar EXT4 en 5 TB aan data gaan terugzettenSpoekGTi schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:59:
[...]
Voor zover ik kan zien in de spec sheet bij synology zelf doet de ds216play geen btrfs zie hier https://www.synology.com/nl-nl/products/DS216play#spec
Daar staat intern alleen EXT4 en als ik de plus variant pak dan staat er echt BTFRS bij
Btrfs support models
Available on the following models:
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+, DS716+, DS216+
15-series: RC18015xs+, RS815RP+, RS815+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs
Mijn DS412+ valt ook buiten de boot helaas

Maar bedankt voor de snelle reactie, hier had ik zelf dus nooit aan gedacht.
[ Voor 4% gewijzigd door marshallq op 10-04-2016 18:13 ]
Ja mening deel ik maar ik denk dat het OF een cpu power dingetje is of een hoeveelheid memory dingetje.marshallq schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:11:
[...]
Pfff je zou toch verwachten van een nieuwe synology dat hij gelijk het nieuwste krijgt... Kan ik weer terug naar EXT4 en 5 TB aan data gaan terugzetten
Kijk het blijft natuurlijk een value series NAS he de play series. De J series heeft het ook niets, het lijkt vanaf de plus series ondersteund te worden
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Nu had ik net een improper shutdown -reden onbekend- maar nu blijven Virtual DSM en de Docker containers allemaal UIT staan. Hoe kan ik deze het beste automatisch starten?
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Wat een negatieve ongefundeerde opmerkingen/kritiek.SpaceKees_ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:22:
[...]
Is dat toch niet een beetje geknutsel ?
Begrijp me goed.
Dan kies ik liever voor kwaliteit die iets meer kost dan een geconstrueerde oplossing.
Is een Synology NAS echt DE oplossing, of een minder slechte oplossing dan veel andere keuzes ?
Dus maw :
En op termijn cd's digitaliseren en afspelen, beveiligingscamera en die online kunnen bekijken.
2. Er moet niet eindeloos veel in te stellen zijn, en dan daarnaast nog vanalles erbij moeten installeren, en dan nog extern er wat bij schakelen ?
Anders gezegd : ik houd niet zo van apparatuur waar je nog weer net niet helemaal mee kan waarvoor je het wilt gebruiken, toch veel werk aan hebt, en ook nog veel voor betaald.
Mijn Nas (DS414) gebruik ik om te streamen van films en muziek naar TV,Bluesound, tablet, smartphones. Opslag van ondertussen 4,4 TB aan data, draait Domoticz op, 2 beveiligingscamera's, automatisch downloaden middels Couchpotato etc etc.
Als jij te beroerd bent om packages te installeren en in te stellen en dit mede daarom een veel te dure NAS vindt kan ik je nu al vertellen dat je nooooooooit een alternatief vindt. Het probleem is dan niet de NAS maar jijzelf. Zou zeggen, begin je eens eerst goed in te lezen dan weet je wat het ding kan en ook wat jij, voor jou helaas, zelf moet doen/instellen.
Overigens zijn Plex en Kodi zijn gewoon pakketen die je mogelijkheden geven en geen dingen die "erbij moet hangen".
Koop jij toch gewoon een El Cheapo waar je alleen data op kan pompen.
Rest my case.
Verwijderd
Yep, ikke.outlandos schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:49:
Zijn hier mensen die de router van Synology hebben?
Gewoon kopen dat ding. Helemaal top! Wordt hier echt zwaar gebruikt en heb nog geen hapering gehad. Ook met Ziggo in bridge.
Verwijderd
Plugin geinstalleerd voor je browser?prld schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:31:
Beste tweakers, ik heb sinds gister een synology nas +wd red 3tb + foscam IP camera, nu werkt alles perfect heb ook live view met de camera maar als ik naar alle recordings kijk blijven de beelden op zwart? Wou het namelijk even testen want er was gister avond politie in de straat maar kan dus niks zien. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nu bekeek ik mijn /var/log/messages/ eens en deze staat vol met deze fouten (elke minuut):
Apr 10 20:15:05 DoopNAS synonetd: net_ipv6_conf_set.c:341 Failed to start dhclient on interface [eth0]
Apr 10 20:15:06 DoopNAS synoiscsiep: tcm_start_all.cpp:65 SLIBCExec(/usr/syno/sbin/epck, "--startup-replay", nullptr, nullptr, nullptr) failed, ret=255
Apr 10 20:15:06 DoopNAS synoiscsiep: iscsi_start_all.cpp:96 Successfully started iSCSI service.
Apr 10 20:15:06 DoopNAS kernel: [972460.449697] init: iscsi_pluginserverd main process (26874) terminated with status 255
Apr 10 20:15:06 DoopNAS kernel: [972460.458097] init: iscsi_pluginserverd main process ended, respawning
Apr 10 20:15:13 DoopNAS synoiscsiep: iscsi_stop_all.cpp:199 Successfully stopped iSCSI service.
Apr 10 20:15:14 DoopNAS ntpd[6185]: bind(23) AF_INET6 fdd1:b9dd:4028::409#123 flags 0x11 failed: Cannot assign requested address
Apr 10 20:15:14 DoopNAS ntpd[6185]: unable to create socket on eth0 (19577) for fdd1:b9dd:4028::409#123
Apr 10 20:15:16 DoopNAS synoiscsiep: tcm_start_all.cpp:65 SLIBCExec(/usr/syno/sbin/epck, "--startup-replay", nullptr, nullptr, nullptr) failed, ret=255
Apr 10 20:15:16 DoopNAS synoiscsiep: iscsi_start_all.cpp:96 Successfully started iSCSI service.
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: Can't bind to dhcp address: Cannot assign requested address
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: Please make sure there is no other dhcp server
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: running and that there's no entry for dhcp or
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: bootp in /etc/inetd.conf. Also make sure you
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: are not running HP JetAdmin software, which
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: includes a bootp server.
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient:
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: If you think you have received this message due to a bug rather
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: than a configuration issue please read the section on submitting
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: bugs on either our web page at www.isc.org or in the README file
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: before submitting a bug. These pages explain the proper
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: process and the information we find helpful for debugging..
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient:
Apr 10 20:15:16 DoopNAS dhclient: exiting.
Kan dit iets met mijn probleem te maken hebben en wat kan ik hier aan doen?
*burp*
nu heb ik download station aangezet op de synology poorten ingesteld
plugin gedownload voor google chrome
alleen nu krijg ik de melding kan niet verbinden met de diskstation als ik alles invul bij google chrome
wat doe ik fout
Ik krijg dit:kraades schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:04:
[...]
Dus:
sudo su -
mkdir /volume1/7ztest
cd /volume1/7ztest
rm -r /volume1/7ztest
Error:
there is no such archive
real 0m0.027s
user 0m0.024s
sys 0m0.003s
root@Almighty:/volume1/7ztest#
Komt denk ik omdat Tweakers de wget link korter maakt. Maar hierboven heeft al iemand getest. Bedankt.Quakie schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:50:
[...]
Ik krijg dit:
Error:
there is no such archive
real 0m0.027s
user 0m0.024s
sys 0m0.003s
root@Almighty:/volume1/7ztest#
👉🏻 Blog 👈🏻
Home dir:kraades schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:04:
[...]
Dus:
sudo su -
mkdir /volume1/7ztest
cd /volume1/7ztest
rm -r /volume1/7ztest
Everything is Ok
real 0m0.594s
user 0m0.170s
sys 0m0.150s
Op volume1:
Everything is Ok
real 0m0.416s
user 0m0.180s
sys 0m0.160s
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Iemand een idee wat er gaande is?
Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> -------------------------------------- Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> ClamAV update process started at Wed Apr 6 08:00:04 2016 Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> WARNING: Your ClamAV installation is OUTDATED! Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> WARNING: Local version: 0.98.7 Recommended version: 0.99.1 Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> DON'T PANIC! Read http://www.clamav.net/support/faq Wed Apr 6 08:00:04 2016 -> main.cvd is up to date (version: 57, sigs: 4218790, f-level: 60, builder: amishhammer) Wed Apr 6 08:00:16 2016 -> nonblock_connect: connect timing out (12 secs) Wed Apr 6 08:00:16 2016 -> Can't connect to port 80 of host db.local.clamav.net (IP: 213.73.255.243) Wed Apr 6 08:00:16 2016 -> Trying host db.local.clamav.net (217.19.16.188)... Wed Apr 6 08:00:16 2016 -> Downloading daily-21470.cdiff [100%] Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> Downloading daily-21471.cdiff [100%] Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> Downloading daily-21472.cdiff [100%] Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> Downloading daily-21473.cdiff [100%] Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> WARNING: getfile: daily-21474.cdiff not found on remote server (IP: 217.19.16.188) Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> ERROR: getpatch: Can't download daily-21474.cdiff from db.local.clamav.net Wed Apr 6 08:00:17 2016 -> WARNING: Incremental update failed, trying to download daily.cvd Wed Apr 6 08:00:29 2016 -> nonblock_connect: connect timing out (12 secs) Wed Apr 6 08:00:29 2016 -> Can't connect to port 80 of host db.local.clamav.net (IP: 213.73.255.243) Wed Apr 6 08:00:29 2016 -> Trying host db.local.clamav.net (217.19.16.188)... Wed Apr 6 08:00:33 2016 -> Downloading daily.cvd [100%] Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> WARNING: Mirror 217.19.16.188 is not synchronized. Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> Giving up on db.local.clamav.net... Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> ClamAV update process started at Wed Apr 6 08:00:34 2016 Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> WARNING: Your ClamAV installation is OUTDATED! Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> WARNING: Local version: 0.98.7 Recommended version: 0.99.1 Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> DON'T PANIC! Read http://www.clamav.net/support/faq Wed Apr 6 08:00:34 2016 -> main.cvd is up to date (version: 57, sigs: 4218790, f-level: 60, builder: amishhammer) Wed Apr 6 08:00:46 2016 -> nonblock_connect: connect timing out (12 secs) Wed Apr 6 08:00:46 2016 -> Can't connect to port 80 of host database.clamav.net (IP: 213.73.255.243) Wed Apr 6 08:00:46 2016 -> Trying host database.clamav.net (145.58.29.83)... Wed Apr 6 08:00:47 2016 -> ERROR: getfile: Unknown response from remote server (IP: 145.58.29.83) Wed Apr 6 08:00:47 2016 -> ERROR: getpatch: Can't download daily-21470.cdiff from database.clamav.net Wed Apr 6 08:00:47 2016 -> WARNING: Incremental update failed, trying to download daily.cvd Wed Apr 6 08:00:59 2016 -> nonblock_connect: connect timing out (12 secs) Wed Apr 6 08:00:59 2016 -> Can't connect to port 80 of host database.clamav.net (IP: 213.73.255.243) Wed Apr 6 08:00:59 2016 -> Trying host database.clamav.net (217.19.16.188)... Wed Apr 6 08:01:02 2016 -> Downloading daily.cvd [100%] Wed Apr 6 08:01:04 2016 -> WARNING: Mirror 217.19.16.188 is not synchronized. Wed Apr 6 08:01:04 2016 -> Giving up on database.clamav.net... Wed Apr 6 08:01:04 2016 -> Update failed. Your network may be down or none of the mirrors listed in /var/packages/AntiVirus/target/engine/clamav/etc/freshclam.conf is working. Check http://www.clamav.net/doc/mirrors-faq.html for possible reasons.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat kan je er toch zelf wel uit opmaken ?pven schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:54:
Iemand een idee wat er gaande is?
1
| WARNING: getfile: daily-21474.cdiff not found on remote server |
En een copy/past in google geeft je dit: http://www.clamav.net/documents/official-mirror-faq
1
| ERROR: getfile: daily-*.cdiff not found on remote server .... |
[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 11-04-2016 11:57 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vergeten te melden: ik heb deze melding nu drie keer op rij gehad, zonder dat er iets is veranderd. Wat zij noemen, daar heb ik geen last van. Alles werkt, behalve dit.DukeBox schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:55:
[...]
Dat kan je er toch zelf wel uit opmaken ?
code:
1 WARNING: getfile: daily-21474.cdiff not found on remote server
En een copy/past in google geeft je dit: http://www.clamav.net/documents/official-mirror-faq
code:
1 ERROR: getfile: daily-*.cdiff not found on remote server ....
Zijn er mensen waar dit nog wel werkt?
Wat voor gegevens heb je ingevuld?red-devil84 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:36:
ik heb een vraag over download station
alleen nu krijg ik de melding kan niet verbinden met de diskstation als ik alles invul bij google chrome
wat doe ik fout
Heb je het juiste server adres ingevuld, zit je in hetzelfde netwerk?
Draait zonder issues op 3 synos getest.pven schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:36:
Zijn er mensen waar dit nog wel werkt?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zo ja wordt welke ?
Wordt bijvoorbeeld deze ondersteund ?
http://tweakers.net/price...ack-ups-es-550va-din.html
Volgens mij zijn er zat en is deze ook vaak voorbij gekomen.ComTech schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:59:
Zijn er ook mensen die een UPS hebben op hun synology Nas ?
Zo ja wordt welke ?
Ben zelf ook nog steeds van plan er 1 aan te schaffen.
Wat volgens mij bij dat model het geval was dat maar 1 kant een battery backup heeft.
Als je inzoemt op afbeelding kun je het ook zien.
(als het goed is) heb ik deze, helaas meerdere codes voor hetzelfde product. Ik heb de 550G en als ik die op zoek kom ik ook bij deze uit. Waarschijnlijk zijn er regio verschillen....ComTech schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:59:
Zo ja wordt welke ?
Vrij zware want ik kan bijna een uur door draaien op een 415+.
Aanvulling op Schumi.
Klopt, er zijn 4 poorten welke mee draaien op batterij en misschien nog belangrijker meer draaien op de power slave. Mijn nas gaat braaf uit s nachts en daardoor gaat heel netwerk plat.. Op de andere kan je dan apparaten zetten die aan moeten blijven.. Rest werkt wel dus hij vangt ook de klappen op.. je mist alleen de batterij opvang.
[ Voor 24% gewijzigd door Quakie op 12-04-2016 13:05 ]
Ja die werkt.ComTech schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:59:
Zo ja wordt welke ?
Ik heb deze overigens: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN
Ik heb er op zitten: modem, router, switch, nas, raspberry pi
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 12-04-2016 13:36 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Huidige situatie:
Raid 0 (4Tb + 3Tb) volume met een SSD1 write/read cache. Daar draaien naast de shared folders ook 2 LUNs op. Er draait een DX213 mee met een enkele 3Tb. In mijn backup NAS zitten 2 3Tb dus in geval van iets briljants is er ruimte om te swappen..
Waarom wijzigen? Onder DSM6.0 is BTRFS mogelijk (draait al op de DX213) en ik wil eigenlijk dus een nieuwe volume en nieuwe installatie.
Zoals je kunt zien is alles ingesteld voor max performance, maar geen eis (meer).... Ik hoef geen raid0, en SSD cache is leuk maar geen moet. Enige wat ik wil is BTRFS
Mijn huidige idee neigt naar het volgende...
Raid 5 volume op de 415+ met 4x 3Tb en dan misschien de SSD Cache op de DX213.
Backup nas krijgt dan laatste aangeschafte schijf en dat is de 4Tb.
Eigenlijk wilde ik 1 3Tb als iSCSI inrichten met de SDD cache er aan gekoppeld. Echter kan dat alleen als het op block level gebeurt. Dat is op zich geen ramp echter wel als je backup terugzet.. Dat wordt een regular file basis. Het wordt specifiek genoemd dus ik denk dat de SSD cache dan niet gekoppeld kan worden.
Hoe zouden jullie het inrichten?
benieuwd naar jullie ideeën.
red-devil84 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:36:
ik heb een vraag over download station
wat doe ik fout
- heb je correct aangeduid of je wilt verbinden via http of https?
- Zorg dat je port forwarding correct aanstaat (standaard poort 5000 voor http en 5001 voor https), zeker wanneer je met je quickconnect id verbind (XXX.synology.me)
- Zorg dat de account waarmee je verbinding wilt maken geen 2 factor authentication heeft, dit werkt niet met deze plugin. In dat geval dus een extra user aanmaken zonder 2FA
Op de Play versies kan je trasncoden, maar dan alleen met DS Video, want die ondersteunt hardware transcoding. Plex doet transcoding alleen op CPU (subject to change), waardoor je inderdaad haperende streams kan krijgen.kraades schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:00:
Ik heb het een tijdje terug ook geprobeerd op een DS716+. Bij mij ook vol de CPU aan het werk. Ook haperingen. 1080p. Zie dit topic. Maar ik ben geen Plex expert. Ik verkies nog steeds een externe speler met Kodi of DS Video Station.
Zelf heb ik de data voor plex op de NAS staan, maar transcoding gebeurt op een pc met krachtigere CPU.
documenten opslag - jaSpaceKees_ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:22:
[...]
Is dat toch niet een beetje geknutsel ?
Begrijp me goed.
Dus maw :
foto's - ja
films - ja, maar let op met streamen, dit loopt best via DS Video, ofwel via een server (zoals Plex) die draait op een krachtigere PC/server
reservekopie - ja
cd's digitaliseren - neen, er zit geen cv-drive in de NASsen van Synology...
muziek afspelen - ja
beveiligingscamera en online bekijken - ja
Gewoon kwestie van de juiste packages installeren...
Voor de prijs die je betaald krijg je echt wel veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid terug. Je kan ook zelfbouw gaan, dat zal wat goedkoper uitkomen misschien, maar dan heb je weer de issues die daarmee gerelateerd zijn. Je betaalt voor gemak.
Is dit een bug? Doe ik iets fout?
Bedoel je port forwarding op je router?Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:07:
Ik heb VPN server geïnstalleerd en OpenVPN geactiveerd. Alleen wanneer ik de poort van OpenVPN wil activeren bij de firewall en ik vervolgens op "opslaan" klik, dan krijg ik de melding "bezig met laden". En na een uur staat hij hier nog op. Ik heb ook de NAS opnieuw opgestart en weer opnieuw de poort geactiveerd (want hij was niet opgeslagen) en nog steeds krijg ik de melding "bezig met laden" zonder enige verandering.
Is dit een bug? Doe ik iets fout?
Ik heb dit onlangs ook ingesteld en ik moest in de firewall niets instellen om het werkende te krijgen.
Nee op de Synology onder beveiliging > firewall. Ik heb de meeste poorten gesloten ter beveiliging behalve waar ik een uitzondering voor gemaakt heb. Maar ik kan OpenVPN dus niet toevoegen als poort die open moet blijvenTwanne schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:
[...]
Bedoel je port forwarding op je router?
Ik heb dit onlangs ook ingesteld en ik moest in de firewall niets instellen om het werkende te krijgen.
Verwijderd
Films het beste via DS Video of Plex? Echt niet. Mijn tv heeft een ingebouwde mediaplayer en die speelt naadloos films. Op andere devices (tablet, smartphone, pc) gewoon via een explorer naar de file en spelen maar. Geen centje pijn. Mocht je tv geen fatsoenlijke mediaplayer hebben, koop er dan 1 zodat je zo'n beetje alle files kan spelen incl ondertitels (lukt vaak niet in DS Video) en geen belasting van je Nas. Plex etc is leuk voor de plaatjes/info in de bibliotheek maar je hebt het absoluut niet nodig om fatsoenlijk film te kijken.Twanne schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:43:
[...]
documenten opslag - ja
foto's - ja
films - ja, maar let op met streamen, dit loopt best via DS Video, ofwel via een server (zoals Plex) die draait op een krachtigere PC/server
reservekopie - ja
cd's digitaliseren - neen, er zit geen cv-drive in de NASsen van Synology...
muziek afspelen - ja
beveiligingscamera en online bekijken - ja
Gewoon kwestie van de juiste packages installeren...
Voor de prijs die je betaald krijg je echt wel veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid terug. Je kan ook zelfbouw gaan, dat zal wat goedkoper uitkomen misschien, maar dan heb je weer de issues die daarmee gerelateerd zijn. Je betaalt voor gemak.
CD's digitaliseren bedoelt hij waarschijnlijk omzetten naar Flac en die kan je gewoon kwijt op de Nas. Vanzelfsprekend met een cd drive die in je laptop of pc zit maar dat lijkt me logisch.
PSN: TDBtje
Logboek staat vol van mislukte pogingen.
Iemand tips hoe zich hiertegen te wapenen - buiten het uitschakelen van de service uiteraard.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
👉🏻 Blog 👈🏻
Maar goed zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Update
En nu werkt het streamen ook niet meer op de media speler
[ Voor 30% gewijzigd door Bisamrat op 12-04-2016 21:00 ]

1. Lokale IP range mag altijd alles
2. Duitsland/Nederland mogen bij de Management UI
3. Duitsland/Nederland mogen SSH-en
4. Download apps mogen alles
5. Voor de rest mag niemand niks
6. En voor de zekerheid, als iemand een regel niet raakt, blokkeer hem dan gewoon.
5 en 6 zijn misschien redundant maar better safe then sorry.
Overigens heb ik voor Duitsland en Nederland moeten kiezen omdat mijn provider (Caiway) een blok ex-Duitse IP adressen heeft gekocht en 1 IP geoprovider weigert halsstarrig om dat aan te passen naar een NL blok.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
👉🏻 Blog 👈🏻
Omdat de bestanden die ik download uit de hele wereld komenkraades schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:45:
Waarom staat 4. op source ip all dan?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb hier ook niet alle apps in staan en toch werkt het prima (nzbget/sab/sickbeard).
Of wil je dat al deze apps overal van buitenaf benaderbaar zijn (en heb je dus ook de poorten in je router geforwared) ?
Zijn puntje 2 en 3 trouwens niet te combineren tot 1 regel?
Misschien wat overzichtelijker.
[ Voor 49% gewijzigd door SmiGueL op 12-04-2016 22:51 ]
Beetje off topic...kraades schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:33:
[...]
Ja die werkt.
Ik heb deze overigens: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN
Ik heb er op zitten: modem, router, switch, nas, raspberry pien kan dan ~30 min. doordraaien.
Daar heb ik er 2 van. Kwam er laatst achter dat er eentje niet meer goed werkte. Als de stroom eraf ging, ging alles uit. Accu nog wel vol en het ding piepen dat ie in battery mode draaide, maar kennelijk geen (of niet genoeg) spanning op de sockets ofzo. Na een tijdje proberen kon ik wel via de dataport uitlezen dat de accu leger raakte, maar geen idee wat er nou aan de hand was.
Het ding zat nog wel in garantie, maar ik wilde eigenlijk niet het traject in om dat (zware) ding naar de winkel te gaan sturen en dan ook nog tijdelijke vervanging zoeken zolang je 'm kwijt bent etc.
Dus ik dacht: Misschien zit er een reset functie in
Op de APC site een ticket aangemaakt met mijn probleem en de vraag of ik 'm kan resetten.
Krijg ik een mailtje terug met "je hebt niet alle gegevens ingevuld; adres, telefoonnummer bla blabla"
Dus ik OK, invullen dan maar, hopelijk krijg ik dan antwoord.
En dat kreeg ik. "We hebben u alvast een nieuwe toegestuurd. Zodra deze binnen is graag een afspraak op de site plannen om de oude kosteloos op te laten halen door een koerier.
Dus nu heb ik er (effe) 3.
Wat een super service. Totaal niet verwacht.
Lekker op de bank
De log file wordt je verder niet wijzer van en in /var/messages zie ik volgens mij alleen een normale boot procedure.

👉🏻 Blog 👈🏻
Ja in principe wel, maar ik denk (nog niet getest) dat als ik die ook beperk tot DE/NL, mijn Amerikaanse usenetprovider niet meer bereikbaar is voor die apps. Zal het eens proberen.kraades schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:32:
Maar staat daar niet dat alle source ip's aan jouw download ports mogen zitten of snap ik het niet?
Die zijn inderdaad geforward, ik wil er vanaf buiten bij kunnen.SmiGueL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:42:
Of wil je dat al deze apps overal van buitenaf benaderbaar zijn (en heb je dus ook de poorten in je router geforwared) ?
Heb je gelijk aan, alleen heb ik dit gedaan om makkelijker SSH te kunnen aan- en uitzetten. Overigens heb ik 1064 IP's in mijn autoblock staan, uit de tijd dat SSH nog wereldwijd openstondZijn puntje 2 en 3 trouwens niet te combineren tot 1 regel?
Misschien wat overzichtelijker.
Maar uitgaand verkeer wordt toch niet geblokkeerd?Arfman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:20:
[...]
Ja in principe wel, maar ik denk (nog niet getest) dat als ik die ook beperk tot DE/NL, mijn Amerikaanse usenetprovider niet meer bereikbaar is voor die apps. Zal het eens proberen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Reden waarom ik mijn DS413j wil vervangen is omdat ik de transfer snelheden (vooral naar de NAS toe) traag vind. Gebruik de NAS voornamelijk voor de opslag, downloaden en dat mijn mediaspeler ervan af kan streamen (mediaspeler doet het stream / rekenwerk).
Iemand suggesties?
Iemand tips?
De logging van de laatste update, meer is er niet:
2016-04-11 20:11:14 INFO CHECKVERSION :: New update found for SickRage, starting auto-updater ... 2016-04-11 20:11:15 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: [nzb.su] :: Performing episode search for Bureau Raampoort 2016-04-11 20:11:16 INFO CHECKVERSION :: Config backup in progress... 2016-04-11 20:11:18 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: [Spotweb 2g] :: Performing episode search for Bureau Raampoort 2016-04-11 20:11:21 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: No needed episodes found during backlog search for: [Bureau Raampoort] 2016-04-11 20:11:26 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-295515 :: Beginning backlog search for: [Quantico] 2016-04-11 20:12:07 INFO CHECKVERSION :: Config backup successful, updating... 2016-04-11 20:12:17 INFO CHECKVERSION :: Update was successful! 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Aborting all threads 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the DAILYSEARCHER thread to exit 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the BACKLOG thread to exit 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SHOWUPDATER thread to exit 2016-04-11 20:12:18 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the CHECKVERSION thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SHOWQUEUE thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the POSTPROCESSER thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the TRAKTCHECKER thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the FINDPROPERS thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the FINDSUBTITLES thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the EVENT-QUEUE thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Saving all shows to the database 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Saving config file to disk 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Shutting down Tornado 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Restarting SickRage with ['/usr/local/sickrage/env/bin/python', u'/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py', '--daemon', '--pidfile', '/usr/local/sickrage/var/sickrage.pid', '--config', '/usr/local/sickrage/var/config.ini', '--datadir', '/usr/local/sickrage/var/', '--nolaunch']
Ah, als ik die laatste regel uit de log reproduceer dan volgt er wel een melding:
> /usr/local/sickrage/env/bin/python /usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py --daemon --pidfile /usr/local/sickrage/var/sickrage.pid --config /usr/local/sickrage/var/confi g.ini --datadir /usr/local/sickrage/var/ --nolaunch Traceback (most recent call last): File "/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py", line 564, in <module> SickRage().start() File "/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py", line 313, in start sickbeard.initialize(consoleLogging=self.console_logging) File "/volume1/@appstore/sickrage/var/SickRage/sickbeard/__init__.py", line 799, in initialize gettext.translation('messages', 'locale', languages=[GUI_LANG], codeset='UTF-8').install(unicode=1) File "/usr/local/python/lib/python2.7/gettext.py", line 472, in translation raise IOError(ENOENT, 'No translation file found for domain', domain) IOError: [Errno 2] No translation file found for domain: 'messages' >
Het lijkt alsof die update dus wat stuk heeft gemaakt. Het laatste wat ik las was dat er tegenwoordig vertaalde messages aanwezig zijn.
Iemand een idee hoe ik git vanaf de prompt kan draaien voor Sickrage?
git pull uiteraard, maar dan in de juiste directory.

Eens kijken of het nu wel start.
...
YES! Het werkt weer, dat was dus een gare update.
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 13-04-2016 10:18 ]
Wat vind je traag? Ik bedoel: let op dat het geen andere oorzaak is in je netwerk dat voor de trage throughput zorgt.Bisamrat schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:54:
Ik zit eraan te denken om mijn DiskStation DS413j te vervangen, maar nu zit ik te twijfelen tussen de DiskStation DS416 en DiskStation DS416j.
Reden waarom ik mijn DS413j wil vervangen is omdat ik de transfer snelheden (vooral naar de NAS toe) traag vind. Gebruik de NAS voornamelijk voor de opslag, downloaden en dat mijn mediaspeler ervan af kan streamen (mediaspeler doet het stream / rekenwerk).
Iemand suggesties?
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens mij heeft kraades gelijk en is dat niet van belang, en kan voor een normale werking punt 4 gewoon uitgezet worden.Arfman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:20:
Ja in principe wel, maar ik denk (nog niet getest) dat als ik die ook beperk tot DE/NL, mijn Amerikaanse usenetprovider niet meer bereikbaar is voor die apps. Zal het eens proberen.
Maar mocht je, zoals je zojuist aangaf er zelf wel van buitenaf bij willen (om de app te beheren) dan is het misschien een idee om hem even op NL/DE / LANIP zetten i.p.v. ALL..
Lijkt me inderdaad een bug, maar kijk even of er geen tegenstrijdige regels zijn waar hij tilt op kan slaan.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:56:
[...]
Nee op de Synology onder beveiliging > firewall. Ik heb de meeste poorten gesloten ter beveiliging behalve waar ik een uitzondering voor gemaakt heb. Maar ik kan OpenVPN dus niet toevoegen als poort die open moet blijven
Anders zou ik met Synology zelf even contact opnemen.
Door grote prijsverschil tussen de twee modellen (meer dan 125euro) kan ik je de 416 niet aanraden met jouw takenlijst... 416 moet je alleen nemen als je lagere energieverbruik, 2e LAN poortje, dubbel geheugen (1GB ipv 512MB) belangrijk vindt.Bisamrat schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:54:
Ik zit eraan te denken om mijn DiskStation DS413j te vervangen, maar nu zit ik te twijfelen tussen de DiskStation DS416 en DiskStation DS416j.
Iemand suggesties?
Antwoord van support:kraades schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:24:
[...]
Over Docker gesproken... Ik kwam er achter dat Synology de Launch, Run heeft verwijderd bij een Docker image. Dit betekent dat je alles -bijvoorbeeld de environment- handmatig moet ingeven. Een workaround is om het docker run commando vanaf de command line uit te voeren maar toch... Waarom?
After check with our developer:
We decided to remote the run command from the UI is consider the run command is process the command on root permission directly from DSM UI.
That's a security weak point, and if you are a power user, you can run ssh on root permission to directly run the command.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Denk dat je weinig opschiet met deze wisseling.Bisamrat schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:54:
Iemand suggesties?
Eehm, zou je misschien wat meer info willen geven over wat je hebt gedaan?pven schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:11:
Sickrage heeft zichzelf een paar dagen terug geupdate, sinds die tijd start ie niet meer. Vanuit DSM krijg ik hem niet gestart, vanaf de prompt heb ik geen idee hoe ik hem kan starten.
Iemand tips?
De logging van de laatste update, meer is er niet:
2016-04-11 20:11:14 INFO CHECKVERSION :: New update found for SickRage, starting auto-updater ... 2016-04-11 20:11:15 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: [nzb.su] :: Performing episode search for Bureau Raampoort 2016-04-11 20:11:16 INFO CHECKVERSION :: Config backup in progress... 2016-04-11 20:11:18 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: [Spotweb 2g] :: Performing episode search for Bureau Raampoort 2016-04-11 20:11:21 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: No needed episodes found during backlog search for: [Bureau Raampoort] 2016-04-11 20:11:26 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-295515 :: Beginning backlog search for: [Quantico] 2016-04-11 20:12:07 INFO CHECKVERSION :: Config backup successful, updating... 2016-04-11 20:12:17 INFO CHECKVERSION :: Update was successful! 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Aborting all threads 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the DAILYSEARCHER thread to exit 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the BACKLOG thread to exit 2016-04-11 20:12:17 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SHOWUPDATER thread to exit 2016-04-11 20:12:18 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the CHECKVERSION thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SHOWQUEUE thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the POSTPROCESSER thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the TRAKTCHECKER thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the FINDPROPERS thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the FINDSUBTITLES thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Waiting for the EVENT-QUEUE thread to exit 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Saving all shows to the database 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Saving config file to disk 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Shutting down Tornado 2016-04-11 20:12:19 INFO EVENT-QUEUE :: Restarting SickRage with ['/usr/local/sickrage/env/bin/python', u'/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py', '--daemon', '--pidfile', '/usr/local/sickrage/var/sickrage.pid', '--config', '/usr/local/sickrage/var/config.ini', '--datadir', '/usr/local/sickrage/var/', '--nolaunch']
Ah, als ik die laatste regel uit de log reproduceer dan volgt er wel een melding:
> /usr/local/sickrage/env/bin/python /usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py --daemon --pidfile /usr/local/sickrage/var/sickrage.pid --config /usr/local/sickrage/var/confi g.ini --datadir /usr/local/sickrage/var/ --nolaunch Traceback (most recent call last): File "/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py", line 564, in <module> SickRage().start() File "/usr/local/sickrage/var/SickRage/SickBeard.py", line 313, in start sickbeard.initialize(consoleLogging=self.console_logging) File "/volume1/@appstore/sickrage/var/SickRage/sickbeard/__init__.py", line 799, in initialize gettext.translation('messages', 'locale', languages=[GUI_LANG], codeset='UTF-8').install(unicode=1) File "/usr/local/python/lib/python2.7/gettext.py", line 472, in translation raise IOError(ENOENT, 'No translation file found for domain', domain) IOError: [Errno 2] No translation file found for domain: 'messages' >
Het lijkt alsof die update dus wat stuk heeft gemaakt. Het laatste wat ik las was dat er tegenwoordig vertaalde messages aanwezig zijn.
Iemand een idee hoe ik git vanaf de prompt kan draaien voor Sickrage?
git pull uiteraard, maar dan in de juiste directory.
Eens kijken of het nu wel start.
...
YES! Het werkt weer, dat was dus een gare update.
Zoiets vermoed ik:1990Maikel schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:56:
[...]
Eehm, zou je misschien wat meer info willen geven over wat je hebt gedaan?Ik heb hetzelfde probleem en ben niet zo gevorderd. SSH inkomen is geen probleem, maar dan?
inloggen via SSH en dan typ je in:
sudo su
(wachtwoord?)
cd /usr/local/sickrage/var/SickRage/
git pull
Het is geluktBongoarnhem schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:12:
[...]
Wat voor gegevens heb je ingevuld?
Heb je het juiste server adres ingevuld, zit je in hetzelfde netwerk?
moest nog een poort extra open zetten in de router en toen werkte het
Ah bedankt!dutchgio schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:02:
[...]
Zoiets vermoed ik:
sudo su
(wachtwoord?)
cd /usr/local/sickrage/var/SickRage/
git pull
Sickrage werkt weer. Heb een git pull gedaan in /volume1/@appstore/git/bin/git
Oftewel voor de volledigheid:
sudo -i
(wachtwoord?)
/volume1/@appstore/git/bin/git pull
[/quote]
Inmiddels is DSM 6.0-7321 Update 1 uit.bluecupra schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:53:
[...]
Hi Marcel,
Ik heb vanmorgen een bericht ontvangen naar aanleiding van het inschieten van een support ticket. Onderstaand de eerste reactie vanuit Synology:
Dear Jeffrey,
Thank you for contacting Synology support.
By design, the login screen does not accept blank for Welcome title and Welcome message. It should automatically fill out a default message separated by the line.
If you wish to have blank messages, please help us fill out a feature request form below:
https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feedback
Hope this helps.
Best Regards,
Allen C.
Synology Technical Support
En niet veel later volgt onderstaande bericht waarbij aangegeven wordt dat het toch een bug betreft in DSM 6.0 Final:
Dear Jeffrey,
Thank you for your message.
After confirming with our Engineering Team, it is a bug with DSM 6.0 Official. We will release a fix for it in the future to address it.
Wordt dus even wachten op een fix/update
Ik heb hem geïnstalleerd en gelijk gechecked.
Het "probleem" met de welkomsttitel en -tekst is nu opgelost!
Nice, bedankt voor de tip. Ik zal de update ook toepassen en ga er dan ook vanuit dat de welkomst melding weg zal zijnMarcel_EA schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:53:
[...]
Inmiddels is DSM 6.0-7321 Update 1 uit.
Ik heb hem geïnstalleerd en gelijk gechecked.
Het "probleem" met de welkomsttitel en -tekst is nu opgelost!
Staat ook in de release notes:
(2016/04/14)
Improved the stability when connecting via AFP protocol.
Fixed a security vulnerability regarding Samba file service (CVE-2016-2118, also known as Badlock).
Fixed an issue where a false-alarm warning about unexpected file changes occurs when saving files in Office Excel 2003.
Fixed an issue where Docker DSM might be terminated even when valid licenses are imported.
Fixed multiple issues that might cause iSCSI service to hang under heavy loading and performing Vmware VAAI commands.
Fixed an issue in which the configuration change of VLAN could result in abnormal functionality of certain packages. e.g. Surveillance Station
Fixed an issue where the DSM welcome title and message will be reset to default if users set it to blank.
Note: This update does not require system reboot.
[ Voor 51% gewijzigd door bluecupra op 14-04-2016 14:35 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Verder zijn er wat zaken veranderd mbt SSH enz. (sudo) begrijp ik, maar ik denk dat ik daar wel uit zal komen.
¯\_(ツ)_/¯
Zover ik weet zijn er nog geen packages van Synocommunity geupdate.
Op zich niet ernstig of onoverkomelijk. Ik ga er eens naar kijken
¯\_(ツ)_/¯
Nu dacht ik die ga ik eerst uitproberen op VirtualDSM.
Helaas is daar geen update beschikbaar.
Edit:
Ik vraag mij dus af waar die updates staan?
In ieder geval niet hier: https://usdl.synology.com/download/DSM/release/6.0/7321/
Hoe kan ik zien of er een update is voor VirtualDSM?
[ Voor 37% gewijzigd door technorabilia op 14-04-2016 19:30 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Voor de virtualdsm is de update er (nog) niet. Probeer het morgen gewoon nog eens.
Verwijderd
@aardvark De link werkt niet?
Blijkbaar wordt de update nog niet opgepikt.
VirtualDSM geeft nog steeds aan Your DSM version is up-to-date.
Ik hoop wel dat VirtualDSM een first class citizen wordt qua packages en updates anders heb je er niet veel aan. Ok, het is nog in beta...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb al eerder om een checklist gevraagd en de antwoorden teruggestuurd (inclusief a debug file) maar nu krijg wederom bovenstaande reactie terug. Heeft iemand tips?To look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.
Remote Access Instructions
===============================================================
Please follow these steps and send us the related information,
(1) Enable the option "Remote access" via DSM -> Support Center -> Support Services
(2) There will be one Support identification key, please copy it directly
(3) Paste the identification key and also the user "admin"'s temporary password in your mail, we could then establish necessary session(s) to your DSM and check your issues directly.
Due to our design, some commands/connections only be available via this unique account "admin", thus we will need his temporary password. We are sorry for any inconvenience it might cause.
===============================================================
Note 1: Our static external IPs are from 118.163.127.250, 125.227.147.112 and 125.227.250.74 in case you would like to set up a firewall rule to allow only our IPs to access the system.
Note 2: Other user accounts with admin privilege won't work.
Note 3: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Note 4: Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
Ik heb zelf zoiets soortgelijks moeten doen, na een update was mijn nas onbereikbaar, wat een bekend probleem van die update bleek te zijn. Uiteindelijk de support van Synology toegang kunnen geven en die hebben het opgelost.
Al diverse keren gedaan.. werkt super goed. Ik begrijp je angst, maar Synology kan het niet veroorloven als er verhalen de rondte gaan dat ze in je prive data zitten te neuzen..Mister_Gaus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:48:
Ik heb sinds de upgrade naar DSM6 het probleem dat USB-opslag media niet meer herkent worden op mijn DS-215J. Ik heb hierover contact met Synology maar ze willen graag dat ik ze remote access geef naar mijn NAS. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk niet echt een fijne gedachte om ze remote access te geven.
[...]
Ik heb al eerder om een checklist gevraagd en de antwoorden teruggestuurd (inclusief a debug file) maar nu krijg wederom bovenstaande reactie terug. Heeft iemand tips?
Ik heb zelfs niet al te spannende dingen erop staan.. dus van mij mogen ze hun gang gaan...
Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag hier tussen te gooien, echter is mij geadviseerd dit wel te doen.
Mocht ik toch fout zitten, mijn exvussen en hoor ik graag hoe ik het wel moet doen.
Tot mijn beschikking heb ik een DS215 met daarop Cloudstation Server
Op PC1 heb ik Cloud Station Drive
Op PC2 heb ik Cloud Station Drive
Op PC3 heb ik Cloud Station Drive
Het volgende zou ik graag willen (heb ik).
Ik heb (momenteel) 3 gebruikers Gebruiker1 Gebruiker2 Gebruiker3
Ik heb (momenteel) 3 mappen MAPA MAPB MAPC
Gebruiker1 heeft alle rechten op alle mappen (MAPA MAPB MAPC)
Gebruiker 2 heeft rechten op MAPA en MAPB
Gebruiker3 heeft rechten op MAPB en MAPC
Ik krijg het niet voor elkaar (theorie of logisch) om het gewenste resultaat uit mijn NAS te krijgen.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb 3 Gesharede mappen gemaakt MAPA MAPB MAPC
(control panel -> Shared Folder)
Vervolgens ben ik naar de Cloud Station Drive gegaan en heb ingelogd met Gebruiker2
Hier gewoon ingelogd maar dan komt het...... Ik log in met Gebruiker2 (toegang tot MAPA en MAPB).
Echter kan ik maar 1 map selecteren ipv alle 2 de mappen.
Wanneer ik op dat potloodje klik, zie ik wel de MAPA en MAPB maar meer kan ik niet doen dan 1 van de 2 mappen selecteren.
Belangrijk is namelijk dat MAPB voor Gebruiker1,2,3 benaderbaar zijn.
Ik kan het dus ook niet opsplitsen en een map GEBRUIKER2 aanmaken met daarin MAPA en MAPB dat gaat dus niet.
Dan moet ik MAPB ook in map GEBRUIKER3 aanmaken en dat steeds in de gaten houden..... Dat werkt toch niet....
Wie o Wie heeft hier de oplossing voor? Wanneer ik dit niet voor elkaar krijg, is de use van de NAS een beetje nutteloos.....
Wie helpt mij uit de brand!! Voornamelijk, wat zie ik over het hoofd?
Met vriendelijke groet,
Steven
PS... Wat ik ook nog gedaan heb is 1 shared folder gemaakt: SYNOLOGY. GEBRUIKER1,2en3 alle rechten gegeven. Daarin MAPA MAPB en MAPC gemaakt.... Maar daar hield het op. GEBRUIKER1,2en3 hebben daar alle 3 toegang tot alle mappen. Dat gaat ook niet op..... Toch?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).