Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

kraats

Ik rol

Tanooki schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:18:
Als ik met Putty via SSH probeer in te loggen als root, krijg ik steeds de melding acces denied. Inloggen als admin lukt wél..

Doe ik dan toch iets verkeerd? Root password zou toch hetzelfde moeten zijn als admin pw?
Welke versie van DSM? In 6 is root vervangen door de admin groep als ik het goed heb.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:24
Tanooki schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:18:
Als ik met Putty via SSH probeer in te loggen als root, krijg ik steeds de melding acces denied. Inloggen als admin lukt wél..

Doe ik dan toch iets verkeerd? Root password zou toch hetzelfde moeten zijn als admin pw?
Account enabled ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
kraats schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:59:
[...]
Welke versie van DSM? In 6 is root vervangen door de admin groep als ik het goed heb.
Klopt, build 6.0-7274.

Wat betekent dat dan praktisch? Dat ik als admin nu alle rechten heb die ik voorheen alleen als root had, zodat inloggen als root niet meer nodig/mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Tanooki schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:14:
Klopt, build 6.0-7274.

Wat betekent dat dan praktisch? Dat ik als admin nu alle rechten heb die ik voorheen alleen als root had, zodat inloggen als root niet meer nodig/mogelijk is?
ik ben nog niet over naar de bèta, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij kun je nu alles met sudo. Anders even neuzen op het forum van Synology, daar staat het vast uitgebreid beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
kraats schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:49:
[...]
ik ben nog niet over naar de bèta, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij kun je nu alles met sudo. Anders even neuzen op het forum van Synology, daar staat het vast uitgebreid beschreven.
Bedankt Kraats, root toegang gaat sinds DSM 6 inderdaad via de admin group/sudo. Deze wijziging was aan mijn aandacht ontsnapt.

Voor wie hier ook nog tegenaan gaat lopen:
https://www.synology.com/...permission_via_SSH_Telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wilde ik een wat zwaardere film afspelen via de ds-video App op mijn appletv4 (vanaf mijn 216play)...maar dat lukte niet 😬

Echter via de ds-video App via mijn iPhone wel??? Terwijl de appletv4 bekabeld is aan mijn synology??

Dat is toch wel gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 15:21
Ik ben aan het twijfelen welke NAS ik ga aanschaffen.
Wat ik er mee wil gaan doen is back-ups van Mac en/of Windows-laptops, opslag/back-up van foto's, muziek en films (en het downloaden hiervan), en in de toekomst wil ik een beveiligingscamera aansluiten. Ik ben ook wel geinteresseerd in BTFRS.
De films/media wil ik afspelen op onze TV, dit is een Sony 43W808C, met Android TV dus. Verder heb ik als mediaspeler een AppleTV 4. Devices om het afspelen te starten (bijv dmv AirPlay) zijn een iPhone en iPads.

Op beide systemen (Android TV en tvOS) is Plex beschikbaar, maar ook VLC en voor tvOS Infuse. Daarnaast is onlangs DS Video beschikbaar gekomen voor tvOS. Afspeelmogelijkheden genoeg dus, en daarom kom ik dan ook bij het volgende: voldoet een 216play, kan ik beter kiezen voor de 216+ of is zelfs de 216j al een goede mogelijkheid?
Het verschil in prijs is behoorlijk en het lijkt me zonde om een compleet overkill NAS te kopen. Zijn de play-mogelijkheden van de 216play bijvoorbeeld wel van toepassing als ik een Apple TV heb of handelt de ATV (of wellicht de TV zelf) dit voor me af?

Kijkende naar BTFRS ben ik op dit moment gebonden aan de 216+, maar BTFRS is niet echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Iemand bekend met Hyper Backup in DSM6?
Is dit een verbetering op Cloud Sync?

Ik heb zelf Cloud Sync redelijk goed geconfigureerd maar nu zie ik ineens Hyper Backup welke (als ik de afbeeldingen geloven moet) het zelfde doet?

/edit:
Wat heb ik spijt dat ik geupgrade heb naar DSM6 :(
Allereerst krijg ik I/O meldingen voor mijn kiezen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jcqxETI.png

Vervolgens check ik de SMART info en heb ik het gevoel dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, waardens 197 en 198 staan beide nog op 0 (Alleen RRER staat op 92 maar dat had ik met mijn vorige NAS ook en die draait nog steeds prima)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MjoLqTW.png

Daarna krijg ik phpMyAdmin niet aan de gang,
The service is disabled now.

Zoek me een ongeluk hoe dit te verhelpen.

En vervolgens dat geneuzel met root login en andere commando's die ze naar de klote hebben geholpen.

Wat dit betreft is dit mijn slechtste ervaring ooit met Synology qua updates!!! :( :(

/edit2:
Ow en heeft iemand tips WinSCP weer werkend te krijgen met DSM6?

[ Voor 65% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2016 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
schumi2004 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:12:
En vervolgens dat geneuzel met root login en andere commando's die ze naar de klote hebben geholpen.

Wat dit betreft is dit mijn slechtste ervaring ooit met Synology qua updates!!! :( :(

/edit2:
Mijn inziens beste update ooit! Absurd dat root zo eenvoudig verkrijgen was. SSH root toegang was dan ook het eerste wat ik uit had gezet: (in /etc/ssh/sshd.conf)

Daarna gebruikte ik dan su voor zaken waar ik root voor had. Dan moest ik "su" een UID geven van 477. Maar bij busy box is ook dat een enorm risico. Het is nu eindelijk standaard ingeregeld middels sudo (super user do).

Wat betreft hyper backup: volgens mij moet die "app" alle vorige backup methodes vervangen. Ik vind het zelf ook nogal vaag. Ik zou vooral van cloud sync gebruik blijven maken als je dat al deed.

SCP (en daarmee vast wincp) werkt bij mij prima met DSM6? Waar loop je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Perkouw

Moderator General Chat
Bijzonder dit. Ik dacht laat ik eens op mijn telefoon de Cloud Station app gebruiken. Nadrukkelijk opgelet dat ik foto's van het apparaat niet laat verwijderen en zo een syn gedraaid.

Werkt allemaal best wel goed, totdat ik tegen het volgende aanliep. Mijn foto's zijn niet meer zichtbaar in de gallery. Wel zijn ze nog gewoon op het apparaat aanwezig. Mijn Google skills brachten me niet verder dan dit topic -> https://forum.synology.co...b6c3a7945258b8627a0706a74

Iemand bekend met dit probleem en die weet hoe ik mijn foto's weer zichtbaar krijg in mijn gallerij? De app heb ik inmiddels verwijderd van mijn telefoon en de sync had ik daarvoor al verbroken....Gebruikte telefoon Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Zet DSCloud er misschien een .nomedia bestandje neer als hij gaat syncen? Dan wil Android de map niet meer opnemen in de gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 22:17

Perkouw

Moderator General Chat
kraats schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:37:
Zet DSCloud er misschien een .nomedia bestandje neer als hij gaat syncen? Dan wil Android de map niet meer opnemen in de gallery.
Gaan we gelijk eens checken, scherp van je.

No dice, en ook logisch. Want nieuwe foto's komen wel in mijn gallery te staan op mijn telefoon.....
Detail dat in de vermelde link staat, maar ik even vergeten was te noteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 13-03-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wobblier schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:14:
[...]

Mijn inziens beste update ooit! Absurd dat root zo eenvoudig verkrijgen was. SSH root toegang was dan ook het eerste wat ik uit had gezet: (in /etc/ssh/sshd.conf)

Daarna gebruikte ik dan su voor zaken waar ik root voor had. Dan moest ik "su" een UID geven van 477. Maar bij busy box is ook dat een enorm risico. Het is nu eindelijk standaard ingeregeld middels sudo (super user do).

Wat betreft hyper backup: volgens mij moet die "app" alle vorige backup methodes vervangen. Ik vind het zelf ook nogal vaag. Ik zou vooral van cloud sync gebruik blijven maken als je dat al deed.

SCP (en daarmee vast wincp) werkt bij mij prima met DSM6? Waar loop je tegenaan?
Weet even niet meer wat ik gedaan heb maar heb wat files aangepast zodat ik nu wel fatsoenlijk kan inloggen met winscp (SCP), zal het eens opzoeken.

Waar ik nog het meest van baal is die Raw Read Error Rate bij deze update.
DS is meermaals zonder problemen opnieuw opgestart en nu doe ik een update naar DSM6 en whoppa direct een value van 92 voor RRER :(
Ben nu een SMART test aan het doen (de lange variant) en zien wat daar uit komt, ik vermoed niets maar disc zit nog in garantie dus als er iets mee is ruil ik hem liever nu om als erbuiten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Perkouw schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:38:
Gaan we gelijk eens checken, scherp van je.

No dice, en ook logisch. Want nieuwe foto's komen wel in mijn gallery te staan op mijn telefoon.....
Detail dat in de vermelde link staat, maar ik even vergeten was te noteren.
Als ik een andere map (waag me even niet aan DCIM) laat synchroniseren wordt daar wel een .nomedia in gezet. Het kan zijn dat die ook in je DCIM heeft gestaan maar nu weg is. Wellicht worden dan alleen bestanden die als nieuw gezien worden door Android toegevoegd. Dan heeft het misschien zin even al je files te verplaatsen en opnieuw terug te zetten in DCIM zodat ze opnieuw geindexeerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Extended SMART test gedraaid maar bleef hangen op 90%.
Disc functioneert nog prima dus kijk later wel of ik een reboot doe (wat schijnbaar schijnt te helpen) en de test nog eens draai.

Iemand dat ook al eens gehad, dat ie op 90 bleef hangen?
Is het wijs een ticket in te schieten bij Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
schumi2004 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:49:
Extended SMART test gedraaid maar bleef hangen op 90%.
Disc functioneert nog prima dus kijk later wel of ik een reboot doe (wat schijnbaar schijnt te helpen) en de test nog eens draai.

Iemand dat ook al eens gehad, dat ie op 90 bleef hangen?
Is het wijs een ticket in te schieten bij Synology?
Wellicht is een ticket inschieten wel een optie, je hebt immers problemen na DSM 6.0
Hoewel het wellicht nog een beta is kan het wellicht iets zijn waar meer tegenaan gaan lopen.

Andere vraag :)
Ik heb een foutje gemaakt met Cloudstation waardoor er nu een map gesynct wordt die niet gesynct had mogen worden.

Mijn ruimte van Volume1 is nu rap aan het terug lopen :S
Kan ik behalve heel cloudstation te verwijderen die enkele map er makkelijk uitkrijgen ?
Ik heb de koppeling op de bewuste pc inmiddels al verwijderd :)

Diskstation> pwd
//volume1/@cloudstation/@sync
Diskstation> ls -l
-rw-------    1 root     root             0 Jun 19  2015 dbapi.lock
drwxr-xr-x   12 root     root          4096 Mar  1 10:04 delta
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Mar 14 08:01 file
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jun 19  2015 log
-rw-r--r--    1 root     root       8168448 Mar 14 08:34 log-db.sqlite
-rw-r--r--    1 root     root         32768 Mar 14 08:38 log-db.sqlite-shm
-rw-r--r--    1 root     root       1068992 Mar 14 08:38 log-db.sqlite-wal
-rw-------    1 root     root             0 Jun 19  2015 logdb.lock
drwxr-xr-x    7 root     root          4096 Mar  1 10:04 node_delta
drwxr-xr-x   65 root     root          4096 Mar 13 19:02 repo
drwxr-xr-x    8 root     root          4096 Jun 19  2015 rm
-rw-r--r--    1 root     root          7168 Mar 14 08:01 syncfolder-db.sqlite
-rw-r--r--    1 root     root         32768 Mar 14 08:01 syncfolder-db.sqlite-shm
-rw-r--r--    1 root     root             0 Mar 14 08:01 syncfolder-db.sqlite-wal
-rw-r--r--    1 root     root         32768 Mar 14 08:01 syncfolder-db.sqlite.bak-shm
-rw-r--r--    1 root     root             0 Mar 14 08:01 syncfolder-db.sqlite.bak-wal
-rw-r--r--    1 root     root         22528 Mar 14 08:01 user-db.sqlite
drwxr-xr-x   13 root     root          4096 Mar 13 18:44 view
Diskstation>

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 19:17
Via de DS Cloudstation client kun je gemakkelijk de synchronisatieregels aanpassen. Ook kun je sub folders selecteren en deselecteren. Zodoende worden ze wel of niet gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foliare
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 17:15
Beste alle,

Ten eerste hartelijk dank voor deze, en andere, fora. Ik heb een tijdje geleden een ds716+ gekocht, DSM 6.0 RC geïnstalleerd en een website draaiende. Tussendoor ben ik tegen vele problemen opgelopen, die ik dankzij alle fora opgelost heb gekregen. Er blijven bij mij echte wat problemen over, waar ik ook wel antwoorden op vind maar niet zulke duidelijke.

1: Ik heb een SSL certificaat van Let's Encrypt (werkt geweldig, makkelijk gratis beveiligd) op mijn synology voor mydomain.nl en www.mydomain.nl. Als ik echter naar mijn website ga, geeft deze aan: verbinding is niet beveiligd. Hij gaat niet autmatisch naar Https:// maar gewoon http:// (ik gebruik een wordpress website). Als ik zelf naar Https://mydomain.nl of https://www.mydomain.nl ga, dan zie ik dat de website beveiligd is met een certificaat van Let's Encrypt
2: Ik wil photostation ook voor klanten gaan gebruiken, waarop ik alle foto's zet die ik voor hun maak. Het is alleen raar voor hun dat ze de melding krijgen dat de pagina niet beveiligd is. Hoe krijg ik photostation op photo.mydomain.nl (ik weet ook niet of dit mogelijk is i.v.m. de domein verstrekker), zodat deze onder het SSL certificaat komt te vallen. Of is er een manier om Photostation beveiligd te krijgen op name.synology.me:433/photo

Ik heb zelf al het een en ander gevonden, wat betreft photostation. Door deze om te leiden naar mijn eigen domein kan hij beveiligd worden, door de .htacces aan te passen. Dit heb ik geprobeerd, en ook al bij eerdere problemen succesvol gebruikt, alleen dat lukt nu niet. Het volgende heb ik toegevoegd:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^photo.mijndomein.nl$
RewriteRule ^(.*)$ /photo/$1 [L]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

:edit:

Nog een vraagje, bij mail server heb ik nu enkel naam@mydomain.nl ingesteld staan. Maar is het ook gelijk om allerlei andere onderwerpen voor @mydomain.nl naar naam@mydomain.nl door te sturen. Zoals bijvoorbeeld info@ of factuur@. Ik weet niet of dit mogelijk is met mijn domein verstrekker (strato :X )

[ Voor 8% gewijzigd door Foliare op 14-03-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OpenVPN.... ik heb Eweka en daarmee ook een IPVanish account waarmee ik graag verkeer vanaf m'n NAS naar buiten wil laten verlopen.

Ik krijg met geen mogelijkheid een verbindng met IPVanish en krijg wel n zooi meldingen in de log:
Mar 14 23:04:50 nas openvpn[15787]: WARNING: file '/tmp/ovpn_client_up' is group or others accessible
Mar 14 23:04:50 nas openvpn[15787]: WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Mar 14 23:04:50 nas openvpn[15787]: NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts
Mar 14 23:04:50 nas openvpn[15788]: WARNING: this configuration may cache passwords in memory -- use the auth-nocache option to prevent this
Mar 14 23:04:56 nas openvpn[15788]: WARNING: 'link-mtu' is used inconsistently, local='link-mtu 1542', remote='link-mtu 1570'
Mar 14 23:04:56 nas openvpn[15788]: WARNING: 'cipher' is used inconsistently, local='cipher BF-CBC', remote='cipher AES-256-CBC'
Mar 14 23:04:56 nas openvpn[15788]: WARNING: 'auth' is used inconsistently, local='auth SHA1', remote='auth SHA256'
Mar 14 23:04:56 nas openvpn[15788]: WARNING: 'keysize' is used inconsistently, local='keysize 128', remote='keysize 256'
Mar 14 23:04:59 nas synovpnc: connection.c:1247 CreateOVPNConnection(oXXXXXXXXXX) failed
Mar 14 23:04:59 nas synovpnc: synovpnc.c:376 VPN id 'oXXXXXXXXXX' is failed to create
Als ik de wijzigingen handmatig doorvoer in de config file verdwijnen de warnings maar failed ie nog steeds zonder verdere melding wat t probleem is. Iemand enige idee hoe dit verder te debuggen is?

Daarnaast: als ik OpenVPN vanaf buiten beschikbaar wil maken naar m'n NAS toe, kan ik dan geen verbinding maken van de NAS naar buiten toe? Als ik OpenVPN aanvink in VPN Server package krijg ik een foutmelding als ik wil connecten naar IPVanish in DSM zelf dat ik t weer moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met een restore via Amazon Glacier?

Ik dacht: laat mij eens op de 'retrieve stored tasks'-knop drukken om te kijken wat hij in Glacier terug kan vinden. Die staat nu dus een half uur op 'retrieving' ... ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
schumi2004 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:12:
Iemand bekend met Hyper Backup in DSM6?
Is dit een verbetering op Cloud Sync?

Ik heb zelf Cloud Sync redelijk goed geconfigureerd maar nu zie ik ineens Hyper Backup welke (als ik de afbeeldingen geloven moet) het zelfde doet?

/edit:
Wat heb ik spijt dat ik geupgrade heb naar DSM6 :(
Allereerst krijg ik I/O meldingen voor mijn kiezen
[afbeelding]

Vervolgens check ik de SMART info en heb ik het gevoel dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, waardens 197 en 198 staan beide nog op 0 (Alleen RRER staat op 92 maar dat had ik met mijn vorige NAS ook en die draait nog steeds prima)
[afbeelding]

Daarna krijg ik phpMyAdmin niet aan de gang,
The service is disabled now.

Zoek me een ongeluk hoe dit te verhelpen.

/edit2:
Heb je nog hulp nodig voor winscp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30
pven schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:59:
Iemand ervaring met een restore via Amazon Glacier?

Ik dacht: laat mij eens op de 'retrieve stored tasks'-knop drukken om te kijken wat hij in Glacier terug kan vinden. Die staat nu dus een half uur op 'retrieving' ... ?
Volgens mij staat het standaard op de laagste snelheid ingesteld zodat retrieven gratis is. Je kan sneller, maar dan moet je betalen en dat kan behoorlijk oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kalua schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Volgens mij staat het standaard op de laagste snelheid ingesteld zodat retrieven gratis is. Je kan sneller, maar dan moet je betalen en dat kan behoorlijk oplopen.
Hij staat nog steeds te 'retrieven', ik laat hem zo maar staan. Overigens heb ik geen optie gezien om het sneller te doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Glacier is ook niet bedoeld om snel te zijn en het kan al uren duren voordat je uberhaupt de lijst met files kan ophalen die je in een archive hebt zitten. Restoren zal waarschijnlijk zeer lang duren. Heb n paar gevallen gelezen waarbij Glacier restores via Synology waren mislukt dus ik heb maar gekozen om met de hand dingen op Glacier te zetten die echt veel ruimte in nemen. Administratie en prive-documenten heb ik nu op S3 staan zodat je er altijd meteen bij kan. Dat laatste is wel duurder maar alle administratie en documenten passen binnen 1 GB dus dat is te overzien qua kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Chadi schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Heb je nog hulp nodig voor winscp?
Nee het is al gelukt maar toch bedankt.

Ik was even zoekende naar wat ik gebruikt heb maar heb het gevonden.
Dit is wat ik gebruikt heb: http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik heb een ds 215+ aangeschaft die ik wil gaan installeren. De data van mijn huidige Nas is gebackupped, en wordt op lege schijven teruggezet. Maar kan ik nu het beste alvast 6.0rc installeren en voor btrts kiezen? Of wachten op de finale? Hoe groot is de kans op fouten en corruptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Als het een "productiesysteem" is met belangrijke data dan zou ik wachten op de Final. Aan de andere kant zullen er genoeg personen zijn die de RC zonder problemen gebruiken. Je weet het niet...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Al is mijn vraag wellicht meer voor het packages-topic, probeer ik het eerst hier :)

Ik tracht een centrale database te krijgen voor Kodi zodat ik op al mijn devices die er gebruik van maken dezelfde bibliotheek kan gebruiken.

Nu lukt het mij niet om dit voor elkaar te krijgen met mijn raspberry en wil kijken of ik het nu wel voor elkaar kan krijgen met mijn Diskstation.

Om te testen heb ik verbinding gemaakt vanuit telnet (Windows10) naar mijn diskstation.

Ik krijg echter de volgende melding:

R
 5.5.44-MariaDB,5.)!imjM!á#dN<!-\k&wIEmysql_native_password

Iemand wellicht een idee wat hier mis gaat ?

Enkele seconden later:

R
 5.5.44-MariaDB,5.)!imjM!á#dN<!-\k&wIEmysql_native_password!#08S01Got packets out of order

De verbinding met de host is verbroken.

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 15-03-2016 19:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat lijkt erop dat je verbinding kunt maken m.a.w. de server draait.
Maar wat wil je nu precies met telnet doen? Zoek je niet de mysql client?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dus als ik je goed begrijp is het meer iets van "werkt mysql ?" Antwoord van de machine "ja".
Dacht dat je zo in kon loggen.

Had wat problemen om mijn kodi/Xbmc centrale database aan de gang te krijgen, al ben ik er nog niet helemaal uit, het werkt nu wel :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je een query wilt draaien dan heb je een mysql client nodig. Dat kan niet met telnet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ik ervaar iets vreemds. Ik maak nu gebruik van Personal Photo Station. Op de computer werkt dat prima.
Alleen als ik het via de DS Photo+ app wil doen, krijg ik telkens de melding 'de service is momenteel uitgeschakeld'.

Ik kan wel op de gewone algemene Photo Station inloggen via de app.

Wie kan mij uitleggen wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Pino112 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:11:
Wat ik er mee wil gaan doen is back-ups van Mac en/of Windows-laptops, opslag/back-up van foto's, muziek en films (en het downloaden hiervan), en in de toekomst wil ik een beveiligingscamera aansluiten. Ik ben ook wel geinteresseerd in BTFRS.
De films/media wil ik afspelen op onze TV, dit is een Sony 43W808C, met Android TV dus. Verder heb ik als mediaspeler een AppleTV 4. Devices om het afspelen te starten (bijv dmv AirPlay) zijn een iPhone en iPads.

Op beide systemen (Android TV en tvOS) is Plex beschikbaar, maar ook VLC en voor tvOS Infuse. Daarnaast is onlangs DS Video beschikbaar gekomen voor tvOS. Afspeelmogelijkheden genoeg dus, en daarom kom ik dan ook bij het volgende: voldoet een 216play, kan ik beter kiezen voor de 216+ of is zelfs de 216j al een goede mogelijkheid?
Het verschil in prijs is behoorlijk en het lijkt me zonde om een compleet overkill NAS te kopen. Zijn de play-mogelijkheden van de 216play bijvoorbeeld wel van toepassing als ik een Apple TV heb of handelt de ATV (of wellicht de TV zelf) dit voor me af?

Kijkende naar BTFRS ben ik op dit moment gebonden aan de 216+, maar BTFRS is niet echt een must.
Iemand die meer ervaring heeft met soortgelijke setup en me kan vertellen welke variant van de 216-serie het beste aansluit op mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MdO82 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Wellicht is een ticket inschieten wel een optie, je hebt immers problemen na DSM 6.0
Hoewel het wellicht nog een beta is kan het wellicht iets zijn waar meer tegenaan gaan lopen.
Ticket aangemaakt maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Ik denk dat ik een zelfde reactie ga krijgen van ze als voorheen met mijn DS211. De 715 vertoont nu exact het zelfde gedrag als destijds, Raw Read Error Rate welke stijgende is maar alleen op disc1. Exact het zelfde gewoon. Is de SMART status binnen DSM wel betrouwbaar te noemen?
Ik heb al eerder verhalen gelezen dat deze niet helemaal doet wat het zou moeten doen.
Ik ben ook van mening dat er met mijn drive eigenlijk niets aan de hand is maar dat DSM daar anders over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
Ik ben erg benieuwd. Bij mij zijn de raw-read errors zijn sky high:pic, DSM klaagt er verder niet over.

Toevallig dit tabblad ook bekeken? Niet toevallig "Waarschuwing beschadigde sectoren" op 0 staan o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wobblier schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:26:
Ik ben erg benieuwd. Bij mij zijn de raw-read errors zijn sky high:pic, DSM klaagt er verder niet over.

Toevallig dit tabblad ook bekeken? Niet toevallig "Waarschuwing beschadigde sectoren" op 0 staan o.i.d.?
Die optie heb ik niet enabled.

Wat ik al aangaf voor die RRER, dit is niet de eerste keer dus dat ik dit heb met een Synology,
De overige waardes zijn allemaal prima maar nu met een DSM upgrade (destijds ook) verschijnt die RRER.
Ik vind dat Synology hier wel een verklaring voor verschuldigd is. Je zou het bijna kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 03:27
In mijn enorme wijsheid (not) s'avonds laat maar eens besloten dat ik reverse proxy wil op mijn NAS (om Spotweb/couchpotato/transmission/nzbget te benaderen op het werk).

Na wat guides te volgen, niet gelukt en gedacht: Fuck it!
Maar nu krijg ik dus de melding:
internal system service httpd-user start failed

Ik heb /etc/httpd/sites-enabled-user/httpd-ssl-vhost.conf-user aangepast, en nu start de httpd service niet meer, met als gevolg dat spotweb niet meer werkt.... Synology een ticket aangemaakt, maar die zeggen doe maar een clean install.

Is dat de enige oplossing? want dan moet ik alle pakketten ook weer opnieuw instellen, en daar heb ik niet zoveel zin in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21
Kan je inloggen via telnet/ssh/scp??

Zoja, in /etc.default/httpd staan de default config scripts voor apache.
Vervang de gewijzigde scripts (in /etc/httpd) door de default variant (/etc.default/httpd).. syno herstarten en nogmaals proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 16-03-2016 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Iemand die meer ervaring heeft met soortgelijke setup en me kan vertellen welke variant van de 216-serie het beste aansluit op mijn wensen?
Pino, ik heb ook enorm zitten twijfelen...ik had een 212+ en ben naar 216play gegaan, voornamelijk omdat het verschil 90.- euro was..en de play 250.- voor mij voldoende...voornamelijk opslag foto's en films..bewakingscamera's en het afspelen ervan...en wat klein werk..

de echte kracht van de play heb ik nog niet echt ondervonden, ik hoop dat dsm 6.0 nog wat meer brengt...
mocht die 90.- geen probleem zijn, zou ik denk ik wel voor de 216+ gaan...aan de andere kant over 4jr koop je weer een nieuwe ;)

(op youtube staan een hoop vergelijkings filmpjes ..van een engelse webshop...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
Pino112 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Kijkende naar BTFRS ben ik op dit moment gebonden aan de 216+, maar BTFRS is niet echt een must

Algemene tip: probeer je vragen of te bundelen of te minimaliseren en te bewaren voor een reply.. Dit verhoogt kans op reacties.

Je zou eigenlijk moeten kijken wat AndroidTV en of Infuse op het moment ondersteund...
Als die 80 a 90% afspeelt via trucs dan maakt je NAS niet uit.
Wat ik beetje begrijp is dat Infuse niet al mooi is maar dat het wel het meeste via de AppleTV 4 afspeelt. Hierdoor hoeft je NAS niks te doen (216J voldoende) Ga je een DS video gebruiken dan is een play handig want een AppleTv ondersteund niet alles dus moet je NAS aan het werk. Echter als je alleen DTS geluid hebt kom je daar weer mee in een problemen..Er schijnt een patch te zijn maar is volgens mij niet officieel van Synology. Kortom in het ergste geval zit je dus diverse keren te switchen voordat je een film kan kijken..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waah schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:00:
In mijn enorme wijsheid (not) s'avonds laat maar eens besloten dat ik reverse proxy wil op mijn NAS (om Spotweb/couchpotato/transmission/nzbget te benaderen op het werk).

Na wat guides te volgen, niet gelukt en gedacht: Fuck it!
Maar nu krijg ik dus de melding:
internal system service httpd-user start failed

Ik heb /etc/httpd/sites-enabled-user/httpd-ssl-vhost.conf-user aangepast, en nu start de httpd service niet meer, met als gevolg dat spotweb niet meer werkt.... Synology een ticket aangemaakt, maar die zeggen doe maar een clean install.

Is dat de enige oplossing? want dan moet ik alle pakketten ook weer opnieuw instellen, en daar heb ik niet zoveel zin in eerlijk gezegd.
Waarom niet een VPN tunnel over 443. Is mijn inziens veiliger en werkt prima.

Terugkomend op mijn HDD issues ondertussen antwoord gehad van Synology.
Een antwoord waar ik niets mee kan
It probably due to those sectors wasn't used before, and when upgrading it need to stored some data, and was founded as bad sectors.

We recommend to check the hard disk(s) by either way below:
En dan het standaard verhaal hoe je HDD's te checken maar geen antwoord op mijn vraag wat er aan de hand is met de build-in extended SMART test.

Ga ze ook een mail sturen waarom dit nu de tweede keer is dat dit gedrag vertoont wordt op verschillende hardware en verschillende DSM versies. Dan heb ik die keer nog niet meegeteld dat er een HDD gecrashed was , ook weer disc1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:55:
[...]
Waarom niet een VPN tunnel over 443. Is mijn inziens veiliger en werkt prima.
VPN moet ik overal instellen lijkt me? en dan moet ik dus vanaf het bedrijfsnetwerk (proxy) naar de VPN overschakelen. Plus dat ik dan op andere plekken waar de uitgaande poorten dicht zitten ik alsnog loop te prutsen.

Of laat ik nu heel duidelijk merken dat ik weinig over VPN weet :+
job schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:28:
Kan je inloggen via telnet/ssh/scp??

Zoja, in /etc.default/httpd staan de default config scripts voor apache.
Vervang de gewijzigde scripts (in /etc/httpd) door de default variant (/etc.default/httpd).. syno herstarten en nogmaals proberen.
Top! SSH via putty lukte, dus zal even winscp installeren (een UI is toch handiger :+ ) en de default configs terugzetten. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waah schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:59:
[...]

VPN moet ik overal instellen lijkt me? en dan moet ik dus vanaf het bedrijfsnetwerk (proxy) naar de VPN overschakelen. Plus dat ik dan op andere plekken waar de uitgaande poorten dicht zitten ik alsnog loop te prutsen.

Of laat ik nu heel duidelijk merken dat ik weinig over VPN weet :+
Ik weet niet in hoeverre je software mag installeren maar een OpenVPN client moet wel lukken lijkt me, desnoods portable en poort 443 staat overal open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Op mijn werk lukt dat echt niet.. Er is een vpn client aanwezig die ik niet kan en mag wijzigen (extra profiel toevoegen)..
En via een andere manier werkt het ook niet.. er wordt geen verbinding tot stand gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:09:
Op mijn werk lukt dat echt niet.. Er is een vpn client aanwezig die ik niet kan en mag wijzigen (extra profiel toevoegen)..
En via een andere manier werkt het ook niet.. er wordt geen verbinding tot stand gebracht.
Hier mag ik ook niet de bestaande client aanpassen maar kan er prima 1 naast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Hier mag ik ook niet de bestaande client aanpassen maar kan er prima 1 naast draaien.
Mooi opgelost, helaas werkt dat hier niet:( Kan het wel installeren maar kan geen verbinding opbouwen..

maar goed niet echt een ramp voor mij, ik gebruik zelf VPN meer als ik op public wifi spots inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Hmm hier toch wel 2 rare issues sinds lange tijd niet meer gebruik makend te hebben van DS video. Ik gebruik DS video beneden middels een iPad om af te spelen via de Apple TV omdat mij Samsung TV nog geen smart functie kent. Zover ik weet heb ik laatst nog wel een DSM update gedaan naar laatste versie (5.2-5644 update 5) en daarvoor werkte het allemaal nog.

In eerste instantie zag mijn DS video app de Apple TV niet meer bij externe spelers (wel andere devices) maar dit was opgelost na wat zoeken op internet en de tip om de NAS te rebooten (DS214Play).

Alleen nu werken mijn subs niet meer. Ik speel MKV af met ingebakken subs. Het kiezen van subs verschijnt netjes zodra je op play drukt zoals voorheen maar ze zijn niet zichtbaar op de tv. Als ik met DS video op de iPad zelf kijk, werken de subs wel. Iemand?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:50:
Hmm hier toch wel 2 rare issues sinds lange tijd niet meer gebruik makend te hebben van DS video. Ik gebruik DS video beneden middels een iPad om af te spelen via de Apple TV omdat mij Samsung TV nog geen smart functie kent. Zover ik weet heb ik laatst nog wel een DSM update gedaan naar laatste versie (5.2-5644 update 5) en daarvoor werkte het allemaal nog.

In eerste instantie zag mijn DS video app de Apple TV niet meer bij externe spelers (wel andere devices) maar dit was opgelost na wat zoeken op internet en de tip om de NAS te rebooten (DS214Play).

Alleen nu werken mijn subs niet meer. Ik speel MKV af met ingebakken subs. Het kiezen van subs verschijnt netjes zodra je op play drukt zoals voorheen maar ze zijn niet zichtbaar op de tv. Als ik met DS video op de iPad zelf kijk, werken de subs wel. Iemand?
Heb ik ook!
Bij mij werkt het wel als ik direct erna het nogmaals probeert. Soms bij 3x werkt het ineens..

Enige wat ik weet dat er een videostation update is geweest.. geen app update dus weet niet waar het probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Heb ik ook!
Bij mij werkt het wel als ik direct erna het nogmaals probeert. Soms bij 3x werkt het ineens..

Enige wat ik weet dat er een videostation update is geweest.. geen app update dus weet niet waar het probleem vandaan komt.
Nu je het zegt! Er waren inderdaad een 2tal package updates laatst en volgens mij zat Video Station er ook bij... Draai jij ook 1.6-0857 :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Nu je het zegt! Er waren inderdaad een 2tal package updates laatst en volgens mij zat Video Station er ook bij... Draai jij ook 1.6-0857 :?
Ja zelfde versie nummer.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Ja zelfde versie nummer.
:)
Dan hoop ik dat ze snel een fix releasen :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet in hoeverre je software mag installeren maar een OpenVPN client moet wel lukken lijkt me, desnoods portable en poort 443 staat overal open ;)
Thnx!
Via SSH kon ik inderdaad de hele map uit de defaults herstellen. Werkt weer als een zonnetje zonder reinstall!
Daarna meteen maar een VPN opgezet, en die werkt (op mijn telefoon) prima! En gezien ik op het werk admin-rechten heb, kan ik vast wel een vpn client installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou het is zover hoor, schijf toch niet helemaal lekker :( :( :( :( :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bGDIqeoESgbq6juqLTOzTr86/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Quakie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Algemene tip: probeer je vragen of te bundelen of te minimaliseren en te bewaren voor een reply.. Dit verhoogt kans op reacties.

Je zou eigenlijk moeten kijken wat AndroidTV en of Infuse op het moment ondersteund...
Als die 80 a 90% afspeelt via trucs dan maakt je NAS niet uit.
Wat ik beetje begrijp is dat Infuse niet al mooi is maar dat het wel het meeste via de AppleTV 4 afspeelt. Hierdoor hoeft je NAS niks te doen (216J voldoende) Ga je een DS video gebruiken dan is een play handig want een AppleTv ondersteund niet alles dus moet je NAS aan het werk. Echter als je alleen DTS geluid hebt kom je daar weer mee in een problemen..Er schijnt een patch te zijn maar is volgens mij niet officieel van Synology. Kortom in het ergste geval zit je dus diverse keren te switchen voordat je een film kan kijken..
Dank, ik ga even wat meer onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Gisteren schijf in mijn nieuwe 215+ gezet en DSM6RC er op. Werkt prima, maar hoe krijg ik nu een btrfs? Het default volume1 is ext4, maar verwijderen en een nieuwe maken wordt ook ext4. Heb geen optie gezien voor btrfs? Of moet ik iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wordt dat ondersteund op een DS215+?
https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
:o zucht... Vandaar dat ik hem niet kan vinden... En handmatig aanpassen is niet mogelijk? Dus ssh, converteren naar btrfs en dan verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Helaas, die ondersteuning zit niet ingebakken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kort over VPN:
Werkt prima, maar dan gaat dus al het internet via mijn NAS begrijp ik. Dat is ook weer wat overdreven.
Kan ik ook enkel de VPN gebruiken voor verbinding met mijn NAS? Ik had al gevonden dat je:
route-nopull
route xx.xxx.xxx.xx
moet toevoegen aan je .ovpn file. Maar dat lijkt niet te werken, alles lijkt toch via de VPN te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
Vraagje:
Ik heb hier een oude Synology (DS409) met voor mij meer dan voldoende opslag. Deze begint tegenwoordig met alle apps die ik er op gebruik bijna altijd aan de 100% CPU gebruik te komen en zijn geheugen word krap.

Als ik een nieuwe Synology koop. Is het dan genoeg om een 1 bay (DS115) te kopen en mijn 4 bay te koppelen via e-sata/netwerk (gebruiken als pure opslag zonder apps). of ga ik dan nog snelheid verlies zien tegenover een volledig nieuwe 4 bay (DS416)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Waah schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:59:
Kort over VPN:
Werkt prima, maar dan gaat dus al het internet via mijn NAS begrijp ik. Dat is ook weer wat overdreven.
Kan ik ook enkel de VPN gebruiken voor verbinding met mijn NAS? Ik had al gevonden dat je:
route-nopull
route xx.xxx.xxx.xx
moet toevoegen aan je .ovpn file. Maar dat lijkt niet te werken, alles lijkt toch via de VPN te gaan.
Er van uitgaande dat je openvpn draait, zit er in je server config waarschijnlijk iets als:
code:
1
2
push "dhcp-option DNS 192.168.0.1"
push "redirect-gateway def1"

Dat zorgt er voor dat al je traffic via de VPN verbinding loopt, dus inclusief traffic richting het WWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Vraagje over BTRFS en foutcontrole

Als ik een map met foto's dmv Cloustation (of syncthing, btsync, etc) synchroon houdt tussen een Synology NAS met Btrfs en een Windows client in hoeverre heeft de bitrot detectie/bescherming van Btrfs dan nog effect? Het lijkt me dat als een bestand op de Windows computer corrupt raakt dit gesynct wordt naar de NAS en die dat als nieuwe waarheid ziet. De NAS kan dan niks corrigeren of waarschuwen. Of mis ik hier iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
sn33ky schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:41:
Vraagje:
Ik heb hier een oude Synology (DS409) met voor mij meer dan voldoende opslag. Deze begint tegenwoordig met alle apps die ik er op gebruik bijna altijd aan de 100% CPU gebruik te komen en zijn geheugen word krap.

Als ik een nieuwe Synology koop. Is het dan genoeg om een 1 bay (DS115) te kopen en mijn 4 bay te koppelen via e-sata/netwerk (gebruiken als pure opslag zonder apps). of ga ik dan nog snelheid verlies zien tegenover een volledig nieuwe 4 bay (DS416)?
Ligt helemaal aan je invulling. tuurlijk is de 416 sneller maar als er geen backup aanwezig is kan een 2 apparaten een oplossing zijn. Uiteraard ben je dan niet gedekt qua diefstal of brand.
Het ligt er een beetje aan hoe je het gebruikt. Er zijn bijv mensen die nooit inloggen op hun NAS en alles via netwerk afhandelen.. kortom iets meer info graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Zijn de eSATA aansluitingen op een Synology nas beperkt? Werken ze alleen met Synology expansion behuizingen of werkt ander eSATA spul er ook gewoon op?
Wil voor mijn vader een DS216+ halen. Is voor opslag films, muziek en foto's. Die worden bekeken met Kodi/Opelelec. Muziek direct op de receiver via airplay.
Hij heeft een ip cam. Dus DSCam icm Iphone zal gebruikt worden.
En misschien back-up van enkele systeem.
Mijn gedachte is om 2 2TB en 2 4TB schijven die ik nog heb te gaan gebruiken. Een 2TB en een 4TB in de nas en dan via 2bay eSata behuizing een back-up van elke schijf. Geen RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben ook wel benieuwd of een Synology kieskeurig is hierin. Ik kom er net achter dat mijn DS715 een zo'n expansion module eraan kan hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb al redelijk wat gevonden over het migreren naar een nieuwe DiskStation, maar in alle gevallen worden de schijven simpelweg overgezet. In mijn nieuwe NAS (DS2415+,2x500GB SSD + 4 x 6TB WD Red) zou ik echter graag alles willen overzetten op de nieuwe schijven, en de oude NAS inclusief schijven (DS1010+, 2x2,5TB + 3x1.5TB) hoef ik niet meer te gebruiken.

Weet iemand of dit mogelijk is, en zoja, op welke manier? Ik zat zelf te denken om de schijven eerst over te zetten, daarna de nieuwe schijven toe te voegen, dan alles van de oude naar de nieuwe schijven kopiëren en uiteindelijk de oude schijven verwijderen. Ik kan alleen nergens vinden of dit in praktijk ook gaat lukken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Waarom koop je niet die nieuwe NAS, mount via de webinterface de oude NAS als share en laat de NASjes zelf lekker alles in 1 nacht kopiëren?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Arfman schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:16:
Waarom koop je niet die nieuwe NAS, mount via de webinterface de oude NAS als share en laat de NASjes zelf lekker alles in 1 nacht kopiëren?
Om dat ik dan redelijk wat instellingen kwijt ben. (iSCSI targets, AD integratie, etc) Maar ik denk dat ik de twee DiskStations voorlopig maar gewoon naast elkaar laat draaien, en dan 1 voor 1 (lekker op mijn gemak :)) de verschillende dingen ga overzetten mocht dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:09
Jan Ham schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:52:
Zijn de eSATA aansluitingen op een Synology nas beperkt? Werken ze alleen met Synology expansion behuizingen of werkt ander eSATA spul er ook gewoon op?
Werkt zonder problemen.. zelfs sata expanders werken gewoon.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik gebruik dat bestandskoppeling delen graag, is dat eigenlijk veilig ?

Het staat in een shared map, waar ook bestanden staan die ik liever niet gedeeld heb, enkel dat ene bestand.

Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Timmeah schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:03:
Ik gebruik dat bestandskoppeling delen graag, is dat eigenlijk veilig ?

Het staat in een shared map, waar ook bestanden staan die ik liever niet gedeeld heb, enkel dat ene bestand.

Iemand een idee hierover?
Werkt prima, ze krijgen een hashed http link voor de file te downen dus voor de rest kunnen ze niets.

Daarbij stel je gewoon een tijdslimiet in op de download van een dag ofzo

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:27
Even een vraagje over de system fan: Vandaag heb ik 54 meldingen ontvangen dat de fan gestopt is en weer gaat draaien. De meldingen komen achter elkaar...nog binnen de minuut.

Vandaag de DS214+ in de gaten gehouden maar de fan draait gewoon. Is dit een software iets?
Ik zie namelijk wel op internet staan dat mensen ook dol worden van de meldingen en de fan meldingen via SSH uitzetten, maar dit wil ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Flex schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:52:
Even een vraagje over de system fan: Vandaag heb ik 54 meldingen ontvangen dat de fan gestopt is en weer gaat draaien. De meldingen komen achter elkaar...nog binnen de minuut.

Vandaag de DS214+ in de gaten gehouden maar de fan draait gewoon. Is dit een software iets?
Ik zie namelijk wel op internet staan dat mensen ook dol worden van de meldingen en de fan meldingen via SSH uitzetten, maar dit wil ik liever niet.
Ik had dit met een DS211+ en na een upgrade van DSM was het weg maar vertrouwde het toch niet, support ticket ingeschoten bij Synology en die hebben wat logs bekeken en me een nieuwe fan opgestuurd en alles gefixxed

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
SpoekGTi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:45:
[...]

Ik had dit met een DS211+ en na een upgrade van DSM was het weg maar vertrouwde het toch niet, support ticket ingeschoten bij Synology en die hebben wat logs bekeken en me een nieuwe fan opgestuurd en alles gefixxed
Alles werkt ook gewoon prima, heb aan de fan gevoeld en deze werkt gewoon. Heb een ticket aangemaakt bij Synology...we gaan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Had het zelfde probleem met mijn 212+. Gestopt en gestart binnen de minuut (althans volgens mijn diskstation). Heb de fan nooit kunnen betrappen op het stoppen.

Na een aantal maanden was ik de meldingen zat. Heb de fan vervangen (door een stiller exemplaar) en weg waren de meldingen. Mocht je het zelfde willen doen, wees voorzichtig met openen.De lipjes waarmee je diskstation in elkaar zit breken snel af.

Mocht je garantie hebben dan zou ik het wel via die weg doen. Ik helaas had geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Ik ben al enige tijd bezig om mijn Synology NAS bereikbaar te maken via de verkenner op een extern netwerk.

Ik heb Netdrive al geprobeerd, er zijn al ook andere manieren zoals dit; http://mysynology.nl/webdav-is-handig-voor-buiten-de-deur/

Maar dat lukt me niet, zou iemand die dit al ooit heeft gedaan willen instellen via Teamviewer? Ik krijg het niet voor elkaar en het al zoveel energie erin gestoken dat ik nu wel wil hebben dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Met een vpn tunnel is het vrij eenvoudig, wil je dat :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Grolsch schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:31:
Met een vpn tunnel is het vrij eenvoudig, wil je dat :?
Heb ik ook naar gekeken, weet niet echt de verschillen tegenover webdav.

Het liefst zou ik mijn nas extern via de verkenner kunnen bereiken. Ben op veel plekken en met je laptop overal bij je documenten bij kunnen is toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
job schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:14:
[...]

Had het zelfde probleem met mijn 212+. Gestopt en gestart binnen de minuut (althans volgens mijn diskstation). Heb de fan nooit kunnen betrappen op het stoppen.

Na een aantal maanden was ik de meldingen zat. Heb de fan vervangen (door een stiller exemplaar) en weg waren de meldingen. Mocht je het zelfde willen doen, wees voorzichtig met openen.De lipjes waarmee je diskstation in elkaar zit breken snel af.

Mocht je garantie hebben dan zou ik het wel via die weg doen. Ik helaas had geen garantie meer.
Het vreemde is dat ik nu al 24 uur geen meldingen heb gehad, je zou bijna de DSM gaan verdenken. Was even zoeken naar het bonnetje, maar heb garantie tot december 2016. Even afwachten wat Synology zegt, en anders ga ik wel garantie claimen waar deze gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Jordyz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Heb ik ook naar gekeken, weet niet echt de verschillen tegenover webdav.

Het liefst zou ik mijn nas extern via de verkenner kunnen bereiken. Ben op veel plekken en met je laptop overal bij je documenten bij kunnen is toch wel fijn.
Je moet er niet naar kijken maar instellen ;)

Ik wil je wel helpen, benader me ff via pm aub

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Shinji schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:49:
[...]

Thanks, hier ook maar stroom er af gehaald dus. Helaas na weer aansluiten nog steeds hetzelfde. Uitgezet met knop (lang ingedrukt houden) en weer aangezet. Daarna nog steeds hetzelfde. Dit nog een paar keer herhaald.

En terwijl ik dit typ, komt hij weer tot leven!
Mogelijk heeft men toch iets gevonden gezien de laatste update 5.2-5644-7:

Fixed issues:
1. Updated system BIOS to address potential startup issue.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 21:57
kraades schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:52:
[...]

Mogelijk heeft men toch iets gevonden gezien de laatste update 5.2-5644-7:

Fixed issues:
1. Updated system BIOS to address potential startup issue.
Ja, die zag ik ook al voorbij komen, na die ene keer nergens meer last van gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Nicap

Tsssk....

Het zal vast een keer eerder voorbij gekomen zijn, maar zoeken levert niet het gewenste resultaat.
Ik heb een DS414 met 2 schijven(1x2TB, 1x3TB), als SHR.
Nu wil ik 2 extra schijven plaatsen van 3TB. Kan ik deze allebei tegelijk toevoegen, of moet dat 1 voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Nicap schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:23:
Het zal vast een keer eerder voorbij gekomen zijn, maar zoeken levert niet het gewenste resultaat.
Nu wil ik 2 extra schijven plaatsen van 3TB. Kan ik deze allebei tegelijk toevoegen, of moet dat 1 voor 1?
Volgens mij kan je beiden schijven tegelijk plaatsen en dan aangeven dat deze toegevoegd moeten worden aan de eerder aangemaakte SHR groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

bluecupra schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:06:
[...]

Volgens mij kan je beiden schijven tegelijk plaatsen en dan aangeven dat deze toegevoegd moeten worden aan de eerder aangemaakte SHR groep
Ik ga het proberen. Kan er in de handleiding ook niet iets specifieks op vinden dat het niet meteen met meerdere schijven tegelijk kan. Dus dan zou het idd wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Als ik dit zo lees:
https://www.synology.com/...diskgroup_expand_add_disk
Select Expand the volume (or disk group) by adding hard disks.
&
You can add hard drives by checking the corresponding checkboxes. Then click Next.
Dan mag je gezien de tekst EN de checkboxes (i.p.v. radiobuttons) toch wel verwachten dat het tegelijk kan..

*Volgens mij houdt je op deze manier effectief 6TB (van de 11TB aan schijven) over van je array gezien je bruto 4x2TB krijgt, en dus 3x2TB netto i.v.m. de pariteitsdisk. Je kunt hierna als het goed is nog wel een 3x1TB array maken van het 'ongebruikte' deel van de 3TB schijven.

De 2TB schijf vervangen voor een 3TB schijf is imo de meest logische oplossing, omdat je zo iig al je bestanden op 1 volume kan plaatsen. :) Maar op zich zou het zo ook prima moeten werken.

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2016 11:09 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

SmiGueL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Als ik dit zo lees:
https://www.synology.com/...diskgroup_expand_add_disk

[...]

Dan mag je gezien de tekst EN de checkboxes (i.p.v. radiobuttons) toch wel verwachten dat het tegelijk kan..

*Volgens mij houdt je op deze manier effectief 6TB (van de 11TB aan schijven) over van je array gezien je bruto 4x2TB krijgt, en dus 3x2TB netto i.v.m. de pariteitsdisk. Je kunt hierna als het goed is nog wel een 3x1TB array maken van het 'ongebruikte' deel van de 3TB schijven.

De 2TB schijf vervangen voor een 3TB schijf is imo de meest logische oplossing, omdat je zo iig al je bestanden op 1 volume kan plaatsen. :) Maar op zich zou het zo ook prima moeten werken.
Ik heb ze gewoon toegevoegd en het gaat prima met 2 schijven idd.

Wat betreft de groottes van de schijven. Ik had in eerste instantie maar 1 schijf erin zitten. Toen ik een schijf aan wilde schaffen was ik in de veronderstelling dat ik er een 3TB in had, maar dat bleek dus 2 te zijn. Vandaar dat ik die er nog in heb zitten. uiteraard gaat deze op termijn vervangen worden door een 3TB exemplaar.

Ruimte is wel iets groters als jij schetst. Als ik kijk naar de raid calculator dan kom ik op 8TB, dus dat valt wel mee.

Die 6TB is met traditionele RAID.

[ Voor 8% gewijzigd door Nicap op 21-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
SmiGueL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:52:
Nicap schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:37:
Ruimte is wel iets groters als jij schetst. Als ik kijk naar de raid calculator dan kom ik op 8TB, dus dat valt wel mee.

Die 6TB is met traditionele RAID.
Die 8TB klopt uiteraard als regel 2 uit mijn quote meeneemt. ;)
Voor zover ik weet kun je er niet 1 groot volume van maken; maar moet er een 2e volume aangemaakt worden van de overgebleven schijfruimte.

Dan wordt het dus ongeveer als de lichtblauwe+lichtgroene volumes uit de rechter afbeelding.

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2016 22:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 02:08
Sinds enkele dagen blaast de ventilatoren van mijn DS412+ pakweg om het kwartier/half uur op volle toeren gedurende vijf minuten. Ik heb nochtans niets speciaals ingesteld op mijn NAS om te doen. Iemand die weet wat dit zou kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

SmiGueL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:02:
[...]

[...]

Die 8TB klopt uiteraard als regel 2 uit mijn quote meeneemt. ;)
Voor zover ik weet kun je er niet 1 groot volume van maken; maar moet er een 2e volume aangemaakt worden van de overgebleven schijfruimte.

Dan wordt het dus ongeveer als de lichtblauwe+lichtgroene volumes uit de rechter afbeelding.
je hebt gelijk. ik las het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap,
Hoeft niet 1 voor 1 mag ook om 5 over 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:09
pina schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:01:
Sinds enkele dagen blaast de ventilatoren van mijn DS412+ pakweg om het kwartier/half uur op volle toeren gedurende vijf minuten. Ik heb nochtans niets speciaals ingesteld op mijn NAS om te doen. Iemand die weet wat dit zou kunnen betekenen?
Niet gewoon mindere airflow door stof ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz

Hier nergens last van, wel een DS214.
Als het een software iets zou moeten zijn dan zouden meerdere modellen er toch last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:49:
[...]

Nicap,
Hoeft niet 1 voor 1 mag ook om 5 over 12.
Ik weet niet of ik nou moet lachen of niet, zo flauw....... En dat met je derde post al d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
pina schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:01:
Het meest logische zou zijn dat de NAS te warm wordt he.. :P
Wat als je in DSM eens bij Control Panel --> Info Center --> [Tabje] General de Thermal Status aanwijst?

-Hoeveel graden geeft deze aan op het moment dat hij BEGINT met koelen, en evt. de temperatuur als hij daarmee stopt?

Kijk anders eens onder Start --> Storage Manager --> HDD/SSD --> [kolom] Temperature?

-Wat is de temperatuur van al je schijven?

Geen idee of er nog meer sensoren inzitten, maar die fan gaat vast niet voor de lol zo vaak draaien..

Onder Configuration --> Hardware & Power --> [Tabje] General --> Fan Speed Mode Kan hij ook nog op 'Cool Mode' staan, wat uiteraard een blazende fan kan veroorzaken. :+

Ik zou hem indien te warm sowieso even doorblazen/uitzuigen zodat er iig geen stof voor de luchtwegen zit..

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 22-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 20:14
Sinds twee weken in het bezit van een ds215j. Enige wat ik ermee wil doen is gebruik maken van sickbeard en consorten. Dat gaat prima. Ik weet dat ik de Nas niet kan gebruiken om te laten transcoderen, omdat deze daar niet krachtig genoeg voor is. Geen probleem opzich sofar.

Vreemde is dat als ik Plex gebruik film x het wel prima doet op m'n iPad maar niet op mijn ps4.

Nu vroeg ik me af als ik de Nas koppel met een fatsoenlijke Mediaspeler, heb ik dan nog te maken met transcoding vanaf mijn nas of neemt dan juist de mediaspeler het over.

Wellicht meer een vraag die in een mediaspeler topic past, maar ik vermoed dat ik in dit topic een beter antwoord krijg.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik stream naar diverse devices via standaard smb protocol:
Een xtreamer sidewinder 3 via gigabit
Een android HDMI stick via Wi-Fi (dichtbij extra AP)
Android tablets en een gsm (shield k1, nexus 7, nexus 5)

Alle zonder probleem, mits Wi-Fi sterk/snel genoeg is. Qua decoding heb je niet veel nodig, een raspberry pi is bv ook al voldoende, de nieuwe heeft zelfs Wi-Fi ingebouwd, hoewel ik zelf kabel prefereer voor media streaming

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Na lang proberen en zoeken post ik hier mijn vraag.

Ik wil de onbeveiligde RTSP-camerabeelden van mijn Xiaomi Yi Ants IP camera via mijn DiskStation (DS713+) 're-streamen' waarbij ik er authenticatie op zet. Ik wil een eigen RTSP-link, zodat ik deze met een 3rd party app kan bekijken.

Ik ben al een eindje: de camera is met deze truuc toegevoegd aan Surveillance Station. Vanuit daar kan ik een 'stream path' kopiëren naar een RTSP of RTSP-over-HTTP stream. Die zijn wél beveiligd:

code:
1
rtsp://admin:<hashedpasswordofzo>@<mijn>.synology.me:554/Sms=2.unicast

en

code:
1
rtsp://<internipadres>:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/rtsp.cgi?Sms=2.unicast&DsId=0&StmKey=<eenkey>

De eerste link kan ik vanaf m'n LAN openen met VLC, dus dat werkt. Als ik op m'n router poort 554 forward richting m'n Synology dan kan ik vanaf internet ook de stream bekijken.

Maar dan, de vragen waar ik niet uitkom.
  • De username/password-combinatie vind ik vreemd. Waarschijnlijk is het het admin-account op m'n Synology en is het wachtwoord gehashed?
  • Als ik opnieuw het stream path bekijk, is het wachtwoord soms gewijzigd. Geen idee waarom, maar hierdoor is de config in m'n app dus niet houdbaar.
  • Ik heb het gevoel dat ik Surveillance Station misbruik voor mijn doel. Is er een andere (docker) package waarmee ik m'n RTSP-stream kan beveiligen en re-streamen?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
steefje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:44:
Nu vroeg ik me af als ik de Nas koppel met een fatsoenlijke Mediaspeler, heb ik dan nog te maken met transcoding vanaf mijn nas of neemt dan juist de mediaspeler het over.
Transcoding is nodig als je afspeelapparaat niet overweg kan met wat deze ontvangt. De verzender moet dan transcoderen. Een mediaspeler kan overweg met de meeste bestandsformaten en codecs, er hoeft dan niet getranscodeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 20:14
Dank voor de duidelijke antwoorden. Ga ik mee aan de slag

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1 ... 64 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).