Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Mede-auteur:
  • tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-08 22:34

tokko1

http://i.imgur.com/FMZyBUc.png

http://i.imgur.com/uNMOlBU.png

bovenstaande is een schaamteloze copy-past van productreview: Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera review door tokko1
lees zijn review :)

iPhone app:

小蚁智能摄像机(YiSmart)

Android app:

Yi Home Camera

Alle firmwares: (inc. RSTP server)
http://xiaoyi.querex.be met dank aan querex
mirror: https://www.dropbox.com/... (incl. US firmware versies)

Flash instructies:
https://www.dropbox.com/s...e%20Instructions.pdf?dl=1

Whatson wijzigde deze reactie 01-01-2016 18:25 (82%)

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:14
Let wel op, er zijn 2 varianten verkrijgbaar. …ťn met night vision en ťťn zonder.
IR komt niet door glas, dus als beveiligingscamera heb je er 's nachts weinig aan gezien de camera niet spatwaterdicht (IP44) is.

Als je de android app wilt gebruiken, moet je de telefoon in het engels instellen, anders krijg je een chinese app.

De timezone staat standaard verkeerd. Deze moet je aanpassen met custom firmware. Hierbij rekening houden dat je ook nog eens express de verkeerde tijdzone moet aanpassen. Volgens mij zelfs op GMT+8 om de tijd in Nederland te krijgen. Pas je de timezone niet aan, kun je geen gebruik maken van de scroll functie in de app om terug te kijken.

Ik heb destijds de timezone aangepast, maar door de zomer/wintertijd wisseling moet ik het nu nog een keer doen.

De camera wil ik gebruiken als baby monitor die zodoende via internet te raadplegen is.

De talkback functie maakt vooraf eerst een hoop lawaai en is hier niet geschikt voor. Het volume hiervan is ook niet aanpasbaar.

• hanzer
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik was/ben ook van plan hem aan te schaffen, maar als ik zo lees wat je allemaal moet aanpassen en wijzigen...
Daarboven komt nog dat ik een windows Phone gebruik en ik hem wil gaan gebruiken met Synology. En voor die laatste zijn er geen officiŽle apps.

Straks wat opzoeken, maar ik vrees dat ik hem niet ten volle ga kunnen gebruiken.

• tokko1
quote:
hanzer schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:15:
Ik was/ben ook van plan hem aan te schaffen, maar als ik zo lees wat je allemaal moet aanpassen en wijzigen...
Daarboven komt nog dat ik een windows Phone gebruik en ik hem wil gaan gebruiken met Synology. En voor die laatste zijn er geen officiŽle apps.

Straks wat opzoeken, maar ik vrees dat ik hem niet ten volle ga kunnen gebruiken.
Voor het gebruiken met een Synology NAS zijn heel wat aanpassingen nodig aan zowel de cam (Custom firmware) als je NAS dus dit is alleen aan te raden als je van Tweaken houdt :Y)

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• Exor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:55
Voor een babycamera kan je beter (tweedehands) een DLink 932L of een ander DLink camera kopen. Je hebt dan een online omgeving (mydlink) waardoor jij jouw beelden overal kan bekijken via de website of een app (officieel of via IP cam viewer/tinycam). Het nadeel is wel dat de resolutie maar 480p is, echter om een baby in de gaten te houden heb je geen 720p/1080p nodig. Daarnaast heeft de Dlink camera ook een microfoon (met ruis op de achtergrond) waardoor je ook kan luisteren wat er in de kamer gebeurt. Als je ook een normale babyfoon bij het bedje zet dan hoef je alleen maar te kijken in de app als de baby huilt.

• FunFair
quote:
Exor schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:32:
Voor een babycamera kan je beter (tweedehands) een DLink 932L of een ander DLink camera kopen. Je hebt dan een online omgeving (mydlink) waardoor jij jouw beelden overal kan bekijken via de website of een app (officieel of via IP cam viewer/tinycam). Het nadeel is wel dat de resolutie maar 480p is, echter om een baby in de gaten te houden heb je geen 720p/1080p nodig. Daarnaast heeft de Dlink camera ook een microfoon (met ruis op de achtergrond) waardoor je ook kan luisteren wat er in de kamer gebeurt. Als je ook een normale babyfoon bij het bedje zet dan hoef je alleen maar te kijken in de app als de baby huilt.
Dat is precies wat deze camera dus ook kan :)
De App geeft daarnaast ook een signaal bij beweging op je telefoon. Weet alleen niet of het ook op geluid reageerd.

Als je alleen Live wilt mee kijken is deze camera prima om te doen, zonder te tweaken. Wil je het als bewakingsdoeleind gebruiken, koop dan gelijk een camera die compatible is met een NAS. Er zijn voor 40 dollar redelijk wat camera's beschikbaar met ONVIF(oid) protocol.

• FunFair
Ik wilde de tijd goedzetten... ofwel opnieuw firmware flashen.. maar om de een of andere reden lukt het me niet meer.

Kan nu ook niet met de laatste app verbinden met de camera. Geen idee waarom....
Erg gebruiksvriendelijk is deze camera dus niet echt.

Ik vraag me ook wel eens af hoe het kan dat de camera met mijn wifi verbinding kan maken, zonder dat ik zelf de camera configureer. Op de een of andere manier wordt de camera via de telefoon app voorzien van de juiste wifi netwerk gegevens. Hoe?

-edit-

Imiddels weer aan de praat gekregen. Om de een of andere reden moet ik niet iets wijzigen aan die aangepaste firmware. Ik heb het vermoeden dat wordpad/notepad er iets mee doet.

Inmiddels de aangepaste firmware weer geflasht. Daarna SD kaart er weer uitgehaald en het bestandje aangepast met een speciale text editor. Firmware versienummer aangepast naar de laatste (1.8.5.1L_201510301024) zodat de app geen melding geeft. Maar de eigenlijke versie blijft ongewijzigd natuurlijk.

Tijdzone nu ook correct gezet, door GMT+7 in te stellen. Het lijkt wel alsof er een programmeerfout in zit. China is GMT+8 en standaard staat hij op GMT+15 om een of andere reden. Een offset van +8 in de winter en +9 in de zomer. Ofwel GMT+7 voor Nederland met wintertijd en GMT+6 met zomertijd.

Om te kunnen opnemen op de SD kaart moet ik deze na de flash en aanpassing van de tijd weer formatteren. Blijkbaar denkt hij dat de SD kaart corrupt is als er systeembestanden achterblijven.

FunFair wijzigde deze reactie 10-11-2015 19:11 (50%)

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:00

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ik heb deze camera inmiddels ook binnen.

Helaas heb ik blijkbaar een nieuwere revisie gekregen :(

Ik zit nu dus met een versie zonder telnet toegang en vooral zonder RTSP streams... en de aangepaste fw's werken niet op dit model

• querex
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 12:57
Vandaag ook een extra xiaoyi binnen gehad. Morgen ook eens testen... Hopelijk kan ik nog downgraden of custom firmware :-o

• Whiskey48
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-08 10:02
quote:
querex schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:38:
Vandaag ook een extra xiaoyi binnen gehad. Morgen ook eens testen... Hopelijk kan ik nog downgraden of custom firmware :-o
custom firmware??

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:56

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
querex schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:38:
http://cl.ly/0h0w0w0i142w...708.1678458485.1448010226
Bovenstaande link is naar de oude firmware, waar RTSP nog inzit.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• FunFair
Als je dan toch custom firmware wilt flashen,

Gebruik dan deze: http://robinhenniges.com/en/fix-xiaomi-xiaoyi-small-ant

Het flashen van Firmware heb ik gemengde ervaringen mee. De microsd kaart moet FAT32 zijn.
Met de firmware van 'robin' uit de link moet ik niets aanpassen. Verse kaart, bestanden erop, in de camera.
Doe ik een aanpassing in 1 van de configuratiebestanden gaat het fout om de een of andere reden.

Flashen als volgt:
- Camera resetten (10s reset knop inhouden)
- Stroom eraf
- SD kaart met firmware bestand erop
- Stroom erop
- ca. 5 minuten wachten

Als alles goed gaat, gaat na een tijdje het lampje knipperen en start de camera vergolgens gewoon op. Maar dit is bij mij al meerdere keren 'fout' gegaan. Er gebeurde simpelweg niets. Na 10x te proberen bleek het plotseling wel goed te gaan. Ik denk dat het eraan ligt dat het aanpassen van het configuratiebestand via Windows gewoon niet goed gaat i.v.m. de russische tekens in het bestand.

Na het flashen, moet ik de firmware file verwijderen van de sdkaart en kan ik wel het configuratiebestand aanpassen. Daarmee kun je de tijdzone vervolgens goed instellen. Hiervoor hoef je dus niet de firmware opnieuw te laden, maar enkel de andere bestanden.

Na dat allemaal gedaan te hebben, de hele sd kaart leeg maken, anders weigert de camera op te nemen op de kaart. In de app geeft hij dan ook een fout aan en wil hij formatteren, maar dan krijg je maar 20GB terug van de 32. Blijkbaar is procentueel ingesteld dat de camera een deel reserveerd voor systeembestanden. Mocht je dit perongelijk hebben gedaan, moet je met een partitie programma de SD kaart opnieuw patitioneren.

• Whiskey48
He, bij mij doet de tijd het out of the box goed!

De firmware is versie 1.8.5.1L_201510301024. De app gaf ook een update.

Maar de tijd doet het goed, je moet alleen idd je telefoon op het engels hebben. (geen probleem mee)

• japie101
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 23:05
Ik wil de camera met Synology Surveillance Station gebruiken, maar heb even gewacht met de aanschaf, aangezien ik het beleid van onze Chinese vrienden soms niet echt kan rijmen.

Zijn er meer mensen die dat aan de praat hebben ook met recente modellen?

• Whatson
  • Niet online
quote:
maurits82 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:40:
He, bij mij doet de tijd het out of the box goed!

De firmware is versie 1.8.5.1L_201510301024. De app gaf ook een update.

Maar de tijd doet het goed, je moet alleen idd je telefoon op het engels hebben. (geen probleem mee)
Staat bij jou ook de hardcoded tijd op de camerabeelden zelf goed? Blijkbaar werkt terugkijken anders niet.

Verder had ik iets vreemds met de app en camera. Toen ik hem voor het eerst wilde verbinden heb ik WiFi naam en password ingevoerd in de app. Maar er kwam vervolgens geen QR code, dus toen maar die andere optie geprobeerd. (Met dat plaatje van die xiaomi router) Via die optie had de camera ineens WiFi verbinding zonder QR code of verbinding van smartphone met de xiaoyi cam. (Ik heb geen Xiaomi router, maar een op openwrt... :?

• Whiskey48
quote:
Whatson schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:05:
[...]

Staat bij jou ook de hardcoded tijd op de camerabeelden zelf goed? Blijkbaar werkt terugkijken anders niet.

Verder had ik iets vreemds met de app en camera. Toen ik hem voor het eerst wilde verbinden heb ik WiFi naam en password ingevoerd in de app. Maar er kwam vervolgens geen QR code, dus toen maar die andere optie geprobeerd. (Met dat plaatje van die xiaomi router) Via die optie had de camera ineens WiFi verbinding zonder QR code of verbinding van smartphone met de xiaoyi cam. (Ik heb geen Xiaomi router, maar een op openwrt... :?
Oh haha, nee die staat fout. (7 uur vooruit)

Maar ongetwijfeld dat ze dit spul alleen voor de Chinese markt willen verkopen en daarom dit zo bagger laten voor ons.
Misschien maken ze ook hardware voor merken die hier verkocht worden met veel hogere marges. Of ze maken ook voor bedrijven die hier wel verkopen, die het niet leuk zouden vinden als ze hun markt inpikken oid? (denk maar hardop).

Whiskey48 wijzigde deze reactie 20-11-2015 11:11 (19%)

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:33
quote:
Whatson schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:05:
[...]

Same here... Ik kreeg een sample QR die niet op de mijne leek. Ik weet ook niet hoe het kon gebeuren dat de cam na herhaaldelijk proberen ineens toch verbinding had. Magisch :+

Discogs

• Whatson
  • Niet online
quote:
ksborg schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:11:
[...]

Same here... Ik kreeg een sample QR die niet op de mijne leek. Ik weet ook niet hoe het kon gebeuren dat de cam na herhaaldelijk proberen ineens toch verbinding had. Magisch :+
Ja vooral omdat ik een iPhone heb. Een app kan daar niet even het WiFi Chanel veranderen of Bluetooth inschakelen.

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
ksborg schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:11:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad, maar dan met het oude model, dat nog niet met QR-codes werkt, na een firmware upgrade. Juiste AP,(waar hij ervoor vlekkeloos op werkte) juiste PW en toch niet willen connecten. Dan na tig keer resetten en proberen, kreeg ik opeens wťl connectie.
Ik heb alle 4 Xiaoyi's nu op de officiŽle laatste firmware draaien, en merk wel ene groot verschil met de oude, vooral onder iOS, daar ik nu wel elke keer kan connecten met alle camera's, waar dat in het verleden nog wel eens durfde mislopen en timeouts veroorzaakte.

• Whiskey48
Ik vind het maar mooi speelgoed! Die time stamp +7h overleef ik wel.
Maar werkt ook goed over 3g. Heb hem standaard op HD gezet, ziet er netjes uit!

• thafusion
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
Probleem van de tijd is dat je niet kan terugspoelen wanneer je op de app je opgenomen videobeelden wil bekijken. Je kan dan niet meer vooruit of achteruit spoelen.

• jvhaarst
  • Laatst online: 17-08 22:44

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Ik kreeg vandaag mijn camera binnen, na wat gezoek vond ik de app hier : http://www.xiaoyi.com/en/app.html
Hij is nu de nieuwste firmware aan het downloaden, na een heel aantal pogingen om de camera te installeren.

Die Chinese dame is trouwens wel redelijk irritant..

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Bij mij was hij echt binnen 2 min klaar.
Je had wel door de je de QR aan de camera moet laten zien en niet de QR code achterop moet scannen? ;)

Ik heb nu een versie met en zonder IR.

De 1 kijkt door het raam en de IR versie staat binnen verscholen bij een ingang.
Fijne is dat je de IR lampjes niet ziet in het donker zoals je wel vaak ziet bij goedkope cams.

• querex
Met de nieuwe Xiaoyi revisie (V2.1 links onder op de achterkant van de doos) is het blijkbaar inderdaad niet meer mogelijk om RTSP protocol werkend te krijgen door downgrade naar firmware versie B of de custom firmware van Robin (http://robinhenniges.com/en/fix-xiaomi-xiaoyi-small-ant)...

Ik heb al reeds 2x Xiaoyi (V2.0) bollen op de custom firmware, dus ik doe de flash volgorde zeker wel goed... :)

Iemand nog ervaring / tips?

---

Inmiddels een kleine update ivm RTSP voor V2.1:
- Firmware B = camera reageert niet, je kan hem niet koppelen met wifi
- Firmware J + easyboot = camera reageert, kan gekoppeld worden met wifi maar komt dan in boot loop
- Firmware K = OK, alles werkt terug origineel
- Firmware K + easyboot = camera werkt zoals het hoort, http is geactiveerd maar RTSP niet

Overzicht voor alle firmwares: http://xiaoyi.querex.be

querex wijzigde deze reactie 22-11-2015 10:43 (52%)

• jvhaarst
  • Laatst online: 17-08 22:44

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

quote:
querex schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:41:
Inmiddels kleine update.
Met firmware K heb ik hem terug werkend gekregen.
Ik ga het custom firmware script eens proberen in combinatie met de firmware K.
En ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• querex
quote:
- Firmware J + easyboot = camera reageert, kan gekoppeld worden met wifi maar komt dan in boot loop
- Firmware K + easyboot = camera werkt zoals het hoort, http is geactiveerd maar RTSP niet

Overzicht voor alle firmwares: http://xiaoyi.querex.be

querex wijzigde deze reactie 22-11-2015 10:43 (17%)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Nu in de aanbieding op banggood. Werkt deze nu wel of niet met synology?

Met gestrekt been.

• tokko1
quote:
artbij schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:25:
Standaard niet.

Behalve dus als je er echt een hoop werk in wilt steken, de cam moet andere firmware krijgen (wat niet altijd werkt met nieuwe modellen) en in je Synology Nas moet je ook redelijk wat werk steken voordat het werkt. Niet echt een quick fix dus :X

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• querex
quote:
artbij schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:25:
Standaard, nee:
1) Je moet de Xiaoyi omflashen om RTSP streaming protocol mogelijk te maken
2) Je moet in Synology surveilance station een nieuw merk (Xiaomi) aanmaken met daarin de configuratie en wat creatief zijn met export settings / aanpassen / import settings.
(Check google https://www.google.be/web...eillance+station+synology)
Hierna werkt de Xiaoyi wel op de Synology surveilance station...

Let wel op, Xiaoyi heeft onlangs overgestapt van V2.0 hardware op V2.1 hardware.
Met deze V2.1 hardware is het momenteel nog niet mogelijk om RTSP streaming protocol te activeren dmv firmware downgrade (versie B) of customer firmware (met easy boot script).

querex wijzigde deze reactie 23-11-2015 10:55 (8%)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Ok thanks voor de antwoorden!

Met gestrekt been.

• dannycnl
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 05-01-2017
Kan iemand mij vertellen of je de camera bijvoorbeeld ook constant kan laten filmen als je van huis gaat.
Ik zie wel de optie in de app staan bij motion, maar ik wil juist dat hij bijvoorbeeld voor een paar uur wanneer wij van huis zijn registreert.
Ik krijg het nergens gevonden dus hopelijk kunnen jullie mij helpen:)

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
dannycnl schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:15:
Kan iemand mij vertellen of je de camera bijvoorbeeld ook constant kan laten filmen als je van huis gaat.
Ik zie wel de optie in de app staan bij motion, maar ik wil juist dat hij bijvoorbeeld voor een paar uur wanneer wij van huis zijn registreert.
Ik krijg het nergens gevonden dus hopelijk kunnen jullie mij helpen:)
Ja dat doet hij.
Hij slaat het op in filmpjes van 1 minuut op de micro sd kaart.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
querex schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:41:
Inmiddels is er ook een firmware L. Is er ergens een changelog te vinden met wat er gefixt is in een bepaalde firmware versie?

Klik hier om mij een DM te sturen

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik heb de camera ook binnen. Hoe hebben jullie hem geÔnstalleerd? Want er staat nergens een duidelijk handleiding hiervoor.

Ik heb de YI action app gedownload en nu moet ik connected met WiFi? Geen idee wat het wachtwoord is. Mijn Chinees was toch slechter dan ik dacht ;)

• ksborg
quote:
grote_oever schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:08:
Ik heb de camera ook binnen. Hoe hebben jullie hem geÔnstalleerd? Want er staat nergens een duidelijk handleiding hiervoor.

Ik heb de YI action app gedownload en nu moet ik connected met WiFi? Geen idee wat het wachtwoord is. Mijn Chinees was toch slechter dan ik dacht ;)
Ik zou beginnen met downloaden van de YI Home app en dan nog eens proberen ;)

Discogs

• grote_oever
quote:
ksborg schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:11:
[...]

Ik zou beginnen met downloaden van de YI Home app en dan nog eens proberen ;)
Dacht al dat ik verkeerde app had. Enige nadeel is dat ik de app niet in de Appstore kan vinden. Kan hem we vinden in andere Appstore, maar m'n iPhone laat me deze niet downloaden.

• ksborg
quote:
grote_oever schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:19:
[...]

Dacht al dat ik verkeerde app had. Enige nadeel is dat ik de app niet in de Appstore kan vinden. Kan hem we vinden in andere Appstore, maar m'n iPhone laat me deze niet downloaden.
Kon hem op mijn iPad ook niet geÔnstalleerd krijgen. Op Android kan je gewoon de .apk downloaden van de website. Helaas kan ik je daarbij niet helpen. Misschien is er hier een iOS gebruiker die ons kan helpen :)

Discogs

• querex
quote:
DexterDee schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:21:
[...]

Inmiddels is er ook een firmware L. Is er ergens een changelog te vinden met wat er gefixt is in een bepaalde firmware versie?
Jup hierzo :) http://bbs.xiaomi.cn/t-11498090

Welke firmware update ook, het zal RTSP niet terug brengen waarschijnlijk.
De easy boot tweak moet gewoon up to date gebracht worden voor hardware v2.1, daarna zal RTSP pas terug mogelijk zijn met v2.1

querex wijzigde deze reactie 26-11-2015 20:45 (25%)

• grote_oever
quote:
ksborg schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:38:
[...]

Kon hem op mijn iPad ook niet geÔnstalleerd krijgen. Op Android kan je gewoon de .apk downloaden van de website. Helaas kan ik je daarbij niet helpen. Misschien is er hier een iOS gebruiker die ons kan helpen :)
Ik ben zelf niet zo bekend met android, maar kan wel via een android toestel lenen. Welke .apk heb jij gebruikt dan? Want ik zie meerdere versie's staan...

• Whatson
  • Niet online
quote:
ksborg schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:38:
[...]

quote:
grote_oever schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:19:
[...]

Kijk even naar de OP daarin staat een link naar YiSmart iPhone app.
Edit: Xiaomi heeft m verwijderd?!
Edit2: ze hebben de app opnieuw in de store gezet onder andere naam. Nu niet te downloaden in NL store 7(8)7

Whatson wijzigde deze reactie 27-11-2015 23:34 (8%)

• kickassmen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik heb de versie met IR zojuist besteld, totaal 28 euro met kortingscode uit OP. Ben benieuwd

http://www.banggood.com/O...y-IP-Camera-p-983655.html

Less is more

• bart.lamboo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-08 09:48
Heeft iemand toevallig een idee wat er op poort TCP/38888 draait?
Dat lijkt buiten poort 80 de enige open poort te zijn.
(ik heb trouwens 2 versie 2.1 camera's die op de K firmware draaien)

• grote_oever
quote:
grote_oever schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:33:
[...]

Ik ben zelf niet zo bekend met android, maar kan wel via een android toestel lenen. Welke .apk heb jij gebruikt dan? Want ik zie meerdere versie's staan...
Iemand nog een idee? Want het lukt me nog niet om de camera aan de praat te krijgen. Hoe hebben de iphone bezitters dit voor elkaar kregen (zonder de YI home app)? en hoe werkt het op android?

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De App heeft een Chinese naam, daar kun je niet makkelijk op zoeken.

Directe link:
https://appsto.re/nl/yJ5d5.i

Of anders zoeken op "xiaomi", icon ziet er zo uit:
http://www.kimmobile.com/pic/sanpham/17082015/143982938619_icon_20miHome_281_29.png

Klik hier om mij een DM te sturen

• querex
.

querex wijzigde deze reactie 30-11-2015 20:30 (99%)

• grote_oever
quote:
DexterDee schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:26:
De App heeft een Chinese naam, daar kun je niet makkelijk op zoeken.

Directe link:

Of anders zoeken op "xiaomi", icon ziet er zo uit:
[afbeelding]
Bedankt, dit is inderdaad de oplossing voor iphone gebruikers. Je kan de app inderdaad vinden met Xiaomi.
quote:
querex schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:54:
[...]

Let wel op, Xiaoyi heeft onlangs overgestapt van V2.0 hardware op V2.1 hardware.
Met deze V2.1 hardware is het momenteel nog niet mogelijk om RTSP streaming protocol te activeren dmv firmware downgrade (versie B) of customer firmware (met easy boot script).
Domme vraag, maar is jou 2.0/2.1 een andere versie dan de versiecheck die ik gedaan heb? Want ik zie bij mij 1.8.5.1K. Of kijk ik bij de verkeerde versie?
quote:
querex schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:52:
[...]

Is het u al gelukt om v2.1 werkend te krijgen met RTSP via het easyboot script? Thx a lot.
Volgens mij quote je de verkeerde :) Ik heb net de cam pas werkend zonder te kijken naar RTSP.

grote_oever wijzigde deze reactie 30-11-2015 19:53 (47%)

• querex
quote:
grote_oever schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:48:
Domme vraag, maar is jou 2.0/2.1 een andere versie dan de versiecheck die ik gedaan heb? Want ik zie bij mij 1.8.5.1K. Of kijk ik bij de verkeerde versie
1.8.5.1K is de firmware versie (software op de camera zelf).
Voor de hardware versie moet je op de achterkant van de verpakkingsdoos kijken (links onder).
quote:
grote_oever schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:48:
Volgens mij quote je de verkeerde :) Ik heb net de cam pas werkend zonder te kijken naar RTSP.
Idd klopt, :p even aanpassen... Thx

• querex
quote:
bart.lamboo schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:54:
Heeft iemand toevallig een idee wat er op poort TCP/38888 draait?
Dat lijkt buiten poort 80 de enige open poort te zijn.
(ik heb trouwens 2 versie 2.1 camera's die op de K firmware draaien)
Is het u al gelukt om v2.1 werkend te krijgen met RTSP via het easyboot script? Thx a lot.

• grote_oever
quote:
querex schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:30:
[...]

1.8.5.1K is de firmware versie (software op de camera zelf).
Voor de hardware versie moet je op de achterkant van de verpakkingsdoos kijken (links onder).
Ik zie het... v2.1 hier. tnx! Staat inderdaad op de doos.

grote_oever wijzigde deze reactie 30-11-2015 20:32 (4%)

• querex
quote:
grote_oever schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:31:
[...]
Ik zie het... v2.1 hier. tnx! Staat inderdaad op de doos.
Gebruik je de camera via de smartphone app? Of bekijk je de beelden met een NAS of andere software via RTSP (beeld uitlezen op afstand)?

• bart.lamboo
The russians did it again! :)
http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=638230&st=3280
Het lijkt erop dat ze RTSP werkend hebben gekregen op een v2.1
Althans, voor zover ik google translate moet geloven. Ik kom bij de registratie de captcha niet door dus kan de firmware niet downloaden.

• grote_oever
quote:
bart.lamboo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:22:
Althans, voor zover ik google translate moet geloven. Ik kom bij de registratie de captcha niet door dus kan de firmware niet downloaden.
Je doelt op deze post?

http://4pda.ru/forum/inde...&view=findpost&p=44936673

• bart.lamboo
quote:
Klopt. Maar je moet ingelogged zijn om de file te kunnen downloaden. Althans, ik krijg een 404 als ik hem probeer te openen.

• ksborg
quote:
bart.lamboo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:22:
In dat topic roept Google translate ook nog dit:

Echter, telnet werkt. Stabiliteit rtsp stroom, nee, de camera weer in 5-10 minuten herstart, knipperende lichten en te klikken op de IR-cut filter ...

Ik weet niet wat dat betekent, maar het geeft wel hoop in ieder geval dat men 2.1 semi-werkend heeft :)

Discogs

• querex
Downloaden is inderdaad niet mogelijk zonder Russische kennis (captcha) :(
Maar het gaat alvast wel de goede richting uit, nog even en er verschijnt waarschijnlijk wel een werkende mirror ergens online.

• querex
Na lang proberen ben ik door de captcha kunnen gaan!
Eindelijk mijn eigen account, nice! :p

Onmiddelijk de nieuwe aangepaste firmware gedownload.
Getest op mijn v2.1 en hij werkt!
Op het eerste zicht lijkt hij stabiel.

Hierbij de file van het forum, op eigen risico te gebruiken!
Source: http://4pda.ru/forum/inde...230&st=3280#entry44936673
1.8.5.1K_20151201-A_MP77V.zip ( 7,08 МB)
Mirror link: https://mega.nz/#!IFhgwR7...HANWNUQGHKIAI0evq5A6xk6pw

• bart.lamboo
Haha, ik ben er ook net achter dat ze om een optelling vroegen. En de login per mail link was ook wel handig. :)

Ik heb een van mijn camera's zojuist geupdate. Het lijkt erop dat rtspsvr ermee stopt als het te lang duurt voordat hij een DHCP adres krijgt. Heb hem 2 keer opnieuw moeten starten om het netjes te laten functioneren.
Hij is nou een half uurtje up en mijn Synology is netjes de streams op aan het slaan.

Update: De nogal irritante stem heeft besloten iedere zoveel tijd te blaten. Heb nog niet uitgevonden hoe ik die uit kan zetten.

Update 2: Rtspsvr lijkt niet meer te willen starten.
Krijg de onderstaande foutmelding:
create vid_rtp_main thread fail
: Resource temporarily unavailable

bart.lamboo wijzigde deze reactie 01-12-2015 22:18 (83%)

• querex
Hij werkt niet zo vlot als V2.0 om hem te koppelen aan je WiFi.
Maar mits veel prullen + de oude YiCamera app (QR code) + reboot is hij inmiddels al heel de nacht up and running hier...

Hopelijk komt er sneller een gebruiksvriendelijke versie...

• bart.lamboo
Het lijkt erop dat de onderstaande patch met firmware stabieler is dan de MP77V versie. (althans, bij sommigen)
test-rtspfix.zip https://mega.nz/#!LE0FWLx...lQET5DGVvGpk1JaD-Fi4Yxj4E
1.8.5.1K.zip https://mega.nz/#!3EcFSRY...p3XoBXwkhD381K6-kKjbTNPXk (dit is trouwens gewoon de firmware die ook van http://xiaoyi.querex.be/ te downloaden valt)
Geen idee of de patch ook bij de nieuwe L versie werkt.

bart.lamboo wijzigde deze reactie 02-12-2015 09:08 (11%)

• djmartain
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-02-2016
Heb ook die rstp-fix.zip op de sd gezet en gewoon de officiele laatste firmware gebruikt (die russische FW vertrouwde ik niet zo).

Draait als een zonnetje en heb telnet, ftp, http en rtsp streams :)

Happy! Nu enkel nog die engelse app laten werken op mijn 2.1 China cams.

Zie: http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=189411

Edit: de K versie met de fix lijkt dat alle extra services soms gewoon de brui aangeven. telnet is heel onstabiel...

Beter om die russische firmware ook nog te installeren? Wat doet die dan extra misschien?

PPS: geraakt er iemand op 4pda.ru? Ik zou graag account aanmaken maar geraak niet voorbij de captcha...

djmartain wijzigde deze reactie 02-12-2015 19:21 (31%)

• ksborg
quote:
djmartain schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:53:
Heb ook die rstp-fix.zip op de sd gezet en gewoon de officiele laatste firmware gebruikt (die russische FW vertrouwde ik niet zo).

Edit: de K versie met de fix lijkt dat alle extra services soms gewoon de brui aangeven. telnet is heel onstabiel...

Beter om die russische firmware ook nog te installeren? Wat doet die dan extra misschien?

PPS: geraakt er iemand op 4pda.ru? Ik zou graag account aanmaken maar geraak niet voorbij de captcha...
Awesome! Inderdaad ook hier op de v2.1 camera de rtsp map erop gezet. GMT+7 ingesteld en zit ook direct in de goede tijdzone. Streams werken prima hier. Nog geen instabiliteit ontdekt na een half uurtje proberen.

Discogs

• grote_oever
quote:
djmartain schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:53:

Dus het werkt toch niet zo mooi? Of heb ik het verkeerd gelezen?

• querex
Zonet ook de "test-rtspfix" ook getest.
Werkt inderdaad vlotter en gebruiksvriendelijker als de Russische firmware.

De "test-rtspfix" kan je ongeveer vergelijken met het populaire "easy_boot" script welke er voor de V2.0 hardware al bestond.

Overzichtspagina is bijgewerkt...
http://xiaoyi.querex.be/
(Zoals bovenaan op de pagina aangegeven, voor hardware V2.1 moet je met firmware 1.8.5.1K of hoger werken).

• djmartain
Ik merk nu wel bij mijn camera's dat als je de tijdzone correct zet, dat je in de chinese app niet meer je opnames kunt herbekijken... Toch nog niet ideaal dus...

Er is nu wel al een rtsp fix 2 op het russische forum gepost...

@querex: kan jij mij voorbij de 4PDA captcha helpen?

• ksborg
quote:
djmartain schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:31:
Ik merk nu wel bij mijn camera's dat als je de tijdzone correct zet, dat je in de chinese app niet meer je opnames kunt herbekijken... Toch nog niet ideaal dus...

Dat is vreemd. Welke app gebruik je? Ik kan ze gewoon terugkijken in de YI HOME app op Android.

Discogs

• djmartain
De Yi Home App werkt gewoonweg niet bij mij op iOS (kan de camera's niet vinden). Dus ik moet mij behelpen met de app met chinese titel en groen icoon met huisje...

• querex
quote:
djmartain schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:31:

Link in PB :)
Ik test hem deze avond ook even uit...
Indien OK, plaats ik hem mee op de overzichtspagina...

Btw, bij mij werkt de test-rtspfix v1 ook in combinatie met de chineese app hoor.
Via de app heb ik de led gedisabled...
Hou er wel rekening mee dat Xiaoyi sinds enkele weken een nieuwe app heeft gekregen...

• djmartain
quote:
querex schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:42:
[...]

Link in PB :)
Ik test hem deze avond ook even uit...
Indien OK, plaats ik hem mee op de overzichtspagina...

Btw, bij mij werkt de test-rtspfix v1 ook in combinatie met de chineese app hoor.
Via de app heb ik de led gedisabled...
Hou er wel rekening mee dat Xiaoyi sinds enkele weken een nieuwe app heeft gekregen...
Heb je ook de K versie van de russische firmware, of gewoon de laatse stock versie?

• querex
Overzicht originele firmwares als ook 'easy_boot' en 'test-rtspfix' kan je vinden op:

De Russische firmware staat er niet op, doordat hij niet gebruiksvriendelijk is en ingewikkeld werkt (koppelen lukt bijna niet).
Indien je deze toch eens wil proberen, zie querex in "[Xiaomi Yi Ants Wifi IP-Camera] Ervaringen & Discussie"

• djmartain
Net de laatste FW offical erop gegooid en de rtsp fix 2 erbij opgezet: via iSpy toch al een uurtje lustig aan het streamen :)

• Whatson
  • Niet online
quote:
querex schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:46:
Overzicht originele firmwares als ook 'easy_boot' en 'test-rtspfix' kan je vinden op:

De Russische firmware staat er niet op, doordat hij niet gebruiksvriendelijk is en ingewikkeld werkt (koppelen lukt bijna niet).
Indien je deze toch eens wil proberen, zie querex in "[Xiaomi Yi Ants Wifi IP-Camera] Ervaringen & Discussie"
mmm... Dat hele rar bestand uitgepakt en op een SD kaart gezet en in de Yi gestoken (geen reset gedaan want ik zit al op versie K) RSTP lijkt niet te werken. (webserver op :80 is wel aan)
Edit: oeps. Natuurlijk wel rstp:// ervoor typen ipv http://

Whatson wijzigde deze reactie 03-12-2015 19:30 (4%)

• querex
Zonet de test-rtspfix v2 ook eens getest.
Ik merk wel dat ik met de "nieuwe" Xiaomi home app http://i.snag.gy/4PtCm.jpg de camera niet gekoppeld krijg om nadien de led in de app uit te schakelen.
En met de oude YiCamera app hem wel gekoppeld krijg http://i.snag.gy/S743v.jpg waarna ik ook de led in de app kon uitschakelen.

Hier nog iemand ervaring mee?

• djmartain
quote:
querex schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:10:
Zonet de test-rtspfix v2 ook eens getest.
Ik merk wel dat ik met de "nieuwe" Xiaomi home app [afbeelding] de camera niet gekoppeld krijg om nadien de led in de app uit te schakelen.
En met de oude YiCamera app hem wel gekoppeld krijg [afbeelding] waarna ik ook de led in de app kon uitschakelen.

Hier nog iemand ervaring mee?
Bij mij is het omgekeerd... Ik gebruik de US apps en enkel de app met het huisje werkt bij mij. De app met het camera icoon werkt niet...

PS: je kan via telnet ook de led uitzetten, je moet maar eens kijken in de map /home/scripts

• djmartain
Er is nu ook een M firmware beschikbaar:

Cangelog M firmware (google translate):

1. After setting the light turns off, even off the network would no longer be lit up
2. When watching video playback, resolution switching farewell wait!
3. Optimization online upgrade function, effectively shorten the upgrade time
4. Optimize video alarm function, Alarm video upload more stable 5 fixes sometimes inaccurate record searches

• Evos
  • Laatst online: 06:19
Met de RTSP Fix heb ik nu mijn versie 2.1 aan de praat ism Synology, werkt prima en stabiel.
Elke keer als ik mijn camera van het stroom heb gehad moet ik hem opnieuw koppelen met de QR code aan mijn Wifi, is dit normaal of kan ik iets anders instellen?

• djmartain
quote:
Evos schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:57:
Met de RTSP Fix heb ik nu mijn versie 2.1 aan de praat ism Synology, werkt prima en stabiel.
Elke keer als ik mijn camera van het stroom heb gehad moet ik hem opnieuw koppelen met de QR code aan mijn Wifi, is dit normaal of kan ik iets anders instellen?
Ik zou eens proberen je firmware mooi te upgraden. Dit lijkt me een issue met slechte firmware upgrade. Ik moet in ieder geval mijn camera's niet herkoppelen na stroomuitval...

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-08 19:33
Ik heb er inmiddels ook een aangeschaft, en krijg deze helaas niet gekoppeld met mijn iPhone(s).
Tijdens het proces gaat de blauwe led wel branden, met de daar bijhorende Chinese(?) uitspraken.

Iemand een tip?
Ik heb het reeds geprobeerd met een onbeveiligd netwerk, echter werkt dit ook niet?

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:06
Hoppa, met de V2.1 (IR versie) werkt de RTSP nu ook. Let wel op bij het installeren van de firmware van http://xiaoyi.querex.be/ dat je niet alleen de .home file op de SD-kaart plaatst, maar ook de map test, anders krijg je alleen de "gewone" firmware. Dit staat verder niet beschreven op de site en als je daar denkt gewoon het stappenplan te volgen dan gaat dat niet goedkomen.

Prettig overigens dat je met deze firmware in 2x dezelfde stream kan openen op verschillende devices (VLC op Android van meneer en mevrouw Gumball)

Gumball wijzigde deze reactie 05-12-2015 21:42 (21%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
AcIDeR schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:09:
Ik heb er inmiddels ook een aangeschaft, en krijg deze helaas niet gekoppeld met mijn iPhone(s).
Tijdens het proces gaat de blauwe led wel branden, met de daar bijhorende Chinese(?) uitspraken.

Iemand een tip?
Ik heb het reeds geprobeerd met een onbeveiligd netwerk, echter werkt dit ook niet?
Heb je de QR code voor de camera gehouden?

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-08 19:33
Ja, dit levert helaas ook niks op..

• grote_oever
quote:
AcIDeR schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:14:
Ja, dit levert helaas ook niks op..
Heb je gedaan wat in dit topic stond? Want ik heb hetzelfde gehad, maar uiteindelijk alles via de app kunne koppelen.

Je kunt het koppelen met deze app:

小米智能家庭-专业便捷的智能家庭应用,以手机为中心连接一切,轻松乐享物联生活' van Beijing Xiaomi Co., Ltd

De app in TS klopt niet meer

• Whatson
  • Niet online
Ik heb het probleem dat de camera soms heel snel wisselt tussen alle brightness modus, het is net alsof hij een loop doet om de juiste belichting te vinden. Vooral als hij op het randje tussen IR licht en normaal licht zit.

Iemand anders ook dit probleem? (FW versie K)

Whatson wijzigde deze reactie 06-12-2015 13:26 (9%)

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:55
'k Heb de Xiaomi Yi Ants cam nu ook een 2 weekjes en ben erg verrast door de hoge kwaliteit en de vele mogelijkheden tegen zo'n lage prijs (30$). Inmiddels ook al flinke verbeteringen gezien in de Android app ('k had net alle chinees vertaald, komt er een behoorlijke vertaling uit ;-) en die is m.i. al behoorlijk goed. De IOS (Mui) app is wel een tegenvaller, die loopt functioneel behoorlijk achter op de Android app.

Inmiddels (gisteren) heeft zich via de IOS (Mui) app een firmware update (1.8.5.1m_201512011815) gemeld en die lijkt een nog stabielere verbinding te geven (bij mij hing het nog wel eens).

Heeft iemand ervaringen met de "customized alerts"? De " All day alerts" werken wel, maar wanneer ik een periode met "customized alerts" probeer in te stellen lijkt het niet te werken. (Of er is daar nog iets met verkeerde tijd weergave?).

In ieder geval nog maar een paar Xiaomi Yi Ants besteld en de Foscams gaan de deur uit;-).

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:55
't Was toch simpel met de "customized alerts"; gewoon 7 uur bijtellen ;-)

• querex
Update, djmartain was oplettend...

De firmware 1.8.5.1L was blijkbaar een oudere firmware 1.8.5.1I
(Met gevolg dat deze niet wou werken op de hardware versie v2.1, deze vereist 1.8.5.1K of hoger).
Is bijgewerkt...

Alle firmwares versie nummers zijn terug correct! Enjoy...

• rvbcrs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:10
Ik snap het niet, ik heb de L versie van de firmware gedownload, het .sh bestand aangepast zodat de tijdzone +7 is vervolgens home en test mapje op de SD kaart gezet, gereset, gekoppeld op mijn telefoon. Nou werkt de http server en de RTSP streams, maar de tijd blijft wat ik ook doe een uur voorlopen. Dus de huidige tijd (NL) + 1

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

[UPDATE]
Ik heb iets gevonden wat werkt. Ik heb het volgende gedaan:
1. Telnet naar de camera
2. Het volgde uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
echo "while ! nslookup ru.pool.ntp.org; do sleep 1; done; ntpd -p ru.pool.ntp.org" > /etc/init.d/S90ntpd
chmod +x /etc/init.d/S90ntpd
echo GMT+7 >/etc/TZ
reboot

rvbcrs wijzigde deze reactie 08-12-2015 18:51 (29%)

http://blog.morrison.nl/

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

Vandaag een rondje officiŽle firmware updates gedaan op m'n 4 Xiaoyi's.
Deze keer na de update 2 stuks helemaal opnieuw mogen instellen, yay.
1tje die deed het gelijk zoals het hoorde verder, en 1tje ziet geen nieuwe update :) Werkt oor de rest helemaal zoals het hoort, ziet alleen de update niet :)
Voor de gein eens een in-camera format gedaan ipv altijd m'n kaartjes te dumpen in 'n imagetank, maar dan hou ik bij een 32 gig kaart maar 22 gig over. Ik meende dat dat verholpen was?

• rvbcrs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:10
Hmm heeft iemand anders dat ook, telkens als ik de cam start staat de tijd goed, maar na enige tijd springt hij weer naar de Chinese tijd (-8 uur)! Is er een manier om het automatisch updaten van de tijd te stoppen?

http://blog.morrison.nl/

• grote_oever
Ik heb een beetje het gevoel dat dit topic door elkaar heen aan het lopen is (of ik snap er niet zoveel van).

Gezien ik mijn Xiaomi camera als babyfoon heb moet ik even voorzichtig zijn met het aanzetten van RTSP, want anders kunnen we hier de kleine niet zien.

Klopt het als ik zeg dan, om RTSP werkend te krijgen:

- Je firmware van deze site moet halen http://xiaoyi.querex.be/ , bijvoorbeeld 1.8.5.1K_test-rtspfix-3.zip (Niet de L, gezien dat een oude versie is). Op SD kaart zetten en klaar is kees? Vervolgens RTSP oppakken van rtsp://x.x.x.x:554/ch0_0.h264

Wat bedoelen jullie precies met de officele firmware? Werkt de RTSP fix ook met de nieuwste officele firmware? Na de RTSP fix, werkt de office xiaomi app nog steeds?

grote_oever wijzigde deze reactie 08-12-2015 22:18 (3%)

• querex
quote:
grote_oever schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:16:
(Niet de L, gezien dat een oude versie is)
De incorrecte firmware versie L is inmiddels gecorrigeerd op de site.
Dit is nu effectief versie L (ipv de oude versie i).
quote:
Je firmware van deze site moet halen http://xiaoyi.querex.be/ , bijvoorbeeld 1.8.5.1K_test-rtspfix-3.zip (Niet de L, gezien dat een oude versie is). Op SD kaart zetten en klaar is kees? Vervolgens RTSP oppakken van rtsp://x.x.x.x:554/ch0_0.h264
Enkel tussendoor nog opnieuw koppelen met de app.
Voor de rest correct.
Normale app functionaliteit zou niet beÔnvloed mogen worden...
"rtsp://x.x.x.x:554/ch0_0.h264" kan je best via VLC openen als vlugge test...
quote:
Wat bedoelen jullie precies met de officele firmware? Werkt de RTSP fix ook met de nieuwste officele firmware? Na de RTSP fix, werkt de office xiaomi app nog steeds?
RTSP fix = originele firmware + patch script wat samen een "niet officiele" firmware maakt (logisch)
Alle firmwares van het formaat "1.8.5.1(versie nummer)_(datum)(tijd)" zijn origineel, dus zonder "easy_boot" of "test-rtspfix-3" of "RTSP enable script".

Je kan in principe niets mis doen...
Krijg je de patch toch niet aan de praat, download je terug een originele firmware, geef de camera een reset, plaats alles op de SD kaart en in de camera, opstarten en je bent terug origineel...

• FunFair
Zie in de RTSP fix versies ook de tijdcorrectie? Of kun je die daar zelf nog aan toevoegen?

• querex
quote:
FunFair schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:43:
Zie in de RTSP fix versies ook de tijdcorrectie? Of kun je die daar zelf nog aan toevoegen?
Ja, hiervoor moet je het "equip_test.sh" bestand aanpassen op de SD kaart VOOR je firmware flash uitvoert.
Ergens ga je "GMT+5" zien staan in het bestand.

Correcte tijd:
BE/NL zomertijd = GMT+6
BE/NL wintertijd = GMT+7

• FunFair
Tnx! dan ga ik ook maar eens de nieuwe firmware versies proberen :)
Mijn synology geeft best vaak de melding dat de verbinding met de stream is verbroken. Dus ben benieuwd of de nieuwe versies beter zijn.

• djmartain
En hier de laatste RTSP fix voor alle firmware versies INCL M firmware :)

https://www.dropbox.com/s.../test-rtspfix-04.zip?dl=0

Je zult wel het sh bestand nog moeten aanpassen.

• grote_oever
Tis me gelukt en ging makkelijker dan gedacht. Na de RTSP fix, bestaat er nog een img url? Of is deze niet beschikbaar?

• querex
Image url is (bij mij weten) helaas niet beschikbaar.
Ik heb iSpy nog draaien op mijn home server, ik laat deze om de 1 sec een jpg wegschrijven in een simpele locale webserver.

Via google vind je ook wel wat resultaten via RTSP > VLC > JPG, deze heb ik ooit ook getest, maar was redelijk CPU intensief.

• djmartain
Nieuwe update van de app maakt alles een stuk gebruiksvriendelijker! Timeline lijkt eindelijk deftig te werken :)

• djmartain
MAAR de Yi Smart app is nog altijd het beste voor iOS, maar die dien je te installeren uit de chinese appstore.

Hier staat een omschrijving hoe je zo een account aanmaakt:

https://www.dropbox.com/s...e%20App%20Store.docx?dl=0

• Whatson
  • Niet online
quote:
rvbcrs schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:15:
Ik snap het niet, ik heb de L versie van de firmware gedownload, het .sh bestand aangepast zodat de tijdzone +7 is vervolgens home en test mapje op de SD kaart gezet, gereset, gekoppeld op mijn telefoon. Nou werkt de http server en de RTSP streams, maar de tijd blijft wat ik ook doe een uur voorlopen. Dus de huidige tijd (NL) + 1

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

[UPDATE]
Ik heb iets gevonden wat werkt. Ik heb het volgende gedaan:
1. Telnet naar de camera
2. Het volgde uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
echo "while ! nslookup ru.pool.ntp.org; do sleep 1; done; ntpd -p ru.pool.ntp.org" > /etc/init.d/S90ntpd
chmod +x /etc/init.d/S90ntpd
echo GMT+7 >/etc/TZ
reboot

Ik had hetzelfde, de hardcoded tekst op de camera beelden liep twee uur vooruit (FW versie M, RSTP fix versie 4)

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
djmartain schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:03:
MAAR de Yi Smart app is nog altijd het beste voor iOS, maar die dien je te installeren uit de chinese appstore.

Hier staat een omschrijving hoe je zo een account aanmaakt:

https://www.dropbox.com/s...e%20App%20Store.docx?dl=0
Ik heb dezelfde app, maar dan uit de US store.
Ook hoef je geen account aan te maken, je kan gewoon van store wisselen (althans, ik kon dat toch)
Link van de chinese app store kwam bij mij gewoon bij dezelfde app uit als de US store.

Linkjes :
US : https://itunes.apple.com/...ji/id1011626777?ls=1&mt=8
CN : https://itunes.apple.com/...he-xiang/id931168730?mt=8

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True