Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49
Wil graag wat geluidjes via command line uit mijn Synology N54L NAS toveren. Heb een el cheapo USB geluidskaart gekocht en uiteindelijk (na installatie van Audio Station) lijkt het via de GUI te werken. Kan van alles via Audio Station afspelen.

Echter, via de command line is wat problematischer:
mpg123:
code:
1
2
3
4
5
6
mpg123 test.mp3
[oss.c:172] error: Can't open default sound device!
[audio.c:630] error: failed to open audio device
[audio.c:180] error: Unable to find a working output module in this list: oss
[audio.c:532] error: Failed to open audio output module
[mpg123.c:897] error: Failed to initialize output, goodbye.

Aplay:
code:
1
2
3
 aplay test.mp3
ALSA lib pcm_direct.c:1616:(snd1_pcm_direct_parse_open_conf) The field ipc_gid must be a valid group (create group audio)
aplay: main:654: audio open error: Invalid argument

VLC:
code:
1
2
3
4
VLC media player 0.9.9a Grishenko
process 28396: D-Bus library appears to be incorrectly set up; failed to read machine uuid: Failed to open "/opt/var/lib/dbus/machine-id": No such file or directory
See the manual page for dbus-uuidgen to correct this issue.
  D-Bus not built with -rdynamic so unable to print a backtrace

mpg123 lijkt de beste papieren te hebben, alleen geen idee hoe de audio device te vinden. Alsamixer werkt trouwens ook, voordat Audio Station was geinstalleerd werkte dat ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En mplayer?
DS716> pwd
/volume1/@appstore/AudioStation/bin
DS716> ls
ffmpeg         mplayer        pacmd          pactl          pulseaudio     synocodectool  volume
DS716>

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 02-03-2016 06:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een DS215J en heb het volgende probleem.

Ik had aangevinkt staan dat ik via https zou inloggen op port 5001. Nu heb ik dit uitgezet omdat ik telkens certificaat vragen krijg en ik eigenlijk toch niet van buiten mijn eigen huis inlog. Na het uitzetten moest hij rebooten.

Na het rebooten kon ik niet meer inloggen met de browser, als ik naar zijn ip adres browse met port 5000 krijg ik een time out. De media server en hem benaderen via deze computer kan nog wel. Pingen kan ik ook niet.

Is het mogelijk dat ik per ongeluk port 5000 nog geblokt had staan in de firewall? Of kan dit helemaal niet? Wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Mich schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:53:
Is het mogelijk dat ik per ongeluk port 5000 nog geblokt had staan in de firewall? Of kan dit helemaal niet? Wat zou dan het probleem kunnen zijn?
Als je er niet uitkomt, achter op je diskstation zit een reset knop waarmee je dit waarschijnlijk mee kan oplossen. Als je die gebruikt (zie handleiding) dan moet je wel enkele dingen opnieuw instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 02-03-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Mich schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:53:

Heb je geforceerd HTTPS nog aanstaan? want dan stuurt die x.x.x.x:5000 door naar x.x.x.x:5001. En die laatste doet het dus niet meer.

Anders geen idee, maar misschien helpt het O-) En ik zou poort 5000 sowieso even veranderen naar een zelf bedacht nummer. Scheelde bij mij een hoop mensen die probeerden in te loggen die ik niet kende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook wel een fixed ip adres ingesteld en geen dhcp zodat je syno mogelijk nu op een ander ip adres zit?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49
kraades schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 06:55:
En mplayer?
DS716> pwd
/volume1/@appstore/AudioStation/bin
DS716> ls
ffmpeg         mplayer        pacmd          pactl          pulseaudio     synocodectool  volume
DS716>
Joehoe het werkt! Thanks!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Stoopjes compilatie.mp3.
Detected file format: MP2/3 (MPEG audio layer 2/3) (libavformat)
[mp3 @ 0xf76f40a0]Estimating duration from bitrate, this may be inaccurate
[lavf] stream 0: audio (mp3), -aid 0
[lavf] stream 1: video (mjpeg), -vid 0, Cover Art (Front).jpg
Requested audio codec family [mpg123] (afm=mpg123) not available.
Enable it at compilation.
Selected audio codec: MP3 (MPEG audio layer 3) [libavcodec]
AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, floatle, 320.0 kbit/11.34% (ratio: 40000->352800)
[AO_ALSA] Format floatle is not supported by hardware, trying default.
AO: [alsa] 44100Hz 2ch s16le (2 bytes per sample)
Remove the equalizer filterVideo: no video
Starting playback...
A: 110.7 (01:50.6) of 296.8 (04:56.8)  1.0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

elsinga

=8-)

Vraag: ik heb een DS412+ en ga deze vervangen door een DS415play (en de 412+ gaat dan dienst doen als backup NAS). In de DS412+ zitten 4 schijven van 4TB. Beide NASsen zijn Intel Atoms. Kan ik dan gewoon de migratie van "identieke systeme" gebruiken die op https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later staat? Dat zou mooi alle instellingen behouden. :)

Uiteraard zorg ik voor een backup van alle data op de DS412+, voordat ik begin (het meeste staat al op Stack, maar ik maak ook een lokale kopie naar mijn desktop), inclusief configuratie van DSM. En ik heb wel een tijdelijke schijf om de DSM upgrade op de 415play te doen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daarvoor is de hardware te verschillend. Je zult de handelingen als beschreven in paragraaf 2.2 moeten uitvoeren (2.2 Migratie tussen verschillende Synology NAS-modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

ThaDude schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:07:
[...]

Dank _/-\o_ Helder verhaal! Al scheelt het nu bijna 80,- vraag is of de ds214Play natuurlijk al niet snel genoeg is..

Hoe zit het met aan en uit gaan van Synology apparaten? Mijn huidige NAS is aan 25 Watt en uit 0,04 Watt. Gaat een Synology nu slapen of gaan ze ook echt uit?
Hou er rekening mee dat als je hibernation wilt gebruiken, je veel tweaks zult moeten toepassen (bijvoorbeeld logfiles van al je downloadprogramma's naar USB stick laten schrijven) om dat voor elkaar te krijgen, en zelfs dan. Aangezien het voor harde schijven meer slijtage oplevert om steeds weer op te spinnen dan om ze gewoon te laten draaien, heb ik hibernation uitgezet en dat gaat al 2 jaar goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 20:07

ThaDude

Hang Loose

Arfman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Hou er rekening mee dat als je hibernation wilt gebruiken, je veel tweaks zult moeten toepassen (bijvoorbeeld logfiles van al je downloadprogramma's naar USB stick laten schrijven) om dat voor elkaar te krijgen, en zelfs dan. Aangezien het voor harde schijven meer slijtage oplevert om steeds weer op te spinnen dan om ze gewoon te laten draaien, heb ik hibernation uitgezet en dat gaat al 2 jaar goed.
Jij zet je synology dus nooit uit? Of begrijp ik je verkeerd? Enige wat ik wil is Synology aan om 0:00 en weer uit om 06:00. Is dit nou mogelijk of niet? 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan- en uitzetten is mogelijk via het schakelschema (Stroomschema; niet op alle systemen beschikbaar, wel op de door jou voorgestelde). Dat is wat anders dan 'harddisk hibernation'.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

ThaDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Jij zet je synology dus nooit uit? Of begrijp ik je verkeerd? Enige wat ik wil is Synology aan om 0:00 en weer uit om 06:00. Is dit nou mogelijk of niet? 8)7
Ik zet hem inderdaad nooit uit, 's nachts komen de series binnen ;) Maar wat jij wilt is inderdaad iets anders dan HDD hibernation, excuus. Dat kan gewoon.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 20:07

ThaDude

Hang Loose

@aardvark kan ik ergens zien welk synology systeem dat wel en niet aan kan dan? :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor zul je in de specificaties moeten duiken. Als je op de site van Synology producten met elkaar vergelijkt kom je daar achter. Volgens mij ontbreekt het vooral op de goedkoopste modellen (DS115j, DS214se - alhoewel de opvolger DS216se het juist wel heeft!). Kijk onder de rubriek "Andere - Automatisch in-/uitschakelen" in dit voorbeeld: https://www.synology.com/...are/DS216se/DS215j/DS115j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:26:
Nee, daarvoor is de hardware te verschillend. Je zult de handelingen als beschreven in paragraaf 2.2 moeten uitvoeren (2.2 Migratie tussen verschillende Synology NAS-modellen).
Jammer. Maar goed om vooraf te weten, dank!

Ik zou natuurlijk ook de DS415play kunnen inzetten als backup doel en de DS412+ in zijn huidige staat kunnen blijven gebruiken. Mijn films ga ik toch repliceren, dus die zijn op beide apparaten beschikbaar en kan ik dus altijd (ivm transcoding) vanaf de 415play afspelen.

Is een DS415play vlotter dan een DS412+, scheelt dat niet veel of is de DS415play zelfs langzamer? Alleen in het eerste geval is een migratie handig tenslotte.

[ Voor 31% gewijzigd door elsinga op 03-03-2016 12:24 . Reden: 2e scenario toegevoegd ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
ThaDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:25:
@aardvark kan ik ergens zien welk synology systeem dat wel en niet aan kan dan? :)
Je kunt ook nog uitwijken naar 3rd party apps.. volgens mij bestaan die.

ik zie bijv advanced power manager maar helaas geen omschrijving wat het precies doet..

Ik vermoed dat user Kraades wel handig is met juiste afsluit command en opstart command, Dan zou het ook via cron job editor kunnen..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
elsinga schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Jammer. Maar goed om vooraf te weten, dank!

Ik zou natuurlijk ook de DS415play kunnen inzetten als backup doel en de DS412+ in zijn huidige staat kunnen blijven gebruiken. Mijn films ga ik toch repliceren, dus die zijn op beide apparaten beschikbaar en kan ik dus altijd (ivm transcoding) vanaf de 415play afspelen.

Is een DS415play vlotter dan een DS412+, scheelt dat niet veel of is de DS415play zelfs langzamer? Alleen in het eerste geval is een migratie handig tenslotte.
Ik had die gedachten al bij je eerste berichtje, maar omdat het leek dat je hem al aangeschaft had stelde ik de vraag niet..

behalve transcoding verwacht ik dat de 412+ sneller is, tenminste vlotter reageert dan de 415play.
(Met sommige taken is de 412+ even snel of zelfs sneller dan een 415+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

@Quakie, dank voor de info. Ik kon daarover op internet weinig specifieks vinden helaas.

Ik denk dat ik dan eerst de 415play gewoon ga inzetten als backup locatie voor de 412+ en daar de video's vandaan ga streamen (naar mijn Panasonic plasma tv, die alleen MPEG2 snapt, dat kan de 415play transcoderen als ik het goed heb gelezen in de specs).

De 412+ laat ik dan lekker webserver, primaire NAS, downloadclient en dergelijke zijn. Dat doet'ie prima tenslotte. :) Tegen de tijd dat de 412+ uit ondersteuning gaat (3 jaar eerder dan de 415play), dan is er vast een goede reden om een 418+ of zo te kopen. :) En ik heb nog 2GB geheugen liggen wat volgens de specs prima in de 412+ moet passen, gaat de performance er ook nog iets op vooruit.

Bijkomend voordeel: de migratie wordt erg eenvoudig, namelijk alleen het instellen van een backup doel. Minder werk = goed. :)

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door elsinga op 03-03-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
elsinga schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:55:
@Quakie, dank voor de info. Ik kon daarover op internet weinig specifieks vinden helaas.

Ik denk dat ik dan eerst de 415play gewoon ga inzetten als backup locatie voor de 412+ en daar de video's vandaan ga streamen (naar mijn Panasonic plasma tv, die alleen MPEG2 snapt, dat kan de 415play transcoderen als ik het goed heb gelezen in de specs).

De 412+ laat ik dan lekker webserver, primaire NAS, downloadclient en dergelijke zijn. Dat doet'ie prima tenslotte. :) Tegen de tijd dat de 412+ uit ondersteuning gaat (3 jaar eerder dan de 415play), dan is er vast een goede reden om een 418+ of zo te kopen. :) En ik heb nog 2GB geheugen liggen wat volgens de specs prima in de 412+ moet passen, gaat de performance er ook nog iets op vooruit.

Bijkomend voordeel: de migratie wordt erg eenvoudig, namelijk alleen het instellen van een backup doel. Minder werk = goed. :)

Dank!
np,
en niet zo ramp.. nu zet je beiden nassen in voor taken waar ze goed in zijn.. beter dan een backup nas niks laten doen...

ja nadeel van synology ze halen gauw hun oude versies uit hun vergelijkingstabellen.. Ik zou ook graag zien dat het een selectie optie is zodat je bijv alle 4 disc nassen tegenover elkaar kunt zetten..
maar goed al jaartje geleden aangegeven bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ze zijn nog wel te vergelijken, maar die verschillende Intel Atoms uit de 412+ en 415play... vindt daar maar eens een performance vergelijking over...

De 412+ heb ik vorig jaar gekocht vanwege de goede performance, dus het verbaast me niet dat de 415+ (met een non-Intel processor) soms langzamer is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen kijken op de Duitse wiki. Daar is niet de DS412+ terug te vinden, maar wel de DS713+ met dezelfde processor (gelijk geklokt): http://www.synology-wiki....ce_besitzt_mein_System%3F. Daarmee is de ondervinding/bewering van Quakie prima te onderschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ah, nog niet aan gedacht om de 713+ te nemen als zoekargument. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@ Elsinga: En kijk ook even naar de 415+ specs.. Het is juist niet logisch dat de 412+ hier en daar sneller is..

Er zit namelijk wel een intel cpu in. Het is zelfs een quad core versie (412+ heeft een dual core).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Oeps... ben ik in de war met een andere NAS die een Anapurna processor had. Op de duitse Wiki is de 415+ in al zijn taken ruim sneller dan de 412+. Blijft gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie gaf het al min of meer aan. De DS412+ en de DS415play zijn aan elkaar gewaagd (beide 2C/4T). De DS415+ is ruim krachtiger door de vier kernen! Verwar je nu niet de DS415play met de DS415+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

<blont> dat zou goed kunnen... Dat krijg je met het veel vergelijken van NASsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee vragen over DSM 6...

1.
Zou Virtual DSM wel draaien op een model waar je zelf een RAM upgrade hebt uitgevoerd?
4GB RAM or more is required to run Virtual DSM. System with less than 4GB RAM can only be used as a storage resource.

2.
Zou hiermee ProxyPass mee bedoeld worden?
Customized domain name can now be used for accessing DSM more easily.

(bron)

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 03-03-2016 19:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik heb al een tijdje een DS414 draaien tot volle tevredenheid. Nu wordt er via sickbeard automatisch series binnengehaald. Alleen media server update de map niet waar deze bestanden in worden geplaatst. Wat kan ik het beste doen zodat deze files wel zichtbaar worden op mijn media player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
De optie aanzetten om te re-indexen.... Zit in Sickbeard.
Of je hernoemt de hoofdmap 1 seconde via telefoon/tablet/pc. Niet via de interne file explorer in elk geval. Dit triggered ook een re-index van de betreffende map.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik twijfel erover om mijn nas 212+ in te ruilen voor een 216play...voornamelijk ivm transcoderen..

is het dan wijs om mijn schuiven uit de 212+ te halen en die in de 216play te doen...om mis ik dan snelheid/compatibiliet?

schijven zijn: Western Digital Caviar Green WD20EARS - 2TB (WD20EARS)

64MB Cache / SATA 3.0Gb/s

nieuwe zou denk ik wel beter zijn, maar ook meer werk ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:04:
Twee vragen over DSM 6...

1.
Zou Virtual DSM wel draaien op een model waar je zelf een RAM upgrade hebt uitgevoerd?
4GB RAM or more is required to run Virtual DSM. System with less than 4GB RAM can only be used as a storage resource.

2.
Zou hiermee ProxyPass mee bedoeld worden?
Customized domain name can now be used for accessing DSM more easily.

(bron)
Goede vraag. Er zijn toch voor elke NAS versies? Dan zou ik verwachten dat het daar aan gekoppeld is. Niet dat er een check is hoeveel RAM de NAS heeft. Ik begrijp sowieso niet wat ze met only be used as storage resource bedoelen in combinatie met Virtual DSM.

Wel jammer ik had graag V DSM gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:16:
hallo, ik twijfel erover om mijn nas 212+ in te ruilen voor een 216play...voornamelijk ivm transcoderen..

is het dan wijs om mijn schuiven uit de 212+ te halen en die in de 216play te doen...om mis ik dan snelheid/compatibiliet?

schijven zijn: Western Digital Caviar Green WD20EARS - 2TB (WD20EARS)

64MB Cache / SATA 3.0Gb/s

nieuwe zou denk ik wel beter zijn, maar ook meer werk ;-(
Is dat enige reden? Voldoet je nas zelf nog wel? Je zou even DSM6.0 kunnen afwachten omdat je dan offline transcoding krijgt.. Misschien kan je het zo wel even rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:35:
[...]

Goede vraag. Er zijn toch voor elke NAS versies? Dan zou ik verwachten dat het daar aan gekoppeld is. Niet dat er een check is hoeveel RAM de NAS heeft. Ik begrijp sowieso niet wat ze met only be used as storage resource bedoelen in combinatie met Virtual DSM.

Wel jammer ik had graag V DSM gehad.
Ja er zal wel op versie worden gecontroleerd. Het is een package dus misschien dat daar nog wat getruukt kan worden in de config files... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 21:52
Momenteel ben ik aan het zoeken naar iets, maar kan niet direct een sluitend antwoord vinden. Wat ik me afvraag of het een mogelijkheid is, is het volgende:
Synology NAS instellen als primaire "mail client", waardoor e-mails van verschillende e-mailadressen niet meer op m'n laptop worden opgehaald, maar door de Syno. Het raadplegen van mails op laptop of mobiel zou dan bijv via IMAP de mails van de NAS moeten lezen.
De NAS is dan opslag van alle mails en bij het vervangen van je laptop of pc zit je dan nooit meer te klooien met het mee verhuizen van je mail historie. Is dit een mogelijkheid met bijv. Mail Station of een andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik ervaar momenteel een nogal vreemd probleem met mijn Synology. Ik kreeg een mailtje dat de verbinding met de Synology was verbroken. Gelijk ingelogd maar daarmee geen problemen.

Bij externe toegang staat "De verbinding is mislukt. Kan het IP adres van de server niet oplossen". Het vreemde is dat ik gewoon via DDNS erop kom dus naam.synology.me maar ook via het externe IP kom ik gewoon de in de DSM. Bij gebruikersnaam/e-mail staat er NO_MY_DSM_ACCOUNT en op account.synology.com staat de synology wel met het juiste IP adres maar inderdaad geen verbinding.

Volgens mij is er eigenlijk niks gewijzigd dus ik ben op zoek waar dit zomaar fout is gegaan. Iemand een idee?

Edit: Quickconnect werkt overigens niet.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 04-03-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22
Die Bruine schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:00:
De optie aanzetten om te re-indexen.... Zit in Sickbeard.
Of je hernoemt de hoofdmap 1 seconde via telefoon/tablet/pc. Niet via de interne file explorer in elk geval. Dit triggered ook een re-index van de betreffende map.
Ik heb de optie inderdaad in sickbeard gevonden. Alleen als ik de optie aanzet krijg ik de foutmelding 'Test Synology notice failed'. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Via google kom ik een aantal oplossingen tegen via ssh maar dit gaat als je de sickbeard package handmatig hebt geinstalleerd. Ik heb het via synology zelf gedaan. Dan heb je niet de user 'Sickbeard-custom' zoals in de oplossing wordt beschreven (http://sickrage.ca/forums...synology-notifier-from-sb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:36:
[...]

Is dat enige reden? Voldoet je nas zelf nog wel? Je zou even DSM6.0 kunnen afwachten omdat je dan offline transcoding krijgt.. Misschien kan je het zo wel even rekken?
bedankt, zou misschien ook wel wat zijn...

maar passen mijn huidige schijfen wel in de 216play?

ik zag dat mijn 212+ hotswapple had ( snel schijven erin en eruit )
maar de 216play heeft dat niet...niet dat ik vaker een schijf erin en eruit doe..

ik zie ook vaak de ds716 vaker voorbij komen, als ik zoek op ds216?
is de ds216play wellicht een lichte versie zoals de "j" alleen met hardware transcoding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
Weet iemand waarom de task manager van synology weigert om om de 3 uur script af te trappen maar deze om de 24 uur doet ipv dus de ingestelde 3 uur?
Eerste en laatste uitvoer staan beide op 00:00 wat default is bij nieuwe task. Zou dat er mee te maken hebben?

/edit
Heeft idd met eerste en laatste uitvoer tijd te maken dus

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb hier al een maand of 3 een Foscam buiten camera hangen gekoppeld aan mijn nas. Sinds een week of wat geven de opnames in ds cam een groene streep onderin beeld. Doe ik dat met de foscam app dan werkt alles prima... Iemand enig idee wat zoiets zou kunnen zijn en waar ik zou kunnen beginnen met troubleshooten?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik kijk veel anime in het japans met engelse ondertiteling. Mijn ds415+ transcode de series on the fly naar mijn panasonic tx55cx700 tv via synology mediaserver maar mist dan de ingebakken ondertitels. Gebruik ik plex mediaserver dan speelt ie sommige series wel af en MET ondertitels maar heel veel series zegt ie op mn tv dat deze niet afgespeelt kunnen worden.

Dus synology transcodeerd alles maar zonder onderrtitles en plex transcodeerd wel met ondertitels maar slechts een deel van de series. ik wil voorkomen dat ik nu weer een externe mediaspeler moet aansluiten, daar heb ik in het verleden genoeg gezeik mee gehad. Heeft iemand een mediaserver gevonden voor synology die net als synology eigen mediaserver alles kan transcoderen maar dan met interne ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Philip J. Dijkstra schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:20:
Ik kijk veel anime in het japans met engelse ondertiteling. Mijn ds415+ transcode de series on the fly naar mijn panasonic tx55cx700 tv via synology mediaserver maar mist dan de ingebakken ondertitels. Gebruik ik plex mediaserver dan speelt ie sommige series wel af en MET ondertitels maar heel veel series zegt ie op mn tv dat deze niet afgespeelt kunnen worden.

Dus synology transcodeerd alles maar zonder onderrtitles en plex transcodeerd wel met ondertitels maar slechts een deel van de series. ik wil voorkomen dat ik nu weer een externe mediaspeler moet aansluiten, daar heb ik in het verleden genoeg gezeik mee gehad. Heeft iemand een mediaserver gevonden voor synology die net als synology eigen mediaserver alles kan transcoderen maar dan met interne ondertitels?
Chromecast werkt hier perfect in combinatie met plex.
(Lijkt me wel eerder een mediaspeler vraag dan nas vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Oplossing gevonden: Serviio package van pcloadletter.co.uk
Even een uitdaging met java se installeren maar na het hernoemen van het bestand van jdk-8 naar jdk-7 wilde de oracle java manager toch het bestand accepteren. Hoera, nog steeds geen externe mediaspeler nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb een synology 216+ voor ons vrijwilligersorganisatie gekocht.
Heb reeds de nas een vast ip-nummer gegeven in de router: fritzbox7490
Via quickconnect kan ik nu van buitenaf contact met de nas maken.
Wij willen de nas gebruiken als opslag en om roosters e.d op te slaan.
Wij zijn hem verder aan het inrichten en lopen nu tegen drietal dingen/vragen aan:

Wij hebben als proef een word document in een map geplaatst. En nu kun je van buitenaf het bestand benaderen. Het bestand wordt in de map documents geplaatst. Je kunt het dan, overeenkomstig de ingestelde gebruikersrechten in de nas, bewerken op je pc. En nadien weer uploaden. Maar als nu ook anderen tegelijk dit document willen bewerken, hoe zit het dan daarmee? Of moet je een en ander anders instellen?

Wij willen op meerdere computers roosters hebben staan die automatisch gesynchroniseerd worden met de roosters op de nas. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld agenda's. Wij hebben al gekeken op de site van synology maar komen hier niet uit. WebDav is reeds door de installateur geïnstalleerd. Wij hebben dit in de Nas aangevinkt. Hoe gaat dit in zijn werk?

De Nas heeft één volume voor de HDD van 4TB. En heeft een viertal partities. Soms zie je dat de nasschijf meerdere volumes heeft....als ik zo op het forum lees. Is dat een voordeel?
be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Jan2002 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:09:
Wij hebben als proef een word document in een map geplaatst. En nu kun je van buitenaf het bestand benaderen. Het bestand wordt in de map documents geplaatst. Je kunt het dan, overeenkomstig de ingestelde gebruikersrechten in de nas, bewerken op je pc. En nadien weer uploaden. Maar als nu ook anderen tegelijk dit document willen bewerken, hoe zit het dan daarmee? Of moet je een en ander anders instellen?
Dit 'probleem' heeft niets met synology te maken. De voorgestelde manier van werken zal nooit versie conflicten kunnen voorkomen.
Wij willen op meerdere computers roosters hebben staan die automatisch gesynchroniseerd worden met de roosters op de nas.
Idem, de beste oplossing lijkt me dan om met google docs sheets te gaan werken (of straks met synology sheets). Daar kan iedereen tegelijk in werken (realtime) en sheets (voor je rooster) kun je per blad of zelfs per cel beveiligen.
Dit geldt ook voor bijvoorbeeld agenda's. Wij hebben al gekeken op de site van synology maar komen hier niet uit. WebDav is reeds door de installateur geïnstalleerd.
calldav kan je zowel persoonlijk als publiek toewijzen met overeenkomstige rechten. Ook hier zou ik denk ik voor een google oplossing kiezen. Daarmee kan je zowel native als ook met ical werken.
De Nas heeft één volume voor de HDD van 4TB. En heeft een viertal partities. Soms zie je dat de nasschijf meerdere volumes heeft....als ik zo op het forum lees. Is dat een voordeel?
Persoonlijk vind ik het een nadeel, je bent minder flexibel.. het enige voordeel is dat de toegewezen ruimte aan een volume ook expliciet voor dat volume is, en niet door iets anders ingenomen kan worden. Anders moet je met quotas aan de gang.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
En wij zochten eigenlijk naar oplossingen zonder gebruik te maken van google! Kennelijk gaat dat nu nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je nog even wachten op DSM 6. Zie ook opmerking ^^^.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Jan2002 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:00:
En wij zochten eigenlijk naar oplossingen zonder gebruik te maken van google! Kennelijk gaat dat nu nog niet?
Office 365 online.. maar dat is niet gratis (en heeft minder mogelijkheden). Of je moet je dingen herschrijven zodat ze met een database bijv. webbased werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(crosspost Synology RT1900ac topic; ik heb dit probleem zowel op de router als op de Synology)

Ik wil graag vanaf een client een commando uitvoeren op de Synology zonder het password in te moeten voeren.

Op de Synology heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt. Ook heb ik in /etc/passwd de /sbin/nologin vervangen door /bin/sh zodat ik kan inloggen.

Op de client heb ik een nieuwe key gegenereerd met:
ssh-keygen

Hierna voor de nieuwe gebruiker de public key overgezet naar ~/.ssh/authorized_keys op de Synology.

Ik heb het volgende aangezet in /etc/ssh/sshd_config:
code:
1
2
3
RSAAuthentication yes
PubkeyAuthentication yes
AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys

En hierna sshd herstart.
synoservicectl --restart sshd

Toch moet ik nog steeds het password ingeven als ik vanaf de client bijvoorbeeld een ssh verbinding wil maken.

Wat doe ik verkeerd? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch maar gegaan voor de 216play...
wel met bedenkingen..voornamelijk omdat hij niet plex-compatible is...

Nu hoop ik dat DS-video (appletv4) net zo krachtig of krachtiger is.

ps. vanavond maak ik eerst een back-up vd belangrijkste dingen..en wat screenshots van instellingen,
en dan haal ik de schijven uit mijn 212+ en zet ze dan in de 216play..

op hoop van zegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:14:
Ik ben toch maar gegaan voor de 216play...
wel met bedenkingen..voornamelijk omdat hij niet plex-compatible is...

Nu hoop ik dat DS-video (appletv4) net zo krachtig of krachtiger is.

ps. vanavond maak ik eerst een back-up vd belangrijkste dingen..en wat screenshots van instellingen,
en dan haal ik de schijven uit mijn 212+ en zet ze dan in de 216play..

op hoop van zegen ;-)
Waarom ben je voor de play gegaan als je al bedenkingen had?
maar goed qua afspelen gaat het goed komen (in de toekomst ds video app is net uit en nog buggy). Waarschijnlijk blijf je problemen houden met het geluid (DTS etc)

In toekomst gaat play het werk doen voor je apple tv als je DS Video gebruikt..
Je zou nog infuse kunnen gaan gebruiken, dan gaat je apple tv al het werk doen... kijk anders even op de apple tv topic hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja...ik dacht nu kan ik mijn huidge nas nog redelijk verkopen...en omdat ik hem zakelijk kan kopen, kost het me ook niet al te veel..en zo kan ik weer 4 jaar verder..

ik heb best veel research gedaan oa met span.com youtube filmpjes...en twijfelde tussen de 216+ en 216play, de 716+ werd me te gek...

het verschil tussen de play en 216+ was iets van 80 euro...wat toch een kwart vd prijs is...
en ik heb de hoop dat synology de ds-video app goed blijft ontwikkelden

Zodat ik niet meer plex hoeft te kijken..op een of andere manier krijg ik het idee dat Plex de beste video player is gezien de reacties..ondanks dat ik het nog nooit gebruikt heb...

Ik gebruik nu infuse...welke het best oké doet...maar niet zo gelikt is als ds-video / plex..
en mijn dochter van 4 kijkt ook wel wat filmpjes en dan is zo'n mooie UI wel top..

mocht de play niet bevallen, ga ik voor de 216+

ps.. schijven overzetten is geen enkel probleem? of bestaat de kans dat ik ze opnieuw moet formatteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:11:
tja...ik dacht nu kan ik mijn huidge nas nog redelijk verkopen...en omdat ik hem zakelijk kan kopen, kost het me ook niet al te veel..en zo kan ik weer 4 jaar verder..

ik heb best veel research gedaan oa met span.com youtube filmpjes...en twijfelde tussen de 216+ en 216play, de 716+ werd me te gek...

het verschil tussen de play en 216+ was iets van 80 euro...wat toch een kwart vd prijs is...
en ik heb de hoop dat synology de ds-video app goed blijft ontwikkelden

Zodat ik niet meer plex hoeft te kijken..op een of andere manier krijg ik het idee dat Plex de beste video player is gezien de reacties..ondanks dat ik het nog nooit gebruikt heb...

Ik gebruik nu infuse...welke het best oké doet...maar niet zo gelikt is als ds-video / plex..
en mijn dochter van 4 kijkt ook wel wat filmpjes en dan is zo'n mooie UI wel top..

mocht de play niet bevallen, ga ik voor de 216+

ps.. schijven overzetten is geen enkel probleem? of bestaat de kans dat ik ze opnieuw moet formatteren ?
Qua DS Video zal het wel goed komen... echter qua DTS zou ik niet te veel verwachten.... omdat ze licentie niet in orde krijgen... maar goed kan je opvangen met andere app natuurlijk.. kortom play versie zal heus wel bevallen:)

Ik denk dat je dit even moet lezen met stappenplan qua schijven overzetten:
https://www.synology.com/...AS_DSM_5_0_and_later#t2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
kraades schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:23:
(crosspost Synology RT1900ac topic; ik heb dit probleem zowel op de router als op de Synology)

Wat doe ik verkeerd? :?
Geef je in je commando aan dat je als de gebruiker connect die je hebt aangemaakt op je Syno?

Als je bijvoorbeeld op je syno "testuser" hebt aangemaakt moet je wel lokaal even aangeven:
ssh testuser@syno ls -la .profile bijvoorbeeld.
En staan de rechten goed op je authorized_keys file? (chmod 644 authorized_keys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is al opgelost.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Dag mede Tweakers,

Ik heb een probleempje met een oude DS207+.

De FAN is defect, en aangezien ik er 2'5 harddisks in heb zitten, ben ik niet van plan deze te vervangen.
(misschien ooit is )
Echter nu gaat de nas na 5min uit omdat hij geen fan ziet, wat nogal vervelend is als je hem wil configureren:+

De beep is makkelijk uit te krijgen, maar nu heb ik al naar SSH / telenet verbindingen zitten kijken en het contacten ervan.
Echter kom ik prima in het bestand waar ik moet zijn via terminal in osx, echter kan ik er niets in wijzigen of veranderen en laat staan opslaan.
Is er iemand hier bekend mee ?, liefst zeg ik namelijk gewoon dat er geen fan in zit :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 07-03-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mektheb schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:02:
Dag mede Tweakers,

Ik heb een probleempje met een oude DS207+.

De FAN is defect, en aangezien ik er 2'5 harddisks in heb zitten, ben ik niet van plan deze te vervangen.
(misschien ooit is )
Echter nu gaat de nas na 5min uit omdat hij geen fan ziet, wat nogal vervelend is als je hem wil configureren:+

De beep is makkelijk uit te krijgen, maar nu heb ik al naar SSH / telenet verbindingen zitten kijken en het contacten ervan.
Echter kom ik prima in het bestand waar ik moet zijn via terminal in osx, echter kan ik er niets in wijzigen of veranderen en laat staan opslaan.
Is er iemand hier bekend mee ?, liefst zeg ik namelijk gewoon dat er geen fan in zit :+
Is het niet verstandig om de fan gewoon te vervangen?
Elke hobby elektronica zaak heeft dit volgens mij gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GeeMoney schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Is het niet verstandig om de fan gewoon te vervangen?
Elke hobby elektronica zaak heeft dit volgens mij gewoon liggen.
Klopt echter is dit niet zoals het origineel en krijg je dus nog dat hij de fan niet detecteert.

En dus een error blijft geven, want de meeste 50x50 fans zijn case fans. ( tenminste denk ik )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Detecteert hij niet gewoon of er een FAN draait?
Wat zou er in een synologyfan voor hardware zitten die zegt ik ben een originele synology fan?
Volgens mij kan je de FAN gewoon vervangen voor een passend exemplaar

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Mektheb schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Klopt echter is dit niet zoals het origineel en krijg je dus nog dat hij de fan niet detecteert.

En dus een error blijft geven, want de meeste 50x50 fans zijn case fans. ( tenminste denk ik )
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord hoor, kan het me ook niet voorstellen eerlijk gezegd.
Identiek formaat FAN halen en de + en - gebruiken van de huidige en klaar is kees. (wat heb je te verliezen, de huidige doet het toch niet :) )

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2016 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 kabeltjes. ;)
http://forum.synology.com...ion_207+#Changing_the_fan

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 08-03-2016 11:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Helder :), bedankt !

Ga gelijk een fan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hi all!

Ik volg al een paar dagen de discussies hier en heb al gezocht (misschien niet helemaal goed), maar mijn vraag is als volgt: welke VPN 'methodes' die in VPN Center zitten, kan ik het beste gebruiken (lees: is het beste/veiligste)? Ik wil graag mijn Synology DS215J van buitenaf benaderen, incl alle addon's zoals SickBeard zonder elke poort afzonderlijk te moeten forwarden (plus, ik vind het VPN gedeelte een stuk veiliger klinken dan onbeveiligd..)

Ik kom ook niet uit het stukje van de IP adressen. Thuis heb ik een router/modem van Ziggo staan met daaraan een router van NetGear. De Synology is bekabeld aangesloten op de NetGear. Hoe moet ik de VPN instellingen nu precies doen zodat ik de VPN kan gebruiken?

Alvast dank!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je dit even moet lezen met stappenplan qua schijven overzetten:
https://www.synology.com/...AS_DSM_5_0_and_later#t2.2
als ik dit stappenplan volg...hoef ik dan geen enkele instelling opnieuw in te stellen?
ik was van plan van alle screens een screenshot te maken..kan als nog..maar als het niet hoeft wel zo makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:45:
[...]

als ik dit stappenplan volg...hoef ik dan geen enkele instelling opnieuw in te stellen?
ik was van plan van alle screens een screenshot te maken..kan als nog..maar als het niet hoeft wel zo makkelijk ;-)
Jawel, zie punt2.2

Zou dus screenshots en een backup maken voordat je het doet.

Qua data zal het wel los lopen.. ik heb een keer uit pure nood een super oude schijf in een beta 5.0 installatie gedaan en daar werd data herkent van een DSM3.0 of DSM31 nas (106e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
LAD93 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:40:
Hi all!

Ik volg al een paar dagen de discussies hier en heb al gezocht (misschien niet helemaal goed), maar mijn vraag is als volgt: welke VPN 'methodes' die in VPN Center zitten, kan ik het beste gebruiken (lees: is het beste/veiligste)? Ik wil graag mijn Synology DS215J van buitenaf benaderen, incl alle addon's zoals SickBeard zonder elke poort afzonderlijk te moeten forwarden (plus, ik vind het VPN gedeelte een stuk veiliger klinken dan onbeveiligd..)

Ik kom ook niet uit het stukje van de IP adressen. Thuis heb ik een router/modem van Ziggo staan met daaraan een router van NetGear. De Synology is bekabeld aangesloten op de NetGear. Hoe moet ik de VPN instellingen nu precies doen zodat ik de VPN kan gebruiken?

Alvast dank!
PPTP is het minst veilig en zou ik afraden. Andere ligt er een beetje aan qua gebruiksgemak. Ik gebruik zelf L2TP/IPSec en meer om als veilige hub voor mijn smartphone als ik een public wifi network gebruik..
Kom omdat ik vanaf het werk niks met VPN kan.. daardoor gekozen om zo min mogelijk poorten te forwarden en waar het kan afstappen van standaard poorten. Firewall op router en op NAS aan..
Zo heb ik gebruiksgemak en een veilig gevoel (nadruk op gevoel).

Leuk leesvoer: Wikipedia: Virtual private network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:05:
[...]

Jawel, zie punt2.2

Qua data zal het wel los lopen.. ik heb een keer uit pure nood een super oude schijf in een beta 5.0 installatie gedaan en daar werd data herkent van een DSM3.0 of DSM31 nas (106e).
Oké bedankt...ik heb van ieder scherm van het configuratie scherm een screenshot...zijn er nog andere velden die belangrijk zijn?

Ik heb ooit ook een camera licentie gekocht, moet ik die nog afmelden? of iets anders deactiveren? voordat hij meegaat naar de nieuwe eigenaar..of zit dat puur in de dsm?

Zoiezo, als ik mijn 212+ zonder schijven wegdoe...is het dan veilig of staan er wellicht nog instellingen van mij in het geheugen van synology zelf?

ps. ( ik dacht dat ik met de 212+ 1 standaard licentie had) en met de 216play 2 camera licenties )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:14:
[...]

PPTP is het minst veilig en zou ik afraden. Andere ligt er een beetje aan qua gebruiksgemak. Ik gebruik zelf L2TP/IPSec en meer om als veilige hub voor mijn smartphone als ik een public wifi network gebruik..
Kom omdat ik vanaf het werk niks met VPN kan.. daardoor gekozen om zo min mogelijk poorten te forwarden en waar het kan afstappen van standaard poorten. Firewall op router en op NAS aan..
Zo heb ik gebruiksgemak en een veilig gevoel (nadruk op gevoel).

Leuk leesvoer: Wikipedia: Virtual private network
Dank voor de informatie. Het enige dat ik wil doen met de VPN is het verbinding maken zodat ik buitenaf bij mijn instellingen voor SickBeard etc. kan i.p.v. het handmatig forwarden van alle poorten. Lijkt erop dat ik met OpenVPN dan het meest uit de voeten kan als ik kijk naar gebruiksgemak..

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 09:59
Ik zit mij al een poos te ergeren aan de app ds video op mijn android devices. Het duurt nogal lang om de thumbnails te laden bij het scrollen door mijn verzameling films. Ik ben mij ook bewust van het feit dat mijn ds 211j een budget apparaat is, waar ik hoogstwaarschijnlijk niet te veel van moet verwachten.

Elke keer als ik in ds video door scroll naar volgende video's, dan duurt het wel 7/8 seconden voor ik de thumbnail van betreffende video te zien krijg.

Mijn vraag: is dit geheel te wijten aan de trage nas en zou dit probleem opgelost worden bij een upgrade naar een recenter model? Of ligt het gewoon aan ds video en heeft het geen enkele zin om te upgraden? De video's spelen verder overigens prima op tv via mijn Chromecast, dus de snelheid van mijn netwerk lijkt niet de bottleneck te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Ik ben van een 210j naar een 713+ gegaan en dat scheelde een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:05:
[...]

Jawel, zie punt2.2

Quaki, het is allemaal gelukt...en eigenlijk vrij makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dat derde draadje is de pulsgever, daar staat een pulstrein op die overeenkomt met het toerental van de fan. Zo wordt dus al dan niet draaien gedetecteerd. Vrij standaard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Quaki, het is allemaal gelukt...en eigenlijk vrij makkelijk ;-)
Mooi :)
Je betaalt wat meer maar Synology heeft hun zaakjes op orde (in mijn ogen al jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Paar vraagjes:

Mijn DS216+ wil niet meer in hibernation lijkt het
Schijnt dat dit met quickconnect te maken kan hebben?

Is er een losse PAR2 tool voor Synology? Want ik heb nu een rename parfile in die directory staan die ik niet kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik heb Surveillance station weer eens geconfigureerd, maar ik krijg het geluid niet werkend met mijn Foscam FI9821P camera's.

Nu lees ik op internet veel berichten uit 2014 dat dit een bekend probleem was.

Is dit ondertussen al opgelost :? Want op de "compatibility list" staat sound gewoon als ondersteund :?

https://www.synology.com/...ility/camera?brand=Foscam

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Ik heb mijn Hibernation issues inmiddels op orde, op dit na:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pO00by9.png

Elke dag om 0:00, 1:00 en 2:00 ontwaakt mijn device. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:50:
Paar vraagjes:

Mijn DS216+ wil niet meer in hibernation lijkt het
Schijnt dat dit met quickconnect te maken kan hebben?

Is er een losse PAR2 tool voor Synology? Want ik heb nu een rename parfile in die directory staan die ik niet kan openen
Heb je geen package draaien iets op de disk doet?
Je kunt eventueel onderstaande tool gebruiken.
DS716> syno_hibernate_debug_tool
Copyright (c) 2000-2014 Synology Inc. All rights reserved.

syno_hibernate_debug_tool --enable [LEVEL 0-3]
        ex: syno_hibernate_debug_tool --enable 1
        ex: syno_hibernate_debug_tool --enable 2
        ex: syno_hibernate_debug_tool --enable 3

syno_hibernate_debug_tool --disable
DS716> 

V.w.b. de par2 zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 09-03-2016 20:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
Ik ga mogelijk over op aanschaf van een Synology NAS (DS215j), maar heb een vraagje over plex in combinatie met de playstation 4. Als ik nu, met mijn laptop als plex-server, op de ps4 een film afspeel (mkv-bestand, audio en subtitles instelbaar) werkt dit fantastisch; de ps4 speelt het 'original' bestand (geen conversie?) en audio-spoor en subtitle zijn apart instelbaar.

Als dat werkt, werkt dit dan ook via een NAS? D.w.z., de video waarschijnlijk wel, maar werken de subtitles ook? Ik heb al heel wat gelezen en zou zeggen van wel (text-based subs etc.), maar het zou mooi zijn als er hier iemand is die een synology nas + plex + ps4 gebruikt en dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:58
Ik heb nu een DS411j en overweeg een upgrade naar een nieuwer model zoals de DS415+.
Kan ik gewoon mijn huidige schijven in de nieuwe behuizing stoppen? of gaat dat niet werken?

never mind. Ik moet beter googlen:
https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later

[ Voor 31% gewijzigd door Mad_Cow op 10-03-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Mad_Cow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:45:
Ik heb nu een DS411j en overweeg een upgrade naar een nieuwer model zoals de DS415+.
Kan ik gewoon mijn huidige schijven in de nieuwe behuizing stoppen? of gaat dat niet werken?
https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17

TommyGun

Stik er maar in!

chevchelios schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:16:
Ik heb mijn Hibernation issues inmiddels op orde, op dit na:

[afbeelding]

Elke dag om 0:00, 1:00 en 2:00 ontwaakt mijn device. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Scheduled tasks? Maintenance? Update checks? Virusscanner?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelle ja/nee vraag...
Is het zo dat je met https://letsencrypt.org/getting-started/ een ceritifcaat kunt krijgen voor <mijn naam>.synology.me?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:51:
Snelle ja/nee vraag...
Is het zo dat je met https://letsencrypt.org/getting-started/ een ceritifcaat kunt krijgen voor <mijn naam>.synology.me?
Ben ook wel benieuwd of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:54
Een oplossing voor mijn vraag is wellicht heel simpel, maar ik kan geen oplossing vinden in mijn zoektocht ;)

Dmv. van een script maak ik elke avond een backup van mijn raspberry.
Dit draait goed en is verder ook geen probleem.

Wat ik nu wil doen is van de map waar de backup staat een kopie maken via de task manager zodat er elke weer een kopie gemaakt wordt van deze backup-map.

De oplossing zal heel simpel zijn, maar ik kom helaas even niet verder in mijn zoektocht.
Wie kan mij meer vertellen ? :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk een user defined script maken met daarin zoiets als:
cp -r /van/directory /naar/directory
schumi2004 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Ben ook wel benieuwd of dat kan.
...of moet je eigenaar zijn van het domain?

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 10-03-2016 13:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:49:
Ik denk een user defined script maken met daarin zoiets als:
cp -r /van/directory /naar/directory
Hoe simpel kan het zijn ;)
Is het ook nog makkelijk voor elkaar te maken om een map te maken per datum ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets:
TIMESTAMP=`date +%Y%m%d%H%M%S`
cp -r /van/directory /naar/directory.$TIMESTAMP

Met de timestamp moet je dan een beetje uitproberen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
kraades schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:51:
Snelle ja/nee vraag...
Nee, je moet het parent domain name valideren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik heb netjes een SSL van Let's Encrypt voor naam.synology.me maar dan wel via DSM 6. Binnen een minuut geregeld.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag mij af hoe ze dat doen. Dat is dan mogelijk omdat naam.synology.me al naar mijn externe ip adres wijst?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
winwiz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:11:
Ik heb netjes een SSL van Let's Encrypt voor naam.synology.me maar dan wel via DSM 6. Binnen een minuut geregeld.
Hoe heb je dat gedaan?
Gewoon CSR aanmaken en certificaat aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 16:23
Sinds kort heb ik Cloudflare geactiveerd op mijn domein welke doorverbind naar mijn Synology NAS (DS412+). Dit werkt naar volle tevredenheid, ware het niet dat ik tot nu toe alleen verbinding had gemaakt met mijn NAS via https. Als ik echter de root van webstation wil benaderen via domein.nl (http) dan werkt dit niet meer. Ik krijg dan een standaard Apache directory listing te zien, deze directory listing is leeg. Ik heb een subdomein aangemaakt (ds.domein.nl) als test en dan werkt het wel gewoon zoals het hoort. Ik heb dit geprobeerd vanaf diverse devices en vanuit diverse netwerken. Het probleem zit hem dus in de Cloudflare verbinding of instellingen. Een verbinding via https werkt wél goed. Ik heb als work-around nu dus maar HTST op de Synology NAS aangezet. Dit is echter niet dé oplossing voor mij. Ik heb zelf natuurlijk al gegoogled maar kwam niet erg ver. Het uitschakelen van https op Cloudflare zelf loste het probleem niet op. Op Cloudflare zag ik dat het ondersteuning biedt voor HTTP/2 en SPDY. Zou het probleem hier wellicht in kunnen zitten? Ik kan deze optie niet uitschakelen bij Cloudflare. Voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om HTTP/1.1 af te dwingen.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
winwiz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:11:
Dan zal dat een samenwerking moeten zijn tussen synology en LE want normaal gesproken is dat niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Het is een standaard mogelijkheid in DSM 6 YouTube: Synology DiskStation Let's Encrypt SSL Zertifikat installieren DSM 6 0 Beta 2

Een plaatje....

Afbeeldingslocatie: http://files.winwiz.nl/cert.jpg

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmmm misschien toch eens gaan upgraden maar eerst uitzoeken of alles blijft werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een vreemd probleem. Mijn Synology quick connect naam werkt prima in de verschillende apps enzo. Maar sinds ik een KPN Experia router heb wordt de content van de webserver niet meer weergegeven. Ik krijg een error pagina.
Toen ik vanochtend het in mijn lokale netwerk ook probeerde, kreeg ik de inlogpagina van mijn Experia Box :?
Zelfs met het opnieuw instellen van UPnP in de adminpagina van Synology wordt de boel niet gewijzigd... hoe krijg ik dit nu anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Poort forwarding al eens goed bekeken in je experia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

winwiz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:53:
Poort forwarding al eens goed bekeken in je experia?
Daar zag ik niets staan, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik even vluchtig heb gekeken. En die interface is nu niet heel praktisch.
Maar goed, ik had me voorgesteld dat het opnieuw instellen van de UPnP zaken vanuit de Synology interface deze forwarding rules moet aanpassen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Om nog even terug te komen om mijn verhaal van het maken van de backup van mijn Raspberry naar de synology loop ik nog tegen een probleempje aan waar ik de vinger niet op kan leggen :)

Ik sync de mappen en bestanden van de Raspberry met mijn Synology met de volgende code:
SERVER=$1
 ADDRESS=$2
 NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
 LOGFILE="$SERVER-$NOW.log"
 ping $ADDRESS -c 4 >> /volume1/backups/logs/Raspberry/$LOGFILE
 /usr/syno/bin/rsync -av --delete --exclude-from=/volume1/backups/_scripts/rsync-exclude.txt -e "ssh -p 22" root@$ADDRESS:/ /volume1/backups/$SERVER/ >> /volume1/backups/logs/$LOGFILE 2>&1

Werkt goed niks mis mee.
Maar omdat ik soms wat aan het rommelen ben wil ik een extra backup maken van de data van mijn raspberry.
Omdat als je sync worden de gegevens op de backup ook gewijzigd.

Nu heb ik via de volgende code het zo voor elkaar dat er een copy van de map gemaakt wordt.
SERVER=$1
 ADDRESS=$2
 NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
 LOGFILE="RP-$NOW.log"
 cp -r /volume1/backups/Raspberry /volume1/backups/Raspberry_Backup_Week/Raspberry.$NOW >> /volume1/backups/logs/$LOGFILE 2>&1

Kopiëren gaat goed, de mappen worden gevuld, maar de logging wordt niet gevuld.
Er wordt wel een bestand aangemaakt RP.<datum>.log, maar er komt niks in.

Wie weet wellicht wat ik verkeerd doe ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Als ik met Putty via SSH probeer in te loggen als root, krijg ik steeds de melding acces denied. Inloggen als admin lukt wél..

Doe ik dan toch iets verkeerd? Root password zou toch hetzelfde moeten zijn als admin pw?
Pagina: 1 ... 63 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).