Zal mijn verhaal even wat duidelijker maken qua locaties en Synology's voorkomt verwarring.
Op locatie A, staat Synology 1 (DS415+).
Ivm externe backup is de bedoeling dat er op locatie B een Synology 2 (DS215j) komt te staan.
Synology 2 heb ik afgelopen weekend op locatie B aan het netwerk gehangen en simpel geconfigureerd zodat ik deze extern zou kunnen benaderen. Vervolgens heb ik geprobeerd vanaf Synology 1 een backup te maken naar Synology 2, maar volgens mij gaat dat fout ivm de grote hoeveelheden aan data.
Vandaar heb ik Synology 2 meegenomen naar locatie A en om even lokaal de backup te draaien.
Nu heb ik de Synology 2 aan het netwerk op locatie A gehangen maar het apparaat zit in de verkeerde IP range.
Via find.synology kan ik het apparaat zien en op die manier heb ik het IP adres weten te achterhalen. Als ik op verbinden klinkt kan ik echter geen connectie maken met het apparaat (192.168.178.X:5000 oid). Met Synology 1 kan ik gewoon verbinding maken via 10.0.1.X:5000.
Nu heb ik in de router geprobeerd een vast IP toe te kennen aan Synology 2 op basis van het MAC adres. Vervolgens de router herstart, en de Synology van de stroom en het netwerk gehaald. Even gewacht en opnieuw aangesloten. Helaas heeft Synology 2 nog steeds een IP in de 192.168.178.X range.
Qua firewall settings kan ik op deze locatie (A) niet zoveel aanpassen. De router is een AirPort extreme, heb wel een aantal poorten open staan die nodig zijn, maar dat werkt ook allemaal gewoon met Synology 1.
Klopt dat vind ik ook nogal vaag, via finder kan ik de Synology gewoon zien.
Resetten is alle data verwijderen? Op zich niet zo'n probleem aangezien er nog niks op staat maar als ik vervolgens de back-up gemaakt heb, wil ik het apparaat weer naar locatie B verplaatsen en dan moet ik natuurlijk niet tegen hetzelfde probleem aanlopen.
[
Voor 20% gewijzigd door
SquareOne op 01-02-2016 11:47
]