[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 114 Laatste
Acties:
  • 644.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Die je NU nog niet gaat gebruiken maar denk aan de komende (minimaal) 4 jaar en bv. 4k of zelfs 8k content.

En 100 ,-€ / 4 jaar= 25,- € paar. Ik spreek uit ervaring . Ik heb nu een DS1512+ en kijk nu al voor een DS716+ maar hat het liefst een DS1817+ zsm. (met dezelfde CPU als de 716+) vanwege de 4k streaming / transcoding van content.

Heb jij al een 4k Tv of haal jij er misschien in de komenede 4 jaar een ? En dan is dat wel een gedachte waard.
Wat is het verschil tussen de DS716+ en de DS216+ qua 4K streaming/Transcoding? Want op 't eerste gezicht kunnen ze beide evenveel. Even los van 't feit dat er nog steeds bar weinig content is in 4K..

Binnen 4 jaar verwacht ik wél te verhuizen en daarbij hoort een nieuwe inrichting, dus een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Blackvibes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:46:
[...]

Wat is het verschil tussen de DS716+ en de DS216+ qua 4K streaming/Transcoding? Want op 't eerste gezicht kunnen ze beide evenveel. Even los van 't feit dat er nog steeds bar weinig content is in 4K..

Binnen 4 jaar verwacht ik wél te verhuizen en daarbij hoort een nieuwe inrichting, dus een nieuwe TV.
Ik verwacht dat de DS216+ het best wel moelijker zal hebben met de 4k streaming/transcoding als er maar iets anders/ween andere dienst/programma tegelijk draait(een download/backup/etc.) als men zit te kijken. het apparaat 'kan'4k streaming/transcoding aan zegt de fabrikant. _/-\o_ Maar onder welke omstandigheden vraag ik me af. 8)

Dat is denk ik hetzelfde als met games : je hebt requirements (om het net te kunnen spelen) en je hebt recommendations (om het zeker zonder 'haperingen' te kunnen spelen).

En het streamen naar een grote (Echte 4K) TV is veel meer data/-(be)rekenintensief (kwa aantal pixels) dan naar een smartphone of tablet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 14:47

Boost9898

www.brambenik.nl

Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:19:
Boost9898 : Welke HDD schijven heb jij er eigenlijk in ? Gebruik je ook een USB-stick(Sandisk Cruzer Ultra Fit 32GB Zilver) for temporary/cache data om de DS/HDD's op standby te kunnen laten gaan?

Bovendien nog een tip : Deze voor je Router, Modem & DS216+ zou ik adviseren : APC Back-UPS ES 700VA DIN

Heb ik ook, samen met erop een WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart als externe backup van de meest belangrijke bestanden van de DS.
Ik gebruik twee maal een 3TB WD Red schijf in combinatie met een Asus router en APC UPS.
Zie hieronder welke producten precies:

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 111,95€ 223,90
1Asus RT-AC66U Zwart€ 124,95€ 124,95
1Synology DiskStation DS215+€ 307,90€ 307,90
1APC Back-UPS CS 500 USB/Serial€ 99,-€ 99,-

[ Voor 6% gewijzigd door Boost9898 op 28-01-2016 23:04 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:02:
[...]

Ik gebruik twee maal een 3TB WD Red schijf in combinatie met een Asus router en APC UPS.
Zie hieronder welke producten precies:

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 111,95€ 223,90
1Asus RT-AC66U Zwart€ 124,95€ 124,95
1Synology DiskStation DS215+€ 307,90€ 307,90
1APC Back-UPS CS 500 USB/Serial€ 99,-€ 99,-
Leuk ! Een verwante ziel zo te zien ! Vooral de UPS vindt ik leuk. 8)

En dezelfde schijven heb ik ook. Ik ga nu bij de DS716+ denk ik voor de WD Red PRO 6 TB schiijven. Even nog mijn loonstrookje afwachten.

Welterusten. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 11:31
Hoi guys. Ik ben al een tijdje dit topic aan het lezen en ik zou graag een nas willen kopen die voldoet aan mijn eisen. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer met alle verschillende nassen die op de markt zijn. Ik heb in principe niet echt hoge eisen die een nas moet hebben, alleen ik weet niet zo goed waar ik op af moet gaan als ik naar de specs kijk. De eisen die ik heb zijn:

* 2 bay is denk ik voldoende, aangezien ik geen file hoarder ben. Hij zal vooral als mediaserver worden ingezet.
* Hij moet snel genoeg zijn om enigszins rap te kunnen parren en rarren.
* Ik zou graag mijn 120 mbit lijn volledig kunnen benutten bij het downloaden en gebruik van een nzb (grootste twijfel punt).
* Transcoden is niet echt een must, aangezien ik een mediacliënt heb in de vorm van een nvidia shield, Het enige wat de nas zou moeten kunnen doen is het doorgeven van de bestanden, maar zoals ik begrepen heb kan dat met zowat iedere nas.

Ik heb gekeken naar de 215j, maar ik weet niet of ik daar wel mijn gewenste snelheden (download) mee haal, gezien de uiteenlopende verhalen. Zou ik dan eventueel een stapje hoger moeten? Zouden jullie mij kunnen helpen dit te verduidelijken? Ik dank jullie vast voor je jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb couchpotato, sonarr, sabnzbd lopen op een 215j. Werkt prima, ik vind het rap zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ferra schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:48:
Ik heb couchpotato, sonarr, sabnzbd lopen op een 215j. Werkt prima, ik vind het rap zat.
Best aardig, dat klopt alleen moet je dat(downloaden en kijken(via gewone filesharing)) niet tegelijk gaan doen op deze DS.

Kijk eens bij vraag en aanbod daar kun je met wat ondehandelen denk ik voor pakweg 230,-€ een gebruikte DS215+ scoren. :X

http://tweakers.net/price...iskstation-ds215+/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een DS216play en een oude WD sentinal NAS (Windows 2008 server).

Beide verbonden via netwerk op een andere locatie, maar binnen hetzelfde subnet.

Nu wil ik de data vanuit de oude WD kopieren naar de Synology nas.

Maar oude share is NTFS en de nieuwe op Synology EXT4.
Detail: oude share heeft slechts 449GB aan data, maar 6.5 miljoen files en 1,1 miljoen folders.

Tot nu toe geprobeerd met een tussenliggende windows machine met unstoppable copier en je raadt het al, na 24 uur en 3,3 mil;joen bestanden ongeveer. "ustoppable copier stopped working".

Nu heb ik de oude nas share gekoppeld aan de synology en doe ik op de Synology zelf een kopier naar actie via file station, maar met 300KB/s is het erg langzaam.

Is er een betere manier!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 23:29
Ik wil graag iedere nacht geautomatiseerd een backup maken van een MySQL database op een externe server.

Weet iemand hoe of waarmee ik dit via mijn NAS zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
.GoO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:37:
Ik wil graag iedere nacht geautomatiseerd een backup maken van een MySQL database op een externe server.

Weet iemand hoe of waarmee ik dit via mijn NAS zou kunnen doen?
Geen ervaring mee, maar met puntje 2 van de volgende website: (cronjob DB naar NAS)
http://www.noupe.com/deve...ackup-mysql-database.html

In combinatie met een synchronisatie van de folder waarin de backups staan naar je server zou moeten werken. :)

*Er is vast ook wel een cronjob te maken die het ook gelijk kan uploaden via bijv. FTP.

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2016 11:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Hmmm, kan niet meer connecteren naar mijn plex server (DS716+) na de update van vandaag. iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik lees hier zaken over een UPS. Ik heb een NAS met een shitload aan zeer belangrijke afbeeldingen. Zal een UPS helpen om m'n nas te beschermen tegen bijv blikseminslag, pieken etc? Heb 'm uitgerust met 2x 3 TB schijven in raid 1 stand. Zal een UPS helpen beschermen tegen dataverlies? Of is het dan bijv handiger om voor datzelfde bedrag een losse externe HDD te kopen en die aansluiten en af en toe een backup te draaien?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:25:
Ik lees hier zaken over een UPS. Ik heb een NAS met een shitload aan zeer belangrijke afbeeldingen. Zal een UPS helpen om m'n nas te beschermen tegen bijv blikseminslag, pieken etc? Heb 'm uitgerust met 2x 3 TB schijven in raid 1 stand. Zal een UPS helpen beschermen tegen dataverlies? Of is het dan bijv handiger om voor datzelfde bedrag een losse externe HDD te kopen en die aansluiten en af en toe een backup te draaien?
Uiteraard is een UPS beter! Die is er voor gemaakt om dipjes en pieken op te vangen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Een UPS beschermt je data als er tijdens het overschrijven iets met de stroom gebeurd. Dan moet je wel je PC, router en NAS op de UPS plaatsen want als je PC bijvoorbeeld uitvalt helpt het nog niet.

Er zijn UPS' met een overspanningsbeveiliging, als je er eentje neemt zonder kan je een losse overspanningsbeveiliging aanschaffen. Daar stop je dan je UPS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Boost9898 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:29:
[...]

Een UPS beschermt je data als er tijdens het overschrijven iets met de stroom gebeurd. Dan moet je wel je PC, router en NAS op de UPS plaatsen want als je PC bijvoorbeeld uitvalt helpt het nog niet.

Er zijn UPS' met een overspanningsbeveiliging, als je er eentje neemt zonder kan je een losse overspanningsbeveiliging aanschaffen. Daar stop je dan je UPS in.
Dat is redelijk onmogelijk. Dan ga ik toch voor een externe hardeschijf die ik dan bijv bij een maat drop. Dan heb ik gelijk offsite backup, en wat veiliger mbt ransomware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:41:
[...]
Dat is redelijk onmogelijk. Dan ga ik toch voor een externe hardeschijf die ik dan bijv bij een maat drop. Dan heb ik gelijk offsite backup, en wat veiliger mbt ransomware.
Hier is niets onmogelijk aan, prima mogelijk. Ook heb ik het helemaal niet over back-uppen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Boost9898 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:44:
[...]

Hier is niets onmogelijk aan, prima mogelijk. Ook heb ik het helemaal niet over back-uppen. :O
Dat is natuurlijk zo, maar voor mij persoonlijk gaat dat wel buiten het budget. Gaat mij erom dat mijn data wat veiliger is, en budgettechnisch gezien is voor mij dan een offsite externe HDD de beste oplossing dunkt me. Bedankt voor je input iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Dat is natuurlijk zo, maar voor mij persoonlijk gaat dat wel buiten het budget. Gaat mij erom dat mijn data wat veiliger is, en budgettechnisch gezien is voor mij dan een offsite externe HDD de beste oplossing dunkt me. Bedankt voor je input iig! :)
Oh onmogelijk qua budget, nu snap ik 'm ja. Dan kan je inderdaad eens in de xx tijd een back-up maken naar een externe schijf en die ergens neerleggen waar hij niet verbonden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05
NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
Vergeet dan niet die externe HD en de inhoud van de HD op regelmatige intervallen te testen.
Niets zo vervelend als terug willen vallen op je HD om dan tot de conclusie te komen dat of je HD stuk is, of dat de bestanden op de HD corrupt zijn.

Als je data echt te belangrijk is om kwijt te raken moet je maar wat geld en tijd investeren om een goede backup te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 29-01-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik gebruik 2 stuks van de APC Back-UPS ES 700VA DIN.

Die heeft ook een aansluiting die je dan met USB aan de nas kunt kopplelen om het vermogen (van de accu) in de gaten te houden. (Het beveiligd tegen een blikseminslag en geeft bij mijn DS1512+ (inclusief een (extra) Dx513 ongeveer 700 seconden noodstrrom waarbij het signaal (via dat USB-kabeltje) bij stroomuitval de NAs na 2 minuten een shutdown laat triggeren en de NAS weer bij stroom aan gaat. Lekker veilig tegen data corruptie en je krijgt zelfs via de DSfinder app een melding als je UPS resp. NAS over gaat op noodstroom. (Moet je wel je NAS (ook van buiten af benaderdbaar) instellen in de DSfinder app.)

Op de 1e daarvan is de router + (eventuele switch +) Diskstation / Nas + externe USB HDD aan de DS op stroom aangesloten.
Op de 2e de modem van de provider. heb je altijd nog Internet mocht de stroom (alleen) in je woning uitvallen.

Ik heb gemmiddeld 1x per 3 weken dat er wat met de stroom even voor een paar seconden (max 1 min.0 is. Meetal 's nachts in de zeer vroege morgen. (ik zie dan de meldingen (later) in mijn app) En dan wil ik niet dat de NAS die schade ondervind.

Ik heb trouwens voor mijn PC enkele maanden geleden wel een UPS goedkoop op de kop getikt :
https://www.bva-auctions.com/search?postCode=&searchQuery=apc+1200&_sourcePage=NGxqp13WZBkoenhB5cbAe5OgAlZquDKkx_bavU2aTro21q01gcuImw%3D%3D&__fp=MIzc19rjeHo%3D

of om het hier boij tweakers te houden :

http://tweakers.net/serie/509/smart-ups/aanbod/

[ Voor 26% gewijzigd door Dr.Jake op 29-01-2016 13:35 . Reden: typo + links UPS 2e hands. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dr.Jake schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Ik gebruik 2 stuks van de APC Back-UPS ES 700VA DIN.

Die heeft ook een aansluiting die je dan met USB aan de nas kunt kopplelen om het vermogen (van de accu) in de gaten te houden. (Het beveiligd tegen een blikseminslag en geeft bij mijn DS1512+ (inclusief een (extra) Dx513 ongeveer 700 seconden noodstrrom waarbij het signaal (via dat USB-kabeltje) bij stroomuitval de NAs na 2 minuten een shutdown laat triggeren en de NAS weer bij stroom aan gaat. Lekker veilig deteg data corruptie en je krijgt zelfs via de DSfinder app een melding als je UPS resp. NAS over gaat op noodstroom. (Moet je wel je NAS (ook van buiten af benaderdbaar) instellen in de DSfinder app.)

Op de 1e daarvan is de router + (eventuele switch +) Diskstation / Nas + externe USB HDD aan de DS op stroom aangesloten.
Op de 2e de modem van de provider. heb je altijd nog Internet mocht de stroom (alleen) in je woning uitvallen.

Ik heb gemmiddeld 1x per 3 weken dat er wat met de stroom even voor een paar seconden (max 1 min.0 is. Meetal 's nachts in de zeer vroege morgen. (ik zie dan de meldingen (later) in mijn app) En dan wil ik niet dat de NAS die schade ondervind.
Dank, duidelijk en heldere toelichting! Ik zou inderdaad nog wel een keer willen dat mijn nas van buitenaf benaderbaar is. Wil dit alleen dan wel zo goed mogelijk dichttimmeren, maar dat is een verhaal/vak apart.

In de toekomst maar eens kijken naar die UPS idd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:20:
[...]

Dank, duidelijk en heldere toelichting! Ik zou inderdaad nog wel een keer willen dat mijn nas van buitenaf benaderbaar is. Wil dit alleen dan wel zo goed mogelijk dichttimmeren, maar dat is een verhaal/vak apart.

In de toekomst maar eens kijken naar die UPS idd! :P
Nou mocht je echt voor hetzelfde model (APC Back-UPS ES 700VA DIN.) gaan : Let Op ! er zijn maar 4 stekkercontacten van de 8 die echt ook door met de accu van noodstroom(en worden beveiligd tegen blikseminslag) worden voorzien. De andere 4 zijn 'alleen' beveiligd(tegen blikseminslag).

(Ps ik het er ondertussen 18 stuks in mijn hele woning 8)7 .
En heb bij mijn ouders en broer (in hun huis/woning) ook alle elektronica rondom de TV en internet ermee beveiligd. )

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Jake op 29-01-2016 13:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dr.Jake schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Nou mocht je echt voor hetzelfde model (APC Back-UPS ES 700VA DIN.) gaan : Let Op ! er zijn maar 4 stekkercontacten van de 8 die echt ook door met de accu van noodstroom(en worden beveiligd tegen blikseminslag) worden voorzien. De andere 4 zijn 'alleen' beveiligd(tegen blikseminslag).

(Ps ik het er ondertussen 18 stuks in mijn hele woning 8)7 .
En heb bij mijn ouders en broer (in hun huis/woning) ook alle elektronica rondom de TV en internet ermee beveiligd. )
Dank!

enne wow, slechte ervaringen in het verleden met bliksem? Of gewoon erg goed voorbereid op onheil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Cryostorm schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:48:
Hoi guys. Ik ben al een tijdje dit topic aan het lezen en ik zou graag een nas willen kopen die voldoet aan mijn eisen. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer met alle verschillende nassen die op de markt zijn. Ik heb in principe niet echt hoge eisen die een nas moet hebben, alleen ik weet niet zo goed waar ik op af moet gaan als ik naar de specs kijk. De eisen die ik heb zijn:

* 2 bay is denk ik voldoende, aangezien ik geen file hoarder ben. Hij zal vooral als mediaserver worden ingezet.
* Hij moet snel genoeg zijn om enigszins rap te kunnen parren en rarren.
* Ik zou graag mijn 120 mbit lijn volledig kunnen benutten bij het downloaden en gebruik van een nzb (grootste twijfel punt).
* Transcoden is niet echt een must, aangezien ik een mediacliënt heb in de vorm van een nvidia shield, Het enige wat de nas zou moeten kunnen doen is het doorgeven van de bestanden, maar zoals ik begrepen heb kan dat met zowat iedere nas.

Ik heb gekeken naar de 215j, maar ik weet niet of ik daar wel mijn gewenste snelheden (download) mee haal, gezien de uiteenlopende verhalen. Zou ik dan eventueel een stapje hoger moeten? Zouden jullie mij kunnen helpen dit te verduidelijken? Ik dank jullie vast voor je jullie moeite.
Ik heb ook een 215j en daarmee trek ik de volledige 15MB/s van mijn abonnement. Tegelijk streamen naar een mediaspeler gaat ook prima :)

Iemand overigens hier een idee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:26:
[...]

Dank!

enne wow, slechte ervaringen in het verleden met bliksem? Of gewoon erg goed voorbereid op onheil?
Gewoon erg goed voorbereid op onheil. O-)
Deze kost toch ook niet meer zoveel meer dan een goede qualiteitsstekkerdoos tegen blikseminslag. :Y)

Want een Tv van rond de 2000,- beveilig je dan echt wel/hopelijk met een stekkerdoos die minimaal 40,-€ kost.
Over de geluidsinstallatie, de Ziggo en sattelietreceiver nog niets eens gesproken.
En je wilt niet dat je opnames op de TV/ziggo/sattelietreceiver niet door een strom"hickup" van een paar seconden wirden verstoord, toch ?

[ Voor 30% gewijzigd door Dr.Jake op 29-01-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Lunaticc schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook een 215j en daarmee trek ik de volledige 15MB/s van mijn abonnement. Tegelijk streamen naar een mediaspeler gaat ook prima :)

Iemand overigens hier een idee op?
Niet echt. Dat(=wireless transfer) is zo afhankelijk van zoveel variabelen.
Je zou echt moeten aangeven wat(laptop of zo) je precies gebruikt: hardware & software en hoe het met elkaar verbonden is. De DS215j met de router/wifi bv.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Jake op 29-01-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dr.Jake schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Niet echt. Dat(=wireless transfer) is zo afhankelijk van zoveel variabelen.
Klopt, alhoewel ik zo veel mogelijk factoren heb proberen in te vullen :) Toch wel een nadeel van het steeds dunner worden van apparatuur, kan niet zomaar even bedraad testen :P Wellicht ergens een dongeltje regelen.

edit\
Even een schema van gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11755382/Schema.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Lunaticc op 29-01-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Nou die Horizon box (cpu) is zowiezo Niet geweldig en dan moet die heel veel dingen tegelijk afhandelen incl. de ziggo guest/freewifi toegang op dezelfde wifi-chip/antenne.
Haal een fatsoenlijke router met wifi. Die zijn nu bij de MediaMarkt in de aanbieding.

Welke intersnelheid haal je via de wifi op speedtest.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds ik (tbv nzbtomeda) ffprobe op mijn DS410 heb geinstalleerd, werkt bepaalde tooling niet meer:
code:
1
2
3
4
5
DiskStation> scp
scp: relocation error: /opt/lib/libnsl.so.1: symbol __deregister_frame_info, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference
DiskStation> ssh
ssh: relocation error: /opt/lib/libnsl.so.1: symbol __deregister_frame_info, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference
DiskStation>

Uiteraard heb ik geGoogled, maar kan geen oplossing vinden. Iemand tips? (Via ipkg een-en-ander verwijderen en opnieuw installeren lost niets op.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dr.Jake schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:29:
Nou die Horizon box (cpu) is zowiezo Niet geweldig en dan moet die heel veel dingen tegelijk afhandelen incl. de ziggo guest/freewifi toegang op dezelfde wifi-chip/antenne.
Haal een fatsoenlijke router met wifi. Die zijn nu bij de MediaMarkt in de aanbieding.

Welke intersnelheid haal je via de wifi op speedtest.net ?
Wifispots heb ik uit staan en qua snelheid is het dik in orde :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5042251308.png

Ik heb al nagedacht over een nieuwe router, maar zolang ik in een appartement woon is dat een beetje overkill. Ik heb overal goed bereik (op 5ghz nota bene). Tenzij het een oplossing zou zijn natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Lunaticc schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Wifispots heb ik uit staan en qua snelheid is het dik in orde :)

[afbeelding]

Ik heb al nagedacht over een nieuwe router, maar zolang ik in een appartement woon is dat een beetje overkill. Ik heb overal goed bereik (op 5ghz nota bene). Tenzij het een oplossing zou zijn natuurlijk :+
Ik ben geen apple/ OSX / MacBook kenner maar ipv. afp te proberen zou ik een proberen of je via TCP/IP een bestand kunt downloaden "

In windows verkenner zou ik dan in de bovenbalk \\Ip-adres_van_de_nas in toetsen . Of anders het maar eens via ftp(op je interne IP) naar je NAS proberen.
ik ben benieuwd of dat sneller gaat. :?

Of zelfs smb://"naam_va_je_Nas" ipv. afp:// in Mac(finder).

(Mijn vermoeden is dat het een of andere (software) instelling is of dat het aan de keus van de soort "File service"zou liggen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Jake op 30-01-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

Muggie

8 pm

Ik heb two step verification aangezet op mijn 216 play en dat werkt prima, voor de dsm interface. Is het ook mogelijk om two step verification te gebruiken voor websites die op de nas draaien? Of is dat iets wat in die sites geïntegreerd zou moeten worden?

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Tja, t'is mogenlijk dat mijn vraag al een keer gesteld is maar het is ook wel een redelijk groot topic ;-)

Ik zoek de verschillen tussen de 216, de 216play en de 216j.

- De play lijkt een stuk krachtige hardware te hebben dan de j en daarmee kan je dus ook het apparaat je media laten transcoden. Kan leuk zijn
- Ik snap de 216 niet zo goed. Waarom is de gewone 216 nog zo duur? De play is krachtiger en goedkoper. Enige wat de 216 heeft is hotswappable drives.
- De J lijkt een budget model maar dat is eigenlijk wel genoeg voor mij denk ik. Ik lees overal dat op de J ook gewoon sabnzbd en sickbeard kan draaien.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Crowmeister schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:09:
Tja, t'is mogenlijk dat mijn vraag al een keer gesteld is maar het is ook wel een redelijk groot topic ;-)

Ik zoek de verschillen tussen de 216, de 216play en de 216j.

- De play lijkt een stuk krachtige hardware te hebben dan de j en daarmee kan je dus ook het apparaat je media laten transcoden. Kan leuk zijn
- Ik snap de 216 niet zo goed. Waarom is de gewone 216 nog zo duur? De play is krachtiger en goedkoper. Enige wat de 216 heeft is hotswappable drives.
- De J lijkt een budget model maar dat is eigenlijk wel genoeg voor mij denk ik. Ik lees overal dat op de J ook gewoon sabnzbd en sickbeard kan draaien.
J = "Junior" maar je zult de DS216SE bedoeln want een ds216J is er niet.

En vergelijk maar even ook zelf : http://tweakers.net/pricewatch/compare/464852;475422;480869;461480/

Wat ben je van plan ermee te doen en op welke apparaten en met hoeveel mensen tegelijk ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:22:
[...]

Nog niet, maar zit er wel aan te komen, zie: Anoniem: 202103 in "[Synology] Nieuws en discussie". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:22:
[...]

En vergelijk maar even ook zelf : http://tweakers.net/pricewatch/compare/464852;475422;480869;461480/

Wat ben je van plan ermee te doen en op welke apparaten en met hoeveel mensen tegelijk ? :?
Ah yeah, ik bedoel de SE.

Ik heb die vergelijking gedaan, maar de verdubbeling van de prijs tussen de SE en de gewone 216 snap ik niet. Een betere SOC en 256 vs 512 intern geheugen lijkt mij niet 140 euro waard.
Hetzelfde voor de play en de plus. 40 euro verschil voor een andere processor

Naast opslag wil ik een het gebruiken als incidentele FTP en Webserver. Maar voornamelijk wil ik een machine waar ik goed SabNZBd en Sickbeard op kan draaien, zonder haperingen of slow-downs.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Crowmeister schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Ah yeah, ik bedoel de SE.

Ik heb die vergelijking gedaan, maar de verdubbeling van de prijs tussen de SE en de gewone 216 snap ik niet. Een betere SOC en 256 vs 512 intern geheugen lijkt mij niet 140 euro waard.
Hetzelfde voor de play en de plus. 40 euro verschil voor een andere processor

Naast opslag wil ik een het gebruiken als incidentele FTP en Webserver. Maar voornamelijk wil ik een machine
[sup]waar ik goed SabNZBd en Sickbeard op kan draaien, zonder haperingen of slow-downs./sup]
Die SOCs zijn met elke prijstsiging tussen het nen en het andere modell minstens 2x zo krachtig (nog helemaal afgezien van de haet aantal MHz/Ghz) !

Dan zou ik zeker niet de J of SE versie pakken.(en toch maar NZBget + NZBtoMedia / NZBtoSickbeard / NZBtoCouchpotato etc.) uitkiezen. SabNZBd vraagd beduidend meer resources (CPU & mem) dan NzbGet. Voor jouw doeleind dan toch minstens de DS216.
Want bij het parren en rarren (=uitpakken) gaat anders je hele DS voor minuten op slot.

(Handleiding NZBGet op Synology NAS NZBTOSICKBEARD, NZBTOCOUCHPOTATO en NZBTOHEADPHONES)

Wil je ook Plex DSvideo gebruiken of gebruik je een hardware mediaspeler (met bv kodi) die zelf via een share het video/codec ontsleuteld ?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr.Jake op 30-01-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
N.B.
Op de site van Synology kun je ook een compare doen...
https://www.synology.com/...pare/DS216+/DS216/DS216se

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Die SOCs zijn met elke prijstsiging tussen het nen en het andere modell minstens 2x zo krachtig (nog helemaal afgezien van de haet aantal MHz/Ghz) !

Dan zou ik zeker niet de J of SE versie pakken.(en toch maar NZBget + NZBtoMedia / NZBtoSickbeard / NZBtoCouchpotato etc.) uitkiezen. SabNZBd vraagd beduidend meer resources (CPU & mem) dan NzbGet. Voor jouw doeleind dan toch minstens de DS216.
Want bij het parren en rarren (=uitpakken) gaat anders je hele DS voor minuten op slot.

(Handleiding NZBGet op Synology NAS NZBTOSICKBEARD, NZBTOCOUCHPOTATO en NZBTOHEADPHONES)

Wil je ook Plex DSvideo gebruiken of gebruik je een hardware mediaspeler (met bv kodi) die zelf via een share het video/codec ontsleuteld ?
Thanks goede tip mbt de SE.
Is de play niet krachtiger en goedkoper?

Ik draai de media al op een Intel NUC, dus transcoden is niet nodig voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Crowmeister schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:36:
[...]

Thanks goede tip mbt de SE.
Is de play niet krachtiger en goedkoper?

Ik draai de media al op een Intel NUC, dus transcoden is niet nodig voor me.
De 216play proc/sock is meer toegespitst op multimedia / transcoding /streaming en ik weet niet resp. twijfel eraan of dat bij parren or rarren wel zo'n (beter) effect heeft. :X

maar kijk zelf maar : https://www.synology.com/en-global/products/performance#2bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
@Crowmeister : Maar misschien is de DS214play helemaal zo gek nog niet voor jou :

Synology DiskStation DS214play :Y)

Intel Atom (1,6ghz & 1GB) voor 255€ ! Dus staar je niet blind op de 16 in het modelnummer.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Jake op 30-01-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:12
Ik ben ook in de markt voor een goede NAS, ik gebruik nu mijn TimeCapsule als storage voor mijn media. Maar films erop zetten duurd gewoon te lang. Nu heb ik geen idee wat voor NAS ik wil hebben (wel synology) maar voor puur media opslag is een DS215J toch al meer dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3Yf3O0OIYwk]

[ Voor 73% gewijzigd door Dr.Jake op 30-01-2016 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
colorsone schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:47:
Ik ben ook in de markt voor een goede NAS, ik gebruik nu mijn TimeCapsule als storage voor mijn media. Maar films erop zetten duurd gewoon te lang. Nu heb ik geen idee wat voor NAS ik wil hebben (wel synology) maar voor puur media opslag is een DS215J toch al meer dan voldoende?
Of een DS216J als het puur en echt allen opslag is !

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R2eNHx0lNUo&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:12
Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:01:
[...]

Of een DS216J als het puur en echt allen opslag is !

[video]
Ja die wilde ik ook, alleen nog nergens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Dr.Jake schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:07:
@Crowmeister : Maar misschien is de DS214play helemaal zo gek nog niet voor jou :

Synology DiskStation DS214play :Y)

Intel Atom (1,6ghz & 1GB) voor 255€ ! Dus staar je niet blind op de 16 in het modelnummer.
Thanks, zal ook die eens bekijken. Weet echter niet of een 3 jaar oude intel soc voor het zelfde geld beter is dan de gewone 216 met een nieuwe ARM soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

colorsone schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Ja die wilde ik ook, alleen nog nergens te krijgen?
Medio maart is de Cebit 2016 (14 - 18 maart). Ik verwacht dat Synology daar de aandacht voornamelijk wil vestigen op de dan aanstaande vrijgave van DSM 6.0. Voor die tijd zullen zowel de DS216j als de DS416slim in de schappen liggen, zo schat ik in. Echter, het blijft koffiedik kijken, daar is ook die andere draad voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb mijn DS715 ook maar te koop gezet en ga voor de DS716+ omdat ik Docker wil gaan gebruiken. Ook btrfs staat bovenaan het lijstje. Ik zag ook dat ik het RAM kan upgraden dus dat is mooi.

Verder nog iets dat ik moet weten voordat ik bestel? :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
kraades schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:59:
[...]

Ik heb mijn DS715 ook maar te koop gezet en ga voor de DS716+ omdat ik Docker wil gaan gebruiken. Ook btrfs staat bovenaan het lijstje. Ik zag ook dat ik het RAM kan upgraden dus dat is mooi.

Verder nog iets dat ik moet weten voordat ik bestel? :)
Bestel dan maar alvast wat geheugen bij :

http://www.rossfisher.me/2015/12/synology-ds716-8gb-memory-upgrade/ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik een gebruiker X heb, dan krijgt deze automatisch een map in /volume1/homes/X maar welke instellingen moet ik doen om te zorgen dat hij alleen in deze map kan?
Via file station en dan eigenschappen van de map X, dan heeft gebruiker X toegang (volledig beheer) maar welke machtigingen moet ik aan deze gebruiker geven via gebruikers>X>bewerken>machtigingen? Als ik lezen/schrijven doe via hier, dan kan deze gebruiker in alle mappen. Als ik hier niets aanvink (en dus automatisch Geen Toegang wordt) dan kan de gebruiker niet in de /volume1/homes map.
Hetzelfde als ik via gedeelde map>homes>bewerken>machtigingen gebruiker X lezen/schrijven geef, dan kan hij ook weer in alle mappen.

edit: is de map \home de inhoud van de map \homes\X?

edit 2: en waarom kan ik wel de mappen benaderen via \\192.168.1.30 maar niet een netwerkdrive aanmaken via dit:
Afbeeldingslocatie: http://res1.windows.microsoft.com/resbox/nl/windows%207/main/fe8623b8-affc-400d-ac76-472603dc56d5_0.jpg
uiteraard naar hetzelfde adres en met de optie andere referenties aangevinkt

[ Voor 20% gewijzigd door Markos op 31-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:06:
Als ik een gebruiker X heb, dan krijgt deze automatisch een map in /volume1/homes/X maar welke instellingen moet ik doen om te zorgen dat hij alleen in deze map kan?
Via file station en dan eigenschappen van de map X, dan heeft gebruiker X toegang (volledig beheer) maar welke machtigingen moet ik aan deze gebruiker geven via gebruikers>X>bewerken>machtigingen? Als ik lezen/schrijven doe via hier, dan kan deze gebruiker in alle mappen. Als ik hier niets aanvink (en dus automatisch Geen Toegang wordt) dan kan de gebruiker niet in de /volume1/homes map.
Hetzelfde als ik via gedeelde map>homes>bewerken>machtigingen gebruiker X lezen/schrijven geef, dan kan hij ook weer in alle mappen.

edit: is de map \home de inhoud van de map \homes\X?

edit 2: en waarom kan ik wel de mappen benaderen via \\192.168.1.30 maar niet een netwerkdrive aanmaken via dit:
[afbeelding]
uiteraard naar hetzelfde adres en met de optie andere referenties aangevinkt
2: heb je de SMB aan en zit je NAS in dezelfde werkgroep als je pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:00:
[...]

2: heb je de SMB aan en zit je NAS in dezelfde werkgroep als je pc ?
Ze zitten in dezelfde werkgroep (WORKGROUP) en Windows-bestandservice is ingeschakeld.
Onder geavanceerde instellingen heb ik niet veel gewijzigd:
- WINS server: [leeg]
- Protocol: SMB 3
- Transportcodering: automatisch
Alle overige opties eronder zijn niet aangevinkt.

De laptop draait Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Ze zitten in dezelfde werkgroep (WORKGROUP) en Windows-bestandservice is ingeschakeld.
Onder geavanceerde instellingen heb ik niet veel gewijzigd:
- WINS server: [leeg]
- Protocol: SMB 3
- Transportcodering: automatisch
Alle overige opties eronder zijn niet aangevinkt.

De laptop draait Windows 10
Setting up NAS to show up on network?

------------------------------------------------------------------

he reason it is not working is because NetBios over TCP/IP is disabled by default in Windows 10 (from build 9926). However the solution is:
https://kb.niu.edu/page.php?id=513711

Restart the computer and synology drives are back :) :D

-----------------------------------------------------------------------------

Adding Netbios-support is only part of the solution if you're logging on to Windows using a Microsoft- or Azure AD-account. Check this thread for the solution that solved it for me:

viewtopic.php?f=49&t=98792#p385856

==============================================================

[ Voor 42% gewijzigd door Dr.Jake op 31-01-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ow ik heb het denk ik gevonden. Als ik gewoon naar \\192.168.1.30 ga krijg ik de "root" map te zien (als dit de juiste benaming is)
Maar blijkbaar kun je die niet mounten als een netwerkdrive? Ik kan wel de mappen die erin staan (home, video, music, etc.) mounten. Het is niet mogelijk om alles tegelijk te mounten dus onder 1 drive-letter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:17:
[...]

Ow ik heb het denk ik gevonden. Als ik gewoon naar \\192.168.1.30 ga krijg ik de "root" map te zien (als dit de juiste benaming is)
Maar blijkbaar kun je die niet mounten als een netwerkdrive? Ik kan wel de mappen die erin staan (home, video, music, etc.) mounten. Het is niet mogelijk om alles tegelijk te mounten dus onder 1 drive-letter?
Dat zijn niet de mappen maar de shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je 1 drive letter wilt gebruiken kun je eventueel 1 share maken en hierna de photo, video, music etc. mappen hierin linken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342143

Beste mede-tweakers,

Ook ik ben zojuist begonnen aan een eerste echte NAS. Ik heb (gelukkig) toch een Synology tijdens de BTW weg ermee dagen kunnen bemachtigen. Het betreft de Synology DS1515. Waar ik de Synology voor wil gebruiken is als media server icm SABNZB,Sickbeard en Couchpotato en het laten afspreken door een KODI HTPC.

In mijn huidige setup heb ik een HTPC met daarin 5 HDD's voor een gecombineerde opslag van 14TB (non raid) hierop worden al mijn series en films opgeslagen.

Ik weet alleen niet welke RAID/JBOD/SHR ik zou moeten toepassen op mijn Synology. Ik heb namelijk momenteel ook nog de twijfel tussen de schijven die ik zou gaan gebruiken. Opzich zijn t maar films en series maar ben er toch wel aangehecht. Zou SHR dan een goed oplossing zijn? Dat zou 20TB aan opslag opleveren en 5TB redundancy. De keuze in schijfen is ook nog niet gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
5HGST Deskstar NAS, 4TB€ 162,90€ 814,50
5Seagate Archive HDD ST5000AS0011, 5TB€ 161,76€ 808,80
1Synology DiskStation DS1515€ 572,21€ 572,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.195,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anoniem: 342143 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:39:
Beste mede-tweakers,

Ook ik ben zojuist begonnen aan een eerste echte NAS. Ik heb (gelukkig) toch een Synology tijdens de BTW weg ermee dagen kunnen bemachtigen. Het betreft de Synology DS1515. Waar ik de Synology voor wil gebruiken is als media server icm SABNZB,Sickbeard en Couchpotato en het laten afspreken door een KODI HTPC.

In mijn huidige setup heb ik een HTPC met daarin 5 HDD's voor een gecombineerde opslag van 14TB (non raid) hierop worden al mijn series en films opgeslagen.

Ik weet alleen niet welke RAID/JBOD/SHR ik zou moeten toepassen op mijn Synology. Ik heb namelijk momenteel ook nog de twijfel tussen de schijven die ik zou gaan gebruiken. Opzich zijn t maar films en series maar ben er toch wel aangehecht. Zou SHR dan een goed oplossing zijn? Dat zou 20TB aan opslag opleveren en 5TB redundancy. De keuze in schijven is ook nog niet gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
5HGST Deskstar NAS, 4TB€ 162,90€ 814,50
5Seagate Archive HDD ST5000AS0011, 5TB€ 161,76€ 808,80
1Synology DiskStation DS1515€ 572,21€ 572,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.195,51
De Seagate ARCHIVE schijven zijn niet geschikt/bedoelt voor constant gebruik. |:( Het is als het ware net een "tape"backup. Je zet ze vol en soms als je de backup erop echt nodug hebt sluitje je ze weer aan.
daarom zijn deze schijven ook zo 'gunstig' in prijs. Het is om data te ARCHIVEREN (=opschrijven en (veilig) wegstoppen/opslaan)

Hoeveel heb jij voor de Ds1515 bij MM dan betaald ? :? En welke vestiging van de MM ? :? Want op de online MM sit is die nog steeds 599,-. 8)7

En HGST schijven vind ik (persoonlijk) onbetreouwbaar Ik daraa op de DS1512+ met 1x DX 513 erbij 5 WD RED 3 TB en 5x WD Red 4TB.

Als ik zelf nu een DS1515 zou moten vullen dan was ik begonnen met minsstens 3 schijven (voor Raid 5 / SHR) en indien financieel haalbaar met een capaciteit van 6TB. later kan je nog steeds 2 schijven weer teoevoegen aan de DS1515 en de raid5/SHR en in totaal 24 TB (reeël zal het ongeveer 21 TB zijn).
Ook omdat een add-on zolas de DX513 al rond de 400€ is en dus de aanschaf ervan zolang mogelijk uitgesteld moet worden.

Dus 3x WD RED 6 TB zijn ongeveer 780, €.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Jake op 31-01-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:52:
[...]

De Seagate ARCHIVE schijven zijn niet geschikt/bedoelt voor constant gebruik. |:( Het is als het ware net een "tape"backup. Je zet ze vol en soms als je de backup erop echt nodug hebt sluitje je ze weer aan.
daarom zijn deze schijven ook zo 'gunstig' in prijs. Het is om data te ARCHIVEREN (=opschrijven en (veilig) wegstoppen/opslaan)

Hoeveel heb jij voor de Ds1515 bij MM dan betaald ? :? En welke vestiging van de MM ? :? Want op de online MM sit is die nog steeds 599,-. 8)7

En HGST schijven vind ik (persoonlijk) onbetreouwbaar Ik daraa op de DS1512+ met 1x DX 513 erbij 5 WD RED 3 TB en 5x WD Red 4TB.

Als ik zelf nu een DS1515 zou moten vullen dan was ik begonnen met misnstens 3 schijven (voor Raid 5 / SHR) en indien financieel haalbaar met een capaciteit van 6TB. later kan je nog steeds 2 schijven weer teoevoegen aan de DS1515 en de raid5/SHR en in totaal 24 TB (reeël 21 TB).

Dus 3x WD RED 6 TB zijn ongeveer 780, €.
Duidelijk verhaal! De Synology heeft mij 495,- gekost, ik heb zelf 3 jaar bij een Mediamarkt gewerkt waardoor ik gelukkig nog wat contacten heb overgehouden. Met de kerst nog een VVV bon gekregen tvw 50,- en de Synology komt uit op 445,- niet verkeerd dacht ik zo. :9

Ik heb momenteel in mijn HTPC 1x 4TB 2x 3TB en 2x 2TB zitten. Ik denk dat t handigst is om de HD's eerst smart te testen om te kijken of deze nog eventueel toegevoegd kunnen worden aan 3x 6TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de oude harde schijven wilt hergebruiken in de DS1515 zul je met de kleinste harde schijf een SHR-volume moeten starten. Uitbreiden kan, maar de schijven waarmee je uitbreidt moeten groter zijn. Eerst een array maken met de 6TB-schijven en dan uitbreiden gaat niet. Een tweede (of derde, of n-de), separaat volume opzetten met de oude schijven kan uiteraard wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 31-01-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anoniem: 342143 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:13:
[...]

Duidelijk verhaal! De Synology heeft mij 495,- gekost, ik heb zelf 3 jaar bij een Mediamarkt gewerkt waardoor ik gelukkig nog wat contacten heb overgehouden. Met de kerst nog een VVV bon gekregen tvw 50,- en de Synology komt uit op 445,- niet verkeerd dacht ik zo. :9

Ik heb momenteel in mijn HTPC 1x 4TB 2x 3TB en 2x 2TB zitten. Ik denk dat t handigst is om de HD's eerst smart te testen om te kijken of deze nog eventueel toegevoegd kunnen worden aan 3x 6TB?
Ik zou ze niet mengen in dezelfde Raid - SHR. Je kunt wel een raid/SHR volume maken van 3x 6TB en een (of meer) extra volume(s) van 1 of (samen) 2 andere HDD's . Ook vanwege de veschillede snelheden van de verschillde schijven is dat echt niet aan te raden. Kans op dataverlies !!
Over opslagplaats "verlies" wil ik het nog niet eens hebben.

Probeer eerst eens de RAID Calculator met je schiven (mix) uit. dan zie je hoe vet uitvalt.

En dan nog de instructie (voor latere uitbreiding) ;

Can I expand the storage capacity with hard disk(s) of larger size (for DSM 3.0 and onward)??

Dus voor bijplaatsen/uitbreiden steeds dezelfde fabrikant en het zelfde model(reeks) HDD's uitkiezen als je alles weer indezefde Raid/SHR volume wil zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Jake op 31-01-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anoniem: 202103 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:24:
Als je de oude harde schijven wilt hergebruiken in de DS1515 zul je met de kleinste harde schijf een SHR-volume moeten starten. Uitbreiden kan, maar de schijven waarmee je uitbreidt moeten groter zijn. Eerst een array maken met de 6TB-schijven en dan uitbreiden gaat niet, tenzij je een tweede, separaat volume opzet.
OOk net wat ik aan het typen was. je was met voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Ik zou ze niet mengen in dezelfde Raid - SHR. Je kunt wel een raid/SHR volume maken van 3x 6TB en een (of meer) extra volume(s) van 1 of (samen) 2 andere HDD's . Ook vanwege de veschillede snelheden van de verschillde schijven is dat echt niet aan te raden. Kans op dataverlies !!
Over opslagplaats "verlies" wil ik het nog niet eens hebben.

Probeer eerst eens de RAID Calculator met je schiven (mix) uit. dan zie je hoe vet uitvalt.

En dan nog de instructie (voor latere uitbreiding) ;

Can I expand the storage capacity with hard disk(s) of larger size (for DSM 3.0 and onward)??
Ik zou met 4x 6TB en 1x 4TB uitvallen op 22TB beschikbaar en 6TB gebruik voor beveiling. Volgens mij zijn wel alle schijven 5900 RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anoniem: 342143 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Ik zou met 4x 6TB en 1x 4TB uitvallen op 22TB beschikbaar en 6TB gebruik voor beveiling. Volgens mij zijn wel alle schijven 5900 RPM.
Zijn het allemaal dezelfde modellen(reeks) want de ene 5900 RPM fabrikant hoet niet de andere te zijn.
Anders heb je zo een broken Raid/SHR en je data is (minimaal) onbereikbaar. want de zwakste(langzaamste schakel(=schijf) gooit contant roet in het eten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Jake op 31-01-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Zijn het allemaal dezelfde modellen(reeks) want de ene 5900 RPM fabrikant hoegt niet de andere te zijn.
Anders heb je zo een broken Raid/SHR en je data is (minimaal) onbereikbaar.
99% zeker van niet! Ik ga dan wel schoon beginnen, beginnend met 3x 6TB. Nog de voorkeur voor REDS of GREENS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Zijn het allemaal dezelfde modellen(reeks) want de ene 5900 RPM fabrikant hoet niet de andere te zijn.
Anders heb je zo een broken Raid/SHR en je data is (minimaal) onbereikbaar. want de zwakste(langzaamste schakel(=schijf) gooit contant roet in het eten.
REDS !! Dat zijn echte NAS Schijven.

Greens zijn ook in het verleden echt onbetrouwbaar gebleken WAT IN EEN NAS betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:42:
[...]

Greens zijn ook in het verleden echt onbetrouwbaar gebleken WAT IN EEN NAS betreft.
Jake bedankt voor al het snelle reageren en duidelijke uitleg! TOP!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
V.w.b. red vs. green is al aardig wat geschreven in dit topic. De meningen zijn verdeeld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
kraades schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:52:
V.w.b. red vs. green is al aardig wat geschreven in dit topic. De meningen zijn verdeeld.
Waarom zou je niet de speciale (NAS = RED) schijven kiezen als je de keus hebt. :? vooral omdat je dan de fabrikant van de schijven of de nas voor goede/extra garantie kunt aanspreken als er wat mis is. O-)
Dat is mijn gedachte / uitgangspunt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 23:27
Heb een tijd WD green's gehad in m'n NAS. Ging prima. Toen kwamen ze met speciale Red's voor in NAS. Bij vervanging niet eigenwijs gedaan, maar Red's genomen en gaat (nog steeds) prima. Tis vast niet dat een Green meteen niet werkt, maar hij is simpelweg niet bedoeld voor 24/7 aan staan - kans is dus groter dat ie eerder de geest geeft of problemen geeft. Spannender is het niet, weinig met verdeelde meningen te maken.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Zoek maar eens op TLER.
Maar ik heb ook Greens gehad en zonder problemen 4 jaar lang 24/7 gedraaid zonder hibernation.
En heb nu ook Reds omdat het qua prijs destijds niet veel scheelde en je een jaar extra garantie hebt.
Maar het is niet zo simpel om te zeggen dat Red is een NAS disk dus kies altijd Red.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Heb zowel Green als Red gebruikt en gebruik ze nog steeds in verschillende opstellingen.

RED als het echt veel uren maakt en Green als je weinig uren maakt. Voor de rest beide goed waar voor het geld. Dat is niet bewezen maar het zekere voor het geval....

Nooit last gehad van Green schijven die defect gaan of dergelijke. Draai op bepaalde systemen zelfs schijven van begin 2012. Die maken minimaal 8 uur op een dag. En dat al een paar jaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 10:09
WD heeft hun GREEN lijn opgeofferd dus je koopt oude voorraad. WD hanteert er nu gewoon blue voor.

Blue alledaags,
Black voor snelheid,
Red voor network gerelateerde oplossingen
Purple voor camerabewaking
Yellow voor datacenters

Als je een beetje zoekt zal je zien dat het voornamelijk firmware verschillen zijn tussen de blue, green, red, en purple.

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 01-02-2016 09:54 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 16:20
Wellicht een stomme vraag maar ik kom niet op mijn 2e Synology na het verplaatsen van het apparaat.

Ik heb nu twee Synology's en het is de bedoeling om extern een backup te gaan maken. De nieuwe Synology heb ik op locatie B geconfigureerd. Omdat de eerste back-up iets van 200GB is en hij er steeds halverwege mee stopte dacht ik, ik neem de nieuwe Synology even mee naar locatie A, maar eerst lokaal een back-up en zet hem vervolgens weer op locatie B neer zodat die alleen de wijzigingen elke keer moet backuppen.

Nu heb ik de tweede Synology op locatie A in het netwerk gehangen. Maar k vind geen manier om in de DSM te komen. Alle apparaten op locatie A hebben een IP in de 10.0.1.X range. Maar de nieuwe Synology (die ik dus nu even tijdelijk hier heb neergezet) heeft een IP range 192.168.178.X. Als ik via find.synology.com kijk dan zie ik de Synology wel staan maar kan ik geen verbinding maken via verbinden.

Via Finder zie ik de Synology wel in de linker kolom onder "gedeeld" en ik kan op die manier ook verbinding met de Synology maken door de username en wachtwoord in te vullen maar in het OS om settings aan te passen kan ik dus niet in komen.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
kan iemand mij hier misschien vertellen welk model ik van Synology het beste kan nemen?

wat ik zoek is een NAS die:
  • Makkelijk in gebruik is
  • Sickbeard / Sabnzbd / Couchpotato kan draaien
  • 3+ TB schijven aankan
  • 2 bays heeft
  • niet al te duur is / budget 175+-
  • redelijke schrijf/leessnelheid heeft ivm streamen naar HTPC
het gaat vooral om het sickbeard / sabnzb gedeelte dit wordt s'nachts binnen gehaald.

zat zelf aan een DS216SE te denken maar vind de specs aardig laag in vergelijking met mijn whs server van 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
eehbiertje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:44:
kan iemand mij hier misschien vertellen welk model ik van Synology het beste kan nemen?

• 3+ TB schijven aankan
  • 2 bays heeft
het gaat vooral om het sickbeard / sabnzb gedeelte dit wordt s'nachts binnen gehaald.

zat zelf aan een DS216SE te denken maar vind de specs aardig laag in vergelijking met mijn whs server van 7 jaar oud.
Volgens mij komt op zeer korte termijn de DS216j uit, die is wat krachtiger dan de 216SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
SquareOne schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:36:
Wellicht een stomme vraag maar ik kom niet op mijn 2e Synology na het verplaatsen van het apparaat.

Ik heb nu twee Synology's en het is de bedoeling om extern een backup te gaan maken. De nieuwe Synology heb ik op locatie B geconfigureerd. Omdat de eerste back-up iets van 200GB is en hij er steeds halverwege mee stopte dacht ik, ik neem de nieuwe Synology even mee naar locatie A, maar eerst lokaal een back-up en zet hem vervolgens weer op locatie B neer zodat die alleen de wijzigingen elke keer moet backuppen.

Nu heb ik de tweede Synology op locatie A in het netwerk gehangen. Maar k vind geen manier om in de DSM te komen. Alle apparaten op locatie A hebben een IP in de 10.0.1.X range. Maar de nieuwe Synology (die ik dus nu even tijdelijk hier heb neergezet) heeft een IP range 192.168.178.X. Als ik via find.synology.com kijk dan zie ik de Synology wel staan maar kan ik geen verbinding maken via verbinden.

Via Finder zie ik de Synology wel in de linker kolom onder "gedeeld" en ik kan op die manier ook verbinding met de Synology maken door de username en wachtwoord in te vullen maar in het OS om settings aan te passen kan ik dus niet in komen.

Hoe staat je firewall van de 2e Synology en de firewall (van de router) van de 2e locatie ingesteld ?
Daar al eens naar gekeken ?
en weet jij (niet) welk (static ?) ip-adres de nieuwe uit de IP range 192.168.178.X heeft ?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:40
eehbiertje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:44:

• 3+ TB schijven aankan
  • 2 bays heeft

Heb zelf sinds kort de DS215J draaien en doe hetzelfde als jij. Was ook ~170 euro. Het is geen snelheidsmonster, maar daar merk je na het instellen weinig van. ik draai:

- Sickrage (soort sickbeard)
- Couchpotato
- NZBget (ipv sabnzbd, omdat sabnzbd vrij zwaar is)
- Transmission

maar zou inderdaad nog heel even wachten op de DS216j..... had ik dat maar gedaan (maar toen nog niet aangekondigd). toch een 20% hogere kloksnelheid (1gz ipv 0,8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Dr.Jake schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:42:
[...]

Nou als je naar de stats kijkt hebben REDs een vele hogere failure rate.

Ik zie dat 4TB modellen trouwens het betrouwbaarst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
wimpie007 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Nou als je naar de stats kijkt hebben REDs een vele hogere failure rate.

Ik zie dat 4TB modellen trouwens het betrouwbaarst zijn
Dat is alles betrekkelijk. Reds zulen meer 24/7 draaien dan Greens .

Hetzelfde met de 4 TB (ipv de 6TB). de 6TB zijn er nog niet zo lang te koop en de 4 TB zijn per GB het goedkoopst en dus zullen meer worden ingezet. :X

maar volgens mij proberen wellemaal appels en peren met erlkaar te vergelijken. En smaken verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 10:09
SquareOne schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:36:

Ergens klopt er iets niet in je verhaal.. als huidige ip range 192 niet je huidge netwerk ip range is. Hoe kan je dan via Finder verbinden met dit apparaat?
Het ziet er naar uit dat je handmatig je IP hebt toegekend, waardoor je dus geen nieuwe IP krijgt...
Misschien dat de synology assitant app je nog iets verder helpt maar ik denk dat een reset het makkelijkste is...
https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS

[ Voor 26% gewijzigd door Quakie op 01-02-2016 11:44 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:29:
[...]

Hoe staat je firewall van de 2e Synology en de firewall (van de router) van de 2e locatie ingesteld ?
Daar al eens naar gekeken ?
Zal mijn verhaal even wat duidelijker maken qua locaties en Synology's voorkomt verwarring.
Op locatie A, staat Synology 1 (DS415+).

Ivm externe backup is de bedoeling dat er op locatie B een Synology 2 (DS215j) komt te staan.
Synology 2 heb ik afgelopen weekend op locatie B aan het netwerk gehangen en simpel geconfigureerd zodat ik deze extern zou kunnen benaderen. Vervolgens heb ik geprobeerd vanaf Synology 1 een backup te maken naar Synology 2, maar volgens mij gaat dat fout ivm de grote hoeveelheden aan data.

Vandaar heb ik Synology 2 meegenomen naar locatie A en om even lokaal de backup te draaien.
Nu heb ik de Synology 2 aan het netwerk op locatie A gehangen maar het apparaat zit in de verkeerde IP range.

Via find.synology kan ik het apparaat zien en op die manier heb ik het IP adres weten te achterhalen. Als ik op verbinden klinkt kan ik echter geen connectie maken met het apparaat (192.168.178.X:5000 oid). Met Synology 1 kan ik gewoon verbinding maken via 10.0.1.X:5000.

Nu heb ik in de router geprobeerd een vast IP toe te kennen aan Synology 2 op basis van het MAC adres. Vervolgens de router herstart, en de Synology van de stroom en het netwerk gehaald. Even gewacht en opnieuw aangesloten. Helaas heeft Synology 2 nog steeds een IP in de 192.168.178.X range.

Qua firewall settings kan ik op deze locatie (A) niet zoveel aanpassen. De router is een AirPort extreme, heb wel een aantal poorten open staan die nodig zijn, maar dat werkt ook allemaal gewoon met Synology 1.
Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Ergens klopt er iets niet in je verhaal.. als huidige ip range 192 niet je huidge netwerk ip range is. Hoe kan je dan via Finder verbinden met dit apparaat?
Het ziet er naar uit dat je handmatig je IP hebt toegekend, waardoor je dus geen nieuwe IP krijgt...
Misschien dat de synology assitant app je nog iets verder helpt maar ik denk dat een reset het makkelijkste is...
Klopt dat vind ik ook nogal vaag, via finder kan ik de Synology gewoon zien.

Resetten is alle data verwijderen? Op zich niet zo'n probleem aangezien er nog niks op staat maar als ik vervolgens de back-up gemaakt heb, wil ik het apparaat weer naar locatie B verplaatsen en dan moet ik natuurlijk niet tegen hetzelfde probleem aanlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Ik denk ook dat zijn nieuwe DS nog steeds hetzelfde / handmatige / static IP adres heeft (vast in de instellingen!) en wel gevonden wordt om dat die een signaal uitzendt op het (hardware maitige) netwerk en zo wordt gevonden maar niet bereikbaar is vanuit het huige/aanwezige IP-range.

zet je PC/Notebook ?? (Windows OSX ???) of warramee je het probeeert te benaderen een handmatig (vast) in de IP-range van dit DS (IP range 192.168.178.X).

en probeer dan 192.168.178.X:5000 in je browser !

het is volgens mij een kwsetie van 2 verschillede IP ranges die NIET zijn verbonden / Bridged met een ROUTER/ Gateway die door beide appparten/ranges bekend is.(want fout / anders ingesteld bij de nieuwe DS).

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Ik denk ook dat zijn nieuwe DS nog steeds hetzelfde / handmatige / static IP adres heeft (vast in de instellingen!) en wel gevonden wordt om dat die een signaal uitzendt op het (hardware maitige) netwerk en zo wordt gevonden maar niet bereikbaar is vanuit het huige/aanwezige IP-range.

zet je PC/Notebook of warramee je het probeeert te benaderen een handmatig (vast) in de IP-range van dit DS (IP range 192.168.178.X).

en probeer dan 92.168.178.X:5000 in je browser !
Thanks voor je reactie.

Helaas zit ik op een externe locatie en benader ik de NAS via een schermdeling. Als ik de IP range wijzig op de client waarmee ik verbonden ben kan ik geen verbinding meer maken vanaf de externe locatie naar de client.

Op locatie B hebben overigens de apparaten een IP adres in de range 192.168.178.X.. Daar heb ik de Synology 2 voor het eerst aan het netwerk gehangen, vandaar dat deze nu een IP heeft in deze range. Ik heb zelf echter niks aan de netwerkinstellingen gewijzigd. Als je de Synology aan een nieuw netwerk hangt zou hij mij de standaard settings dan een IP uit het nieuwe netwerk moeten krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bXyCHkZBy5zPMWUOTi4WtUtO/thumb.png

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
SquareOne schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Thanks voor je reactie.

Helaas zit ik op een externe locatie en benader ik de NAS via een schermdeling. Als ik de IP range wijzig op de client waarmee ik verbonden ben kan ik geen verbinding meer maken vanaf de externe locatie naar de client.

[afbeelding]
En dat blijft zo of kom jij (vanavond) wel op locatie(=Thuis? ? ) ? |:(

[ik moet (pas) vanavond werken. Ben dan dus grotendeels onbereikbaar :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:04:
[...]

En dat blijft zo of kom jij (vanavond) wel op locatie(=Thuis? ? ) ? |:(

[ik moet (pas) vanavond werken. Ben dan dus grotendeels onbereikbaar :X ]
Haha:P Nou fysiek ben ik pas donderdag weer in de buurt van de Synology. Hoop niet tussendoor nog even 120km enkel te hoeven rijden om het probleem op te lossen.

Edit: had de reactie erboven ook nog ge-edit in de tussentijd.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik heb nog een wat radicale / risikovolle IDEE :

Op de client lokatie (tijdelijk) de router/DHCP benaredern en de IP range vernderen / aanpassen op de range 192.168.178.X .

Ik hoop dat dan je client ook een Ip adres krijgt in die range 192.168.178.X . En toch benaderbaar blijft via internet (eerst installeren van www.teamviewer.com daarmee wel na Ip - change))

ene dan kun je met de client op de niewe DS (en de DS instellingen aanpassen)).

[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Is op de nieuwe locatie niemand die telefonisch stap voor stap er doorheen kan loodsen ?

Ik bedoel op de client eerst het Ip-adres veranderen en daarna even verbinding maken met de DS en in de Ds instellingen de netwerkinstelllinegn veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
SquareOne schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Thanks voor je reactie.

Op locatie B hebben overigens de apparaten een IP adres in de range 192.168.178.X.. Daar heb ik de Synology 2 voor het eerst aan het netwerk gehangen, vandaar dat deze nu een IP heeft in deze range. Ik heb zelf echter niks aan de netwerkinstellingen gewijzigd. Als je de Synology aan een nieuw netwerk hangt zou hij mij de standaard settings dan een IP uit het nieuwe netwerk moeten krijgen?

[afbeelding]
Eigenlijk wel. Maar heel soms wachten apparaten ook het verlopen van de "lease time' van de dhcp server waar ze hun ip-adres het laatst hebben gekregen. |:(
Weet je zeker dat je niet even dat vinkje/instellingen even snel naar handmatig / static hebt veranderd ?
Als eenmaal al IP-instellingen zijn (via DHCP) verkregen is dat zo veranderd / gepiept. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Is op de huidige (externe lokatie van de DS) er überhaupt een (router met) DHCP-sever aanwezig en actief (met nog voldoende aantal ip-adressen weg te geven) ??

Check even via je cleint de router/dhcp-server (daar) aub.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
is op de huidige (externe lokatie) er überhaupt een (router met) DHCP-sever aanwezig (met nog voldoende aantal ip-adressen weg te geven) ??

Zal ik je even een DM sturen of een nieuw topic openen, volgens mij raakt deze op deze manier een beetje vervuild.

Ik heb ondertussen weer toegang overigens. Reset knop op de achterkant kort ingedrukt gehouden door iemand op locatie.

Nu kan ik via schermdeling de Synology benaderen via 10.0.1.6. Wat wel vreemd is, is dat als ik nu naam.synology.me intik (dus vanaf externe locatie gewoon via browser de DSM wil benaderen) dat ik op de login van Synology 1 terecht kom.
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
Is op de huidige (externe lokatie van de DS) er überhaupt een (router met) DHCP-sever aanwezig en actief (met nog voldoende aantal ip-adressen weg te geven) ??

De router is idd ook gewoon DHCP server en deelt netjes IP adressen uit aan alle apparaten. De enige waarbij het fout ging was de Synology 2. Lijkt dat er iets is blijven vaststeken waardoor hij het oude IP vast bleef houden. Welke settings moet ik aanhouden zodat het de volgende keer niet fout gaat als ik Synology 2 weer naar locatie 2 verplaats :)?

[ Voor 31% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
SquareOne schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:49:
[...]

Zal ik je even een DM sturen of een nieuw topic openen, volgens mij raakt deze op deze manier een beetje vervuild.

Ik heb ondertussen weer toegang overigens. Reset knop op de achterkant kort ingedrukt gehouden door iemand op locatie.

Nu kan ik via schermdeling de Synology benaderen via 10.0.1.6. Wat wel vreemd is, is dat als ik nu naam.synology.me intik (dus vanaf externe locatie gewoon via browser de DSM wil benaderen) dat ik op de login van Synology 1 terecht kom.
Dat komt omdat de 2e box na de RESET niet meer is geconfigureerd voor synology.me en/of dat bij synology.me onder hetzelfde externe (=internet) ip adres en dezelfde poort(:5000) niet 2 DSén kunne worden benaderd).Je moet de 2e DS een andere poort geven. O-)

Beste is ook metten de HTTPS in te stellen. (ik hoop allen dat die dan niet weer onbenaderbaar wordt(van buitenaf(=internet) Vergeet niet de firewall op je router & DS & de Port Forward rules op je router eerst op niet nieuwe poort in te stellen.Dan pas de poort op je DS wijzigen.).

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Dat komt omdat de 2e box na de RESET niet meer is geconfigureerd voor synology.me en/of dat bij synology.me onder hetzelfde externe (=internet) ip adres en dezelfde poort(:5000) niet 2 DSén kunne worden benaderd).Je moet de 2e DS een andere poort geven. O-)

Beste is ook metten de HTTPS in te stellen. (ik hoop allen dat die dan niet weer onbenaderbaar wordt(van buitenaf(=internet) Vergeet niet de firewall op je router & DS & de Port Forward rules op je router eerst op niet nieuwe poort in te stellen.Dan pas de poort op je DS wijzigen.).
Ah ja, logisch! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Trouwens is het beter/veiliger zo of zo op elke DS een aparte en niet standaard (ook HTTPS !!) poort te kiezen. Kunnen hackers het niet zo snel/makkelijk vinden.

want klik een deze (zoek)link

Zo te vinden ! |:(

https://www.exploit-db.com/ghdb/3864/ :X

[zo en nu ben ik op weg naar m'n werk.] >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb zojuist de DS216play van een mede-Tweaker overgenomen :)

Nu ga ik er 2x 2TB in planten (WD Red), maar eigenlijk vind ik het zonde om 2TB op te offeren aan RAID 1. Over het algemeen komen er alleen films en series op te staan (dus geen kritische data) maar voor foto's bijvoorbeeld is iets van veiligheid wel gewenst. Sowieso is RAID geen back-up (:)) dus daar zal hoe dan ook iets voor ingeregeld moeten worden.

Ik heb ergens nog een oud beestje staan (categorie DS109), waarin 1TB opslag zit. Ik weet dat DSM een functie heeft om back-ups te maken naar een andere NAS maar laatstgenoemde draait DSM 3 dus wellicht levert dat problemen op, weet iemand dat? Anders kan ik die mooi daarvoor inzetten (een externe hdd kan eventueel ook nog).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05
De ds109 kan je upgraden naar dsm 4.2.

4.2 schijnt dezelfde rsync versie te gebruiken als 5.2. Dus het zou probleemloos moeten kunnen.
Als je die ds109 toch al hebt liggen, probeer het gewoon eens uit.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 01-02-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

ZaZ

Tweakers abonnee

Je kan de 109 als het goed is ook softmodden naar een 111j
Met de 209 kan het in ieder geval wel, dus met de 109 denk ik ook wel.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
TommyGun schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:48:
Ik heb zojuist de DS216play van een mede-Tweaker overgenomen :)

Nu ga ik er 2x 2TB in planten (WD Red), maar eigenlijk vind ik het zonde om 2TB op te offeren aan RAID 1. Over het algemeen komen er alleen films en series op te staan (dus geen kritische data) maar voor foto's bijvoorbeeld is iets van veiligheid wel gewenst. Sowieso is RAID geen back-up (:)) dus daar zal hoe dan ook iets voor ingeregeld moeten worden.

Ik heb ergens nog een oud beestje staan (categorie DS109), waarin 1TB opslag zit. Ik weet dat DSM een functie heeft om back-ups te maken naar een andere NAS maar laatstgenoemde draait DSM 3 dus wellicht levert dat problemen op, weet iemand dat? Anders kan ik die mooi daarvoor inzetten (een externe hdd kan eventueel ook nog).
Je zou ook vie een share en SMB de de contents met elkaar kunnen vergelijken of met het BTsync package : Btsync 1.4 On Synology Nas - Official Package?

Het zou volgens synology op de DS109 moeten kunne draaien. :https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/bittorrentsync

[ Voor 16% gewijzigd door Dr.Jake op 01-02-2016 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 20:41

S913

Abusus non tollit usum

TommyGun schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:48:
Ik weet dat DSM een functie heeft om back-ups te maken naar een andere NAS maar laatstgenoemde draait DSM 3 dus wellicht levert dat problemen op, weet iemand dat? Anders kan ik die mooi daarvoor inzetten (een externe hdd kan eventueel ook nog).
Nope, geen probleem:

Ik heb jaren lang mijn DS411+II met DSM5 via de ingebakken "Backup & Replication" off-site gebackupped naar mijn oude DS207 op DSM 3.1 (tot mijn 207 overleed).
Ik heb hier nog steeds een DS207+ met DSM 3.1 staan, waarmee een vriend van me nog steed zijn DS411+II backupped.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Geweldig, bedankt allen! Binnenkort eens knutselen :)

[ Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 01-02-2016 23:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 58 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).