[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 114 Laatste
Acties:
  • 644.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:23
Ik ben opzoek naar een nieuwe Synology nas.

En ben nog aan het twisten of ik voor een single of dual core ga.
De single core heeft 2x de clocksnelheid van de dual core.

Wat is wijsheid voor een filmbox / http servertje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 16:33
Met ddns zorg je ervoor dat het externe ip adres thuis dat kan veranderen wordt gekoppeld aan een naam die niet kan veranderen.
Verder kun je dan met een cname in de dns bijvoorbeeld van harmpie21.nl naar harmpie21.synology.me wordt door gestuurd.
Een a record is op ip adres en een cname op naam.

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 23-01-2016 12:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Chris96 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:45:
Ik ben opzoek naar een nieuwe Synology nas.
[...]
Wat is wijsheid voor een filmbox / http servertje?
In plaats van je vraag hier te dumpen, zou je naar het forum Componenten Aankoopadvies kunnen uitwijken. Volg dan ook de tips over een goede topicstart. Wat je ons nu voorschotelt heeft zo weinig eisen, dat elke Synology nas voldoet. Lees bijvoorbeeld de aankooptopics die gekoppeld zijn aan de DS215j (via de Pricewatch) en kom dan nog eens terug met een meer inhoudelijke vraag. Aan die DS215j zul je je overigens geen buil vallen, het is nog altijd een prima instapmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 30-05 14:47

Boost9898

www.brambenik.nl

Boost9898 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:49:
[...]

[...]

Hij staat er niet tussen, maar het gaat om een NAD DAC1, op andere oude fora lees ik wel dat mensen het werkend hebben gekregen.
Linkje: http://nadelectronics.com...tal-to-Analogue-Converter
Probleem is bekent, hij was druk bezig met controleren van 500GB aan file's die ik gekopieerd had. Nu hij haar mee klaar is kan ik naar meerdere apparaten tegelijk streamen. Het draait als een zonnetje. :D

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:09
kraades schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:54:
[...]

Met ddns zorg je ervoor dat het externe ip adres thuis dat kan veranderen wordt gekoppeld aan een naam die niet kan veranderen.
Verder kun je dan met een cname in de dns bijvoorbeeld van harmpie21.nl naar harmpie21.synology.me wordt door gestuurd.
Een a record is op ip adres en een cname op naam.
Ik heb nu in de DNS server op de Synology het volgende gedaan:
- Masterzone aangemaakt, met hierin zone doorsturen. Domeinnaam ingevuld zonder de www ervoor. Master DNS server mijn eigen externe IP adres staan.

Wat moet er worden toegevoegd worden, om de mail bijvoorbeeld te laten werken?

Als ik mijn website ping, staat er als IP adres netjes mijn externe IP. Verder is de site niet te benaderen. Heb alle poorten al open staan. Tevens heb ik Wordpress geïnstalleerd met een standaard template om te kijken of hij werkt helaas niet.

Nogmaals bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb een bad sector op een van mijn schijven..
Mr_gadget in "Check je SMART"
Volgens CiPHER is het niet zo'n probleem. Echter gaat mijn Synology bij het starten nu piepen en klagen dat de schijf crashed is. Ik heb tweelosse volumes in de DS213j zitten, geen raid. Hoe kan ik dit oplossen? De schijf helemaal formatteren? Of is dit ook op te lossen met badblocks of fsck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
Mr_gadget schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:16:
Ik heb een bad sector op een van mijn schijven..
Mr_gadget in "Check je SMART"
Volgens CiPHER is het niet zo'n probleem. Echter gaat mijn Synology bij het starten nu piepen en klagen dat de schijf crashed is. Ik heb tweelosse volumes in de DS213j zitten, geen raid. Hoe kan ik dit oplossen? De schijf helemaal formatteren? Of is dit ook op te lossen met badblocks of fsck?
Technisch gezien als er maar 1 sector kapot zou zijn dan zou de Syno ook niet moeten gaan piepen over een gecrashte disk.

Ik zou hem vervangen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

BaZnGaNL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:50:
Als ik mijn website ping, staat er als IP adres netjes mijn externe IP. Verder is de site niet te benaderen. Heb alle poorten al open staan. Tevens heb ik Wordpress geïnstalleerd met een standaard template om te kijken of hij werkt helaas niet.
Laat je provider wel verkeer toe via de benodigde poorten? (Misschien goed om diverse topics in bijv. Netwerken te checken).

En heb je wel goed nagedacht over de beveiliging voor je de boek openzet vanaf internet?

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 24-01-2016 13:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
BaZnGaNL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Ik heb nu in de DNS server op de Synology het volgende gedaan:
- Masterzone aangemaakt, met hierin zone doorsturen. Domeinnaam ingevuld zonder de www ervoor. Master DNS server mijn eigen externe IP adres staan.

Wat moet er worden toegevoegd worden, om de mail bijvoorbeeld te laten werken?

Nogmaals bedankt!
Je domein heb je via TransIP zag ik?
Zie https://www.transip.nl/vr...rds-voor-mijn-domeinnaam/.
Met een cname kun je doorsturen naar je ddns naam.
Mail gaat via een mx record.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

SpoekGTi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Technisch gezien als er maar 1 sector kapot zou zijn dan zou de Syno ook niet moeten gaan piepen over een gecrashte disk.

Ik zou hem vervangen.
Aha, apart :? Het is volume1. Dus een deel van de apps (audio station, de DLNA server) doen het ook niet meer...als ik ze start zegt de app dat ie zijn database aan het upgraden is. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft dat hij zo moeilijk doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Ik heb een paar vragen, eigen voor de DS216play, maar volgens mij geld het voor alle devices waar DSM op draait:
1) ondersteunt deze Nas software, ook externe ondertitels, icm chromecast? dus als ik ABC.mkv + ABC.srt wil afspelen, worden dan de ondertitel automatisch meegestreamd? 2) kan je instellen welke audio output het gebruikt bij streamen? kan ik gebruikmaken van AC3, PCM en of stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Heeft iemand nog een slimme optie om root rechten te krijgen in Winscp? Sudo werkt daar niet echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
Chadi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:29:
Heeft iemand nog een slimme optie om root rechten te krijgen in Winscp? Sudo werkt daar niet echt :D
Kan je niet met de user root inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
pacificocean schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Kan je niet met de user root inloggen?
Niet in de 6 beta2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
Dat stond er niet bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342143

steviewonder23 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Ware het niet dat synology in de vorige jaren niet meedeed aan deze actie.
Zo te zien doen NAS devices nu wel mee. Zie voorwaarden van 2016

Games, films & muziek
Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
Gamingaccessoires
Alle Apple-producten
Consoles
Computersoftware
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen
Power Service en verzekeringen
Giftcards en tegoedkaarten
E-bikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Heb het al . Staat op het synology forum. Kan je de sudoer file aanpassen. pufff. gedoe zeg. Niet echt over nagedacht door synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 08:48
Chadi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:29:
Zie dit topic om je admin-user toe te voegen aan de sudoers file:
http://forum.synology.com...f=260&t=109518&hilit=root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47
Heeft iemand openvpn op een ipad werkend gekregen samen met een synology?

Op mijn PC en android telefoon werkt het allemaal, maar op mijn ipad krijg ik hem niet geimporteerd.
(weet niet of het hier overigens thuishoort)

Ik hem de ovpn gekopieerd naar de ipad, maar hij ziet het ca.crt bestand niet.
Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen ?

De melding die ik krijg is: "cannot open for read: /var/mobile/Containers/Data/Application....."

Edit: even iets verder naar beneden scrollen ;) gevonden dus

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 24-01-2016 20:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Weet iemand of het mogelijk is om de snelheid van de NAS op te krikken?

Ik heb een DS215+ 'maar' een schrijfsnelheid van ±80mb/s met bestanden die kleiner dan zijn 5GB. Zodra je grotere bestanden gaat schrijven kan je maximaal ±110mb/s halen. Mijn schijven die ik erin heb zitten kunnen 150mb/s schrijven en lezen. Is het mogelijk om ook bestanden die kleiner zijn dan 5GB sneller te laten schrijven naar de NAS?

< 5GB
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/b7d5818d5d.png

> 5GB
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/e4510a5480.png
Bron: https://www.synology.com/nl-nl/products/performance#2bay

EDIT:
Momenteel ben ik files van mijn desktop aan het overschrijven naar de NAS.
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/d7285481d0.png

[ Voor 10% gewijzigd door Boost9898 op 24-01-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Gisteren ook mijn Synology DS215j ingesteld. Tot nu toe best tevreden al moet ik nog veel leren over couchpotato/sickbeard/scripts.

Nu wilde ik vanaf werk inloggen op de Synology. Via mijn Quickconnect gaat dat prima. Maar ik krijg Couchpotato (bijvoorbeeld) niet geopend. Zowel via Quickconnect niet als via het directe IP adres.

Direct via IP-adres lukt het mij sowieso niet om verbinding te maken.

Met mijn telefoon lukt het wel. Op het werk hebben we een proxy kan het daardoor komen?? Poorten staat allemaal wel correct ingesteld thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Waah schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:33:
Gisteren ook mijn Synology DS215j ingesteld. Tot nu toe best tevreden al moet ik nog veel leren over couchpotato/sickbeard/scripts.

Nu wilde ik vanaf werk inloggen op de Synology. Via mijn Quickconnect gaat dat prima. Maar ik krijg Couchpotato (bijvoorbeeld) niet geopend. Zowel via Quickconnect niet als via het directe IP adres.

Direct via IP-adres lukt het mij sowieso niet om verbinding te maken.

Met mijn telefoon lukt het wel. Op het werk hebben we een proxy kan het daardoor komen?? Poorten staat allemaal wel correct ingesteld thuis.
vaak zijn vage poorten geblocked op kantoor netwerken, ik kan ook via quickconnect connecten met DSM, maar niet via poort 5000\5001, ook andere services werken niet (sonarr, transmission, nzbget), terwijl de port forwards wel goed staan (en op andere netwerken wel werken).

weet niet of het de proxy is of wat anders, maar ga er vanuit dat het inderdaad op je werk netwerk zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47
Prulleman schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:40:
[...]

vaak zijn vage poorten geblocked op kantoor netwerken, ik kan ook via quickconnect connecten met DSM, maar niet via poort 5000\5001, ook andere services werken niet (sonarr, transmission, nzbget), terwijl de port forwards wel goed staan (en op andere netwerken wel werken).

weet niet of het de proxy is of wat anders, maar ga er vanuit dat het inderdaad op je werk netwerk zit.
Best kans dat die poorten geblocked worden op de locatie waar je zit

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb de poorten gecheckt en inderdaad, geblockt...

Is geen omweg voor te verzinnen dus? Via bijv. mijn eigen website een linkje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

VPN server draaien op een poort die wel open staat. Dat is sowieso ook veiliger dan alle poorten van je NAS openzetten vanaf het internet. Zeker als je die VPN server op je router kan draaien ipv op de NAS zelf.

Maar dan moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben op het systeem op je werk om daar een VPN client te gebruiken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39
In DSM 6 beta 2 kun je reverse proxies instellen.. ik heb nu alles beschikbaar over poort 443 met een certificaat van lets encrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kalua schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:03:
In DSM 6 beta 2 kun je reverse proxies instellen.. ik heb nu alles beschikbaar over poort 443 met een certificaat van lets encrypt.
Oh dat is handig. Dat heb ik nu nog handmatig in http.conf die bij elke dsm update wordt overschreven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:10
Anoniem: 342143 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:50:
[...]

Zo te zien doen NAS devices nu wel mee. Zie voorwaarden van 2016

Games, films & muziek
Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
Gamingaccessoires
Alle Apple-producten
Consoles
Computersoftware
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen
Power Service en verzekeringen
Giftcards en tegoedkaarten
E-bikes
De vorige jaren werd het aangemerkt als accessoire en daardoor uitgesloten. Maar ik hoor graag als ze meedoen want ik wil er zelf ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 19:21
Ik heb een vraagje.

Ik ben bezig met mijn firewall in mijn DS215J.

mijn HTTP port en HTTPS port zijn de standaard 5000 en 5001. Ik laat mijn HTTP omleiden naar HTTPS.

In mijn firewall heb ik een regel gemaakt welke alleen poort 5001 toelaat voor mijn lokale pc, dus op een intern ip adres. Onderaan staat het hokje "toegang wijgeren" aangevinkt

Bij infocenter --> service staat alles bij firewall uit en staat er bij download station: door firewall geblokkeerd

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat ik in download station nog steeds via newsgroupen kan downloaden :? Deze staat ingesteld op SSL port 443. In mijn router staat ook geen enkele poort geforward.

Heeft iemand een idee hoe deze connectie loopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Mich op 25-01-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 15:50

Radjesh

hoi

Is het mogelijk om met Synology Cloud Sync, 1 map naar meerdere backup locaties te syncen? Ik krijg telkens de volgende melding: Deze map is gebruikt als synchronisatiemap. Selecteer een andere. :F

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 14:15

The.Force

*Bauer Addict

Ik twijfel tussen de aanschaf van een 215+ en een 216play.

Nu blijkt het enig echte verschil de 4k hardwarematige transcoding te zijn (en het jaar extra ondersteuning) maar voor mij is 4k nog lang niet aan de orde (misschien binnen 5 jaar en dan heeft de NAS zijn beste tijd ook gehad).

Overall is de 215+ de betere performer denk ik gezien de specs.

Totaal FPS (H.264)*

215+ : 750 FPS @ 720p (1280x720)
200 FPS @ 1080p (1920×1080)
216play: 450 FPS @ 720p (1280x720)
180 FPS @ 1080p (1920×1080)

Mijn hoofddoel is voornamelijk back-up maar het zou fijn zijn als ik hem tevens als streamer van m'n iMac naar m'n smart-tv zou kunnen gebruiken (voornamelijk bovenstaande formaten en codec).

Ik kan ze via via voor ongeveer dezelfde prijs krijgen. Welke zou jullie dan verkiezen?

System Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

The.Force schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:58:

Nu blijkt het enig echte verschil de 4k hardwarematige transcoding te zijn (en het jaar extra ondersteuning) maar voor mij is 4k nog lang niet aan de orde (misschien binnen 5 jaar en dan heeft de NAS zijn beste tijd ook gehad).

Totaal FPS (H.264)*

Mijn hoofddoel is voornamelijk back-up maar het zou fijn zijn als ik hem tevens als streamer van m'n iMac naar m'n smart-tv zou kunnen gebruiken (voornamelijk bovenstaande formaten en codec).

Ik kan ze via via voor ongeveer dezelfde prijs krijgen. Welke zou jullie dan verkiezen?
Als je het voor zelfde prijs kan krijgen, zou ik voor de DS215+ gaan. I.c.m. DSM 6 (beta 2) kan je gebruik maken van BRTFS als filesystem. Dat wordt op de DS216play niet ondersteund, omdat het niet op basis van x64 architectuur is.
-Edit- laat maar, ik verwarde met DS415+. De 215+ heeft ook een ARM processor.

Daarnaast heeft 216play wel ondersteuning voor H.265 codec. Dat heeft DS215+ heeft dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door MM99 op 25-01-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

Muggie

8 pm

Volgens deze is DSM 6 wel uit voor de 216 play: https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
The.Force schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:58:

Totaal FPS (H.264)*

Voor streamen naar smart TV moet de synology vaak transcoderen. Ik vraag me af of één van beide zou voldoen, synology ondersteund geen audioformaten (DTS etc.) in de transcoding. Mijn DS415play kan bestanden met DTS niet naar mijn smart tv streamen (sony W800b). Een raspberry PI biedt uitkomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Wie helpt me uit de brand?

Ik draai Version: 5.2-5644 Update 2, krijg netjes de melding dat Version: 5.2-5644 Update 3 beschikbaar is voor installatie.
Open ik vervolgens de GUID krijg ik ineens de melding dat DSM up-to-date is met Update 2 dus.
Dan maar een manual install, helaas, je kunt DSM niet downgraden melding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

SpoekGTi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Ik zou hem vervangen.
Ook vreemd: Ik draai Backup&replication om een folder op volume (met die ene bad sector). Maar hij is klaar met de backup, start je hem weer is ie weer heel lang bezig. Dit is toch gebaseerd op Rsync? Dus dan zou hij alleen moeten scannen en dan moeten zien dat de backup al compleet is en snel stoppen? Of zou dit met de bad sector te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Keertje rebooten en het nogmaals proberen?
schumi2004 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:02:
Wie helpt me uit de brand?

Ik draai Version: 5.2-5644 Update 2, krijg netjes de melding dat Version: 5.2-5644 Update 3 beschikbaar is voor installatie.
Open ik vervolgens de GUID krijg ik ineens de melding dat DSM up-to-date is met Update 2 dus.
Dan maar een manual install, helaas, je kunt DSM niet downgraden melding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Smultie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:13:
Keertje rebooten en het nogmaals proberen?

[...]
Al 3x gedaan. Schiet wel een ticket in. Heb geen zin teveel te gaan prutsen en alles opnieuw te moeten instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149899

Ik heb 2 WD reds draaien. Ik heb nu een WD Green bijgeplaatst, zelfde grootte. Hij wil het volume niet uitbreiden aangezien er een fout zit in het bestandssysteem, geeft hij aan. Ik neem aan dat hij het systeem met de oorspronkelijk 2 WD bedoeld en niet de bijgeplaatste harddisk. Het systeem was tot op heden "gezond" en "normaal". Ook geeft hij aan dat de write-cache moet worden uitgeschakeld, maar die box staat bij mij niet aangevinkt. De laatste melding heefft hij al vaker gegeven. Een ticket bij Synology bracht het volgende: Er zijn fouten gevonden, waarschijnlijk door stroomonderbrekingen? Daarnaast een enorm ingewikkeld verhaal over ssh/telnet.Daar snap ik geen fluit van, niets voor een leek als ik. Ook kan ik, als tweede optie, het volume verwijderen en opnieuw creëren met "gezonde disks"? De schijven zijn enkele maanden oud, pas onder garantie vervangen, hoezo gezond? Hoe maak ik mijn disks weer "gezond"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 23:05
Ik ben als backup oplossing eigenlijk op zoek naar een centraal systeem waar mijn data op kan staan welke zelf bestaat uit minstens 2 schijven (backup of mirror? van zichzelf), en met de mogelijkheid om een externe schijf op in te pluggen om ook daar een kopie van de data op te kunnen zetten.
Nu ben ik nog niet thuis in de Synology wereld, dus ik vind het lastig om een antwoord op deze vraag te vinden. Kunnen alles Synology systemen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
zunrob schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:17:
Ik ben als backup oplossing eigenlijk op zoek naar een centraal systeem waar mijn data op kan staan welke zelf bestaat uit minstens 2 schijven (backup of mirror? van zichzelf), en met de mogelijkheid om een externe schijf op in te pluggen om ook daar een kopie van de data op te kunnen zetten.
Nu ben ik nog niet thuis in de Synology wereld, dus ik vind het lastig om een antwoord op deze vraag te vinden. Kunnen alles Synology systemen dit?
Zelf nog geen heel lang Synology-gebruiker... Maar in principe kunnen alle Synology's dit. De software is bij allemaal gelijk. Alleen de duurdere, zwaardere Synology's (zonder SE, en J) kunnen vaak meer tegelijk (een website runnen, downloaden, backups maken etc).

Zelf gebruikte ik mijn NAS enkel als centraal opslagpunt. Dus al mijn bestanden stonden op de NAS, en die benaderde ik vanaf mijn PC/Laptop als netwerkschijf. Daaraan plugde ik elke vrijdagavond een externe schijf, en zaterdag maakte die dan een backup. Zondag haalde ik hem er weer af en bracht ik deze naar mijn ouders.

Daarnaast maakte de PC een online-backup van de NAS. Maar dat kan dus met Synology ook vrij simpel door de NAS zelf gebeuren (continu).

Nu gebruik ik hem ook als download-manager, zodat de pc's helemaal niet meer uit hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Zelf nog geen heel lang Synology-gebruiker... Maar in principe kunnen alle Synology's dit. De software is bij allemaal gelijk. Alleen de duurdere, zwaardere Synology's (zonder SE, en J) kunnen vaak meer tegelijk (een website runnen, downloaden, backups maken etc).

Zelf gebruikte ik mijn NAS enkel als centraal opslagpunt. Dus al mijn bestanden stonden op de NAS, en die benaderde ik vanaf mijn PC/Laptop als netwerkschijf. Daaraan plugde ik elke vrijdagavond een externe schijf, en zaterdag maakte die dan een backup. Zondag haalde ik hem er weer af en bracht ik deze naar mijn ouders.

Daarnaast maakte de PC een online-backup van de NAS. Maar dat kan dus met Synology ook vrij simpel door de NAS zelf gebeuren (continu).

Nu gebruik ik hem ook als download-manager, zodat de pc's helemaal niet meer uit hoeven.
Dit is inderdaad precies wat ik wil! Als ie nog mediaserver functionaliteit heeft zou dat aardig zijn, en als ik hem van overal ter wereld kan benaderen ook, maar dat is absoluut geen eis.
Welke type zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
zunrob schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:45:
[...]

Dit is inderdaad precies wat ik wil! Als ie nog mediaserver functionaliteit heeft zou dat aardig zijn, en als ik hem van overal ter wereld kan benaderen ook, maar dat is absoluut geen eis.
Welke type zou je aanraden?
Er zit zeker mediaserver-functionaliteit op. Via een link kan je hem overal benaderen. Deze link is van Synology zelf en heet Quickconnect. Hierdoor hoef je geen poorten open te zetten (beveiligingsrisico plus voor sommige mensen lastig/onmogelijk) en kan je toch altijd bij de NAS. Als mediaserver is die DLNA compatible, maar samen met een mediaspeler werken veel meer soorten video's dan enkel via DLNA.

Zelf heb ik de DS215J. Maar ga je echt enkel als fileserver gebruiken, en voor de mediaserver functionaliteit dan kun je ook naar de goedkopere DS214se en DS216se kijken. Maar let op: Alle 3 deze nassen zijn geen snelheidsmonsters. In het beheer kunnen ze wat traag zijn. Maar zodra alles ingesteld is en je gebruikt hem voor bestanden en als mediaserver kan je met allemaal prima uit de voeten. De DS215j kan je dan nog wat extra mee als downloaden (torrent en NZB ondersteund die standaard uit de doos).

Als je trouwens echt enkel als opslag wil, en films kijken via een Mediaspeler dan zou een ander merk ook prima voldoen trouwens. Ben je goedkoper uit voor snellere hardware. Maar de gebruiksvriendelijkheid van Synology en alle extra opties (automatisch downloaden etc) zijn toch echt onovertroffen. Daarom heb ik de overstap gemaakt van Zyxel naar Synology. De zyxel was duidelijk sneller, maar toch heb ik 100x liever de Synology voor mijn gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 26-01-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Er zit zeker mediaserver-functionaliteit op. Via een link kan je hem overal benaderen. Deze link is van Synology zelf en heet Quickconnect. Hierdoor hoef je geen poorten open te zetten (beveiligingsrisico plus voor sommige mensen lastig/onmogelijk) en kan je toch altijd bij de NAS. Als mediaserver is die DLNA compatible, maar samen met een mediaspeler werken veel meer soorten video's dan enkel via DLNA.

Zelf heb ik de DS215J. Maar ga je echt enkel als fileserver gebruiken, en voor de mediaserver functionaliteit dan kun je ook naar de goedkopere DS214se en DS216se kijken. Maar let op: Alle 3 deze nassen zijn geen snelheidsmonsters. In het beheer kunnen ze wat traag zijn. Maar zodra alles ingesteld is en je gebruikt hem voor bestanden en als mediaserver kan je met allemaal prima uit de voeten. De DS215j kan je dan nog wat extra mee als downloaden (torrent en NZB ondersteund die standaard uit de doos).

Als je trouwens echt enkel als opslag wil, en films kijken via een Mediaspeler dan zou een ander merk ook prima voldoen trouwens. Ben je goedkoper uit voor snellere hardware. Maar de gebruiksvriendelijkheid van Synology en alle extra opties (automatisch downloaden etc) zijn toch echt onovertroffen. Daarom heb ik de overstap gemaakt van Zyxel naar Synology. De zyxel was duidelijk sneller, maar toch heb ik 100x liever de Synology voor mijn gebruik.
Ik lees goede verhalen over de DS216play. Volgens mij is die niet al te traag, en zou die ook alles moeten doen wat ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 10:18
Radjesh schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:58:
Is het mogelijk om met Synology Cloud Sync, 1 map naar meerdere backup locaties te syncen? Ik krijg telkens de volgende melding: Deze map is gebruikt als synchronisatiemap. Selecteer een andere. :F
Mijn Dropbox folder sync ik ook naar OneDrive. Althans hij is nu al een paar dagen bezig om 280 gb te uploaden :) Nog 200 gb te gaan...

Dit is wel op DSM 6.0 Beta 2 maar moet volgens mij op 5.2 ook kunnen.

Dus ik heb map A ingesteld als sync folder voor mijn Dropbox (2-way). Vervolgens heb ik Map A ook ingesteld als source folder voor one-way sync naar OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
zunrob schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Ik lees goede verhalen over de DS216play. Volgens mij is die niet al te traag, en zou die ook alles moeten doen wat ik wil...
Dat is een stapje hoger. Daarmee kan je zeker alles wat je wilt, plus dat die bestaande video's on-the-fly kan omzetten. Dus als die 4K 120fps video te zwaar is voor je telefoon (overdrijf een beetje) dan verkleind die hem voor je naar 1080p 30fps. Van de Play ga je veel plezier hebben en is een stuk rapper als de J en SE versies.

Zelf ook een vraag: via DDNS kan ik nu verbinden met mijn nas. (synology.me account).
Dat werkt prima, maar de naam vond ik onhandig, dus heb mijn dns van een subdomein gepakt en nu kan ik via mijnnas.mijnsite.nl ook bij de nas komen.

Alleen nu moet ik alsnog steeds de juiste poort erachter zetten. via DNS kan je niet meteen een poort toevoegen... Kan je op een of andere manier ook direct in CouchPotato of Transmission komen? dus via bijvoorbeeld torrent.mijnsite.nl en couchpotato.mijnsite.nl

Eventueel zit ik te denken om maar een eigen webpagina te maken, met knoppen naar de desbetreffende poortnummers.... maar als het direct kan lijkt me fijner.

[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 26-01-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Dat is een stapje hoger. Daarmee kan je zeker alles wat je wilt, plus dat die bestaande video's (behalve videos met DTS) on-the-fly kan omzetten. Dus als die 4K 120fps video te zwaar is voor je telefoon (overdrijf een beetje) dan verkleind die hem voor je naar 1080p 30fps. Van de Play ga je veel plezier hebben en is een stuk rapper als de J en SE versies.

Kleine wijziging, de play modellen zijn erg selectief met het soort audio stream,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
En het hardwarematig decoderen wordt vooralsnog alleen ondersteubd door de apps van Synology zelf. Voor zover ik weet niet door apps van andere partijen.
Dus je kan beter zorgen dan je een goede mediaspeler ernaast hebt die gewoon vanaf de NAS streamt.

Heb zelf een DS215j met een AppleTV 4 erbij. Verandert er wat. Nieuwe formaten of resoluties. Dan koop ik gewoon een nieuwe mediaspeler ipv elke keer m'n NAS te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Mijn Muziekserver (Synology DS207+) draait al jaren op DSM 3.1. Nu wil ik het apparazt gaan upgraden. Kan er ook DSM 5.0/5.1 op deze wat oudere NAS. QuikConnect doet het ook niet op DSM 3.1 ligt dit ook aan de oude versie if heeft dat weer een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13
huizewaaldrecht schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:21:
Mijn Muziekserver (Synology DS207+) draait al jaren op DSM 3.1. Nu wil ik het apparaat gaan upgraden. Kan er ook DSM 5.0/5.1 op deze wat oudere NAS?
3.1 is de nieuwste versie die je kan installeren. Dus een update kan je vergeten.
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS207+

[ Voor 7% gewijzigd door job op 26-01-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 14:15

The.Force

*Bauer Addict

Hmm, ik was net even aan het kijken naar de vergelijking tussen de 215+ en 216play. De bovenvermelde fps staan bij 'surveillance station': dat wil dus waarschijnlijk enkel puur het aantal frames bedoelen dat ie kan capturen. :s

Weet iemand hoe zich dat onderling vertaalt in decoding/transcoding-capaciteiten? Ik bedoel daarmee de 215+ is een 'Group 1 type 2' transcoder en de 216Play een '4k Group 2' transcoder.

De 216Play kan transcoden tot 4k 1080p en de 215+ tot 720p. In principe heb ik niet veel aan transcoding enkel kan dit wel handig zijn wanneer ik met m'n iMac iets met subs wil streamen via Plex (216 wordt momenteel sowieso nog niet ondersteund) want dan moet ie blijkbaar automatisch gaan transcoden?

[ Voor 39% gewijzigd door The.Force op 26-01-2016 20:13 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 23:53
Mijn Muziekserver (Synology DS207+) draait al jaren op DSM 3.1. Nu wil ik het apparazt gaan upgraden. Kan er ook DSM 5.0/5.1 op deze wat oudere NAS. QuikConnect doet het ook niet op DSM 3.1 ligt dit ook aan de oude versie if heeft dat weer een andere reden.
Je zou hier eens naar kunnen kijken, mogelijk is het lukt het maar je moet je wel afvragen of je het wilt.

het schijnt dus dat je nieuwere versies er wel op kan "hacken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
The.Force schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:49:
Hmm, ik was net even aan het kijken naar de vergelijking tussen de 215+ en 216play. De bovenvermelde fps staan bij 'surveillance station': dat wil dus waarschijnlijk enkel puur het aantal frames bedoelen dat ie kan capturen. :s

Weet iemand hoe zich dat onderling vertaalt in decoding/transcoding-capaciteiten? Ik bedoel daarmee de 215+ is een 'Group 1 type 2' transcoder en de 216Play een '4k Group 2' transcoder.

De 216Play kan transcoden tot 4k 1080p en de 215+ tot 720p. In principe heb ik niet veel aan transcoding enkel kan dit wel handig zijn wanneer ik met m'n iMac iets met subs wil streamen via Plex (216 wordt momenteel sowieso nog niet ondersteund) want dan moet ie blijkbaar automatisch gaan transcoden?
Die 4k transcoding van de ds216play is hardwarematig en wordt niet door plex ondersteund volgens mij. Dus je moet even kijken wat je daadwerkelijk kunt transcoden met plex. Volgens mij geld dat trouwens voor alle play modellen met hardwarematige decoding dat plex dat niet ondersteunt.

Wat dat betreft is plex echt niet meer van deze tijd. Het maakt natuurlijk een en ander makkelijker qua clients die je maakt op je verschillende platformen. Maar je zit meteen vast aan dure hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Gister het schijfje in mijn DS110j doodgegaan, meteen een nieuwe besteld en zojuist geïnstalleerd met Synology Assistant... tot mijn verbazing heeft de admin account nog hetzelfde wachtwoord :o

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Wat ik me dan afvraagt, als ik wil streamen naar chromecast, heb ik dan een Nas nodig die kan transcoden (aka play) of doe chromecast de decoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
MM99 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:10:
Wat ik me dan afvraagt, als ik wil streamen naar chromecast, heb ik dan een Nas nodig die kan transcoden (aka play) of doe chromecast de decoden?
Ja meeste formaten transcoden, chromecast ondersteunt native maar beperkt aantal formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 22:18
Software support van synology is vrij lang, DSM 5.x werd beschikbaar gemaakt voor de x10 versies dus nu 6 jaar oud. De 207 is van 2007. Mijn advies zou zijn zeker als de disks die er in zitten net zo oud zijn.

Koop een nieuwe, migreer van de oude naar de nieuwe en zet de oude neer als offshore Back-up ergens. Rsync werkt er prima op maar je moet dan een connectie met een static ip hebben en dat ip weten op Ddns oid kan de 207 niets mee

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momenteel gebruik ik Couchpotato, en een CouchPotato app om films toe te voegen. Deze heeft alleen een adres nodig. Dat werkt allemaal prima.... maar....

Ik kan maar 1 adres of IP opgeven. Als ik het interne IP adres doe, werkt het alleen thuis. Met het externe IP werkt het alleen van buitenaf... niet ideaal dus.
  • Nu heb ik een DDNS aangemaakt (van synology.me) maar die werkt ook alleen extern... Zodra ik op mijn eigen netwerk zit, werkt die niet meer.
  • de Quickconnect.to werkt intern en extern, maar alleen om in de NAS web manager te komen. Niet op de andere poorten.
  • tot slot heb ik nog een subdomein aangemaakt, die verwijst naar de synology.me versie. Die werkt ook alleen extern.
mis ik iets? of kan dit gewoonweg niet? 1 adres voor intern of extern zou wel fijn zijn namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 27-01-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Normaal gesproken zou je DDNS toch ook binnen je netwerk moeten werken; althans, bij mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:44
Dat denk ik niet, want je DDNS staat naar je externe IP en je eigen modem/router weet niet hoe hij dit dan moet routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 00:06
ik kan met subdomein.mijndomein.nl met DNS entry naar mijn NAS (mijn ziggo ip) gewoon intern en extern gebruiken.

mijn ziggo ip werkt overigens ook gewoon. Ik denk dat mijn modem dat in tegenstelling tot sommige andere gewoon netjes afhandeld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:57:
Normaal gesproken zou je DDNS toch ook binnen je netwerk moeten werken; althans, bij mij wel!
Ligt eraan hoe je het geconfigureerd hebt. :Y)

Ik heb bij TransIP ingesteld dat als hij naar (bv) synology.domein.com gaat, hij dan bij mijn IP thuis uit komt. Thuis is in de router echter ingesteld dat dit een lokaal adres is. Overigens kan je ook de route via quikconnect.to gebruiken, die 'ziet' volgens mij wel of je wel/niet thuis bent.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik had ook eens dat de Synology firewall voorkwam dat het synology.me adres intern benaderbaar was. Ik dacht toen onterecht dat het aan mijn router lag. Test even zonder firewall actief.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bedankt voor de antwoorden!
Ik weet dat het met je beveiliging te maken kan hebben. NAT Lookup zoals dat wel heet. Mijn router van Vodafone laat waarschijnlijk niet toe dat ik vanuit mijn interne netwerk, naar het ip-adres van extern ga. In mijn router is dat volgens mij ook niet aan te passen, dus daarom werkt mijn eigen IP-adres ook niet.

Daarom had ik de hoop gevestigd op Quickconnect, of een DDNS. De quickconnect werkt intern, maar als ik daar de juiste poort achter zet (nas.quickconnect.to:5053) werkt dat niet. Via de DDNS kom ik in mijn router als ik geen poort toevoeg. Met poort erachter laad die niet.

Firewall heb ik uitgeschakeld op de Synology. Op de router staat deze op Low. dat is ook de laagste setting op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:07:
[...]

Ligt eraan hoe je het geconfigureerd hebt. :Y)

Ik heb bij TransIP ingesteld dat als hij naar (bv) synology.domein.com gaat, hij dan bij mijn IP thuis uit komt. Thuis is in de router echter ingesteld dat dit een lokaal adres is. Overigens kan je ook de route via quikconnect.to gebruiken, die 'ziet' volgens mij wel of je wel/niet thuis bent.
"Normaal gesproken"......

Jij hebt moeite gedaan om 't anders te laten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 27-01-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als nat loopback ;) niet wordt ondersteund dan gaat ddns je ook niet hrlpen helaas.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
Hostfile aanpassen lijkt me dan een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Murk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:37:
Gister het schijfje in mijn DS110j doodgegaan, meteen een nieuwe besteld en zojuist geïnstalleerd met Synology Assistant... tot mijn verbazing heeft de admin account nog hetzelfde wachtwoord :o
1 dag later met de nieuwe schijf alsnog problemen, netwerk shares springen continu op onbereikbaar zojuist zijn de webinterface en SSH weer onbereikbaar geworden.. Lijkt erop dat de unit zelf stuk is?

Edit: webinterface/SSH weer up, continu herstartend samba proces verklaart in ieder geval het probleem met shares
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Jan 27 20:24:00 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:24:07 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:24:07 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:24:24 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:24:28 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:24:45 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:64 synoservice: failed to restart [samba]. [0x0000 (null):0]
Jan 27 20:24:50 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:24:52 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:25:02 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:25:08 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:25:19 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:25:27 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:25:28 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:25:41 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:25:59 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:26:05 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:26:21 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:26:23 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:26:30 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:26:35 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:26:40 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:26:43 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:27:03 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:27:09 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:27:28 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:37 synoservice: restart [samba] ...
Jan 27 20:27:29 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:27:40 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:27:47 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:27:48 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:27:54 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:28:06 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:28:08 DiskStation110j synoservicecfg: service_restart.c:62 synoservice: finish restart [samba].
Jan 27 20:28:10 DiskStation110j servicetool: servicecfg_internal_lib.c:422 synoservice: service [samba] restart

[ Voor 78% gewijzigd door Murk op 27-01-2016 20:37 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
job schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:17:
Hostfile aanpassen lijkt me dan een prima oplossing.
Dat moet toch op de PC waar je van werkt? op de PC denk ik geen probleem (ja ff googlen hoe precies) maar hoe doe ik dat op een Android telefoon? zelf wel root, maar vriendin heeft geen root en daar wil ik het ook wel werkend... en gebruiken apps de hosts-file?

EDIT: al gevonden dat hosts-file aanpassen geen oplossing is. Ja op Android kan het (alleen met root) en dan werkt het via de browser prima. Maar de app lijkt de Hosts-file te negeren en werkt dus niet.

Ook krijg ik via transmission niet echt hele hoge snelheden. Ik lees dat dit veel vaker voorkomt... CPU gebruik is rond de 50%. Via de standaardinstellingen:

Upload: 2.2 MB/s
Download: 800KB/s

Als ik de upload limiteer in Transmission naar 1MB/s krijg ik dit:

Upload: 980KB/s
Download: 2MB/s

Sowieso wisselt de snelheid nogal erg, maar in grote lijnen is het zoiets.

Welke torrent client haalt wel de max snelheid (van je verbinding of je NAS) en werkt met de rename/move functies van Sickrage/couchpotato?

[ Voor 48% gewijzigd door Waah op 28-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Als ik via het controlepaneel in de browser (MBP met Opera) een film wil kijken via de browserinterface blijft deze laden en speelt hij hem niet af. Maar als ik dan via de DS app de video wil afspelen gaat dit zonder problemen.

Dit blijft steeds zo laden:
http://i.imgur.com/f9ovpko.png

Heeft iemand een fix? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Zo mannen, ik meld me hier maar even.
Ben aan het kijken voor mijn eerste NAS en zit nu te twijfelen tussen de 216Play en de 216+
Wat raden jullie aan? 216Play kan ook H265 aan maar verder lijkt de 216+ sneller

Beide denk ik overkill voor mij (gewoon als opslag en vanaf streamen naar mijn mediaplayer en streamen naar Ipad af en toe )maar beter iets teveel dan te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je gebruik wilt maken van de voordelen van het bestandssysteem btrfs - snapshots, bitrot-correctie (al heeft Synology dat op dit moment nog niet op orde in DSM 6.0 bèta 2 v.z.i.w. - en Docker dan is de DS216+ de betere keuze. Of met DSM 6.0 ook Virtual DSM beschikbaar komt voor de DS216+ staat bij mij nog open (te onderzoeken, heb er hard hoofd in omdat geheugen formeel niet is uit te breiden, maar weet nog niet of de 1 GB memory in een slot zit - dan zijn er uitbreidingsmogelijkheden - of dat de geheugenchips op het moederbord zijn vastgesoldeerd), maar die optie zul je bij de DS216play zeker niet hebben (geen Intel cpu in de play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Haha van het meeste snap ik niet eens wat je bedoelt ;-)
Ben geen poweruser die alles gaat tweaken

Moet gewoon vanaf overal bij die schijven kunnen en afspelen en het moet snel genoeg zijn om vanaf te streamen.

Maar prijsverschil tussen de 216+ en play is ' maar' 80euro dus doe liever iets met een Intel erin die sneller is dan de 265 transcoding(vaag dat dat niet in de play zit trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Hallo, iemand ervaring met "How to Expand Volumes or Disk Groups by Replacing Hard Disks on Synology NAS"
ik wil 2 stuks (WD Reds) van de 5 stuks 3 TB HDD's vervangen stuk voor stuk met 6 TB (WD RED) schijven. Ik heb een DS 1512+ en het is eeb SHR volume(1) tot de nok vol (648 bytes free).

Wat voor risiko heb ik ?

Werkt dat (altijd) of tocjh maar leiver een nieuwe diskstation of een extension dx513 of dx213 halen ?

wat is wijsheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
wimpie007 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:29:
Zo mannen, ik meld me hier maar even.
Ben aan het kijken voor mijn eerste NAS en zit nu te twijfelen tussen de 216Play en de 216+
Wat raden jullie aan? 216Play kan ook H265 aan maar verder lijkt de 216+ sneller

Beide denk ik overkill voor mij (gewoon als opslag en vanaf streamen naar mijn mediaplayer en streamen naar Ipad af en toe )maar beter iets teveel dan te weinig
Ik zou toch voor de DS716+ gaan. Die is nog sneller en je kunt het later nog uitbreiden ook met een DX513+. Dat zou mij tenminste al die 100,-€ verschil waard zijn met de DS216+.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Ik zou toch voor de DS716+ gaan. Die is nog sneller en je kunt het later nog uitbreiden ook met een DX513+. Dat zou mij tenminste al die 100,-€ verschil waard zijn met de DS216+.
Dat gaat over hele andere prijzen en hij haalt die NAS niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Bovendien is de 716+ een QUADcore en heeft 2GB geheugen en de 216+ 'maar'een DUALcore en met 1 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Dat gaat over hele andere prijzen en hij haalt die NAS niet aan.
dat laatste snap ik even niet wat jij bedoeld weer. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Wat is een redelijke snelheid die je mag verwachten bij het kopiëren via wifi (802.11n) binnen een LAN netwerk?

Ik heb een DS215j welke volgens verschillende tests zo'n 100 MBps zou halen. Het kopieren van een 1GB bestand gaat echter met een gemiddelde van 18 MBps. De load komt niet boven de 30% uit dus qua performance kan hij het makkelijk aan. De verbinding tussen mijn laptop en router (Horizon) is ook in orde aangezien ik de volledige 120 Mbit haal bij het downloaden.
Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:31:
[...]

dat laatste snap ik even niet wat jij bedoeld weer. Sorry.
Wimpie007 vraagt om een vergelijking tussen de 216Play en 216+. Hij heeft het nergens over de nas die jij adviseert (welke ook in een geheel andere prijsklasse zit).

[ Voor 42% gewijzigd door Lunaticc op 29-01-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Lunaticc schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:32:
Wat is een redelijke snelheid die je mag verwachten bij het kopiëren via wifi (802.11n) binnen een LAN netwerk?

Ik heb een DS215j welke volgens verschillende tests zo'n 100 MBps zou halen. Het kopieren van een 1GB bestand ging echter met een gemiddelde van 18 MBps via AFP. De cpu load kwam niet boven de 30% uit.

Via WAN behaal ik de volledige 120 Mbit snelheid van mijn abonnement dus de wifi verbinding zelf is in orde.

Router is overigens de Horizon mediabox van Ziggo.

[...]

Wimpie007 vraagt om een vergelijking tussen de 216Play en 216+. Hij heeft het nergens over de nas die jij adviseert (welke ook in een geheel andere prijsklasse zit).
Ok. Dan maar de 216+ als het niet anders kan (financieel gezien). :X

Maar gezien zo'n diskstation door synology meestal 4 a 5 jaar wordt ondersteunt is 100 € nog een erbij (mocht dat mogelijk zijn) dus in feite 20 € per jaar voor een prestatiewinst van pakweg 60% erbij echt niet verkeerd.) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Even tussendoor, nu jullie het over de DS216+ hebben. Zelf heb ik sinds een week de DS215+, deze kan ik nog terug brengen en een DS216+ voor aanschaffen aangezien ze ongeveer even veel kosten. Is dit de moeite waard?

En moet een winkel mij binnen 14 dagen geld terug geven of moet ik akkoord gaan met een waardebon?
(Gekocht in de winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door Boost9898 op 28-01-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met een aankoop in de winkel is er geen 14 dagen bedenktijd.
Ruilen/geld terug kan alleen uit coulance, als een winkel niet wil meewerken heb je pech.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 28-01-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

job schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:13:
Ruilen/geld terug kan alleen uit coulance, als een winkel niet wil meewerken heb je pech.
Buiten dat om, is het het waard om dit te ruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:32:
[...]

Buiten dat om, is het het waard om dit te ruilen?
Ik zou het zeker doen/proberen. De Intel celeron is een vele malen sterkere CPU dan de Annapurna Proc.(Buiten de snelheid/het aantal Ghz om gezien.) Dat bewisjt dit al :

DS215+= geen 4 K straeming/transcoding ondersteund
DS216+= wel 4k straming/transcoding ondersteund

Hetzelfde met het BTRFS file systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
job schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:13:
Sommige winkels wel. Ook de MediaMarkt heeft deze bedenktijd.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die vraag is sterk afhankelijk van wat je er mee doet. Zag je mijn eerdere reactie op wimpie007 (Anoniem: 202103 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2")? Die snapshottechnologie is voor mij reden om systemen die btfrs niet ondersteunen punten aftrek te geven. Verder raak je de mogelijk tot link aggregation kwijt (DS216+ heeft maar een ethernetaansluiting, DS215+ heeft er twee) en er is een verschil in smaken en aantallen usb-poorten. Zodra je de eSATA-poort gaat gebruiken heeft de DS216+ een streepje voor, omdat je niet tegen de grens van max. 16 TB per volume oploopt (DS216+ kan 108 TB grote volumes aan). En natuurlijk is de hardware transcoding een aardige kers op de taart. Als bovendien blijkt dat het geheugen uitbreidbaar is (naar max. 8 GB) dan zou ik zeker proberen om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
TKroon schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Dat klopt kijk anders op je bonnetje ! Daar staat het meestal op.

Of anders kijken op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
TKroon schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik was wat snel, en daardoor onvolledig.

Met een aankoop in de winkel is er geen wettelijke 14 dagen bedenktijd.
Er zullen vast winkels zijn die de mogelijkheid tot ruilen aanbieden, en hij kan het uiteraard vragen. Je kan je helaas nergens op beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anders zet je hem voor 270,- bij vraag & aanbod . :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:25:
Anders zet je hem voor 270,- bij vraag & aanbod . :Y)
Er stond er al eentje voor 250 zag ik vanmiddag. Mijn NAS gaat gewoon terug naar de winkel. Nu ga ik alles terug schrijven naar mijn PC en een back-up maken van de NAS settings.

Als ik dan mijn nieuwe heb moet ik gewoon die HDD's erin stoppen, formatteren, settings-file uploaden en dan alle bestanden van de PC naar de NAS schrijven? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Er stond er al eentje voor 250 zag ik vanmiddag. Mijn NAS gaat gewoon terug naar de winkel. Nu ga ik alles terug schrijven naar mijn PC en een back-up maken van de NAS settings.

Als ik dan mijn nieuwe heb moet ik gewoon die HDD's erin stoppen, formatteren, settings-file uploaden en dan alle bestanden van de PC naar de NAS schrijven? Klopt dit?
Niet helemaal of als je pech hebt helemaal niet want het is niet hetzelfde model (=Hardware (andere Lan en e-sata enz..)).

En ook het filesysteem BTRFS is dan geen optie meer denk ik, of ? (dit weet ik even niet (zeker). Iemand ?

Een helemaal kersverse start/opbpuw zou ik trouwens zeer aanraden prefereren on geen foute instellingen die niet zo te zien / in te stellen is via de GUI/webinterface.

En op zo'n 'wankel' systeem dadelijk update naar dsm 6.0 zou ik niet doen. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
NIeuwe installatie kan altijd.
Soms is een migratie ook mogelijk zie: https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later

[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-01-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Nu je toch gaat switchen . Niet eens nagedacht over DS716+ ?? 8)7

De 716+ een QUADcore en heeft 2GB geheugen, 2x Lan en de 216+ 'maar'een DUALcore en met 1 GB geheugen, 1x Lan.

Ik vind voor die verdubbeling van CPU , geheuegen en LAN het prijsverschil van 100,-€ niet erg veel. O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:46:
[...]

Nu je toch gaat switchen . Niet eens nagedacht over DS716+ ?? 8)7

De 716+ een QUADcore en heeft 2GB geheugen, 2x Lan en de 216+ 'maar'een DUALcore en met 1 GB geheugen, 1x Lan.
Ja daar heb ik over nagedacht en dat gaan we niet doen. Dat is dan weer 100 euro duurder en op 300 euro is dat wel 33% duurder. De DS216+ is al een overkill. Ik ga niet nog meer uitgeven voor opties die ik niet ga benutten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Ja daar heb ik over nagedacht en dat gaan we niet doen. Dat is dan weer 100 euro duurder en op 300 euro is dat wel 33% duurder. De DS216+ is al een overkill. Ik ga niet nog meer uitgeven voor opties die ik niet ga benutten. :)
Die je NU nog niet gaat gebruiken maar denk aan de komende (minimaal) 4 jaar en bv. 4k of zelfs 8k content.

En 100 ,-€ / 4 jaar= 25,- € paar. Ik spreek uit ervaring . Ik heb nu een DS1512+ en kijk nu al voor een DS716+ maar hat het liefst een DS1817+ zsm. (met dezelfde CPU als de 716+) vanwege de 4k streaming / transcoding van content.

Heb jij al een 4k Tv of haal jij er misschien in de komenede 4 jaar een ? En dan is dat wel een gedachte waard.

Maar je moet het natuurlijk zelf weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

De DS216+ biedt al genoeg voordelen tegenover de DS215+ zie ik. Zo kan de 16+ nog beter streamen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Oeps, daar zit er eentje mee te lezen resp. wil zijn DS215+ ook zsm. kwijt :

A: Synology DiskStation DS215+ € 275 8)7

-----------------------------------------------------------
Boost9898 : Welke HDD schijven heb jij er eigenlijk in ? Gebruik je ook een USB-stick(Sandisk Cruzer Ultra Fit 32GB Zilver) for temporary/cache data om de DS/HDD's op standby te kunnen laten gaan?

Bovendien nog een tip : Deze voor je Router, Modem & DS216+ zou ik adviseren : APC Back-UPS ES 700VA DIN

Heb ik ook, samen met erop een WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart als externe backup van de meest belangrijke bestanden van de DS.

----------------------------------------------------------------------------

[ Voor 81% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Een aantal vraagjes :)

1. Als ik wil overstappen van NAS (DS215+ -> DS216+) en overstap van EXT4 naar Btrfs, moet ik dan opnieuw beginnen? Oftewel: Mijn 2TB elders back-uppen voordat ik overstap?

2. Kan Btrfs ook naar EXT4 backuppen? Ik heb een off-site DS213j voor m'n meest belangrijke bestanden als back-up.

3. Is het mogelijk/verstandig om DSM6.0 beta om een productiemachine te installeren en vervolgens zonder clean-install (HDD's formatteren) te updaten naar official 6.0? Met Mac OS X doe ik bij iedere grote launch een clean-install voor maximale prestatie, maar ik weet niet hoe dat zit met DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Blackvibes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:33:
Een aantal vraagjes :)

1. Als ik wil overstappen van NAS (DS215+ -> DS216+) en overstap van EXT4 naar Btrfs, moet ik dan opnieuw beginnen? Oftewel: Mijn 2TB elders back-uppen voordat ik overstap?

2. Kan Btrfs ook naar EXT4 backuppen? Ik heb een off-site DS213j voor m'n meest belangrijke bestanden als back-up.

3. Is het mogelijk/verstandig om DSM6.0 beta om een productiemachine te installeren en vervolgens zonder clean-install (HDD's formatteren) te updaten naar official 6.0? Met Mac OS X doe ik bij iedere grote launch een clean-install voor maximale prestatie, maar ik weet niet hoe dat zit met DSM.
-------------------------------
3. DSM 6.0 is een BETA en dus zou ik het ten zeerste afraden om het op een productiemachine te zetten. Sterker nog. Ik zou zelfs bij de DSM 6.0 Final nog en a 2 update of maanden wachten voordat ik zou overstappen met een productiemachine. Je moet zo denken : warrom de haast ? of heb ik het echt Nodig ?

"never change a running system".

Van Beta naar final/official was tot nu toe mogelijk O-) ("who knows for sure" bij 6.0 :? ) maar een clean install is heeft wel voorkeur vanwegen leftovers / gabage data / files van de beta die mogelijk over blijven. |:(

---------------------------------------

2. je kunt gewoon met cloudstation bestanden gaan backuppen maar het bestandssysteem BTRFS (zelf) zal dat niet automatisch (kunnen) naar EXT4 doen.

1/. Beste opnieuw te beginnen. er zal toch nog ergen een USB 2 TB schijf te vinden zijn voor de backup ?

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 22:48 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).