Blackvibes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:33:
Een aantal vraagjes
1. Als ik wil overstappen van NAS (DS215+ -> DS216+) en overstap van EXT4 naar Btrfs, moet ik dan opnieuw beginnen? Oftewel: Mijn 2TB elders back-uppen voordat ik overstap?
2. Kan Btrfs ook naar EXT4 backuppen? Ik heb een off-site DS213j voor m'n meest belangrijke bestanden als back-up.
3. Is het mogelijk/verstandig om DSM6.0 beta om een productiemachine te installeren en vervolgens zonder clean-install (HDD's formatteren) te updaten naar official 6.0? Met Mac OS X doe ik bij iedere grote launch een clean-install voor maximale prestatie, maar ik weet niet hoe dat zit met DSM.
-------------------------------
3. DSM 6.0 is een
BETA en dus zou ik het ten zeerste afraden om het op een productiemachine te zetten. Sterker nog. Ik zou zelfs bij de DSM 6.0 Final nog en a 2 update of maanden wachten voordat ik zou overstappen met een productiemachine. Je moet zo denken : warrom de haast ? of heb ik het echt Nodig ?
"never change a running system".
Van Beta naar final/official was tot nu toe mogelijk

("who knows for sure" bij 6.0

) maar een clean install is heeft wel voorkeur vanwegen leftovers / gabage data / files van de beta die mogelijk over blijven.
---------------------------------------
2. je kunt gewoon met cloudstation bestanden gaan backuppen maar het bestandssysteem BTRFS (zelf) zal dat niet automatisch (kunnen) naar EXT4 doen.
1/. Beste opnieuw te beginnen. er zal toch nog ergen een USB 2 TB schijf te vinden zijn voor de backup ?
[
Voor 20% gewijzigd door
Dr.Jake op 28-01-2016 22:48
]