[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 114 Laatste
Acties:
  • 644.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 21:58
Beste mede-tweakers

Ik wil jullie een vraag voorleggen.
Ik heb thuis een Synology DS213+ NAS met 2 keer 3 TB WD-red schijven (mirror)

Vanaf mijn PC op mijn werk wil ik bestanden van mijn NAS backuppen naar mijn werk-PC.

Momenteel doe ik dit als volgt:
Met Netdrive (Trial-versie) maak ik op mijn werk-pc een connectie (middels WebDav) naar de schijven op mijn NAS.
Op mijn werk heb ik dus een gemapde drive (in mijn geval N:\)
Daarnaast gebruik ik FreeFileSync v7.8 om de bestanden op mijn N:\ te synchroniseren met een backup-map op mijn werk-PC (D:\backupNas\)

Vraag: is mijn opstelling (NetDrive en FreeFileSync) een goede mogelijkheid om bestanden van mijn NAS te synchroniseren met mijn werk Desktop PC? of zijn er betere alternatieven?

tweede vraag: Netdrive is niet gratis (42 euro/seat) zijn er gratis alternatieven voor een WebDav connectie? (die een drivemapping kunnen maken zoals ik nu doe?)

Alvast bedankt voor jullie reacties en advies! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door kuwerti op 02-02-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:04
Zoals jullie wellicht gelezen hebben had ik gisteren wat problemen met het benaderen van mijn Synology na het verplaatsen naar een andere locatie. Ondertussen zijn de backups lokaal gemaakt (dat ging lekker vlot!).

Nu wil ik deze backup Synology vanavond weer naar de externe locatie verplaatsen. Hoe kan ik nu voorkomen dat er weer hetzelfde gebeurd: met andere woorden hij blijft vast steken in de 'oude' IP range waardoor ik er op een nieuw netwerk niet bij kan.

Op dit moment heeft de Synology een IP in de 10.0.1.X range. Op de externe locatie zitten de IP adressen in de 192.168.178.X range (standaard Ziggo modem/router). Als ik de Synology verplaats wil ik dat deze dus automatisch een IP uit deze range aanneemt en niet blijft hangen in 10.0.1.X want dan kan ik 'm weer niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52
SquareOne schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:17:
Zoals jullie wellicht gelezen hebben had ik gisteren wat problemen met het benaderen van mijn Synology na het verplaatsen naar een andere locatie. Ondertussen zijn de backups lokaal gemaakt (dat ging lekker vlot!).

Nu wil ik deze backup Synology vanavond weer naar de externe locatie verplaatsen. Hoe kan ik nu voorkomen dat er weer hetzelfde gebeurd: met andere woorden hij blijft vast steken in de 'oude' IP range waardoor ik er op een nieuw netwerk niet bij kan.

Op dit moment heeft de Synology een IP in de 10.0.1.X range. Op de externe locatie zitten de IP adressen in de 192.168.178.X range (standaard Ziggo modem/router). Als ik de Synology verplaats wil ik dat deze dus automatisch een IP uit deze range aanneemt en niet blijft hangen in 10.0.1.X want dan kan ik 'm weer niet benaderen.
Je netwerk settings nalopen op je nas die weer terug gezet wordt. Daar moet gewoon ip via DHCP (stond waarschijnlijk op handmatig) staan. Dan deelt je Ziggo router gewoon een ip uit zodra die weer op het netwerk zit en kan je weer inloggen..

Ik zou ook kijken hoe je backup destination location ingesteld staat. Als die op local network ip gaat, moet je daar ook wijzigingen aan gaan brengen zodat ie via internet gaat vinden...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Is er trouwens een goede manier om je synology te clonen? Dus al je instellingen en settings van punt 1 en kloten en dan weer helemaal terug kunnen met behoud van data?

Nu ruk ik constant een HDD eruit en stop ik die weer later in en ruk de volgende dag een ander eruit. Dat is natuurlijk geen optie als je je data kwijt raakt wat in die dagen erbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kuwerti schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:59:
Beste mede-tweakers

Vanaf mijn PC op mijn werk wil ik bestanden van mijn NAS backuppen naar mijn werk-PC.

Met Netdrive (Trial-versie) maak ik op mijn werk-pc een connectie (middels WebDav) naar de schijven op mijn NAS.
Daarnaast gebruik ik FreeFileSync v7.8 om de bestanden op mijn N:\ te synchroniseren met een backup-map op mijn werk-PC (D:\backupNas\)

Vraag: is mijn opstelling (NetDrive en FreeFileSync) een goede mogelijkheid om bestanden van mijn NAS te synchroniseren met mijn werk Desktop PC? of zijn er betere alternatieven?

tweede vraag: Netdrive is niet gratis (42 euro/seat) zijn er gratis alternatieven voor een WebDav connectie? (die een drivemapping kunnen maken zoals ik nu doe?)

Heeft dit een speciale reden? Of ben je gewoon begonnen op basis van pc ervaringen?

Je draait je verhaal trouwens wel om... je begint met NAS naar PC backuppen en later is het sync en van je pc naar je NAS?
Sync en backup zijn twee aparte dingen, maar als het doel is dat je bestanden op je pc ook op je nas wilt en het liefst in sync (dus wijzigingen gelijk aanpast) dan heb je daar cloudstation voor. Dat is een synology programma en synct folders van je pc naar je nas. Hij houdt ook versies bij dus bij een fout kan je oude versie terug halen.. Het scheelt je 42 euro en als je het beetje praktisch instelt merk je er niks van.

Ik heb op de achtergrond bijv bij mijn vader zijn gehele user folder in sync staan. Hij merkt er niks van, maar ik heb zijn data mocht er wat fout gaan. Aan backuppen doet mijn vader niet.. vind ie niet nodig (totdat het te laat is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
kuwerti schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:59:
Beste mede-tweakers

Waarom gebruik je geen VPN oplossing en map je de drives op je eigen computer? Zit je meteen in het netwerk waar de NAS ook inz it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Chadi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:49:
Is er trouwens een goede manier om je synology te clonen? Dus al je instellingen en settings van punt 1 en kloten en dan weer helemaal terug kunnen met behoud van data?

Nu ruk ik constant een HDD eruit en stop ik die weer later in en ruk de volgende dag een ander eruit. Dat is natuurlijk geen optie als je je data kwijt raakt wat in die dagen erbij is gekomen.
Onder update and restore heb je backup configuration.. Alleen dat is alleen DSM gerelateerd (system settings, users, groups etc). Helaas onder backup and restore en een backup taak zit maar deels mogelijkheid om apps en configuraties te backuppen...

maar als ik het goed begrijp, haal je continue een disk uit je nas dus uit je RAID/SHR volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Onder update and restore heb je backup configuration.. Alleen dat is alleen DSM gerelateerd (system settings, users, groups etc). Helaas onder backup and restore en een backup taak zit maar deels mogelijkheid om apps en configuraties te backuppen...

maar als ik het goed begrijp, haal je continue een disk uit je nas dus uit je RAID/SHR volume?
ja eens per week gaat een van de 3 6TB schijven eruit :) Heb geen zin om het hele zwikje opnieuw te configureren . Kost me weer een dag.
Data wordt naar een andere NAS gebackupped maar wil van die NAS af.

De backup en restore functie daar is wat mij betreft niet goed genoeg. Je moet gewoon kunnen clonen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chadi op 02-02-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Chadi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:02:
[...]

ja eens per week gaat een van de 3 6TB schijven eruit :) Heb geen zin om het hele zwikje opnieuw te configureren . Kost me weer een dag.

De backup en restore functie daar is wat mij betreft niet goed genoeg. Je moet gewoon kunnen clonen.
Nou als je precies dezelfde 2 NASsen hebt en deze een beetje duurder modell zijn kun je het misschein met een high-availability-configuratie doen waarbij je dan zelf een van de nassen steeds uitzet, mar ze s'nacht laat synchen.
Je zou dan via VPN de 2 servers met elkaar moeten verbinden om ze op hetzelfde netwerk te zetten als ze niet op dezelfde lokatie zijn.

Of zijn ze op dezelfde fysieke lokatie (resp. hetzelfde netwerk) ? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Jake op 02-02-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Dr.Jake schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Nou als je precies dezelfde 2 NASsen hebt en deze een beetje duurder modell zijn kun je het misschein met een high-availability-configuratie doen waarbij je dan zelf een van de nassen steeds uitzet, mar ze s'nacht laat synchen.
Je zou dan via VPN de 2 servers met elkaar moeten verbinden om ze op hetzelfde netwerk te zetten als ze niet op dezelfde lokatie zijn.

Of zijn ze op dezelfde fysieke lokatie (resp. hetzelfde netwerk) ? :?
Zelfde netwerk maar wil van die NAS af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Chadi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Google geeft mij hits naar clonezilla?

voorbeeldje:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=94570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Dat is nogm eer werk dan wat ik nu doe. En daar gaat het om disk uitbreiding. Dan trek je er bijvoorbeeld een 2 uit en stop je er een 6TB in. Als je een RAID configuratie hebt gaat dat dan automatisch.

Ik wil dat ik kan spelen met mijn NAS en dan weer terug naar mijn oude instellingen .Inclusief backup taken en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
kraades schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:59:
[...]

Ik heb mijn DS715 ook maar te koop gezet en ga voor de DS716+ omdat ik Docker wil gaan gebruiken. Ook btrfs staat bovenaan het lijstje. Ik zag ook dat ik het RAM kan upgraden dus dat is mooi.

Verder nog iets dat ik moet weten voordat ik bestel? :)
Done! :)

Positief verrast dat ik gewoon de disks er weer in kon stoppen er ik kon migreren.
Uiteraard moest ik wel de packages herinstalleren maar data en instellingen gaat gewoon mee.
Eigenlijk binnen 10 min. weer up and running.

Ik moet nog wel even kijken hoe ik nu met btrfs aan de gang kan omdat ik op de DS715 alles ext4 had...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vCdwVRam.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
kraades schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:11:
[...]

Positief verrast dat ik gewoon de disks er weer in kon stoppen er ik kon migreren.
Uiteraard moest ik wel de packages herinstalleren maar data en instellingen gaat gewoon mee.

Ik moet nog wel even kijken hoe ik nu met btrfs aan de gang kan omdat ik op de DS715 alles ext4 had...

[afbeelding]
Gaan niet 1-2-3werken.

Eerst moet je de disks backuppen en dat naar BTRFS en dan data kopieren naar de disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Chadi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Gaan niet 1-2-3werken.

Eerst moet je de disks backuppen en dat naar BTRFS en dan data kopieren naar de disks.
Ja, ik heb al even gekeken maar inderdaad geen migratie beschikbaar.
Nou ja, ik ben ik ieder geval weer even snel onderweg...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Chadi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Dat is nogm eer werk dan wat ik nu doe. En daar gaat het om disk uitbreiding. Dan trek je er bijvoorbeeld een 2 uit en stop je er een 6TB in. Als je een RAID configuratie hebt gaat dat dan automatisch.

Ik wil dat ik kan spelen met mijn NAS en dan weer terug naar mijn oude instellingen .Inclusief backup taken en data.
Had alleen op clone gezocht... niet verder gekeken naar actiestappen..

als het spelen is zou ik domweg geduld hebben tot maart..tenminste als je juiste nas hebt. Dan komt DSM6.0 uit de beta en kan je Virtual DSM installeren bijv (DSM op een DSM installatie) en zo spelen met je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:11:
[...]

[afbeelding]
Vet, ik weet dat je het niet voor de snelheid gedaan hebt, maar ik neem aan dat je niks merkt qua snelheidsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Dr.Jake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Dat is alles betrekkelijk. Reds zulen meer 24/7 draaien dan Greens .

Hetzelfde met de 4 TB (ipv de 6TB). de 6TB zijn er nog niet zo lang te koop en de 4 TB zijn per GB het goedkoopst en dus zullen meer worden ingezet. :X

maar volgens mij proberen wellemaal appels en peren met erlkaar te vergelijken. En smaken verschillen.
Deze vond ik toevallig net op youtube. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Jake op 02-02-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Heeft dit een speciale reden? Of ben je gewoon begonnen op basis van pc ervaringen?

Je draait je verhaal trouwens wel om... je begint met NAS naar PC backuppen en later is het sync en van je pc naar je NAS?
Sync en backup zijn twee aparte dingen, maar als het doel is dat je bestanden op je pc ook op je nas wilt en het liefst in sync (dus wijzigingen gelijk aanpast) dan heb je daar cloudstation voor. Dat is een synology programma en synct folders van je pc naar je nas. Hij houdt ook versies bij dus bij een fout kan je oude versie terug halen.. Het scheelt je 42 euro en als je het beetje praktisch instelt merk je er niks van.

Ik heb op de achtergrond bijv bij mijn vader zijn gehele user folder in sync staan. Hij merkt er niks van, maar ik heb zijn data mocht er wat fout gaan. Aan backuppen doet mijn vader niet.. vind ie niet nodig (totdat het te laat is ;) )
sorry, ik was niet helemaal duidelijk zie ik. Wel bedankt voor je antwoord! Op mijn NAS die thuis staat heb ik o.a. al mijn foto's staan. Om te voorkomen dat ik deze kwijt raak mocht het huis affikken, wil ik deze map (en overigens nog een paar andere mappen) naar de PC op mijn werk synchroniseren. Voor mijn geval (het synchroniseren van bestanden op de NAS naar een desktop is cloudstation niet de juiste tool (of wel)) VPN werkt helaas niet omdat mijn router dat niet ondersteund. (heb ik al eens getest).

mijn vraag is dus: Hoe kan ik de bestanden op mijn NAS het beste naar mijn werk-pc synchroon houden?
is mijn huidige oplossing daar de beste voor (Netdrive en FreeFileSync?)

Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kuwerti schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:37:
[...]

sorry, ik was niet helemaal duidelijk zie ik. Wel bedankt voor je antwoord! Op mijn NAS die thuis staat heb ik o.a. al mijn foto's staan. Om te voorkomen dat ik deze kwijt raak mocht het huis affikken, wil ik deze map (en overigens nog een paar andere mappen) naar de PC op mijn werk synchroniseren. Voor mijn geval (het synchroniseren van bestanden op de NAS naar een desktop is cloudstation niet de juiste tool (of wel)) VPN werkt helaas niet omdat mijn router dat niet ondersteund. (heb ik al eens getest).

mijn vraag is dus: Hoe kan ik de bestanden op mijn NAS het beste naar mijn werk-pc synchroon houden?
is mijn huidige oplossing daar de beste voor (Netdrive en FreeFileSync?)

Thanks! 8)
Meerdere wegen naar rome natuurlijk, maar CloudStation kan dit gewoon hoor.. Je kunt bijv in settings op je pc aan geven dat je NAS master is.. Stel je gooit foto op je pc weg.. dan synct NAS foto opnieuw naar je pc. Meerdere shares kan, je kunt zelfs meerdere mensen in sync gooien. Super handig.. Altijd laatste file bij iedereen aanwezig.... Er is zelfs een app voor op telefoon..

Op synology heb je een app genaamd VPN Server. Dan maak je van je NAS een VPN server en kan je er bij. Meot je wel paar poorten in je router forwarden naar je nas. Meestal blokkeert " het werk " VPN gebruik.

Kortom, meerdere manieren om het te doen.. Je moet even kijken wat je handig en makkelijk vindt.
(ik denk cloudstation ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:45:
[...]

Meerdere wegen naar rome natuurlijk, maar CloudStation kan dit gewoon hoor.. Je kunt bijv in settings op je pc aan geven dat je NAS master is.. Stel je gooit foto op je pc weg.. dan synct NAS foto opnieuw naar je pc. Meerdere shares kan, je kunt zelfs meerdere mensen in sync gooien. Super handig.. Altijd laatste file bij iedereen aanwezig.... Er is zelfs een app voor op telefoon..

Op synology heb je een app genaamd VPN Server. Dan maak je van je NAS een VPN server en kan je er bij. Meot je wel paar poorten in je router forwarden naar je nas. Meestal blokkeert " het werk " VPN gebruik.

Kortom, meerdere manieren om het te doen.. Je moet even kijken wat je handig en makkelijk vindt.
(ik denk cloudstation ;) )
Top. Ik ga eens knutselen vanavond :-)
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:58
Dr.Jake schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Deze vond ik toevallig net op youtube. O-)

[video]
Dat lijkt dus vooral voor RAID te gelden?
dat gebruik ik toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
kuwerti schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Top. Ik ga eens knutselen vanavond :-)
Thanks!!
Ben even aan de slag geweest met CloudStation. Op het eerste gezicht niet heel overzichtelijk. Ik kan niet zo 1-2-3- zien waar ik de setting aanpas dat mijn NAS de MASTER moet zijn. (of is dat het vinkje 'Locally deleted files will be re-fetched from your NAS'? 8)7 ) Ook zie ik de NAS-folders die ik zou verwachten (Photo / Music e.d.) niet terwijl ik wel shared-folders heb. Enige wat ik zie is een 'CloudStation (home) "in het lichtgrijs aan de rechterkant (links zie ik mijn lokale drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:46:
[...]

Je netwerk settings nalopen op je nas die weer terug gezet wordt. Daar moet gewoon ip via DHCP (stond waarschijnlijk op handmatig) staan. Dan deelt je Ziggo router gewoon een ip uit zodra die weer op het netwerk zit en kan je weer inloggen..

Ik zou ook kijken hoe je backup destination location ingesteld staat. Als die op local network ip gaat, moet je daar ook wijzigingen aan gaan brengen zodat ie via internet gaat vinden...
Waar moet ik exact zoeken voor die IP via DHCP? Volgens mij gaat het om "Netwerkconfiguratie automatisch ophalen (DHCP). Staat dat linkje instellen als standaardgateway wellicht verkeerd? Zie plaatje rechtsboven in bijgevoegde screenshot. DHCP server is uitgeschakeld. Verder zie ik niks vreemds in mijn overige settings.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nYvFSI1KIKuwikYTnse8DFBi/thumb.png

De destination locaties van de backups zijn nu inderdaad locale IP adressen. Met je juiste portfowarding schijn je dat achteraf gewoon aan te kunnen passen voor zover ik begrepen heb, maar daarvoor moet ik natuurlijk wel toegang hebben tot de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SquareOne schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Waar moet ik exact zoeken voor die IP via DHCP? Volgens mij gaat het om "Netwerkconfiguratie automatisch ophalen (DHCP). Staat dat linkje instellen als standaardgateway wellicht verkeerd? Zie plaatje rechtsboven in bijgevoegde screenshot. DHCP server is uitgeschakeld. Verder zie ik niks vreemds in mijn overige settings.

[afbeelding]

De destination locaties van de backups zijn nu inderdaad locale IP adressen. Met je juiste portfowarding schijn je dat achteraf gewoon aan te kunnen passen voor zover ik begrepen heb, maar daarvoor moet ik natuurlijk wel toegang hebben tot de Synology.
Inderdaad, rechts bovenin maar die staan goed. De default gateway moet zich automatisch aanpassen omdat het sowieso automatisch staat...

En dit heb je niet zelf veranderd? want dan begrijp ik niet waarom het uberhaubt verkeerd ging... Als je dit gisteren of vandaag op automatisch gezet hebt gaat het gewoon goed komen.

Ja klopt, wilde het kenbaar maken in case you didnt know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Inderdaad, rechts bovenin maar die staan goed. De default gateway moet zich automatisch aanpassen omdat het sowieso automatisch staat...

En dit heb je niet zelf veranderd? want dan begrijp ik niet waarom het uberhaubt verkeerd ging... Als je dit gisteren of vandaag op automatisch gezet hebt gaat het gewoon goed komen.

Ja klopt, wilde het kenbaar maken in case you didnt know ;)
Nope, bij mijn weten niet zelf aangepast. Op die locatie waar die nu weer naartoe gaat heb ik 'm maar een half uurtje aan het netwerk gehangen en eigenlijk alleen de setup doorlopen. Maar ik denk dat het fout gegaan is doordat iemand 'm van de stroom af heeft gehaald zonder af te sluiten. Dit keer sluit ik 'm handmatig af en dan hoop ik dat het goed gaat.

Dank voor de hulp :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Waah schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:58:
[...]

Dat lijkt dus vooral voor RAID te gelden?
dat gebruik ik toch niet
Als ik het goed herinner geldt het niet voor de synology en software RAID / SHR. Kortom er moet een hardware raid controller tussen zitten..

Cipher heeft dat volgens mij een paar keer uitgebreid behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kuwerti schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Ben even aan de slag geweest met CloudStation. Op het eerste gezicht niet heel overzichtelijk. Ik kan niet zo 1-2-3- zien waar ik de setting aanpas dat mijn NAS de MASTER moet zijn. (of is dat het vinkje 'Locally deleted files will be re-fetched from your NAS'? 8)7 ) Ook zie ik de NAS-folders die ik zou verwachten (Photo / Music e.d.) niet terwijl ik wel shared-folders heb. Enige wat ik zie is een 'CloudStation (home) "in het lichtgrijs aan de rechterkant (links zie ik mijn lokale drive)
Jezelf quoten is niet handig ;)

Ja klopt, dat moet aan staan als je wilt dat er niks van je NAS verwijderd wordt via je PC.

Uiteraard moet je op je NAS ook wat doen... onder de app cloudstation moet je diverse dingen instellen zodat het werkt.
user rechten geven dat ze het mogen gebruiken, welke shares beschikbaar zijn voor cloudstation onder settings. En als je geen domein hebt, moet je quick connect hier nog enablen denk ik.. Indien er wel een domein is, moet er nog poorten open..

Aan client kant valt er weinig in te stellen dus ik begrijp onoverzichtelijk niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:16
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:09:
[...]
...
En als je geen domein hebt, moet je quick connect hier nog enablen denk ik.. Indien er wel een domein is, moet er nog poorten open..
...
Let wel op dat met gebruik van quick connect je NAS niet meer in deep sleep zal gaan.

of ik moet iets grandioos fout doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:20
Heya all,

Eens even kijken of meer mensen hier wat van weten.
Gebruik al een tijd synology (ds1815+) met 2 ip camera's (Axis P1344 en P5512-E) en Surveillance station.
Tot nu toe altijd MJPEG gebruikt omdat om de een of andere reden ik anders 15-20 seconde op mijn mobiel moet wachten voor ik beeld heb (van buitenaf, op lan zelf werkt het wel snel).

Nu heb ik verschillende settings geprobeerd om het op h264 aant werken te krijgen, lokaal werkt het prima (bandbreedte is dan ook stuk lager), maar wat ik ook doe, zodra ik dan van buitenaf probeer te verbinden ben ik heel lang aant wachten voor ik beeld krijg. Zet ik de stream om naar MJPEG krijg ik binnen 1 seconde op mijn mobiel beeld (via 3G/4G). Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb al verschillende settings geprobeerd te veranderen (waaronder ook mobile view vanaf surveillance station of camera, maar maakt geen verschil), maar boeit ook niet waar ik resolutie van camera dan op zet, als ik h264 gebruik duurt het eeuwen op de mobiel.

Live view vanuit interne LAN werkt overigens prima.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 02-02-2016 18:39 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:22:
[...]

Vet, ik weet dat je het niet voor de snelheid gedaan hebt, maar ik neem aan dat je niks merkt qua snelheidsverschil?
Mneuh, ietsje sneller qua rar uitpak test. Verder niet direct iets gemerkt nog.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 16:55
Ik wil graag mijn bestanden op mijn nas ook online op afstand kunnen bereiken.

Ik ben niet zo'n fan van de cloud app en zoek een andere oplossing.
Ik ben de dropbox optie tegengekomen, ik zie nu in DSM wel mijn dropbox account en bestanden.
Maar ik wil het andersom ook, mijn nas bestanden zien op mijn dropbox.
Is dit ook mogelijk? Met google kom ik niet verder dan het eerste gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 14:56
ELKE dag om 3:37 uur exact ontwaakt mijn 716+ uit hibernation.
Na veel trial and error heb ik nog steeds geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt. Iemand?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Jan 30 03:37:01 NAS kernel: [459459.591921] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Jan 30 03:37:01 NAS kernel: [459459.862077] ata1: device plugged sstatus 0x133
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.596186] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.604009] [Block I/O] on [md0] - pid 15916 [comm:(sh)], ppid 15915 [sh] 
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.611821] [SCSI CMD] on [sda] - pid 15916 [comm:(sh)], ppid 15915 [sh] 
Jan 30 03:37:08 NAS kernel: [459466.591054] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459466.874513] ata2: device plugged sstatus 0x133
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459468.370001] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459471.595344] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459475.324797] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459478.861055] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  1 03:37:01 NAS kernel: [632260.487666] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 03:37:02 NAS kernel: [632260.758328] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.492010] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.499842] [Block I/O] on [md0] - pid 16712 [comm:(sh)], ppid 16711 [sh] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.507647] [SCSI CMD] on [sda] - pid 16712 [comm:(sh)], ppid 16711 [sh] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.515353] [/etc.defaults/synoinfo.conf] (22135) - pid 9586 [comm:(scemd)], ppid 1 [init] 
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632267.486871] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632267.771248] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632269.265829] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632272.549860] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632276.266591] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632279.794154] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  2 03:37:01 NAS kernel: [718660.848467] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 03:37:02 NAS kernel: [718661.118859] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.851922] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.859754] [Block I/O] on [md0] - pid 30373 [comm:(sh)], ppid 30372 [sh] 
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.867567] [SCSI CMD] on [sda] - pid 30373 [comm:(sh)], ppid 30372 [sh] 
Feb  2 03:37:08 NAS kernel: [718667.847781] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718668.131811] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718669.630740] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718672.914714] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718676.580505] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718680.163962] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 19:15
chevchelios schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:04:
ELKE dag om 3:37 uur exact ontwaakt mijn 716+ uit hibernation.
Na veel trial and error heb ik nog steeds geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt. Iemand?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Jan 30 03:37:01 NAS kernel: [459459.591921] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Jan 30 03:37:01 NAS kernel: [459459.862077] ata1: device plugged sstatus 0x133
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.596186] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.604009] [Block I/O] on [md0] - pid 15916 [comm:(sh)], ppid 15915 [sh] 
Jan 30 03:37:03 NAS kernel: [459461.611821] [SCSI CMD] on [sda] - pid 15916 [comm:(sh)], ppid 15915 [sh] 
Jan 30 03:37:08 NAS kernel: [459466.591054] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459466.874513] ata2: device plugged sstatus 0x133
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459468.370001] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459471.595344] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459475.324797] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Jan 30 03:37:20 NAS kernel: [459478.861055] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  1 03:37:01 NAS kernel: [632260.487666] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 03:37:02 NAS kernel: [632260.758328] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.492010] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.499842] [Block I/O] on [md0] - pid 16712 [comm:(sh)], ppid 16711 [sh] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.507647] [SCSI CMD] on [sda] - pid 16712 [comm:(sh)], ppid 16711 [sh] 
Feb  1 03:37:03 NAS kernel: [632262.515353] [/etc.defaults/synoinfo.conf] (22135) - pid 9586 [comm:(scemd)], ppid 1 [init] 
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632267.486871] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632267.771248] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632269.265829] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632272.549860] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632276.266591] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 03:37:21 NAS kernel: [632279.794154] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  2 03:37:01 NAS kernel: [718660.848467] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 03:37:02 NAS kernel: [718661.118859] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.851922] [/etc/passwd] (2494) - pid 4747 [comm:(crond)], ppid 1 [init] 
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.859754] [Block I/O] on [md0] - pid 30373 [comm:(sh)], ppid 30372 [sh] 
Feb  2 03:37:03 NAS kernel: [718662.867567] [SCSI CMD] on [sda] - pid 30373 [comm:(sh)], ppid 30372 [sh] 
Feb  2 03:37:08 NAS kernel: [718667.847781] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718668.131811] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718669.630740] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718672.914714] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718676.580505] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 03:37:21 NAS kernel: [718680.163962] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored
Een cronjob? Bekijk de cron table eens.

code:
1
cat /etc/crontab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Quakie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:09:
[...]

Jezelf quoten is niet handig ;)

Ja klopt, dat moet aan staan als je wilt dat er niks van je NAS verwijderd wordt via je PC.

Uiteraard moet je op je NAS ook wat doen... onder de app cloudstation moet je diverse dingen instellen zodat het werkt.
user rechten geven dat ze het mogen gebruiken, welke shares beschikbaar zijn voor cloudstation onder settings. En als je geen domein hebt, moet je quick connect hier nog enablen denk ik.. Indien er wel een domein is, moet er nog poorten open..

Aan client kant valt er weinig in te stellen dus ik begrijp onoverzichtelijk niet echt
Het is gelukt hoor. bedankt! Dacht dat je alleen de client kon configureren, maar had nog niet op de NAS gekeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Net even de Synolgy van 1 dag ;) oud herstart via de dsm interface.

Ik kreeg toen de volgende melding wat volgens mij niet standaard is toch?
DiskStation is restarting.
After the restarting process is complete, use Synology Assistant to search and connect to Diskstation.
.

Daarna bleef alleen de blauwe led knipperen.
Niet meer zichtbaar in het netwerk en Synology Assistant kon dus ook niets.

Google op blauwe led --> niet goed. ;w

Maar om nu direct een ticket aan te maken...dus heb ik de stroom eraf gehaald.
Hierna opnieuw gestart en geen verbinding.

Toen nog een keer de powerbutton ingedrukt en de blauwe led gaat knipperen en het systeem gaat netjes uit.
Hierna opnieuw aangezet en geen problemen meer.
Alles ziet er goed uit. Volume en disks geven geen probleem.

Kan het zijn dat de eerste blauwe knipper led was omdat de Synology niet goed kon afsluiten?
Ik heb wel nu Docker draaien met wat heftige applicaties erop...zou dat een probleem kunnen geven?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee ik heb hier totaal geen verstand van, maar met bijvoorbeeld Netflix in het buitenland, kan ik dan via mijn Synology "browsen", zodat ik Nederlandse content heb tijdens vakanties voor de kinderen!?

Snappen jullie wat ik bedoel?
Kan het op enige manier via de Synology NAS?
Bestaat er een dummy handleiding? ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 22:27
Ik probeer een RFlink icm Domoticz aan de gang te krijgen op mijn DS213+.
Domoticz is geinstalleerd en heeft daarmee als het goed is ook de USB->Serial drivers geinstalleerd voor communicatie met de RFLink.
Alleen gaat er iets niet goed in de communicatie.Moet ik nog ergens handmatig USB>Serial communicatie aanzetten of iets dergelijks?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-05 22:55
dfrenner schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:51:
Okee ik heb hier totaal geen verstand van, maar met bijvoorbeeld Netflix in het buitenland, kan ik dan via mijn Synology "browsen", zodat ik Nederlandse content heb tijdens vakanties voor de kinderen!?

Wat je kunt doen is op de Synology een VPN-server draaien, en dan vanaf de client (bijvoorbeeld laptop/tablet/smartphone) via die server het internet op. Het effect is namelijk dat je surft met je thuis-IP, en Netflix je dus ook NL content zal tonen.

De configuratie hiervan omvat 3 stappen: instellen van de VPN-server op de Synology, je router instellen dat de benodigde poorten openstaan en tot slot het instellen van de client dat deze daadwerkelijk verbinding gaat maken. Directe dummyhandleiding kan ik zo snel niet vinden, maar hopelijk kun je hiermee aan de gang: https://www.synology.com/...using_a_Windows_PC_or_Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

dfrenner schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:51:

http://www.winmagpro.nl/c...-server-zo-pak-je-het-aan

Dummy genoeg? Mocht je toch PPTP willen dan dien je poort 1723 (tcp) te forwarden in je router naar je NAS.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee top dank, twijfel alleen tussen openvpn en L2TP/IPSec.

Gaat de voorkeur dan uit naar de tweede, doordat het makkelijk in te stellen is op clients?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:00

ZaZ

Tweakers abonnee

dfrenner schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:43:
Okee top dank, twijfel alleen tussen openvpn en L2TP/IPSec.

Gaat de voorkeur dan uit naar de tweede, doordat het makkelijk in te stellen is op clients?
OpenVPN. Veilig en snel.
Daarin heb je ook een optie gatewayports aan te zetten die ervoor zorgt dat al het verkeer via de VPN verloopt.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
Hallo!

Zijn hier al ervaringsdeskundigen met een DS716+ icm Plex?

Ik ben op zoek naar mijn eerste NAS. Ik ben verder erg bekend met het de achterliggende techniek (lees:beperkingen) aangaande realtime transcoding (oftwel: zorg dat je media in het juiste format is, en/of zorg dat je devices alles kunnen afspelen en/of investeer in een apparaat met een beefy CPU aangaande transcoding zodat Plex het in jet juiste format naar de device stuurt).

Als ik de Plex site mag geloven dan hanteert men grofweg een Passmark score aangaande transcoding-capabiliteiten:

1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark

Ik twijfel zelf tussen een DS716+ (Met de Celeron N3150; Passmark score van 1522 (maar ik weet niet of men hier met de 2.1ghz turbomodus rekening houdt), en een DS415+ (Met een Atom C2538, Passmark score 2329). Op basis van de Passmark scores is de Atom 'beter geschikt voor transcoding' (aldus Plex), maar aldus wat gebruikers op het Plex-forum lijkt de DS716+ het ook 'prima' te doen (natuurlijk geen high-bitrate 1080p, maar dat is ook geen wens van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zijn er hier mensen die "Shared folder Sync" gebruiken om data te syncen tussen twee NAS systemen en zodat users gewoon altijd lokaal kunnen werken aan bestanden?

Ik had op Synology 1 shared folder sync aan gezet richting Synology 2 (extern). Dit heb ik lokaal uitgevoerd om de grote hoeveelheid data 1x te laten syncen, dat is gelukt. Ook na het extern neerzetten van het apparaat werkt het prima.

Nu wil ik nog het volgende bewerkstelligen. Als iemand op locatie B op Synology 2 in die gesyncte folder een bestand aanpast/upload, wil ik dat het ook weer terecht komt op Synology 1, locatie A.

Voer ik dan op Synology 2 als destination Synology 1 en selecteer ook weer om deze map te laten syncen? Ik neem aan dat hij dan ziet dat op Synology alle data in feite al staat, en dat alleen het nieuwe toegevoegde document gesynct moet worden? Of kom ik dan in een soort loop terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 20:28
SquareOne schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:58:
Zijn er hier mensen die "Shared folder Sync" gebruiken om data te syncen tussen twee NAS systemen en zodat users gewoon altijd lokaal kunnen werken aan bestanden?

Ik had op Synology 1 shared folder sync aan gezet richting Synology 2 (extern). Dit heb ik lokaal uitgevoerd om de grote hoeveelheid data 1x te laten syncen, dat is gelukt. Ook na het extern neerzetten van het apparaat werkt het prima.

Nu wil ik nog het volgende bewerkstelligen. Als iemand op locatie B op Synology 2 in die gesyncte folder een bestand aanpast/upload, wil ik dat het ook weer terecht komt op Synology 1, locatie A.

Voer ik dan op Synology 2 als destination Synology 1 en selecteer ook weer om deze map te laten syncen? Ik neem aan dat hij dan ziet dat op Synology alle data in feite al staat, en dat alleen het nieuwe toegevoegde document gesynct moet worden? Of kom ik dan in een soort loop terecht?
Mijn collega en ik gebruikte dezelfde methode om onze zakelijke folder tussen beide kantoren te synchroniseren. Helaas is het terug-synchroniseren NIET mogelijk. Daarentegen kan Cloudstation exact wat je wil. Daarvoor moet je op de 2e Syno alleen maar de Cloud-client te installeren en te configureren.

Werkt voor ons op deze manier erg prettig, omdat je bv. geen SSH-poorten open hoeft te zetten ed.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
kuwerti schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 06:35:
[...]

Het is gelukt hoor. bedankt! Dacht dat je alleen de client kon configureren, maar had nog niet op de NAS gekeken |:(
ik heb nog een probleempje. ik heb op mijn NAS een map met Photo (met tienduizenden bestanden)
Nu heb ik deze map in mijn desktop cloudstation gesynced. alles leek in eerste instantie te werken, maar na een paar uur synchroniseren gaf cloudstation aan dat alles gesynced is, terwijl ik nog heel veel mappen mis in mijn cloudstation map op mijn desktop,.
in de cloudstation client heb ik wel netjes alle mappen aangevinkt (folde based selective sync). hoe kan dit?

heb het ook met een andere shared-map getest, en ook daar worden maar een paar bestanden van de grote hoeveelheid die er staan naar mijn desktop gesynced. 8)7

aan de rechten van de gebruiker ligt het niet. als ik met deze gebruiker inlog in de NAS zie ik alle bestanden staan.

iemand een ideetje?

overigens: op 1 van de mappen krijg ik in cloudstation een " un mapped error code: -8 " googelen levert niet veel op... 8)7 :F

[ Voor 14% gewijzigd door kuwerti op 03-02-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

tozzke

aka tozzert

kraades schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:40:
[...]
Ik heb wel nu Docker draaien met wat heftige applicaties erop...zou dat een probleem kunnen geven?
Ik heb een paar weken terug ook gestoeid met Docker op mijn DS415+ maar al snel crashte mijn Diskstation. Na die reboot werkte alles weer prima maar ik heb Docker er maar gelijk afgegooid... vertrouw het niet echt meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
tozzke schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:49:
[...]

Ik heb een paar weken terug ook gestoeid met Docker op mijn DS415+ maar al snel crashte mijn Diskstation. Na die reboot werkte alles weer prima maar ik heb Docker er maar gelijk afgegooid... vertrouw het niet echt meer :)
Ik vermoed dat het er wel iets mee te maken heeft. De docker interface zelf vertoont nog wel wat kuren. Werkt toch nog niet helemaal lekker.
Ik heb verschillende containers tegelijk gestart ubuntu, centos, debian. Met bv. een applicatie met een database eronder en die even flink werk laten verrichten. Vnc verbinding met de Debian desktop van je Windows client (werkt wel aardig overigens!). Full updates. Alles tegelijk. Dus misschien iets te veel van het goede?

Ook zag ik dat de Docker versie relatief "oud" is. Mogelijk dat deze nog wordt geupdate voor DSM 6?

Ik wacht het nog even af. Want ik had deze Synology ook speciaal (mede) hiervoor gekocht. En het werkt wel heel mooi mijns inziens.

Ik heb nog wel een ticket aangemaakt bij Synology dus wie weet levert dat nog iets op...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Heisenbug schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Een cronjob? Bekijk de cron table eens.

code:
1
cat /etc/crontab
Thanks, gevonden!
Disable "show desktop notifications" in het package center solved it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 19:15
Ik heb nu al een aantal keer problemen gehad met de USB poorten op m'n DS414.

Een flashdrive aangesloten op de achterste USB 3.0 poort zorgde ervoor dat heel m'n NAS vastliep en ik uiteindelijk een restart moest forceren door de stekker eruit te trekken. Deze drive was geformatteerd als ext4. Andere drive in de voorste USB 2.0 poort geformatteerd als fat32 werd zomaar uitgespuugd tijdens het kopiëren van een aantal files.

Ik lees op internet dat meer mensen problemen hebben met de USB poorten. Heb gelijk maar even een drive die op de supported lijst staat besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DJ Adidas schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:04:
[...]

Mijn collega en ik gebruikte dezelfde methode om onze zakelijke folder tussen beide kantoren te synchroniseren. Helaas is het terug-synchroniseren NIET mogelijk. Daarentegen kan Cloudstation exact wat je wil. Daarvoor moet je op de 2e Syno alleen maar de Cloud-client te installeren en te configureren.

Werkt voor ons op deze manier erg prettig, omdat je bv. geen SSH-poorten open hoeft te zetten ed.
Dan ga ik daar eens mee aan de slag. Wel vreemd dat het standaard niet met Shared Folder sync werkt aangezien het volgens mij gewoon een rsync protocol is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:57:
Ik heb verschillende containers tegelijk gestart ubuntu, centos, debian. Met bv. een applicatie met een database eronder en die even flink werk laten verrichten. Vnc verbinding met de Debian desktop van je Windows client (werkt wel aardig overigens!). Full updates. Alles tegelijk. Dus misschien iets te veel van het goede?
Antwoord van support. Memory probleem waaronder docker.
Dan maar direct de upgrade pricewatch: Crucial CT102464BF160B...
Wat wel opvalt is dat sabnzbd en sickbeard erbij staan. :?

Thank you for contacting Synology support.

We find many logs about OOM(out of memory):

Feb 3 12:12:54 DS716 docker[14704]: WARN[0001] Your kernel does not support OOM notifications: There is no path for "memory" in state
Feb 3 12:31:19 DS716 docker[14850]: WARN[0001] Your kernel does not support OOM notifications: There is no path for "memory" in state

Here are the main processes utilize most of memory:

14327 1 sabnzbd S 1645m 85.1 0.0 /usr/local/sabnzbd/env/bin/python /usr
15101 1 sickbear S 1587m 82.1 0.0 /usr/local/sickbeard-custom/env/bin/py
14850 1 root S 475m 24.6 0.0 /var/packages/Docker/target/usr/bin/do

Please decrease the memory usage to prevent this problem(system hangs).

Hope this helps.
kraades schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:57:
Ook zag ik dat de Docker versie relatief "oud" is. Mogelijk dat deze nog wordt geupdate voor DSM 6?
Thank you for contacting Synology support.

We have upgrade Docker version to 1.9.1 in DSM 6.0 Beta2 already and also in DSM 5.2 in next Docker release.

Hope this helps.

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 04-02-2016 09:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
SquareOne schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:20:
[...]

Dan ga ik daar eens mee aan de slag. Wel vreemd dat het standaard niet met Shared Folder sync werkt aangezien het volgens mij gewoon een rsync protocol is toch?
Shared Folder Sync verloopt inderdaad middels rsync, echter wordt de target locatie volledig gelocked voor wijzigingen. Je krijgt dus wel een mirror, maar deze blijft read-only. Aangezien wij deze behoefte al langer hadden heb ik de diverse topics op de Syno-fora gevolgt, waarbij duidelijk werd dat Shared Folder Sync niet de weg is om gaan. Daarbij werd Cloudstation als alternatief aangewezen.
Het leuke van Cloudstation is dat je niet beperkt bent tot 2 deelnemers, ondersteuning hebt voor versies, geen SSH open hoeft te zetten/VPN op te bouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Hoe kan ik mijn Surveillance Station bijvoorbeeld porten naar een subdomain. Ik kan nu bijvoorbeeld nu naar thuis.mijndomain.nl:5000 waardoor ik dsm pagina zie, maar als naar Surveillance Station. Moet ik die lange url bijhouden.

http://thuis.mijndomain.n...arty/SurveillanceStation/. Kan ik deze ook laten aanpassen naar bijv. ipcam.mijn.nl dat hij automatisch doorlinks naar de juiste url.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

Rhapsody

In Metal We Trust

Via Control Panel -> Application Portal kun je wel een custom alias instellen.
Met een eigen domein kun je dan wellicht een subdomein aanmaken die dan weer doorverwijst naar je SurveillanceStation URL?

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DJ Adidas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:51:
[...]

Shared Folder Sync verloopt inderdaad middels rsync, echter wordt de target locatie volledig gelocked voor wijzigingen. Je krijgt dus wel een mirror, maar deze blijft read-only. Aangezien wij deze behoefte al langer hadden heb ik de diverse topics op de Syno-fora gevolgt, waarbij duidelijk werd dat Shared Folder Sync niet de weg is om gaan. Daarbij werd Cloudstation als alternatief aangewezen.
Het leuke van Cloudstation is dat je niet beperkt bent tot 2 deelnemers, ondersteuning hebt voor versies, geen SSH open hoeft te zetten/VPN op te bouwen etc.
Nadeel is wel dat de eerste sync dagen gaat duren of doe ik dan iets verkeerd? Zie dat Cloud Station gebruikt maakt van poort 6690, moet deze worden geforward worden vanuit de routers naar beide Synology's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
SquareOne schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Nadeel is wel dat de eerste sync dagen gaat duren of doe ik dan iets verkeerd? Zie dat Cloud Station gebruikt maakt van poort 6690, moet deze worden geforward worden vanuit de routers naar beide Synology's?
Bij mijn weten heb je voldoende aan het openen van poort 5001 (of 5000) aan de zijde van de 'hoofd'-NAS.
Ik het net mijn router nagekeken en er staan géén andere poorten open naar mijn Syno (en collega is nogsteeds connected).

Vanaf de 'client'-NAS hoef je geen enkele poort open te zetten (er vanuitgaande dat je uitgaand verkeer niet blokkeerd).

En om terug te komen op je eerste vraag: Afhankelijk van de omvang en je upload-snelheid kan de 'initiele' sync inderdaad even duren ... door ze tijdelijk naast elkaar te zetten (dus niet via Internet) kun je dit natuurlijk versnellen.

[ Voor 23% gewijzigd door DJ Adidas op 04-02-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DJ Adidas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:53:
[...]

Bij mijn weten heb je voldoende aan het openen van poort 5001 (of 5000) aan de zijde van de 'hoofd'-NAS.
Ik het net mijn router nagekeken en er staan géén andere poorten open naar mijn Syno (en collega is nogsteeds connected).

Vanaf de 'client'-NAS hoef je geen enkele poort open te zetten (er vanuitgaande dat je uitgaand verkeer niet blokkeerd).

En om terug te komen op je eerste vraag: Afhankelijk van de omvang en je upload-snelheid kan de 'initiele' sync inderdaad even duren ... door ze tijdelijk naast elkaar te zetten (dus niet via Internet) kun je dit natuurlijk versnellen.
Mhh vreemd. Heb vannacht de sync aan gezet. Heeft +/- 30GB over gezet. Toen ik vanochtend keek zag ik vrijwel geen data verkeer meer. Zowel niet op de client (download) als op de hoofd-NAS (upload). Geprobeerd even naar de verbinding te kijken en krijg nu elke keer "verbinding is mislukt, controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw". Ik kan zowel de hoofd-NAS als de client NAS gewoon over het netwerk benaderen vanaf een externe locatie. Lijkt dus niks mis te zijn met het netwerk.

Heb de verbinding verbroken en probeer de verbinding opnieuw op te zetten, maar zelfde melding.

Enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?

Ook even Cloud Station Client op de 'hoofd'-NAS gezet. Ook hiermee krijg ik dezelfde error als ik verbinding probeer te maken. Als domeinnaam of quickid doe ik gewoon naam(van-andere-NAS).synology.me. En probeer ik in te loggen met een Admin user.

Reboot heeft ook niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 04-02-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
SquareOne schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Mhh vreemd. Heb vannacht de sync aan gezet. Heeft +/- 30GB over gezet. Toen ik vanochtend keek zag ik vrijwel geen data verkeer meer. Zowel niet op de client (download) als op de hoofd-NAS (upload). Geprobeerd even naar de verbinding te kijken en krijg nu elke keer "verbinding is mislukt, controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw". Ik kan zowel de hoofd-NAS als de client NAS gewoon over het netwerk benaderen vanaf een externe locatie. Lijkt dus niks mis te zijn met het netwerk.

Heb de verbinding verbroken en probeer de verbinding opnieuw op te zetten, maar zelfde melding.

Enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?

Ook even Cloud Station Client op de 'hoofd'-NAS gezet. Ook hiermee krijg ik dezelfde error als ik verbinding probeer te maken. Als domeinnaam of quickid doe ik gewoon naam(van-andere-NAS).synology.me. En probeer ik in te loggen met een Admin user.

Reboot heeft ook niet geholpen.
Maak je gebruik van een Self-signed of Trusted Certificaat?

Gezien je synology.me-naam ga ik uit van het eerste en kom ik op google wat reacties tegen waarbij mensen dit weer aan de praat krijgen met het opnieuw genereren van het Self-signed Cert. Of zie hier voor meer info.

Overigens wordt Quickconnect niet aanbevolen voor Secure-connecties. Dus probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van je synology.me-naam en zet de juiste poorten in de FW's/Routers open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:18:
[...]

Wat wel opvalt is dat sabnzbd en sickbeard erbij staan. :?
Wat aangepast in de settings? Tijdje geleden dat ik het gebruikt hebt, maar je kunt je memory als tijdelijk cache gebruiken zodat er in blokken naar hardeschijf geschreven wordt. misschien staat dat te ruim.. of wordt dat raar gelogd.

Maar goed, als je intensief met Docker aan de slag gaat heb je veel memory nodig.. dus ja zou er 8GB in knallen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Vandaag is mijn bestelling verzonden : DS716+ met 2x WD RED Pro 6TB en meteen maar de Synology router RT1900AC erbij besteld. :Y

De 8GB mem module is ook al onderweg. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Jake op 04-02-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Omdat de DS216+ meer USB3 poorten heeft en ongveer dezelfde SOC.

Zou een USB3 Hub werken ? En zo ja. welke en hoe ? (welke aanpassingen) zijn nodig in de software ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Ik zou graag willen weten hoe Synology omgaat met Samba en ACL, in combinatie met een een Microsoft Account (Windows 10) indien relevant. Ik wil per share kunnen instellen wie er bij kan, guest of user, en op mijn huidige NAS (Thecus) wilt dit niet goed lukken. Zodra ik in Netwerk>NAS> alle shares bekijk als Guest, dan krijg ik geen toegang tot een share die credentials vereist (krijg ook geen inlog te zien). Werkt dit wel out of the box met Synology?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:42:
Vandaag is mijn bestelling verzonden : DS716+ met 2x WD RED Pro 6TB en meteen maar de Synology router RT1900AC erbij besteld. :Y

De 8GB mem module is ook al onderweg. O-)
nomnom, mooi spul! Toevallig ook van plan om er Plex op te gaan draaien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:35:
[...]

Wat aangepast in de settings? Tijdje geleden dat ik het gebruikt hebt, maar je kunt je memory als tijdelijk cache gebruiken zodat er in blokken naar hardeschijf geschreven wordt. misschien staat dat te ruim.. of wordt dat raar gelogd.

Maar goed, als je intensief met Docker aan de slag gaat heb je veel memory nodig.. dus ja zou er 8GB in knallen! >:)
Hm, waar zou je dat in kunnen stellen dan?

8 GB is onderweg... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Hm, waar zou je dat in kunnen stellen dan?

8 GB is onderweg... :)
http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading

Article cache denk ik dat het was.
Ook log settings hebben impact op geheugen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:05:
[...]

nomnom, mooi spul! Toevallig ook van plan om er Plex op te gaan draaien? O-)
Vooral Plex !!! >:) [voor mijn 232 Tv-series en later nog films (=Couchpotato)].

Alles andere laat ik nog steeds op mijn DS1512+ (en de synology router) draaien. zoadat deze sterke DS716+ van bijna niet wordt gestoord/ebeinvloed en (bijna) alle resources voor Plex (pass) zijn. :Y)

Ik denk dat ik de schijven in raid0 zet. Of is dat teveel riskso ? (meer dan normaal op een NAS (als op een pc) ?) Iemand ervaring met raid0 ? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Dr.Jake op 04-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:41:
[...]

Vooral Plex !!! >:) [voor mijn 232 Tv-series en later nog films (=Couchpotato)].

Alles andere laat ik nog steeds op mijn DS1512+ (en de synology router) draaien. zoadat deze sterke DS716+ van bijna niet wordt gestoord/ebeinvloed en (bijna) alle resources voor Plex (pass) zijn. :Y)

Ik denk dat ik de schijven in raid0 zet. Of is dat teveel riskso ? (meer dan normaal op een NAS (als op een pc) ?) Iemand ervaring met raid0 ? :?
Cool, ben erg benieuwd naar de performance van de DS716+. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk transcoding voorkomen, maar als je bereidt bent om wat tests te doen met varia devices dan hoor ik graag je bevindingen; ik ben namelijk behoorlijk aan het twijfelen.. (zie ook mijn eerdere post):
Carn82 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:13:
Hallo!

Zijn hier al ervaringsdeskundigen met een DS716+ icm Plex?

Ik ben op zoek naar mijn eerste NAS. Ik ben verder erg bekend met het de achterliggende techniek (lees:beperkingen) aangaande realtime transcoding (oftwel: zorg dat je media in het juiste format is, en/of zorg dat je devices alles kunnen afspelen en/of investeer in een apparaat met een beefy CPU aangaande transcoding zodat Plex het in jet juiste format naar de device stuurt).

Als ik de Plex site mag geloven dan hanteert men grofweg een Passmark score aangaande transcoding-capabiliteiten:

1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark

Ik twijfel zelf tussen een DS716+ (Met de Celeron N3150; Passmark score van 1522 (maar ik weet niet of men hier met de 2.1ghz turbomodus rekening houdt), en een DS415+ (Met een Atom C2538, Passmark score 2329). Op basis van de Passmark scores is de Atom 'beter geschikt voor transcoding' (aldus Plex), maar aldus wat gebruikers op het Plex-forum lijkt de DS716+ het ook 'prima' te doen (natuurlijk geen high-bitrate 1080p, maar dat is ook geen wens van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
nog iets anders: wat denken jullie over een DX213 uitbreiding met 2x Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB aangesloten op een DS1512+ als echt archiveer box voor mijn oude(re) / inactive (112 TC-series).

Sickrage heeft nu een Archived status waardoor deze bestanden op een standby DX213 zouden kunnen ?

ik zit zelf te denken om de stroom vogens een timer op de DX213 uit en dan weer aan te zetten. {kan dat zonder schade ?)

Iemand ervaring een mening hierover.

:? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
aex351 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:49:
Ik zou graag willen weten hoe Synology omgaat met Samba en ACL, in combinatie met een een Microsoft Account (Windows 10) indien relevant. Ik wil per share kunnen instellen wie er bij kan, guest of user, en op mijn huidige NAS (Thecus) wilt dit niet goed lukken. Zodra ik in Netwerk>NAS> alle shares bekijk als Guest, dan krijg ik geen toegang tot een share die credentials vereist (krijg ook geen inlog te zien). Werkt dit wel out of the box met Synology?
Je kan bij synology gedeelde mappen instellen met ACL, zie https://www.synology.com/...rmissions_from_Windows#t2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:48:
[...]

Cool, ben erg benieuwd naar de performance van de DS716+. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk transcoding voorkomen, maar als je bereidt bent om wat tests te doen met varia devices dan hoor ik graag je bevindingen; ik ben namelijk behoorlijk aan het twijfelen.. (zie ook mijn eerdere post):

[...]
Ik doe wel wat tests maar dan moet je me erbij helpen resp. stap voor stap er doorheen loodsen. Ik ben (nog) niet zo goed in linux/DSM. O-) (Ik heb meer het gevoel dat ik er stteds maar wat mee zit te prutsen en aan het einde werkt het opeens wel tot mijn eigen verbazing. (wat tenminste alles buiten de webinterface/gui (dus zeg met SSH / telnet moet gebeuren.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DJ Adidas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Maak je gebruik van een Self-signed of Trusted Certificaat?

Gezien je synology.me-naam ga ik uit van het eerste en kom ik op google wat reacties tegen waarbij mensen dit weer aan de praat krijgen met het opnieuw genereren van het Self-signed Cert. Of zie hier voor meer info.

Overigens wordt Quickconnect niet aanbevolen voor Secure-connecties. Dus probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van je synology.me-naam en zet de juiste poorten in de FW's/Routers open.
Self-signed certificaat. Standaard instellingen niks aan aangepast. Ik gebruik inderdaad de naam.synology.me om verbinding te maken.
Hij heeft een deel van de data over gezet naar de externe NAS maar geeft nu aan dat die klaar is, terwijl er maar 1/5e van de data op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:56:
[...]

Ik doe wel wat tests maar dan moet je me erbij helpen resp. stap voor stap er doorheen loodsen. Ik ben (nog) niet zo goed in linux/DSM. O-) (Ik heb meer het gevoel dat ik er stteds maar wat mee zit te prutsen en aan het einde werkt het opeens wel tot mijn eigen verbazing. (wat tenminste alles buiteb de webinterface/gui moet gebeuren.) 8)7
Ik zal mn best doen ;) maar Plex support officieel de DS716+, dus installeren, je libraries in PMS linken en daarna een paar verschillende files proberen te streamen naar varia plex-clients, en dan in PMS kijken of de file direct played, direct-streamed of getranscode moet worden, en een oogje houden op het CPU gebruik van de DS716+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Ik zal mn best doen ;) maar Plex support officieel de DS716+, dus installeren, je libraries in PMS linken en daarna een paar verschillende files proberen te streamen naar varia plex-clients, en dan in PMS kijken of de file direct played, direct-streamed of getranscode moet worden, en een oogje houden op het CPU gebruik van de DS716+ :+
Nou ik heb GEEN SmartTV en ook GEEN android device. Ik heb wel een iphone 6 en een (oude) Ipad 2 (niet AIR 2) en een raspberry PI 2 B.

Ik zal ook via webinterface op mijn oud notebook(met windows vista) op het werk (en firefox) kijken of daar werkt. (Op de DS1512+ hapert die om de 30 seconden even. Plex geeft dan soms aan dat de source het niet aan kan.

Ik heb ziggo 200/20 mbit en op het werk VDSL2 54/5 Mbit.

Dus volgende week kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Nou ik heb GEEN SmartTV en ook GEEN android device. Ik heb wel een iphone 6 en een (oude) Ipad 2 (niet AIR 2) en een raspberry PI 2 B.

Ik zal ook via webinterface op mijn oud notebook(met windows vista) op het werk (en firefox) kijken of daar werkt. (Op de DS1512+ hapert die om de 30 seconden even. Plex geeft dan soms aan dat de source het niet aan kan.

Ik heb ziggo 200/20 mbit en op het werk VDSL2 54/5 Mbit.

Dus volgende week kijken.
Ik weet niet in welk format het gros van je files zijn qua containers en codecs, maar als het H.264/AVC video en AC3/AAC audio codecs zijn in mp4 of mkv files dan zal veel via direct play (PMS verteld de Plex Client dat de file 1 op 1 kan worden afgespeeld) of direct stream (in dit geval maakt PMS van je MKV of MP4 bijvoorbeeld een M4V container en je apple is blij) afgespeeld kunnen worden. Je Pi 2 B met bv kodi of rasplex zal alles zonder problemen spelen :)

Andere formats en bijvoorbeeld hele hoge bitrates zullen de transcoder aanzwengelen die dan de file naar een geschikt format omzet en streamt naar je device, maar dit is dus een CPU-intensief klusje waar praktisch geen enkele consumenten-NAS zich voor leent. Sinds wat recente updates wordt er ook beter omgegaan met externe en interne subtitles, maar die willen ook nog wel eens de transcoder triggeren waardoor de hele videostream getranscode wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Op basis van de documentatie weet ik niet of de functionaliteit die ik zoek, ook daadwerkelijk functioneert zoals ik het verwacht. Kan je met Synology shares aanmaken, die intern met ACL beheren. Zodat een willekeurige Windows computer toegang heeft tot alle shares, ongeacht de initiële login. Dus als mijn NAS 10 shares heeft, 5 zijn benaderbaar met guest en de andere 5 hebben specifieke credentiels, elk uniek. Kan ik er dan direct bij (met eventueel een login scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:32:
[...]

Ik weet niet in welk format het gros van je files zijn qua containers en codecs, maar als het H.264/AVC video en AC3/AAC audio codecs zijn in mp4 of mkv files dan zal veel via direct play (PMS verteld de Plex Client dat de file 1 op 1 kan worden afgespeeld) of direct stream (in dit geval maakt PMS van je MKV of MP4 bijvoorbeeld een M4V container en je apple is blij) afgespeeld kunnen worden. Je Pi 2 B met bv kodi of rasplex zal alles zonder problemen spelen :)

Andere formats en bijvoorbeeld hele hoge bitrates zullen de transcoder aanzwengelen die dan de file naar een geschikt format omzet en streamt naar je device, maar dit is dus een CPU-intensief klusje waar praktisch geen enkele consumenten-NAS zich voor leent. Sinds wat recente updates wordt er ook beter omgegaan met externe en interne subtitles, maar die willen ook nog wel eens de transcoder triggeren waardoor de hele videostream getranscode wordt..
Nou ik meb meestal MKV en soms avi bestanden die in H264 zijn gecodeerd.

Je zou me een een privebericht kunnen sturen. Dan kunnen we zelfs misschien wat samen bekokstoven. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Jake op 04-02-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
aex351 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Op basis van de documentatie weet ik niet of de functionaliteit die ik zoek, ook daadwerkelijk functioneert zoals ik het verwacht. Kan je met Synology shares aanmaken, die intern met ACL beheren. Zodat een willekeurige Windows computer toegang heeft tot alle shares, ongeacht de initiële login. Dus als mijn NAS 10 shares heeft, 5 zijn benaderbaar met guest en de andere 5 hebben specifieke credentiels, elk uniek. Kan ik er dan direct bij (met eventueel een login scherm)?
poeh dat durf ik niet te zeggen, je zou kunnen proberen met xpenology in een VM. Dan kun je veel functionaliteit even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Trouwens kan de 8GB mem module metteen erinzetten (en dan ook samen met) de HDD's en dan op de DS716+ DSM instaleren ?
Of moet ik de DSM / het systeem eerst met de @GB eens starten (om de geheugencomressie uit te zetten).

Ik ga trouwens wel eerst voor DSM 5.2. Ik wil geen Beta.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr.Jake op 04-02-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zou eerst eens starten met de 2GB om te kijken of alles functioneert, dsm goed wordt geinstalleerd etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Kalua schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:53:
[...]
poeh dat durf ik niet te zeggen, je zou kunnen proberen met xpenology in een VM. Dan kun je veel functionaliteit even uitproberen.
Bedankt voor de tip, dat ga ik sowieso even proberen. Moet dan alleen even kijken hoe ik de VM direct kan verbinden met het netwerk, zodat ik er met andere computers ook bij kan op de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik wil de pret niet drukken maar...

Ik ben niet bekend met Plex maar heb het even geprobeerd op een DS716+ met de default instellingen.
CPU schiet naar 99% en het systeem was een half uur zo goed als unresponsive na het toevoegen van een reeks tv series en movies.
Plex gaat toch niet op voorhand al zaken omzetten of zoiets? Ik zag de schuifruimte niet toenemen...

Het afspelen van een film 1080p met DTS lukt redelijk maar zodra ik ondertitels inschakel krijg ik de melding "server niet krachtig genoeg" of zoiets.

Ik zal wel iets verkeerd doen of niet snappen maar heb de package maar weer even gestopt. :?

Het lijkt nu toch wel goed te werken.
Ik kan nu met 10 Mbps 1080p naar een iPad streamen zonder hickups.
De CPU is nog wel 100% belast (bij transcoding).
Hoewel dit volgens de volgende sheet niet kan?
https://docs.google.com/a...ew?pref=2&pli=1&sle=true#

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fIGP4kL.png

vvv @Prulleman vvv
Ik heb ook een RPi 2 met Kodi en dat werkt ook prima.
Maar als ik nu zie dat ik overal kan afspelen dat heeft dat ook wel wat.
En het ziet er bovendien gelikt uit en heeft leuke extra functionaliteit.

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 04-02-2016 21:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Koop gewoon media players die alle formats afspelen vanaf bv een smb shares.. Ik heb beneden een xtreamer sidewinder 3, speelt al 3 jaar alles wat ik er tegen aan gooi, inc 3d, ondertitels in alle formats, DTS, en nog veel meer. Boven een simpel HDMI android stickie, + nexus 7 en een nexus 5 voor tussendoor.
Een raspberry pi met kodi is ook prima. Genoeg media players die gewoon alles afspelen.

Ik begrijp dat er meer voordelen aan een centrale plex Server zitten, maar die wegen mij niet op tegen de nadelen (of de vorderingen van losse media players).

*Verder is dit ook een mening en geen feit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
SquareOne schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:58:
[...]

Self-signed certificaat. Standaard instellingen niks aan aangepast. Ik gebruik inderdaad de naam.synology.me om verbinding te maken.
Hij heeft een deel van de data over gezet naar de externe NAS maar geeft nu aan dat die klaar is, terwijl er maar 1/5e van de data op staat.
Je doet er goed aan om aan de hand van deze tutorial een nieuw self-signed certificaat te genereren op je 'hoofd'-NAS of een Trusted Certificaat aan te maken via bv. StartSSL (gratis) of Let's Encrypt (gratis).

Daarna kun je proberen om de verbinding vanaf je 'remote'-NAS opnieuw op te zetten. Het lijkt er namelijk op dat er, om de een of andere reden, tijdens de initiele sync een spreekwoordelijk 'bitje is omgevallen'.

[ Voor 8% gewijzigd door DJ Adidas op 04-02-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Ik heb nog een issue die mijn 716+ elke dag om 14:00 uit hibernation haalt.
Iemand enig idee wat dit is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Feb  1 14:00:31 NAS kernel: [669669.684848] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 14:00:31 NAS kernel: [669669.954220] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 14:00:33 NAS kernel: [669671.688425] [/etc.defaults/synoinfo.conf] (22135) - pid 9586 [comm:(scemd)], ppid 1 [init] 
Feb  1 14:00:38 NAS kernel: [669676.684284] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  1 14:00:38 NAS kernel: [669676.967760] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  1 14:00:40 NAS kernel: [669678.463230] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 14:00:43 NAS kernel: [669681.748540] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  1 14:00:47 NAS kernel: [669685.464004] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  1 14:00:50 NAS kernel: [669688.894433] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  2 14:00:48 NAS kernel: [756086.948204] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 14:00:48 NAS kernel: [756087.218662] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 14:00:50 NAS kernel: [756088.951802] [/usr/syno/synoman/phpsrc/web/] (24875) - pid 31446 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  2 14:00:50 NAS kernel: [756088.962063] [/usr/syno/synoman/phpsrc/web/index.cgi] (20269) - pid 31446 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  2 14:00:50 NAS kernel: [756088.973171] [/usr/syno/synoman/webman/index.cgi] (10432) - pid 31446 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  2 14:00:55 NAS kernel: [756093.947662] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  2 14:00:55 NAS kernel: [756094.231448] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  2 14:00:56 NAS kernel: [756095.730627] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 14:01:00 NAS kernel: [756098.963134] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  2 14:01:03 NAS kernel: [756102.680399] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  2 14:01:07 NAS kernel: [756106.114513] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Feb  3 14:00:48 NAS kernel: [842486.180175] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  3 14:00:48 NAS kernel: [842486.449309] ata1: device plugged sstatus 0x133
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.183750] [/usr/syno/synoman/phpsrc/web/] (24875) - pid 31476 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.194011] [/usr/syno/synoman/phpsrc/web/index.cgi] (20269) - pid 31476 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.205120] [/usr/syno/synoman/webman/index.cgi] (10432) - pid 31476 [comm:(httpd)], ppid 31409 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.215837] [/etc.defaults/synoinfo.conf] (22135) - pid 27828 [comm:(index.cgi)], ppid 31414 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.226257] [/etc/synoinfo.conf] (18482) - pid 27828 [comm:(index.cgi)], ppid 31414 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.235817] [/etc.defaults/VERSION] (1995) - pid 27828 [comm:(index.cgi)], ppid 31414 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.245567] [/etc.defaults/synoinfo.conf] (22135) - pid 27828 [comm:(index.cgi)], ppid 31414 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.255990] [/etc/synoinfo.conf] (18482) - pid 27828 [comm:(index.cgi)], ppid 31414 [httpd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.265550] [/etc/passwd] (2494) - pid 27829 [comm:(inetd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.273837] [/etc/nsswitch.conf] (1985) - pid 27829 [comm:(cups-lpd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.283103] [/etc/resolv.conf] (18553) - pid 27829 [comm:(cups-lpd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.292264] [/etc/host.conf] (1950) - pid 27829 [comm:(cups-lpd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.301131] [/etc/hosts] (28476) - pid 27829 [comm:(cups-lpd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:50 NAS kernel: [842488.309706] [/etc/localtime] (1912) - pid 27829 [comm:(cups-lpd)], ppid 7588 [inetd] 
Feb  3 14:00:55 NAS kernel: [842493.179616] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb  3 14:00:55 NAS kernel: [842493.461924] ata2: device plugged sstatus 0x133
Feb  3 14:00:57 NAS kernel: [842494.958555] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  3 14:01:00 NAS kernel: [842498.238746] ata1: wake up successful, the reset fail can be ignored
Feb  3 14:01:04 NAS kernel: [842501.910329] ata2: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Feb  3 14:01:07 NAS kernel: [842505.595492] ata2: wake up successful, the reset fail can be ignored

Mijn cron table ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
NAS> cat /etc/crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       0       1       *       *       root    /usr/syno/bin/syno_disk_health_record
0       4       *       *       1       root    /usr/syno/bin/synodatascrubbingnotify /usr/syno/etc/datascrubbing.conf raid5datascrubbingscheduledtime
0       0-23/1  *       *       *       root    /tmp/syno_led_brightness/syno_led_brightness --update
0       20      *       *       4       root    /tmp/synoschedtask --run id=1
NAS>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
kraades schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:36:
Ik wil de pret niet drukken maar...

Ik ben niet bekend met Plex maar heb het even geprobeerd op een DS716+ met de default instellingen.
CPU schiet naar 99% en het systeem was een half uur zo goed als unresponsive na het toevoegen van een reeks tv series en movies.
Plex gaat toch niet op voorhand al zaken omzetten of zoiets? Ik zag de schuifruimte niet toenemen...

Het afspelen van een film 1080p met DTS lukt redelijk maar zodra ik ondertitels inschakel krijg ik de melding "server niet krachtig genoeg" of zoiets.

Ik zal wel iets verkeerd doen of niet snappen maar heb de package maar weer even gestopt. :?

Het lijkt nu toch wel goed te werken.
Ik kan nu met 10 Mbps 1080p naar een iPad streamen zonder hickups.
De CPU is nog wel 100% belast (bij transcoding).
Hoewel dit volgens de volgende sheet niet kan?
https://docs.google.com/a...ew?pref=2&pli=1&sle=true#

[afbeelding]

vvv @Prulleman vvv
Ik heb ook een RPi 2 met Kodi en dat werkt ook prima.
Maar als ik nu zie dat ik overal kan afspelen dat heeft dat ook wel wat.
En het ziet er bovendien gelikt uit en heeft leuke extra functionaliteit.
Ja, ik heb ook mijn twijfels bij dat google document. Mijn vermoeden is dat het op basis van passmark score is en de Celeron in de DS716+ scoort niet zo hoog. Het beestje lijkt desalnietemin toch wel wat te kunnen :) Het inschakelen van ondertitels triggert waarschijnlijk volledige video transcoding, en daar haakt ie dan af als de file een hoge bitrate heeft. Alleen audio transcoden en de stream remuxen moet prima lukken. Mag ik vragen waar je je de media op probeert af te spelen?

Overigens heeft Plex sinds kort een 'optimiser' functie welke een nieuwe file genereert met andere specs; maar heb daar zelf nog niet echt naar gekeken.

'Beste route' blijft om te zorgen dat je devices zo veel mogelijk fileformats kunnen afspelen, en/of zorgen dat je collectie in een format is wat in veel gevallen overal op werkt, en/of investeren in een CPU die sterk genoeg is om minimaal een 1080p stream met een aardige bitrate te transcoden. Maar dan zit je al snel in de i3 hoek.
Prulleman schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:22:
Koop gewoon media players die alle formats afspelen vanaf bv een smb shares.. Ik heb beneden een xtreamer sidewinder 3, speelt al 3 jaar alles wat ik er tegen aan gooi, inc 3d, ondertitels in alle formats, DTS, en nog veel meer. Boven een simpel HDMI android stickie, + nexus 7 en een nexus 5 voor tussendoor.
Een raspberry pi met kodi is ook prima. Genoeg media players die gewoon alles afspelen.

Ik begrijp dat er meer voordelen aan een centrale plex Server zitten, maar die wegen mij niet op tegen de nadelen (of de vorderingen van losse media players).

*Verder is dit ook een mening en geen feit
Klopt helemaal, maar voor de randgevallen is het mooi meegenomen als je NAS een stream kan transcoden. Het wordt vooral interessant als je buiten de deur bent :) Hier bestaat de setup uit een samsung TV met de Plex App, verder nog een Pi, en 2 chromecasts; dus dat afspelen lukt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DJ Adidas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:35:
[...]

Je doet er goed aan om aan de hand van deze tutorial een nieuw self-signed certificaat te genereren op je 'hoofd'-NAS of een Trusted Certificaat aan te maken via bv. StartSSL (gratis) of Let's Encrypt (gratis).

Daarna kun je proberen om de verbinding vanaf je 'remote'-NAS opnieuw op te zetten. Het lijkt er namelijk op dat er, om de een of andere reden, tijdens de initiele sync een spreekwoordelijk 'bitje is omgevallen'.
Thanks, ik ben een heel eind gekomen met het maken van een trusted certificaat via StartSSL. Heb in mijn directadmin een a-record gemaakt naar synology.domeinnaam.nl.

Vervolgens via StartSSL account aangemaakt. Vervolgens e-mail en domeinnaam gevalideerd. Dat is ook gelukt. Via certificates wizzard --> Web Server SSL/TLS Certificate.

Vervolgens kom ik in dit scherm. Onder full hostname heb ik vervolgens synology.domeinnaam.nl ingevuld en onderaan generated by PKI system aangevinkt. Met een eigen private key password heb ik vervolgens een key gemaakt en opgeslagen. (het is ook gelukt om die te decrypten.

Nu rest mij de vraag waar haal ik het .csr certificaat vandaan? Want die moet ik ook importeren in de Synology.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2LMDJDwhHFz7DxhA3lxNe8Jt/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:22:
[...]

Ja, ik heb ook mijn twijfels bij dat google document. Mijn vermoeden is dat het op basis van passmark score is en de Celeron in de DS716+ scoort niet zo hoog. Het beestje lijkt desalnietemin toch wel wat te kunnen :) Het inschakelen van ondertitels triggert waarschijnlijk volledige video transcoding, en daar haakt ie dan af als de file een hoge bitrate heeft. Alleen audio transcoden en de stream remuxen moet prima lukken. Mag ik vragen waar je je de media op probeert af te spelen?

Overigens heeft Plex sinds kort een 'optimiser' functie welke een nieuwe file genereert met andere specs; maar heb daar zelf nog niet echt naar gekeken.

'Beste route' blijft om te zorgen dat je devices zo veel mogelijk fileformats kunnen afspelen, en/of zorgen dat je collectie in een format is wat in veel gevallen overal op werkt, en/of investeren in een CPU die sterk genoeg is om minimaal een 1080p stream met een aardige bitrate te transcoden. Maar dan zit je al snel in de i3 hoek.

[...]

Klopt helemaal, maar voor de randgevallen is het mooi meegenomen als je NAS een stream kan transcoden. Het wordt vooral interessant als je buiten de deur bent :) Hier bestaat de setup uit een samsung TV met de Plex App, verder nog een Pi, en 2 chromecasts; dus dat afspelen lukt ook wel.
Denk dat er iets niet helemaal goed gaat. Misschien dat de huidige versie van Plex niet helemaal compatible is met de huidige versie van DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
aex351 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Denk dat er iets niet helemaal goed gaat. Misschien dat de huidige versie van Plex niet helemaal compatible is met de huidige versie van DSM.
De meest recente versie van Plex Media Server is in ieder geval compatibel met de DS716+, ik geloof dat als je de DSM 6 beta draait dat je dan wat settings moet tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
Na wikken en wegen ga ik voor de DS216+ en zat te denken om daar WD Red 4TB hdd's in te doen maar als ik bij de reviews kijk staan daar veel negatieve reacties in, wat zijn jullie ervaringen ermee? / gebruiken jullie andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mijne heeft al 2x stroomuitval meegemaakt (fijn, zo'n nieuwe broodrooster), maar 0,0 problemen tot nu toe. Lees eigenlijk ook weinig negatiefs over de RED? Slechte exemplaren zal je altijd houden, bij elk model. WD RED is samen met HGST de beste HDD die er is.

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 05-02-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
SChief schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:27:
Mijne heeft al 2x stroomuitval meegemaakt (fijn, zo'n nieuwe broodrooster), maar 0,0 problemen tot nu toe. Lees eigenlijk ook weinig negatiefs over de RED? Slechte exemplaren zal je altijd houden, bij elk model. WD RED is samen met HGST de beste HDD die er is.
Totdat het gebeurt wanneer er net een fijne schrijfactie gaande was. Dan loop je toch wel een risico. Ik heb maar de kleinste APC gekocht. Daarmee redt mijn DS411+II het lang genoeg. En dat voor de kosten van een 1TB schijfje ;) .

Belangrijke data heb ik op mijn HGST staan. Zaterdag stap ik over naar een DS1512+ met een tweetal nieuwe Seagate 5TB schijven. Bewuste keuze, puur voor downloads en opslag daarvan. Na -tig jaar weer Seagate, ben benieuwd hoe dat bevalt. Gewoon de Desktop variant (want NAS variant in 5TB nog niet beschikbaar).
Ik ben ook nieuwsgierig naar de geluidsproductie van die schijven. En wat er nog niet werkt op DSM 6. Zal ik zaterdag wel achter komen :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Carn82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:22:
[...]

Ik heb Plex gisteren voor het eerst geprobeerd n.a.v. de eerdere posts over Plex dus hoe het precies in elkaar steekt... Maar...

De settings heb ik nu op 10 Mbps 1080p afspelen staan.
In PMS kun je zien of er wordt getranscodeerd voor audio en/of video.
Als ik afspeel op een iPad (Air 1) dan zie je dan sommige media wordt getranscodeerd. Alle 4 de cores van de DS716+ schieten dan naar 100%. In PMS zie je soms "throttled" erbij staan.
Anders media hebben blijkbaar geen trancoding nodig en kunnen direct worden afgespeeld. De CPU staat dan op 30% zoiets.
(ik zou eens met mediainfo moeten kijken wat er precies in de MKV zit...)
Het werkt redelijk soepel. Als je door de film heen beweegt dan duurt het wel even voordat er wordt afgespeeld maar dat is wel te verwachten. In ieder geval geen haperingen.

Ik heb ook even op mijn laptop de Plex client geinstalleerd en dat werkt ook goed.
Op mijn TV (zie signature) kan ik dacht ik geen Plex client installeren...

De problemen die ik eerder had dat de DS716+ geheel niet meer reageerde heb ik niet meer gezien. Na 1 dag... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die Bruine schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 06:31:
[...]

Totdat het gebeurt wanneer er net een fijne schrijfactie gaande was. Dan loop je toch wel een risico. Ik heb maar de kleinste APC gekocht. Daarmee redt mijn DS411+II het lang genoeg. En dat voor de kosten van een 1TB schijfje ;) .

Belangrijke data heb ik op mijn HGST staan. Zaterdag stap ik over naar een DS1512+ met een tweetal nieuwe Seagate 5TB schijven. Bewuste keuze, puur voor downloads en opslag daarvan. Na -tig jaar weer Seagate, ben benieuwd hoe dat bevalt. Gewoon de Desktop variant (want NAS variant in 5TB nog niet beschikbaar).
Ik ben ook nieuwsgierig naar de geluidsproductie van die schijven. En wat er nog niet werkt op DSM 6. Zal ik zaterdag wel achter komen :+
Ik weet wat de gevolgen kunnen zijn idd.. Gelukkig hebben ze er niets aan overgehouden (heb er nog 1x 4TB en 1x1TB naast voor back-ups, beiden WD Green). UPS had ik ook aan gedacht, door drukte echter niet aan toegekomen. Binnenkort maar eens kijken wat voor mij voldoet.

Als er iets is wat ik niet vertrouw dan is het Seagate. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Vandaar ook dat ik ze voor mijn downloads zal gebruiken ;) . De laatste horror verhalen waar ik persoonlijk mee te maken had zijn uit 2013. Ik hoop dat de technologische vooruitgang ook positief effect heeft op Seagate.

Ga je voor zo klein mogelijk met de mogelijkheid tot shutdown, dan adviseer ik je deze:

pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN

Diverse kennisen van mij met dit model, wel allen 4-bay NAS. Houdt het volgens DSM 26 minuten vol. Ik laat hem in elk geval na 20 minuten een shutdown initiëren.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:51:
nog iets anders: wat denken jullie over een DX213 uitbreiding met 2x Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB aangesloten op een DS1512+ als echt archiveer box voor mijn oude(re) / inactive (112 TC-series).

Sickrage heeft nu een Archived status waardoor deze bestanden op een standby DX213 zouden kunnen ?

ik zit zelf te denken om de stroom vogens een timer op de DX213 uit en dan weer aan te zetten. {kan dat zonder schade ?)

Iemand ervaring een mening hierover.

:? :? :? :?
Zou het niet aanraden qua timer.. voor de Synology en de DX213 is dat stroomonderbreking.. Er wordt dus niet netjes afgesloten...
Gaat je huidige DS gewoon in slaapstand? Als dat werkt, dan gaat je DX213 ook gewoon slapen....Zover ik kan zien is het niet los te koppelen dus je volume in je DS actief en je DX in slaapstand..

Helaas gaat mijn DX helemaal niet in slaapstand..Ik moet hem nog steeds verplaatsen naar mijn DS213+. Als het goed is werkt het wel en dan in combinatie met deep sleep (3watt standbye :9 )

ps: onderschat de DX niet, je haalt waarschijnlijk hogere seq speed (MBs dus) dan je gewone volume.. misschien andere invulling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dr.Jake schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:56:
Trouwens kan de 8GB mem module metteen erinzetten (en dan ook samen met) de HDD's en dan op de DS716+ DSM instaleren ?
Of moet ik de DSM / het systeem eerst met de @GB eens starten (om de geheugencomressie uit te zetten).

Ik ga trouwens wel eerst voor DSM 5.2. Ik wil geen Beta.
Heb je dat ergens gelezen? Dat geheugencompressie uit moet?

Ik heb ook 8GB in een niet ondersteunde DS en geheugencompressie staat gewoon aan....nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Voor de DS415Play en DS214Play is een package beschikbaar om DTS transcoding mogelijk te maken maar ik zie deze niet terug voor de DS216Play, wat ongetwijfeld te maken heeft met het verschil in architectuur. Wat is nu een goede manier om op de Synology DTS af te spelen dan wel te converteren naar AC3? Een Chromecast is geen optie omdat die ook geen DTS ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 05-02-2016 10:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
kraades schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb Plex gisteren voor het eerst geprobeerd n.a.v. de eerdere posts over Plex dus hoe het precies in elkaar steekt... Maar...

De settings heb ik nu op 10 Mbps 1080p afspelen staan.
In PMS kun je zien of er wordt getranscodeerd voor audio en/of video.
Als ik afspeel op een iPad (Air 1) dan zie je dan sommige media wordt getranscodeerd. Alle 4 de cores van de DS716+ schieten dan naar 100%. In PMS zie je soms "throttled" erbij staan.
Anders media hebben blijkbaar geen trancoding nodig en kunnen direct worden afgespeeld. De CPU staat dan op 30% zoiets.
(ik zou eens met mediainfo moeten kijken wat er precies in de MKV zit...)
Het werkt redelijk soepel. Als je door de film heen beweegt dan duurt het wel even voordat er wordt afgespeeld maar dat is wel te verwachten. In ieder geval geen haperingen.

Ik heb ook even op mijn laptop de Plex client geinstalleerd en dat werkt ook goed.
Op mijn TV (zie signature) kan ik dacht ik geen Plex client installeren...

De problemen die ik eerder had dat de DS716+ geheel niet meer reageerde heb ik niet meer gezien. Na 1 dag... ;)
Dank voor je tests! Bij de 100% CPU use, was de stream in kwestie verder wel in orde, of liep je toch tegen een hoop buffering aan? Qua settings, was '10 Mbps 1080p' in de plex app? Als dat zo is kan je ook nog proberen om video - 'original' te selecteren, en via advanced > player "direct stream" aanvinken en "direct play" op "auto". Mogelijk is een volledige transcoding dan niet nodig (overigens gebruik ik de android app, maar ik gok dat de settings in de apple-variant hetzelfde heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom iedereen zo weg loopt met Plex.

Pak Plex en stream film eens naar een ipad.
Pak DS Video en stream dezelfde film naar een ipad..

Snap niet dat je een NAS 100% gaat belasten als een soort gelijke app praktisch geen belasting geeft..
Ik ben benieuwd naar hoeveel frames er gedropt worden via Plex.

Natuurlijk is DS video ook niet heilig zoals onderbreking van DTS maar ik heb werkelijk waar geen enkele problemen.. Ik gebruik DS Video zowat dagelijks (op iPhone, iPad, Macbook, apple tv, Samsung TV etc)

Zelfs buiten de deur werkt het.....

En ik heb niet eens hardwarematige ondersteuning.. Een 716+ moet uit zijn neus vreten met DS Video

Nog een leuke, simuleer eens dat er 2 of 3 streams zijn met Plex.
Wat in mijn ogen niet eens zo gek is in meerpersoons huishouden..

Als Plex hardwarematig ondersteuning zou hebben zou ik zo overstappen en er zelfs voor betalen..

[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 05-02-2016 10:02 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).