Tja, ik heb ooit een Plex-pass gekocht toen die nog vrij goedkoop waren, en ben verder al jaren tevreden. Het Grote 'voordeel' dat DS Video heeft is dat het features van de hardware kan gebruiken. Een groot voordeel, maar er is een reden dat DS Video steeds meer op Plex begint te lijken qua look en functionaliteitenQuakie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:51:
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom iedereen zo weg loopt met Plex.
Pak Plex en stream film eens naar een ipad.
Pak DS Video en stream dezelfde film naar een ipad..
Snap niet dat je een NAS 100% gaat belasten als een soort gelijke app praktisch geen belasting geeft..
Ik ben benieuwd naar hoeveel frames er gedropt worden via Plex.
Natuurlijk is DS video ook niet heilig zoals onderbreking van DTS maar ik heb werkelijk waar geen enkele problemen.. Ik gebruik DS Video zowat dagelijks (op iPhone, iPad, Macbook, apple tv, Samsung TV etc)
Zelfs buiten de deur werkt het.....
En ik heb niet eens hardwarematige ondersteuning.. Een 716+ moet uit zijn neus vreten met DS Video
Nog een leuke, simuleer eens dat er 2 of 3 streams zijn met Plex.
Wat in mijn ogen niet eens zo gek is in meerpersoons huishouden..
Als Plex hardwarematig ondersteuning zou hebben zou ik zo overstappen en er zelfs voor betalen..
Als je met DS Video uit de voeten kan dan is Plex inderdaad overbodig. En vice-versa. Ik heb beiden nog niet goed kunnen vergelijken, maar 'wat ik zo lees' is Plex toch wel net wat flexibeler als het gaat support van varia file/codec formats (met name dan het detecteren/analyseren van de file en op basis van deviceprofiles bepalen wat er nodig is. DS Video geeft niet altijd thuis bij bepaalde type files icm clients). Plex heeft een mooie sync-functie (bv media downloaden/up to date houden) op verschillende devices, support voor Chromecast, betere metadatacollection, meer agents; en aardige support voor meerdere users; en het delen van je library met meerdere mensen en andersom. En een hoop clients voor varia platforms (zo gebruik ik het thuis op een android tablet, een chromecast, de PS4 en een Samsung TV).
Mogelijk doet DS Video dit ook allemaal op termijn, maar Plex is voor mijn gevoel wel leidend. Beetje media-consumer zal vast beiden gebruiken, het is niet dat je moet kiezen
Verder deel ik je mening over de hardwarematige ondersteuning, jammer dat het Plex team daar geen officiele uitspraak over doet. Maar goed, ik denk dat Synology het simpelweg niet wil, want dan verliezen ze de belangrijkste feature van hun eigen applicatie...
(kleine toevoeging; al een iets oudere review over DS Video maar inhoudelijk wel interessant: http://www.anandtech.com/...sport-almost-done-right/9)
[ Voor 9% gewijzigd door Carn82 op 05-02-2016 10:34 ]