Ik heb hem ook gekocht via de MM Btw actie (313, 16 GB wifi wit, zwart was nergens meer hier).
Heb de originele hoes er ook bijgekocht, alleen via Amazon, was een heel stuk goedkoper.
Formaat wist ik al dat het fijn was, paar jaar geleden al een Galaxy tab 8.9 gehad.
Heb hem wel ook gekocht van Sony omdat het altijd fijn is als apparaten lekker samenwerken, had ik dat niet had ik met een iets goedkopere tablet waarschijnlijk net zo blij geweest..
Remote play is in mijn ogen wel meer gimmick dan bruikbaar (Setup wel heel makkelijk), voor simpele games prima te doen, maar shooter zoals Destiny speelt hier iig niet lekker weg, er zit net dat beetje hinderlijk lag in, het is niet veel, maar wel net genoeg om (voor mij) storend aanwezig te zijn.
Overigens getest onder 2,4 Ghz en 5 Ghz band, dichtbij en veraf van de router, maakte verder geen verschil, enige wat ik nog een keer wil proberen is AC wifi.
Netflix draait hier overigens prima zonder Lip-sync problemen, en ik heb toch al aardig wat Netflix erop gekeken ondertussen.
Ik was toen ik hem kocht wel een beetje huiverig over de kleuren gezien de reviews die ik gelezen had over het toch wel te blauwe scherm, maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb de kleurbalans niet veranderd en ik ervaar het scherm niet als te blauw of storend, me ogen hoeven in ieder geval niet te resetten als ik van telefoon/tv naar tablet overga, wel heb ik de helderheid een stuk lager gezet, met automatisch dimmen aan vond ik hem toch nog iets te fel aan me ogen.
Scherm is overigens heerlijk scherp verder.
Geluid is overigens ook prima, het is niet het allerbeste geluid, maar het kan hard genoeg en klinkt aardig neutraal maar wel een beetje plat ook, heel ander geluid dan uit mijn HTC One M7 (die heeft wel betere klanken vind ik).
Batterij is ook prima, had liever iets grotere erin gehad voor laten we zeggen extra mm dikte, maarja..dat is trend tegenwoordig blijkbaar. Batterij gaat opzich wel aardig mee, alleen bij bepaalde dingen gaat de batterij nou eenmaal een stuk sneller leeg, vind het leuk dat ze altijd testen hoelang een video kan afspelen, alleen tegenwoordig is wel bijna alles streaming, en dat kost weer extra stroom, en je stamina modus heb je ook vrij weinig aan, die zet graag je internetverbinding uit of je helderheid laag (die ik toch al laag heb), in mijn ogen redelijk onzinnig en zelf heb ik er niks aan.
Maargoed, bij gewoon surfen gaat de batterij wel lekker lang mee, en doe je veel spelletjes moet je rekenen op kleine 6 uur schermtijd (haalde pas net de 6 uur schermtijd niet, internetverbinding uit, schermhelderheid relatief laag en vrijwel de gehele schermtijd CandyCrush).
Snelheid ben ik overigens wel erg over te spreken, tablet loopt echt heerlijk soepel met alles en het is voor het eerst dat ik het gevoel heb dat ik genoeg werkgeheugen heb in android/IOS! Apps blijven veel langer beschikbaar in het geheugen en ook geen afsluitingen gehad in chrome door geheugen tekorten (op M7 en ipad Mini regelmatig last van).
Waterdichtheid op een tablet is denk ik meer een leuke gimmick die de meeste waarschijnlijk nooit zullen gebruiken, ik heb hem op dag 1 meteen onder de kraan gehouden om te testen, maar verder zal hij denk ik weinig water tegen gaan komen, al ben ik totaal niet bang voor morsen meer! Wel ben ik benieuwd hoe het laadklepje zich gaat houden, dit is bijkomstigheid van deze manier van waterdichtheid..
Bijgeleverde lader is overigens ook wel een fijne moet ik zeggen, snoer is wel veels tekort, maar het blokje zelf word tijdens het laden totaal niet warm, vrijwel al mijn andere laders hebben dat wel.
De camera zal ik waarschijnlijk niet veel gaan gebruiken, vind dat toch te onhandig met een tablet in mijn handen. Voor de liefhebbers--> geen flits, en foto's die je maakt zien er vaak beetje grainy uit in liveview, maar als je hem dan genomen hebt is opeens alle ruis verdwenen. Sony gooit er volgens mij meteen wat processing overheen..dit heeft overigens voor en nadelen. Voordeel is dat foto's er meestal wel beter uitrollen dan wat je ziet op je scherm, maar nadeel is dat soms denk je een bepaalde foto te maken en dan komt er juist niet uitgerold wat je gedacht had, redelijk funest als je beetje fotograafje bent
Verder schiet me eigenlijk niet zoveel te binnen, vind het weer een aardig verhaal
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.