Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:38
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sony Xperia Z3 Tablet Compact - Ervaringen & Discussie

De laatste nieuwe telg in de Z3-serie is de Z3 Tablet Compact, een 8"-tablet met een schermresolutie van 1920x1200 pixels. Ook dit apparaat is voorzien van een Snapdragon 801-soc. Volgens Sony is de tablet met een gewicht van 270 gram de lichtste in zijn klasse en op een volle acculading zou hij het 13 uur uit moeten kunnen houden. De uitvoering met 16GB opslag en wifi gaat 399 euro kosten, 32GB-versie moet 429 euro opbrengen en een 4g-editie kost 479 euro.

Inhoudsopgave:Video's
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=P16Xbwrjqkc]Specificaties:
Sony Xperia Z3 Tablet Compact
CPU ChipsetSnapdragon 801
CPU snelheid2,5GHz
GPU chipsetAdreno 330
Intern geheugen16GB
Werkgeheugen3GB
GPS Glonass-ondersteuningNee
Flash geheugenWel mogelijk
Scherm8,0" 1920x1200 pixels
Camera achterkant8.1MP AutoFocus
Camera voorkant2.2MP
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby)4500mAh, 990 uur
Afmetingen 213x124x6.4mm
Gewicht 270 gram
Adviesprijsvanaf € 399,00
BijzonderhedenStereospeakers / water- en stofdicht

Prijzen
De variant met 16GB intern geheugen is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 399,00*
De variant met 32GB intern geheugen is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 429,00*
De variant met 16GB intern geheugen en 4G is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 479,00*
* prijzen zijn gebaseerd op informatie van de Sony-webshop, dus kunnen anders zijn bij andere (web)shops..[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PAHRBOYG8sg]Persoonlijk vind ik de nieuwe Nexus 9 niet echt mijn ding, wat het voor velen wel zal zijn. Heb momenteel een NVIDIA Tegra Note, mooi apparaatje, bevalt prima dus de opvolger, de NVIDIA Shield Tablet vind ik persoonlijk ook wel interessant. Maar toch, deze Sony-tablet is wel de mooiste in hun tabletlijn ooit imho. En klein, en snel, en bomvol high-end hardware en een microSD-kaartslot, en een redelijke prijs, en update naar Android 5.0 Lollipop en mooie en cleane Sony-schil. Wat jullie?

[ Voor 120% gewijzigd door CLB op 12-11-2014 17:14 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Aangezien er nog geen topic was voor deze tablet heb ik deze aangemaakt. Ik heb de Sony Xperia Z3 Tablet Compact reeds besteld in een leuke deal van de MediaMarkt. 399,- incl. cover.

Ik ben erg enthousiast over deze tablet, komende van een iPad2 en pas sinds een half jaar Android gebruiker. Ik zocht vooral een kleine tablet die niet al te zwaar was, niet al te groot en waar ik flexibel kon zijn met storage. Ook de water en stofdicht feature kan ik zeker waarderen.

Uiteraard lees ik graag de ervaringen van de mede-tweakers!

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:43
Hier ook besteld bij mm.. Als het goed is aankomende week geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Vandaag bericht gekregen van MM dat mijn tablet pas volgende week wordt geleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:43
Hier ook! meteen gecanceled en bij coolblue besteld. is al verstuurd door coolblue inmiddels (y)

Vreemde van MM is wel dat hoes + tablet los gewoon te bestellen en leverbaar zijn, zal wel te maken hebben met omzet ofzo;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat zien jullie als voordeel t.o.v. de Nvidia Shield Tablet? Deze is waterdicht, maar ook 100,-- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm ik was 8 minuten te laat: Sony Xperia Z3 Tablet Compact :P

In je TS staat ook een plaatje van de Z2-tablet

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 11-11-2014 15:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
@CLB, wat mij betreft voegen we ze samen. Zal ik je anders mede-auteur maken? Jouw intro ziet er een stuk beter uit.
Vwb plaatje, oeps foutje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Prima! Laat ik het 'mijn' topic even sluiten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 01:52
Ik heb de Xperia Z3 Tablet Compact vorige week woensdag ontvangen. Ik had hem besteld op de website van Sony. Supersnel geleverd trouwens. Na bestelling is deze verstuurd vanuit Brno Tsjechie en de volgende dag al bezorgd (info via DHL Track&Trace)

Wat een geweldig apparaat! Licht, mooi, snel, wauw! En licht! Had ik dat al gezegd? :p
Heb ook nog een Nexus 10 en die is ineens groot, log en dik haha. Meteen maar op V&A gezet

Hij matcht natuurlijk heel goed met m'n Xperia Z3 Compact telefoon.

Niet goed gelezen waardoor ik dacht dat er geen sd-card slot in zat heb ik het 32GB model genomen. Voor die 30 euro meer kun je ook een 64GB sd kopen, maar ja daarvoor ga ik hem niet terugsturen en omruilen voor een 16GB.

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinB op 11-11-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kun je wat foto's maken met de Z3 Compact er naast? :)
Hoe bevalt de accu, die moet echt subliem zijn namelijk? Op- of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
@CLB, Ik heb je zojuist mede auteur gemaakt. Do your magic ;)

Gister mijn order bij MM gecanceled en ook besteld bij coolblue. Donderdag binnen.
Mijn 64GB microSD is in ieder geval al binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
@zAo, het streamen van PS4 games moet jou toch aanspreken? Kun je zelfs op het toilet Battlefield 4 spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mooi dat het out-of-the box komt inderdaad, maar als je root hebt, dan werkt het op vrijwel elke tablet. Ook op de Shield die 100,-- goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben al een tijdje voor mijn eerste tablet aan het rondkijken.

Ik ben geen fan van Ipad's gezien je daar niet zelfstandig kan werken, ik heb geen zin om de tablet telkens aan de laptop te hangen om films of muziek erop te zetten.

Bij Android heb je dan de Nexus 9 maar deze valt mij wat tegen.

Momenteel heb ik dan nog 2 tablets op mijn shortlist nl de Nvidia Shield en deze Xperia Z3 compact en ik moet zeggen het is moeilijk kiezen. Ze hebben beide zeer goede prestaties en goede bouwkwaliteit.
De Xperia is dan wel wat compacter en lichter, en ook waterdicht.

Ik heb thuis een laptop en smartphone dus ik weet niet of ik de tablet veel in huis ga gebruiken. Het is meer om mee te nemen op vakantie, om een filmpje te kijken in het vliegtuig, een boekje te lezen aan het zwembad en dergelijke. Daardoor neig ik eerder naar de Xperia die toch wat lichter is en de waterdichtheid is zeker een pluspunt. Maar ik moet hem eerst eens in mijn handen gehad hebben, ik heb schrik dat het verschil tussen het 8 inch scherm en het 5.5inch scherm van mijn smartphone niet groot genoeg is om de aankoop van een tablet te rechtvaardigen.
Maar het is en blijft een leuk hebbedingetje he :D

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Wilde hem direct bestellen, maar toen begon ik te twijfelen.... met of zonder 4g...

Heb een vodafone abonnement en kan een multisim aanvragen voor 5 euro extra, maar aan de andere kant zou het ook mogelijk zijn om tethering aan te zetten op mijn mobiel. Zijn er nog voor- en/of nadelen tussen deze twee versies?

EDIT: mijn ongeduld kreeg de overhand en ik hem de 16gb wifi versie inmiddels besteld 8)7 Ook een witte versie, net als mijn z3 compact.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjukkie op 13-11-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:01
Ik zag vandaag op FB een advertentie hiervan voorbij komen en ben gelijk geinteresseerd. Ik zal mijn spaarpotje gaan vullen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:56
Hier net de de 16Gb wifi versie binnen. Eerste indruk: mooi ding. plat, licht en snel.Dit is de 3e android tablet in huis en de laatste was van 2012. Dus dit is weer even een vernieuwing. Ik heb dan wel via coolblue er de hoes bij "gekregen" ter waarde van 80,- maar ik vind het wel een beetje van de zotte dat je voor die € 400,- niet het magneet oplaadkabeltje erbij krijgt maar gewoon micro usb.

edit: euveltje ontdekt, lader is niet goed. Tablet laadde niet goed op en laadled knipperde onregelmatig. Andere sony usb lader gepakt en ging wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door ebk71 op 15-11-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Nu een aantal dagen deze tablet in gebruik en bevalt erg goed. Hij is lekker licht en snel. Wifi bereik is tot zover prima, en de accu moet ik nog verder ervaren. Heb nu de stamina optie voor de accu (nog) niet aangezet. De eerste keer laden vanaf 4% duurde in ieder geval wel even.
En ik moet nog wel wat wennen aan de 8 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Tjukkie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:29:
Wilde hem direct bestellen, maar toen begon ik te twijfelen.... met of zonder 4g...

Heb een vodafone abonnement en kan een multisim aanvragen voor 5 euro extra, maar aan de andere kant zou het ook mogelijk zijn om tethering aan te zetten op mijn mobiel. Zijn er nog voor- en/of nadelen tussen deze twee versies?

EDIT: mijn ongeduld kreeg de overhand en ik hem de 16gb wifi versie inmiddels besteld 8)7 Ook een witte versie, net als mijn z3 compact.
Je hebt de goede keus gemaakt denk ik. Ik heb een Xperia Z3 Compact telefoon en kan via Xperia Link tethering automatisch laten activeren zodra de tablet niet op Wifi kan inloggen.

@EBK71 Belachelijk dat CoolBlue de SCR28 hoes aanbiedt voor 80 euro... Dat is echt om je over te halen om de tablet te kopen en je te laten denken dat je een koopje hebt. Sony zelf verkoopt de hoes voor 45 euro, dus hij is vast ook wel onder de 40 te krijgen. Link Sony: http://www.sonymobile.com.../style-cover-stand-scr28/

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinB op 16-11-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schitterende cover. Ziet er ontzettend strak uit! Lang niet iedere tablet heeft zo'n schitterende officiële cover zonder poespas aan de buitenkant. Jammer dat er op deze tablet geen CyanogenMod draait, je zit dus aan Sony software vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
EdwinB schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:04:
[...]

Je hebt de goede keus gemaakt denk ik. Ik heb een Xperia Z3 Compact telefoon en kan via Xperia Link tethering automatisch laten activeren zodra de tablet niet op Wifi kan inloggen.

@EBK71 Belachelijk dat CoolBlue de SCR28 hoes aanbiedt voor 80 euro... Dat is echt om je over te halen om de tablet te kopen en je te laten denken dat je een koopje hebt. Sony zelf verkoopt de hoes voor 45 euro, dus hij is vast ook wel onder de 40 te krijgen. Link Sony: http://www.sonymobile.com.../style-cover-stand-scr28/
Dankje haha.

Vraagje: waarom Xperia Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Waarom niet? Ik kan het ook allemaal nog handmatig instellen, maar toch leuk als het automatisch kan :)

En als beide apparaten op dezelfde Wifi verbinding zitten dan blijft de tethering automatisch uit. Superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Hmm, lijkt me inderdaad handig. Zo ben je altijd online met beide toestellen. ik ben echter bang dat de tablet dan veel bandbreedte gaat vragen, aangezien ik daarop meerdere apps heb draaien die alleen down/up-loaden indien een wifi signaal er is. De tethering verbinding zal hij ook zien als een wifi signaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Een aantal dagen met dit ding kunnen spelen nu en het is een erg fijn compact apparaatje wat je voor langere periodes kan vasthouden zonder vermoeide armen. Ik brand alleen ontiegelijk snel door een acculading heen door mijn nieuwe verslaving: XCOM: Enemy Within :D Na 3-4 uurtjes houdt hij ermee voor gezien, maar dat is ook niet gek. Af en toe hapert hij, maar voor de rest loopt het spel er goed op. ZEER vermakelijk :)

Oh, ik wilde wel even kwijt dat het magnetische dock voor geen meter werkt met de tablet. Het is ontzettend moeilijk om de magneten precies erop te krijgen. Stuk makkelijker om het klepje eraf te halen en via usb op te laden. JAMMER!

[ Voor 21% gewijzigd door Tjukkie op 19-11-2014 15:34 ]

• EdwinB
Tjukkie schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:02:
Hmm, lijkt me inderdaad handig. Zo ben je altijd online met beide toestellen. ik ben echter bang dat de tablet dan veel bandbreedte gaat vragen, aangezien ik daarop meerdere apps heb draaien die alleen down/up-loaden indien een wifi signaal er is. De tethering verbinding zal hij ook zien als een wifi signaal toch?
Ik heb nog niet getest wat daarmee gebeurt als je bluetooth tethering doet. Misschien handig om eens na te kijken. Verder gebruik ik het tetheren bijna niet, omdat ik de tablet voornamelijk thuis gebruik en bijna niet meeneem.

Wat betreft dat magnetische dock. Heb je daar een officiele van Sony van gekocht? Ik heb voor mijn Z3 Compact telefoon ook een dock gekocht via Amazon.de (en niet van Sony dus) maar die ligt ondertussen in de vuilnisbak want dat werkte inderdaad ook voor geen meter. Moest echt 50x proberen en dan pakte hij 1x.

[ Voor 19% gewijzigd door EdwinB op 20-11-2014 11:57 ]

• Meauses
Als ik de tablet gedurende de nacht aan laat (standby) dan trekt deze toch al gauw 6% van de accu. Bij mijn ipad 2 ervaarde ik minder verlies in standby modus.
Met stamina modus zou de tablet geen verbinding moeten maken met wifi e.d.
Hoe ervaren jullie dat en wie maakt er al volop gebruik van de stamina modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik twijfel heel erg tussen deze 8" Z3 en de 10" Z2. Ik gebruik de tablet veel om series te kijken en straks hopelijk ook om PS4 games te spelen (als dat goed werkt tenminste). Ik zou om die reden neigen naar de 10" Z2. Maar het feit dat de Z3 mooier, kleiner en lichter is (en sneller) trekt me weer naar de andere kant.

Vinden jullie films/series kijken op de Z3 goed te doen, of is het eigenlijk iets te klein?

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb zelf geswitcht van een Nexus 10 naar de Xperia Z3 tablet compact en persoonlijk vind ik het een prima formaatje om series op te kijken. Ik heb niet het idee dat het kleinere beeld mijn beleving bij het kijken van een serie verminderd heeft. Geluid is op dat punt ook goed genoeg.

Een film zou ik niet zo snel op 8 inch kijken en dan kiezen voor mijn TV. In een vliegtuig is dat natuurlijk een ander verhaal, maar zeker daar is 8 inch en zeker ook het lage gewicht een dikke plus ten opzichte van grotere tablets.

@Meauses Ik heb nog niet echt gelet op de batterydrain bij niet gebruik. Ik gebruik de tablet graag en veel en als de accu (bijna) leeg is hang ik hem gewoon aan de lader. Als ik binnenkort in de mogelijkheid ben zal ik eens een testje voor je uitvoeren en kijken hoeveel mijn z3ct draint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 19:34
Met stamina modus ben ik in een nacht ongeveer 2 procent kwijt.. Ik heb geen apps die toch tussendoor connectie mogen maken met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb hem in de tussentijd wel pas 3-4 keer opgeladen, dus ik hou het in de gaten. Wel stamina modus aan tenzij ik iets aan het downloaden of kopieren ben naar mijn tablet. Ik wacht overigens met smart op Android 5, aangezien ik nu met ES File Explorer niet meer vanaf mijn NAS naar mijn SD kaart kan schrijven.
Het laden van de tablet duurt overigens wel vrij lang, hoe is dat bij jullie?
Het lijkt ook of het verschilt per lader, terwijl ze in principe genoeg ámpere moeten leveren.

Kreeg vandaag nog van zAo een link doorgestuurd naar de unofficial CyanogenMod 12 gebaseerd op Android 5. Staat op xda-developers.

@Masegate, series kijken gaat wat mij betreft prima op deze tablet. Hij is lekker klein en licht, en waterdicht voor als je in bad ligt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Waarom niet rooten, een 0 in een 1 veranderen en weer unrooten? Dan kun je gewoon je sdcard gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Meauses schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:17:
...

@Masegate, series kijken gaat wat mij betreft prima op deze tablet. Hij is lekker klein en licht, en waterdicht voor als je in bad ligt ;).
Fijn, ik had net besloten om voor een Z2 te gaan. Nu begin ik weer te twijfelen. Bedankt! ;)

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb gelezen dat enkele sony apparaten last hebben van audio sync issues bij ondere netflix. Nu zou ik dat voor een telefoon minder erg vinden dan voor een tablet, omdat een tablet een mooie manier is om via netflix te kijken als de tv 'bezet' is.

Ik zit eraan te denken om een z3 compact tablet icm een z3 compact telefoon aan te schaffen, maar ben een beetje huiverig als de audio sync niet ok is.

Kan iemand hier testen of de tablet last heeft van het niet in sync zijn van audio met netflix?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Mooie tablet,maar m.i. een absurde prijs.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
retlaw schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:21:
Ik heb gelezen dat enkele sony apparaten last hebben van audio sync issues bij ondere netflix. Nu zou ik dat voor een telefoon minder erg vinden dan voor een tablet, omdat een tablet een mooie manier is om via netflix te kijken als de tv 'bezet' is.

Ik zit eraan te denken om een z3 compact tablet icm een z3 compact telefoon aan te schaffen, maar ben een beetje huiverig als de audio sync niet ok is.

Kan iemand hier testen of de tablet last heeft van het niet in sync zijn van audio met netflix?
Ik heb er geen last van, draait netjes in sync. Met alle video en audio overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Is dit een normale versie van deze tablet: http://www.amazon.de/Sony...fRID=1A0E020W14T8C4VRVYZ3

Want hij staat hier aan 40€ minder dan de normale prijs, vandaar dat ik wat twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ja het is een SGP611 dus een 16GB uitvoering van de Z3C Tablet. De prijs is toch niet zo heel raar? 90% van de normale adviesprijs.

In principe heb ik hetzelfde betaald maar toen deden ze alsof je er een gratis beschermhoes bij kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
EdwinB schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:21:
Ja het is een SGP611 dus een 16GB uitvoering van de Z3C Tablet. De prijs is toch niet zo heel raar? 90% van de normale adviesprijs.

In principe heb ik hetzelfde betaald maar toen deden ze alsof je er een gratis beschermhoes bij kreeg ;)
Ah ok thanks voor de info.

Nee niet echt raar, maar wel een paar tientjes minder dan de andere sites.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem nu ga halen of ga wachten op de 'btw weg ermee' actie van Mediamarkt.

Tot vorige week twijfelde ik ook nog tussen de Shield en deze, maar de bouwkwaliteit van de Z3C heeft me overtuigd! Enkel de N1 van Nokia die eind januari uitkomt kan op papier nog roet in het eten gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Welke cover/case gebruiken jullie voor de Z3C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Cronimet schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:13:
Welke cover/case gebruiken jullie voor de Z3C?
Ik heb de Sony SCR28. In de pre-order de tablet besteld bij Sony dus deze erbij gekregen. Ik ben zeer tevreden over deze case. Ik haal de tablet trouwens ook nog wel regelmatig uit de case omdat hij dan zo lekker licht en dun is. De SCR28 maakt de tablet dus wel een stuk zwaarder en dikker, maar de tablet is van zichzelf ook al zo licht dat hij met een case al heel snel 2x zo zwaar is.

Ik heb verder ook geen idee welke andere cases er te koop zijn en of die wel of niet goed zijn. Misschien binnenkort nog wel kijken naar een mooie oplaaddock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik heb na heel lang twijfelen tussen de Shield en de Z3c tablet toch voor de laatste gekozen omwille van de bouwkwaliteit. Had nog eco cheques liggen dus heb hem voor een goede prijs kunnen bestellen. Dinsdag zou hij aankomen.

Wat ik me nu even afvraag, is het mogelijk om een playstation joystick aan te sluiten erop zonder effectief een playstation te hebben? Enkel om Android games te spelen zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Als de game het ondersteunt met een controller te spelen kan dat met een playstation controller. Via usb 1 keer aansluiten op de tablet en vervolgens kan je draadloos gamen :-)
Je kan zelfs door Android heen bladeren met de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik ben enorm geïnteresseerd geraakt in deze tablet. Aan vrijwel alles is gedacht door Sony, uit reviews komt naar voren dat alles naar behoren werkt en dat in een waterdichte, smalle en compacte behuizing. En dan is de PS4 Remote Play functie ook nog aanwezig!

Nu is mijn vraag aan jullie gebruikers hier, hoe is de gebruikerservaring verder? De tablet wordt niet heel vaak verkocht waardoor er op internet niet zo veel over te vinden valt als over andere producten. Ik ben er erg benieuwd naar aangezien ik twijfel om het product nu gewoon te kopen of te wachten tot Sony een nieuwe tablet op de markt brengt met een recentere Snapdragon chip. Dan beland ik gelijk bij m'n volgende en laatste vraag, is de Snapdragon 801 niet wat verouderd om nu in 2015 nog aan te schaffen? Alvast bedankt voor degene die de moeite wilt nemen om mij wat verder te informeren haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
keest12 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:57:
Ik ben enorm geïnteresseerd geraakt in deze tablet. Aan vrijwel alles is gedacht door Sony, uit reviews komt naar voren dat alles naar behoren werkt en dat in een waterdichte, smalle en compacte behuizing. En dan is de PS4 Remote Play functie ook nog aanwezig!

Nu is mijn vraag aan jullie gebruikers hier, hoe is de gebruikerservaring verder? De tablet wordt niet heel vaak verkocht waardoor er op internet niet zo veel over te vinden valt als over andere producten. Ik ben er erg benieuwd naar aangezien ik twijfel om het product nu gewoon te kopen of te wachten tot Sony een nieuwe tablet op de markt brengt met een recentere Snapdragon chip. Dan beland ik gelijk bij m'n volgende en laatste vraag, is de Snapdragon 801 niet wat verouderd om nu in 2015 nog aan te schaffen? Alvast bedankt voor degene die de moeite wilt nemen om mij wat verder te informeren haha! :)
Ik heb hem nu enkele dagen in bezit en ben er zeer tevreden over. Lekker formaat, uitstekende kwaliteit van behuizing en raaaaazendsnel. Ik zou zeker niet wachten op de volgende snapdragon want deze doet alles in een fractie van een seconde!

Ik heb ook een vraag: ik ben aan het kijken om een SD kaart aan te schaffen voor deze tablet.
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een bepaald type? Ik lees ook dat er verschillende soorten zijn nl SDHC of SDXC etc.

Ik heb de volgende interessante opties gevonden:

pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 + SD adapter 64GB
pricewatch: Transcend SDXC 64GB Class 10
pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10

Wat zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
De internal space van men tablet is al bijna vol omdat ik ondertussen een 7 gig aan apps heb.
Ik heb nu een sd kaart aangeschaft maar ik zie nergens een optie om apps naar de sd kaart te schrijven, of zie ik het helemaal over het hoofd?
Ik heb het ook geprobeerd met de app link2sd maar deze heeft blijkbaar root toegang nodig.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Android 4.4 KitKat is de boosdoener :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
CLB schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:21:
Android 4.4 KitKat is de boosdoener :)
Wil je zeggen dat dit niet mogelijk is met Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lees bijvoorbeeld: Niet meer kopiëren op Android 4.4 Kitkat! eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verdomme, dat had ik wel willen weten voordat ik het toestel kocht.

Enig idee of het onder Lollipop wel mogelijk zal zijn?
Of is rooten/custom rom een oplossing?

Het toestel is nog maar 2 weken oud dus als dit niet mogelijk is dan denk ik dat ik het ga terugbrengen.
Jammer want voor de rest vind ik het een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Nog iemand gemerkt dat het toestel regelmatig hapert bij het swipen op de bureaubladen? Of in een browser als je wilt scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Nee, nog steeds zo soepel als aan het begin dat ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
-Burner- schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:40:
Nee, nog steeds zo soepel als aan het begin dat ik hem heb :)
Hmm bij mij wel en het is echt storend. Ik denk dat ik eens een factory reset ga uitvoeren dan.

Ik heb net nova launcher geïnstalleerd en bij nova loopt alles vloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Weet iemand toevallig of er ook stabiele cyanogenmod roms incl instructies beschikbaar zijn voor de z3 tablet? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Alexff schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:42:
Weet iemand toevallig of er ook stabiele cyanogenmod roms incl instructies beschikbaar zijn voor de z3 tablet? Thanks!
Want je kon niets vinden op xda-developers? Als daar niets is gok ik dat er ook niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651747

ik heb de xperia z3 tablet compact wit lte nu ook een paar dagen in huis, mijn eerste tablet, hij bevalt me goed niks om over te klagen, snel en licht, handzaam, goed scherm en fel zeg doet pijn aan je ogen, ik moet alleen wennen aan het grote toetsenbord in vergelijking met mijn xperia z1 en sommige toetsen zitten ook anders waardoor blindtypen fout gaat bij het op enter drukken ik heb daarom touchpal maar op beide toestellen geinstalleerd, de meeste shops in nederland inclusief sony bieden geen witte lte tablet aan mijne kwam via mytrendyphone uit polen volgens de ups tracker, ik vind het jammer dat de originele accessoires zo duur zijn als je een beschermfolie + cover + magneetladerhouder + bluetooth toetsen bord wil kopen ben je weer een sloot geld kwijt en de tablet was met 477 euro al best duur.

ik zie ook dat ik geen review kan schrijven voor de witte lte variant of aangeven dat ik deze heb omdat deze niet eens in de opties staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 651747 op 22-01-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De kleur lijkt me voor een review ook niet zo heel veel uit te maken :P

Ik zit de laatste tijd ook wat rond te neuzen voor een kleine tablet en 8 inch lijkt me wel een mooie tussenmaat. Tot nu toe vind ik de Z3 Tablet wel de meest interessante optie :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Tot nu toe zeer tevreden van de tablet, enkel jammer dat je geen apps naar sd kaart kan schrijven, hopelijk dat dit onder Lollipop opgelost is.

Fijn formaat wel, goed scherm, perfecte bouwkwaliteit. Snelheid ook goed, ik heb alleen soms wat lag bij het swipen tussen bureaubladen. Ik vind Android fijner werken dan IOS op een tablet eigenlijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik gebruik mijn tablet dagelijks, mijn GSM wordt nog amper gebruikt. Browsen, lezen, facebooken, instagrammen, een spelletje spelen, agenda gebruiken noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cronimet schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:11:
Tot nu toe zeer tevreden van de tablet, enkel jammer dat je geen apps naar sd kaart kan schrijven, hopelijk dat dit onder Lollipop opgelost is.

Fijn formaat wel, goed scherm, perfecte bouwkwaliteit. Snelheid ook goed, ik heb alleen soms wat lag bij het swipen tussen bureaubladen. Ik vind Android fijner werken dan IOS op een tablet eigenlijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik gebruik mijn tablet dagelijks, mijn GSM wordt nog amper gebruikt. Browsen, lezen, facebooken, instagrammen, een spelletje spelen, agenda gebruiken noem maar op.
ik heb geen last van vertraging met wisselen van de pagina's, maar ik heb dan ook geen 7 gig aan apps geinstalleerd zoals je in een eerdere reactie schreef en het aantal widgets dat ik gebruik is ook beperkt, misschien heeft dat negatieve invloed op de prestaties, ook de stamina mode kan de processor vertragen om energie te besparen ik weet niet of je dat ingeschakeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Cronimet schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:11:

En is het geluid ook goed? Dat vond ik bij de Tablet Z wat tegenvallen namelijk.
Qua telefoons zit ik al jaren met Android, maar voor tablets heb ik tot nu toe altijd iOS gehad. Ik zou de Z3 erbij kopen, aangezien ik dat een handig formaat vind voor op reis en omdat Android wat opener is met het afspelen van films enzo. En een breedbeeld scherm is beter voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
SToRM666 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:05:
[...]

En is het geluid ook goed? Dat vond ik bij de Tablet Z wat tegenvallen namelijk.
Qua telefoons zit ik al jaren met Android, maar voor tablets heb ik tot nu toe altijd iOS gehad. Ik zou de Z3 erbij kopen, aangezien ik dat een handig formaat vind voor op reis en omdat Android wat opener is met het afspelen van films enzo. En een breedbeeld scherm is beter voor films.
Het geluid vind ik enorm goed. Dit is ook een van de weinige tablets met de speakers aan de voorkant en dat klinkt altijd beter. De combinatie van deze hardware met dit formaat en Android maken het voor mij een toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:01
Sinds gisteravond ben ik ook in het bezig van deze tablet! Ik heb hem bij de Mediamarkt gescoord voor de 17% 'geen BTW' korting :).

Het is wel de 16GB WIFI versie geworden en ook het showmodel. Ze hadden sowieso maar een paar exemplaren binnen gekregen. Ik kwam eigenlijk voor de 32 GB versie maar goed, zo ontzettend veel grote apps gebruik ik niet en de meeste content kan bij mij wel op SD.

Het showmodel zag er verder nog pristine uit (heeft ook niet langer dan sinds het begin van de actie in de winkel gelegen).

Ik moet wel zeggen dat ik heb staan twijfelen want aanvankelijk vond ik de extreem naar blauw neigende witbalans afgrijselijk. Echter, de medewerker wilde wel even de code intoetsen om bij de instellingen te komen en toen zag ik dat er met de witbalans configuratie nog best wat valt te schuiven. Veel reviewsites zeggen dat contrast dan belabberd wordt maar zelf zag ik geen schokkende nadelen.

Heb ook nog wel bij andere 8 inch tablets gekregen, maar naa rmijn smaak heeft Sony op dit moment gewoon het mooiste apparaat in dit formaat (en ook het lichtste). Had wel liever gezien dat ook Sony de beeldverhouding 4:3 had gemaakt maar met 16:10 en een slag groter is het toch al een stuk fijner dan mijn Nexus 7 2013. Nou ja, mijn..... de Sony heb ik mede ook gekocht omdat m'n vriendin ook steeds meer de voordelen van een tablet inziet en steeds vaker de Nexus 7 inpikt :X

Zijn er overigens meer mensen die de witbalans hebben aangepast? Op welke waarde hebben jullie deze staan?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eymey

bij mij staat de witbalans op rood 100 groen 70 blauw 0 en ik vind niet dat de lichtsterkte al te negatief beinvloed word door het gebruik van de witbalans ik hou zelf niet van geel beeld bij mij is blauwig al snel lekker wit.

wat heb je zelf ingesteld?

ja sony xperia design is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks! Dit is voor mij zo te zien ook een mooie instelling. Had hem zelf op 60, 50, 0 staan.

te geel is inderdaad ook niet fijn maar out of the box vond ik hem echt te blauw.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654265

Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet en de Sony Xperia Z3 Tablet Compact ziet er erg aantrekkelijk uit: mooie specificaties en een paar bijzondere extraatjes zoals stof- en waterdicht. [Dan kan mijn dochtertje van de zomer op het strand af en toe een beetje afgeleid worden met filmpjes kijken, want: zandkastelen maken is zo uit papa's tijd...]

maar nu lees ik op de support website van Sony dat bij het gebruik van meerdere user accounts alleen de eigenaar [hoofd account] toegang heeft tot de SD-kaart.

Kan iemand dat bevestigen? Want dat is toch onhandig wanneer ik daar een hele lading filmpjes op wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Ik weet niet of de SD kaart niet aangesproken kan worden vanuit en ander account, maar je zou ook naar een kinderslot/child lock kunnen kijken. Dan kun je de video player locken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Al nieuws wanneer de lollipop update naar de z3c komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Wat ik tot nu toe heb gehoord is februari. Nog geen specifieke datum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:34
Is netflix out of sync issue nou al eens opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Xecuter NL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:29:
Is netflix out of sync issue nou al eens opgelost?
is er een issue dan..hier geen problemen op mijn z3 tablet compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 22:34
Michel242186 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:56:
[...]

is er een issue dan..hier geen problemen op mijn z3 tablet compact.
Ja, is 1 van de redenen waarom ik de Z3 telefoon heb terug gestuurd.

Is dan volgens mij een uitzondering dat je dat niet hebt...

https://www.google.nl/sea...r&ei=o7TZVKTGDcPNOIHLgfgB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Xecuter NL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Ja, is 1 van de redenen waarom ik de Z3 telefoon heb terug gestuurd.

Is dan volgens mij een uitzondering dat je dat niet hebt...

https://www.google.nl/sea...r&ei=o7TZVKTGDcPNOIHLgfgB
Nog even gecheckt maar bij mij loopt alles prima lipsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Bij mij ook geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zojuist besteld. Ik heb gekozen voor de 16GB versie, inclusief de cover van Sony en een 64GB kaartje. Ik ben benieuwd! Lijkt me wel een fijne tablet voor op reis en om af en toe eens een film op te kijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2015 17:23 ]

• SToRM666
En vandaag was die al binnen! :D
De eerste indruk is erg goed. Ik zit nu nog op het werk, dus ik kan m nog niet uitgebreid testen, maar ik zal later wel een verslag uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
SToRM666 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:13:
En vandaag was die al binnen! :D
De eerste indruk is erg goed. Ik zit nu nog op het werk, dus ik kan m nog niet uitgebreid testen, maar ik zal later wel een verslag uitbrengen.
Dat is net de beste plek om hem uit te testen 😂

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hem ook gekocht via de MM Btw actie (313, 16 GB wifi wit, zwart was nergens meer hier).
Heb de originele hoes er ook bijgekocht, alleen via Amazon, was een heel stuk goedkoper.
Formaat wist ik al dat het fijn was, paar jaar geleden al een Galaxy tab 8.9 gehad.
Heb hem wel ook gekocht van Sony omdat het altijd fijn is als apparaten lekker samenwerken, had ik dat niet had ik met een iets goedkopere tablet waarschijnlijk net zo blij geweest..
Remote play is in mijn ogen wel meer gimmick dan bruikbaar (Setup wel heel makkelijk), voor simpele games prima te doen, maar shooter zoals Destiny speelt hier iig niet lekker weg, er zit net dat beetje hinderlijk lag in, het is niet veel, maar wel net genoeg om (voor mij) storend aanwezig te zijn.
Overigens getest onder 2,4 Ghz en 5 Ghz band, dichtbij en veraf van de router, maakte verder geen verschil, enige wat ik nog een keer wil proberen is AC wifi.
Netflix draait hier overigens prima zonder Lip-sync problemen, en ik heb toch al aardig wat Netflix erop gekeken ondertussen.
Ik was toen ik hem kocht wel een beetje huiverig over de kleuren gezien de reviews die ik gelezen had over het toch wel te blauwe scherm, maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb de kleurbalans niet veranderd en ik ervaar het scherm niet als te blauw of storend, me ogen hoeven in ieder geval niet te resetten als ik van telefoon/tv naar tablet overga, wel heb ik de helderheid een stuk lager gezet, met automatisch dimmen aan vond ik hem toch nog iets te fel aan me ogen.
Scherm is overigens heerlijk scherp verder.
Geluid is overigens ook prima, het is niet het allerbeste geluid, maar het kan hard genoeg en klinkt aardig neutraal maar wel een beetje plat ook, heel ander geluid dan uit mijn HTC One M7 (die heeft wel betere klanken vind ik).
Batterij is ook prima, had liever iets grotere erin gehad voor laten we zeggen extra mm dikte, maarja..dat is trend tegenwoordig blijkbaar. Batterij gaat opzich wel aardig mee, alleen bij bepaalde dingen gaat de batterij nou eenmaal een stuk sneller leeg, vind het leuk dat ze altijd testen hoelang een video kan afspelen, alleen tegenwoordig is wel bijna alles streaming, en dat kost weer extra stroom, en je stamina modus heb je ook vrij weinig aan, die zet graag je internetverbinding uit of je helderheid laag (die ik toch al laag heb), in mijn ogen redelijk onzinnig en zelf heb ik er niks aan.
Maargoed, bij gewoon surfen gaat de batterij wel lekker lang mee, en doe je veel spelletjes moet je rekenen op kleine 6 uur schermtijd (haalde pas net de 6 uur schermtijd niet, internetverbinding uit, schermhelderheid relatief laag en vrijwel de gehele schermtijd CandyCrush).
Snelheid ben ik overigens wel erg over te spreken, tablet loopt echt heerlijk soepel met alles en het is voor het eerst dat ik het gevoel heb dat ik genoeg werkgeheugen heb in android/IOS! Apps blijven veel langer beschikbaar in het geheugen en ook geen afsluitingen gehad in chrome door geheugen tekorten (op M7 en ipad Mini regelmatig last van).
Waterdichtheid op een tablet is denk ik meer een leuke gimmick die de meeste waarschijnlijk nooit zullen gebruiken, ik heb hem op dag 1 meteen onder de kraan gehouden om te testen, maar verder zal hij denk ik weinig water tegen gaan komen, al ben ik totaal niet bang voor morsen meer! Wel ben ik benieuwd hoe het laadklepje zich gaat houden, dit is bijkomstigheid van deze manier van waterdichtheid..
Bijgeleverde lader is overigens ook wel een fijne moet ik zeggen, snoer is wel veels tekort, maar het blokje zelf word tijdens het laden totaal niet warm, vrijwel al mijn andere laders hebben dat wel.
De camera zal ik waarschijnlijk niet veel gaan gebruiken, vind dat toch te onhandig met een tablet in mijn handen. Voor de liefhebbers--> geen flits, en foto's die je maakt zien er vaak beetje grainy uit in liveview, maar als je hem dan genomen hebt is opeens alle ruis verdwenen. Sony gooit er volgens mij meteen wat processing overheen..dit heeft overigens voor en nadelen. Voordeel is dat foto's er meestal wel beter uitrollen dan wat je ziet op je scherm, maar nadeel is dat soms denk je een bepaalde foto te maken en dan komt er juist niet uitgerold wat je gedacht had, redelijk funest als je beetje fotograafje bent :+
Verder schiet me eigenlijk niet zoveel te binnen, vind het weer een aardig verhaal 8)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
lollipop update is op xda te vinden en te flashen met flashtool.

ik heb lollipop nu draaien op de z3 tablet compact.

edit hier de link naar de lollipop file

http://forum.xda-develope...wifi-sgp611-16gb-t3060274

ik heb gewoon een volledig stock tablet niet geroot en bootloader gewoon gelocked.

[ Voor 67% gewijzigd door Michel242186 op 21-03-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Inmiddels heb ik de melding binnen dat ik kan updaten naar Lollipop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik krijg de melding ook zojuist binnen. Ik ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Eerste indruk is positief, werkt goed en soepel.
Vreemde keuze is dat het kleuren thema toegepast wordt op je meldingen balk. Dus kies je blauw is je meldingen balk die kleur. Dat ziet er niet uit als je een site als Tweakers bezoekt, want dan zie je dus blauw met direct daaronder rood... Beste oplossing is m.i. om het witte thema toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 14:02
-Burner- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:20:
Eerste indruk is positief, werkt goed en soepel.
Vreemde keuze is dat het kleuren thema toegepast wordt op je meldingen balk. Dus kies je blauw is je meldingen balk die kleur. Dat ziet er niet uit als je een site als Tweakers bezoekt, want dan zie je dus blauw met direct daaronder rood... Beste oplossing is m.i. om het witte thema toe te passen.
Ik dacht nu net hetzelfde. Jammer dat ze die notificatiebalk het thema kleur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Goeie tip, want dat zag er inderdaad niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier staat inmiddels ook de Lollipop update op de tablet.

Wat betreft de kleur van de meldingenbalk: Dit ligt wel iets genuanceerder dan hierboven omschreven. Ik heb er specifiek op gelet en dit zijn mijn bevindingen:

* In de homescreens is de meldingenbalk transparant en heeft ie dezlefde achtergrond als het thema. (is hetzelfde als in kitkat)

* In apps van Google (of meer specifiek, alle apps die al rekening houden met het material design?) heeft de meldingenbalk een kleur die door de app wordt bepaald.

* Bij apps die hier geen rekening mee houden (waar Chrome blijkbaar ook toe behoort? ) is de meldingenbalk bij mij cyaan-achtig blauw. Dit, ondanks het feit dat ik een thema met compleet geen blauw heb. Ik gebruik een "wood" thema en onder Android 4.4 wordt de meldingenbalk in apps gewoon donkerbruin. Onder Lollipop met hetzelfde thema is het ineens cyaan-achtig.

Kort gezegd: De kleur van de balk lijkt in niet-material apps zich juist niet zo veel aan te trekken van het thema.

Maar goed, misschien weet iemand het nog verder te nuanceren / aan te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Update kwam hier daarnet binnen..probleem is alleen dat je hem moet installeren via een pc/laptop..behoorlijk lame!! Heb al jarenlang niet meer zoiets ouderwets moeten doen voor een update..je mag toch wel verwachten tegenwoordig dat een apparaat gewoon over the air te updaten is...heb niet eens iets fatsoenlijks staan om op te updaten..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Nog iemand problemen met het touchscreen sinds de Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Kun je iets specifieker zijn over wat voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
-Burner- schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:27:
Kun je iets specifieker zijn over wat voor problemen?
Vooral bij het wissen van de mails en bij swipen onder Chrome krijg ik slechte touches bij het touchscreen. Ik vind ook nergens een instelling om de gevoeligheid aan te passen van het touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Cronimet schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:20:
[...]

Vooral bij het wissen van de mails en bij swipen onder Chrome krijg ik slechte touches bij het touchscreen. Ik vind ook nergens een instelling om de gevoeligheid aan te passen van het touchscreen?
Ik heb dat nog wel eens als m'n scherm vooral vies is. Klinkt simpel, maar dat is niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 14:02
Ik heb zonet een nieuwe update binnen gekregen en ik had al android 5.0.2 staan op mijn xperia z3 tablet compact.
Nu heb ik build nummer 23.1.A.0.726 voor de update had ik 23.1.A.0.690.
Is er iemand die weet wat er zou veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
"It is said to bring a number of bug fixes relating to notifications on the lock screen as well as providing a fix to Vivid mode and X-Reality"

Ik krijg ook de melding binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb de update ook binnen gehad :). Ik merk niet echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuukon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-04-2018
Ik zit er aan te denken een van deze tabletjes aan te schaffen... Is het de moeite waard naast een iPad? Of ben ik beter af met alleen de iPad? Of alleen de Z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat lijkt me een vraag die niemand hier voor je kan gaan beantwoorden.

Al is het alleen al omdat veel mensen óf helemaal voor iOS kiezen, óf helemaal voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb zowel een iPad Air als een Z3 Tablet Compact. Ik heb de Z3 erbij gekocht om mee te nemen op reis, aangezien deze een stuk kleiner is en gemakkelijker is om films en dergelijke op te krijgen.
Of het de moeite is om deze naast de iPad te hebben moet je voor jezelf beslissen. Waar wil je de tablet voor gebruiken dan?

[ Voor 30% gewijzigd door SToRM666 op 16-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:59

13art

Moderator Mobile
Kan iemand iets zeggen over de hoeveelheid geheugen dat vrij beschikbaar is van de 16gb?
Tevens nog een andere vraag, gebruikt iemand een MHL adapter? Volgens de specs zou de Z3 Compact MHL 3.0 ondersteunen, wat weer zou betekenen dat je geen voedingsbron nodig hebt om beeld mbv HDMI van je telefoon naar de tv te krijgen. Echter vraag ik me af of dit ook echt zo werkt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Ik heb nog 11.2GB over voor opslag. Die overige ruimte zal dus door Android gebruikt worden. Sinds een week heb ik er een SD kaart in en gelukkig kun je met Lollipop weer apps naar SD zetten.
Ik lees hier trouwens dat je verschillende typen hebt voor een MHL adapter: http://www.homecinemamaga...-op-tv-weergeven-met-mhl/
Die zonder aparte stroom toevoer zal denk ik via alleen hdmi geen stroom geven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:59

13art

Moderator Mobile
Het zou wel moeten kunnen zonder extra stroom via een adapter oid.
Samsung is er in ieder geval wel iets duidelijker in dan Sony.

Handsets enabled with MHL 2.0 do not require the usage of a wall charger(sold separately) to power the adapter
Handsets enabled with MHL 3.0 do not require a wall charger and can support signals up to Ultra-HD 4k resolution

http://www.samsung.com/us...ccessories/EE-HN910FWESTA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog even omtrent de "Blauwe/cyaan" statusbalk die je bij niet-material apps hebt:

Van de week ontving m'n tablet, naast een nieuwe systeem update, ook een update van het thema dat ik altijd gebruik ( "Woody" ). En ineens had ik de blauw/cyaan balk niet meer! Blijkbaar is de theme engine van Sony nu ook compatible met material en kunnen themes daar ook een statusbalk voor specificeren, mochten apps dat zelf niet doen.

Nu ik er bij nadenk was die blauw/cyaan kleur ook de standaard kleur van stock Android Lollipop.

Nu alleen dus hopen dat er meer apps komen die rekening houden met material, en anders op z'n minst themes die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 01:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Heeft iemand succesvol root op het tablet gekregen? Ik heb namelijk het issue dat ik apps niet naar de externe SD card kan verplaatsen. Geheugen loopt dan bijster snel vol. Het zou onder lollipop moeten kunnen maar in de praktijk gebeurd er helaas niets. Met root moet het schijnbaar wel werken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1 2 3 Laatste