Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Je kan het zelf proberen ;) :
http://gadgetunlocker.com...t-compact-advance-kernel/

of deze:
http://forum.xda-develope...zdualrecovery-qa-t3014211

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 16-05-2015 18:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Thanks, deze tutorial volgen levert root op met behoudt van gesloten bootloader en DRM keys. In essentie terugflashen naar 4.4.4. Vulnerable versie van de system.sin flashen afkomstig van de Z3 (D5508?), rooten en vervolgens naar 5.0.1 flashen. Kost eventjes maar werkt prima;
http://forum.xda-develope...ocked-bootloader-t3083980

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Uiteindelijk heb ik de knoop maar doorgehakt en ben voor deze tablet gegaan (twijfelde tussen deze, tab s 8.4 nen de nvidia shield).
Nu nog op zoek naar een goede MHL adapter, die het liefste ook zonder extra stroom/voeding werkt. Maar ik ben bang dat dat niet zo snel gaat lukken, en mogelijk dat deze er voor sony nog niet is. Ik heb al met Sony zelf gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen.

Hoe dan ook moet MHL 3.0 dit wel ondersteunen, maar of daar ook een juiste sony MHL adapter voor is vraag ik mij ten zeerste af. Of het moet deze kabel zijn. Staat wel bij dat het voor MHL 3.0 is. Hopelijk antwoord Sony binnenkort.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 18-05-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

l3art schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:37:
Uiteindelijk heb ik de knoop maar doorgehakt en ben voor deze tablet gegaan (twijfelde tussen deze, tab s 8.4 nen de nvidia shield).
Nu nog op zoek naar een goede MHL adapter, die het liefste ook zonder extra stroom/voeding werkt. Maar ik ben bang dat dat niet zo snel gaat lukken, en mogelijk dat deze er voor sony nog niet is. Ik heb al met Sony zelf gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen.

Hoe dan ook moet MHL 3.0 dit wel ondersteunen, maar of daar ook een juiste sony MHL adapter voor is vraag ik mij ten zeerste af. Of het moet deze kabel zijn. Staat wel bij dat het voor MHL 3.0 is. Hopelijk antwoord Sony binnenkort.
Ben benieuwd naar de MHL compatibility. Verder goeie keuze, heb er vorige week ook 1 overgenomen (16GB/LTE) prachtig snel apparaat.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Viel me op dat er best veel lte aangeboden werden. Was denk ik een aanbieding bij een tv oid.

edit:
Antwoord van Sony Mobile via Facebook:
Hi Bart, ik heb het even nagevraagd. Die kabel kun je inderdaad gebruiken icm je Sony Xperia Z3 Tablet Compact en kun je dan via HDMI aansluiten op je TV!
MaDLiVe schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Thanks, deze tutorial volgen levert root op met behoudt van gesloten bootloader en DRM keys. In essentie terugflashen naar 4.4.4. Vulnerable versie van de system.sin flashen afkomstig van de Z3 (D5508?), rooten en vervolgens naar 5.0.1 flashen. Kost eventjes maar werkt prima;
Welke bestanden heb je precies gebruikt?
Heb zelf vandaag een Z3 tablet compact binnen gekregen en wilde een custom benelux versie flashen omdat de huidige versie een t-mobile versie is, maar flashtool blijft errors geven. Daarbij krijg ik het toestel wel geroot via kingroot maar dat werkt niet 100% goed en dan heb ik nog geen twrp en dat wil ik er toch wel op hebben.

Dit zijn de laatste regels tijdens het flashen met flashtool en waarna het fout gaat....
20/042/2015 15:42:02 - DEBUG - (USBFlashWin32.java:39) - Writing packet to phone
20/042/2015 15:42:02 - DEBUG - (USBFlashWin32.java:44) - OUT : CommandID : 4 / Flags : false,true,false / Data length : 0 / Data CRC32 : [00, 00, 00, 00]
20/042/2015 15:42:02 - DEBUG - (USBFlashWin32.java:55) - Reading packet from phone
20/042/2015 15:42:02 - DEBUG - (USBFlashWin32.java:65) - IN : CommandID : 4 / Flags : false,false,false / Data length : 0 / Data CRC32 : [00, 00, 00, 00]
20/042/2015 15:42:02 - ERROR - (X10flash.java:519) -
20/042/2015 15:42:02 - ERROR - (X10flash.java:520) - Error flashing. Aborted
Misschien dat iemand er iets van begrijpt.

edit:
Het is allemaal gelukt, probleem met Flashtool was denk ik een driver probleem want na nog een keer drivers geïnstalleerd te hebben ging het flashen wel goed. Nu dus een geroote Z3TC zonder t-mobile.
Heeft iemand enig idee wat het "customized" inhoud bij de firmware die via XperiFirm is te downloaden? (ok dat blijft dus officieel aangepast te zijn voor een bepaald land bijvoorbeeld. Verschil in apps die er bij geleverd worden bijvoorbeeld).

[ Voor 146% gewijzigd door 13art op 21-05-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 18:40
Het is vanaf woensdag btw-actie bij Mediamarkt België, ik ben van plan een Z3TC te kopen als deze deel uitmaakt van de btw-actie. De prijs komt dan op zo'n €300, die kans kan ik niet voorbij laten gaan :)

Ik ga sowieso een officiële cover en dock kopen via Amazon, maar ik ben aan het twijfelen over een screen protector. Is dit aan te raden bij deze tablet? Of is het scherm krasvrij?

Btw, is er een screen protector meegeleverd? Dit was het geval bij mijn Xperia U en Z1C. Geen idee hoe het bij de tablets zit.

Edit
Nog een vraagje aan toevoegen, direct updaten naar Lollipop of niet? Ik heb het zo een beetje proberen volgen via diverse sites en de ervaringen met Lollipop zijn nogal verdeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door MathieuT op 25-05-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee wat de meningen zijn, maar voor mij werkt lollipop prima.
Voor het rooten maakt het niet veel uit, dat is sowieso wat omslachtiger (als je je bootloader gewoon gelocked wil houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
l3art schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:55:
Geen idee wat de meningen zijn, maar voor mij werkt lollipop prima.
Voor het rooten maakt het niet veel uit, dat is sowieso wat omslachtiger (als je je bootloader gewoon gelocked wil houden).
Ik heb regelmatig verminderde batterijduur gelezen... Naar het schijnt ook op andere modellen, zowel tablets als smartphones. Maar langs een kant moet ik er natuurlijk rekening mee houden dat op forums en blogs meestal alleen de reacties komen van mensen met problemen. Dus dan zal alles wel in orde zijn :)

En rooten doe ik toch niet :p

Het is toch nog afwachten of de Z3TC deel uitmaakt van die btw-actie, ik was eigenlijk van plan om voor een Z4 te gaan, maar met de korting is de Z3TC bijna de helft goedkoper :o

Ik ben in elk geval benieuwd, ik heb nog nooit eerder een tablet gehad, behalve dan een ipad air die hier thuis ligt, maar die is niet van mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ach het zijn leuke dingen die tablets. Maar ik merk dat ik nog altijd sneller mijn telefoon pak om iets op te zoeken dan een tablet. Maar voor op vakantie, of om nog even wat tv te kijken in bed (geen tv op de slaapkamer) en zo zijn er nog een paar redenen, is een tablet op zich wel handig.

Daarbij was ik zelf bang dat ik de Z3TC te klein zou vinden, maar uiteindelijk vind ik het kleinere formaat tot nu toe juist wat prettiger omdat je hem er toch makkelijker bij pakt dan een grotere tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Ik heb lang getwijfeld wat ik ging doen, mijn laptop is 5 jaar en werkt nog goed, behalve de batterij, dus ik moet iets mobiel hebben. Dan getwijfeld tussen een nieuwe laptop of een tablet of een surface als combinatie.

Maar nu toch maar beslist om voor een tablet te gaan. :)

Btw die screenprotector, een must of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb geen screenprotector, maar de mijne zit in een originele cover.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Overigens werkte de mhl kable van Sony niet op mijn Z3TC icm mijn Samsung TV. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Ik heb pech, Sony Tablets maken geen deel uit van de actie :( (btw, ze vragen daar 399 en 629 voor de Z tablet wifi en 3g respectievelijk :o )

Ochja, dan wacht ik nog even om hem te kopen. Hoe zijn de ervaringen met Amazon.de? Want daar staat hij momenteel het goedkoopst. Ik vrees vooral voor problemen ivm garantie en terugsturen :p
En koop je daar best bij Amazon.de zelf, of zijn de andere verkopers meestal ook betrouwbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door MathieuT op 27-05-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op marktplaats gaan veel nieuwe Z3TC weg voor 300 euro. Was denk ik een actie bij t-mobile. Daar heb ik die van mij ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanka
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09-2020
Is er toevallig al iemand die dit toestel heeft gebruikt voor onderwater mee te filmen en waarmee het fout is gegaan en het tablet kapot is nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee ik niet maar ik ben wel heel benieuwd waar de vraag vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanka
het tablet sprak me aan om mee te nemen op reizen wegens zen compact formaat, maar men vriendin had graag een onderwatercamera voor foto's in zwembaden enzo. dus ik dacht misschien kan het hiermee ook en bespaar ik men vriendin toch weer wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54
Vorige maand een spontane barst in m'n scherm, nooit laten vallen en zit altijd in het originele hoesje, tablet werkte nog wel. Leek wel op spontane barsten van de Z3 telefoons waar meer over geklaagd wordt op internet.
Retour gezonden naar Coolblue, waar ik in eerste instantie bang voor was dat dit als valschade zou worden beoordeeld heb ik gelukkig een nieuwe apparaat gekregen van Cb / Sony! Zeer nette service als je t mij vraagt en de positieve verhalen mogen ook wel eens gedeeld worden dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
zanka schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:39:
het tablet sprak me aan om mee te nemen op reizen wegens zen compact formaat, maar men vriendin had graag een onderwatercamera voor foto's in zwembaden enzo. dus ik dacht misschien kan het hiermee ook en bespaar ik men vriendin toch weer wat geld.
Je zal er foto's mee onderwater kunnen maken, maar ik zou er wel mee oppassen. de IP waarde is 65/68. Dit houdt in dat het sproeidicht is tot 12,5l/min (=ip65) en onderbruikbaar onderwater (=ip68). Maar volgens mij is dit tot maximaal een meter, en ook niet onbeperkt lang.

Buiten de kwaliteit van de foto's om zou ik zelf niet zo snel de tablet gebruiken om onderwater foto's te maken. Maar als je niet te diep gaat en de tablet niet constant onder water houdt zou het moeten kunnen.

Desondanks zou ik eerder investeren in een sportscam zoals de GoPro Hero. Niet duur en levert sowieso betere beelden op. Mocht je iets dieper gaan dan 3 meter even bij banggood of dx een rood filter kopen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

Bovendien reageert de touchscreen niet onderwater. Ook daar kun je omheen werken, maar het is verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanka
l3art schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:41:
[...]

Je zal er foto's mee onderwater kunnen maken, maar ik zou er wel mee oppassen. de IP waarde is 65/68. Dit houdt in dat het sproeidicht is tot 12,5l/min (=ip65) en onderbruikbaar onderwater (=ip68). Maar volgens mij is dit tot maximaal een meter, en ook niet onbeperkt lang.

Buiten de kwaliteit van de foto's om zou ik zelf niet zo snel de tablet gebruiken om onderwater foto's te maken. Maar als je niet te diep gaat en de tablet niet constant onder water houdt zou het moeten kunnen.

Desondanks zou ik eerder investeren in een sportscam zoals de GoPro Hero. Niet duur en levert sowieso betere beelden op. Mocht je iets dieper gaan dan 3 meter even bij banggood of dx een rood filter kopen en klaar ben je.
oke hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Ik ben benieuwd wanneer de Z3 Tablet Compact de Android 5.1.1 update krijgt. Mijn Z3 Compact telefoon heeft de update inmiddels ontvangen.

Het snel switchen van wifi verbinding is een welkome aanvulling voor mij omdat ik in de slaapkamer vrij slecht 5 GHz bereik heb en daardoor snel kan switchen naar het 2.4 GHz kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
5.1.1 is bij mij eergisteren binnengekomen. Even handmatig checken?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Bij mij is die ook eerder deze week binnen gekomen

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Milly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:33:
5.1.1 is bij mij eergisteren binnengekomen. Even handmatig checken?
OTA nog steeds niets, maar via de Sony PC Companion krijg ik nu de update binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand die wat kan zeggen over het behouden van root ja of nee bij het installeren van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Root gaat voor zo ver ik weet altijd weg als je via PC Companion of OTA update.

Als je toch al root hebt (en een recovery) kan je misschien beter met "Xperifirm" de update binnen halen, met "Flashtool" een FTF creëren ( zie http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/ ) en m.b.v. de tool "PRFCreator" hier een pre-rooted firmware van maken. Die dan flashen.

http://forum.xda-develope...asily-create-pre-t2859904

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Met de vorige update ging het prima en bleef root behouden. Vandaar de vraag :)

Anders wellicht aan bovenstaande wagen of wachten tot iemand op xda dit gedaan heeft ;)

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 30-07-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik wil het anders ook wel voor je doen hoor, kleine moeite (flashen op eigen risico :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag eymey,

Zou je dat voor mij ook willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eymey schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:10:
Ik wil het anders ook wel voor je doen hoor, kleine moeite (flashen op eigen risico :P )
Ook goed natuurlijk. Zelf heb ik er in ieder geval weinig tijd voor om het te doen. Maar heb er ook geen haast mee hoor. Maar laat mij je ook zeker niet tegenhouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Ninja2013 en @l3art: Welke uitvoering van de Z3 tablet compact hebben jullie precies?

Zelf heb ik de SGP611. Ik kan 'm overigens hier zelf (nog) niet testen want ik heb nog geen root of recovery op de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SGP321 dacht ik uit mijn hoofd, maar ben nu niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK... Xperifirm geeft:

* SGP611 (alleen WIFI met 16 GB opslag)
* SGP612 (alleen WIFI met 32 GB opslag)
* SGP621 (LTE versie)
* SGP641 (Maar volgens Xperifirm is die er alleen voor Taiwan en Australie gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eymey schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:03:
OK... Xperifirm geeft:

* SGP611 (alleen WIFI met 16 GB opslag)
* SGP612 (alleen WIFI met 32 GB opslag)
* SGP621 (LTE versie)
* SGP641 (Maar volgens Xperifirm is die er alleen voor Taiwan en Australie gekomen)
Dan zal het wel de 621 zijn denk ik aangezien ik een tablet heb met 3G. Maar ik zal het voor de zekerheid thuis eens nakijken. Kan ook wel zijn de 321 van de gewone tablet Z was (maar dat is alweer even geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, is idd wel handig om zeker te weten :).

Ik gebruik trouwens zelf, om achter alle customization info van Xperia devices te komen, de volgende tool:
Google Play: Xperia Service Menu

Die tool doet eigenlijk niet veel meer dan het oproepen van de ingewikkelde code die je normaal in de phone dialer moet ingeven. Onder "service info" en dan "software info" staan alle details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ahhh maar het SGP nummer staat ook gewoon bij toestelinformatie bij de instellingen ;)
Maar zo'n tool kan zeker wel handig zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt :). Maar met het customization nummer e.d. kan je achterhalen op welke editie je nu zit.

Zo kan ik zien, in combinatie met de informatie in Xperifirm, dat de customization "Customized BLX" (Benelux) is :)

Hoe dan ook, ik heb er nu iig al eentje gebakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Device: Xperia Z3 Tablet Compact Wi-Fi (SGP611)
CDA: 1289-9164
Market: Benelux
Operator: Customized BLX
Network: GLOBAL-WIFI16G
Release: 23.4.A.0.546 / R1C
Size: 1,39 GB

Met de volgende log van PRFCreator (aan het eind staan SU en Recovery die ik gebruikt heb):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
PRFCreator create log:
01-08-2015 21:16:47 - Extracting system.sin from SGP611_23.4.A.0.546_R1C_Customized BLX.ftf
01-08-2015 21:17:31 - Verifying extracted Sin File
01-08-2015 21:17:31 - Extracting image from Sin File system.sin
01-08-2015 21:17:52 - Adding info to flashable script
01-08-2015 21:17:52 - Adding system to zip
01-08-2015 21:19:10 - Adding extra files
01-08-2015 21:19:10 -    kernel
01-08-2015 21:19:22 -    Info: Could not find rpm
01-08-2015 21:19:22 -    fotakernel
01-08-2015 21:19:33 -    amss_fsg
01-08-2015 21:19:44 -    amss_fs_1
01-08-2015 21:19:55 -    amss_fs_2
01-08-2015 21:20:06 -    elabel-SGP611-row_201505191325.1_23.4.A.0.546
01-08-2015 21:20:18 - Adding UPDATE-SuperSU-v2.46.zip
01-08-2015 21:20:23 - Adding TabZ3C-lockeddualrecovery2.8.21-RELEASE.flashable.zip
01-08-2015 21:20:31 - Signing zip file
01-08-2015 21:24:38 - Finished

Als dit is wat iemand zoekt, zal ik hem even ergens online zetten. Voor de duidelijkheid: Deze is bedoeld voor apparaten met een stock (locked) bootloader

[ Voor 76% gewijzigd door eymey op 01-08-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb overigens inderdaad 621.
Volgens mij heb ik trouwens ook een locked bootloader maar wel een eigen recovery ed. Is alweer even geleden dat ik hem geroot heb. Dus weet het niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SGP621.
Het is de T-Mobile LTE versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, is dat toevallig ook de customization die jij hebt @l3art? Want die zal ik wel moeten kiezen in Xperifirm :).

Overigens zie ik net dat de T-mobile LTE versie pas op 23.2.A.1.62 / R5C zit, terwijl mijn "Cust BLX" SGP611 en de "Cust BLX" SGP621 al op 23.4.A.0.546 / R3C zitten.

Oftewel, de T-mobile LTE versie lijkt sowieso achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee ik heb de GLOBAL-LTE_23.1.A.1.28 versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, dat snap ik. Maar ik moet het customization nummer weten ;).

GLOBAL-LTE is zeg maar het 'submodel' van de Z3 compact tablet. En 23.1.A.1.28 je huidige firmware versie (is dat trouwens nog kitkat?). Maar ik heb dus de customization (CDA) info nodig.

Zo heeft @Ninja2013 van zijn SGP621 dus waarschijnlijk CDA 1290-0434 (T-mobile NL). CDA 1290-0434 is Customized BLX (Benelux). Allebei hebben "Global LTE" als 'network'.

@Ninja2013: Als jouw CDA inderdaad 1290-0434 (T-mobile nL) is, dan kan je dus sowieso nog niet naar 23.4.A.0.546 / R3C toe.

Als je die wel wil, dan kan ik wel gewoon een Customized BLX bakken. Als het goed is zou dat geen kwaad moeten kunnen (but again, geen garanties.. ik zeg dit alleen vanuit ervaringen met wisselen tussen customizations op mijn Z1 compact :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Helaas heb ik de update naar 5.1.1 uitgevoerd. KPN iTV Online, zodat je overal tv kan kijken) werkt hierdoor niet meer, KPN geeft toe dat de app nog niet op 5.1.1 werkt (compatibiliteitsprobleem, wordt pas eind dit jaar opgelost is de verwachting).

Dit was nou net 1 van de belangrijkste dingen. Ik gebruik het onderweg naar werk, ik gebruik het met ChromeCast op mijn TV in de slaapkamer (scheelde een tweede ontvanger) en af en toe op mijn werk (avond/nachtdiensten).

Maar goed, het werkt niet meer, en als ik dat had geweten had ik de upgrade nog niet doorgevoerd totdat KPN ook hun app hebben geüpdate.

Vraag is nu: Kan ik, zonder dat ik een back-up heb (heb de tablet pas 2 maanden) de update ongedaan maken en terug gaan naar de vorige versie? Of is de tablet terugzetten op fabrieksinstellingen de enige mogelijkheid? (deze laatste kwam van mijn oom, klinkt als een optie, maar moet toch makkelijker kunnen?).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eymey schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:34:
OK, dat snap ik. Maar ik moet het customization nummer weten ;).

GLOBAL-LTE is zeg maar het 'submodel' van de Z3 compact tablet. En 23.1.A.1.28 je huidige firmware versie (is dat trouwens nog kitkat?). Maar ik heb dus de customization (CDA) info nodig.
Nee het is al wel lollipop.
Phone software version: 1288-2607_23.1.A.1.28
Active Customization: 1289-7553_R2C
Kan je daar wat meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zal er vanavond eens naar kijken als ik weer thuis ben :)

@RemPii: Terug gaan is nog zo makkelijk niet. Je moet iig nog een .FTF zien te vinden van de vorige versie. En die dan met Flashtool terugzetten. Je kan dan proberen om niet je data te wipen, maar ik ben bang dat je dan allerlei problemen tegen gaat komen.

Dus het wordt toch vorige versie flashen en alles opnieuw inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Er zitten precies wat bugs in de officiële 5.1.1 OTA.
- Na de update kreeg ik de melding "Dataverkeer uitgeschakeld" en nu staat er op het lock screen en bij de meldingen rechtsboven "Geen service". Dit is nogal vreemd aangezien ik een 16GB Wifi only heb :p
- Tijdens het opladen is ook de geschatte oplaadtijd verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, dat van dat dataverkeer viel mij ook al op ja :D. Maar goed, heb er verder geen last van.

Wat betreft die geschatte oplaadtijd (maar ook ontlaadtijd), tsja... in mijn ervaring kloppen die toch bijna nooit. Dus ik mis ze niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
l3art schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Nee het is al wel lollipop.
Phone software version: 1288-2607_23.1.A.1.28
Active Customization: 1289-7553_R2C
Kan je daar wat meer mee?
Yep, zo te zien kan ik daar wel wat mee:

Jij hebt nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Device: Xperia Z3 Tablet Compact (SGP621)
CDA: 1289-7553
Market: Nordic Combined
Operator: Customized NOBA
Network: GLOBAL-LTE
Release: 23.1.A.1.28 / R2C
Size: 1,34 GB

Je kan naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Release: 23.4.A.0.546 / R2C
Size: 1,38 GB

Als dat klopt en indien gewenst, dan kan ik 'm voor je binnen hengelen en pre-rooten, etc.

@Ninja2013: Geef voor de zekerheid ook even jouw active customization door. En als dat inderdaad de T-mobile customization is, of je het huidige versienummer waar je op zit goed genoeg vindt. Zo te zien is dat dus dezelfde versie waar l3art nu met zijn Nordic customization op zit.

Maar je loopt best kans dat je binnenkort dan weer om een rooted versie moet vragen, want je weet nooit of/wanneer T-mobile de nieuwste versie ook vrij geeft.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 05-08-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eymey schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Yep, zo te zien kan ik daar wel wat mee:

Jij hebt nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Release: 23.1.A.1.28 / R2C
Size: 1,34 GB

Je kan naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Release: 23.4.A.0.546 / R2C
Size: 1,38 GB

Als dat klopt en indien gewenst, dan kan ik 'm voor je binnen hengelen en pre-rooten, etc.
Het zal wel kloppen. Ik kan dat NORDIC zelf niet zo snel terug vinden, maar goed ik ga het gewoon proberen. Ik zie wel waar het schip strand, en anders is het altijd wel weer terug te draaien. Dus ja graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MathieuT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:02:
Er zitten precies wat bugs in de officiële 5.1.1 OTA.
- Na de update kreeg ik de melding "Dataverkeer uitgeschakeld" en nu staat er op het lock screen en bij de meldingen rechtsboven "Geen service". Dit is nogal vreemd aangezien ik een 16GB Wifi only heb :p
- Tijdens het opladen is ook de geschatte oplaadtijd verdwenen.
Die " Geen service" melding stoor ik me gek genoeg ook aan. Niets voor Sony dat soort cosmetische blunders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
l3art schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:53:
[...]

Het zal wel kloppen. Ik kan dat NORDIC zelf niet zo snel terug vinden, maar goed ik ga het gewoon proberen. Ik zie wel waar het schip strand, en anders is het altijd wel weer terug te draaien. Dus ja graag.
Klopt, de letterlijke naam van de Customization zie je gek genoeg niet staan in de info op het toestel zelf.

Je hebt DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne heeft de volgende gegevens

https://photos-1.dropbox....size=1280x960&size_mode=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Zal ik als het goed is vanvond even naar kijken (als je voor die tijd ff zorgt dat ik de link mag bekijken ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 06-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed, alleen hoe moet dat? Ik zie dat die inderdaad vraagt om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb niet zo veel ervaring met Dropbox, dus geen idee hoe je daar iets publiek moet maken. Kan je het niet gewoon hier melden? Ik heb alleen de active customization ID nodig en je huidige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou het moeten zijn:

Phone Software Version:
1288-2607.23.211.62
GENERIC - user
File System Version:
GLOBAL-LTE-23.2.A.1.62
Sl Boot Version:
1286-7314 Sl -Boot-MSM8274AC-LA3.O-L-32
ETS Software Version:
1287-1601.4
Customization Version:
1290-0434-R5C
Active Customization:
1290-0434-R5C Memory card: No file found I-TA version:
1 1-7
Content Version: PA4
ype Number: TM-0050-BV ouch Firmware Version:
7 uel Guage Firmware Version:
The phone doesn't support firmware version read
urrent Modem Config:
/system/etc/customization/modem/amss-fsg-scorpion-telekomuar.mbn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
code:
1
2
3
4
5
6
CDA: 1290-0434
Market: Netherlands
Operator: T-Mobile NL
Release: 23.2.A.1.62 / R5C

Inderdaat T-mobile NL dus. Voor de duidelijkheid: Je hebt er dus al wel recovery op staan? (dat is wel de voorwaarde om te kunnen flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat heb ik niet. Ik ben wat dat betreft een noob. Wat erop staat mag eraf.
Ik dacht nieuwe software erop en de ouwe T-Mobile meuk mag eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm OK. Dan heeft het op dit moment eigenlijk helaas ook geen zin om je van zo'n ZIP te voorzien, sorry.

Je moet namelijk eerst 1 van de bestaande manieren volgen om root te verkrijgen en om een recovery te installeren. Pas daarna heb je wat aan m ijn ZIP.

Er zijn op XDA wel tutorials te vinden, waar je o.a. ADB en Flashtool bij nodig hebt. De kern van het verkrijgen van root is eigenlijk om eerst je tablet (m.b.v. Flashtool) te voorzien van een Android versie die een vulnerability heeft waarmee je root kan verkrijgen. Met het verkrijgen van root heb je de mogelijkheid om ook een custom 'recovery' te installeren en van daaruit kan je dan een willekeurige ROM flashen, inclusief degene die ik kan bakken.

Zelf overigens nog een zin gehad m'n tablet te rooten: Op m'n smartphones doe ik dat voornamelijk om bijvoorbeeld Avast Anti Theft met root mogelijkheden te draaien (waaronder hard reset proof maken).

Omdat je dus ook eerst een andere Android versie moet flashen moet je als alles klaar is ook weer alles opnieuw inrichten. En daar heb ik nu niet zo'n zin in :D.

Een beknopt overzicht om root te verkrijgen vind je hier:

Maar dan moet je dus eigenlijk al wel vertrouwd zijn met Flashtool en zo. Overigens, wanneer je dat bent is het ook een peuleschilletje om de meest recente Nederlandse ROM te prerooten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sinds deze week deze tablet. Cadeautje van m'n vriendin. Wat een heerlijk handzaam apparaatje. Ik heb er de Gecko cover bij gekregen, fijn ding.

Weinig activiteit over deze tablet. Maar als ik hem zo vergelijk met de concurrentie in hij toch erg aantrekkelijk. Is het geen verkoopsucces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ik heb nog steeds geen "officiele" update naar 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
-MD- schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:48:
Sinds deze week deze tablet. Cadeautje van m'n vriendin. Wat een heerlijk handzaam apparaatje. Ik heb er de Gecko cover bij gekregen, fijn ding.

Weinig activiteit over deze tablet. Maar als ik hem zo vergelijk met de concurrentie in hij toch erg aantrekkelijk. Is het geen verkoopsucces?
Geen idee, eigenlijk. Ik denk dat het inderdaad geen verkoopsucces is. Nog meer dan bij smartphones, wordt de markt voor tablets naar mijn idee gedomineerd door Samsung en Apple.

En ik denk dat er verder ook niet zo veel bijzonders (meer) te vertellen valt over de Z3 tablet compact.

Het is gewoon een heerlijk apparaat! In het begin maakte ik me ernstig zorgen over het veel te 'blauw' afgestelde scherm, maar met de witbalans instellingen heb ik dat aardig weten te corrigeren zonder dat het heel erg ten koste ging van de andere kwaliteitskenmerken.

Verder is het gewoon een heerlijk vlot apparaat, handzaam en met een flinke accuduur (vooral als je op standby de WIFI e.d. uit hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Iemand een idee of office suite dat meegeleverd is een pro versie is? Ik heb namelijk mijn tablet gereset en nu krijg ik de melding of ik een pro versie wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15

Ik denk dat het enige nadeel, vond ik in ieder geval, de prijs is. Met een vanaf prijs van ongeveer €350 is hij niet bepaald goedkoop. Daarentegen was het voor mij de enige tablet die volledig aan mijn wensen voldeed.
Freedomfighter schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:40:
Iemand een idee of office suite dat meegeleverd is een pro versie is? Ik heb namelijk mijn tablet gereset en nu krijg ik de melding of ik een pro versie wil kopen.
Van wat ik kan zien is het niet de premium versie. Ik had de app tot op heden nog niet gebruikt op de tablet, maar na het openen staat er bij mij bovenaan "Upgrade to OfficeSuite Premium".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Moi_in_actie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:45:

[...]

Van wat ik kan zien is het niet de premium versie. Ik had de app tot op heden nog niet gebruikt op de tablet, maar na het openen staat er bij mij bovenaan "Upgrade to OfficeSuite Premium".
Oke, thanks voor je snelle response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT

Ik denk dat zowel de Sony tablets als smartphones geen verkoopsucces zijn, nochtans zonde want ze zijn bij de betere op de markt imo. Geen idee waar het dan fout loopt...

Heb zelf een Z3TC en een Z1C en dik tevreden van, eigenlijk over het algemeen Sony fan (smartphone, tablet, laptop, tv, Playstation) :)

Maar concurreren met Samsung en Apple is nu niet echt gemakkelijk vrees ik :/

Verwijderd

Zijn er al mensen met een 4g Tmobile versie over naaar 5.1.1? Ik hadden eerst een niet 4g versie en die zat al tijdje geleden op deze versie. Bij deze helaas nog geen update. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
Zaterdag een update op m'n Z3 compact Phone en nu ook op de tablet. Update zorgt op de phone weer voor kitkat batterij duur, zal op de tablet niet anders zijn vermoed ik. Buildnummer: 23.4.A.1.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Met de nieuwe update (23.4.A.1.200) is de melding "Geen service" verdwenen op mijn wifi-only, of de batterijduur is verbeterd moet ik nog ondervinden. Heb hem meteen geupdated naar Lollipop toen ik hem binnen kreeg dus geen idee of het op Kitkat beter was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
vandaag handmatig een update gedaan van versie 23.4.A.200 en daarna gelijk een OTA update aangeboden gekregen en zit nu op 23.4.A.232

wel vreemd ik kreeg sinds 5.0.2 geen automatische update meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Michel242186 op 07-10-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Ook hier even een bump: voor de Z3 Tablet Compact is inmiddels ook de 23.4.A.1.264 update uitrol begonnen via de PC Companion. Deze update fixt de laatste vunerability van Stagefright v2.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Het lijkt wel erg rommelig met de uitrol van updates. Ik heb een SGP612 (32GB Wifi). Besteld op de website van Sony en geleverd gekregen op de NL releasedag. Ik zit nu al een tijdje op build 23.4.A.0.546 en heb dus 23.A.1.200/232/264 niet ontvangen.

De laatste keer dat ik een update kreeg kreeg ik hem alleen via de PC Companion. Controleren op updates via de tablet gaf toen niets. Nu dus via beide manieren geen update :(. Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar handmatig flashen om zo wel te kunnen beschikken over de nieuwste build met fixes en het wegkrijgen van de "geen service" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kreeg vanavond op mijn sgp611 16gb (voorjaar bij mediamarkt gekocht) 23.4.a.1.264 OTA ge-pushed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Zojuist de update binnengekregen naar Android 6.0.1

Op mijn Z5 Compact al gemerkt dat er weinig verschillen zijn tussen Lollipop en Marshmallow dus ik verwacht op de Z3 Tablet Compact weinig anders.

Eerste opvallende is dat het instellingen menu nu 2 kolommen breed is. Dat is wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb je een NL versie, of " import " versie? Ik heb ze van allebei nog niet binnen..straks heb ik hem nog eerder op mijn Z3 tablet dan op mijn Z5c..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
EdwinB schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:13:
Zojuist de update binnengekregen naar Android 6.0.1

Op mijn Z5 Compact al gemerkt dat er weinig verschillen zijn tussen Lollipop en Marshmallow dus ik verwacht op de Z3 Tablet Compact weinig anders.

Eerste opvallende is dat het instellingen menu nu 2 kolommen breed is. Dat is wel fijn :)
Dat zijn de betere berichten. Eens kijken als ik thuis ben of er een pre rooted versie voor mijn z3t van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Only schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:01:
Heb je een NL versie, of " import " versie? Ik heb ze van allebei nog niet binnen..straks heb ik hem nog eerder op mijn Z3 tablet dan op mijn Z5c..
Ik heb hem besteld op de Sony website en bezorgd gekregen op de releasedag.

Meer info:

Model SGP612
CDA 1289-7541 R2D
Android versie 6.0.1
Huidige software 23.5.A.0.570

Volgens https://xpericheck.com/device/SGP612 zou ik een customized IT model hebben. Ik kan me even niet herinneren of ik eerder handmatig een nieuwe firmware geflasht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ik heb idd een andere CDA welke nog niet bij de updates staat, ik heb hem toendertijd bij MM gekocht. Volgens firmware lijstje heb ik dan een customized BLX versie (Benelux ga ik vanuit). SGP 611 hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Only schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:03:
Volgens firmware lijstje heb ik dan een customized BLX versie (Benelux ga ik vanuit).
SGP 621 hier. Staat ook nog niet bij het lijstje van de updates. Maar goed zou op zich niet een heel erg probleem moeten zijn. Kan er handmatig denk ik ook best wel een IT versie overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:57
Voor mijn scriptie ben ik een app aan het ontwikkelen waarbij ik tegelijkertijd zowel de front- als de backcamera wil kunnen gebruiken. Echter zijn er maar weinig Android tablets die dit ondersteunen. De Nvidia shield is een geschikte kandiaat, maar is helaas nergens te krijgen. -O-

Hierom vroeg ik me af of iemand misschien voor mij zou willen testen of de Xperia Z3 Tablet Compact dit ondersteunt. Hiervoor heb ik een simpel appje gemaakt dat probeert beide camera's tegelijkertijd op te starten. Deze is hier te downloaden:

https://www.dropbox.com/s/wxowjk4wmenj0ph/dualcam.apk?dl=0

Ik zou zeer geholpen zijn als iemand dit voor mij wil testen. Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
imeR schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:49:
Voor mijn scriptie ben ik een app aan het ontwikkelen waarbij ik tegelijkertijd zowel de front- als de backcamera wil kunnen gebruiken. Echter zijn er maar weinig Android tablets die dit ondersteunen. De Nvidia shield is een geschikte kandiaat, maar is helaas nergens te krijgen. -O-

Hierom vroeg ik me af of iemand misschien voor mij zou willen testen of de Xperia Z3 Tablet Compact dit ondersteunt. Hiervoor heb ik een simpel appje gemaakt dat probeert beide camera's tegelijkertijd op te starten. Deze is hier te downloaden:

https://www.dropbox.com/s/wxowjk4wmenj0ph/dualcam.apk?dl=0

Ik zou zeer geholpen zijn als iemand dit voor mij wil testen. Bij voorbaat dank! :)
Getest! En werkt helaas niet. Hij opent eerst de back camera en bij de front krijg ik een exception dat hij niet met de camera service kan verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:57
eymey schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:32:
[...]

Getest! En werkt helaas niet. Hij opent eerst de back camera en bij de front krijg ik een exception dat hij niet met de camera service kan verbinden
Heel erg bedankt! Jammer. Er zijn bijzonder weinig apparaten die het ondersteunen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
l3art schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 03:05:
[...]

SGP 621 hier. Staat ook nog niet bij het lijstje van de updates. Maar goed zou op zich niet een heel erg probleem moeten zijn. Kan er handmatig denk ik ook best wel een IT versie overheen gooien.
Zo ik heb nu ook Android 6.01 draaien op mn Z3 tablet. Alleen wel root kwijt geraakt. Dat pre rooten werkt dus blijkbaar niet heel erg goed.
Nu dus nog even bezig om te kijken hoe ik root weer terug kan krijgen. Ik kom op het moment namelijk ook even niet in mijn recovery. Maar Android MM draait dus in ieder geval.

edit:
Het rooten krijg ik nog niet echt voor elkaar. Met flashtool kan ik de rom ook niet opnieuw flashen want dan verliest hij om de één of andere reden steeds het contact met het apparaat. Pushen van twrp lukt ook niet omdat het één en ander toch niet goed wordt gedetecteerd. Dit gaat nog een klusje worden ben ik bang..

Met 'adb reboot bootloader' kom ik ook niet in de bootloader. Scherm wordt gewoon zwart en that's it... Heb dus even geen idee hoe nu verder...

edit2:
Ben weer iets verder. Met Flashtool kom ik nu wat verder. Rom weer even schoon zonder aanpassing geïnstalleerd. De handleiding dat je je tablet eerst uit moet zetten en dan de kabel moet inpluggen terwijl je volume omlaag ingedrukt houdt klopt niet. Je moet je tablet als in flashmode aansluiten, en dan op flash drukken. De rest gaat vanzelf. Kabel dus niet eerst los trekken. Hopelijk kan ik op die manier ook via fastboot zo weer een recovery installeren en van daaruit dan weer SuperSU.

edit3:
Hmm dat lukt niet, dan krijg ik de melding: "Remote: Command not allowed"
Dit werkt ook niet "Fastboot boot recovery recovery.img and then flash the latest supersu"

edit4:
Gisteren een cruciaal puntje over het hoofd gezien. De bootloader was natuurlijk nog gelocked. En dan kan je niet zomaar iets flashen. Bij deze dus de bootloader unlocked en toen was het flashen van een recovery niet zo heel moeilijk meer. Helaas lukt het nog steeds niet om mbv SuperSU root te verkrijgen. SuperSU installeert wel (al is er een kleine foutmelding) maar geen root dus. Ik begin te vermoeden dat root met mm op de z3 tablet gewoon nog niet mogelijk is.

edit 5:
Nou ik heb maar weer een android 5.1.1 (build 24.4.A.1.264) er op gezet. Die kon ik wel pre rooten. Android MM is dus nog iets te vroeg. Mochten er mensen toch interesse hebben in een flashable zip, maar dus zonder root van mm voor de SGP621 dan hoor ik het wel.

edit 6:
Op xda gelezen dat het toch mogelijk moet zijn. Moet een andere TWRP recovery gebruiken en ook een andere root methode (niet SuperSU). Deze week nog maar weinig tijd. Volgende week maar weer eens kijken en proberen.

[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 03-05-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Zit te twijfelen om een Z3 compact te kopen. Goeie keuze op moment of komt er binnenkort nog een nieuwe versie?

Hiervoor hebben we het aankoopadvies forum

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 04-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nog niet gehoord van een nieuwe tablet van Sony.

Echter, ik zou er zelf op dit moment ook nog geen behoefte aan hebben. De z3 tablet compact bevalt mij nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
l3art schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:04:
[...]

edit 5:
Nou ik heb maar weer een android 5.1.1 (build 24.4.A.1.264) er op gezet. Die kon ik wel pre rooten. Android MM is dus nog iets te vroeg. Mochten er mensen toch interesse hebben in een flashable zip, maar dus zonder root van mm voor de SGP621 dan hoor ik het wel.
Ik heb ook deze tablet aangeschaft de 16GB 3g versie. Echt een heerlijke tablet!

Kan helaas de files niet downloaden om hem te rooten. Ik wilde deze volgen op xda: http://forum.xda-develope...ocked-bootloader-t3083980
maar daarvan zijn de bijbehorende files waar ze naar verwijzen niet meer te downloaden.
Specifiek deze:
SGP621_23.0.1.A.0.167_CE.ftf and the system partition of D6603_23.0.A.2.93_Generic_20GLOBAL.ftf.

Welke tutorial heb jij gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rachez schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:26:
[...]

Ik heb ook deze tablet aangeschaft de 16GB 3g versie. Echt een heerlijke tablet!

Kan helaas de files niet downloaden om hem te rooten. Ik wilde deze volgen op xda: http://forum.xda-develope...ocked-bootloader-t3083980
maar daarvan zijn de bijbehorende files waar ze naar verwijzen niet meer te downloaden.
Specifiek deze:
SGP621_23.0.1.A.0.167_CE.ftf and the system partition of D6603_23.0.A.2.93_Generic_20GLOBAL.ftf.

Welke tutorial heb jij gevolgd?
Destijds waren de bestanden denk ik nog gewoon beschikbaar. En nu heb ik het gedaan door de bootloader te unlocken. Dan kan je heel makkelijk een andere recovery pushen en dan kan je in de recovery weer supersu flashen.

Heb MM draaien op mijn SGP621 met root!
Mensen die hier interesse in hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 06-05-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Wat is dat: MM?

Moet trouwens nog steeds beginnen aan het unlocken van mijn bootloader en een andere recovery te pushen. Eerst daar maar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Nou, ik het flashen van mijn 611 wel ff zat, wilde maar niet lukken gisteren..
Eerst mijn z5c zonder grote problemen geflashed, was het bij mijn 611 echt drama..
Hij blijft tijdens het flashen steeds hangen op hetzelfde punt, drivers opnieuw gedaan, andere rom geprobeerd..en alles om elke keer op hetzelfde punt te blijven hangen.
Puntje bij paaltje denk 7x geprobeerd te flashen, en elke keer kon ik alleen recoveryflash van sony met succes uitvoeren. Dus i.p.v. MM met behoud van gegevens..zat ik gisteravond nog steeds op Lolli maar dan met een wipe door recovery..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rachez schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:58:
Wat is dat: MM?

Moet trouwens nog steeds beginnen aan het unlocken van mijn bootloader en een andere recovery te pushen. Eerst daar maar eens in verdiepen.
Marshmallow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik ben eigenlijk nu opzoek naar een tablet als de z3 (met telefoon functie). Ze zijn echter bijna net zo duur als wanneer ze uitkwamen en ik heb zo het idee dat er weinig andere opties zijn. Wellicht de samsung s2 8 maar afgezien daarvan zie ik de andere opties niet.

Komt er eignelijk een opvolger hiervan want de z4 was niet echt een vervanger van dit model.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
justice strike schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:23:
Ik ben eigenlijk nu opzoek naar een tablet als de z3 (met telefoon functie). Ze zijn echter bijna net zo duur als wanneer ze uitkwamen en ik heb zo het idee dat er weinig andere opties zijn. Wellicht de samsung s2 8 maar afgezien daarvan zie ik de andere opties niet.

Komt er eignelijk een opvolger hiervan want de z4 was niet echt een vervanger van dit model.
Bol.com heeft de witte variant voor 279 euro en ik kreeg er 2.50 korting nog op maar weet niet zeker weet of dat persoonlijke korting was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 19:12
Is er al iemand die Marshmallow heeft draaien? Ik heb nog steeds geen update binnen terwijl ze al zijn gestart met uitrollen in april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
-Burner- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:52:
Is er al iemand die Marshmallow heeft draaien? Ik heb nog steeds geen update binnen terwijl ze al zijn gestart met uitrollen in april...
ik draai hem alweer een paar weekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hier ook nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 19:12
Michel242186 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:55:
[...]

ik draai hem alweer een paar weekjes
Heb je die gewoon via OTA binnen gehad? Had al aangesloten via Sony PC Companion maar dat geeft ook geen update terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
-Burner- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Heb je die gewoon via OTA binnen gehad? Had al aangesloten via Sony PC Companion maar dat geeft ook geen update terug.
ja gewoon OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Heb hem ook nog steeds niet gekregen hoor, dus je bent niet de enige.

Nog steeds een erg fijn apparaat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Hier kan je zien of er al een nieuwe update zou moeten zijn:
https://xpericheck.com/device/SGP621 (4G-versie)
https://xpericheck.com/device/SGP611 (16 GB wifi)
https://xpericheck.com/device/SGP612 (32 GB wifi)

Choose life

Pagina: 1 2 3 Laatste