l3art schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 03:05:
[...]
SGP 621 hier. Staat ook nog niet bij het lijstje van de updates. Maar goed zou op zich niet een heel erg probleem moeten zijn. Kan er handmatig denk ik ook best wel een IT versie overheen gooien.
Zo ik heb nu ook Android 6.01 draaien op mn Z3 tablet. Alleen wel root kwijt geraakt. Dat pre rooten werkt dus blijkbaar niet heel erg goed.
Nu dus nog even bezig om te kijken hoe ik root weer terug kan krijgen. Ik kom op het moment namelijk ook even niet in mijn recovery. Maar Android MM draait dus in ieder geval.
edit:
Het rooten krijg ik nog niet echt voor elkaar. Met flashtool kan ik de rom ook niet opnieuw flashen want dan verliest hij om de één of andere reden steeds het contact met het apparaat. Pushen van twrp lukt ook niet omdat het één en ander toch niet goed wordt gedetecteerd. Dit gaat nog een klusje worden ben ik bang..
Met 'adb reboot bootloader' kom ik ook niet in de bootloader. Scherm wordt gewoon zwart en that's it... Heb dus even geen idee hoe nu verder...
edit2:
Ben weer iets verder. Met Flashtool kom ik nu wat verder. Rom weer even schoon zonder aanpassing geïnstalleerd. De handleiding dat je je tablet eerst uit moet zetten en dan de kabel moet inpluggen terwijl je volume omlaag ingedrukt houdt klopt niet. Je moet je tablet als in flashmode aansluiten, en dan op flash drukken. De rest gaat vanzelf. Kabel dus niet eerst los trekken. Hopelijk kan ik op die manier ook via fastboot zo weer een recovery installeren en van daaruit dan weer SuperSU.
edit3:
Hmm dat lukt niet, dan krijg ik de melding: "Remote: Command not allowed"
Dit werkt ook niet "Fastboot boot recovery recovery.img and then flash the latest supersu"
edit4:
Gisteren een cruciaal puntje over het hoofd gezien. De bootloader was natuurlijk nog gelocked. En dan kan je niet zomaar iets flashen. Bij deze dus de bootloader unlocked en toen was het flashen van een recovery niet zo heel moeilijk meer. Helaas lukt het nog steeds niet om mbv SuperSU root te verkrijgen. SuperSU installeert wel (al is er een kleine foutmelding) maar geen root dus. Ik begin te vermoeden dat root met mm op de z3 tablet gewoon nog niet mogelijk is.
edit 5:
Nou ik heb maar weer een android 5.1.1 (build 24.4.A.1.264) er op gezet. Die kon ik wel pre rooten. Android MM is dus nog iets te vroeg. Mochten er mensen toch interesse hebben in een flashable zip, maar dus zonder root van mm voor de SGP621 dan hoor ik het wel.
edit 6:
Op xda gelezen dat het toch mogelijk moet zijn. Moet een andere TWRP recovery gebruiken en ook een andere root methode (niet SuperSU). Deze week nog maar weinig tijd. Volgende week maar weer eens kijken en proberen.
[
Voor 71% gewijzigd door
13art op 03-05-2016 20:32
]