Agreed. Zelfs zonder root is het een heerlijke tablet

.
Vooral het schermformaat is heerlijk. Niet te groot, maar ook niet te klein. Pakt daardoor lekker vast, ook voor mij als slechtziende, die alles net even wat dichterbij moet halen. Maar toch nog groot genoeg voor een goed overzicht op wat meer complexe websites.
Wel ben ik iets minder gelukkig met de 3,5mm uitgang. Een setje oordoppen geeft prima geluid op goed volume, maar als "line out" krijg ik er maar geen behoorlijk volume uit. Zowel een (flinke) versterker als een portable speaker met aux ingang moet ik behoorlijk ver open draaien om een enigszins luisterbaar volume te krijgen.
Ook blijft het jammer dat Sony zich gewoon zo ontzettend de markt uit prijst. Voor de huidige prijs heb je aan de Z3-compact tablet echt een heerlijk apparaat. Maar nieuw was hij echt veel te duur voor het gebodene.
Herkent iemand anders overigens (onder Android 6.0.1) het gedrag dat videostreams snel gaan haperen of ermee ophouden? Het gaat hier bv. om NPO, Ziggo Horizon Go en zelfs KODI met tvheadend client.Op een Xperia Z1-compact op Android 5.1.1 doen op dezelfde lokatie op hetzelfde netwerk de streams het perfect.
Het lijkt wel beter te zijn als ik de " accu optimalisatie" voor de betreffende apps uitzet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.