Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

met flashtool icm xperifirm gewoon de laatste ftf downloaded en daarna flashen met flashtool.
Ik draai echt al sinds de eerste ftf uitkwam van MM deze versie en naar tevredenheid moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Zo vandaag er eens voor gaan zitten en mijn Z3 geroot en naar 6.0.1 (MM) gebracht.

Kostte wel wat tijd, is de eerste keer dat ik een sony root. Mocht iemand het nog nodig hebben: deze handleiding gevolgd (de 1ste en 5de post van die thread heb je nodig.):

http://forum.xda-develope...-marshmallow-6-0-t3409486

Wat een heerlijke tablet is het toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Agreed. Zelfs zonder root is het een heerlijke tablet :).

Vooral het schermformaat is heerlijk. Niet te groot, maar ook niet te klein. Pakt daardoor lekker vast, ook voor mij als slechtziende, die alles net even wat dichterbij moet halen. Maar toch nog groot genoeg voor een goed overzicht op wat meer complexe websites.

Wel ben ik iets minder gelukkig met de 3,5mm uitgang. Een setje oordoppen geeft prima geluid op goed volume, maar als "line out" krijg ik er maar geen behoorlijk volume uit. Zowel een (flinke) versterker als een portable speaker met aux ingang moet ik behoorlijk ver open draaien om een enigszins luisterbaar volume te krijgen.

Ook blijft het jammer dat Sony zich gewoon zo ontzettend de markt uit prijst. Voor de huidige prijs heb je aan de Z3-compact tablet echt een heerlijk apparaat. Maar nieuw was hij echt veel te duur voor het gebodene.

Herkent iemand anders overigens (onder Android 6.0.1) het gedrag dat videostreams snel gaan haperen of ermee ophouden? Het gaat hier bv. om NPO, Ziggo Horizon Go en zelfs KODI met tvheadend client.Op een Xperia Z1-compact op Android 5.1.1 doen op dezelfde lokatie op hetzelfde netwerk de streams het perfect.

Het lijkt wel beter te zijn als ik de " accu optimalisatie" voor de betreffende apps uitzet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

eymey schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:59:

Vooral het schermformaat is heerlijk. Niet te groot, maar ook niet te klein. Pakt daardoor lekker vast, ook voor mij als slechtziende, die alles net even wat dichterbij moet halen. Maar toch nog groot genoeg voor een goed overzicht op wat meer complexe websites.

Wel ben ik iets minder gelukkig met de 3,5mm uitgang. Een setje oordoppen geeft prima geluid op goed volume, maar als "line out" krijg ik er maar geen behoorlijk volume uit. Zowel een (flinke) versterker als een portable speaker met aux ingang moet ik behoorlijk ver open draaien om een enigszins luisterbaar volume te krijgen.

Ook blijft het jammer dat Sony zich gewoon zo ontzettend de markt uit prijst. Voor de huidige prijs heb je aan de Z3-compact tablet echt een heerlijk apparaat. Maar nieuw was hij echt veel te duur voor het gebodene.

Herkent iemand anders overigens (onder Android 6.0.1) het gedrag dat videostreams snel gaan haperen of ermee ophouden? Het gaat hier bv. om NPO, Ziggo Horizon Go en zelfs KODI met tvheadend client.Op een Xperia Z1-compact op Android 5.1.1 doen op dezelfde lokatie op hetzelfde netwerk de streams het perfect.

Het lijkt wel beter te zijn als ik de " accu optimalisatie" voor de betreffende apps uitzet.
Ziggo Horizon app heb ik idd ook last van. Bedankt voor de tip over accu optimalisatie, ga ik even proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
eymey schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:59:

Vooral het schermformaat is heerlijk. Niet te groot, maar ook niet te klein.

Eens! schermformaat is perfect en de prijs was initeel aan de hoge kant. Jammer dat er weinig andere tabets deze koers volgen.

Wat me wel opvalt is dat ondanks zijn leeftijd de tablet nog makkelijk meegaat met de huidige tablets. Althans, ik merk weinig verschil tussen deze en een recente ipad air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
palthe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:10:
[...]

Ziggo Horizon app heb ik idd ook last van. Bedankt voor de tip over accu optimalisatie, ga ik even proberen _/-\o_
Ben benieuwd :)
rachez schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Eens! schermformaat is perfect en de prijs was initeel aan de hoge kant. Jammer dat er weinig andere tabets deze koers volgen.

Wat me wel opvalt is dat ondanks zijn leeftijd de tablet nog makkelijk meegaat met de huidige tablets. Althans, ik merk weinig verschil tussen deze en een recente ipad air.
Ook hier heb ik eigenlijk nog nooit performance problemen evaren. Ik ben echter ook niet echt een heel erg veeleisende gebruiker (bv. recente games ofzo)

[ Voor 53% gewijzigd door eymey op 20-07-2016 21:51 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 20:31
Weet iemand of de tablet ook de stamina modus terug krijgt? Ik ben op mijn z3 c telefoon naar MM gegaan maar dat vind ik niet geslaagd. Wifi probleempjes, notificatie op lockscreen soms weg en geen stamina meer. Dat schijnt terug te komen maar dat duurt en duurt maar. Doze werkt wel maar pas als ie een half uur stil ligt en dan krijg je geen notificaties binnen omdat je geen uitzonderingen kan ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb hem vandaag binnen en het is een fraai tablet.
249,- voor de 32Gb versie :)

2 dingen die mij opvallen.
1. ik krijg MM niet binnen (ota)
2. wat een ongelofelijke hoeveelheid softwarebende doet Sony bij haar product, ik dacht dat Samsung erg was... :X

betreft #1, hoe trigger ik de OTA update, of moet het via de PC?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Gefeliciteerd met je aanschaf! :)

Dat je MM niet OTA binnen krijgt kan komen doordat je gewoon nog ff geduld moet hebben, of wellicht draait jouw tablet op een (land)customization waar MM nog niet voor beschikbaar is. Maar volgens mij zitten bijna alle custs van deze tablet inmiddels wel op MM. Even aan de PC hangen kan dus idd duidelijkheid brengen.

Wat betreft de software die mee geleverd is: Ach... het meeste kan je verwijderen of uitschakelen. In het laatste geval neemt het wel ruimte in, maar meer niet. Wat mij betreft is Samsung nog altijd erger, omdat daar ook in de launcher en systeemlaag al bloat zit. Juist die onderdelen zijn bij Sony wat mij betreft zeer licht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

eymey schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:15:
Gefeliciteerd met je aanschaf! :)

Dat je MM niet OTA binnen krijgt kan komen doordat je gewoon nog ff geduld moet hebben, of wellicht draait jouw tablet op een (land)customization waar MM nog niet voor beschikbaar is. Maar volgens mij zitten bijna alle custs van deze tablet inmiddels wel op MM. Even aan de PC hangen kan dus idd duidelijkheid brengen.
Best vaag toch, dat deze niet beschikbaar is https://xpericheck.com/cda/1289-9165
Zelfs na een half jaar nog niet beschikbaar? volgens de pc heb ik ook de laatste versie.

Hoe bevalt MM voor dit tablet trouwens?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, je kan met Xperifirm eventueel naar MM voor een andere customization zoeken, en die dan met Flashtool flashen.

Mijn SGP611 zit op 23.5.A.0.570, Customized NCB

MM loopt gewoon lekker op deze tablet. Ik weet niet of je op specifieke dingen doelt als je om ervaringen vraagt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik krijg zowel via OTA en aan de PC geen melding van een software update. Uw apparaat is up-to-date zegt die. Als ik op XperiCheck.com kijk bij mijn versie (SGP611) krijg ik het volgende:
https://xpericheck.com/device/SGP611

Het is ondertussen oktober, maar nog geen MM.

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 09-10-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 19:12
Ik heb precies hetzelfde probleem, krijg de update ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
-Burner- schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:13:
Ik heb precies hetzelfde probleem, krijg de update ook niet...
baronruud schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:47:
Ik krijg zowel via OTA en aan de PC geen melding van een software update. Uw apparaat is up-to-date zegt die. Als ik op XperiCheck.com kijk bij mijn versie (SGP611) krijg ik het volgende:
https://xpericheck.com/device/SGP611

Het is ondertussen oktober, maar nog geen MM.
Dan maar gewoon handmatig installeren.

Overigens is de BLX variant die je op XperiCheck ziet inderdaad een 23.4.xxxx variant. Inderdaad geen MM dus.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 09-10-2016 17:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb Sony al een aantal keer aangeschreven over dat ze zo ongelofelijk rete traag zijn hiermee, maar het helpt toch helemaal niks. Gelukkig werkt hij verder wel top op LP, vind het verder echt een heerlijke tablet, maar sowieso hierna geen Sony spul meer (heb nu foon + tablet), het is bij allebei drama gesteld met softwareupdates, bloatware en een klantenservice van 0.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik ga de mijne terugsturen naar bol.com. Het is een fraai tablet, maar ik heb gewoon te veel problemen / irritaties.
  • Veel en veel te veel niet verwijderbare of zelfs uitschakelbare bloatware
  • Service desk... uhhh
  • Nog geen MM
  • Typen in de browser gaat met vaak met een soort vertraging
  • Netflix die vaak verdwijnt van taakbalk, dus moet ik netflix sluiten en weer opstarten om een serie op pauze te kunnen zetten.
  • Zoekopdrachten in browser (chrome) worden niet uitgevoerd, er gebeurd gewoon niets, maar loopt ook niet vast.
  • In een nieuw tabblad worden soms geen favorieten geladen als ik er op klik, lijkt op vorige
Er is al een factory reset uitgevoerd, en dan heb ik nog niet eens stamina aan, en Doze is het ook niet want ik heb nog lollipop.
Voor deze onhebbelijkheden ga ik mijn nieuwe tablet niet rooten of een custom rom erop zetten.
Ik ga wel terug naar mijn 3 jaar oude LG, die overal matige recenties kreeg itt deze Sony en kijk rustig naar een ander 8" Tablet, maar er is niet weinig keuze, wellicht een 2e hands Nexus9

Jammer Sony

[ Voor 84% gewijzigd door Pinin op 13-10-2016 08:22 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vreemd en jammer.

Van de problemen die je noemt herken ik er geen 1. Werkelijk alle 'bloatware' kan ik gewoon uitschakelen, MM draait ook (zonder dat ik heb hoeven rooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

eymey schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:33:
Vreemd en jammer.

Van de problemen die je noemt herken ik er geen 1. Werkelijk alle 'bloatware' kan ik gewoon uitschakelen, MM draait ook (zonder dat ik heb hoeven rooten).
Hoe schakel je "whats new" en "small apps" uit zonder adp enz. Verder kan je bij sommige apps wel uitschakelen en naar de fabrieks- app, maar dan wil hij weer updaten. bijv. AR effects

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 13-10-2016 09:15 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hier ook niet, alles doet het goed. Alleen nog geen MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
What's new is niet echt 'bloatware', los van het feit dat ie af en toe wel beetje in je gezicht komt qua notificaties. Maar bij Sony is dat volgens mij ook de engineachter het ontvangen van belangrijke systeem updates.

Dus die kan je inderdaad niet verwijderen (maar voor het dagelijkse gebruik heb je er ook absoluut geen last van, en dat zeg ik na inmiddels al 3 jaar Sony smartphones en tablets). Framework voor kleine apps is ook onderdeel van Sony z'n interface, dus kan je ook niet verwijderen. Maar heb je normaal gesproken ook geen last van, behalve dat het een beetje ruimte inneemt.

De rest kan ik gewoon uitschakelen. Wel moet je dan na het uitschakelen er ook van af blijven. Of eerst naar de fabrieks app en daarna uitschakelen.

En als je echt alleen maar zo veel mogelijk stock Android wil... tsja, dan moet je denk ik idd sowieso niet naar 1 van de grote merken gaan voor je tablet of smartphone. Gezien mijn ervaringen met Samsung en HTC, die nog veel meer bloat bevatten en waar het ook nog eens in het systeem verborgen zit zodat je het niet als app ziet, vind ik het bij Sony iig nog het beste geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hiervoor hebben we V&A :)

[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 03-12-2018 15:53 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!