Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sony Xperia Z3 Tablet Compact - Ervaringen & Discussie

De laatste nieuwe telg in de Z3-serie is de Z3 Tablet Compact, een 8"-tablet met een schermresolutie van 1920x1200 pixels. Ook dit apparaat is voorzien van een Snapdragon 801-soc. Volgens Sony is de tablet met een gewicht van 270 gram de lichtste in zijn klasse en op een volle acculading zou hij het 13 uur uit moeten kunnen houden. De uitvoering met 16GB opslag en wifi gaat 399 euro kosten, 32GB-versie moet 429 euro opbrengen en een 4g-editie kost 479 euro.

Inhoudsopgave:Video's
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=P16Xbwrjqkc]Specificaties:
Sony Xperia Z3 Tablet Compact
CPU ChipsetSnapdragon 801
CPU snelheid2,5GHz
GPU chipsetAdreno 330
Intern geheugen16GB
Werkgeheugen3GB
GPS Glonass-ondersteuningNee
Flash geheugenWel mogelijk
Scherm8,0" 1920x1200 pixels
Camera achterkant8.1MP AutoFocus
Camera voorkant2.2MP
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby)4500mAh, 990 uur
Afmetingen 213x124x6.4mm
Gewicht 270 gram
Adviesprijsvanaf € 399,00
BijzonderhedenStereospeakers / water- en stofdicht

Prijzen
De variant met 16GB intern geheugen is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 399,00*
De variant met 32GB intern geheugen is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 429,00*
De variant met 16GB intern geheugen en 4G is te verkrijgen in het wit en zwart voor € 479,00*
* prijzen zijn gebaseerd op informatie van de Sony-webshop, dus kunnen anders zijn bij andere (web)shops..[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PAHRBOYG8sg&list=PL7CrlqRu8QgQQ8-IWXQSP3lUwaQS6N7ln]Persoonlijk vind ik de nieuwe Nexus 9 niet echt mijn ding, wat het voor velen wel zal zijn. Heb momenteel een NVIDIA Tegra Note, mooi apparaatje, bevalt prima dus de opvolger, de NVIDIA Shield Tablet vind ik persoonlijk ook wel interessant. Maar toch, deze Sony-tablet is wel de mooiste in hun tabletlijn ooit imho. En klein, en snel, en bomvol high-end hardware en een microSD-kaartslot, en een redelijke prijs, en update naar Android 5.0 Lollipop en mooie en cleane Sony-schil. Wat jullie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben al een tijdje voor mijn eerste tablet aan het rondkijken.

Ik ben geen fan van Ipad's gezien je daar niet zelfstandig kan werken, ik heb geen zin om de tablet telkens aan de laptop te hangen om films of muziek erop te zetten.

Bij Android heb je dan de Nexus 9 maar deze valt mij wat tegen.

Momenteel heb ik dan nog 2 tablets op mijn shortlist nl de Nvidia Shield en deze Xperia Z3 compact en ik moet zeggen het is moeilijk kiezen. Ze hebben beide zeer goede prestaties en goede bouwkwaliteit.
De Xperia is dan wel wat compacter en lichter, en ook waterdicht.

Ik heb thuis een laptop en smartphone dus ik weet niet of ik de tablet veel in huis ga gebruiken. Het is meer om mee te nemen op vakantie, om een filmpje te kijken in het vliegtuig, een boekje te lezen aan het zwembad en dergelijke. Daardoor neig ik eerder naar de Xperia die toch wat lichter is en de waterdichtheid is zeker een pluspunt. Maar ik moet hem eerst eens in mijn handen gehad hebben, ik heb schrik dat het verschil tussen het 8 inch scherm en het 5.5inch scherm van mijn smartphone niet groot genoeg is om de aankoop van een tablet te rechtvaardigen.
Maar het is en blijft een leuk hebbedingetje he :D

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GMTA!2 topics voor 1 tablet is wat veel, we gaan hier verder: Sony Xperia Z3 Tablet Compact

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Dit topic is gesloten.