Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 15:09
Beste Tweakers,

Ik keek er naar uit, een update van mijn Xperia Z is vandaag eindelijk beschikbaar gekomen.
De installatie ging helemaal goed, maar wat blijkt tot mijn grote schrik: je kunt niet meer naar je SD kaart kopiëren.

De functie om bijvoorbeeld je nieuwe downloads vanuit utorrent rechtstreeks in je sd1 folder te kopiëren is weg. Ook muziek of andere bestanden kopiëren of knippen vanuit het interne geheugen naar een sd kaart is niet meer mogelijk.

Ik vind dit een zeer kwalijke zaak van Android! Juist om dit soort gezeur te voorkomen met andere typen besturingssystemen ben ik overgestapt op Android. Ik ben zeer teleurgesteld!

Ik hoop dat ik jullie op deze manier enigszins kan waarschuwen voor de gevolgen van updaten naar kitkat.

Met vriendelijke groeten,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

waarom zou je in godsnaam eigenlijk utorrent op je smartphone willen? en de huidige telefoons hebben genoeg intern geheugen dus de noodzaak hiervan is niet echt cruciaal meer.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

basdej schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:14:
waarom zou je in godsnaam eigenlijk utorrent op je smartphone willen? en de huidige telefoons hebben genoeg intern geheugen dus de noodzaak hiervan is niet echt cruciaal meer.
Jij hoeft niet te bepalen of iets nou wel of niet logisch is. Als je dat toch wilt, vraag je dan zelf even af waarom je anders in godsnaam een SD kaartje hebben?
De "update" is vrij logisch, apps mogen niet meer zomaar overal en alles schrijven en uitvoeren. Vrij veilig. Dit heeft echter wel een aantal negatieve punten zoals TS beschrijft :)

Stel dat ik nou ~xx gig aan muziek erop wil hebben, of films. Dit kan dus niet meer via een app die dat sync met je PC. Zie daar al een direct voorbeeld was menig persoon kan hebben.

@TS, dingen kopiëren zou nog wel mogelijk moeten zijn, echter alleen via de stock software van Android zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 15:09
Ik gebruik mijn 64 gb sd kaar vooral voor het gebruik van muziek in Flac kwaliteit. Een album is al gauw zo'n 700MB en dan gaat het hard met het interne geheugen waar ook apps nog bij moeten.

Ik baal er gewoon van dat ik hier niet van op de hoogte was en ook niet meer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Je kan gewoon terug hoor, effe genericnl 4.3 opzoeken en flashen ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Als de apps gewoon bijgewerkt worden op gebied van de benodigde rechten is er gewoon te kopiëren. Es file Explorer was bijvoorbeeld ook niet te gebruiken voor kopiëren naar externe sd op mijn note na de update naar kk, part dagen later is er een update van es gekomen, alles werkt weer normaal. Probleem zit dus echt in de specifieke app

Edit: leesvoer met een fix: http://www.xperiablog.net...-of-sd-card-restrictions/

[ Voor 15% gewijzigd door reyals op 19-06-2014 01:09 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen problemen mee gehad met Android 4.4, stond gewoon gemount als /sdcard; en nog een lading andere alias-mounts... misschien dat Sony wat in de ROM heeft lopen klooien? Pak anders eens een filemanager erbij of desnoods zelfs een terminal. Geen root of wat dan ook nodig. LS /; LS /mnt, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Misschien staat je SElinux status op enforcing. Probeer hem eens op permissive met SELinux Mode Changer. Hier: Google Play: SELinux Mode Changer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Dit komt omdat Sony zijn rom heeft aangepast ik kwam dit probleem gister ook tegen hier is een mogelijke oplossing: http://au.ibtimes.com/art...peria-z1.htm#.U6KTxEAYpHI

Dit is trouwens de fout van Sony en niet van Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook, ik heb ook 4.4 en kan gewoon kopieren/plakken waar en hoe ik maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Cloud storage?

Ik denk dat SD-kaartjes en dergelijke steeds minder worden gebruikt en dat telefoons met uitbreidbaar geheugen ook een ding van het verleden zijn. Dat gehannes met die SD-kaartjes en andere externe opslag is in mijn ogen echt niet handig en ik zet het daarom liever op Dropbox of een andere cloud-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom hier een geheel topic voor is geopend, of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik ben anders dolblij met dit topic. Als het niet in het topic van de Xperia z had gestaan en ook geen apart topic geweest was, had ik deze info gemist, terwijl ik er heel veel aan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotogravinnetje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:07:
Ik ben anders dolblij met dit topic. Als het niet in het topic van de Xperia z had gestaan en ook geen apart topic geweest was, had ik deze info gemist, terwijl ik er heel veel aan heb
Dat wordt er dus waarschijnlijk ook bedoeld, dit kan best in het algemene xperia Z topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Behalve dat de z niet het enige toestel is dat hier last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32
It's not a bug, it's a feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

lani100 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:41:
Dit komt omdat Sony zijn rom heeft aangepast ik kwam dit probleem gister ook tegen hier is een mogelijke oplossing: http://au.ibtimes.com/art...peria-z1.htm#.U6KTxEAYpHI

Dit is trouwens de fout van Sony en niet van Android!
?? Er staat letterijk in dat artikel dat het iets is van Android dus waarom je dan Sony hier de schuld van geeft? Het is gewoon hoe Google het OS heeft ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

B00st3r schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:15:
Cloud storage?

Ik denk dat SD-kaartjes en dergelijke steeds minder worden gebruikt en dat telefoons met uitbreidbaar geheugen ook een ding van het verleden zijn. Dat gehannes met die SD-kaartjes en andere externe opslag is in mijn ogen echt niet handig en ik zet het daarom liever op Dropbox of een andere cloud-service.
Niet iedereen heeft gratis data op zijn telefoon of is altijd connected. Ook van die apps die menen alleen maar te kunnen werken als ze online zijn, totale waanzin.
Leuk voor degenen die altijd online kunnen zijn, maar hou ook rekening met de mensen die dat niet zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Stond hier nog op front page toch. Beetje zinloos topic lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakerolivier,

Inderdaad heeft Android 4.4 een beveiligingsfunctie gekregen, waardoor alleen fabrieksgeïnstalleerde apps op de SD-kaart kunnen worden opgeslagen en gedownloade apps niet.

Gedownloade apps – bijvoorbeeld een bestandsmanager – kunnen wel compatibele inhoud van de SD-kaart lezen en openen.

Het is echter niet mogelijk om met dergelijke applicaties mappen op de SD-kaart aan te maken of content op de SD-kaart te kopiëren of hiernaar te verplaatsen.

Voorgeïnstalleerde apps zijn wel op de SD-kaart opgeslagen. Om een personalisering van de content van je SD-kaart mogelijk te maken, is op je Xperia-toestel onder Android 4.4 de bestandsmanager-app “File Commander” voorgeïnstalleerd die vele nuttige functies biedt.

Zo kun je met de File Commander bijvoorbeeld:
- mappen op de SD-kaart aanmaken, hernoemen of verwijderen.
- content in compatibele applicaties openen (bijv. foto’s in het album of muziek in de walkman).
- naar bepaalde content zoeken (z.B. naam of bestandstype).
- Cloud-diensten zoals bijv. Box inrichten en oproepen.

Je vindt de File Commander in het applicatiemenu van je Xperia-toestel.

Tip! Het is nog steeds mogelijk om gegevens op de SD-kaart op te slaan of te veranderen wanneer je je apparaat aansluit op een computer met een USB-kabel.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Cyleo,

Inderdaad zijn er enkele dingen aan het design veranderd. Ons bevalt de huidige versie heel goed - wij hopen jou ook?

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk alles wat ik hierboven lees. Maar heb net de Z3 compact aangeschaft en HELP minder nuttig geheugen dan mijn oude Xperia S.
Waar ik mijn Z3 voor gebruik, net als de Xperia S is voor navigatie via SYGIC offline kaarten worldwide,, ACSI kaarten en NKC Camperplaatsen kaarten.
Op de S gingen alle data bestanden vele Gb's naar het interne geheugen van 32 Gb. Op de Z3 is 11 Gb beschikbaar en aan de SD kaart van 32 Gb heb ik NIKS.
Ik heb geen behoefte aan uren video of muziek op mijn smartphone, maar om data van door mij aangekochte apps te kunnen plaatsen. Dus heb ik aan de SD-card 0,0. :-(
Hopelijk weet iemand een niet al te ingewikkelde achterdeur.

vr.gr. Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

Als je nog op Firmware 23.0.A.2.93 zit kun je giefroot gebruiken voor root access en daarbij dus volledige read/write permissies verkrijgen (dus ook /sdcard1/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:34:
Hopelijk weet iemand een niet al te ingewikkelde achterdeur.
http://trendblog.net/fix-kitkat-sd-card-write-restriction/ , of wachten op Android 5 (Lollipop).

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-04-2015 21:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1