Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:46:
Nog een ding trouwens over het PC/console verhaal. Ik denk dat door het snelle aimen op PC een veel duidelijkere META komt in het spel, waarbij het niet meer gaat of je uberhaubt wel raak kan schieten, maar meer om timing, samenwerking en tactische slimheid, en waar bepaalde poppetjes (na de nodige balancing, stuns anyone?) echt binnen het eerder genoemde rock-paper-scissors verhaal passen.
dit zie je bijv. in CS ook, bij de pro's is aim vrijwel een gegeven, en de reden dat sommige teams winnen is niet dat de tegenstanders nou zoveel slechter zijn in mikken. Maar de excecutie van strats, en de strats zelf bepalen wie er wint. Waar er op console met bijv. Cod het veel belangrijker is dat je goed bent in mikken, want dat is een skill die maar weinig mensen bezitten.
Dat kan, maar toch blijf ik daar stiekem aan twijfelen. Want dan vergelijk ik het met COD MW1 / MW2, is ook een redelijk snelle shooter wat zeer goed werkte op de console.
Tactiek was er voor ons ook aanwezig.
De punten die jij noemt is ook goed mogelijk op de console hoor, zolang je het met een groep vrienden speelt met headsets. Zelf speel ik op ongeveer hetzelfde niveau als mijn neef BF 4, zijn niet altijd in de top 3 maar weten goed te spelen.
Zijn reactiesnelheid (sensitivity) staat op 30, die van mij op 12, 12 is echt ontiegelijk traag vergeleken 30. Toch zitten we meestal qua k/d ratio op hetzelfde.
Vroeger op de PC deed ik met een zeer grote clan echt actief SoF2 (soldier of fortune), ik speelde met de laagste reactiesnelheid van iedereen, maar ik zat altijd in de top. Bij Sof2 gingen wij ook zover dat onze designer onze routes deed uitstippelen op de map. Die kregen we een dag voor de training ( ja ook 2-3 trainingen per week waren standaard ), en die routes bepaalde min of meer onze taktiek. Daar waar wij CTF deden had je bijv 2 vlag defenders, 2 aanvallers en 2 mensen die de aanvallers deden verdedigen, helemaal uitgestippeld met ''photoshop''. Zoveel tactiek heb ik nooit meegemaakt, en dat voor een simpel spel als SoF2.
Dus of dat het verschil zal maken, i dont know. Tactische spelen ligt echt aan het team waar je in zit.
Doe ik alleen BF4 is er weinig tactiek te vinden, doe ik het met vrienden/fam online dan is er ineens heel veel tactiek.
Echter zie ik niet in hoe ik bij overwatch met tactiek kan spelen, het gaat om het winnen / rangen. En dit ging me zeer goed af met een granaat werper

. Ik heb geen healer nodig indien ik maar 1x dood ga maar wel tig kills maak ( slecht voorbeeld aangezien ik maar 2 potjes gespeeld heb: beginner geluk wellicht ).
Bij BF 4 ga ik op zijn best wanneer we met een groepje samen spelen.
Kortom: dat wat op de PC mogelijk is, is ook op de console mogelijk. Grootste verschil zit hem in cheaters / grafische kwaliteiten, daar waar de PC van beiden meer heeft
[
Voor 12% gewijzigd door
LopendeVogel op 07-05-2016 15:02
]