Postius schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:39:
Zijn er meer mensen die het concept van dota/lol/moba gewoon niet goed vinden werken in een shooter? (niks over de kwaliteit van het spel zelf, stekt goed in elkaar zoals we van blizzard kunnen verwachten).
Misschien omdat ik ben opgegroeid met Quake en Unreal tournament. Maar het hele concept van hero skills en vaak langzamere gameplay vind ik niet bij een shooter passen, Battleborn had hier erg last van imo. Meer mensen die dit ervaren?
Wat heeft Dota/Lol en moba games te maken met een FPS class based shooter te maken ?
Battleborn is echt een moba shooter, maar overwatch kan ik hier totaal niet in plaatsen.
Gundogan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Ik vind het wel meevallen. Het brengt wel wat variatie in plaats van alle shooters waarbij je instant respawning hebt en je maar met je ogen hoeft te knipperen en je hebt al vijf spelers omgelegd. Het is een soepele streamlining waarbij je meer moet doen dan slechts schieten. Samenspel en het afstemmen van abilities vind ik tot nu erg interessant. En er zijn nog genoeg gevallen waarbij je shooter skills prima de ruimte krijgen. Dat had ik minder met Battleborn welke in PvP toch weer net even te veel een MOBA werd. Met Overwatch heb je denk ik wel de sterke punten van zowel FPS als MOBA's bij elkaar. Als je een pure FPS verwacht, moet je denk ik verder kijken.
Ik hoop wel dat ze wat meer variatie in de objectives brengen of een stuk meer verschillende maps. De potjes zijn vrij kort en met maar 3 (?) verschillende objectives in de maps gaat het denk iets te snel vervelen op den duur.
Overwatch is gewoon een class based shooter en heeft echt niets te maken met Moba.
de "heroes" zijn gewoon classes met ieder zijn skills en mogelijkheden en dat heeft niks te maken met moba.
moba staat bekend om een x aantal zaken.
1. Ranking systeem in 1 ronde, iedereen is rank 1 en je speler wordt steeds sterker naarmate je meer punten haald.
2. Money system om upgrades of skill te kopen.
3. Turrets(towers) die je moet neerhalen om een match te beginnen.
Dus ik begrijp even niet, waarom mensen zeggen dat Overwatch een mix is tussen een FPS en een MOBA game ? misschien ben ik met mijn 26 jaar al oud voor de gameindustrie, maar in mijn ogen is het gewoon een shooter met classes zoals je dat kent van TF2, Brink en misschien ook wel een beetje van Cod en Battlefield hoewel de verschillen daar erg klein zijn tussen de classes.
------------------------------
Je merkt btw wel dat de open beta is ingegaan.
Afgelopen 2 dagen had ik geweldige matches en heel veel plezier.
Nu is de beta open voor iedereen en ik kom spelers tegen die in mijn ogen nog nooit een muis hebben aangeraakt of niet eens weten wat ze doen. Dit zelfde effect had TF2 nadat ze Free2Play zijn gegaan.
Heel veel spelers zijn gamesense die het redelijk verpesten voor de andere.
Ik heb me nu voorgenomen om zo veel mogelijk te supporten ipv te hopen dat het team jou gaat helpen.
Als mijn team niet pushed ga ik ook niet meer pushen. Alleen dan kan ik nog plezier beleven aan deze game

Verder is het gewoon een TOP game op wat balance issues na.