[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 47.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:12
Daarbij toevoegend, je spel komt erg onrustig op mij over en niet altijd even doordacht. Tegenover de Tiger II sta je bijvoorbeeld hull-down, die kan jou alleen pennen als hij je top van je turret weet te raken. Probeer je dat te realiseren en neem zoals Daniel zegt, tijd om te wachten/aimen op een vrij zekere penetration. 11 sec reload zonder effectieve damage wil je niet steeds moeten afwachten terwijl je teammates afgeschoten worden.

Verder was ik geen fan van de yolo die je over de heuvel heen deed in het midden. Zie dat je jezelf daardoor tussen twee linies in manouvreert (SU152 in je kont, JP+Cent aan je voorkant), wat nog bijna fout gaat en ook fout wás gegaan als één van de twee TDs een betere gun had gemonteerd. Protip, leer dit te herkennen en daardoor te vermijden: Je armor zit aan je voorkant en je turret moeten draaien biedt tegenstanders altijd de gelegenheid om op je te gaan schieten. Mijns inziens correcte spel was geweest om rechts de heuvel om te rijden en daar de SU152 eerst af te knallen, om vervolgens op te rukken of tegenstanders af te wachten (indien dat laatste had je nog support gehad van de Centurion).

Zeker pluspunt vond ik hoe je reageerde op de push van je medespeler in de IS3. Dit getuigt van goed opletten op wat er om je heen gebeurt, één van de belangrijkste skills in WoT. Weakspots ga je wel leren kennen, dat opletten is een stuk moeilijker om aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33
ReyZa schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:09:
De mod van p0st werkt vanavond niet lekker bij mij, zijn er soms meer die er last van hebben.
Wat is je probleem :9 >:)

Nah srsly, wat is er aan de hand? Had gister wel last van hoge ping maar dat lag aan WG servers :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Thanks heren!

Met correct aanleggen wordt bedoeld de aimcircel @ 100% te krijgen alvorens te schieten?

Midgame met de Tiger II was idd niet best en te gehaast. Zeker 3 shots laten liggen daar.

En dat die 'yolo' goed uitpakte was idd meer geluk dan wijsheid. Zag zelf in de replay de SU-152 achter mij op de minimap die ik ingame niet had opgemerkt. Mazzel dat die niet raak schoot, anders was het misschien een ander verhaal met de JPanther II.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 11:25
p0st schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:32:
[...]

Wat is je probleem :9 >:)

Nah srsly, wat is er aan de hand? Had gister wel last van hoge ping maar dat lag aan WG servers :>
Kreeg een melding dat er iets inactive was. Sorry weet even niet meer wat de hele melding was, ik zal als ik er weer last van heb het even noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
ReyZa schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:05:
[...]

Kreeg een melding dat er iets inactive was. Sorry weet even niet meer wat de hele melding was, ik zal als ik er weer last van heb het even noteren.
Misschien je XVM weer es opnieuw activeren?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
  • Laatst online: 07-06 11:25
timmie271 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:35:
[...]

Misschien je XVM weer es opnieuw activeren?
Had ik al geprobeerd maar probleem bleef. Verder had ik ook de mod map leeg gemaakt en laatste versie terug geplaats. Als ik de enige ben met het probleem dan zal ik WOT maar een keer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:08
Iemand die me kan helpen met mijn amx 50 120? Ik heb vaak games met 2 à 3K damage, maar me Wingate blijft maar rond de 43 zitten. Deze was eerst 37, dus gelukkig al iets om hoog gegaan. Maar eigenlijk weet ik nooit waar ik echt heen moet gaan, vaak ga ik wel met de mediums mee, maar alsnog komen er dan geen hele goede games uit. Ik heb namelijk na 150 games ook alleen nog me first class. Die ace zal ik wel mooi vinden als ik die gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:16
SurfBoy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:20:
Iemand die me kan helpen met mijn amx 50 120? Ik heb vaak games met 2 à 3K damage, maar me Wingate blijft maar rond de 43 zitten. Deze was eerst 37, dus gelukkig al iets om hoog gegaan. Maar eigenlijk weet ik nooit waar ik echt heen moet gaan, vaak ga ik wel met de mediums mee, maar alsnog komen er dan geen hele goede games uit. Ik heb namelijk na 150 games ook alleen nog me first class. Die ace zal ik wel mooi vinden als ik die gehaald heb.
Los ervan dat ik zelf de mastery op die tank ook (nog) niet heb gehaald hielp het voor mij om te platoonen met andere t9 auto-loaders en dan gwn als wolfpack te spelen en door middel van alle burst je heel effectief een flank kan winnen. En zoals je waarschijnlijk wel hebt geleerd in de 50 100 moet je op het begin zo voorzichtig mogelijk zijn met je hp in auto-loaders, zodat je later in de game 1 a 2 schoten kan pakken om zelf je hele clip te legen.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
http://wotreplays.eu/site/1358215

Zou iemand deze replay willen beoordelen? Een game van me amx 50 120. Zojuist gehad. Voor me gevoel zou ik er nog wel meer uit kunnen hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:46:
[...]

Ik zeg het opzettelijk een beetje scherp omdat dit gewoon niet goed was. Van wat je liet zien ben je ruimschoots beloont in damage, credits en XP. Iets dat je alleen op een Russische tank zal kunnen doen.
Moet je serieus in elk bericht jou veronderstelling van de Russische bias tevoorschijn toveren?

Anyways voor de rest ben ik het eens met je aangehaalde punten. Vooral erg veel gemiste kansen door te weinig rust in je spel waardoor je ook belangrijke info mist (o.a. op je minimap).
SurfBoy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:18:
http://wotreplays.eu/site/1358215

Zou iemand deze replay willen beoordelen? Een game van me amx 50 120. Zojuist gehad. Voor me gevoel zou ik er nog wel meer uit kunnen hebben gehaald.
Je bent bijzonder statisch waardoor jij niet de druk op de tegenstander legt maar de uitkomst erg laat afhangen van hoe je team presteert. Daarnaast ben je heel vaak op bergen en huizen aan het mikken, ken je terrein en daarvoor hoef je geen wizkid te zijn kijk naar de minimap. Één oogopslag en je had in alle gevallen kunnen weten dat waar je mikte er 'harde objecten' in de weg zouden zitten. Tevens zou ik nooit zoveel zo ver zoomen, daardoor verlies je overduidelijk soms het overzicht en overzicht is alles :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Ligt het aan mij of is tier 8 één van de rotste tiers om te spelen? Kom steeds in games met veel tier x en ix en kan de meeste voor geen meter penetreren behalve als ik ze recht op de achterkant kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09
:-)
klopt het is ook de tier waar ik het meeste verlies heb met slechte potjes. Had daarnet een pot met een 112 tegen een T28 prot. en kreeg alleen bounces. Er ging geen schot doorheen. Kon in tank alley alleen de voorkant zien en kreeg er geen schade in.
Dan doe ik daarna maar weer een tier 4, 5 of 6 potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Nitrambabo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:26:
Ligt het aan mij of is tier 8 één van de rotste tiers om te spelen? Kom steeds in games met veel tier x en ix en kan de meeste voor geen meter penetreren behalve als ik ze recht op de achterkant kan raken.
Tier VIII is sinds het verdwijnen van battletier XII inderdaad een stuk moelijker geworden om te spelen. Zeker met stock tanks en sommige eerder UP tanks. De T44 grind is er bvb niet makkelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
psychoclown schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:17:
Je bent bijzonder statisch waardoor jij niet de druk op de tegenstander legt maar de uitkomst erg laat afhangen van hoe je team presteert. Daarnaast ben je heel vaak op bergen en huizen aan het mikken, ken je terrein en daarvoor hoef je geen wizkid te zijn kijk naar de minimap. Één oogopslag en je had in alle gevallen kunnen weten dat waar je mikte er 'harde objecten' in de weg zouden zitten. Tevens zou ik nooit zoveel zo ver zoomen, daardoor verlies je overduidelijk soms het overzicht en overzicht is alles :)
Ik heb me replay net even terug gekeken en ik zag toen inderdaad dat ik behoorlijk veel op gebouwen richt. Misschien is handig om keertje met een paar vrienden een aantal maps rond te rijden en te kijken waar je wel en niet kan schieten. Maar met dat inzoomen gaat eigenlijk zo gemakkelijk door me scrol wieltje. Als ik bijvoorbeeld ver moet schieten ga ik automatisch al helemaal inzoomen, maar als ik dan weer uit sniper modus ga via shift en de enemy is weer dichtbij en ik druk op shift, dan blijft me aimcircel nog altijd erg ingezoomd. Kan je dit in de mod veranderen?
Nitrambabo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:26:
Wat voor tier 8 speel je? De lights en mediums hebben vaak niet genoeg pen om door de voorkant heen te komen, maar eigenlijk alle heavies hebben wel genoeg pen, behalve de t32. Die heeft namelijk maar 198 pen met de standaard shells. 1 Tip die ik eigenlijk wel kan geven is: Leer de weakspots van verschillende tanks. Soms zit ik ook even in tank inspector te kijken waar de weakspots zitten van verschillende tanks en dan kom je er bijvoorbeeld achter dat de OBJ 263 eigenlijk geen weakspots heeft, behalve de lower plate en naast het gunshield. Vaak zijn de lower platen van de tanks relatief zwak. Probeer daarom hier op te aimen. Ook hebben bijvoorbeeld bijna alle duitse tanks een leuke hoedje op hun tank, schiet ook daarop. Eigenlijk alles wat uitsteekt en aan de onderkant zit is zwak.

[ Voor 31% gewijzigd door SurfBoy op 22-11-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

psychoclown schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:17:
[...]

Moet je serieus in elk bericht jou veronderstelling van de Russische bias tevoorschijn toveren?
En je gelooft zelf dat je iets had geraakt in een Britse, Franse, Amerikaanse of Duitse tank als je niet mikt, 0.4 precisie hebt en 3,4 sec aanlegtijd? Juist ja...

Verder heb ik al vaker gezegd dat die bias uit twee delen bestaat. Historisch correct zou beteken dat niemand Russische tanks zou spelen omdat de meeste bijzonder slechte ontwerpen waren ondanks de rotzooi welke je tegenwoordig op het internet kan vinden dat ze zo goed waren. Leuk dat het pantser wat dikker is. Als de commandant niks kan zien uit de tank en de lader zo opgepropt zit dat hij nauwelijks een granaat in het kanon kan laden dan heb je een slechte tank. Dat ze de tanks buffen zodat ze speelbaar zijn heb ik geen probleem mee. Dat heb ik ook al vaak genoeg gezegd.

Waar ik wel een probleem mee heb is magische granaten welke niet kunnen missen of het magische Russische rupsbanden welke dienen als een anti-zwaartekracht schild en granaten opzuigen. Wat voor balans is dat zeg. Joh de Russische tanks hadden op papier beter pantser maar vrij beroerde kanonnen omdat de munitie beroerd. Hier magisch een veel beter kanon voor de Russische tanks. Dan halen we de belachelijk krappe condities voor het gemak even weg en halveren de tijd benodigd om te herlaren of we geven je lekker even H.E.A.T munitie uit de jaren 1960 zodat zo ongeveer elke tank zijn pantser nutteloos want dat is lekker gebalanceerd. Dan nog een beetje magisch ik kan niet missen en "gebalanceerd".

Of wat dacht je van de speculatie dat de viewrange generft moet worden. Dat is alleen maar in het voordeel van Russische tanks welke meestal een lagere viewrange hebben. Of wat dacht je van de rotzooi die is gemaakt van de Duitse kanonnen. Laten we ze allemaal even flink nerfen en vervolgens 0nzin introduceren om het een soort van gebalanceerd te maken. Dan krijg je dus rotzooi zoals de 132mm pen op de KwK 36 en dat kanon moet dan de Duitse gelijken zijn aan de Amerikaanse 90mm M3 of de 100mm op de KV-85...

Een andere leuke was het buffen van het pantser van een IS7. Joh, dat was echt nodig want die tank heeft z'n slecht panter dat een weakspot weghalen terecht is. O-)

En dan heb ik het gedaan omdat ik het probleem wel zie. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:09:
[...]

Ik heb me replay net even terug gekeken en ik zag toen inderdaad dat ik behoorlijk veel op gebouwen richt. Misschien is handig om keertje met een paar vrienden een aantal maps rond te rijden en te kijken waar je wel en niet kan schieten. Maar met dat inzoomen gaat eigenlijk zo gemakkelijk door me scrol wieltje. Als ik bijvoorbeeld ver moet schieten ga ik automatisch al helemaal inzoomen, maar als ik dan weer uit sniper modus ga via shift en de enemy is weer dichtbij en ik druk op shift, dan blijft me aimcircel nog altijd erg ingezoomd. Kan je dit in de mod veranderen?
Geen idee want die mod gebruik ik niet maar je kunt sowieso uitscrollen voor je op shift drukt.
Als je dat in je vingers hebt dan zul je vrijwel altijd goed uitkomen. In moeten zoomen is in alle gevallen beter dan uit moeten zoomen omdat je dan overzicht bewaard.

Zojuist een sessie gedaan met Toasted die ik nog kende van mijn tijd in PTS, erg relaxed samen wat potjes gedaan. Niet altijd even lekkere potjes maar een van ons zorgde altijd wel voor een winst of bijna winst als we het niet al samen deden :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 12-09 19:14
Na 300 battles in de amx 13 90 eindelijk sixth sense gehaalt :+ (had als eerste skill full camo)
Maar mijn vraag is wat zou ik als derde skill selecteren?
-Allemaal Bia
-Allemaal repair
- Commander Situational Awareness, gunner repair en de driver clutchbraking/offroad-driving/repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb geen enkel probleem met andere landen qua Rusland, gun handling lijkt gewoon hetzelfde te zijn. Zelf vind ik de 122mm van de IS en de 152mm van de KV-2 echt uitermate straffend als je niet volledig richt. De IS-3 heeft bij mij vert. stab. merk dat dat al helpt, maar ook nog zat missers met dat ding. Ook mijn IS-8 heeft zo zijn nukken.

Enige kanon van de Russen welke altijd wel luistert, is de korte 107mm, die dus op de T-150, KV-3, KV-4 en KV-5 zit. Prima allround ding, net als de 105mm van de Yanks.

Maar in mijn Tiger P, T29, Comet en 13 75 heb ik voor mijn gevoel niet meer of minder vreemde treffers/missers dan in de Russen. Zeker de T29 luistert erg goed.

T32 vind ik wel teleurstellend qua kanon, en gezien je meer op weakspots richt met dat ding, is een bounce vrij makkelijk. Iets naast de cupola en het is "that one bounced!"

Dat de reloadstijden etc anders zijn, lijkt mij vrij normaal. WoT is namelijk bijzonder casual. Mensen willen geen reload tijd van tientallen seconden op welke tank. Of dat je tank stil staat omdat je driver een kogel kopt, of dat vuren niet meer mogelijk is omdat je gunner door de hele tank verspreidt ligt. Mensen willen lekker simpel spelen op kleine kutmapjes, realisme is niet zo intressant.

Wil je dat allemaal wel, ga War Thunder GF spelen. IS-2 heeft daar wel iets van 30 seconden herlaadtijd, Zeker in lagere tiers is ongeveer alles een oneshot omdat je in 1 klap of de hele crew omlegt door spalling of omdat je een tank in de hens schiet waardoor in no time de munitie uit elkaar lapt. Hoge tiers heb ik nog niet gespeeld, maar het zou mij weinig verbazen als je dan vrolijk met je Tiger op 2km tanks kan uitschakelen.

Overigens worden de KV-1 en T-34 echt wel als goede tanks gezien, en de T-34 was zeker erg belangrijk. De Duitse tanks konden hooguit deuken schieten in een KV-1 toen dat ding net op het toneel kwam. De T-34 heeft laten zien dat schuin, niet al te dik pantser + een leuk kanon + mobiliteit een win is, dingen die terugkwamen in bijv. de Panther.

En slechte kanonnen? Ach, een monster als een SU-152 hoefde niet goed te richten, de vijand raken was voldoende, spalling deed de rest wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bal130 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:10:
Na 300 battles in de amx 13 90 eindelijk sixth sense gehaalt :+ (had als eerste skill full camo)
-Allemaal Bia
-Allemaal repair
- Commander Situational Awareness, gunner repair en de driver clutchbraking/offroad-driving/repair?
- Bia gaat op de 3e best lang duren, het kan het waard zijn om dit pas om te zetten aan het eind met gold en tot die tijd gebruik te maken van skills. Als je geen gold wilt gebruiken is het een keuze
- Ik zelf vind repair op een light tank niet de meerwaarde hebben die andere skills wel bieden, Je hebt weinig hp en de eerste keer dat er iets stuk is gebruik je een repair kit. Als je dan weer wat moet repairen is de kans groot dat je toch al bijna dood bent of bij een detrack binnen 4 seconden kapot bent. Op de type 64 heb ik bijvoorbeeld geen medpack omdat je toch vrij snel dood bent, heb daar dus prem. voedsel bij.
- Als scout zou ik altijd gaan voor viewrange en camo zaken, daarna off-road en clutch maar ik speel dan meestal ook iets passiever in het begin om later wat meer agressie er in te gooien.

De laatste optie zou dus mijn voorkeur hebben.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan heb je ineens 4 goede games op de plank liggen :+ We beginnen met de IS-8:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Juhh, Ik heb de Ace op mijn T49:
Victory!
Malinovka
T49
Experience received:2.184 57.993
Battle achievements Master Gunner, Sharpshooter, Naydin's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Repairs: -4 149
Ammunition: -6 000
Total: 47 844 WN8: 13 796 (100)

Het duurde even voordat ik dit tankje door had, maar nu gaat ie toch erg lekker. In het begin even wachten op een scout die naar het midden rushed en daarna een beetje snipen/ambushen en flanken :)

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:40:
[...]

En je gelooft zelf dat je iets had geraakt in een Britse, Franse, Amerikaanse of Duitse tank als je niet mikt, 0.4 precisie hebt en 3,4 sec aanlegtijd? Juist ja...

Verder heb ik al vaker gezegd dat die bias uit twee delen bestaat. Historisch correct zou beteken dat niemand Russische tanks zou spelen omdat de meeste bijzonder slechte ontwerpen waren ondanks de rotzooi welke je tegenwoordig op het internet kan vinden dat ze zo goed waren. Leuk dat het pantser wat dikker is. Als de commandant niks kan zien uit de tank en de lader zo opgepropt zit dat hij nauwelijks een granaat in het kanon kan laden dan heb je een slechte tank. Dat ze de tanks buffen zodat ze speelbaar zijn heb ik geen probleem mee. Dat heb ik ook al vaak genoeg gezegd.

Waar ik wel een probleem mee heb is magische granaten welke niet kunnen missen of het magische Russische rupsbanden welke dienen als een anti-zwaartekracht schild en granaten opzuigen. Wat voor balans is dat zeg. Joh de Russische tanks hadden op papier beter pantser maar vrij beroerde kanonnen omdat de munitie beroerd. Hier magisch een veel beter kanon voor de Russische tanks. Dan halen we de belachelijk krappe condities voor het gemak even weg en halveren de tijd benodigd om te herlaren of we geven je lekker even H.E.A.T munitie uit de jaren 1960 zodat zo ongeveer elke tank zijn pantser nutteloos want dat is lekker gebalanceerd. Dan nog een beetje magisch ik kan niet missen en "gebalanceerd".

Of wat dacht je van de speculatie dat de viewrange generft moet worden. Dat is alleen maar in het voordeel van Russische tanks welke meestal een lagere viewrange hebben. Of wat dacht je van de rotzooi die is gemaakt van de Duitse kanonnen. Laten we ze allemaal even flink nerfen en vervolgens 0nzin introduceren om het een soort van gebalanceerd te maken. Dan krijg je dus rotzooi zoals de 132mm pen op de KwK 36 en dat kanon moet dan de Duitse gelijken zijn aan de Amerikaanse 90mm M3 of de 100mm op de KV-85...

Een andere leuke was het buffen van het pantser van een IS7. Joh, dat was echt nodig want die tank heeft z'n slecht panter dat een weakspot weghalen terecht is. O-)

En dan heb ik het gedaan omdat ik het probleem wel zie. :/
Volgens mij ben jij de enige die "het probleem" ziet :X

Dit spel is een arcade shooter die hooguit losjes is gebaseerd op historische gegevens. Spelbalans is belangrijker dan historische acuraatheid (ooit gehoord van hitpoints van real-life tanks?).

Als er daadwerkelijk een russian bias in de spelbalans zou zijn, dan zouden russische tanks structureel een betere WR moeten hebben dan andere tanks. Check verschillende sites en je ziet dat dat gewoon niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Langzaamaan kom ik weer hoger met famepoints. Vandaag 5 battles + 1 owners battle gedaan. Dit heeft mij de nodige punten opgeleverd.

Morgenavond kijken of we nog landings doen of dat we normale battles gaan doen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
So there I was.. Just having fun, minding my own business, harassing some enemy tonks, when suddenly BAM! SU-14-1!

Dus tja; noem het ying, noem het yang, maar dat moest even rechtgezet worden :7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hIedarz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Had je daar een arty voor nodig? :P
Daarstraks een 1021hp hit gedaan tegen een TOG met de kv-2 :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ammoracks tellen niet, hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Het was geen ammorack... Het was een HE pen :p

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

bal130 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:10:
-Allemaal Bia
-Allemaal repair
Begrijp ik het goed dat je als tweede skill 6th hebt gegrind tot het einde zodat ie eindelijk werkte? Ik had het anders gedaan: Eerst cammo, wachten tot ongeveer 23% tweede skill en droppen en switchen naar 6th en daarna terug naar cammo.

Commander skill: Recon voor meer vrange?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 23-11-2014 00:55 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Zo doe ik het ook meestal. Kan ook zijn dat ik als eerste skill mentor neem, intussen brengt ie toch beetje op voor de rest van de crew. Afhankelijk van de tank. 13 90 zou ik ook camo opteren.
En is het 23%? Ik dacht toch dat het iets meer zo zijn dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
wsLy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:29:
[...]

Het was geen ammorack... Het was een HE pen :p
Yes yes, kv-2 loves toggies...bijna gegarandeerde pen met HE..

Ben serieus aan het nadenken over de grind naar de t49...een light tanks met een kv-2 like gun :) momom

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
ZTeeVeR schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:55:
[...]

Ben serieus aan het nadenken over de grind naar de t49...een light tanks met een kv-2 like gun :) momom
Ik twijfel ook nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
ZTeeVeR schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:55:
[...]

Eergisteren een T49 gezien.. reed op een WTE100 af en deed een 800-900 damage 8)7

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
wsLy schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:06:
[...]

Eergisteren een T49 gezien.. reed op een WTE100 af en deed een 800-900 damage 8)7
Dat is nog een low roll, lol! Heb wel eens iemand gezien met de t49 een 1050 damage zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
Na een wisselvallige platoon-middag met Monochrome en Spaniard nog even een potje solo in de FCM 50t, glad I did, want (eindelijk!) de Ace erop :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TnQea7p.jpg

Replay: http://wotreplays.com/site/1362408#redshire-p0st-fcm_50_t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier er wel eens last van dat er geschoten wordt zonder dat je zelf klikt? Heb dit de laatste tijd, gebruikt een bluetooth muis, nu een andere maar deze heeft er ook last van. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CZFoo
  • Laatst online: 06-11-2019
Don't blame the mouse, just keep a close watch at your finger... ;)

Maarre, zonder gekheid: nee, ik heb echt nog nooit een shell uit mn kanon zien gaan zonder dat ik klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xVJ
  • Laatst online: 18-02-2023

xVJ

Harmen schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:04:
Heeft iemand hier er wel eens last van dat er geschoten wordt zonder dat je zelf klikt? Heb dit de laatste tijd, gebruikt een bluetooth muis, nu een andere maar deze heeft er ook last van. :?
Ja, maar alleen met mijn laptop en als ik vergeet het touchpad uit te schakelen en dan heel relaxt mijn duim net onder de spatiebalk laat rusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Got it, het is de laptop.... haha wat suf zeg. :)
Zal de trackpad ff uitschakelen van te voren.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Zo.. Op dit moment sta ik in de top 11000, kijken of ik morgen na de repetitie kan spelen of dat het dinsdag gaat worden.
Met de clan staan we 16e en zijn we nog steeds op weg naar boven, ik kijk uit naar de t8 stage.

Voor de rest buiten ESL en een paar random battles niet veel wot gedaan. Teveel Plague Inc Evolved gedaan :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ff een lekker potje derpen in de m4 levert een wn8 van 3500 op. Drie potten later sta ik op gemiddeld 350. Hoe dat kan? Drie potten in de Indien met bijna allen TierX. Stock engine en tweede gun, dus zelfs in de rug kan ik geen vijand pennen.

Soms zijn die grinds zo enorm ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
Vooral T8 is ruk ja. Vaak tegen tierX en IX en je kan ze vaak niet pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Daarom kan je T8 tegenwoordig beter in teambattles of stronkholds spelen. In elk geval geen tier 9/10 tanks tegen je

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

En GOT staat op de CW map 8)

Heerlijk tankje, die AMX 13 F3, al die t37's knal je zo weg ermee :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
Welke line raden jullie aan voor de 140 en t62-a. Via de A-43 of T-34-85 kant? Welke is de makkelijkste grind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nitrambabo schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:24:
Welke line raden jullie aan voor de 140 en t62-a. Via de A-43 of T-34-85 kant? Welke is de makkelijkste grind?
Ik ben begonnen met de t-34-85 lijn. Die tank was best okee. Op een gegeven moment krijg je de tank die daarna komt de T-43. Ik heb nog nooit een slechtere tank gezien dan die tank, 4 battles in gespeeld en verkocht. Die hele lijn heeft een stuk slechtere guns dan die andere lijn.

To be honest lijkt de middelste lijn me wel leuk. Als ik mocht kiezen had ik die genomen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Fordox schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:28:
En GOT staat op de CW map 8)

Heerlijk tankje, die AMX 13 F3, al die t37's knal je zo weg ermee :)
Gefeliciteerd allemaal!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nu met de nieuwe expansion van WoW speel ik WoT toch een stuk minder. Alleen vrijdag een paar potjes gespeeld. Maar kolere, wat gingen die potjes lekker. 13 gespeeld, 9 gewonnen, gemiddelde WN8 van 2600.

En ook erg leuk, eindelijk, na 104 potten, de T-34 voorzien van een M. Was een lekkere pot, maar volgens mij heb ik betere potten gehad. Maar goed, uiteindelijk was 999 damage, 5 kills en 1350 spotting damage dus voldoende.

En ook de VK 30.01 H na 63 potten voorzien van een M. Notabene in een verloren pot. Dat is me volgens mij nog niet eerder gebeurd. 1755 damage, 6 kills. Deze game liet ook wel zien waarom deze tank erg lekker kan spelen. 21 schoten, 18 hits, 17 pens. Zonder met premium te schieten. Heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Frozen schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:35:
[...]

Ik ben begonnen met de t-34-85 lijn. Die tank was best okee. Op een gegeven moment krijg je de tank die daarna komt de T-43. Ik heb nog nooit een slechtere tank gezien dan die tank, 4 battles in gespeeld en verkocht. Die hele lijn heeft een stuk slechtere guns dan die andere lijn.

To be honest lijkt de middelste lijn me wel leuk. Als ik mocht kiezen had ik die genomen.
Ben zelf via de kv-13>T-43 gegaan. Vond beide tanks echt geweldig waarbij ik moet toegeven dat ik de kv-13 beter vond dan de T-43. Allebei tanks met redelijk armour, snelschietende kanonnen die redelijk wat damage uitdelen.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Het is een erg leuk tankje, kan hem aanraden.
Nitrambabo schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:24:
Via de A-43, dan kom je bij de Object 416 wat een leuke tanks is en je kan dan elke RU medium tier 10 unlocken. Al hoewel de Object 430 niet heel veel voordelen t.o.v. de Object 140 en T-62A heeft is de tier 9 Object 430 II wel heel leuk.

Gisteren eindelijk weer een een paar goede potjes met de Leo 1 gehad. Die tank vraagt wel een bepaalde state of mind om goed gespeeld te worden. Helaas lukt dat niet altijd.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Opgemerkt, het spelen met een rear-mounted turret vanaf de A44 op tier 7 vergt wel gewenning!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CZFoo schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:26:
Don't blame the mouse, just keep a close watch at your finger... ;)

Maarre, zonder gekheid: nee, ik heb echt nog nooit een shell uit mn kanon zien gaan zonder dat ik klikte.
Ik wel maar dat had met een kat te maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Knowuse schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:06:
[...]

Het is een erg leuk tankje, kan hem aanraden.

[...]

Al hoewel de Object 430 niet heel veel voordelen t.o.v. de Object 140 en T-62A heeft is de tier 9 Object 430 II wel heel leuk.
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld, mijn mening is in ieder geval dat de 430 II een stuk minder leuk is als een T54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 19:58
Iemand nog een echte Hellcat kopen? Echte Hellcat, niet generfed door SerB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Met premium ammo en consumables?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 19:58
Cammonetje, Binocs en een brandblussertje/repair kitje/EHBO doosje en een six-pack cola zou toch niet het probleem moeten zijn lijkt mij :P
En met een spuitbus goude verf kom je ook een heel eind om aleen maar goud te schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
J0rn schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:40:
Cammonetje, Binocs en een brandblussertje/repair kitje/EHBO doosje en een six-pack cola zou toch niet het probleem moeten zijn lijkt mij :P
En met een spuitbus goude verf kom je ook een heel eind om aleen maar goud te schieten ;)
Heb je nodig ook, dat ding zal wel een 76mm hebben ipv de 90mm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Toch wel een bruut ding hoor, sjemig!
Maarja, wel een gevalletje: Leuk voor de heb. Wat moet je ermee...

Misschien dat ze je inhuren om in wat WW2-film rond te rijden enz. Dat zou nog wel lachen zijn. Maar daar zal je geen fulltime job aan hebben vrees ik. Laat staan om wat te verdienen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
Holy crap dat ding rijdt ook nog echt! Leuk om re-enactments mee te spelen oid :9
Als ik multi-miljonair was.... kreeg ie een mooi plekje in mijn garage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Haha leuk om boodschappen mee te doen.
Dat filmpje deed me aan deze denken. En dat is toch het Wargaming logo op deze tank..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Doet me denken aan het verhaal van iemand die zijn StuG III ter restauratie wegbracht, en een nagemaakte StuG terug kreeg :+ Heeft ooit wel in een van deze topics gestaan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Laatst online: 11-02-2023
PREMIUM TIER V vraagje:

Zijn de T14 en Churchill III de aanschaf waard om de US en USSR heavy lijnen te ondersteunen voor crew training?

Als het goed is komen ze dit weekend in de discount (50%) heb ik ergens op ftr gelezen en dus misschien aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Obj 907 krijgt een buff in 9.5, misschien toch maar de 907 kiezen als reward dan. (mits ik het haal natuurlijk)
http://worldoftanks.com/e...er/cw/object-907-changes/

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vae Victus schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:39:
Obj 907 krijgt een buff in 9.5, misschien toch maar de 907 kiezen als reward dan. (mits ik het haal natuurlijk)
Zo niet zo'n zuinige buff ook zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04-2024

Bigsexy3

Planner

volgens mij is <+:) bij wargaming geweest 7(8)7 7(8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
En dan had die tank al:
- Meer Health
- Meer Horse Power
- Betere Turret Traverse
Dan de Object 140. Wordt moeilijk kiezen >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
Altijd leuk als mensen een E-50 proberen te rammen. Een T-54 dacht dat hij het wel aan kon, mooi niet dus. Ik deed 900 ram damage en bij mij ging er nauwelijks wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:00
Een tank die ik echt zou willen. Zelfs tegen betaling.

[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 24-11-2014 18:16 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
Kepro schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:15:
[...]
Een tank die ik echt zou willen. Zelfs tegen betaling.
De betaling is de komende 3 weken van je privé leven opgeven en CW spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:00
p0st schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:37:
[...]

De betaling is de komende 3 weken van je privé leven opgeven en CW spelen :9
Heb je een punt helaas zijn er al 4 avonden bezet voor mijn sport. :-(

Misschien is er straks wel een gulle gever. O+

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kepro schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:46:
[...]

Heb je een punt helaas zijn er al 4 avonden bezet voor mijn sport. :-(

Misschien is er straks wel een gulle gever. O+
Als de tank ooit te koop zou zijn, zou ik nu niet de campaign spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al zei heb ik ineens weer wat filmpjes klaar staan (en vandaag er nog eentje bij gekregen van een volger en GOT-ter, waarvoor dank!).

Dit is een snelle replay van een snelle tank met in dit potje blijkbaar ultra camo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Laatst online: 23-08 10:11
Jezus is er iets om uitnodigingen te blokkeren? ik word helemaal gek van al die onzin van uitnodigingen tot trainingskamer, afdeling en peloton. Ik doe aan geen van die onzin dingen dus wil er niks mee te maken hebben maar word er volop mee gespamd en uitgenodigd er voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
Daarvoor heb je de optie "Accept invitation only from players in Friends list" in Settings > General > Chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik laat dit even hier...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1rB9iTpl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datttt bounce :D

Was het een ace? Moet haast wel met die dmg en ultra veel bounces

[ Voor 68% gewijzigd door Mr_Size op 24-11-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nee geen ace

Third.
Fucking.
Class.

De battle was een loss en mijn schoten waren telkens 300+ m ver weg.

Laten we er een competitie van maken:
Degene die meer damage blocked + damage dealt kan doen in totaal en de eerste is die het in zendt, krijgt van mij een tier 8 premium tank :)
Dit is tot 31 december.
.
Dat is 24.597 damage in totaal (done + blocked).

Paar regeltjes:
Post een screenshot op dit forum (van zowel de standaard battle report en de laatste tab daarvan) en geef de link met de replay van wotreplays.com.
Standaard regels van WG gelden (geen gecheat of rigged battles yadayadayada).
Elke tank is toegestaan, ook elke shell weet ik veel wat.
De battle moet gespeeld zijn tussen 24-11-2014 en 31-12-2014.
Spotting/assisted damage telt NIET mee.
Have fun.

Let the game begin :D

Mijn game als voorbeeld:

Ingame naam: Fordox

Damage blocked: 17.820
Damage done: 6.777
Damage total: 24.597

replay: http://wotreplays.com/site/1366528#self

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D0elmMNl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1rB9iTpl.jpg

Waarschijnlijk zullen er niet veel inzendingen zijn, maar ik laat mij graag verassen :)
(GOT clanleden moeten trouwens even op hun eigen forum zich melden ;))

[ Voor 111% gewijzigd door Fordox op 24-11-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
Fordox schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:50:
Laten we er een competitie van maken:
Degene die meer damage blocked + damage dealt kan doen in totaal en de eerste is die het in zendt, krijgt van mij een tier 8 premium tank :)
Dit is tot 31 december.
.
Dat is 24.597 damage in totaal (done + blocked).

Paar regeltjes:
Post een screenshot op dit forum (van zowel de standaard battle report en de laatste tab daarvan) en geef de link met de replay van wotreplays.com.
Standaard regels van WG gelden (geen gecheat of rigged battles yadayadayada).
Elke tank is toegestaan, ook elke shell weet ik veel wat.
De battle moet gespeeld zijn tussen 24-11-2014 en 31-12-2014.
Have fun.

Let the game begin :D

Mijn game als voorbeeld:

Ingame naam: Fordox

Damage blocked: 17.820
Damage done: 6.777
Damage total: 24.597

replay: http://wotreplays.com/site/1366528#self

Waarschijnlijk zullen er niet veel inzendingen zijn, maar ik laat mij graag verassen :)
Leuke challenge Fordox! Maus is gonna Maus, ik ga mijn best doen >:)

[ Voor 9% gewijzigd door p0st op 24-11-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37

themaxter

Bugged..

Epic!

Nu moet ik mijn Maus ook weer gaan afstoffen :(

Maarre hoeveel goldshells heb je wel niet geschoten, als ik naar je credits balans kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Valt mee, ik had er nog wat over :p
Ik kwam een T95 tegen en een E100 en in de Maus schiet mijn vinger blijkbaar vaak naar de 2 en ramt ie er nog een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend ook met WoT begonnen en me redelijk ingelezen in de basics. Maar de leercurve is toch wat hoger dan ik gewend ben van games; zoals MWO (MechWarrior Online) bijvoorbeeld. Zo heb ik stellig het idee dat ik op tier 1 niet tegen newbies speel want ik zie ook camo netten en hun speelstijl doet me vermoeden dat ze op lagere tiers makkelijk newbies afknallen, en dus geen newbies vs. newbies waar ik redelijk behoefte aan zou hebben om het spel goed te leren kennen.

Wat dingen waar ik tegenaan loop:
  • Welke tanklijn moet ik levelen? Er zijn wel guides maar ik vind het niet erg gericht op iemand die begint met spelen. Ik mis een goede uitleg over de tank classes; b.v. tank destroyer vs. heavy. Uiteindelijk met googlen kom je erachter tank Tank Destroyer vooral een amusher is die eigenlijk alleen frontale aanvallen kan doen omdat het geen turret heeft. Een heavy tank is universeler, maar met minder sterke guns en minder frontale armor. Verder mis ik ook een guide voor lower-tier tanks en welke landen goed zijn waarin. Het is iets te onoverzichtelijk voor een newbie en omdat je veel tijd kwijt bent met levelen zou het jammer zijn als ik pas na lang spelen erachter kom dat mijn gekozen lijn niet goed aansluit met mijn speelstijl.
  • De arty. Ik ben begonnen met een Duitse Tier II (G.Pz.Mk.VI(e) wat een naam...) en het bevalt absoluut niet. Voordat ik eindelijk getarget heb dat de aim reticle klein genoeg is, is de enemy tank net iets bewogen en moet ik dus ook bewegen. En gelijk wordt mijn aiming gereset of althans dat gebeurt toch vrij regelmatig. Meestal kan ik hooguit één schot doen en tegen die tijd is 70% van de tanks dood en word ik in mijn base shelter verrot geschoten door een light enemy tank.
  • Medium english (Vickers) bevalt tot nu toe het beste eigenlijk. Allround tank die traag is maar wel wat punch heeft. Om hoekje staan en wachten tot er wat voorbij komt, werkt tot nu toe nog het beste voor mij.
  • De meeste tijd heb ik besteed om de Pz1C te krijgen (Tier 3 light). De snelste tank in-game en volgens de guide die ik las een tank die velen nog lange tijd in hun stal houden omdat hij zo leuke speelstijl heeft. Nou dat moet ik dan nog ontdekken want als spotter fail ik hard; er zijn altijd tanks voor mij die als eerste spotten. Wat ik in de guides lees is vooral achter een TD komen en hem dan afknallen omdat hij te traag is om jou te pakken. Maar dat lukt nauwelijks. Ik ben helemaal niet snel genoeg en kom met mijn draaicircel niet uit en BOEM, daar ga ik dan. Vaak val ik terug op een speelstijl die je denk ik het beste als medium tank speelt; en ook dat gaat niet echt lekker. Als tier 3 speel je ook vaak tegen tier 5 tanks en daarvoor mis ik de penetratie. Ook gaan bij mij de wenkbouwen fronzen als ik word ingehaald door een medium tank met volle acceleratie. Wut? Is toch de snelste tank in-game? Maar zal wel aan mijn crew liggen dan ofzo...
De 'Wow Tips' youtube filmpjes hebben me redelijk geholpen. Maar de adviezen in de praktijk brengen gaat nog niet zo makkelijk. Toch waren de adviezen wel nuttig en ik hoop eigenlijk dat er meer guides voor beginners te vinden zijn; misschien een idee voor de topicstart?

En eigenlijk hoop ik ook wat van jullie te horen over de tank trees. Ik ben nu erg naar Germany aan het kijken en zou me willen beperken tot Germany/England/USA zodat ik de getrainde crews en mechways ook meer concentreer. Want geld betalen ga ik pas doen als het nodig is en ik het spel ook echt leuk vind. Dus voorlopig wil ik vooral kijken of ik mijn speelstijl zo kan verbeteren dat ik ook echt lol heb in het spelen. Wat ik vooral zoek is de 'hot spots' bij het levelen; welke low-tier (3-5) zijn het waard om naartoe te levelen omdat ze voor hun tier best goed zijn. Ik weet het; er bestaat geen 'beste' tank het zijn veel factoren tezamen en speelstijl/teamplay die succes bepalen; maar er is vaak wel iets van een tank die het voor zijn tier bovengemiddeld goed doet en aanbevolen is om daar naartoe te levelen.

Als laatste: is mijn strategie om één land te kiezen (Germany) wel de juiste weg? Ik heb al de Franse tier 1 en Russische tier 1 verkocht. Eigenlijk zou ik alles Germany willen met misschien Engeland/USA erbij als secondaire tree. Dus een beetje concentreren zodat ik hopelijk ook wat verder in de trees kan komen. Een goede tier 5 medium/heavy kijk ik nu naar. Maar pfff, zoveel informatie. :|

Dus: wie helpt deze noob zijn draai te vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
Zo veel vragen, met zo mogelijk, nog meer antwoorden.
Het grootste probleem, uitzoeken welke speelstijl je het beste ligt. Daar kom je alleen achter door alle verschillende soorten tanks te spelen. Ik kan daar geen antwoord op geven. Ik kan je wel vertellen welke weg ik gevolgd heb.

In mijn geval had ik een hekel aan tanks met zo'n machinegeweer als kanon, dat wilde ik dus zeker niet. Uiteindelijk gekozen voor TD als eerste richting en dan de duitse lijn (en later de russische). TD's, traditioneel 2e lijns support, dus van een afstandje de tanks afschieten door vooral door anderen gespot worden.
Echter komt dit pas in de wat hogere tiers goed naar voren, in de lagere tiers is er weinig tot geen samenspel en racen de meeste gewoon lekker naar voren om daar wat andere tanks tegen te komen.

De duitse lijn heeft vooral een vrij nauwkeurig kanon die daar goed geschikt is om van lange afstanden te schieten. Echter zijn ze vrij zwak bepantserd dus wil je voorkomen dat je geraakt word. Door jezelf dan achterin te plaatsen, bij voorkeur achter een bosje (want extra camoflage) en te zorgen dat je wel want tanks kunt raken, kun je lekkere potjes doen.

Heavys zijn vooral te vinden in de frontlinie, door hun meestal vrij sterke bepantsering en zware kanonnen delen ze de zware klappen uit (en vangen ze op) Ben sinds kort met heavys begonnen. De russische lijn. De relatief zware kanonnen spraken mij wel aan en ik moest toch ergens beginnen.

Kiezen voor 1 bepaald land is in mijn ogen niet een echte meerwaarde. Ja, het gebeurt wel dat sommige modules/onderdelen die je bij de ene tank onderzoekt, ook gebruikt worden in andere tanks zodat je ze daar niet meer hoeft te onderzoeken, maar heel vaak is dat niet dus ik zou het daarom niet bij 1 land houden.

Wat ik wel zou doen is je aandacht focussen op enkele tanks ipv alles tegelijk willen doen. Hierdoor heb je sneller door hoe je een bepaalde (soort) tanks moet gebruiken.

Jij gaf aan dat mediums je op dit moment het beste bevallen. Ik zou je dan adviseren om van 2 landen de medium lijn te gaan volgen.
Waarom 2 landen en dan dezelfde type tank? Omdat je dan globaal dezelfde speelstijl houd, in jou geval mediums. Ook kun je zo lekker door blijven spelen, is 1 tank door, kun je met de andere door. Verder zijn er ook vele verschillen tussen de medium tanks, maar daar kom je dan vanzelf ook wel achter.

Mediums, vooral proberen te flanken, laat de zware tanks maar lekker voorop alle klappen vangen en jij van de zijkant/achterkant of sneaky tussendoor je schade proberen te doen. Zeker in de lagere tiers worden tanks vaak niet gebruikt zoals ze bedoelt zijn of waar ze goed in zijn. Probeer gewoon lekker schade te doen zonder zelf geraakt te worden, dat is uiteindelijk de grote truc.

Zoek vooral ook even de teamspeakserver van GOT op (staat in de TS dacht ik) en het ingame chat kanaal zodat je met anderen kunt spelen die je dan ingame weer tips kunnen geven. Daar leer je ook een heleboel van.

Succes en veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

Heej CiPHER,

Op al je vragen weet ik geen antwoord. Wat ik wel weet dat de Russische lijnen het meest newbie friendly zijn. Sluit die dus niet uit. De Britten zijn een heel apart soort, al moet ik zeggen dat als je met hun meds overweg kan het een erg leuke lijn is. Van de Duitsers weet ik eigenlijk niet zoveel af. De grille (tier 5 arty) schijnt wel leuk te spelen, al heb ik zelf een hekel aan arty.

Zelf ben ik begonnen met de Russen, en dan vooral de heavy lijn van de IS-serie. Die is namelijk nog al vergevend voor beginnende spelen (read: stronk stalin tanks).

Kijk een op dit youtube kanaal:
http://www.youtube.com/pl...7py55xbIgz4Y5YRQBc621fKPr

Vond ik heel leerzaam. Succes in ieder geval! En veel speel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:46:

En eigenlijk hoop ik ook wat van jullie te horen over de tank trees. Ik ben nu erg naar Germany aan het kijken en zou me willen beperken tot Germany/England/USA zodat ik de getrainde crews en mechways ook meer concentreer. Want geld betalen ga ik pas doen als het nodig is en ik het spel ook echt leuk vind. Dus voorlopig wil ik vooral kijken of ik mijn speelstijl zo kan verbeteren dat ik ook echt lol heb in het spelen. Wat ik vooral zoek is de 'hot spots' bij het levelen; welke low-tier (3-5) zijn het waard om naartoe te levelen omdat ze voor hun tier best goed zijn. Ik weet het; er bestaat geen 'beste' tank het zijn veel factoren tezamen en speelstijl/teamplay die succes bepalen; maar er is vaak wel iets van een tank die het voor zijn tier bovengemiddeld goed doet en aanbevolen is om daar naartoe te levelen.

Als laatste: is mijn strategie om één land te kiezen (Germany) wel de juiste weg? Ik heb al de Franse tier 1 en Russische tier 1 verkocht. Eigenlijk zou ik alles Germany willen met misschien Engeland/USA erbij als secondaire tree. Dus een beetje concentreren zodat ik hopelijk ook wat verder in de trees kan komen. Een goede tier 5 medium/heavy kijk ik nu naar. Maar pfff, zoveel informatie. :|

Als mede-noob heb ik gemerkt dat Light Tanks en hun rol in hogere tier battles (scouting!) erg pittig zijn en je daarom dat wellicht beter pas kunt proberen zodra je het spel wat meer door hebt. Voor de Duitse tanks betekent dit vooral dat je m.i. de route door de Pz.Kpfw. 38 (t) n.A. beter links kunt laten liggen.

Qua noob-vriendelijkheid moet ik me aansluiten bij Bigsexy3. De Russische heavies op tier 5 (KV-1, KV-1S) zijn erg leuk en vergevingsgezind. De KV-1 heeft uitstekende armor en een goede gun(s). De KV-1S heeft goede armor (iets minder dan de KV-1), is wat sneller en heeft dezelfde goede gun(s).

Zelf heb ik nog niet zo heel veel battles gespeeld en was ook begonnen met de Duitse tanks (zoals iedereen wil ik graag de Tiger H). Toen een uitstap gemaakt naar de Russische tanks en ik merk dat dit mijn spel heel veel heeft verbeterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09-2020
@CiPHER,

Je lange verhaal vat je eigelijk zelf al samen in de allerlaatste zin ;).

Als antwoord hierop sluit ik mij aan bij de mensen hierboven. Scouts en Artie's zou ik nog lekker achterwege laten. Deze types hebben een eigen handleiding en speelstijl, wat erg moeilijk en frustrerend is als beginnend speler.

De Russische heavy lijn daarintegen is erg leuk om te spelen en een mooie manier om het spel te leren. De KV 1 (tier 5) is misschien wat traag, maar kan veel klappen vangen. Daarbij is de topgun op de KV-1 erg goed, zekers als je in een tier 5 potje zit.

De KV-85 (tier 6) is de opvolger van de KV-1 en ruilt armor is voor snelheid. Het 100mm kannon erg accuraat (zeker voor russische makelij) en heeft een hoge arp. Speel deze tank nog regelmatig in platoon met veel plezier ;).

Verder zou ik je willen aanraden om in platoon te gaan samenspelen. Op die manier leer je van elkaar en wordt het spelen een stuk gezelliger ;)

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Eventjes heel wat anders:
Vette shit! Nieuwe Leopard van Rheinmetall:

http://www.autobild.de/bi...lution-4207050.html#bild1

Bruut ding!

Edit:
Misschien is het een oud artikel. Kan t even niet zo snel vinden.
:X

[ Voor 21% gewijzigd door Kliko op 25-11-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CZFoo
  • Laatst online: 06-11-2019
Ha Cipher,

zoveel mensen, zoveel meningen. De vragen zijn denk ik hetzelfde als iedereen ze heeft (gehad). Bottomline is vooral: speel wat je leuk lijkt.

Ik ben indertijd begonnen met de heavy-lijn van de Russen (IS pad) en tegelijkertijd de Amerikaanse TD lijn (richting Hellcat en verder). Heavy lijn want: ze zijn vrij vergevingsgezind en omdat je wat klappen kan vangen heb je wat meer ingame tijd om te leren hoe je moet anglen en waar de grootste gevechten plaats vinden. Turreted TD want: je komt op heel andere plekken op de maps en het voornaamste wat je moet ontwikkelen: mapkennis.

Lage tiers wordt maar wat aangeklooit, niemand weet ergens iets vanaf en valt vlot ten prooi aan een betere speller. Vanaf tier 3/4 (beetje hoopvol) begint het allemaal wat meer ergens op te kijken.

Lees vooral over de verschillen tussen de tanks (heavy vs heavy etc) waar je mee gaat spelen (dus het heeft nu nog geen zin om je te verdiepen in tiertjes 6-8-10 etc) want ook die zijn groot en kunnen bepalend zijn. Voorbeeld: ondanks dat de Russiche heavylijn door verreweg de meesten goed gespeeld wordt kan ik er slecht mee overweg. Oorzaak is geen/weinig gun depression. Ik heb liever wat meer gundepressie (dan presteer ik ook vele malen beter) dus kwam ik na een tijdje uit op de Amerikaanse heavies (pad van T29/T32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Wat mij vooral opvalt is dat de tank classificaties vaak niet kloppen, dus let daar niet teveel op.

- Sommige medium/heavy tanks zijn sneller dan light.
- Sommige light/medium tanks hebben betere armor dan heavy/TD
- etc.
Dat zie je door alle tiers heen, en zit geen enkel patroon in.

Dit komt omdat er veel in het spel gebeurt wat nergens staat vermeld. Bijvoorbeeld de dikte van je armor samen met de hoek armor vs inslag bepaalt of je schade krijgt. Heb je dus 10mm armor en de hoek met het schot is >70 graden, krijg je een bounce/ricochet en krijg je geen schade.
Heb je 20mm armor en de hoek is 0, dan gaat je tank hp omlaag want dezelfde kogel dringt dan ineens door.
Of de 'camoflage' factor, wat inhoud hoe makkelijk je gezien wordt. Wederom, staat nergens maar je tegenstander zien voordat ze jou zien is verdomde handig.

Het makkelijkste is om 1 nation uit te kiezen waarbij eigenlijk overal russisch of amerikaans aangeraden. Russen zijn het meest gebruiksvriendelijk, en amerikaanse hebben beste 'quality of life' dingen (nog meer stats die niet zichtbaar zijn zoals weerstand over terrein wat je snelheid op de verschillende soorten grond bepaald, hoe ver je kanon omhoog/omlaag kan, hoe groot de knal van je schot is om toch schade te doen als je mist..).

Binnen dat land ga je dan beginnen om ALLE tanks rijden (light, med, heavy, TD, arty). Velen delen dezelfde modules die je moet researchen, waardoor je dus makkelijker een tank krijgt waarop alle upgrades zitten. Dan kun je veel makkelijker mee komen met het spel. Zoals je misschien gemerkt hebt telt crew ervaring ook (beginnen met 50% is gratis, 75% kost silver, 100% kost echt geld) en met elk gevecht worden ze 'beter' wat te vertalen is naar een betere tank zoals snelheid/schade/...

Aangezien echt geld er tegenaan gooien zonde is, moet je proberen een beetje door een roze bril te kijken en vooral op speelstijl te letten. Wat vind je leuk, hoe speel je zelf, maar ook hoe anderen het over het algemeen doen.

Tegelijk zorgen meerdere tanks ervoor dat als je bent kapotgeschoten, je het gevecht kunt verlaten en gelijk door kunt spelen in plaats van wachten tot het spelletje over is. Houdt het tempo erin wat voor jezelf veel leuker is.

Rond Tier 3-4 overgang zul je merken dat een paar van je tanks nog tier 2-3 zijn omdat je ze te weinig ervaring/reseach punten hebben. Dat betekend over het algemeen dat je ze te weinig speelt, dus een goede manier om erachter te komen waar je voorkeur echt ligt. Je hebt dan wel alles een kans gegeven, en hebt ook wat kennis van de andere soorten tanks.

Daarna ga je dan door met 2-3 tanks de latere tiers in - misschien vind je er 1 veel leuker, maar je wilt er ook ies naast hebben om te spelen terwijl de kapot geschoten tank vast zit in een nog lopend spel. Ook krijg je per tank elke dag eenmalig de bonus van 2x geld/ervaring wat je kunt gebruiken om modules vrij te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 25-11-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die missies in de campaigne zo weinig per persoon opleveren :P

Iemand idee hoe ze de fame van de missies verdelen? Actieve clan members?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:16
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:45:

Geldt dit niet alleen als fame voor de clan en members hier niets van krijgen? Zo lijkt in ieder geval wel de verdeling te zijn gemaakt van de clan zijn totale fame, namelijk wat de spelers bij elkaar hebben gespeeld en de missies.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:45:
Jammer dat die missies in de campaigne zo weinig per persoon opleveren :P

Staat gewoon in een of ander nieuwsbericht uitgelegd. :P
mkliko schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:04:
Eventjes heel wat anders:
Vette shit! Nieuwe Leopard van Rheinmetall:

http://www.autobild.de/bi...lution-4207050.html#bild1

Bruut ding!

Edit:
Misschien is het een oud artikel. Kan t even niet zo snel vinden.
:X
Oud nieuws, iig voor mij. :P

Also, nieuw... 'nieuw'... ouwe Leo met wat dingetjes er opgeplakt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door User op 25-11-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik toch nog even degenen moet bedanken die me aanraadden de KV-1 te kopen. Na een verschrikkelijke stock grind dacht ik even dat het wellicht niet mijn speelstijl was, maar met de beste engine en gun heb ik meer plezier in WoT dan ooit tevoren :P

En op dit moment trillen mijn handen nog helemaal na van de adrenaline van een spannend potje :P Het leverde mijn eerste Top Gun ooit op en veruit mijn hoogste XP score. Zelfs mijn basis XP in dit potje was hoger dan ik ooit gehaald heb met premium. Ook een van mijn eerste Ace Tankers :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4AcRzrG.jpg

EDIT: Dat is nou weer jammer, potje daarna werd ik iets te optimistisch en dacht ik 3 tanks tegelijk aan te kunnen. Dat liep minder goed af :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:31:
Ik geloof dat ik toch nog even degenen moet bedanken die me aanraadden de KV-1 te kopen. Na een verschrikkelijke stock grind dacht ik even dat het wellicht niet mijn speelstijl was, maar met de beste engine en gun heb ik meer plezier in WoT dan ooit tevoren :P

En op dit moment trillen mijn handen nog helemaal na van de adrenaline van een spannend potje :P Het leverde mijn eerste Top Gun ooit op en veruit mijn hoogste XP score. Zelfs mijn basis XP in dit potje was hoger dan ik ooit gehaald heb met premium. Ook een van mijn eerste Ace Tankers :D

[afbeelding]

EDIT: Dat is nou weer jammer, potje daarna werd ik iets te optimistisch en dacht ik 3 tanks tegelijk aan te kunnen. Dat liep minder goed af :P
Lekker bezig jongen! Gefeliciteerd, op naar je volgende epische medailles d:)b *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk

[afbeelding]

Goed bezig :) _/-\o_

Volgende doel is de Radley Medal? (8-9 kills)

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko

[afbeelding]

congratz! *O* Heb je toevallig een replay? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Told ya. ;)
De tank is gewoon geweldig als je top tier bent. Ik kan het ding zelf niet meer spelen omdat het te makkelijk was maar voor een beginner is het een leuke tank waar je dingen kan leren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
Is toch geen vergelijking met de Churcill I of de BDR G1. Die KV-1 is een fijn stuk staal 8)

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:46:
Van het weekend ook met WoT begonnen en me redelijk ingelezen in de basics. Maar de leercurve is toch wat hoger dan ik gewend ben van games; zoals MWO (MechWarrior Online) bijvoorbeeld. Zo heb ik stellig het idee dat ik op tier 1 niet tegen newbies speel want ik zie ook camo netten en hun speelstijl doet me vermoeden dat ze op lagere tiers makkelijk newbies afknallen, en dus geen newbies vs. newbies waar ik redelijk behoefte aan zou hebben om het spel goed te leren kennen.

Wat dingen waar ik tegenaan loop:
Welke tanklijn moet ik levelen? Er zijn wel guides maar ik vind het niet erg gericht op iemand die begint met spelen. Ik mis een goede uitleg over de tank classes; b.v. tank destroyer vs. heavy. Uiteindelijk met googlen kom je erachter tank Tank Destroyer vooral een amusher is die eigenlijk alleen frontale aanvallen kan doen omdat het geen turret heeft. Een heavy tank is universeler, maar met minder sterke guns en minder frontale armor. Verder mis ik ook een guide voor lower-tier tanks en welke landen goed zijn waarin. Het is iets te onoverzichtelijk voor een newbie en omdat je veel tijd kwijt bent met levelen zou het jammer zijn als ik pas na lang spelen erachter kom dat mijn gekozen lijn niet goed aansluit met mijn speelstijl.
Tweaker in nood vraagt om hulp. Je hebt mij geholpen met de ssd, dus bij deze return ik de favour.

Even ik het kort:
Tankdestroyers je hebt eigenlijk 2 hoofdsoorten.
Die met armour, en die zonder armour. Die zonder armour moet je vaak spelen op "camo" en "viewrange". Lekker achter de meute aanrijden en snipen met die hap. Aanrader: Camonetje + binos
Die met armour, daarmee kan je vaak ietsjes verder naar voren toe staan.

Overigens heb je ook nog tankdestroyers met turrets, dat is eigenlijk wat je wil. Een tank zonder turret is meestal iets lastiger te spelen in citymaps (waar er nog al een aantal van zijn).
De arty. Ik ben begonnen met een Duitse Tier II (G.Pz.Mk.VI(e) wat een naam...) en het bevalt absoluut niet. Voordat ik eindelijk getarget heb dat de aim reticle klein genoeg is, is de enemy tank net iets bewogen en moet ik dus ook bewegen. En gelijk wordt mijn aiming gereset of althans dat gebeurt toch vrij regelmatig. Meestal kan ik hooguit één schot doen en tegen die tijd is 70% van de tanks dood en word ik in mijn base shelter verrot geschoten door een light enemy tank.
Dat heb je inderdaad vooral op de lage tiers, tanks gaan yolo recht naar voren om bij de arty te komen. Op die tier is dat nog een soort van sport, mensen vinden dat erg leuk. Soms gaat dat samen met het schreeuwen van "allah huakbar" of soortgelijke leuzen in de chat. Later zal dat veel minder zijn en kan je over het algemeen wel leuk damage doen. Echter is het voor de meesten alleen maar "klikken". Persoonlijk vind ik dat een beetje saai. Hoewel in 1 klap een amx 50 100 (een franse heavy tank die meerdere kogels tegelijkertijd kan afschieten), eruit schieten voor velen toch echt het einde is.
Medium english (Vickers) bevalt tot nu toe het beste eigenlijk. Allround tank die traag is maar wel wat punch heeft. Om hoekje staan en wachten tot er wat voorbij komt, werkt tot nu toe nog het beste voor mij.
Dat is "camping". In het begin is dit wel een redelijke methode om te kijken hoe het spelletje een beetje gaat. Echter mag je na 20 battles wel een beetje dichter bij de tegenstander gaan komen. Eigenlijk moet je het zo gaan doen: Rij achter de meute aan, probeer altijd een beetje bij "cover" in de buurt te rijden. Zo kan je namelijk af en toe schuilen en sidescrapen (als je weet wat dat is).
De meeste tijd heb ik besteed om de Pz1C te krijgen (Tier 3 light). De snelste tank in-game en volgens de guide die ik las een tank die velen nog lange tijd in hun stal houden omdat hij zo leuke speelstijl heeft. Nou dat moet ik dan nog ontdekken want als spotter fail ik hard; er zijn altijd tanks voor mij die als eerste spotten. Wat ik in de guides lees is vooral achter een TD komen en hem dan afknallen omdat hij te traag is om jou te pakken. Maar dat lukt nauwelijks. Ik ben helemaal niet snel genoeg en kom met mijn draaicircel niet uit en BOEM, daar ga ik dan. Vaak val ik terug op een speelstijl die je denk ik het beste als medium tank speelt; en ook dat gaat niet echt lekker. Als tier 3 speel je ook vaak tegen tier 5 tanks en daarvoor mis ik de penetratie. Ook gaan bij mij de wenkbouwen fronzen als ik word ingehaald door een medium tank met volle acceleratie. Wut? Is toch de snelste tank in-game? Maar zal wel aan mijn crew liggen dan ofzo...
De pz1c vind ik inderdaad een leuke tank. Echter moet je wel weten dat op T5 hij eigenlijk prut is, weinig pen. In dat geval moet je dus een beetje achteraan gaan rijden. Als je in een T4-T3 match zit is het een vrij leuke tank. Je kan snel een hoop damage doen en dan weer schuilen achter een gebouw/lijk. Het is geen Call of Duty, je moet rustig aan spelen en kijken waar je kansen liggen.
De 'Wow Tips' youtube filmpjes hebben me redelijk geholpen. Maar de adviezen in de praktijk brengen gaat nog niet zo makkelijk. Toch waren de adviezen wel nuttig en ik hoop eigenlijk dat er meer guides voor beginners te vinden zijn; misschien een idee voor de topicstart?

Van dat geld betalen, heel erg slim. Ik denk dat ik pas begon te betalen op tier 6. In het begin zit je echt te denken van, wat is deze tank. Wat kan je ermee. Zeg maar iemand die voor het eerst een computer wilt bouwen.

Leuke tankjes om naartoe te grinden zijn de:
T110E5 (tier 10), met de t-29 en t-32 kan je vaak hulldown staan wat een voordeel is. Door die sterke turret kan je schieten zonder dat hun schoten jou frontaal kunnen penetreren.
E100
De russische heavies is-7
De russische mediums Obj. 140.

Ik zou echter beginnen met een heavy lijn. Waarom?! Dan kan je af en toe nog wel een schot bouncen, "foutjes" worden meestal dus niet te hard afgestraft.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Radley-Walters lijkt me heel erg lastig; die heb ik nog nooit iemand zien halen in een van mijn games, maar ik ga mijn best doen :*)

Heb net ook even opgezocht hoe het zit met replays. Ik dacht dat die automatisch werden opgenomen door de game, maar blijkbaar moet je dat eerst aan zetten. Bij mij werd tot nu toe alleen de laatste replay opgenomen, dus is mijn replay alweer overgeschreven. Dat is wel echt zonde, had graag de replay van mijn allereerste Top Gun bewaard.

En ja, in zijn eigen tier is de KV-1 wel echt een beest, en daar kom ik ook vaak in terecht. Misschien 3 op 50 potjes in tier 7, de rest allemaal tier 5 en 6. Zojuist had ik zelfs 3 potjes achter elkaar Steel Wall. In mijn geval zegt dat wel dat ik te veel fouten maak en me onnodig vaak aan vijandelijk vuur blootstel waar dat niet nodig is. Ik probeer er wel van te leren, want ik moet ook met andere tanks dan de KV-1 om kunnen gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertvdk
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:36:
...Zojuist had ik zelfs 3 potjes achter elkaar Steel Wall. In mijn geval zegt dat wel dat ik te veel fouten maak en me onnodig vaak aan vijandelijk vuur blootstel waar dat niet nodig is. Ik probeer er wel van te leren, want ik moet ook met andere tanks dan de KV-1 om kunnen gaan :P
Dat hoeft helemaal niet hoor. Als jij met je dikke armor je teamgenoten afschermd, dan is dat juist een dikke plus.

Daarbij is het soms verstandig, als jou teamgenoten een flankaanval gaan uitvoeren, om de aandacht van de tegenstander naar je toe te trekken.

Ligt aan de situatie ;)

Noobmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:36:
En ja, in zijn eigen tier is de KV-1 wel echt een beest, en daar kom ik ook vaak in terecht. Misschien 3 op 50 potjes in tier 7, de rest allemaal tier 5 en 6. Zojuist had ik zelfs 3 potjes achter elkaar Steel Wall. In mijn geval zegt dat wel dat ik te veel fouten maak en me onnodig vaak aan vijandelijk vuur blootstel waar dat niet nodig is. Ik probeer er wel van te leren, want ik moet ook met andere tanks dan de KV-1 om kunnen gaan :P
De KV-1 is gewoon bijna een gegarandeerde auto steel wall. :+
Neem ook gewoon schoten, meestal kan het en je helpt je team ermee. Zo leer je meteen schoten ketsen en wat je wel en niet kan nemen. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-11-2014 17:18 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.