Blijft inderdaad leuk. Is toch een luxe, een nieuwe auto van de zaak
Owzo, mja, dat heeft dan weer met looptijd e.d. te maken dan?Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:40:
[...]
AngelDust je bent niet gek maar je maakt een klein rekenfoutje.
De 750 euro is incl eigen bijdrage van 120 euro. Dus leaseprijs is 630 euro.
De auto kost 825 euro.
825-630=195 euro eigen bijdrage.
Want die lease prijs van ons is idd 805 euro voor 4jr/180k km...
En dat is dan nog excl. de EB
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
@DarkChlyde
wat geeft mercedes benz nu aan? een levertijd van 6 maanden? o_O?
trouwens een Peugeot 308 SW heb ik ook nog naar gekeken...best complete auto voor niet al te veel geld...hoe was de proefrit bevallen? (diegene die hem getest hebben dan..)
wat geeft mercedes benz nu aan? een levertijd van 6 maanden? o_O?
trouwens een Peugeot 308 SW heb ik ook nog naar gekeken...best complete auto voor niet al te veel geld...hoe was de proefrit bevallen? (diegene die hem getest hebben dan..)
Bij mij beviel die 308SW dusdanig goed dat 'ie besteld is. In benzine weliswaar, dat was op basis van 30k KM's per jaar voordeliger dan diesel. En ik was nog vóór de 14%-diesel weer terug kwam, dus ik ging toch uit van 20% bijtelling.
Het is wel een auto die je echt zelf moet proberen. Het kleine stuur en de zit is 'love it or hate it', en daar wil je wel achterkomen vóór je er weer 4 jaar aan vast zit. Ik had binnen vijf minuten een ideale zitpositie gevonden in de proefrit, met mijn 1m89 en forse bouw.
Nu nog wachten tot half juni...
Het is wel een auto die je echt zelf moet proberen. Het kleine stuur en de zit is 'love it or hate it', en daar wil je wel achterkomen vóór je er weer 4 jaar aan vast zit. Ik had binnen vijf minuten een ideale zitpositie gevonden in de proefrit, met mijn 1m89 en forse bouw.
Nu nog wachten tot half juni...
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
308SW vond ik inderdaad ook een prettige auto, zat vrijwel direct goed. En je hoeft nooit op zoek naar knopjes
Nou...Pff...Eindelijk hoor! Dat laatste stapje valt mee zeg.
Dealer belde me net dat ze hem gingen bestellen. Iedereen is akkoord. Bedrijf, LM, dealer. Prijzen zijn akkoord. Auto wordt besteld. Gegarandeerde levering Q4 (waarschijnlijk november) 2015.
Mercedes Benz C350e Estate Avantgarde
Citrienbruin (ik denk ik doe eens apart, in de zon is het erg mooi!)
Beige/Bruin Lederen Exclusive interieur
Burmester
Comand Online
Rij assistentie plus
Donkere ramen achter
Essenhout bruin
Kleur:

Kleur IRL (-/- verlaging, -/- velgen) :

Interieur zoals besteld (-/- de knopjes van de elektrisch verstelbare stoelen)

Burmester:

Enige probleem: Het duurt zo verrekte lang nog!!
Dealer belde me net dat ze hem gingen bestellen. Iedereen is akkoord. Bedrijf, LM, dealer. Prijzen zijn akkoord. Auto wordt besteld. Gegarandeerde levering Q4 (waarschijnlijk november) 2015.
Citrienbruin (ik denk ik doe eens apart, in de zon is het erg mooi!)
Beige/Bruin Lederen Exclusive interieur
Burmester
Comand Online
Rij assistentie plus
Donkere ramen achter
Essenhout bruin
Kleur:

Kleur IRL (-/- verlaging, -/- velgen) :

Interieur zoals besteld (-/- de knopjes van de elektrisch verstelbare stoelen)

Burmester:

Enige probleem: Het duurt zo verrekte lang nog!!
Schitterende auto, heel mooi! Sterkte met het wachten.
Heel mooi!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mooie interieur kleuren, nu ga ik twijfelen over mijn keuze. Tegenwoordig zie je wel vaak die donkere ramen, wat is daar vooral de toegevoegde waarde van?readytoflow schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:09:
...
Donkere ramen achter
Essenhout bruin
Privacy.frankb schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:33:
[...]
Mooie interieur kleuren, nu ga ik twijfelen over mijn keuze. Tegenwoordig zie je wel vaak die donkere ramen, wat is daar vooral de toegevoegde waarde van?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Thx! Ben/wordt er ook blij van!
Donkere ramen?
Privacy (in mindere mate)
Stukje zonwering voor de kids
Mooier (persoonlijk)
Maar vooral ook (kan je onder privacy scharen) dat ik eens een tasje kan laten staan achter de stoelen zonder dat het opvalt.
Deze optie is er trouwens op het laatste moment toch weer bijgekomen. De leaseregeling is door mijn auto keuze aangepast en ook nog eens in mijn voordeel. Het is nog niet helemaal afgetikt, maar het gaat me 50-100 euro eigen bijdrage schelen
Donkere ramen?
Privacy (in mindere mate)
Stukje zonwering voor de kids
Mooier (persoonlijk)
Maar vooral ook (kan je onder privacy scharen) dat ik eens een tasje kan laten staan achter de stoelen zonder dat het opvalt.
Deze optie is er trouwens op het laatste moment toch weer bijgekomen. De leaseregeling is door mijn auto keuze aangepast en ook nog eens in mijn voordeel. Het is nog niet helemaal afgetikt, maar het gaat me 50-100 euro eigen bijdrage schelen
Geweldige kleur in elk geval, daarnaast ook een mooi interieur, maar persoonlijk vind ik de manier waarop Mercedes de schermen heeft verwerkt tegenvallen. Het 'verzinken' , zoals bij Volvo bijvoorbeeld, zou het echt afmaken wat mij betreft.vhal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:20:
Mooi interieur wel maar het scherm blijft een misser helaas (naar mijn mening). Dit kon veel netter (vooral die dikke bezels).
Hoorde trouwens dat alle Passat gte's al op voorinschrijving verkocht zijn. C350 zou vandaag op zijn. Geen idee of mijn bestelling erdoor is. Gekke tijden
Ik zag vandaag op de snelweg de nieuwe Passat rijden. Wat een geile bak zeg, en die koplampen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb hem ook al een aantal keer zien rijden en vind het irl een ontzettend saaie auto. Straalt niets uit vind ik.DennusB schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:37:
Ik zag vandaag op de snelweg de nieuwe Passat rijden. Wat een geile bak zeg, en die koplampen
Dan heb ik denk ik een hele dikke versie gezien met 18" en heel de klerebende, want hij zag er gruwelijk uitrickjehh schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:00:
[...]
Ik heb hem ook al een aantal keer zien rijden en vind het irl een ontzettend saaie auto. Straalt niets uit vind ik.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klopt. Gisteren mn Golf Variant opgehaald. Verkoper liet het mij ook weten. De plekken die Pon heeft staan bij de fabriek zijn allemaal gereserveerd. Er is al een soort van reserve lijst voor als iemand toch afmeld.DarkChylde schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:18:
Hoorde trouwens dat alle Passat gte's al op voorinschrijving verkocht zijn.
Bij mij is nu ook het startsein gegeven om rond te gaan kijken naar een leaseauto. Ik heb niet echt regels waar ik me aan moet houden, maar moet gewoon met een voorstel bij de baas komen en dan zegt hij of het goed is of niet.
Enige tijd geleden heb ik al wat rondgekeken en voor mezelf wat eisen/wensen opgezet: gwystyl in "Keuze leaseauto - Deel 2"
Ik heb inmiddels kort gereden in de Honda Civic 5d en station, Toyota Auris TS Hybrid en de Peugeot 308SW Blue lease executive.
Wat indrukken:
Honda Civic: ik heb eerst gereden in een 5d basisuitvoering (1.6 dtec Comfort) met navigatie. De stoelen zijn redelijk hard maar niet oncomfortabel. De besturing is vrij licht vergeleken met wat ik nu gewend ben in de Laguna uit 2006, maar wel lekker direct. Het zicht naar rechtsachter was beter dan ik had verwacht met de dikke C-stijl. Schakelen gaat lekker kort en direct, en de auto voelt net iets vlotter en wendbaarder aan dan mijn huidige. Vervolgens heb ik even gereden in een iets luxere station (1.8 vtec Sport met ADAS1 en 2). Hierin zit bijvoorbeeld dodehoek en verkeersborden detectie en automatisch remmen als je zachtjes rijdt. De stoelen hierin zaten een stuk beter, ook al zou het volgens de verkoper niet uit moeten maken. De ADAS gadgets zijn wel aardig, maar voor mij niet de meerprijs waard. De station rijdt verder vergelijkbaar met de 5-deurs, maar heeft veel meer bagageruimte.
Terug in de showroom heb ik nog even gespeeld met Honda Connect in een facelift model. Het doet een stuk moderner aan dan de navigatie in het pre-facelift model, en het heeft DAB+, dus als het een Civic wordt, wordt het een facelift model.
Toyota Auris TS: ik kreeg de Lease plus uitvoering mee, dus alle gewenste opties zitten er op. De besturing was extreem licht en kunstmatig, maar dit is in later geleverde modellen verbeterd volgens de verkoper. Het rijden met de 1.8 met CVT was even wennen, maar het geloei waar je in autotests altijd over leest vond ik niet storend, en op cruise-snelheden is de auto redelijk stil. Alles zit op de plek waar je het verwacht maar het doet een beetje klinisch aan.
Peugeot 308 SW: bij Peugeot stond de executive uitvoering klaar, dus met panoramadak en premium/sportstoelen. Helaas ben ik vrij fors gebouwd, dus zat ik een beetje geklemd in de stoel. Dit zorgt wel voor veel zijdelingse steun, maar lijkt me niet zo comfortabel op lange afstanden. Het dashboard boven het stuur ziet er netjes uit en is voor mij goed afleesbaar. Mijn vrouw is iets kleiner en moet waarschijnlijk wat spelen met de instellingen van het stuur om de snelheid te kunnen lezen... Het panoramadak zorgt voor veel licht, maar kan niet volledig verduisterd worden (in de Toyota volgens mij wel?). Bij terugkomst hebben we even in de BL premium gezeten die normale stoelen en geen panoramadak had. De normale stoelen zijn wat hard, dus voor ik de 308 kies wil ik zeker wat langer in een auto met die stoelen rijden. Verder ziet de auto er erg netjes en clean uit ("zakelijk" volgens mijn vrouw).
Naar aanleiding van het vergelijken van de Civic, Auris en 308 5d en station schrap ik de Volvo V40 en Mazda 3 van mijn lijstje. Ze lijken me te klein voor wat ik af en toe mee moet slepen.
De baas opperde nog een V60 D5 TwinEngine. Ik had deze in eerste instantie niet meegenomen vanwege de hoge aanschaf- en leaseprijs, maar hij zei dat hij hem niet gelijk zou afkeuren. Daar ga ik binnenkort dus toch maar even kijken en mee proefrijden
.
Ik heb laatst ook meegereden in een Seat Leon station, en dat beviel me beter dan ik verwacht had. Die ga ik toch ook bekijken ook al is hij nu 20% ipv 14%.
Al met al neig ik nu naar de Civic, maar de 308, Auris en V60 zijn zo'n € 65 per maand goedkoper. De 308 is wat mij betreft een goede tweede, afhankelijk van de non-premium stoelen. Voor de Civic en Leon ben ik ongeveer even veel kwijt als ik nu netto kwijt ben voor mijn auto min woon-werkverkeervergoeding, dus die sluit ik zeker niet gelijk uit.
Heeft iemand op basis van bovenstaand verhaal nog suggesties voor andere auto's waar ik naar zou moeten kijken? Ik ga zo'n 60k per jaar rijden, dus het zal waarschijnlijk een diesel worden.
Golf GTE of Mitsubishi PHEV mogen waarschijnlijk wel, maar de Golf 5d vind ik te klein en de PHEV te lelijk. Daarnaast ga ik met mijn gebruik niet in de buurt van opgegeven verbruik komen, en wil ik mijn baas niet opzadelen met een enorme naheffing aan het eind van het leasecontract.
Enige tijd geleden heb ik al wat rondgekeken en voor mezelf wat eisen/wensen opgezet: gwystyl in "Keuze leaseauto - Deel 2"
Ik heb inmiddels kort gereden in de Honda Civic 5d en station, Toyota Auris TS Hybrid en de Peugeot 308SW Blue lease executive.
Wat indrukken:
Honda Civic: ik heb eerst gereden in een 5d basisuitvoering (1.6 dtec Comfort) met navigatie. De stoelen zijn redelijk hard maar niet oncomfortabel. De besturing is vrij licht vergeleken met wat ik nu gewend ben in de Laguna uit 2006, maar wel lekker direct. Het zicht naar rechtsachter was beter dan ik had verwacht met de dikke C-stijl. Schakelen gaat lekker kort en direct, en de auto voelt net iets vlotter en wendbaarder aan dan mijn huidige. Vervolgens heb ik even gereden in een iets luxere station (1.8 vtec Sport met ADAS1 en 2). Hierin zit bijvoorbeeld dodehoek en verkeersborden detectie en automatisch remmen als je zachtjes rijdt. De stoelen hierin zaten een stuk beter, ook al zou het volgens de verkoper niet uit moeten maken. De ADAS gadgets zijn wel aardig, maar voor mij niet de meerprijs waard. De station rijdt verder vergelijkbaar met de 5-deurs, maar heeft veel meer bagageruimte.
Terug in de showroom heb ik nog even gespeeld met Honda Connect in een facelift model. Het doet een stuk moderner aan dan de navigatie in het pre-facelift model, en het heeft DAB+, dus als het een Civic wordt, wordt het een facelift model.
Toyota Auris TS: ik kreeg de Lease plus uitvoering mee, dus alle gewenste opties zitten er op. De besturing was extreem licht en kunstmatig, maar dit is in later geleverde modellen verbeterd volgens de verkoper. Het rijden met de 1.8 met CVT was even wennen, maar het geloei waar je in autotests altijd over leest vond ik niet storend, en op cruise-snelheden is de auto redelijk stil. Alles zit op de plek waar je het verwacht maar het doet een beetje klinisch aan.
Peugeot 308 SW: bij Peugeot stond de executive uitvoering klaar, dus met panoramadak en premium/sportstoelen. Helaas ben ik vrij fors gebouwd, dus zat ik een beetje geklemd in de stoel. Dit zorgt wel voor veel zijdelingse steun, maar lijkt me niet zo comfortabel op lange afstanden. Het dashboard boven het stuur ziet er netjes uit en is voor mij goed afleesbaar. Mijn vrouw is iets kleiner en moet waarschijnlijk wat spelen met de instellingen van het stuur om de snelheid te kunnen lezen... Het panoramadak zorgt voor veel licht, maar kan niet volledig verduisterd worden (in de Toyota volgens mij wel?). Bij terugkomst hebben we even in de BL premium gezeten die normale stoelen en geen panoramadak had. De normale stoelen zijn wat hard, dus voor ik de 308 kies wil ik zeker wat langer in een auto met die stoelen rijden. Verder ziet de auto er erg netjes en clean uit ("zakelijk" volgens mijn vrouw).
Naar aanleiding van het vergelijken van de Civic, Auris en 308 5d en station schrap ik de Volvo V40 en Mazda 3 van mijn lijstje. Ze lijken me te klein voor wat ik af en toe mee moet slepen.
De baas opperde nog een V60 D5 TwinEngine. Ik had deze in eerste instantie niet meegenomen vanwege de hoge aanschaf- en leaseprijs, maar hij zei dat hij hem niet gelijk zou afkeuren. Daar ga ik binnenkort dus toch maar even kijken en mee proefrijden
Ik heb laatst ook meegereden in een Seat Leon station, en dat beviel me beter dan ik verwacht had. Die ga ik toch ook bekijken ook al is hij nu 20% ipv 14%.
Al met al neig ik nu naar de Civic, maar de 308, Auris en V60 zijn zo'n € 65 per maand goedkoper. De 308 is wat mij betreft een goede tweede, afhankelijk van de non-premium stoelen. Voor de Civic en Leon ben ik ongeveer even veel kwijt als ik nu netto kwijt ben voor mijn auto min woon-werkverkeervergoeding, dus die sluit ik zeker niet gelijk uit.
Heeft iemand op basis van bovenstaand verhaal nog suggesties voor andere auto's waar ik naar zou moeten kijken? Ik ga zo'n 60k per jaar rijden, dus het zal waarschijnlijk een diesel worden.
Golf GTE of Mitsubishi PHEV mogen waarschijnlijk wel, maar de Golf 5d vind ik te klein en de PHEV te lelijk. Daarnaast ga ik met mijn gebruik niet in de buurt van opgegeven verbruik komen, en wil ik mijn baas niet opzadelen met een enorme naheffing aan het eind van het leasecontract.
Suggesties??? Die baas van jou snapt het. Gelijk die V60 bestellen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Inderdaad, kijk of die V60 haalbaar is. Dan rij je echt een klasse hoger dan al die andere auto's, maar wel met minder bijtelling.
Denk dat de meeste mensen het doen omdat het mooi staat. Verder laat het wat minder zon door, de rest van de argumenten die ik wel eens voorbij zie komen (veiligheid?) vind ik persoonlijk kolder.frankb schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:33:
[...]
Mooie interieur kleuren, nu ga ik twijfelen over mijn keuze. Tegenwoordig zie je wel vaak die donkere ramen, wat is daar vooral de toegevoegde waarde van?
Wel even kijken hoe er tegenover staat als je zeg 90% van de gereden KM's op diesel rijdt.Tylen schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:48:
Suggesties??? Die baas van jou snapt het. Gelijk die V60 bestellen.
Als je baas een V60 voorstelt, zou ik ook een Passat, A4, Mondeo en Mazda6 bekijken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja, hallo... Een V60 Twin Engineer (7%) of een A4 (20/25%)? Scheelt nogal wat bijtelling he?
Zou voor mij ook een nobrainer zijn hoor. Zo snel mogelijk die V60 D5 bestellen voor hij uitverkocht is. Zijn er maar 200 van in de luxe uitvoering. Het is niet helemaal mijn auto qua kleur maar luxe is hij zeker wel, snel ook. Een ietwat kleine kofferbak, maar met een stel dakdragers kopje voor die paar keer per jaar al een heel eind. Dan rij je de rest van het jaar wel een erg luxe zeer comfortabele auto voor 7% bijtelling.
Stappenplan voor vandaag: Volvo dealer, offerte, inleveren
Zou voor mij ook een nobrainer zijn hoor. Zo snel mogelijk die V60 D5 bestellen voor hij uitverkocht is. Zijn er maar 200 van in de luxe uitvoering. Het is niet helemaal mijn auto qua kleur maar luxe is hij zeker wel, snel ook. Een ietwat kleine kofferbak, maar met een stel dakdragers kopje voor die paar keer per jaar al een heel eind. Dan rij je de rest van het jaar wel een erg luxe zeer comfortabele auto voor 7% bijtelling.
Stappenplan voor vandaag: Volvo dealer, offerte, inleveren
Ik zou ook zo voor de V60 gaan als die wordt voorgesteld. Houd er wel rekening mee dat de kofferruimte bij de PHEV V60 een stuk minder is door de accu's. Qua bijtelling/kosten scheelt het enorm, zelfs als je een eigen bijdrage zou hebben.
De V60 is vrij krap achterin, iets om rekening mee te houden indien je kinderen hebt en ze nog in kinderstoeltjes zitten. De kofferbak houdt ook niet over. De tijd dat je met een Volvo een koelkast in 1 keer kan laden is allang voorbij, misschien dat het met de V70 nog wel lukt.
[ Voor 28% gewijzigd door vhal op 11-04-2015 11:14 ]
Lijkt me zowat een no-brainer; V60 dus. Duidelijke klasse hoger dan de overige modellen die gwystyl noemt en netto invloed op je loonstrook zal niet ver uit de pas lopen.
V60 heeft weliswaar alles, maar is natuurlijk ook een auto van 60-70k. Als de baas het zelf voorstelt prima, maar vraag je wel af wat er gebeurt als je het leasecontract niet afmaakt. Als dn alles voor je baas is: prima. Als jij de verantwoordelijkheid draagt (meenemen, contract prive overnemen, auto kopen) wordt je daar niet vrolijk van.
Maar netto zijn ze idd heel interssant, omdat als je eigen bijdrage hoger is dan je bijtelling, je alleen je eigen bijdrage hoeft te betalen en de bijtelling vervalt.
Maar netto zijn ze idd heel interssant, omdat als je eigen bijdrage hoger is dan je bijtelling, je alleen je eigen bijdrage hoeft te betalen en de bijtelling vervalt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Qua reisauto is de V60 zeker erg interessant, maar ruimte achterin en leaseprijs zijn niet helemaal onbelangrijk. Een hoog leasebedrag heeft eventueel gevolgen voor het verloop van mijn loon en zoals The Eagle zegt voor de kosten waar ik tegenaan kijk als het contract niet afgemaakt wordt.
Passat, Mondeo, Mazda 6 zijn qua leasebedrag dan weer een stuk vriendelijker, maar komen qua netto bijtelling hoger uit dan ik uit wil geven.
Passat, Mondeo, Mazda 6 zijn qua leasebedrag dan weer een stuk vriendelijker, maar komen qua netto bijtelling hoger uit dan ik uit wil geven.
Mja, met diesel en zo weinig mogelijk bijtelling loop je op tegen een Peugeot 308 of 508 of een V40/60.
Als je accepteert dat je om echt lekker te rijden naar de 20% gaat zou ik zeker ook eens naar de Octavia gaan kijken. Die kleed je voor weinig heel goed aan en dan rij je wel een klase groter dan bijv een Golf of Auris. De 1.6 diesel is prima vooruit te trappen, en met de DSG en drive setup erbij is helemaal fijn rijden.
Als je accepteert dat je om echt lekker te rijden naar de 20% gaat zou ik zeker ook eens naar de Octavia gaan kijken. Die kleed je voor weinig heel goed aan en dan rij je wel een klase groter dan bijv een Golf of Auris. De 1.6 diesel is prima vooruit te trappen, en met de DSG en drive setup erbij is helemaal fijn rijden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zoals met bijna elke auto moet je wel een dik aangekleed exemplaar bekijken. De meeste Passats die ik nu zie rijden hebben halogeenverlichting, 16-inch velgen in de Trendline-trim. Iets wat inderdaad niet echt spannend is.rickjehh schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:00:
[...]
Ik heb hem ook al een aantal keer zien rijden en vind het irl een ontzettend saaie auto. Straalt niets uit vind ik.
Net zoals die 14% 308SW's, dat straalt imho ook weinig uit, zeker omdat je ze op elke hoek van de straat tegenkomt, met halogeenverlichting en leds wat in mijn optiek suf overkomt, terwijl het design wel oké is. In de juiste uitvoering daarentegen is het wel een gave bak.
In mijn ogen zo ook met de Passat, vandaar dat ik ook de R-line (BE-R) heb besteld
Enige waar ik nog een beetje aan twijfel is de kleur: heb deze besteld met Tungsten Silver maar Deep Black lijkt soms ook wel wat… al die keuzes…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De 1.6 met DSG is zeker een prima combinatie. Rij er sinds 2 dagen ook mee, maar dan een Golf Variant ipv Octavia.The Eagle schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:09:
Mja, met diesel en zo weinig mogelijk bijtelling loop je op tegen een Peugeot 308 of 508 of een V40/60.
Ik zou persoonlijk dan eerder de (tevens 20%) 2.0TDi 150Pk/320Nm gaan rijden met handgeschakelde 6-bak. Scheelt qua aanschafwaarde niet veel maar het extra vermogen is gewoon érg lekker én levert ook een "schakel lui" te rijden auto op (DSG in de file FTW overigens!!).
Ik rijd hier met het 185Pk/400Nm 2.0TDi blok maar dat is géén 20%'er meer sinds Januari dit jaar.
Ik rijd hier met het 185Pk/400Nm 2.0TDi blok maar dat is géén 20%'er meer sinds Januari dit jaar.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik vind de octavia niet erg spannend, maar dat kan in de juiste uitvoering nog wel weer meevallen. Ik zal hem toch eens in het echt gaan bekijken. DSG is een halfautomaat of versnellingsbak die voor je koppelt toch? Automaat is voor mij wel een leuke extra maar geen harde eis....
Durft iemand in te schatten of ik met een lease budget van 670euro excl115euro eigen bijtelling (incl brandstof) in aanmerking kom voor een 308sw 14% of een octavia station?
Lease athlon
Diesel,180.000 of 5 jaar
Lease athlon
Diesel,180.000 of 5 jaar
670 inclusief brandstof?
Misschien dat dat lukt zonder bijbetaling; ligt aan je regeling.
Octavia is er op dit moment niet in de 14%.
Wat bedoel je trouwens met excl. 115 euro eigen bijtelling?
[ Voor 18% gewijzigd door pjottum op 11-04-2015 20:04 ]
ping 127.212.23.124
Ok, er staat nog maar een 150km op, maar ik vindt de nieuwe Passat 2.0TDI (150pk/340Nm) vrij zwak onder de 1700rpm. De 1.6TDI heeft zeker zoveel koppel onder de 1700rpm. Puur op gevoel. Daarboven is het een wereld van verschil en trekt de 2.0TDI gewoon als een malle. Maar luier schakelen als in hogere versnellingen langer blijven ipv terugschakelen zit er niet in.wimmel_1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:33:
Ik zou persoonlijk dan eerder de (tevens 20%) 2.0TDi 150Pk/320Nm gaan rijden met handgeschakelde 6-bak. Scheelt qua aanschafwaarde niet veel maar het extra vermogen is gewoon érg lekker én levert ook een "schakel lui" te rijden auto op (DSG in de file FTW overigens!!).
En in de Passat en de gewone Golf GTD kan je nog altijd de 190/184pk versie krijgen aan 20%
Zelfs in de Highline trim met 17 inch wielen standaard ziet die band (215/55/17) er nog erg 'ballonachtig' uit.RomeoJ schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:59:
[...]
Zoals met bijna elke auto moet je wel een dik aangekleed exemplaar bekijken. De meeste Passats die ik nu zie rijden hebben halogeenverlichting, 16-inch velgen in de Trendline-trim. Iets wat inderdaad niet echt spannend is.
Hier staat die als Harvard blue in de Variant vorm en dat zier er best goed uit, buiten de 17 inch wielen, die hadden wel 18 inch gemogen. Wel zonder de R-line toevoegingen.In mijn ogen zo ook met de Passat, vandaar dat ik ook de R-line (BE-R) heb besteld
Enige waar ik nog een beetje aan twijfel is de kleur: heb deze besteld met Tungsten Silver maar Deep Black lijkt soms ook wel wat… al die keuzes…
Met 5 Jr./180K zit je qua kilometers aan een benzine auto gebonden (welke er vervolgens meestal bij 160K + uit gaat zodat de laatste beurt (per 30K) niet gegeven hoeft te worden).
Kijk voor de gein maar eens op www.directlease.nl wat er nú nog te krijgen is met je wensen.
Kijk voor de gein maar eens op www.directlease.nl wat er nú nog te krijgen is met je wensen.
Ik mag max leasen 670p/m en dan betaal ik zelf niks bij. Ik mag max leasen 785 maar dan betaal ik de 115 euro extra per maand (dit staal los van wel/niet privé rijden)pjottum schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:04:
670 inclusief brandstof?
De 670 p/m is dan excl of incl brandstof? Als het incl brandstof is, denk ik dat het wat krap wordtSphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:11:
[...]
Ik mag max leasen 670p/m en dan betaal ik zelf niks bij. Ik mag max leasen 785 maar dan betaal ik de 115 euro extra per maand (dit staal los van wel/niet privé rijden)
Mijn boefje is liev!
Incl helaas...JB schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:19:
[...]
De 670 p/m is dan excl of incl brandstof? Als het incl brandstof is, denk ik dat het wat krap wordt
En dat is echt inclusief brandstof?Sphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:11:
[...]
Ik mag max leasen 670p/m en dan betaal ik zelf niks bij. Ik mag max leasen 785 maar dan betaal ik de 115 euro extra per maand (dit staal los van wel/niet privé rijden)
Je kan ff een rondje klikken op directlease ofzo. Ik zou zorgen dat ik niks bijbetaal: je zit er 5 jaar (±) aan vast, ga je hier nog 5 jaar werken? Dat is tegenwoordig erg lang.
Zo niet, wil je die auto op het kunnen dek zetten, sleutel inleveren en de bus naar huis nemen zonder dat je achteraf een factuur krijgt voor de resterende periode.
ping 127.212.23.124
Is echt incl brandstof.pjottum schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:21:
[...]
En dat is echt inclusief brandstof?
Je kan ff een rondje klikken op directlease ofzo. Ik zou zorgen dat ik niks bijbetaal: je zit er 5 jaar (±) aan vast, ga je hier nog 5 jaar werken? Dat is tegenwoordig erg lang.
Zo niet, wil je die auto op het kunnen dek zetten, sleutel inleveren en de bus naar huis nemen zonder dat je achteraf een factuur krijgt voor de resterende periode.
Ik snap de gevolgen als ik het contract niet uitzit...
Conclusie op dit moment is dus dat het erg krap word en ik dus de volle pond betaal. Dat is dan denk ik ook vergelijkbaar met de octavia en Leon station
Als je zélf besluit om elders te gaan werken dan is het niet meer dan logisch dan dat je het leasecontract moet afkopen óf overnemen (qua overwaarde), Zet je werkgever je "buiten" ..... Helaas; Hij mag ook opdraaien voor de (extra) kosten bij de LM.pjottum schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:21:
[...]
En dat is echt inclusief brandstof?
Zo niet, wil je die auto op het kunnen dek zetten, sleutel inleveren en de bus naar huis nemen zonder dat je achteraf een factuur krijgt.
P.S. Een nieuwe werkgever mág en kan zo'n contract ook gewoon overnemen!!
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-04-2015 21:19 ]
Jup dat denk ik wel. Allemaal auto's van rond de 30K (afhankelijk hoe dik je ze aankleed) en ik schat dat het met jouw km's en looptijd rond de 600/650 excl brandstof zit.Sphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:25:
[...]
Conclusie op dit moment is dus dat het erg krap word en ik dus de volle pond betaal. Dat is dan denk ik ook vergelijkbaar met de octavia en Leon station
Mijn boefje is liev!
Oh, de 308 lukt wel hoor, bij Directlease, maar dat is dan een kale.Sphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:25:
[...]
Is echt incl brandstof.
Ik snap de gevolgen als ik het contract niet uitzit...
Je kan ook eens kijken naar maatje kleiner, maar dan wel een station, dan heb je bijvoorbeeld de clio sw en de fabia sw.
Maakt de brandstof nog uit?
ping 127.212.23.124
Je geeft aan dat de 308 wel lukt. Heb je enig idee waar de 308 sw 14% voor in de lease beschikbaar is? Ik ben mij er van bewust dat het afhankelijk is van onderlinge afspraken werkgever en lease maar heb nog niet ergens een maand bedrag gezien.pjottum schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:28:
[...]
Oh, de 308 lukt wel hoor, bij Directlease, maar dat is dan een kale.
Je kan ook eens kijken naar maatje kleiner, maar dan wel een station, dan heb je bijvoorbeeld de clio sw en de fabia sw.
Maakt de brandstof nog uit?
Brandstof moet diesel zijn!
Fabia en Clio sw gaan zeker passen maar de 308 sw bied meer en ziet er vind ik ook stukken beter uit
Ik heb een leasebudget van €666,- en ik kan daar een V40 van 34 k voor rijden. Dit is incl. winterbanden maar volgens mij excl. brandstof.
Gisteren mijn nieuwe auto opgehaald. Helemaal super!
Voor geïnteresseerden de configuratie:
Volkswagen Passat Variant B8 1.6 TDI 120PK BMT 7-DSG Highline
- Night Blue Metallic
- Lederen interieur Nappa met comfortstoelen voor (St. Tropez)
- Decorinleg hout 'Olive zijdeglans'
- Executive plus pakket
- Advance pakket
- Bestuudersassistentiepakket plus
- Easy open pakket
- Active info display
- Area view
- LED verlichting plus
- Telefoonvoorbereiding premium
- Verkeersbordherkenning
- Verwarmbare en warmtewerende voorruit
- Zonder motor- en typeaanduiding

Helaas geen foto's gemaakt van het interieur nog maar dit is het exacte interieur:
- Night Blue Metallic
- Lederen interieur Nappa met comfortstoelen voor (St. Tropez)
- Decorinleg hout 'Olive zijdeglans'
- Executive plus pakket
- Advance pakket
- Bestuudersassistentiepakket plus
- Easy open pakket
- Active info display
- Area view
- LED verlichting plus
- Telefoonvoorbereiding premium
- Verkeersbordherkenning
- Verwarmbare en warmtewerende voorruit
- Zonder motor- en typeaanduiding

Helaas geen foto's gemaakt van het interieur nog maar dit is het exacte interieur:

[ Voor 15% gewijzigd door HekkeySE op 11-04-2015 22:40 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Juist onder die 1700 toeren ga je het verschil tussen de 1.6 en 2.0 merken. Voordat de turbo gaat werken heb je namelijk net zoveel koppel als een atmosferische motor. En dan is dus het slagvolume bepalend. Het verschil tussen de 1.6 en 2.0 als de turbo eenmaal werkt zal er ook zijn, maar de 2.0 heeft relatief een veel kleinere turbo, waardoor deze motor waarscheinlijk veel natuurlijker rijdt. Merk het zelf ook met m'n 1.6 benzine met 156 pk. Vroeger had Mercedes een compressor, wat imho veel fijner rijdt dan een turbo, omdat die meteen vanaf stationair druk heeft. Maarja brandstofverbruik en euro brandstofcyclus.AndRo555 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:10:
[...]
Ok, er staat nog maar een 150km op, maar ik vindt de nieuwe Passat 2.0TDI (150pk/340Nm) vrij zwak onder de 1700rpm. De 1.6TDI heeft zeker zoveel koppel onder de 1700rpm. Puur op gevoel. Daarboven is het een wereld van verschil en trekt de 2.0TDI gewoon als een malle. Maar luier schakelen als in hogere versnellingen langer blijven ipv terugschakelen zit er niet in.
En in de Passat en de gewone Golf GTD kan je nog altijd de 190/184pk versie krijgen aan 20%
[...]
Zelfs in de Highline trim met 17 inch wielen standaard ziet die band (215/55/17) er nog erg 'ballonachtig' uit.
[...]
Hier staat die als Harvard blue in de Variant vorm en dat zier er best goed uit, buiten de 17 inch wielen, die hadden wel 18 inch gemogen. Wel zonder de R-line toevoegingen.
Nou, je kan je leaseboer bellen, of degene die de autotjes regelt op je werk.Sphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:44:
[...]
Je geeft aan dat de 308 wel lukt. Heb je enig idee waar de 308 sw 14% voor in de lease beschikbaar is? Ik ben mij er van bewust dat het afhankelijk is van onderlinge afspraken werkgever en lease maar heb nog niet ergens een maand bedrag gezien.
Fabia en Clio sw gaan zeker passen maar de 308 sw bied meer en ziet er vind ik ook stukken beter uit
Of, zoals ik deed, op bijvoorbeeld directlease.nl een proefberekeningetje maken; het hangt vervolgens van de afspraken die je werkgever - die de rekening voor je gaat betalen - met de leasemaatschappij maakt.
ping 127.212.23.124
Dat zou ik dus ook denken, alleen merk ik dat niet. Sinds een week rijdt ik met een VW Passat 2.0TDI 150pk/340nm (1750-3000rpm), daarvoor een Touran 1.6TDI 105pk/250nm(1500-2500rpm).
Waar ik vroeger in 3e/4e vanaf 1500rpm (en zelfs lager) rustig kon optrekken WOT, geeft dat nu de indruk niet echt iets te doen, tot je rond de 1700rpm komt en dan gaat die goed vooruit. (en dan rij je in no-time illegale snelheden)
Het is wel wat aanpassen om niet meer zo laag in de toeren te komen, zeker omdat de verhoudingen wat langer zijn.
@HekkeySE Mooie auto!
Hetgene wat er van de week geleverd is:
Volkswagen Passat Variant B8 2.0 TDI 150PK BMT 6MT Highline
Harvard Blue met Titan Dark interieur (leer/alcantara)
Met als opties:
Business pack Pro (Discover Pro navigatie, rear camera, inklapbare spiegels, verlichting in deuren en voetresten,...)
Volwaardig reservewiel
Getinte ruiten
De Highline was al zeer goed uitgerus met o.a. Active Info Display, verwarmde vooruit/stoelen/stuur, ACC,...
Waar ik vroeger in 3e/4e vanaf 1500rpm (en zelfs lager) rustig kon optrekken WOT, geeft dat nu de indruk niet echt iets te doen, tot je rond de 1700rpm komt en dan gaat die goed vooruit. (en dan rij je in no-time illegale snelheden)
Het is wel wat aanpassen om niet meer zo laag in de toeren te komen, zeker omdat de verhoudingen wat langer zijn.
@HekkeySE Mooie auto!
Hetgene wat er van de week geleverd is:
Volkswagen Passat Variant B8 2.0 TDI 150PK BMT 6MT Highline
Harvard Blue met Titan Dark interieur (leer/alcantara)
Met als opties:
Business pack Pro (Discover Pro navigatie, rear camera, inklapbare spiegels, verlichting in deuren en voetresten,...)
Volwaardig reservewiel
Getinte ruiten
De Highline was al zeer goed uitgerus met o.a. Active Info Display, verwarmde vooruit/stoelen/stuur, ACC,...

Kijk even paar paginas terug; ik heb het erover gehad en ook hr1985. Tipje van de sluier: 805e pm voor de simpelste 14% 308sw in mijn geval.Sphinx_thing schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:44:
[...]
Je geeft aan dat de 308 wel lukt. Heb je enig idee waar de 308 sw 14% voor in de lease beschikbaar is? Ik ben mij er van bewust dat het afhankelijk is van onderlinge afspraken werkgever en lease maar heb nog niet ergens een maand bedrag gezien.
Ik vind de Passat erg geslaagd, zijn ze ook groter geworden of lijkt dat maar zo?
Ff wennen dat nieuw kenteken... Mooie auto!
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 11-04-2015 23:21 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Langere wielbasis en meer ruimte binnenin, maar in totaal even lang.Schimanski81 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:16:
[...]
Kijk even paar paginas terug; ik heb het erover gehad en ook hr1985. Tipje van de sluier: 805e pm voor de simpelste 14% 308sw in mijn geval.
Ik vind de Passat erg geslaagd, zijn ze ook groter geworden of lijkt dat maar zo?
Moet bij de neus altijd een beetje bmw denken of ben ik dat alleen?Schimanski81 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:16:
👉🏻 Blog 👈🏻
Vind ik juist schuin van achter gezien.kraades schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:22:
[...]
Moet bij de neus altijd een beetje bmw denken of ben ik dat alleen?
Ik vind hem juist op en top VW, erg conservatief en niet echt spannende lijnen. Niet lelijk, maar ook niet spannend/bijzonderkraades schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:22:
[...]
Moet bij de neus altijd een beetje bmw denken of ben ik dat alleen?
Standaard Octavia is idd nietlm heel spannend, staat wat hoog op zijn poten ook.gwystyl schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:54:
Ik vind de octavia niet erg spannend, maar dat kan in de juiste uitvoering nog wel weer meevallen. Ik zal hem toch eens in het echt gaan bekijken. DSG is een halfautomaat of versnellingsbak die voor je koppelt toch? Automaat is voor mij wel een leuke extra maar geen harde eis....
Elegance Businessline, verlaagd met 18" en een RS spoiler daarentegen wordt ie al heel anders. 18" kost je 200 euro extra, spoiler en verlagen resp 300 en 600 euro maar die laatste twee zijn dealeropties en dus niet voor de bijtelling. Pak je er ook nog het dynamic pakket bij (sportstoelen zitten erg lekker) en DSG met drive setup en je hebt ineens een hele andere auto. Offerte die ik had voor een 1.6 TDI in die uitvoering kwam uit op 760 ex brandstof obv 45k/4 jaar. Valt alleszins mee
2 collagas van me hebben 'm al afbesteldPannekoek81 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:12:
Er is al een soort van reserve lijst voor als iemand toch afmeld.
Het werd ze toch te duur uiteindelijk...
Leeg - Sinds 20180907
Mooie wagen @HekkeySE 
Het nieuwe kenteken is inderdaad wel even wennen, maargoed dat komt na verloop van tijd wel goed. Bedrijfswagens reden er al sinds 2013 mee, dus het is niet helemaal nieuw meer.
Ook @AndRo555 een mooie wagen, heb je ook interieurfoto's? Volgens mij zit er een ander navi in dan degene die je bij het Executive Plus-pakket krijgt, toch?
Overigens is de Highline-trim inderdaad al vrij compleet uitgevoerd, dat viel me ook alles mee.
De 'standaard' LED-verlichting (zonder lenslampen) zoals standaard in de Highline-trim geleverd wordt, vind ik ook wel chique staan. Ik heb wel de LED+ verlichting meebesteld omdat ik vermoedde dat ik de standaard LED-verlichting niet mooi zou vinden, maar dat valt me achteraf gezien erg mee.
Ter illustratie:
Gewone LED-verlichting:

LED+ verlichting:
Het nieuwe kenteken is inderdaad wel even wennen, maargoed dat komt na verloop van tijd wel goed. Bedrijfswagens reden er al sinds 2013 mee, dus het is niet helemaal nieuw meer.
Ook @AndRo555 een mooie wagen, heb je ook interieurfoto's? Volgens mij zit er een ander navi in dan degene die je bij het Executive Plus-pakket krijgt, toch?
Overigens is de Highline-trim inderdaad al vrij compleet uitgevoerd, dat viel me ook alles mee.
De 'standaard' LED-verlichting (zonder lenslampen) zoals standaard in de Highline-trim geleverd wordt, vind ik ook wel chique staan. Ik heb wel de LED+ verlichting meebesteld omdat ik vermoedde dat ik de standaard LED-verlichting niet mooi zou vinden, maar dat valt me achteraf gezien erg mee.
Ter illustratie:
Gewone LED-verlichting:

LED+ verlichting:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Het interieur is dezelfde als HekkeySE (dezelfde navi dus ook), alleen met donkere/zwarte bekleding en een soort van metaal achtige inleg ipv hout. (en een manuele transmissie)
De mijne heeft geen van beide LED lichten. Die zitten niet standaard in de Highline in BE, Active Info display dan weer wel.
De mijne heeft geen van beide LED lichten. Die zitten niet standaard in de Highline in BE, Active Info display dan weer wel.
[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 12-04-2015 00:10 ]
Grappig die verschillen per land. In NL zit het Active Info Display niet standaard in de Highline-trim. Wel weer in de Business Edition R-modellen.AndRo555 schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:09:
Misschien eerst eens dat blok rustig inrijden. Of is dat vloeken in de kerk in het lease topicAndRo555 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:08:
Dat zou ik dus ook denken, alleen merk ik dat niet. Sinds een week rijdt ik met een VW Passat 2.0TDI 150pk/340nm (1750-3000rpm), daarvoor een Touran 1.6TDI 105pk/250nm(1500-2500rpm).
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Wat een boot!HekkeySE schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:38:
Ziet er verder wel leuk uit van buiten. Beter dan de standaard Passats die je hier ziet rondrijden.
Wees gerust, er staat ondertussen 1100km op op het moment, dat is toch zo goed als ingereden. En zo'n dingen doe ik alleen als die op bedrijfstemperatuur is, niet op een koude motormartijn_tje schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:38:
[...]
Misschien eerst eens dat blok rustig inrijden. Of is dat vloeken in de kerk in het lease topic
Dit is toch een standaard Passat? Elke nieuwe passat die ik tegenkom ziet er zo uit?????Admiral Freebee schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:48:
[...]
Wat een boot!
Ziet er verder wel leuk uit van buiten. Beter dan de standaard Passats die je hier ziet rondrijden.
Wat is hier speciaal aan
Niet lullig bedoelt voor de eigenaar hoor! Het is een keurige auto maar ik zie er niets speciaals aan gewoon een standaard vw in onopvallend politie blauw.
Mooie auto om te zien maar inderdaad zie je vaak alleen verschil aan de koplamp wel/geen LED. Jammer vind ik de velgen, een grotere maat maakt de auto veel mooier imhothefox154 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:54:
[...]
Dit is toch een standaard Passat? Elke nieuwe passat die ik tegenkom ziet er zo uit?????
Wat is hier speciaal aan
Niet lullig bedoelt voor de eigenaar hoor! Het is een keurige auto maar ik zie er niets speciaals aan gewoon een standaard vw in onopvallend politie blauw.
Heeft VW nu eindelijk LED mistlampen of zitten hier ook weer die vieze gele pitjes in? Die heb ik bij mij ook meteen vervangen voor LED.
Mijn boefje is liev!
Offtopic: Lol, herken die speeltuin instantlyHekkeySE schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:38:
Ontopic: Erg mooie auto! Zie ik dat goed, is het dashboard nu volledig digitaal?
Computer says no
Misschien is het anders waar jij woont maar hier in de buurt staan er enkel grijze/zwarte met de standaard koplampen en een donker interieur.thefox154 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:54:
Dit is toch een standaard Passat? Elke nieuwe passat die ik tegenkom ziet er zo uit?????
Wat is hier speciaal aan
En ik heb een zwak voor blauw
Ik vind dat creme-kleurige interieur geweldig. Oh zo besmettelijk, maar toch, prachtig.Admiral Freebee schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:11:
[...]
Misschien is het anders waar jij woont maar hier in de buurt staan er enkel grijze/zwarte met de standaard koplampen en een donker interieur.
En ik heb een zwak voor blauw
Och ja, je moet toch wat he.
Klopt inderdaad, het zijn wel gewoon 17-inch velgen maar vallen door de grotere bandenmaat en dito wielkasten daarom kleiner uit.JB schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:56:
[...]
Mooie auto om te zien maar inderdaad zie je vaak alleen verschil aan de koplamp wel/geen LED. Jammer vind ik de velgen, een grotere maat maakt de auto veel mooier imho
18- of zelfs 19-inch zou wat dat betreft wel veel netter staan. Ik heb de keuze gemaakt om ook gewoon op 17-inch te blijven, al is het alleen maar om van dat winterbanden gehannes af te zijn (geen andere wintervelgen nodig, etc), nu worden de banden namelijk om dezelfde velgen gelegd.
Bij mij ook hoorRomeoJ schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:00:
[...]
Klopt inderdaad, het zijn wel gewoon 17-inch velgen maar vallen door de grotere bandenmaat en dito wielkasten daarom kleiner uit.
18- of zelfs 19-inch zou wat dat betreft wel veel netter staan. Ik heb de keuze gemaakt om ook gewoon op 17-inch te blijven, al is het alleen maar om van dat winterbanden gehannes af te zijn (geen andere wintervelgen nodig, etc), nu worden de banden namelijk om dezelfde velgen gelegd.
Mijn boefje is liev!
Ik moet zeggen dat ik dat LED plus wel erg mooi vind. Op de snelweg al een aantal keer gezien (o.a. op Seat) en dat ziet er strak uit!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
dus het is al confirmed dat alle plaatsen voor de Passat GTE bezet zijn?
ik zal zo eens de dealer in utrecht bellen...blijft een gedoe om zo op de hoogte te zijn van alles en nog wat...
de Golf GTE had ik volgens mij in Sept vorig jaar besteld en in dec konden ze hem al leveren...vond dat al vrij snel voor zo'n nieuw wagen.
wellicht maken we ons druk om niets? half jaar levertijd is wel erg lang....
ik zal zo eens de dealer in utrecht bellen...blijft een gedoe om zo op de hoogte te zijn van alles en nog wat...
de Golf GTE had ik volgens mij in Sept vorig jaar besteld en in dec konden ze hem al leveren...vond dat al vrij snel voor zo'n nieuw wagen.
wellicht maken we ons druk om niets? half jaar levertijd is wel erg lang....
C350e ook al 6-8 maanden levertijd. Een A3 eTron idem begrijp ik. En dat zijn dan auto's die je ook daadwerkelijk kan bestellen. De Passat GTE is nu nog niet eens te bestellen he. Enkel voorinschrijving zodat je op een lijst komt te staan. De mensen op die lijst zijn diegene die hem als eerste mogen configureren en bestellen. Het is nu namelijk nog niet duidelijk wat de uitrustingsniveau's gaan worden, wat hij gaat kosten en welke opties er mogelijk zijn.
Vanaf het moment van bestelling is de levertijd misschien dan nog maar 3/4 maanden. En mag je hopen, want dat wordt volgens mij niet gegarandeerd, dat hij in 2015 geleverd gaat worden.
Volgens mij mag er wel de conclusie getrokken worden dat als je straks niet op de voorinschrijvingslijst staat, je de Passat GTE niet in 2015 gaat rijden.
Vanaf het moment van bestelling is de levertijd misschien dan nog maar 3/4 maanden. En mag je hopen, want dat wordt volgens mij niet gegarandeerd, dat hij in 2015 geleverd gaat worden.
Volgens mij mag er wel de conclusie getrokken worden dat als je straks niet op de voorinschrijvingslijst staat, je de Passat GTE niet in 2015 gaat rijden.
ik heb de dealer net (Muntstad Utrecht) gebeld er waren 47 plekken die zijn allemaal gereserveerd (maakt niet uit welke dealer je belt in NL)
Hij kon mij niet vertellen of de tweede batch die besteld wordt ook geleverd kon worden in 2015....ik ga er maar even vanuit niet (als het in 2016 geleverd wordt dan betaal je ineens ipv 117 eur bijtelling ---> 252 bijtelling) dus enorm nadelig
@Readytoflow
dus Audi A3 etron + Golf GTE kunnen gewoon dit jaar geleverd worden?
Erg jammer allemaal...had nog zo gehoopt op de Passat GTE
Hij kon mij niet vertellen of de tweede batch die besteld wordt ook geleverd kon worden in 2015....ik ga er maar even vanuit niet (als het in 2016 geleverd wordt dan betaal je ineens ipv 117 eur bijtelling ---> 252 bijtelling) dus enorm nadelig
@Readytoflow
dus Audi A3 etron + Golf GTE kunnen gewoon dit jaar geleverd worden?
Erg jammer allemaal...had nog zo gehoopt op de Passat GTE
Van de Golf GTE zijn er volgens mij zelfs voorraad modellen....
Doet VW (Pon) toch wel goed met die Passat GTE
Klote als je merkgebonden bent maar ik zou er niet op kunnen wachten.
Mijn boefje is liev!
net MB Nieuwegein gebeld en die zeggen ook geen garantie eind 2015...
dus als je nu besteld heb je kans dat het in 2016 komt...
ugh dan maar toch naar de Golf GTE of Audi A3 Etron ofzo kijken
....
ugh dan maar toch naar de Golf GTE of Audi A3 Etron ofzo kijken
Hmm kun je dan niet afdwingen dat je 'm niet hoeft als ze dat niet kunnen garanderen? Heb het toen ook laten opnemen in mijn leasecontract. Auto moest ook voor 2015 op kenteken ivm 14%. Nu zal vraag/aanbod wellicht anders zijn, dat de dealer dit risico niet aan gaat.Lostson schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:55:
net MB Nieuwegein gebeld en die zeggen ook geen garantie eind 2015...
ugh dan maar toch naar de Golf GTE of Audi A3 Etron ofzo kijken....
Mijn boefje is liev!
ik heb daar geen ervaring mee...dus ik weet niet of dat kan? dan verleg je de risico eigenlijk bij de dealer dat de auto dan niet verkocht wordt omdat het dan in 2016 geleverd wordt...JB schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:58:
[...]
Hmm kun je dan niet afdwingen dat je 'm niet hoeft als ze dat niet kunnen garanderen? Heb het toen ook laten opnemen in mijn leasecontract. Auto moest ook voor 2015 op kenteken ivm 14%. Nu zal vraag/aanbod wellicht anders zijn, dat de dealer dit risico niet aan gaat.
MB Nieuwegein zei wel dat er 20 import auto's uit duitsland nog binnenkomen (C350E) maar dan ligt het aan je werkgever of je wel een import auto mag nemen...die zullen ook asap verkocht worden...
Bij mij was dat het risico van de LM zover ik weet. Ik (het bedrijf) ga een leaseovereenkomst aan met hun waarin dit is opgenomen.Lostson schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:05:
[...]
ik heb daar geen ervaring mee...dus ik weet niet of dat kan? dan verleg je de risico eigenlijk bij de dealer dat de auto dan niet verkocht wordt omdat het dan in 2016 geleverd wordt...
MB Nieuwegein zei wel dat er 20 import auto's uit duitsland nog binnenkomen (C350E) maar dan ligt het aan je werkgever of je wel een import auto mag nemen...die zullen ook asap verkocht worden...
Mijn boefje is liev!
ik zou het even bij Leaseplan kunnen voorleggen....garantie 2015 anders ontbinden we de overeenkomst.JB schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:09:
[...]
Bij mij was dat het risico van de LM zover ik weet. Ik (het bedrijf) ga een leaseovereenkomst aan met hun waarin dit is opgenomen.
ik ga eens kijken wat er mogelijk is...anders zit je in de maanden nov/dec met dichtgeknepen billen te wachten hahaha

Bij mij was het zo dat het risico van optijd leveren bij ons werd neergelegd.
Mijn auto moest in 2014 op kenteken komen anders werd ie 25% ipv 20%.
En hoewel ruim op tijd besteld, en in principe geen leverings problemen waren, kreeg ik meteen te horen dat de LM niet verantwoordelijk is voor een eventuele vertraging die een levering in 2015 zou betekenen.
Wel weet ik dat peugeot een tijd geleden zelf een clausule aan bood voor de 508.
Maar zou zaken goed zwart op wit willen hebben alvorens te bestellen.
Mijn auto moest in 2014 op kenteken komen anders werd ie 25% ipv 20%.
En hoewel ruim op tijd besteld, en in principe geen leverings problemen waren, kreeg ik meteen te horen dat de LM niet verantwoordelijk is voor een eventuele vertraging die een levering in 2015 zou betekenen.
Wel weet ik dat peugeot een tijd geleden zelf een clausule aan bood voor de 508.
Maar zou zaken goed zwart op wit willen hebben alvorens te bestellen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Een leaseauto is inderdaad ingereden zodra die over de drempel van de showroom is, voor particulieren is het gebruikelijker om pas na de eerste oliewissel over bijna ingereden te gaan praten.AndRo555 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:54:
[...]
Wees gerust, er staat ondertussen 1100km op op het moment, dat is toch zo goed als ingereden. En zo'n dingen doe ik alleen als die op bedrijfstemperatuur is, niet op een koude motor.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Dan heb jij al een tijdje geen nieuwe auto gekregen blijkbaar, bij mijn voorloop Golf die nieuw was zeiden de leasemaatschappij en de dealer allebei dat inrijden niet meer hoeft. Alleen zorgen dat ie warm is voordat je veel vermogen vraagt.
Deze restrictie is opgelegd in onze leasevoorwaarden en niet zozeer technisch van aard.JB schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:01:
[...]
Bij mij ook hoor18 inch velgen incl winterbanden. Enige nadeel is duurdere sneeuwkettingen indien je op skivakantie wil bijvoorbeeld.
Definieer goed warm?Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:23:
Dan heb jij al een tijdje geen nieuwe auto gekregen blijkbaar, bij mijn voorloop Golf die nieuw was zeiden de leasemaatschappij en de dealer allebei dat inrijden niet meer hoeft. Alleen zorgen dat ie warm is voordat je veel vermogen vraagt.
Bij ons is dat geloof ik: "Van de parkeerplaats af."
Het is 3 bochten naar de oprit van de snelweg, die oprit is ongeveer 50 meter en dan is er een muurtje. (https://goo.gl/maps/5FJXv) dus ehm, ik het vrij snel vermogen nodig, kan ik je zeggen.
ping 127.212.23.124
Op verzoek nog een aantal binnenfoto's zojuist gemaakt.

Wat erg mooi is is de LED verlichting achter de chromen strip. Lastig op de foto te zien maar geeft een mooie subtiele sfeer!

18" is inderdaad mooier en past beter bij de auto. Helaas vond ik de kosten te hoog oplopen ivm BPM verhoging etc. Vandaar gekozen voor andere opties.

Wat erg mooi is is de LED verlichting achter de chromen strip. Lastig op de foto te zien maar geeft een mooie subtiele sfeer!

18" is inderdaad mooier en past beter bij de auto. Helaas vond ik de kosten te hoog oplopen ivm BPM verhoging etc. Vandaar gekozen voor andere opties.
[ Voor 8% gewijzigd door HekkeySE op 13-04-2015 20:58 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Mooi chique interieur hoor. Inderdaad de Ambiente-verlichting is een mooie finishing touch in het interieur.
Aanvankelijk had ik ook mijn zinnen gezet op de Ambiente Plus-verlichting, maar dit bleek niet leverbaar op de BE-R-trim, en de Ambiente-verlichting zat alleen in het pakket met zonnedak, na kort overwegen heb ik die optie maar uit mijn hoofd gezet
Aanvankelijk had ik ook mijn zinnen gezet op de Ambiente Plus-verlichting, maar dit bleek niet leverbaar op de BE-R-trim, en de Ambiente-verlichting zat alleen in het pakket met zonnedak, na kort overwegen heb ik die optie maar uit mijn hoofd gezet
Verwijderd
Bij mijn auto zit er een thermometer in, dan kun je zien wanneer hij warm ispjottum schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:54:
[...]
Definieer goed warm?
Bij ons is dat geloof ik: "Van de parkeerplaats af."
Het is 3 bochten naar de oprit van de snelweg, die oprit is ongeveer 50 meter en dan is er een muurtje. (https://goo.gl/maps/5FJXv) dus ehm, ik het vrij snel vermogen nodig, kan ik je zeggen.
Ik hou zelf zoveel mogelijk aan dat die thermometer op bedrijfstemperatuur staat (ongeveer 90 graden) en hem dan nog een paar minuten geven. Bij de 1.2 TSI valt het nog niet mee om vlot de snelweg op te komen zonder al het vermogen te vragen, en hier staat hij ergens tussen de 50 en 70 graden als ik de oprit op ga. Gelukkig wel een iets langere oprit
Mijn punt ging echter over het inrijden, ik heb van meerdere collega's met verschillende merken gehoord de laatste paar jaar dat de dealer zei dat inrijden niet meer nodig was. Al helemaal niet tot de volgende oliewissel. Bij deze Golf komt die op 30.000 km, zou erg lang inrijden zijn dan
NL Passat optielijsten zijn wel erg vreemd.RomeoJ schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:05:
Mooi chique interieur hoor. Inderdaad de Ambiente-verlichting is een mooie finishing touch in het interieur.

Er wordt geen inloop olie meer gebruikt, dus al dat inrijden is imho niet meer echt nodig. Er moedwillig op de staart trappen wordt hier alleen gedaan met een warme motor. (90 graden voor het water en minstens 80 voor de olie)martijn_tje schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:30:
[...]
Een leaseauto is inderdaad ingereden zodra die over de drempel van de showroom is, voor particulieren is het gebruikelijker om pas na de eerste oliewissel over bijna ingereden te gaan praten.
Van de week voor twee dagen op en af naar Mannheim. Eens testen of wat er van topsnelheid vermeld is ook echt haalbaar is.
Dat lichte interieur ziet er erg goed uit, beter dan het Titan Dark alcantara/leer hier.HekkeySE schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:57:
Op verzoek nog een aantal binnenfoto's zojuist gemaakt.
[...]

Hoe rijdt die 1.6TDI DSG7 combinatie?
Heb je toevallig ook car-net/guide and inform erin zitten? Dat is hier een draak van een systeem om werkend te krijgen.
1.6 TDI DSG bevalt me beter dan verwacht! Had een draak van een motor verwacht maar het valt me alleszins mee!AndRo555 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:01:
[...]
Dat lichte interieur ziet er erg goed uit, beter dan het Titan Dark alcantara/leer hier.![]()
Hoe rijdt die 1.6TDI DSG7 combinatie?
Heb je toevallig ook car-net/guide and inform erin zitten? Dat is hier een draak van een systeem om werkend te krijgen.
Carnet heb ik nog niet werkend. Mijn multisim kaart moet nog geactiveerd worden helaas. (Telefoonvoorbereiding Premium). Hoe zit dat in België?
Ook op een VW stoel
Dit topic is gesloten.