readytoflow schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:03:
[...]
Dan rij je dus voor ~225,- pm een erg luxe aangeklede C350e. En voor 100,- minder een ongeveer even luxe A3 etron.
(tenzij je inderderdaad je resterende leasebudget uitgekeerd krijgt bij je salaris, maar dan zou je verwachten dat je een specifiek budget toegewezen zou hebben gekregen, in mijn geval wordt bijv.het resterende leasebudget niet uitgekeerd)
Als je een beide kunt leasen dan zou ik altijd de C350 overwegen.
Groter (zowel voor de passagiers als ook de bagageruimte, maar ook de benzinetank), sneller, comfortabeler, ook evt. sportief middels Agility control, en luxer afgewerkt. De C is natuurlijk ook een regelrechte concurrent van de A4 ipv de A3.
Als je echt voornamelijk alleen in de auto rijdt en niet voor vakantie of eventueel gezinsuitjes gaat gebruiken is de eTron of een Golf GTE best een prima keuze. Maar als je het de hoofdauto wordt voor vakanties met 2 of meer, vind ik ze veel te klein.
De C350e is een dijk van een auto, maar vind ik eigenlijk een beetje té. Mijn collega's (wel in andere functies) rijden allen Golf, Megane, Peugeot en de directeurs een Mitsubishi PHEV en V60 PHEV. Ik zou met zo'n wagen dus wel wat uit de pas lopen (doe ik nu al enigszins met mijn vrij kale 3-serie).
Ook hou ik liever wat meer geld over. Je kunt wel stellen dan mijn budget ca. Eur 960,- per maand is, en dat ik alles daarboven bij moet betalen, al is dit nog nooit besproken. Denk dat ik dit wel voor elkaar zou kunnen krijgen. Alles onder de Eur 960,- per maand krijg ik niet uitbetaald in ieder geval.
edit: Ik vraag mij trouwens wel sterk af of een Golf/Passat GTE/A3-etron wel voordeliger zou zijn voor de baas gezien mijn ritjes. Het zou zomaar kunnen dat ik met een diesel veel beter af ben. Ik zou het eens moeten berekenen en voor moeten leggen. Desnoods bij die berekening een voorstel doen om bijvoorbeeld maandelijks Eur 100,- bij te betalen in de leasekosten. Dan nog ben ik een stukje voordeliger uit dan 20% over een BMW 320d EDE.
Huidige kosten zijn ca. Eur 450,- per maand.
Stel C350e kost Eur 60.000,-
Daarmee zou de bijtelling + eigen bijdrage op ca. Eur 250,- per maand komen. Als ik dan Eur 100,- bijbetaal wordt het Eur 350,- per maand en bespaar ik alsnog Eur 100,-
Keuzes....
[
Voor 18% gewijzigd door
Leolinedance op 24-02-2015 02:08
]