Ik heb weer voer voor de eeuwige elektronica-uit-China-is-altijd-troep discussie.
Zocht voor een project wat voedingkjes voor LED strips.
Aangezien de lokale kringloopwinkel geen 12V, meerdere ampère, voedingen meer had liggen, wat besteld via BG.
Toevallig kwam er 2 weken geleden een aanbieding voorbij van 12V/5A LED strip voedingen. Voor het gigantische bedrag van amper 3 euro.
Ik dacht, ik zal er eens twee bestellen. En ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Heb ze inmiddels een uur lang een complete rol à 5m. LED strip (uiteraard afgerold) laten voeden om te kijken of die voedingen niet te heet worden, raar gaan ruiken en/of de uitgangsspanning constant blijft.
Het stroomverbruik zat net onder de 4A voor die 5m. LED strip.
Bij een omgevingstemperatuur van 22 graden, mat ik met een IR temperatuurmeter ca. 38 graden op de buitenzijde van de behuizing en rond de 45-48 graden op de diverse componenten in het metalen kooitje.
De uitgangsspanning bleef keurig constant op 12,0 V DC.
Uiteindelijk werden de LEDs op m'n LEDstrip nog een stuk heter; daar mat ik rond de 55 graden.
Zo zien die
voedingen er uit:
Hier het inwendige:
De print vanaf de onderzijde:
Componentenzijde: (losgekoppeld van het koelblok/behuizing)
Ongetwijfeld zullen er de nodige vernietigende en hel en verdoemenis opmerkingen komen... Ik ben benieuwd...
[
Voor 3% gewijzigd door
ehtweak op 25-09-2019 20:07
]