Ik ben eens gaan kijken naar de Elegoo Breadboard. Ik heb zelf 15 van de Elegoo breadboardjes gekocht en baal als een stekker dat de kwaliteit zo slecht is. Hier wat meer informatie:
Het gaat om de volgende breadboard:
Elegoo 3pcs MB/102 Breadboard 830 Point Erless Prototype PCB Board
Hier een foto van de verpakking en de breadboard:
Over het algemeen ziet de breadboard er "ok" uit. De cijfers zitten redelijk ge-aligned (op de 1 en 5 na).
Let op: De breadboard zijn alleen in de breedte te verlengen gezien de koppelstukjes aan de bovenkant en onderkant missen. Ook mist er een backplate.
Hier een foto van de achterkant:
Nu echter het probleem: De pinnetjes. Hier een foto waarop goed te zien is dat rij de pinnetjes voor rij 5 en 20 zitten waardoor het onmogelijk is om er iets in te krijgen:
Ik wilde de krammetjes bekijken dus heb 1 breadboard open gemaakt:
En 1 krammetje eruit gehaald:
Hier is het krammetje te zien vanaf de zijkant:
Daarop is te zien dat er weinig houvast is en ook zitten ze niet erg stevig. Er is weinig houvast als je er een pinnetje uit trekt. Soms voel ik helemaal geen weerstand.
Hier nog wat foto's van het krammetje op redelijk hoog resolutie:
Al met al ben ik zeer ontevreden over de breadboard. Ik ben bezig met een 8-bit computer en die werkt half vanwege de pinnetjes die geen contact maken. Niets is irritanter dan losse pinnetjes.
Ook zijn veel onderdelen niet op het board te krijgen. Bijvoorbeeld een DIP switch. De pootjes zijn vrij kort, maar die blijft simpelweg niet zitten. Als je de DIP switch erin prikt springt die er letterlijk weer uit.
Als ik de Elegoo een cijfer mag geven dan wordt het een 4 op de schaal van 10.
Ik ga toch nog even opzoek naar betere breadboards...