ja idd .. tnx !

het blijft altijd spannend zo'n mega upgrade .. werken al je meer 'exotische devices nog wel

het blijft altijd spannend zo'n mega upgrade .. werken al je meer 'exotische devices nog wel
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door dabor op 30-07-2015 18:41 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 16:59 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Bedoel je qua leesbaarheid?Damic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:10:
Cijfers zijn ook niet hun beste kant blijkbaar
2.49903V
5.00408V
7.50136V
10.00579V
Verwijderd
ik ook, in eerste instantie dacht ik dacht het een voorgedrukte sticker was met een 'handwritten' fontDjesse8999 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:47:
[...]
Bedoel je qua leesbaarheid?
Ik vind het aardig leesbaar (lijkt op mijn handschrift)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 17:14 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Lijkt maar zo, ik heb maar 6 7 kleurtjes (+zwart +wit maakt 9 ), dus ik heb helaas kleuren dubbel moeten gebruiken. Dat maakt het testen er niet eenvoudiger op.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:14:
jij hebt aardig wat kleurtjes draad in voorrraad
sorry mux, moet nog even een en ander op een rijtje zetten voordat ik bestel.mux schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:33:
Geen gegadigden voor een digikey-bestelling?
Welke crimper gebruik je? Vooralsnog krimp ik ze met een punttangetje. Het werkt, maar is ontelbaar veel zwakker dan een goede crimp met de juiste tool.
[ Voor 16% gewijzigd door zzattack op 01-08-2015 19:57 ]
No problemo. Ik ben iets vertraagd (niet genoeg pcbs... eentje verklooid en ik had geen reserve) dus ik bestel pas dinsdag. Als je dan nog mee wilt doen: uitstekend, anders betaalt mn klant de extra verzendkostenzzattack schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:54:
sorry mux, moet nog even een en ander op een rijtje zetten voordat ik bestel.
BeterWK100 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:23:
Ultimatron 3000?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dikke like
Goed gereedschap is normaliter niet goedkoop. Toen ik net begon met mcu's deed ik nog veel kabeltjes strippen met een stanleymes, niet erg als je 2 kabeltjes hebt maar bij 10+ is dat een ander verhaal. Na een beetje internetten in Duitsland een Weidmüller Stripax gevonden, met afstand 't duurste tangetje dat ik heb. Maar wat maakt dat ding je leven makkelijker...RobV schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:49:
XH connector kreeg ik de zenuwen van. Ik heb bakken vol maar bij mij breken ze altijd af (bij de draadjes). Ik heb dat toen met zo’n kleine tang van Floris.cc gedaan destijds.
Ik heb nu voor de (iets dikkere draad) deze tang. Op het malletje staat 24-30 awg (en ook nog een 18-22). Er staat geen merk op maar hij komt niet van Ebay en hij kostte best veul.
[afbeelding]
Waar ik bij de XH nog wel eens mis ging heb ik met deze tang en iets grotere connectors geen breuk of uitval meer gehad en hoef ik het ook maar 1 keer te doen (wel handig als je 30 draadjes op dezelfde lengte wilt)
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Koop een modulaire, of eentje met de juiste bek voor je connector pins.Miskoop is smnel gemaakt.C.44 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:59:
Krimptangen heb ik eigenlijk totaal niet, ook maar eens naar kijken =)
[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 02-08-2015 15:09 ]
Was dat nou wel of niet expres?
[ Voor 13% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-08-2015 01:48 ]
My favorite programming language is solder.
Ziet er uit als duivenwering, van die prikkers die ze op dakranden aanbrengen om duiven te werenRobV schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:22:
Vandaag: Maak je eigen bi-color led 32-segment bar graph.
[afbeelding]
Ken je de methode waarbij je het hele pakket aan opties kan toevoegen voor de prijs van nul?DavidZH schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:34:
[...]heeft een actie waarbij je het hele pakket aan opties kan kopen voor de prijs van één.
Ik zoek al jaren een beetje universele tang die geschikt is voor meerdere types/merken pins, eventueel met uitwisselbare dies, maar kan nergens een betaalbare vinden (>300 euro voor een complete set vind ik wel erg veel). Iemand een tip m.b.t. merk/type?RobV schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
Koop een modulaire, of eentje met de juiste bek voor je connector pins.Miskoop is smnel gemaakt.
edit: typfouten zijn ook snel gemaakt
[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 05-08-2015 13:15 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ja dat was ook mijn eerste gedacht, zo van euhm wat doen anti duiven pinnen hier in ELPloink schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:06:
[...]
Ziet er uit als duivenwering, van die prikkers die ze op dakranden aanbrengen om duiven te weren
[afbeelding]
Ik heb ooit bij een kabelboomfabrikant gewerkt, nee je kan geen betrouwbare krimp doen met een willekeurig tangetje. Met name de vorm van de die/stempel zijn nogal cruciaal, krimphoogte is vaak wel te regelen. Amp/Tyco heeft een tang voor 70 euro, de dies kosten echter tussen de 70 en 250 euro per typewesleytjuh schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:14:
.... Daar kun je in principe heel wat crimpcontacten mee krimpen als je het secuur doet, maar erg zijn wel zoveel verschillende contacten van verschillende fabrikanten dat een echt universele tang gewoonweg niet bestaat....
ik heb er ook nog 2 liggenVerwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:13:
ik was lui en had dorst ...... mislukt![]()
- V&A aangeboden: XBOX 360 wit voor onderdelen
Oke die naamRobV schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:27:
Nieuwe aanwinst, IKEA Håte lamp, €14,95 led USB. Richtbaar en ligt of staat NIET in de weg.
[afbeelding]
proost
[ Voor 30% gewijzigd door Damic op 05-08-2015 20:30 ]
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 14:14 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Joenuh op 06-08-2015 15:53 ]
[ Voor 63% gewijzigd door zzattack op 06-08-2015 15:59 ]
Verwijderd
dat is gewoon een siliconen 'matje' met opdruk.. daaronder zitten ook 'gewone' pcb 'tactiles'Joenuh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:27:
Ik wil ze inderdaad graag op de PCB houden dus ik ben bang dat er niet wat anders op zit dan zulke te gebruikenWaarschijnlijk met een wat langere steel zodat hij nog uit de behuizing steekt.
Wat ik me dan afvraag.. hoe zit dat dan met die mooie rubberen of siliconen knoppen op een voeding of oscilloscope? Zoiets zou namelijk ideaal zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 19:20 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Joenuh op 06-08-2015 18:57 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Joenuh op 06-08-2015 22:13 ]
Verwijderd
eens.mux schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:32:
Let wel op dat als je through hole monteert, dat je ze echt strak tegen de PCB aan krijgt. Er is één overweldigende regel voor het goed 'voelen' van human interfaces: het moet solide aanvoelen. Strakke montage, een flink stijve behuizing en je zit meteen goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 22:52 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
[ Voor 36% gewijzigd door roches op 06-08-2015 22:54 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:46:
[...]
eens.
soms zit het in details.
je kent vast die goedkope on/off toggle switchjes wel.
enfin, ik kwam deze Black Rubber Toggle small switch hats Waterproof Boot Cover Caps tegen, als je die erop schroeft ziet het er gelijk anders uit.![]()
[afbeelding]
pWM inderdaad. Eehm het zijn 32 bi-color leds met 68 draadjes dat zou zeker van invloed kunnen zijn. Maar er zit wel 20 cm tussen het hele gevaar. En zonder de leds is het rock solid lijkt. Ik heb software smoothing aan staan maar om een beetje responsive teblijven kan ik niet teveel samples middelen.LED-Maniak schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:52:
LED's gaan over PWM? Dan zijn het mogelijk inschakelpieken. Kan er ruis van de ene draad naar de andere draad gaan(oftewel: liggen ze dicht/op elkaar)?
Goede tip. Ga ik proberen morgen.roches schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:53:
Draden twisten van de potmeters...
[ Voor 32% gewijzigd door memphis op 06-08-2015 23:10 ]
memphis schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:08:
Spoeltje in de voedingslijn van de potmeter om HF rotzooi uit te filteren of een zenerdiode over de potmetr zetten (met een weerstand ervoor)
roches schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:53:
Draden twisten van de potmeters...
Bedankt voor jullie suggesties. Helaas heb ik hier (nog) geen spoeltjes of zeners liggen dus ik heb het voorlopig eventjes in software proberen op te lossen door aanzienlijk vaker de analoge poort uit te lezen en daar een lopend gemiddelde van te gebruiken met een alpha van 0.95:LED-Maniak schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:52:
LED's gaan over PWM? Dan zijn het mogelijk inschakelpieken. Kan er ruis van de ene draad naar de andere draad gaan(oftewel: liggen ze dicht/op elkaar)?
Verwijderd
ik bezit sinds kort ook een DC load (wilde er ook 1 zelf gaan bouwen, had al heel veel info verzameld en bestudeerd maar onverwachts kreeg ik er 1 voor mijn verjaardag)Joenuh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:50:
Voor mijn DC load wil ik naast m'n rotary encoder ook een paar drukknoppen hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 16:56 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Joenuh op 07-08-2015 20:40 ]
Verwijderd
Vet! Heb je een link?mux schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:33:
Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een X-carve CNC router besteldover een paar weekjes kan ik behalve 3d-printen dus ook behuizingen, koelblokken en andere zooi voor m'n elektronica frezen. Ding schijnt ook aluminium aan te kunnen - ik ben benieuwd
[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 07-08-2015 22:38 ]
Gaaf! Ben erg benieuwd wat je ervan vindt, en ook hoe het aluminium frezen gaat. Ik zit ook al maanden te kijken om zoiets te kopen, lijkt me zo gaaf als je zelf behuizinkjes enzo kan maken. Ik wil er zelf uiteindelijk ook een CO2 laser opzetten.mux schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:33:
Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een X-carve CNC router besteldover een paar weekjes kan ik behalve 3d-printen dus ook behuizingen, koelblokken en andere zooi voor m'n elektronica frezen. Ding schijnt ook aluminium aan te kunnen - ik ben benieuwd
Veel te linken is er niet... de website? https://www.inventables.com/technologies/x-carveRobV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Vet! Heb je een link?
EDIT: Kun je nu ook een X-Carve maken met je X-Carve?
Ik heb hem al op verschillende youtube-filmpjes bekeken; alu doen niet veel mensen. Als je geduld hebt zal ik wel wat dingen erover posten, maar het duurt nog een maand voor ik hem heb. Ze zijn pas net klaar met kickstarter preorders shippen, mijn order komt daar pas achter.JDTeunis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:09:
Gaaf! Ben erg benieuwd wat je ervan vindt, en ook hoe het aluminium frezen gaat. Ik zit ook al maanden te kijken om zoiets te kopen, lijkt me zo gaaf als je zelf behuizinkjes enzo kan maken. Ik wil er zelf uiteindelijk ook een CO2 laser opzetten.
Het gaat bij mij nog wel een paar maanden duren voordat ik er echt een ga kopen dus als je wat ervaringen zou willen posten, graag.mux schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:13:
[...]
Veel te linken is er niet... de website? https://www.inventables.com/technologies/x-carve
Nee, de x-carve is geen reprap; er worden extrusies gebruikt die je niet zelf kunt maken.
[...]
Ik heb hem al op verschillende youtube-filmpjes bekeken; alu doen niet veel mensen. Als je geduld hebt zal ik wel wat dingen erover posten, maar het duurt nog een maand voor ik hem heb. Ze zijn pas net klaar met kickstarter preorders shippen, mijn order komt daar pas achter.
Mag het niet een gewone rotary encoder zijn met knopje? Heb er op ebay voor heel weinig een tiental gekocht en werkt prima.RobV schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:40:
potverju van zijn die hall effect rotary position sensor prijzig zeg... ikhoud het voorlopig wel op een potmetertje. Kan ik ongeveer 20x vervangen voor die prijzen,
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Aluminium wil je er ook niet echt mee doen. Het frame is redelijk zwak waardoor het frezen niet fijn zal gaan(zingen/janken door trillingen, slechte nauwkeurigheid, niet glad oppervlakte). Het zal vast gaan als je langzaam gaat, maar dan ben je meer aan het poetsen dan frezen.mux schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:13:
[...]
Veel te linken is er niet... de website? https://www.inventables.com/technologies/x-carve
Nee, de x-carve is geen reprap; er worden extrusies gebruikt die je niet zelf kunt maken.
[...]
Ik heb hem al op verschillende youtube-filmpjes bekeken; alu doen niet veel mensen. Als je geduld hebt zal ik wel wat dingen erover posten, maar het duurt nog een maand voor ik hem heb. Ze zijn pas net klaar met kickstarter preorders shippen, mijn order komt daar pas achter.
Nee, want ik moet de positie bepalen ±30˚, onafhankelijk van de startpositie. Het is voor een joystick.LED-Maniak schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:15:
[...]
Mag het niet een gewone rotary encoder zijn met knopje? Heb er op ebay voor heel weinig een tiental gekocht en werkt prima.
Verwijderd
zoietst1mmy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:11:
Vandaag voor het eerst een soort logica bordje in elkaar gesoldeerd voor m'n avonturen met de ESP8266 en de WS2812 strips. Alleen als ik deze door het hele huis heen wil gaan ophangen moet ik nog wel een goedkoper (en kleiner) alternatief vinden voor de 5v naar 3.3v converter.
Foto's van de onderkant bekijken op eigen risico![]()
[afbeelding]
http://i.imgur.com/HitBuA9.jpg
"Onafhankelijk van de startpositie" dus relatief en niet absoluut? Dat kunnen ze allemaal wel.RobV schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:55:
[...]
Nee, want ik moet de positie bepalen ±30˚, onafhankelijk van de startpositie. Het is voor een joystick.
Het is ook geen eenvoudige keuze. Man, ik weet vrijwel zeker dat dit niet mijn laatste CNC-frees is.LED-Maniak schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Aluminium wil je er ook niet echt mee doen. Het frame is redelijk zwak waardoor het frezen niet fijn zal gaan(zingen/janken door trillingen, slechte nauwkeurigheid, niet glad oppervlakte). Het zal vast gaan als je langzaam gaat, maar dan ben je meer aan het poetsen dan frezen.
Voor een iets groter budget kan je in China gegoten frames kopen(of bijvoorbeeld laser gesneden stalen frames in de VS/DE), die zijn al een stuk bestendiger, maar wel wat duurder.
Niet om je aankoop af te kraken maar ik ben in dezelfde valkuil gelopen. Voor kunststof/hout waarbij snelheid en nauwkeurigheid minder van belang is, is het erg leuk.
Volgens mij leg ik het toch niet helemaal goed uit. Ik heb een joystick die een uitslag heeft van plus of min 30˚, dus -30˚..30˚. Als ik een tick krijg bij elke 18 graden heb ik een dus 3 ticks. Dat zou niet echt een fijne joystick worden. Met ‘onafhankelijk van de startpositie’ bedoel ik dat hij altijd de stand moet doorgeven, dus niet een relatieve wijziging t.o.v. de vorige meting. Staat ‘ie op 5˚ dan moet ‘ie dus 5˚ geven (of het equivalent in 0..1023, whatever). Absoluut dus.LED-Maniak schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:01:
[...]
"Onafhankelijk van de startpositie" dus relatief en niet absoluut? Dat kunnen ze allemaal wel.
Op ongeveer 30 graden nauwkeurigheid meten praat je over 12 stapjes. Ook dat is niet veeleisend.
http://www.ebay.com/itm/1...73065?hash=item35e11d7de9
Deze geeft een gray code tick bij elke 18 graden.
[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 08-08-2015 22:38 ]
Waarom gebruik je er niet gewoon een LDO voor? Die wordt toch enkel gebruikt voor de ESP8266? Oké die kan ook nog wel flink verbruiken, maar zo significant is die LDO daar ook weer niet op.t1mmy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:11:
Vandaag voor het eerst een soort logica bordje in elkaar gesoldeerd voor m'n avonturen met de ESP8266 en de WS2812 strips. Alleen als ik deze door het hele huis heen wil gaan ophangen moet ik nog wel een goedkoper (en kleiner) alternatief vinden voor de 5v naar 3.3v converter.
Dat kan kleiner: http://www.ebay.com/itm/400904825352
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2015 00:26 ]
Verwijderd
nee die blaast die gelijk op met 300 mA ESP8266 piek currentsThinkPadd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:18:
[...]
Dat kan kleiner: http://www.ebay.com/itm/400904825352
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 17:44 ]
Je had een 3D printer toch? Misschien heb je hier inspiratie aan:RobV schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:07:
Ik zat te denken aan een non-contact hall effect sensor omdat dat geen slijtage kent, maar die dingen zijn duurder dan ik dacht. Tenzij ik verkeerd zoek.
[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 09-08-2015 00:45 ]
Cool. Is dat niet zo’n kompas sensor? Mag ik vragen waar je die gevonden hebt, het ziet er ‘china’ uit.LED-Maniak schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:40:
[...]
Je had een 3D printer toch? Misschien heb je hier inspiratie aan:
[afbeelding]
Als je alleen draaiing wilt, dan heb je misschien al genoeg aan een rond magneetje gelijmd op een asje in een houder.
[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 09-08-2015 09:10 . Reden: link error ]
Verwijderd
ensebastius schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:04:
[afbeelding]
Eens kijken of ik het niet opstarten van dit Macbook bordje gerepareerd krijg. Heb de schema's, de boardview file, m'n scoop en m'n verstandMoet lukken!
[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 09-08-2015 11:38 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Sprite_tm op 10-08-2015 12:31 ]
[ Voor 26% gewijzigd door RobV op 09-08-2015 11:40 ]
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq