Tot mijn grote frustratie is mijn TV stuk (Sony Bravia KDL32EX715) en ik kan geen oorzaak vinden.
Alle DC spanningen zijn aanwezig. Ik heb de service manual en de schema's op internet gevonden. De led knipper codes heb ik niks aan want hij knippert niet.
Hij reageert op de AB, kan ik zien aan de leds, maar de beeldprocessor doet het niet. Geen beeld/licht/geluid. Ik heb het wel vaker gehad en dan stekker eruit en dan deed hij het de volgende dag weer, maar begon dan met de setup wizard en was alle zenders kwijt. Helaas is hij er dit keer in gebleven.
Probleem zit waarschijnlijk in het BAL board met de SoC. Iemand in een langdradig youtube filmpje had een soortgelijk probleem en installeerde een nieuw board van ebay. Helaas kan ik die voor mijn TV niet vinden en via sony, als dat al lukt, gaat dat een 250 euro oid kosten, te duur voor deze 450 euro TV van 4 jaar.
Ik vermoed dat het misschien een BGA reball probleem is omdat de TV vrij vaak aan/uit gezet is in die 4 jaar. Ook door power save feature heeft hij veel thermische cycli gehad.
Nu eindelijk mijn vraag: zou ik dit bord in zijn geheel kunnen reflowen in de oven?
De heatsink is er al af. Er zitten ook componenten aan de achterkant.
(plaatje dat lijkt op de mijne, klik voor grote versie)