Ik ben bezig om obv een esp32 wat led verlichting aan te sturen. De aansturing vanuit de esp32 verloopt echt top middels ledc en HA integratie. Nu is het tijd om van prototype naar 'het eggie' te gaan, maar er zit nu nog een ledje van 20mA op 3,3v op.
Nu heb ik wat zitten lezen als ik naar 24v of 12v wil gaan. Ik heb een mosfet nodig. Die moet weer aangestuurd worden door 5v.
Nu wil ik beginnen met een 24/12v voedingsbron (afhankelijk van mijn ledstrip) en dan naar 5v gaan zodat ik de esp32 kan voorzien van spanning. De ESP32 (mijn devkit v1 board heeft een 5v>3.3v converter aan boord) stuurt een 3.3v pwm signaal uit, deze wil ik dan middels een logic level converter naar 5v brengen.
Tot zover prima, maar dan moet ik van 5v naar 12v/24v gaan. Nu zijn er mosfets die dit kunnen maar ik ga er relatief veel van nodig hebben. Ik heb voor de 24v een mooie oplossing gevonden in de vorm van een
kant-en-klare module.
Deze is alleen 1 kanaal, er zijn op dezelfde webwinkel wel
12v modules met 4 kanalen te koop, maar deze gaat tot 20v (en ik durf er echt geen 24v doorheen te jagen).
Voor ik straks met 12 kanalen 12 van die losse boards ga maken, heeft iemand nog advies om een kant en klare module te kopen ergens? Bij voorkeur bestel ik binnen europa omdat ik geen zin heb in inklaring of rommel.
Mocht iemand overigens tips hebben hoe je e.e.a. een beetje netjes kan verwerken in een beuizing, graag

Mijn opstelling nu is een breadbordje met wat dupont kabeltjes, die voelen an sich stevig genoeg om er iets permanents van te maken overigens maar als er tips zijn om het echt netjes te maken...
Mocht iemand bedenken waarom ik met een esp32 wil werken: 16bit resolutie (of meer dan 12bit bij hogere frequentie), 16 kanalen en uiteraard: waarom makkelijk als het ook moeilijk kan
[
Voor 4% gewijzigd door
Nox op 24-07-2023 00:08
]