Nu heb ik zelf ook aangifte gedaan tegen Wilders wegens discriminatie en hoewel mijn verhaal een dood einde heeft, wil ik hem toch kwijt.
Ik heb namelijk aangifte gedaan wegens discriminatie. En niet zozeer vanwege de minder-Marokkanen (waarvan ik denk dat niemand ooit "meer" zou scanderen) maar vanwege de verkiezing van de kamervoorzitter in Januari. Deze verkiezing is gewonnen door Arib en deze mevrouw heeft, zoals bekend, een dubbel paspoort.
Na haar verkiezing stond Wilders vooraan met rotopmerkingen als 'zwarte dag' enzovoort. Het heeft in alle kranten gestaan. En mijn aangifte ging daar dus op in: Hij diskwalificeerde Arib
omdat ze ook een Marokkaans paspoort heeft. Geen groep of geloof, keihard op de persoon
binnen een werkvloer-contekst. En ook heeft Wilders nooit zo'n addendum erbij gehaald zoals "ik bedoelde natuurlijk alleen de criminele Marokkanen" maar gewoon plain ongeschikt. Wanneer je op een werkvloer van het hoogste wetgevende
en controlerende orgaan van Nederland zo openlijk kan discrimineren, straalt dat op de hele samenleving af. Vervang "Marokkaan" door "vrouw" en ontdek dat iemand ongeschikt is voor de functie omdat ze vrouw is.
Naar mijn mening is dit een zaak zo klaar als een klontje: Wilders discrimineert.
Dus ik online aangifte willen doen (doet niemand dat in de Tweede Kamer of zo?) en surf naar politie.nl. Voor aangiftes wegens discriminatie wordt je direct doorverwezen naar discriminatie.nl waar je een best kort formulier in kan vullen. Had ik toen maar wat meer wantrouwen gehad. Na ongeveer 2 maanden kwam de volgende mail binnen:
Wij zijn de anti-discriminatievoorziening van de provincie Groningen en in deze hoedanigheid bestaat onze taak uit het signaleren, voorkomen en bestrijden van discriminatie. Uw melding heeft betrekking op uitspraken van politici die in verschillende media uitgebreid aan bod zijn gekomen. In geval van uw melding hebben we uw melding officieel geregistreerd. We nemen uw melding dan ook als algemeen signaal mee in onze jaarcijfers en rapportages aan lokale en (vooral in uw geval) nationale overheden. Zij kunnen hierop besluiten om beleid, wet- en regelgeving aan te passen.
U sluit uw melding af met de woorden ‘wellicht is deze aangifte een begin’. De melding die u bij ons heeft gedaan, is geen officiële aangifte. Dit kan alleen via de politie. Wanneer u wenst, kunt u zich alsnog ook wenden tot de politie.
Dus, voor de volgende keer: gewoon naar het bureau en doorvragen zodat je een echte aangifte hebt. Wilders is wel zo'n kansloze zak dat het wel een keer kans maakt, helaas is de Tweede Kamer ook gevuld met goede kansloze zakken die niet kunnen doorpakken en wegens onderlinge verhoudingen (of media-angst) niet meer zien hoe erg er gediscrimineerd wordt onder hun neus.