I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heeft Alonso mooi bedrag meegekregenFiresphere schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:13:
Niet alleen via Twitter:
http://formula1.ferrari.com/news/fernando
Ben benieuwd wanneer Vettel wordt aangekondigd.
En ook wanneer Honda/Mclarenwat zegt over Alonso
Hmm klopt, ding is alleen wel dat er nu 60M prijzengeld voor teamplek #9 gaat naar sauber waar Marussia deze eigenlijk had verdiend en van dat bedrag hadden ze vast achteraf de race in Abu kunnen betalen + de rest afwikkelen financieel gezien.Zamorano schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:27:
[...]
Waarschijnlijk omdat Caterham er op eigen houtje al bijna was, en Marussia bij lange na niet.
Misschien geen nieuw seizoen, maar dan hadden alle mensen die er nu vooral nadeel bij hebben (werknemers met lonen etc) er ook iets aan gehad.
(hopelijk gaat het volgend jaar een stuk beter voor Kimi)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Tja, Alonso haalde altijd echt het maximale eruit.ProudElm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:25:
Niks... zolang Ferrari geen winnende auto heeft gaat Vettel ook niks kunnen.. Zie dit jaar maar
Vettel heeft dit wel nodig voor zijn imago, hij is nu toch de 4-voudig kampioen door voornamelijk het materiaal. Weinig races gezien waarin hij spectaculair van achter naar voren rijd (zoals bijv. Hamilton en Alonso wel al vaker hebben laten zien). Als de Ferrari volgend jaar weer een P3-P6 auto is, wil ik hem speciale dingen zien doen, en niet zoals dit jaar kleurloos rondrijden.
Ben geen Vettel fan, maar hoop dat hij zich in die Ferrari weer thuis kan voelen, zodat hij de erkenning krijgt in de toekomst die hij imho toch wel verdiend.
Maar, we zullen zien volgend jaar.. Nu even hopen op een spannende slot-race en dan maar weer wachten en wachten
Hij heeft het dit seizoen al 3x gedaan volgens mij, dus beetje bullshit om te beweren dat Vettel het niet kan. Dat een Hamilton het kan dit seizoen komt doordat ie de beste auto heeft, maar goed.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:28:
[...]
Tja, Alonso haalde altijd echt het maximale eruit.
Vettel heeft dit wel nodig voor zijn imago, hij is nu toch de 4-voudig kampioen door voornamelijk het materiaal. Weinig races gezien waarin hij spectaculair van achter naar voren rijd (zoals bijv. Hamilton en Alonso wel al vaker hebben laten zien). Als de Ferrari volgend jaar weer een P3-P6 auto is, wil ik hem speciale dingen zien doen, en niet zoals dit jaar kleurloos rondrijden.
Ben geen Vettel fan, maar hoop dat hij zich in die Ferrari weer thuis kan voelen, zodat hij de erkenning krijgt in de toekomst die hij imho toch wel verdiend.
3x?Martinspire schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:57:
[...]
Hij heeft het dit seizoen al 3x gedaan volgens mij, dus beetje bullshit om te beweren dat Vettel het niet kan. Dat een Hamilton het kan dit seizoen komt doordat ie de beste auto heeft, maar goed.
Ik kan me er maar 2 herinneren...
Spanje (15 -> 4)
VS (18 -> 7)
Wat is de 3e?
Tevens had hij bij die situaties in vorige jaren mega veel mazzel met de SC, bijvoorbeeld in Abu Dhabi. Ik kan me niet echt races herinneren dat hij van achteruit echt magistrale dingen liet zien. Er zijn er vast wel 1 of 2 te vinden, maar hij doet het vaker niet dan wel. Ik mis toch vaak de overtuiging bij Vettel in races waarin hij veel moet inhalen. Nu is inhalen in die Redbull niet echt makkelijk omdat je geen topsnelheid hebt, maar dan nog.
Alonso doet al 5 jaar niet anders als zich naar voren knokken zo ver als kan
Hamilton kan het dit jaar door de wagen, maar heeft in eerdere jaren toch ook wel bewezen over het heilige vuur te beschikken als de situatie daarom vraagt.
Volgens mij was hij o.a. reserverijder van Marussia (naast Rossi, waarbij ik een Frijns gevoel krijg).
Sowieso Marussia, misschien 'vroeger' ook Caterham.Bart-Willem schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:13:
Juist van Caterham toch? Hij heeft meerdere tests voor Caterham uitgevoerd namelijk.
Maar zijn laatste foto's op Twitter stond hij in Marussia outfit.
En volgens mij wilde ze hem ergens eerder al laten rijden, maar dat ze problemen hadden met licenties ofzo?
Met het clean en veilig maken van de circuits. Geweldige prestatie en fantastische vooruitgang voor de veiligheid, een verbetering waar elk racehart sneller van gaat kloppen!Bernie
Abu Dhabi heeft een belangrijke rol gespeeld als voorloper in het moderne tijdperk van de Formule 1
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 20-11-2014 16:37 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Overal lees ik dat 'ie deel uitmaakte van het talentenprogramma van Caterham, en ook erin rijdt (zie foto bij het volgende artikel: http://www.gpupdate.net/n...caterham-in-laatste-race/). Maar hij heeft idd wel even deel uitgemaakt van Marussia (wellicht na de geflopte overname van Caterham?). Edit: Zo vroeger was het dus niet: pas sinds oktober onder contract bij Marussia maar daarvoor dus een hele tijd @ Caterham.Ryur schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:58:
[...]
Sowieso Marussia, misschien 'vroeger' ook Caterham.
Maar zijn laatste foto's op Twitter stond hij in Marussia outfit.
En volgens mij wilde ze hem ergens eerder al laten rijden, maar dat ze problemen hadden met licenties ofzo?
[ Voor 16% gewijzigd door Bart-Willem op 20-11-2014 17:39 ]
YouTube: F1 2014 - 19 Abu Dhabi GP - Alonso coy on future
YouTube: F1 2014 - 19 Abu Dhabi GP - Monkey in the cockpit
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Abu Dhabi 2012:Hoogie2004 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:10:
[...]
3x?
Ik kan me er maar 2 herinneren...
Spanje (15 -> 4)
VS (18 -> 7)
Wat is de 3e?
Tevens had hij bij die situaties in vorige jaren mega veel mazzel met de SC, bijvoorbeeld in Abu Dhabi. Ik kan me niet echt races herinneren dat hij van achteruit echt magistrale dingen liet zien. Er zijn er vast wel 1 of 2 te vinden, maar hij doet het vaker niet dan wel. Ik mis toch vaak de overtuiging bij Vettel in races waarin hij veel moet inhalen. Nu is inhalen in die Redbull niet echt makkelijk omdat je geen topsnelheid hebt, maar dan nog.
Alonso doet al 5 jaar niet anders als zich naar voren knokken zo ver als kan
Hamilton kan het dit jaar door de wagen, maar heeft in eerdere jaren toch ook wel bewezen over het heilige vuur te beschikken als de situatie daarom vraagt.
Pitlane -> P3
Daar doet een SC imho niks aan af
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Gewonnen in een STR3 dat in het midden van het seizoen geïntroduceerd werd en was volgens mij een doorontwikkeling van de RB4 (Adrian Newey) van het jaar ervoor. In de eerste races van het jaar reed hij nog rond met de doorgeëvalueerde STR2, STR2B genaamd.fynrd1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:24:
Of Vettel die wint op Monza met een Toro Rosso. Kan niet geloven dat hij zo weinig credits krijgt.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat was natuurlijk gewoon voor 98% een Red Bull op een a-typisch circuit bij uitstek. Knappe prestatie, maar verder lastig te beoordelen.fynrd1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:24:
Of Vettel die wint op Monza met een Toro Rosso. Kan niet geloven dat hij zo weinig credits krijgt.
Het is natuurlijk subjectief, maar ik heb bij Vettel altijd het gevoel dat hij het meest in zijn element is als alles op rolletjes loopt. Dat dan het beste in hem naar boven komt.
Bij types als Alonso en Hamilton, zie je gewoon dat ze er eigenlijk meer van genieten om een heftige inhaalrace te rijden, dan van pole te winnen. Die hebben iets extra's als het tegen zit. Dat vinden mensen nou eenmaal mooi.
Dat is wat ik, persoonlijk en gevoelsmatig, bij Vettel mis.
De RB3 was natuurlijk een geweldige wagen.. De RB4 stond in de stal van Red Bull zelf, die deed het ook niet zo geweldig. Vind het jammer dat zijn prestaties altijd worden toegewijd aan de geweldige Newey, maar zodra het niet loopt het aan hem zelf ligt. Wat eigenlijk wel grappig is, want dit is het eerste seizoen waar hij min of meer veel tegenslag heeft gehad, wat ik niet op zijn conto schrijf. Kom op, vier wereldtitels, een lijst aan overwinningen en poles die niet zijn komen aanwaaien. Maar goed, nu hopen dat het motor reglement wat wordt versoepeld, dan kan ik weer een keer gaan genieten van het Duits en Italiaans volkslied achter elkaar.Lasmibalsingh schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:38:
[...]
Gewonnen in een STR3 dat in het midden van het seizoen geïntroduceerd werd en was volgens mij een doorontwikkeling van de RB4 (Adrian Newey) van het jaar ervoor. In de eerste races van het jaar reed hij nog rond met de doorgeëvalueerde STR2, STR2B genaamd.
Klein voorproefje van Vettel in een Ferrari btw.
[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 20-11-2014 22:55 ]
Oh wow, ik lig hier echt in een deuk om het effect van die schittering op de lip van Hulkenberg vooral tegen het eindeEl Caballero schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:50:
Beetje ongein tijdens de Drivers Press Conference in Abu Dhabi (volledig hier):
YouTube: F1 2014 - 19 Abu Dhabi GP - Alonso coy on future
Vettel is goed als de auto precies daar is waar hij wil. Het lijkt erop dat dit voor hem aan de achterkant zit, hoe meer grip daar hoe harder hij kan.
Maar een seconde langzamer.. en 18e in de race..Requiem19 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:15:
Zelfs Bourdais ging hard op Monza die race in de STR.
Vettel is goed als de auto precies daar is waar hij wil. Het lijkt erop dat dit voor hem aan de achterkant zit, hoe meer grip daar hoe harder hij kan.
Daar had hij bij beide SC's behoorlijk veel voordeel. Neemt niet weg dat het een mooie prestatie is.handige_harrie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:34:
[...]
Abu Dhabi 2012:
Pitlane -> P3
Daar doet een SC imho niks aan af.
Misschien zijn knapste overwinning tot nu toe.fynrd1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:24:
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind persoonlijk ook dat Vettel te weinig credits krijgt, en ik hoop dat hij ze bij Ferrari bij elkaar gaat rijden. Ik kan me alleen weinig spectaculaire races van hem herinneren, iets dat bij enkele andere coureurs wel is (en ik kan me voorstellen dat dat voor veel fans zo is). Ik denk dat dat toch wel bijdraagt aan het feit dat Vettel nogal ondergewaardeerd is.
^^ Dit dusZamorano schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:43:
[...]
Het is natuurlijk subjectief, maar ik heb bij Vettel altijd het gevoel dat hij het meest in zijn element is als alles op rolletjes loopt. Dat dan het beste in hem naar boven komt.
Bij types als Alonso en Hamilton, zie je gewoon dat ze er eigenlijk meer van genieten om een heftige inhaalrace te rijden, dan van pole te winnen. Die hebben iets extra's als het tegen zit. Dat vinden mensen nou eenmaal mooi.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-11-2014 07:36 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Er is een journalist (en nog een verticaal filmende ook) die beweert dat het Vettel is. Wel typisch dat de journalist dat dan niet even bevestigd.fynrd1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:53:
[...]
Klein voorproefje van Vettel in een Ferrari btw.
Ach, Schumacher was ook op z'n best als hij de race vanaf de kop kon starten en de boel samen met het team kon controleren. Niets mis mee als het werkt.Zamorano schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:43:
[...]
Dat was natuurlijk gewoon voor 98% een Red Bull op een a-typisch circuit bij uitstek. Knappe prestatie, maar verder lastig te beoordelen.
Grappig overigens dat je Hamilton noemt, toch de coureur die al meerdere malen over de boordradio heeft gevraagd aan het team of ze niet beter kunnen stoppen met de race als het even tegen zit. Dat heb ik Vettel nog niet horen roepen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Vettel het goed gaat doen bij Ferrari en ik hoop dat hij ook wat meer van z'n persoonlijkheid gaat laten zien. Zo vind ik Alonso ook een stuk volwassener geworden in zijn Ferrari periode, hopelijk gebeurt met Vettel hetzelfde.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Onlangs op COTA nog als ik mij niet vergis.XyritZz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:46:
[...]
Grappig overigens dat je Hamilton noemt, .......
Page intentionally left blank.
Je bedoelt in Spa, toen hij eerst geramd was door z'n teamgenoot, kansloos (bijna) achteraan reed en de suggestie om te stoppen deed om de motor te sparen?XyritZz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:46:
[...]
Grappig overigens dat je Hamilton noemt, toch de coureur die al meerdere malen over de boordradio heeft gevraagd aan het team of ze niet beter kunnen stoppen met de race als het even tegen zit. Dat heb ik Vettel nog niet horen roepen.
Dat was Vettel die daar liep te zeuren dat het nergens om ging, de gehele eerste helft van de raceStarWing schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:17:
[...]
Onlangs op COTA nog als ik mij niet vergis.
En waar het hele veld ruim baan voor hem maakte nadien? 99 van de 100x val je uit na zo'n tik.AzzKickah schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:22:
En die race in Brasil dan waar ie in bocht 3 in de rondte werd getikt door Bruno ik-doe-mijn-naam-geen-eer-aan Senna?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die heeft Hamilton gewonnen, dus dat lijkt me nietStarWing schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:17:
[...]
Onlangs op COTA nog als ik mij niet vergis.
Zou goed kunnen dat het die race was ja, en hij heeft dat al eerder gedaan. Prima als het bij een suggestie blijft maar dat bleef het niet. Het team gaf aan dat hij moest blijven racen en Hamilton komt dan vervolgens nog 3x terug op de radio dat het allemaal geen nut heeft, en dat ze beter kunnen stoppen.AzzKickah schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:43:
[...]
Je bedoelt in Spa, toen hij eerst geramd was door z'n teamgenoot, kansloos (bijna) achteraan reed en de suggestie om te stoppen deed om de motor te sparen?
Ik vind Hamilton echt een toprijder, en als het goed zit in z'n hoofd is hij bijna onverslaanbaar maar als hij z'n koppie eenmaal laat hangen is het volgens mij bijna onmogelijk om hem nog gemotiveerd te krijgen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Tja dat heeft natuurlijk ook te maken met de regelgeving. Je kan beter uit vallen dan 11e worden. Je mag dan meer aanpassen voor de volgende race.XyritZz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:03:
[...]
Die heeft Hamilton gewonnen, dus dat lijkt me niet.
[...]
Zou goed kunnen dat het die race was ja, en hij heeft dat al eerder gedaan. Prima als het bij een suggestie blijft maar dat bleef het niet. Het team gaf aan dat hij moest blijven racen en Hamilton komt dan vervolgens nog 3x terug op de radio dat het allemaal geen nut heeft, en dat ze beter kunnen stoppen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jenson Button @JensonButton 6m6 minutes ago
Great to see @MercedesAMGF1 have got a lot of competition here in Abu Dhabi!! 1.7second gap! 😶
Moet je het nog wel doen. De enige die echt obvious voor hem aan de kant ging was M. Schumacher. Niet zo gek, was zijn laatste race en z'n landgenoot.Señor Sjon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:55:
[...]
En waar het hele veld ruim baan voor hem maakte nadien? 99 van de 100x val je uit na zo'n tik.
Ook zullen andere 'achterblijvers' wat makkelijker aan de kant gegaan zijn 'omdat de wereldkampioen eraan kwam', maar zoals ik al zei, je moet het nog steeds doen.
Daarbij heeft Vettel wel meerdere inhaalraces gedaan. Ik kan ze niet specifiek noemen welke baan/jaar het was maar er zijn er wel degelijk meerdere.
Tja misschien niet leuk voor de rest, maar ik heb ongelofelijk veel respect voor de engineers en ontwerpers van die auto. Ze zijn zo veel sneller dan de rest.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:18:
Button ziet het in ieder geval zonnig in.
Jenson Button @JensonButton 6m6 minutes ago
Great to see @MercedesAMGF1 have got a lot of competition here in Abu Dhabi!! 1.7second gap! 😶
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
100% mee eens. Echt een magnifieke prestatie van de Mercedes crew.SnowDude schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:22:
[...]
Tja misschien niet leuk voor de rest, maar ik heb ongelofelijk veel respect voor de engineers en ontwerpers van die auto. Ze zijn zo veel sneller dan de rest.
Als ze dit verschil volhouden en er beiden vol voor gaan zondag, dan zetten ze het hele veld op een rondje.... Al vermoed ik dat ze dan wel wat vermogen terugschroeven om 100% zeker te zijn dat alles heel blijft
Het moet raar lopen als ze die voorsprong niet over de winter weten te hevelen en dan vrolijk doorgaan met winnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-11-2014 11:33 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Er mag voor 52% ongeveer gewijzigd worden toch?Arfman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:41:
Ja, als je de ontwikkeling van de PU compleet bevriest gok ik ook dat Mercedes motoren volgend jaar dominant zullen zijn .. wat een krankzinnig gedoe
Tevens ben ik het ook niet helemaal eens met dat alles maar op de motor wordt gegooid. Als die echt 1,7 seconde waard is, dan zou de rest van de Mercedes powered teams fluitend 2,3,4,5,6,7,8 worden.
Maar hij is dus niet compleet bevroren.Arfman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:41:
Ja, als je de ontwikkeling van de PU compleet bevriest gok ik ook dat Mercedes motoren volgend jaar dominant zullen zijn .. wat een krankzinnig gedoe
Klopt. Bovendien zijn de meeste cruciale onderdelen nog open om ontwikkeld te worden.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:43:
[...]
Er mag voor 52% ongeveer gewijzigd worden toch?
Tevens ben ik het ook niet helemaal eens met dat alles maar op de motor wordt gegooid. Als die echt 1,7 seconde waard is, dan zou de rest van de Mercedes powered teams fluitend 2,3,4,5,6,7,8 worden.
James Allison:
“It’s true you can’t change every part of the engine, but the regulations say the majority of parts that can make a difference in terms of performance on the engine are still free,” he said.
“The 48% is not a binding figure and can be misleading compared to what are the real opportunities to improve the power output of the power unit. The way is completely open when it comes to the rules. In fact, our problem is not the rules, it’s the time needed to close such a big gap.
“Therefore we must make the most of every available minute from now to the final moment before the homologation date, which is 28 February 2015.”
Heeft iemand een pic van de Caterham? Ik hoor dat zelfs de lokale pub een sticker erop heeft zitten
COTA ging over Vettel die wou stoppen. Die kwam meerdere keren op de boordradio. Net als Rosberg in Singapore.XyritZz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:03:
[...]
Die heeft Hamilton gewonnen, dus dat lijkt me niet.
[...]
Zou goed kunnen dat het die race was ja, en hij heeft dat al eerder gedaan. Prima als het bij een suggestie blijft maar dat bleef het niet. Het team gaf aan dat hij moest blijven racen en Hamilton komt dan vervolgens nog 3x terug op de radio dat het allemaal geen nut heeft, en dat ze beter kunnen stoppen.
Ik vind Hamilton echt een toprijder, en als het goed zit in z'n hoofd is hij bijna onverslaanbaar maar als hij z'n koppie eenmaal laat hangen is het volgens mij bijna onmogelijk om hem nog gemotiveerd te krijgen.
Het is ook motormanagement en kwalifiactiesettings, iets wat Mercedes alleen had.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:43:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 21-11-2014 11:48 ]
Eens, er zitten veel meer slimme oplossingen in die Mercedes. Alleen al door de versnellingsbak in een titanium cartridge te doen en die volledig in de carbon behuizing te doen. De carbon behuizing zit aan de motor en is het dragende deel voor de achterkant. Ook de ophanging zit gemonteerd op en in de behuizing. De grote truc is echter dat de carbon behuizing technisch gezien geen onderdeel is van de versnellingsbak. Hierdoor kunnen ze per circuit een andere geometrie gebruiken zonder dat ze een penalty krijgen voor het vervangen van de bak.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:43:
[...]
Afaik rijden alleen Mercedes en FI met deze bak, maar volgend jaar verwachten ze dat elke bak op deze manier zal worden gemonteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 21-11-2014 11:51 ]
Vergeet Honda niet, die hebben het hele jaar gewoon lekker kunnen afkijken en aangezien McLaren Mercedes motoren heeft heeft McLaren aardig wat handige info aan de Japanners kunnen verstrekken.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:43:
[...]
Het blijft natuurlijk wel zo dat Mercedes ook niet alles wat ze op de plank hadden liggen heeft moeten gebruiken om de overwinning te pakken, maw die hebben bovenop die 1.7sec nog wel wat meer conceptuele marge.
How do you save a random generator ?
Ik kan me niet herinneren dat hij wilde stoppen, hij heeft dacht ik alleen meerdere keren geklaagd dat z'n auto erg slecht was en dat hij in vergelijking met de trainingen 2 seconden te kort kwam.Señor Sjon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:47:
[...]
COTA ging over Vettel die wou stoppen. Die kwam meerdere keren op de boordradio. Net als Rosberg in Singapore.
[...]
Overigens geeft het resultaat van Vettel wel aan hoe belangrijk het is om altijd te proberen er het beste van te maken. Een tactische ingreep bij Vettel heeft hem alsnog de 7e plek en 6 WK punten opgeleverd.
Bizar groot gat trouwens tussen Mercedes en de rest. Ik hoop dat Williams en McLaren er nog niet vol voor gaan in VT1 en dat het gat de rest van het weekend een stuk kleiner is.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
20 plaatsen strafRomain Grosjean has been given a 20-place grid penalty for the Abu Dhabi Grand Prix, after the Lotus driver took on a sixth engine.
Grosjean's E22 has been fitted with a sixth new internal combustion engine, turbo charger and MGU-H for this weekend's event at the Yas Marina Circuit.
As per the current regulations, drivers are permitted to use five of each of the six power unit elements during the season, with the first breach resulting in a 10-place grid penalty, and any more landing five-place drops.
With Grosjean unable to serve the full penalty even if he qualifies on pole position, the FIA has decided that any outstanding grid drops will be served as time penalties in the race.
The governing body says an outstanding drop of one to five places will result in a five-second penalty, and a drop of six to 10 places leading to a 10-second penalty.
Should Grosjean have 11-20 positions of his grid penalty remaining, the Frenchman will be forced to take a drive-through penalty.
If Grosjean is handed another penalty, and his outstanding penalty sits at 20 places or more, he will have to serve a stop/go penalty.
Yamaha MT-09
Verder volledig mee eens dat dit belachelijk is. Sowieso de 20p is wel erg veel, maar daar komt nog bij dat de coureurs van Marussia of Caterham ook nooit tijdstraffen hebben gekregen als ze een 5p grid penalty combineerden met de traagste tijd tijdens de kwalificatie.
Die worden meegenomen naar de volgende race. Dat is nu echter wat lastig omdat het de laatste race van het jaar is, vandaar de tijdsstraf. Blijft wel erg overdreven natuurlijk...XyritZz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:03:
Sowieso dom van Lotus om die straf te pakken bij de belangrijkste race van het jaar... Dit zie je aan komen, wissel je spullen dan een race eerder en zorg dat je in Abu Dhabi zonder straffen kunt starten.
Verder volledig mee eens dat dit belachelijk is. Sowieso de 20p is wel erg veel, maar daar komt nog bij dat de coureurs van Marussia of Caterham ook nooit tijdstraffen hebben gekregen als ze een 5p grid penalty combineerden met de traagste tijd tijdens de kwalificatie.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De pitstart moet niet uitmaken, want dat kan Grosjean hier natuurlijk ook doen....
Dan wist ik het wel, dan startte ik als Grosjean gewoon in de pits. Maar dan slaat het artikel een beetje kant nog wal, want geen enkel team gaat kiezen voor achteraan starten + 10 seconden straf of een drive-through...Señor Sjon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:08:
Het is of of. Of zoveel plekken of 1x pitstraat.
Mercedes' voordeel is toch dat ze de turbo's aan weerszijden van de motor hebben geplaatst, zodat het 'koude' en 'hete' gedeelte gescheiden zijn? Zoiets kun je toch nooit construeren zonder de hele motor opnieuw te ontwerpen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
handige_harrie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:46:
Nu op Sky bij VT1: Will "OBVIOUSLY" Stevens. Jezus wat irritant.
Heeft iemand een pic van de Caterham? Ik hoor dat zelfs de lokale pub een sticker erop heeft zitten.

Windmill Inn
Euhmmm, Mercedes heeft de turbo "gescheiden". (ipv turbo's aan weerszijden van de motor)alexbl69 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:20:
Hier wordt ook weer gezegd dat de motor voor 52% gewijzigd mag worden. Maar wat is die 52%? Hoe bepaal je dat?
Mercedes' voordeel is toch dat ze de turbo's aan weerszijden van de motor hebben geplaatst, zodat het 'koude' en 'hete' gedeelte gescheiden zijn? Zoiets kun je toch nooit construeren zonder de hele motor opnieuw te ontwerpen?
http://www.roadandtrack.c...des-clever-f1-turbo-setup
DUS dat kan je makkelijk aanpassen... (turbo doormidden hakken en een as er tussen)
Geniale oplossing die Honda, Renault en Ferrari al hebben klaar liggen en die weldra in alle auto's met turbo wordt toegepast.
[ Voor 8% gewijzigd door Speedster op 21-11-2014 15:09 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Z'n F14T is er van verdriet maar mee opgehouden.Dupje schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:29:
Alonso z'n Ferrari is full italian gegaan op hem. Elektrisch probleem.
FIATscoZamorano schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:12:
[...]
Z'n F14T is er van verdriet maar mee opgehouden.
Hoe verschillende engineeringsteams toch dicht bij elkaar uitkomen:
[ Voor 29% gewijzigd door Dupje op 21-11-2014 15:15 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Button begint
Prachtig ook om die vragensteller te horen. Com-joew. Niekeejsjun.
En dan Vettel er nog achteraan... hahaha, echt een aanrader dat stukje!
[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 21-11-2014 17:34 ]
Wat vind je van de kleur blauw, en hoe zit dat nou met regenbogen of waarom begint het alfabet met de letter A? Antwoorden binnen 30 seconden aub. Wel leuke sfeer daar ja.
Wel jammer dat ie hem dan niet aan Button stelt
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2014 18:25 ]
Bizar.. en humor hebben ze wel..
Hopelijk pakt het net zoals in 2008 (?) uit dat Lewis in de laatste ronde het kampioenschap binnen sleept!Ph046ph schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:13:
Zin in morgen. Hopelijk wordt het tot en met laatste ronde spannend.
Hier bij de Engelse hadden ze het door (ik toendertijd ook) maar op de Nederlander waren ze er toen heilig van overtuigd dat Massa wereldkampioen was geworden..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Geniaal was datMegaTronics schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:30:
Vooral het beeld van de hossende Massa familie in de pits en de monteur die hun feestje komt verstoren.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Is ondertussen al weer ontkracht door Ross, maar ja waar rook is, is vuur....aerofreak schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:32:
SkySports meldde net dat er een gerucht gaat dat Ross Brawn terug komt naar Ferrari.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Had liever HAM op pole gezien.
Wat dat betreft heeft Fernando wel echt veel pech gehad bij zijn keuzes voor een team...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ach ja. Zolang het volgend jaar maar spannender wordt en Vettel geen kampioen wordt vind ik alles best.AzzKickah schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:30:
Misschien ligt het wel aan Alonso.
Probeer eens motogp. Races ENORM spannend en Vettel wordt daar zeker geen kampioen.Phusebox schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:34:
[...]
Ach ja. Zolang het volgend jaar maar spannender wordt en Vettel geen kampioen wordt vind ik alles best.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik kijk ook niet veel MotoGP, maar dit was wel een heel vet gevecht:Phusebox schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:40:
Ik heb al geen motor races gekeken sinds het ongeluk van Wayne Rainey (weet niet eens of ik zijn naam goed schrijf). Tweewielers trekken mij totaal niet. Nooit een brommer gehad vroeger en voor het zelf rijden op motoren voel ik ook helemaal niets. Komt deels waarschijnlijk door het overgrote deel aan asociale motorrijders in het normale verkeer.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JY9mrKR5SkA]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Klopt, mooi om te zienPierre61 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:42:
Prachtige tribute over Jenson Button op de BBC trouwens
Maar zo ken ik HAM niet uit verleden jaren dus ik verwacht dat hij er gewoon voor gaat en dat is voor ons ook het mooiste.
Wat ik altijd jammer vind is de terughoudendheid van de niet titelkandidaten waardoor de laatste race aanvoelt als de laatste etappe in de tour: Nutteloos.
Werd een keer tijdfynrd1 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:41:
Beiden RedBulls zijn gefaald in de flextest van de voorvleugel. Die gaan wat plekjes verliezen lijkt me?
Hoop op een kampioenschap voor Hamilton, terwijl mijn mening begin van het jaar andersom was, die heeft het gewoon meer 'verdiend'.
Die Lotus in dat filmpje vind ik qua looks icm kleurstelling wel een van de mooiere wagens van afgelopen jaren.
Een paar plekjes??fynrd1 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:41:
Beiden RedBulls zijn gefaald in de flextest van de voorvleugel. Die gaan wat plekjes verliezen lijkt me?
http://www.gpupdate.net/n...r-laatste-startrij-gezet/
Dus lekker achteraan mogen ze beginnen morgen..
-
Dit topic is gesloten.
![]()
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.