Cros post uit mft is toch meer sofware dan m43.....
Zit net te kijken naar Silkypix pro for panasonic omgerekend 38 euro 1 pc. 69 euro voor 3 pc's ( de niet panasonic versie. )dat is toch een koopje... Ik heb Silkypix nooit helemaal verlaten ik laat het slapen op mn pc en gebruik t als reverence en go to als ik niet tevreden ben met dxoPL's mogelijkheden en uitkomst. Vooral de tonecurve contrast sliders van Silkypix maken een foto soms beter dan wat je met de diverse aparte contrast sliders inclusief de advanged sliders zelf kan doen. sommige AWB's en de inbuild colorcasting correction van Silkypix is ook iets dat ik soms gebruik om de nummers over te zetten in DXOPL's RAW WB.
ik heb v10 en nu is v12 uit. ik zag niet veel verschil op t eerst gezicht maar ik ben vaak best blij met een alternatieve rawdeveloper als DXO PL net de boel niet kan handelen. de kleurcast correctie in Silkypix is goud en de multishot met raw foto's of tiff is ook fijn. op een 1 of andere manier is de silkypix kleuren some gewoon beter mooier. Ik gebruik DxOPL omdat hun denoising extreem goed is wat met m43 sensoren toch 2 a 3 stops extra oplevert. 6400 iso met de G9 is prima te doen en 12800 is stretched maar als nood nog te overwegen als je zorgvuldig bent met je denosing af te stellen. ( stapje voor stapje hoger tot smutch ontstaat.)
Maar ik neig toch tot aan schaf van de nieuwere versie, 3 licence dus ik kan mn kinderen er ook 1 geven. Gewoon om te supporten en omdat ze toch een uniek stukje stoftware hebben.
Iemand hier die Silkypix v12 gebruikt en ook v10 gehad heeft?
Genoeg verschil om 69 euro te betalen?
1 ding wat ik niet weet is of de inbuild Reproduce the beauty of LUMIX Photo Style.
SILKYPIX can reproduce the LUMIX Photo Style set in the camera. You can keep the familiar color as a starting point, then use the rich information in RAW data to fine-tune each photo.
https://www.silkypix.com/en/ext/special/dsp12pana/
ook in de algemene zit of alleen in de for panasonic versie. Edit check ook in reguliere.
Beetje de specs zitten kijken en ben gewoon nieuwsgierig. De pixelshift , G9 heeft die, raw verwerking. Kan je de ooc jpeg vergeten. Multishot blending, monochrome van lumix die heeft toch een streepje voor op de default monochrome preset van dxo. ( ik moet altijd NIK monochrome presets gebruiken wat rw2=> 16b tiff=> NIK => 16tiff dxo export jpeg route betekend.)
En hun contrast, blacklevel e.d. is smoother. Clearviewplus van dxo wint het van dehaze/clarity van silkypix maar niet in control. Clearview doet beide in 1 slider en SP kan je ook negatief gaan of beide op andere stand. Pure blacklevel kan je bij dxo alleen simuleren met de tonecurve tool. En colorcasting wb correction is in sp simpel.
Ik ga t gewoon kopen. Dit weekend.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....