Steeffoon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
Ah, goed om te weten. Dat gebruik ik niet, dus dat is voor mij geen eis.
Inmiddels GIMP en Affinity gebruikt, maar GIMP kan ik helemaal niet mee werken (wat een rommelig overzicht) en Affinity lijkt niet de functies te bieden die ik zoek. Iemand bekend met Luminar Neo? Ben benieuwd of die de functie wel heeft. Die moet je namelijk eerst kopen en er is geen trial van (behalve kopen en 30-dagen geld-terug garantie).
Ik wil deze terug naar boven brengen. Heb interesse om Luminar Neo als mijn eerste ‘fotoshop’ software te kopen.
Ik gebruik een Mac, en blijkbaar kan je Luminar als plugin gebruiken zodat mijn bib intact blijft.
De functies die ik eerst wil gebruiken zijn:
- ruis, stof en andere foutjes corrigeren
- focus stacking
- pano stitching
- hdr
- …veel bijleren
Momenteel krijg je het lifetime pack voor 80€, en dan krijg je updates maar geen upgrades. Ik verwacht hier ca 3-4 jaar mee te doen, en dan zullen de extra features wel te interessant worden om te gaan upgraden.
Ik kan ook een subscription nemen voor ca 50€ voor 2 jaar. Het is me niet duidelijk of ik dan wel de jaarlijkse upgrade krijg.
Zouden jullie me dit aanraden, of toch iets anders?
Ik ben niet iemand die uren en uren gaat fotoshoppen, maar wel een goed foto wil optimaliseren om dan als favoriet op te slaan, of af te drukken.
En er zijn zeker geen professionele ambities.